| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Prosba o názor učitelů

 Celkem 124 názorů.
 Kopřiva Dvoudomá 


Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:28:59)
Ahoj,
pokud budete mít čas a chuť, napište mi, jak to vidíte:

Dítě (4. třída) mělo celý rok jedničky z předmětu.
V květnu a červnu, protože už mele z posledního, zapomnělo jednou napsat úkol a jednou donést do hodiny nějaké pomůcky na pokus.

Učitelka klasifikovala dvakrát pětkou, zapsala do žákovské, zahrnula do hodnocení. Dítě tím pádem ze samých jedniček vyrobilo dvojku na vysvědčení. Učitelka pravila, že ho přezkouší, aby si "jedničku zachránil". (Tento styl "motivace" je jí vlastní.)

Načež se dítě učilo na to přezkoušení, a tudíž nechalo doma sešit s domácím úkolem. Učitelka klasifikovala třetí pětkou. To už syn neunesl a rozbrečel se. Načež ho teda asi pět minut po tomto incidentu přezkoušela, jak slíbila, s výsledkem tři (tvrdí, že nerozuměl otázkám, neslyšel správně, byl rozrušený, brečel).

Za prvé mi to přijde jako porušení klasifikačního řádu (tři pětky za tři zapomenutí s dopadem na celkovou klasifikaci).
Za druhé mi to přijde jako zneužití převahy, zkoušet plačící dítě. Ta trojka by mu sama o sobě hodnocení nezkazila, má tam samé, vycházela by mu celkově mírně horší jednička.

Syn je otrávený, demotivovaný. Já nejsem typ bazírující na známkách, ale toto vnímám jako zjevnou nespravedlnost, která se podepisuje na vůli a chuti dítěte se škole věnovat. Bude to jediná dvojka na vysvědčení.

Chci to jít s učitelkou probrat, navrhnout, ať dostane dítě za to zapomínání práci navíc, referát, apod., ale že ty pětky by měla buď vyjmout z celkového hodnocení, nebo úplně zrušit, protože jsou v rozporu s klasifikačním řádem školy.

Jak to vidíte vy? Nějaký jiný postup?
Díky ~x~

 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:30:53)
Koprivo,prijde mi to ujety, demotivujici. Chtela bych to vysvetlit.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:35:55)
Kat,
já nevím, jestli chtít "vysvětlení", určitě se doslechnu, jak strašně strašný dítě je.

Mám pocit, že na zjevný porušení předpisů je adekvátní reagovat návrhem, co bych ráda, já to moc vysvětlit nepotřebuju.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:00:44)
Koprivo, pokud dite je problematicke, mela ucitelka cely rok na reseni, informovani, konzultace s vami. Ted resis klasifikaci, jestlize ma mit po dobre praci v pololeti 2, protoze nekolikrat nedoneslo ukol, a vyzkousi jej po emocne vypjate scence, je to teda hnusny.
 Lúthien 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:37:32)
Nejsem učitel, ale tohle je opravdu špatné řešení.... Asi bych se hecla a i když to nedělám, zašla za učitelkou. Ovšem co nejdřív, třeba u nás na škole už zítra uzavírají klasifikaci...

Přijde mi, že učitelka už je také unavená a má toho dost, zřejmě reagovala "chybně" - třeba se s ní bude dát domluvit.

Je mi líto kluka, pokud celý rok umí a teď mu ujelo pouze zapomínání, je to pro něj určitě těžké. A zkoušení dítěte, které se sesype a brečí...hm... tady bych zřejmě od učitelky žádala zrušení klasifikace a opětovné přezkoušení, ovšem za přítomnosti ještě jiného učitele...třeba. Ale to nevím, jestli je možné ...

Držím pěsti a napiš, jak dopadlo...~;((
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:40:11)
Bohužel to není poprvé, co učitelka zneužila převahu.

Jednou (opakovaně snížené známkování za věci typu "slovesa správně označená, ale podtržená, ne zakroužkovaná") jsem jí psala, že budem pracovat na pozorném čtení zadání, že jsme to s dítětem probrali a že jsem mu doporučila se kdyžtak přeptat. A že syn tvrdí, že se nemůže znovu ptát, tak že jsem ho ujistila, že může, a pro informaci mu to píšu.

