| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Další dilema

 Celkem 66 názorů.
 Delete 


Další dilema 

(17.6.2021 19:56:06)
Tak si jdu opĕt pro názory, kam smĕřovat své další profesní bytí, letošek je nĕjaký plodný.

Moje případné zástupcování začíná být jistĕjší, ale teď co jako ten základ. Tento týden se rozhodla k odchodu učitelka ze speciální třídy. A já mám teď možnost vymĕnit M a F za prvostupňové dĕti, navíc v minimálním počtu a smíchané ročníky, což mĕ vžd, lákalo.

Proti je to, že vedení přijde, že "je mĕ pro pár dĕtí škoda", dĕti i rodiče mĕ na M a F chtĕjí (ale zase by bylo po dohadech, koho budu mít, protože všechny stejnĕ nepokryju), a navíc bych musela nĕkomu předat "svoje" šesťáky. Ale to bych možná stejnĕ udĕlala příští rok, ty velké dĕti potřebují víc, než já jim umím dát.

Takže srdce mĕ táhne k malým speciálním dĕtem, ale trochu hlodá červíček, jestli je to fér vůči tĕm velkým. Je to ménĕ než 10 dĕtí ve specce proti více než 100 na M a F.

Další, co hraje roli, že na bĕžný první stupeň se hned tak nedostanu a že u tĕch velkých mnĕ osobnĕ nĕco chybí.

Zdá se to jasné, ale i proto, že vedení tou myšlenkou nebylo úplnĕ nadšené, pořád váhám.

Specka nebo M a F?
 sylvaina 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:00:36)
Poradit ti nedokážu, ale přimlouvám se za ty velké. Dobrý matikář je hrozná vzácnost.
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:21:36)
sylvaino,

když já jsem spíš na tu fyziku, matiku mám jen krátce, loni proto, že byla krize nebyli matikáři vůbec, letos hlavně kvůli třídnictví, abych v té třídě učila víc než dvě hodiny týdně.

Teď je matikářů dost, horší je to s tou fyzikou.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:04:11)
Nejsi na světě proto, abys činila vedení nadšené. Dělej co udělá nadšenou tebe. ~s~
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:36:13)
Přesně!!!! Delete, nevím, jestli jsi to byla Ty, cos tu neustále psala, jak tě školství nebere jako plnohodnotnou učitelku jen proto, že nemáš pajdu. Kašli na školství, které tě celou dobu ponižuje, místo aby se tetelilo blahem, že tam má takovou učitelku, jako jsi Ty! Dělej to, k čemu tě srdce táhne, protože tahle možnost se už nikdy nemusí opakovat! Kašli na ředitele i na vedení, ono si už nějak poradí, ale tebe by to po několika letech mohlo mrzet. Krom toho: k matyce a fyzice se můžeš vrátit vždycky, ne?
Kašli na všechny a jdi si za svým štěstím! Vždyť přece víš, že každý svého štěstí rušňovodičom (i se to tu před nedávnem probíralo).
 TaJ 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:38:04)
Analfabeto - rušňovodičom...~t~
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(19.6.2021 15:58:23)
TaJ, to je z strůjcem, poté strojvedoucím, no a strojvedoucí je po slovensky rušňovodič. Proto každý svého štěstí rušňovodičom. A lokomotiva je po slovensky rušeň.

My Slovákům občas nerozumíme. Taková korytnačka, bocian, paradajka lebo aj olovrant dává hodně lidem zabrat :-). My měli ještě styk se slovenštinou, ale už třeba pro moji dceru je to pomalu cizí jazyk.

Apropó jazyk ... znáš vyjmenovaná slova po Z? Drzý jazyk, brzy Ruzyně. To bylo tak nějak po socialisticku. Dneska už to mládeži moc neříká, ale na Ruzyni byla basa pro politické vězně :-)
 TaJ 


Re: Další dilema 

(21.6.2021 0:24:29)
Analfabeto, já jsem to pochopila, proto ten smajlík~:-D, my jako rodina, která od synových dvou let žije vlaky, samozřejmě všichni víme, co to slovo znamená...a i s tou Ruzyní to znám:-), smála jsem se tomu strojvůdci:-)
 Yuki 00,03,07 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:12:41)
ber tu specku, to je srdcovka, ti velcí už mají dobrý základ, zvládnou to, těm malým můžeš dát hodně a bude tě to víc bavit


a teď se podívám do diskuse :) předpokládám, že to budou podobný názory
 Yuki 00,03,07 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:13:08)
tak tam moc názorů zatím nebylo :))))
 Lada2 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:20:05)
Taky bych řekla, že když dostanou dobrý základ, bude jim na druhém stupni líp. A pokud ji to baví, tak by měla myslet taky na sebe.
 Agniezska 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:24:45)
Specka ~s~
Jinak vy mate pri bezne zs speckovou tridu? Pro cely 1.stupen? S tim jsem se jeste nesetkala.
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:29:50)
Máme už několik let dvě speciální třídy, ani ne rozdělené na stupně, ta druhá má dokonce oba stupně (momentálně 5. - 9. třída).

