Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:28:59) Ahoj, pokud budete mít čas a chuť, napište mi, jak to vidíte:
Dítě (4. třída) mělo celý rok jedničky z předmětu. V květnu a červnu, protože už mele z posledního, zapomnělo jednou napsat úkol a jednou donést do hodiny nějaké pomůcky na pokus.
Učitelka klasifikovala dvakrát pětkou, zapsala do žákovské, zahrnula do hodnocení. Dítě tím pádem ze samých jedniček vyrobilo dvojku na vysvědčení. Učitelka pravila, že ho přezkouší, aby si "jedničku zachránil". (Tento styl "motivace" je jí vlastní.)
Načež se dítě učilo na to přezkoušení, a tudíž nechalo doma sešit s domácím úkolem. Učitelka klasifikovala třetí pětkou. To už syn neunesl a rozbrečel se. Načež ho teda asi pět minut po tomto incidentu přezkoušela, jak slíbila, s výsledkem tři (tvrdí, že nerozuměl otázkám, neslyšel správně, byl rozrušený, brečel).
Za prvé mi to přijde jako porušení klasifikačního řádu (tři pětky za tři zapomenutí s dopadem na celkovou klasifikaci). Za druhé mi to přijde jako zneužití převahy, zkoušet plačící dítě. Ta trojka by mu sama o sobě hodnocení nezkazila, má tam samé, vycházela by mu celkově mírně horší jednička.
Syn je otrávený, demotivovaný. Já nejsem typ bazírující na známkách, ale toto vnímám jako zjevnou nespravedlnost, která se podepisuje na vůli a chuti dítěte se škole věnovat. Bude to jediná dvojka na vysvědčení.
Chci to jít s učitelkou probrat, navrhnout, ať dostane dítě za to zapomínání práci navíc, referát, apod., ale že ty pětky by měla buď vyjmout z celkového hodnocení, nebo úplně zrušit, protože jsou v rozporu s klasifikačním řádem školy.
Jak to vidíte vy? Nějaký jiný postup? Díky
|
K_at |
|
(17.6.2019 14:30:53) Koprivo,prijde mi to ujety, demotivujici. Chtela bych to vysvetlit.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:35:55) Kat, já nevím, jestli chtít "vysvětlení", určitě se doslechnu, jak strašně strašný dítě je.
Mám pocit, že na zjevný porušení předpisů je adekvátní reagovat návrhem, co bych ráda, já to moc vysvětlit nepotřebuju.
|
K_at |
|
(17.6.2019 15:00:44) Koprivo, pokud dite je problematicke, mela ucitelka cely rok na reseni, informovani, konzultace s vami. Ted resis klasifikaci, jestlize ma mit po dobre praci v pololeti 2, protoze nekolikrat nedoneslo ukol, a vyzkousi jej po emocne vypjate scence, je to teda hnusny.
|
|
|
|
Lúthien |
|
(17.6.2019 14:37:32) Nejsem učitel, ale tohle je opravdu špatné řešení.... Asi bych se hecla a i když to nedělám, zašla za učitelkou. Ovšem co nejdřív, třeba u nás na škole už zítra uzavírají klasifikaci...
Přijde mi, že učitelka už je také unavená a má toho dost, zřejmě reagovala "chybně" - třeba se s ní bude dát domluvit.
Je mi líto kluka, pokud celý rok umí a teď mu ujelo pouze zapomínání, je to pro něj určitě těžké. A zkoušení dítěte, které se sesype a brečí...hm... tady bych zřejmě od učitelky žádala zrušení klasifikace a opětovné přezkoušení, ovšem za přítomnosti ještě jiného učitele...třeba. Ale to nevím, jestli je možné ...
Držím pěsti a napiš, jak dopadlo...
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:40:11) Bohužel to není poprvé, co učitelka zneužila převahu.
Jednou (opakovaně snížené známkování za věci typu "slovesa správně označená, ale podtržená, ne zakroužkovaná") jsem jí psala, že budem pracovat na pozorném čtení zadání, že jsme to s dítětem probrali a že jsem mu doporučila se kdyžtak přeptat. A že syn tvrdí, že se nemůže znovu ptát, tak že jsem ho ujistila, že může, a pro informaci mu to píšu.