A ona reagovala tak, že si syna vytáhla z družiny a vynadala mu, co vykládá doma za pohádky, že se nesmí v hodině zeptat!!!

Takže asi tak.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:41:19)
Lúthien, kdyby ho nechtěla "přezkoušet" kvůli zapomínání, tak má absolutně čistou jedničku.
A i s tou trojkou mu jednička pořád vychází, pokud škrtne ty koule za nedonesenej sešit, nenapsanej úkol a nedonesenou pomůcku.
 Lúthien 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:45:03)
a jooo, tak to je potom jiná...~:(

Já napřed reagovala na to, že i učitelka je člověk, třeba jí to ujelo a po rozhovoru to uzná...~7~

Což ovšem mění situaci...V tomhle případě tam určitě jdi, stejně je konec roku a kluk má za chvíli prázdniny. Ať ví, že se za něj postavíš !

Možná bych si vyžádala rozhovor u ředitele ? Ať máš u toho svědka. Před ním bych v klidu vylíčila situaci a zeptala se, jak je dle školního řádu správně ...
S tímhle typem osobnosti je lepší mít krytá záda.

Hlavně mluvit v klidu, nekřičet, nenechat se rozhodit, být věcná...A fakt bych k tomu někoho přibrala, třídní nebo ředitel.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:46:24)
Ona má zítra ráno konzultační hodiny, šli bychom tam asi oba.
Pokud bychom nepochodili na místě, odpoledne má konzultační hodiny ředitel, jsem opravdu ochotná za ním jít.

Dala bych jí možnost to vyřešit bez nadřízeného. Nechci její hlavu.
 Lúthien 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:48:48)
Oba myslíš s dítětem nebo manželem ? ~;)

Já ti nevím, dítě bych do toho asi v tomto případě netahala...Ale záleží, jak máte ve škole nastaveno...
Raději bych preferovala s učitelkou rozhovor já sama první a pak jak píšeš, by se viděla její reakce. Kluka bych nestresovala rozebíráním co kdo udělal špatně...
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:49:43)
S manželem, s dítětem ne. Já jí nehodlám snižovat autoritu, domluvili bychom se, ať mu dá práci navíc za ty zapomenutí. Nepotřebuju, aby z toho vyšla poražená a ponížená.
 Lúthien 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:52:32)
Dobře ! ~;((

Tak ať dopadne ke spokojenosti Vás i syna, držím pěsti za klidné řešení...
 Kaipa 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:05:33)
kopřivo, tak záleží na tom, jak mají zapomínání ošetřené v klasifikačním řádu.


Jinak se mi to ze strany paní učitelky nelíbí ani trochu. Ovšem asi to není nijak výjimečné, i jedna zdejší paní učitelka tu o tom měla diskuzi, takže dělá totéž.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:49:05)
asi bych šla nejdřív sama a dítě případně přizvala dodatečně... aby neměla pocit, že musí před dítětem "zachovat tvář"...
 Balbína 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:51:00)
Nesmyslne. U dcery se jede presne na prumer. Jednou uletis, treba i na zac roku uz nemas sanci na 1 ci 2. Dost demotivujici. Zase se tim asi ucitele chrani, protoze tlak nekreych rodicu na znamky je taky sileny. Zazila jsem. Ale to co pises, je trochu jina liga, tak zbytecny stres pro dite. A proc? Tyhle extremy, jak ucitelske, tak rodicovske jsou na ~o~
 Monika 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:52:29)
Jestli se Ti s ní nepodaří domluvit, tak si můžeš asi stěžovat u ředitele, tím ovšem dítěti známku nezměníš, pokud už bude "napsána". Pokud chceš případně změnit známku, můžeš napsat písemné námitky proti hodnocení do 3 dnů od převzetí vysvědčení. Může ale následovat další přezkoušení, takže je otázka, jestli to dítěti ještě takto komplikovat. Je ta známka pro Vás nějak zásadně důležitá? Možná by stačilo dítě ujistit, že na tom tolik nezáleží (ale učitelce, případně i řediteli bych svůj názor sdělila)
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:56:30)
Vysvědčení se leda počítá do přijímaček (dítě je chce zkusit).
A mám ten motiv ozvat se proti tomuto bachařskému způsobu práce. Ve vší slušnosti. Protože to dítě silně demotivuje. Mě by to demotivovalo taky (důtku za zapomínání jsem měla).
 Lída+4 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:01:17)
Moniko, ta známka se DÁ změnit i dodatečně. Jednou mi v pololetí přepisovali vysvědčení, protože mi učitelka napsala do klasifikace z nepovinnýho předmětu dvojku, ačkoli jsem u ní neměla jinou známku než jedničku.
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:53:21)
Řekla bych jí, ať jeho zapomínání, když musí, řeší napomenutím, důtkou (i to je debilní), ale neplete to do hodnocení předmětu, který dítě jinak ovládá.