V té druhé učím fyziku a je to super, takže tu budu mít i příští rok (3 rošníky v jedné hodině ~;)).
 Liaa 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:37:56)
Máš možnost dělat srdcovku, běž do toho! Vždyť těm dětem tím taky prospěješ. A budeš spokojenější. A tím pádem lepší ve všem, co děláš. ~s~
 Agniezska 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:45:08)
A jak velke tam mate znevyhodneni u deti? “Klasicka” specka nebo deti s SPU?
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:13:35)
Znevýhodnění různé v rámci psychopedie. Takže jisté procento dětí s minimálními výstupy, PAS, těžší formy dysfázie....Ale máme i děti s různými postiženími integrované ve třídách, třeba do loňska jsem měla dítě se silnou slabozrakostí, máme tam dítě se sluchovým postižením, v jedné třídě na 2. stupni je opět dítě s minimálními výstupy, kde rodiče nechtěli speciální třídu, dítě s těžší formou smíšené dysfázie v kombinaci s dalšími poruchami řeči, které jsem měla od 1. do 3. třídy už je teď na druhém stupni...
 Agniezska 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:55:51)
Delete a muzu se zeptat, jak funguje dite s minimalnimi vystupy na 2.stupni? Moc me to zajima, prosim. Take jsme meli dve takove deti a na 2.stupni to pro ty konkretni deti nebylo moc dobre. Odlisnosti od zbytku tridy byly uz velmi znacne a citily to i ty "integrovani".
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 22:09:05)
Tomuhle paradoxně pomohla distančka. AP s ním byl pořád, jezdil i za ním, byl s ním u online výuky, dělal s ním vše a dítě se vrátilo jak vyměněné. Ona tedy u něj nikdy nebyla problém škola, ale tlak z domu, rodič tlačil do výkonů, na které dítě nemělo, to v permanentním stresu. To teď jakoby nebylo, dítě funguje normálně, co jde, dělá s ostatními, co nejde, tam jede na těch minimálních výstupech.

Dneska jsem je nechala dělat ve skupinách (zjišťování hustoty ze změřeného objemu a hmotnosti, takže měřit objem a vážit mohl taky) a kluci ho normálně vzali mezi sebe.

Jinak on je dobrý na tělocvik (a pracovky), takže třeba ve vybíjené byl i na prvním stupni vždycky v třídním výběru a tak. Vysloveně kamarády nemá, ale je to spíš povahou.

Jinak ta speciální třída je v tomhle naprosto super, tam jsou namíchané děti s minimálními výstupy i bez a fungují společně výborně, kamarádí i napříč ročníky.
 Kaipa 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 20:43:44)
Delete, jdi tam, kam tě srdce táhne.
A s tím zástupcováním si to pořádně rozmysli. Zrovna dnes mi volala kamarádka, která je ve vedení školy, že by s tím nejraději sekla. A paradoxně největší potíže jsou s provozními.

Tak ať dobře vybereš.~;((
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:49:20)
Kaipo,

no o tom byla ta minulá moje diskuze, že my právě chceme, aby s tím ta naše zástupkyně nesekla, protože je fakt výborná, akorát má holt ještě malé děti, tak tam nemůže být od nevidím do nevidím, což já zase můžu a jsem i tak. Tu práci (kromě "lidí") už stejně většinou dělám.

Provozní jsou u nás fajn, problém je člověk, co je má na starost. Ale to nevyřešíme, to je dlouholetý problém, který nemá normální řešení a nejde ventilovat na netu, protože to je tak specifické, že by z toho mohl průšvih, kdyby se na to náhodou přišlo, že to tu visí. Takže až se tohle vyřeší nějak "samo", bude dobře.
 K_at 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:03:22)
Delete, já teď budu fakt velmi hrubá. Pardon, ale !!!!vy...er se na všechny, co něco chtějí a UDĚLEJ JEDNOU TO, CO CHCEŠ TY SAMA!!!! Buď od té lásky a dobroty, nejsi zodpovědná za štěstí všech dětí a jejich rodičů. Oni si taky sobecky chtějí urvat to nejlepší pro sebe. Ty hoříš pro malé děti, teď se ti to nabízí - tak NEMYSLI A BER.
 Vítr z hor 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:10:31)
Jako zastupkyne budes mit hodne prace navic a k tomu snizeny pocet hodin PPČ. Pripada mi vuci detem nefer, kdyz uci reditele (a casto i zastupci), protoze ty jejich dalsi povinnosti proste berou detem uciteluv(=rediteluv, zastupcuv) cas, intenzitu a kontinuitu. Cili bych sla tam, kde bude to zastupcovani min vadit. Hadam, ze ta specka bude potrebovat vlastniho ucitele naplno vic a intenzivneji. Myslim, ze je ferovejsi, kdyz vedeni uci na druhem stupni.
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:18:22)
Máme paní zástupkyni, co učí v přípravce ~;). A je skvělá. Teď bychom měly být dvě a mně se počet hodin PPČ zas o tolik snižovat nebude.