A ona reagovala tak, že si syna vytáhla z družiny a vynadala mu, co vykládá doma za pohádky, že se nesmí v hodině zeptat!!!
Takže asi tak.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:41:19) Lúthien, kdyby ho nechtěla "přezkoušet" kvůli zapomínání, tak má absolutně čistou jedničku. A i s tou trojkou mu jednička pořád vychází, pokud škrtne ty koule za nedonesenej sešit, nenapsanej úkol a nedonesenou pomůcku.
|
Lúthien |
|
(17.6.2019 14:45:03) a jooo, tak to je potom jiná...
Já napřed reagovala na to, že i učitelka je člověk, třeba jí to ujelo a po rozhovoru to uzná...
Což ovšem mění situaci...V tomhle případě tam určitě jdi, stejně je konec roku a kluk má za chvíli prázdniny. Ať ví, že se za něj postavíš !
Možná bych si vyžádala rozhovor u ředitele ? Ať máš u toho svědka. Před ním bych v klidu vylíčila situaci a zeptala se, jak je dle školního řádu správně ... S tímhle typem osobnosti je lepší mít krytá záda.
Hlavně mluvit v klidu, nekřičet, nenechat se rozhodit, být věcná...A fakt bych k tomu někoho přibrala, třídní nebo ředitel.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:46:24) Ona má zítra ráno konzultační hodiny, šli bychom tam asi oba. Pokud bychom nepochodili na místě, odpoledne má konzultační hodiny ředitel, jsem opravdu ochotná za ním jít.
Dala bych jí možnost to vyřešit bez nadřízeného. Nechci její hlavu.
|
Lúthien |
|
(17.6.2019 14:48:48) Oba myslíš s dítětem nebo manželem ?
Já ti nevím, dítě bych do toho asi v tomto případě netahala...Ale záleží, jak máte ve škole nastaveno... Raději bych preferovala s učitelkou rozhovor já sama první a pak jak píšeš, by se viděla její reakce. Kluka bych nestresovala rozebíráním co kdo udělal špatně...
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:49:43) S manželem, s dítětem ne. Já jí nehodlám snižovat autoritu, domluvili bychom se, ať mu dá práci navíc za ty zapomenutí. Nepotřebuju, aby z toho vyšla poražená a ponížená.
|
Lúthien |
|
(17.6.2019 14:52:32) Dobře !
Tak ať dopadne ke spokojenosti Vás i syna, držím pěsti za klidné řešení...
|
|
Kaipa |
|
(17.6.2019 18:05:33) kopřivo, tak záleží na tom, jak mají zapomínání ošetřené v klasifikačním řádu.
Jinak se mi to ze strany paní učitelky nelíbí ani trochu. Ovšem asi to není nijak výjimečné, i jedna zdejší paní učitelka tu o tom měla diskuzi, takže dělá totéž.
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.6.2019 14:49:05) asi bych šla nejdřív sama a dítě případně přizvala dodatečně... aby neměla pocit, že musí před dítětem "zachovat tvář"...
|
|
|
|
|
|
Balbína |
|
(17.6.2019 14:51:00) Nesmyslne. U dcery se jede presne na prumer. Jednou uletis, treba i na zac roku uz nemas sanci na 1 ci 2. Dost demotivujici. Zase se tim asi ucitele chrani, protoze tlak nekreych rodicu na znamky je taky sileny. Zazila jsem. Ale to co pises, je trochu jina liga, tak zbytecny stres pro dite. A proc? Tyhle extremy, jak ucitelske, tak rodicovske jsou na
|
|
Monika |
|
(17.6.2019 14:52:29) Jestli se Ti s ní nepodaří domluvit, tak si můžeš asi stěžovat u ředitele, tím ovšem dítěti známku nezměníš, pokud už bude "napsána". Pokud chceš případně změnit známku, můžeš napsat písemné námitky proti hodnocení do 3 dnů od převzetí vysvědčení. Může ale následovat další přezkoušení, takže je otázka, jestli to dítěti ještě takto komplikovat. Je ta známka pro Vás nějak zásadně důležitá? Možná by stačilo dítě ujistit, že na tom tolik nezáleží (ale učitelce, případně i řediteli bych svůj názor sdělila)
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 14:56:30) Vysvědčení se leda počítá do přijímaček (dítě je chce zkusit). A mám ten motiv ozvat se proti tomuto bachařskému způsobu práce. Ve vší slušnosti. Protože to dítě silně demotivuje. Mě by to demotivovalo taky (důtku za zapomínání jsem měla).
