koukám, že se to tu pěkně zase hádá, osočuje a vyčítají se chyby.....pěkný zvyk těchto stránek.
Já sama jsem učitelka, a věčně bojuju s byrokracií, inspekcemi, hospitacemi, prostě vším, co se tady zmínilo i nezmínilo. chtěla bych reagovat na dvě věci.
1) ať už dítě má či nemá určité věci ve škole, binec či pořádek, i při minimu věcí jsou ty tašky těžký. Je to půl kila ke dvaceti dekům,a je to hned. Jen si sami postupně přidávejte věci do kabelky či tašky do práce a zjistíte, jak je težká jen s klíčema, telefonem, penálem, svačinou a poznámkovým blokem. Prostě to chce jiný systém. Nechci tu řešit jaký apod, jen jsem chtěla říct, že my taháme asi tolik, co si představujeme, že by měly tahat děti, a zdá se nám to těžký..a co teprve oni.
2) narážím neustále na vyšší složky škol kdykoliv chci dětem ulehčit. vždy jsem na zš i sš říkala dětem, at si píší do čeho chtějí, že nejvýhodnější je lehký kroužkový blok s trhacími listy (ne karis blok) a doma at si to založí. Učebnice jim povoluju jednu do lavice, povinně musí mít jen prac. sešit, slovník můžou mít v mobilu, můžou mít noťasy, diktafony a pod. V nejazykových předmětech si nemusely učebnice někdy nosit vůbec. a při každý inspekci, hospitaci, kontrole jsem narážela a narážím na nesmyslné požadavky vedení, že dítě musí mít sešit na každý předmět už jen proto, aby si prý mohlo zapsat číslo hodiny a datum nad danou látku. To se mu fakt hodí
Zažila jsem i zás-tupce, který kontroloval, jestli si děti podtrhávají pravítkem, mají obyč tužku a gumu na jazykovou hodinu. Prostě je to v lidech. Ne v systému jako takovém, vše se nechá nějak vyřešit. Ale je to v přístupu. Já jsem ze svého stylu nikdy necouvla a nemůžu říct, že by to nějak ovlivnilo výsledky, zlepšení či zhoršení bordelářů apod. Jen to je o tom, že někomu stojí za to se hádat a někdo bude na té druhé frontě raději mlčet z mnoha důvodů.