Ve specce bychom byly dvě, hodinama plus mínus napůl, jen s určením, která z nás je třídní. To tam fungovalo i doteď.
 TaJ 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:24:24)
Delete, nejsem sice učitelka, ale mám v podobné třídě syna už 7 let...a vidím, jak je pro ty děti důležité, aby je učil někdo dobrý, kdo tu práci dělá naplno a s láskou...a to ty podle mne určitě jsi...na tvém místě bych neváhala a vzala tu specku, zvlášť když tě tam srdce táhne...
 Vítr z hor 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:27:19)
Tak kdyz jste napul, tak asi fajn. Mensi skoly nekdy rozdrobi tridu mezi 5-6 ucitelu (reditel, zastupce a drobky z uvazku ostatnich) a to je na prvnim stupni na houby.
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:40:59)
To jsme měli jednou a ne proto, že by tam učilo vedení. Byla to hrůza, učilo nás tam sedm ~:(.

Letos nám vychází první stupeň skoro dokonale. Druhý ještě není doladěný.
 Senedra 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:19:18)
Větře - ředitelé a zástupci mají určeno, kolik hodin mají týdně učit ( je to rozvržené podle velikosti školy). Upřímně - hůř mi na tom přijdou zástupci, dělají spoustu práce - úředničina, organizace, rozvrhy, suplování... a učí poměrně hodně hodin.

Delete - specka. Dobrých matikářů je málo, ale ještě asi méně dobrých speckařů.
 Vítr z hor 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:36:38)
Senedro, samozrejme. Ovsem ty jejich hodiny PPČ nestaci na pokryti jedne tridy prvniho stupne. Takze kvuli tomu neni minimalne v jedne tride male skoly jedna ucitelka na vsechno, jak to obvykle byva - a ten prvni stupen fakt potrebuje systematickou a kontinualni praci. Delete uci na velke skole (dvoustupnove), takze tam to nejspis neni tak vyrazne jako na petitridce.

Krome toho miva vedeni ruzne povinnosti, kvuli kterym se supluje a presouva.
Asi to ale neni vsude tak tragicke, jako kdyz moje deti ucila cestinu prevazne AP, puvodnim povolanim barmanka, zatimco reditelka, co tu cestinu mela ucit, byla buhvikde…
 Bouřka 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:49:41)
No my nemáme nikoho z vedení a stejně nás ve 3. třídě potkaly 4 učitelky, a to ještě jen v jedné půlce. Ta druhá jich má 5...a to jsme jedna z těch největších škol mimo město.
 Zd a tři 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:28:38)
Hoď si korunou :-). Já takhle pravidelně řeším poměrně zásadní rozhodnutí, když se nedokážu rozhodnout..
Jako rodič několika průměrných dětí bych hlasovala za matematiku a fyziku. Letos jsem si nějak víc všimla, že se dost mluví o problémových (slabých, indisponovaných...) a pak o nadaných dětech, nicméně šedý průměr (což je dvojkař, ale taky čtyřkař) splyne z davem a má smůlu. A tenhle průměr, pokud má prima učitelku, je v pohodě, ale pokud ne, se to na nich podepíše asi víc, než si připouštíme.
 Marika Letní 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:37:44)
Specka.
 Evelyn1968,2děti 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:39:57)
Za mě specka, to neprekvapi~;)
 Bouřka 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 21:45:27)
Delete, šla bych tam, kam tě táhne srdce. A tyhle děti moc potřebují někoho, komu na nich opravdu záleží.
 LadyP 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 22:06:58)
Fér nefér, jdi, kam tě srdce táhne.
 Půlka psa 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 22:27:17)
Dělej to, co chceš ty. Někdy to nejde, ale když to jde, tak ber, kam tě to táhne.
 Vážný2 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 22:27:18)
Ty jo, ty jsi ale univerzální voják - specka a ještě M+F. Jak se to studuje?

Stejně bys ty děti předala, takže změna letos, nebo příští rok.