|
|
Lída+4 |
|
(17.6.2019 17:01:17) Moniko, ta známka se DÁ změnit i dodatečně. Jednou mi v pololetí přepisovali vysvědčení, protože mi učitelka napsala do klasifikace z nepovinnýho předmětu dvojku, ačkoli jsem u ní neměla jinou známku než jedničku.
|
|
|
Puma |
|
(17.6.2019 14:53:21) Řekla bych jí, ať jeho zapomínání, když musí, řeší napomenutím, důtkou (i to je debilní), ale neplete to do hodnocení předmětu, který dítě jinak ovládá.
Dnes už věřím, cítím to v kostech, že změna školského systému je reálná, tohle nemůže dlouho vydržet (když to píšu, myslím na Kodeta).
Nejsem úča.
|
|
Sio |
|
(17.6.2019 14:55:56) Určitě bych za ní šla. U nás se teda zapomínání řeší postupně napomenutím t.u., důtku, 2 z chování, je to ve školním řádu, tak se ještě podívej, co je v tom vašem, ať jsi vyzbrojená.
|
|
CHN |
|
(17.6.2019 14:56:05) Podívejte se do školního řádu, kde by měla být popsána klasifikace. Na FB existuje skupinka Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy, určitě už se to tam řešilo nebo tam poradí.
|
|
beliceee |
|
(17.6.2019 14:57:36) Dobrá kráva, ta učitelka.
|
|
Dadulka,02/06,06/07 |
|
(17.6.2019 14:58:58) Donesl sešit s úkolem další den? Máme systém nastavený jinak, ale pokud oznámím známkovaný úkol a dítě ho zapomene, nechám šanci do dalšího dne, ne hodiny. Věřte nebo ne, ale málokteré dítě se této šance chytí, i když den předtím brečelo. Ono je hezké neustále motivovat, dávat šanci, čekat,... nejde to donekonečna. Určitě věděl, co nastane, když sešit zapomene. Mají nastavená nějaká pravidla. Proč se mu to stalo ještě 2x ? Neříkám, že s postupem souhlasím, řešila bych to jinak, ale ve čtvrté třídě by už mohl nést zodpovědnost za svojí zapomětlivost.
|
Konzerva |
|
(17.6.2019 15:03:56) Dadulko,
v podstatě souhlasím, ale v červnu bych přimhouřila oči. A to, co navrhuje matka, mi připadá smysluplné - že mu místo toho dám práci navíc. Ale možná bych spíš místo dalšího úkolu, což je práce navíc i pro učitelku a ta už toho má v červnu taky plný kecky, zadala nějaký referát před třídou.
|
|
Puma |
|
(17.6.2019 15:04:49) Protože je to čtvrťák. Nezapomněl ho schválně, jak mu v tomhle případě pomůže, že věděl, co se stane?
Má nést odpovědnost tím, že dostane horší známku z předmětu, který ovládá na 1?
Známkování je mor a kazí dětem morálku...a učitelům taky!
|
Konzerva |
|
(17.6.2019 15:09:33) Pumo,
no to je právě to, jestli známka má vypovídat jen o znalostech nebo o celkovém přístupu dítěte k tomu předmětu.
Odhlížím teď od konkétního případu a beru to obecně - dítě, který bude mít znalosti, ale bude to permanentní flákač, nebude nic nosit, dělat zadání apod., ale ze zkoušení bude mít vždy jedničku, má mít z předmětu jedničku? A pokud ano, tak kde se má odrazit to ostatní - tedy že de facto nespolupracuje a neplní, co se mu řekne? Ve známce z chování?
|
Puma |
|
(17.6.2019 15:15:58) Přístup dítěte k předmětu je z poloviny záležitost učitele.