Jenom bych se podle zkušenosti přátel bál toho zástupcování. ("Zástupce pro práci a papíry")
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 23:13:20)
Vážný,

to se nestuduje. Vždycky jsem chtěla na první stupeň, ale nemám ani průměrný hudební sluch, neměla jsem šanci s hudebkou (tehdy se dělaly talentovky). Tak jsem inženýr, k tomu "učitel střední školy" (ped. minimum, i když jsem učila už před ním). Začínala jsem právě s fyzikou, k tomu chemie, informatika a hlavně třídnictví a tři hlavní předměty ve 4. třídě na škole, kam PPP posílala děti, které měly nějaké SPU v době, kdy se teprve o poruchách učení začínalo mluvit. To byla moje hlavní "škola", kromě toho, že mě to fakt vyškolilo, co se učení týká, ředitelka zajistila hodně skvělých školení a seminářů, prošla jsem půlroční zážitkový kurz s Janou Nováčkovou, byli jsme se podívat ve specální škole pro děti s PAS a děti se STMP a TMP, v každé třídě byla minimálně čtvrtina dětí s nějakou poruchou, žádní asistenti....
Pak jsem s tím ped. minimem učila fyziku a informatiku a znovu si ověřila, že jen druhý stupeň mi nevyhovuje. Takže pak jsem dostudovala speciální pedagogiku pro učitele (CŽV, specializace psychopedie, závěrečná práce o reedukaci dyskalkulie) a učitelství pro 1. stupeň pro učitele (taky CŽV, to mi ani neměli dovolit, ale nějak mě přehlídli), které mi sice ze zákona na první stupeň nestačí, ale přesto mi tam pomohlo.

No a teď mám 6 let praxe v 1. - 3. třídě a přitom pořád učím i tu fyziku a to i v té speciální třídě, vždy jsem měla ve třídě nějaké dítě s SPU a PO, takže s AP, akorát jsem letos musela vyklidit pole, protože máme už dost prvostupňových a já musela na druhý stupeň a už se tedy dva roky placatím i v matematice (a zdá se, že ne úplně neschopně).

Jinak bych si klidně dostudovala specku plnou, jen už na to po tolika doplňujících studiích nemám morálku, čas a už se mi ani nechce do toho investovat další peníze.
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:40:58)
Delete, víš co? Vezmi specku a máš důvod to dostudovat. S Tvými znalostmi by to mohla být hračka, teda pokud Tě zas nepodrazí škola (já tu i psala, jak jsem si chtěla doplnit vzdělání z jednooborového na dvouoborové a jak mi z pajdy napsali, že v druhém oboru jsem prošla, ale v tom, ve kterém jsem měla doktorát, jsem podle nich neměla ani znalosti středoškolského studenta). Kdyby byli rozumní, tak by ti mohli hodně kursů uznat. Já si to tak malovala, že bych si to po přijetí nechala případně uznat, ale když jsem holt neměla ani ty znalosti maturanta, tak ti těžko něco uznají, že? Jenže já měla smlouvu na dobu určitou a našla jsem si práci mimo obor. A vzhledem k tomu, že novému zaměstnavateli moje vzdělání stačilo, a tím, že pracovníci ve školství jsou odměňováni podle let, odpracovaných výhradně ve školství, a roky, odpracované mimo školství se jim krátí, někdy i dost drasticky, jsem si vpodstatě dveře do školství nejen zabouchla, ale i zamkla. Když vidím, v jakém stavu školství je, už bych se do něj nevrátila ani za zlatý prase. To není školství, které by ty děti mělo rozvíjet, to je řízená debilizace národa. Učňovské školství je prakticky v jeteli a maturantům neustále snižujeme laťku, aby tu maturitu udělal i totální debil. Pak ta děcka přijdou do praxe a děsně se diví, že se po nich chce - světě zboř se - dokonce i nějaká PRÁCE! Doteď si hráli a najednou mají pracovat? A ještě k tomu dobře? No tý vago, a oni si všichni mysleli, že z nich budou manažeři! Protože ve škole jim přece řekli, že je všechny čeká úžasná budoucnost, a kdo jim bude tvrdit, že práce, je uráží a diskriminuje. A vzápětí následuje tvrdý pád na hubu. Neb tím, kdo po nich chce tu bezvadnou práci, není ani mistr, ba dokonce ani ředitel ne, ale jen a pouze zákazník.
 Delete 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 13:10:10)
Nemohu si dodělat kvalifikaci na první stupeň, protože neprojdu přes hudebku.

A specku bych musela mít učitelskou, ta je jen v Brně, to nedám při tom všem ostatním ani kombinovaně, 5 let, plus další prachy, za vzdělání, které už mám, platit školy teď potřebuju vlastním dětem, ne sobě kvůli papíru.

Tuhle cestu už jsem vzdala (mám 5 let VŠ + dalších 3x 1,5 roku ve třech pedagogických oborech s investicí přes 100 000 Kč + náklady na dojíždění). Když můžou učit nedostudovaní z peďáku, bakaláři, tak pokud zákon vykopne mě, tak tradá, na boj se systémem už nemám.

Co se týče snižování laťky pro maturanty, máme v rodině někoho, koho letošní nepoměr mezi M a AJ stál středoškolské vzdělání, protože loni, kdy ještě nebylo ani FŇ o nějakém koronaviru, si vybral matiku místo angličtiny, kterou neuměl vůbec. Pak jim zavřeli školu, škola se na ně vyprdla, 2/3 z ročníku neudělalo ani ČJ, ani M, ani AJ, na podzim dodělali ČJ a AJ, ale ti s M mají prostě smůlu. Letos, po intenzivní přípravě opět nic, chytrý kluk, co kdyby nemusel volit mezi AJ a M, tak maturitu má (ČJ i odborné předměty s velmi dobrým prospěchem), mohl by dělat práci, pro kterou má předpoklady. Takhle skončil se základním vzděláním a pochybuju, že když už se musí živit sám, že najde sílu na další rok studia, aby mu povolili další termín maturity. A nejhorší je, že kdyby před rokem a půl zvolil AJ, ve které byl horší než v M, tak už tu maturitu má hotovou.
Problém je ve státní maturitě, ne vždy v neschopnosti maturantů.
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 13:33:20)
Delete, speckaři mají taky hudebku? My měli na střední pedagogické taky hudebku, ale od třeťáku jsme měli specializace tělesná, hudební nebo výtvarná výchova. Něco bych i zahrála/zazpívala, hrála jsem jakž takž na piano, tělocvik mě moc nebral, já nejradši pracuju hlavou, ale ve výtvarce jsem se neskutečně vyžívala, protože mě bavily různé práce, ne ani tak kresba nebo malba, ale bylo tam třeba modelování, ale já byla především nadšený fotoamatér, no a to jsem měla k výtvarce blízko. Ve fotokomoře jsem tam strávila spoustu času, po půl roce studia, když pan profesor seznal, že toho umím fakt hodně, tak jsem místo něj pak vedle fotokroužek a další 3,5 roku studia jsem strávila jako fotograf veškerých školních akcí. Včetně třeba toho, že jsem večer přijela na intr, kde mě nedočkavě vyhlížela vychovatelka s tím, že jí musím ještě ten den večer udělat fotky do pasu, protože je musí ráno odnést na pasovku. No proč ne, byla členkou pěveckého sboru, který jel ještě za socíku do Holandska (a tam teda ve své kategorii zvítězil). Měla i klíče od fotokomory i od školy. No, skončila jsem v jednu hodinu po půlnoci, protože ty fotky se musely dvě hodiny ráchat ve vodě, aby nezežloutly, a já byla zvyklá na neodbytoou práci. Kolikrát jsem měla omluvenou výuku, protože se musely dělat fotky. nezapomenu na maratón, kdy jsme měli za den!! udělat 400 fotek pěveckého sboru. Na co, to mi neřekli, ale bylo nás ve fotokomoře asi 5 a všichni jsme na ten den byli uvolněni z výuky. Mákli jsme si, jen co je pravda, ale zvládli jsme to, na to jsem byla hrdá.

Delete, hodila jsem si to do vyhledávače. Specku má 13 vyských škol, a hudebku asi nepotřebuješ, viz třeba: https://www.vysokeskoly.cz/katalog-vs/slezska-univerzita-v-opave/fakulta-verejnych-politik-v-opave/110#/exams
Podle toho, co píšou, tak máš praxe hafo, to bys možná měla i bez příjmaček. Ale zase nevím, kde bydlíš a co máš nejblíž.

Jinak já se taky kdysi rozhodla, že než svoje studium ve středním věku, tak budu podporovat studia dcery. Prostě ona měla celou budoucnost před sebou a mně už to do hlavy nelezlo (chodila jsem na fráninu, ale bylo to marný, bylo to marný, bylo to marný. Po dvou letech jsem na tom byla stejně jako po měsíci studia, prostě "mozkový software" odmítal brát a hlavně ukládat další data. V češtině možná, ale cizí jazyk fakt už ne).
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 13:36:40)
A ještě dodatek: nesouvisí to taky s tím, že ten jedině správný učitel MUSÍ mít jedině pajdu? No tím to borci taky zařízli, jen co je pravda. Můžeš být specialista na cokoli, ale podle školského systému jsi amatér a nemáš ve škole co dělat. Super přístup systému! Pro odborníky z jiných škole než pedagogických fakult takový velmi inspirující!
 K_at 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 13:43:07)
Delete, teď o tom byl někde docela hezký článek, jestli vlastně ty nároky, které jsou na elenentaristy na VŠ, nejsou jaksi už trochu mimo. Protože je normální, že většina lidí není nadaná na úplně všechno. Přijde mi to opravdu praštěný, protože učitel prvňáků a druháků nemusí umět plavat jak závodník, sportovat jak gymnasta a atlet atd. A nebo být geniální hudebník.
 Delete 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 15:16:47)
Kat,

no a teď do toho vstupuje ještě zkouška z angličtiny a programování, pokud by měl elementarista odučit opravdu vše.