K tvému příkladu, když už se musí známkovat, tak ano, myslím si, že takové dítě by mělo dostat jedničku. Jak může učitel vědět, že je to flákání, může to mít X důvodů.
|
K_at |
|
(17.6.2019 15:18:22) Puma, jo. Pokud dite pracuje cely rok dobre, a kveten,cerven ma obcaskiks, tak lze asi vyvodit, ze unava. Stane se. Ale pokud ho ucitelka chce naucit, ze se pocita 100%, nebo nic, tak jo - ona zrejme nikdy nezapomina.
|
|
Konzerva |
|
(17.6.2019 15:23:48) Pumo,
a kde bys tedy zohlednila to, že dítě nenosí pomůcky, nenosí zadání, v hodině vyrušuje nebo naopak učitele ignoruje? Jak by se asi cítily ostatní děti, které se snaží a dostanou stejnou známku?
|
Žžena |
|
(17.6.2019 15:25:47) Konzervo, chování a zapomínání nejsou vědomosti, to jsou kázeňské záležitosti.
|
Konzerva |
|
(18.6.2019 10:23:58) "Konzervo, chování a zapomínání nejsou vědomosti, to jsou kázeňské záležitosti."
Žženo,
takže bys to zohlednila ve známce z chování (poté, co by napomenutí třídního a ředitele byla neúčinná)?
A navíc je to v některých případech sporné. Když si nepřinesu pomůcky a tím pádem pak neudělám zadaný úkol, tak výsledek je "nedostatečný".
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(17.6.2019 15:26:20) tak v červnu už by učitelka mohla rozeznat, jestli dítě na předmět kašle nebo je jen přetažené, ne?
|
|
Puma |
|
(17.6.2019 15:30:40) On se třeba snažit nemusí a umí to, jak přijde k tomu, že ho někdo chce srovnávat s tím, kdo se musí snažit? Srovnávání je taky mor, který kazí morálku.
Některé děti potřebují delší čas k tomu, aby dozrály a byly schopný si ohlídat víc věcí najednou. Vlídný (to neznamená šišlání a přehlížení "nešvarů") přístup, pomoc v nalezení systému, přimět dítě, aby si samo nalezlo systém, připomenout mu...podle dítěte, situace - je to proces.
|
beliceee |
|
(17.6.2019 15:32:25) Vždy bude lépe ohodnoceno tiché dítě, co je sice hloupé, ale mlčí, nedělá problémy, snaží se a poslouchá a dělá přesně to, co se mu řekne, než dítě, které je sice chytré, ale takto se nechová.
|
K_at |
|
(17.6.2019 15:35:13) Beliceee, ale houby. To jsou recicky. Jasne, jsou ucitele, cojsou makli a hodnoti sikanozne. Ale ne vzdy a vsichni.
|
|
Puma |
|
(17.6.2019 15:41:38) Někdy dostávají na prdel zase introverti, protože jsou pasivní, si nevybereš.
|
|
|
Konzerva |
|
(18.6.2019 10:26:58) "Některé děti potřebují delší čas k tomu, aby dozrály a byly schopný si ohlídat víc věcí najednou. Vlídný (to neznamená šišlání a přehlížení "nešvarů") přístup, pomoc v nalezení systému, přimět dítě, aby si samo nalezlo systém, připomenout mu...podle dítěte, situace - je to proces."
Pumo,
zcela souhlasím. Koneckonců, dva takové mám doma.
Ale já mám na mysli spíš ty na druhém stupni (nebo na střední škole nebo učňáku), kde už by měly vědět, jak si s tím poradit, ale prostě na to zcela evidentně kašlou, protože v podstatě nenásleduje žádný "trest", žádná pro ně citelná sankce za to, že to flákají.
|
Puma |
|
(18.6.2019 10:47:31) "Ale já mám na mysli spíš ty na druhém stupni (nebo na střední škole nebo učňáku), kde už by měly vědět, jak si s tím poradit, ale prostě na to zcela evidentně kašlou, protože v podstatě nenásleduje žádný "trest", žádná pro ně citelná sankce za to, že to flákají."