No a když nemusí programování nebo AJ, tak proč musí HV? Jako jo, hodí se umět a mít možnost to zapojit i jindy než o HV, ale totéž platí i o té AJ a informatice. Já když budu s dětmi od první třídy používat Beeboty a Ozoboty, tak bez problémů naplním výstupy z informatiky, ani by se jako předmět nemusela učit. Zatímco starší ročníky jsou rády, že přepraly Teamsy a paradoxně úplně stejně na tom jsou i čerstvé absolventky Učitelství 1. stupně z PedF ~d~.

Teď je velký odpor pedagogických spolků proti novému zákonu o ped. pracovnících, který umožňuje, aby učil i člověk bez ped. vzdělání, pokud mu ředitel školy jeho vzdělání uzná za dostatečné. To by mi dávalo jistou šanci, ale ten odpor pedagogů y těch správných fakult je tak velký, že nevím, nevím, co bude. A právě proto, že se to furt mění, nemám o to víc chuť to ještě nějak zkoušet.
 Okolík 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 15:25:46)
Delete, promiň, jak dokázal chytrý kluk po roční přípravě neudělat maturitu z matiky, při snížení hranice na 27%?
 Delete 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 15:49:09)
Okolíku,

je chytrý v tom svém oboru. Učňovský obor s maturitou. Češtinu má za dvě, odborné předměty za jedna, hloupý rozhodně není a kdyby mohl jako za nás dělat maturitu z dalšího odborného předmětu, měl by ji bez problémů. Byl by třeba skvělý mistr nebo vedoucí dílny v tom svém oboru. Jenže matika ani angličtina mu nejdou, musel si vybrat menší zlo, volil matiku, šla mu lépe. Kdyby zvolil angličtinu, už by ji dávno měl, ale to nikoho nenapadlo, že rozdíl v náročnosti těch dvou didakťáků je takový ~d~.

Přípravu měl intenzivně půl roku (od učitele, žádné samo domo), jinak rok, ale jak jsem psala, musí se živit sám, chodí do práce na směny, taková sranda to zase není, zejména když to fakt není jeho parketa.
 Okolík 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 15:52:00)
Ano, má hroznou smůlu, že z aj i čj bylo loni i letos hodně úlev, více než Mat.~d~
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 16:55:03)
Dlete, on je bordel naprosto ve všem a já se ani nedivím tomu, že některé školy (profláklá byla třeba plzeňská práva, ta škola to odskákala, ale jsou i jiné, hanba mluvit) dávaly papíry za peníze. Já se s tím potkala třeba u Vietnamců. Aby mohli mít bistra nebo restaurace, musejí mít vzdělání v potravinářském oboru. A ta moje kamarádka, co ji pak zavraždili, ho taky získala je studiem, ale za prachy, prý ji to stálo 10 táců, dala jí to jakási škola na střední Moravě.

Můj brácha třeba patří k republikové špičce v jednom zemědělském oboru. Já mu trochu pomáhala s marketingem a udělala jsem si příslušné školení, že můžu v tom zemědělském oboru vyučovat. Co na tom, že tomu zase až tak moc nerozumím, nikdy jsem to nedělala ani se tím neživím, ale já mám VYSOKOU ŠKOLU! Je jedno, jakého je ta škola oboru, ale je to VŠ. Podle nařízení EU NESMÍ přednášet žádný zkušený odborník z praxe!!!, pokud má třeba jen výuční list. Nejdřív platilo, že školitel může mít i maturitu, poté výhradně vysokou školu. Takže já mám osvědčení, že můžu vyučovat v zemědělský obor. Co na tom, že tu jsou jiní, daleko lepší, kteří se tím dokonce živí (já ne, taky nemám ani jejich zkušenosti). Oni to legálně vyučovat nesmějí, můžou dělat různá školení jako soukromníci. Já to neumím tak dobře jako oni, ale já to učit můžu. Protože já mám VŠ (a je naprosto jedno, jakého oboru ta škola je, kdybych byla jaderný fyzik, bylo by to stejné), ale můžu vyučovat zemědělství. Ten, kdo totiž nemá VŠ, nemá ten správný papír.
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 17:00:59)
Delete, jestli je ve svém oboru dobrý, tak se prosadí. Soukromý sektor není tak byrokratický a tak zkostnatělý, jako školství nebo třeba i veřejná správa. v soukromém sektoru se hraje na nějaké vzdělání jen tam, kde se třeba žádá o dotace (když jsme třeba my jako firma vstupovali do výběrka na IT-systém, museli jsme doložit, že naši zaměstnanci jsou odborně zdatní a že pokud výběrko vyhrajeme, si na odbornou práci nenajmeme jinou firmu. Tam jsme pak dokládali i VŠ diplomy). Ale mistr na dílně, to bylo jiný kafe, tam bylo jedno, jestli je vyučený nebo jestli má maturitu, on prostě musel něco umět a svému oboru rozumět. A pokud by se třeba jednou stal třeba majitelem vlastní firmy, tak tam se už pak na vzdělání neptá vůbec nikdo, tam prostě musí umět dobře svou práci a šmytec.
 MaMar 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 18:41:13)
Delete, pamatuji si, že jsi tu opakovaně psala o tom, že ses nemohla přihlásit na učitelství pro 1. stupeň kvůli hudebce - neudělala sis z té hudebky sama trochu zbytečně strašáka? Nároky na předměty, ze kterých se dělaly pro 1. stupeň talentovky, nebyly vysoké, nevím sice, jak je to teď, protože jsem peďák dělala před mnoha a mnoha lety ~;) , tehdy ale v podstatě stačilo zazpívat nějakou písničku - jinak bych se tam taky nemohla dostat, jsem hluchoň, v dětství jsem hrála jen pár let na zobcovou flétnu. Na peďáku jsme teda museli zvládnout nějaké doprovody k písničkám na klavíru, ale fakt to nebyla taková hrůza. Učila jsem od té doby hudebku jen jeden školní rok, jinak se mi vždy povedlo ji nějak vyměnit za výtvarku nebo pracovky, které učím ráda. Hudebku bych taky učila ráda, ale vím, že na to prostě nemám :-)
A pokud jde o případné studium - zkus kouknout na obory na pedagogické fakultě v Ústí n.L., mám dojem, že tam měli obor učitelství pro první stupeň se speciální pedagogikou jako kombinované studium a k přijímačkám chtěli scio test OSP - nejsem si ale jistá, jestli ne i nějaké talentovky.
 Delete 


Re: Další dilema 

(19.6.2021 2:09:26)
Ne, to jsem si neudělala. Nepoznám, jestli někdo zpívá falešně, sluchem nerozliším ani tercii (přirozeně prý lidé rozlišují půltóny), nemám smysl pro rytmus....

Vlastní dítě nesnášelo, když jsem mu zpívala (v kočárku řvalo, později prostě utíkalo). Všechny mé děti hrály na klavír i flétnu, dvě i na kytaru, takže mám dost představu, na co mám v tomto směru.

"Neslyšení" je i základ mého problému s angličtinou. To není o netalentu na jazyky, ruštinu a němčinu jsem se učila poměrně snadno, angličtina je pro mě ale zakletá. A třeba z francouzštiny úplně šílím, tu vůbec nesnesu, ačkoliv mnoho lidí o ní tvrdí, jak je libozvučná.

U VŠ nejde jen o talentovky, ty už se dneska nedělají, co vím, ale nedám žádný z hudebních předmětů a dneska už ani tělocvik ~d~. A do Ústí fakt nejdu, studuje tam už druhá moje kolegyně a šílí z toho, jak se tam chovají k lidem, kteří mají speciální pedagogiku a 30 let praxe. A do UL je to pro mě podobně daleko jako do Brna. Jinak Učitelství pro 1. stupeň se speciální pedagogikou mají i v Praze, ale já nepotřebuju studovat tohle konkrétně, abych byla kvalifikovaná. To je ten paradox, protože už to vystudované mám a kdybych měla vystudované učitelství čehokoliv pro SŠ (jakékoliv řádné magisterské studium v oboru ped. věd., klidně pedagogika volného času), tak mi na kvalifikaci pro první stupeň stačí jen jedno z toho. Ale protože jsem se pedagogem stala pouze doplněním si ped. vzdělání k jiné VŠ, tak mi ta rozšíření podle zákona neplatí.

A navíc já už fakt nechci studovat dalších 5 let další vysokou školu a už vůbec ne proto, abych měla ten správný papír z té jediné správné fakulty.
 Senedra 


Re: Další dilema 

(19.6.2021 8:01:18)
Delete, mě jednou moje dítě řeklo :" Maminko, nezpívej, zní to strašidelně."
 Analfabeta 


Re: Další dilema 

(19.6.2021 15:52:03)
MaMar, já absolutně nechápu, k čemu se na pedárně (SŠ) a pajdě (VŠ) učí hra na piáno. Jako jo, je to základní hudební nástroj, jenže: doma to nemám, je to drahá sranda. Ve škole jsem na klavír cvičit nemohla, protože ve třídě bylo vyučování. Odpoledne jsem jako vychovatelka byla s dětmi a večer jsem měla pro svou rodinu. Dtto různé kursy, třeba hudební nebo jazykové. Jsou většinou odpoledne, jenže to jsem byla s dětmi. Nějaké další vzdělávání? Z časových a koneckonců i z finančních důvodů prakticky nemožné.