Konzervo, myslím, že to dětem musí dávat smysl, když se tohle učiteli povede dětem zprostředkovat, je z velké části vyhráno. Je to pro učitele náročné a systém jim nenahrává. Citelná sankce (strach z ní), jak píšeš, stejně dítě nikam neposune a práce učitele víc bavit taky nebude. Ale může se dítěti "pomstít" a na moment si ulevit, že mu to znepříjemňuje v práci, to jo.
|
|
|
|
|
|
Puma |
|
(17.6.2019 15:22:55) O co v té škole jde? Čeho tím dosáhne ta učitelka?
Tlakem to dítě stejně nic nenaučí, i když se to tak na chvilku může jevit a nejspíš se to negativně projeví jinde.
|
|
|
beliceee |
|
(17.6.2019 15:23:13) Proto se nedivím, že většina populace považuje učitelky za hloupé krávy. Neznámkují totiž znalosti, ale lpí na úpravě sešitu, na krasopisu a podobných blbostech, takže často může mít známku pečlivé, snaživé ale hloupé dítě, než nadaný žák. Ale co už, viděla jsem ty jedničkáře u přijímacích zkoušek na osmiletá gymnázia. Body za samé jedničky tam měla skoro většina. Jaký byl potom šok, když ze 100 bodů za ČJ a M měla asi třetina těch premiantů jen 30 bodů celkem. Asi nezapomínali úkoly, pečlivě vedli sešity a excelovali v pravopisu. Ty známky jsou naprostý výsměch.
|
|
|
Žžena |
|
(17.6.2019 15:19:03) Dadulko, protože je konec roku. Vidím to na svým čtvrťákovi úplně stejně, mele z posledního. Od září do dubna měl jedno zapomenutí, v květnu sedm. Každý rok je ta únava na něm poznat, výkon ke konci roku jde dolů.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 15:20:10) Zapomínání je kázeňská věc. Může dostat napomenutí třídního. Ne pětky započítané do celkové klasifikace. Na rodičákách učitelka "k dítěti nemá nic, co by mi řekla".
|
K_at |
|
(17.6.2019 15:22:56) Koprivo,i kdyby na rodicaku nic nemela, ma telefon, email, zakajdu. Takze kdyby chtela rozebirat "nejhroznejsi dite", slusne a razne ji posli k sipku. Mela moznosti milion. Asi by me zajimalo, jak pomuze 2, poznamky a 5 na to, kdyz je decko unavene....
|
|
Gajka + 2 |
|
(17.6.2019 15:29:41) A máte to takto ve školním řádu? že zapomínání je kázeňská věc? Učitelka může argumentovat tím, že i ostatním to takto "započítává"....je potřeba vědět, jak to v té třídě funguje a jak je to ve školním řádu ošetřené. Není možné, aby to např. Vašemu synovi "započítala" a jiným ne a naopak...jiným ano a jemu ne. Nějak nemohu přijít na důvod, proč by mu to chtěla nyní takto "zpestřit" tím, že mu "zkazí" známku. I jí to přeci musí být jasné, že do května se jeví na jasnou jedničku a nyní si započítáním 3 pětek to takto "pokazí". Je to zvláštní. Pokud je jasně dáno, že zapomínání se "neznámkuje", tak bych žádala o vysvětlení, proč se u něj známkovalo. Pokud se známkuje všem...stejně jako DÚ...tak pak už je to na diskusi např. se zástupcem pro 1. stupeň a ředitelem o tom, že to vidíte jako nevyhovující stav.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 15:33:39) Klasifikační řád mám prostudovaný. Zapomenutí úkolů v ČJ minulé pololetí hodnotila poznámkou.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 15:34:49) Domácí úkoly normálně klasifikuje.
|
Vítr z hor |
|
(17.6.2019 17:37:47) Klasifikování domácích úkolů je taky pozoruhodné. Vždyť ani neví, koho hodnotí – jestli rodiče nebo dítě...