Co se mi teda na školství líbilo, byly týdenní poznávací pobyty pro pedagogické pracovníky v různých lokalitách. Konalo se to o letních prázdninách. Mohl se přihlásit každý, bydlelo se na internátech, bylo zajištěné stravování a bylo to fakt levné. V rámci toho projela skupina celé okolí místa, kde bydleli. Já takto projela jen okolí našeho města. Nebyla jsem tedy přímo přihlášená, ale bylo mi dovoleno se ke skupině připojit, když jsem se s nimi nepotřebovala stravovat ani ubytovat. Jiné lokality jsem nestihla, pak už jsem šla ze školství pryč. Ani nevím, jestli se to ještě dělá, nejsem ve školství už 30 let.
 Lída+4 


Re: Další dilema 

(21.6.2021 10:15:20)
Analfabeto, hra na piáno se učí prostě proto, že prvostupňový třídy jsou piánem vybavený. V době, kdy moje babička studovala na tehdejším učitelským ústavu, se učila hra na housle, protože byly dostupnější.
 Okolík 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 22:59:33)
Přeci nemůžeš být zástupkyně a třídní zároveň, to by bylo asi moc na jednoho člověka...
Podle toho, co tu píšeš, neváhala bych na tvém místě a vzala tu specku. Třídní tam bude někdo jiný a hodiny si rozdělíte.
Ať to dobře dopadne! Pro Tebe dobře.~;((
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 23:17:16)
Okolíku,

ale jasně, že můžu být i třídní. I v té specce bych to byla já. Vlastně doteď nikoho nenapadlo, že bych třídnictví kvůli zástupcování pouštěla, řeší se jen, o kolik míň hodin budu mít té přímé pedagogické činnosti a ani to nebude o moc, když budeme dvě.
 Okolík 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 23:20:05)
Delete, tak oficiálně tedy asi můžeš, ale je to hodně náročné práce - tak jsem to myslela.
 Delete 


Re: Další dilema 

(17.6.2021 23:43:11)
Já vím.

Obecně se na třídnictví na druhém stupni necítím, dostala jsem ho, když prostě už nikdo jiný nebyl. Teď je učitelů víc, tak to bude na koho přehodit, akorát jsem myslela, že k tomu dojde až za rok.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 0:16:27)
Delete, já došla v pětačtyřiceti k tomu, že už nemám čas na to, abych dělala věci, u kterých nemám srdce ~s~ Takže asi tak.
 Roya 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 8:29:44)
Delete,
přidávám další hlas pro to, abys dělala to, co ty chceš. Bude to prospěšnější i pro ty děti, bude tě to naplňovat, je to to, co jsi chtěla, teď ti to osud nabízí, přece se k tomu neobrátíš zády. Děti na 2. stupni už od tebe něco dostaly, teď je na řadě 1.stupeň a splnění tvého přání.
 wer 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:02:12)
Vem specku. Ty děti to potřebují~;((
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:04:47)
Na vedení se vybodni. Stejně je člověk opravdu dobrej jenom v práci, ve který vidí smysl a která ho nabíjí. Jestli tě to táhne k malým, běž do toho. On se na matiku a fyziku někdo najde, resp. od toho je vedení, aby našlo. Neřeš problémy jiných lidí.

Řekla bych, že je to příležitost, která nemusí třeba už přijít...
 Okolík 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:10:05)
Koprivo a chápeš,bude to "vedení" od teďka bude i Delete? Takže je to, koho seženou i na ní?~d~
 Marika Letní 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:15:03)
Okolík "bude to "vedení" od teďka bude i Delete? "

Přesně tak. I to "neřeš problémy jiných lidí" jaksi nepůjde.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:07:59)
moc hezky jsi to sepsala a už jen z toho, JAK jsi to sepsala asi sama vidíš, jaká je ta správná cesta ~:-D (a kdyby náhodou zůstávaly ještě nějaké pochyby, přečti si to, představ si, že to píše někdo jiný a řekni si, co bys mu poradila ty ~:-D)
 Škrpál 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:21:11)
Delete, ty jsi naprosto skvělá, jak na ty děti myslíš. Klobouk dolů~:-D
Ale co chceš ty, jen a jen ty? Čistě srdcem, když zklidníš tok myšlenek a odfiltruješ všechno ostatní - kam se ti chce o chlup víc?~:-D
 Škrpál 


Re: Další dilema 

(18.6.2021 11:27:05)
jinak za sebe, můj první dojem: malé děti se speciálními potřebami jsou největší zápřah a tam jde taky nejvíc těm dětem dát. Kvalitní učitelka, která z těchto dětí dokáže udělat školní pohodáře, by podle mě měla mít svatozář.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.