|
|
|
|
|
|
Gajka + 2 |
|
(17.6.2019 14:59:52) Z mé praxe: Známky za domácí úkol nedávám, mám to tak nastavené, že hodnotím práci ve škole. Dávám žákům možnost domácího procvičování a pokud to zpracují, tak jim to ohodnotím a když chtějí tj. známka jim vyhovuje, tak jí započítám (ale má 50% váhu oproti běžné). Vím, že jsou dost diskuse, zda se vůbec úkoly zadávat mohou či nemohou a zda se mohou či nemohou hodnotit, netuším, zda to např. Vaše škola řeší ve školním řádu. Stejné je to s pomůckami, je jasné, že když žák nedonese pomůcky např. vyrábí z modelíny a on jí nemá, tak velmi těžko se jeho práce hodnotí, ale měl by mít "jinou" náhradní práci a ta se hodnotí. Může mít např. poznámku, že nedonesl pomůcky. Nevím, jak moc je pro Vás a dítě výsledná známka důležitá, ve 4. třídě pro mně nejsou téměř vůbec....zvláště, když se jedná o 1 nebo 2..kdyby to byla 1 nebo 4ka, tak bych to za rozdíl brala. Paní učitelce bych řekla, že s tím takto nesouhlasím, že dítě znalosti a dovednosti na "1" zřejmě má. Co ona na to řekne bych si ráda poslechla, asi řekne, že hodnotí celkovou práci dítěte a nejen znalosti a tím pádem i přípravu na hodinu....i to je názor a přístup. Dítěti bych se snažila vysvětlit, že např. i v práci se může stát,že plním vše a pak udělám 2 drobné chyby a mohu přijít o prémie (i to je realita). Pokud diskusi s ředitelem, tak spíše bych volila obecnou tj. jak to mají s hodnocením domácí přípravy a zapomínání tj. zda je to skutečně součást klasifikace a proč atp. než téma chci, aby moje dítě mělo lepší známku.
|
|
Konzerva |
|
(17.6.2019 15:06:19) Lorax,
proč to učitelce nenapíšete? Mailem nebo přes bakaláře? Takhle je to fakt blbý se míjet. Včetně toho, že to píšete proto, že se míjíte.
|
beliceee |
|
(17.6.2019 15:49:27) Ale třeba mu vůbec tu horší známku nedá, co ty víš. Dnešní učitelky jsou spíše rozdavačky jedniček, aby měly klid od rodičů. A vy zde máte přece všechny nadané děti, často potvrzeno i PPP, tak nevím, proč se bojíte špatných známek. Vždyť i na těch přijímačkách na 8G mělo 90 % dětí, možná i více samé jedničky a vaše děti tam přece vesměs jsou nebo směřují. A teď že by najednou nějaká dvojčka
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 15:50:03) Řekla mu, že mu vychází na vysvědčení dvojka.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 15:51:11) Jinak mně je jednička ukradená, dítěti ne, protože v tom žije ve škole od první třídy, jak je to důležitý.
A je naštvanej a pociťuje to jako obrovskou nespravedlnost. Což se mu nedivím.
|
K_at |
|
(17.6.2019 16:14:00) Koprivo, se nedivim.
|
|
|
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(17.6.2019 15:49:49) LoraX, zkus vedení. Dyť je to absurdní.
|
|
K_at |
|
(17.6.2019 15:51:03) Lorax, reditel!!!! No ty vado!
|
Lída+4 |
|
(17.6.2019 17:06:03) Lorax, tak u tý známky by mělo být i datum, kdy se písemka psala. Pokud v tu dobu nebyl ve škole, tak je to jasný, ne?
|
Okolík |
|
(17.6.2019 18:46:27) To nevím, děti tam mají datum, kdy jim učitelé známku zapisují...
|
|
|
|
|
Konzerva |
|
(18.6.2019 10:29:40) Lorax,
poslala bych výhradu písemně - mailem, přes bakaláře apod., nevím, jak máte nastavenou komunikaci se školou. Poslala bych to třídní s tím, že dle vašich informaci se již s dotyčnou nelze spojit a proto se obracíte na ní. A na vědomí té dotyčné učitelce a příslušnému zástupci ředitele.
|
|
|