Dnes už věřím, cítím to v kostech, že změna školského systému je reálná, tohle nemůže dlouho vydržet (když to píšu, myslím na Kodeta:-)).

Nejsem úča.
 Sio 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:55:56)
Určitě bych za ní šla. U nás se teda zapomínání řeší postupně napomenutím t.u., důtku, 2 z chování, je to ve školním řádu, tak se ještě podívej, co je v tom vašem, ať jsi vyzbrojená.
 CHN 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:56:05)
Podívejte se do školního řádu, kde by měla být popsána klasifikace. Na FB existuje skupinka Řešení problémů ve škole, stížnosti na učitele a školy, určitě už se to tam řešilo nebo tam poradí.
 beliceee 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:57:36)
Dobrá kráva, ta učitelka.
 Dadulka,02/06,06/07 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 14:58:58)
Donesl sešit s úkolem další den? Máme systém nastavený jinak, ale pokud oznámím známkovaný úkol a dítě ho zapomene, nechám šanci do dalšího dne, ne hodiny. Věřte nebo ne, ale málokteré dítě se této šance chytí, i když den předtím brečelo.
Ono je hezké neustále motivovat, dávat šanci, čekat,... nejde to donekonečna.
Určitě věděl, co nastane, když sešit zapomene. Mají nastavená nějaká pravidla. Proč se mu to stalo ještě 2x ?
Neříkám, že s postupem souhlasím, řešila bych to jinak, ale ve čtvrté třídě by už mohl nést zodpovědnost za svojí zapomětlivost.

 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:03:56)
Dadulko,

v podstatě souhlasím, ale v červnu bych přimhouřila oči. A to, co navrhuje matka, mi připadá smysluplné - že mu místo toho dám práci navíc. Ale možná bych spíš místo dalšího úkolu, což je práce navíc i pro učitelku a ta už toho má v červnu taky plný kecky, zadala nějaký referát před třídou.
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:04:49)
Protože je to čtvrťák.~a~ Nezapomněl ho schválně, jak mu v tomhle případě pomůže, že věděl, co se stane?

Má nést odpovědnost tím, že dostane horší známku z předmětu, který ovládá na 1?

Známkování je mor a kazí dětem morálku...a učitelům taky!
 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:09:33)
Pumo,

no to je právě to, jestli známka má vypovídat jen o znalostech nebo o celkovém přístupu dítěte k tomu předmětu.

Odhlížím teď od konkétního případu a beru to obecně - dítě, který bude mít znalosti, ale bude to permanentní flákač, nebude nic nosit, dělat zadání apod., ale ze zkoušení bude mít vždy jedničku, má mít z předmětu jedničku? A pokud ano, tak kde se má odrazit to ostatní - tedy že de facto nespolupracuje a neplní, co se mu řekne? Ve známce z chování?
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:15:58)
Přístup dítěte k předmětu je z poloviny záležitost učitele.

K tvému příkladu, když už se musí známkovat, tak ano, myslím si, že takové dítě by mělo dostat jedničku. Jak může učitel vědět, že je to flákání, může to mít X důvodů.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:18:22)
Puma, jo. Pokud dite pracuje cely rok dobre, a kveten,cerven ma obcaskiks, tak lze asi vyvodit, ze unava. Stane se. Ale pokud ho ucitelka chce naucit, ze se pocita 100%, nebo nic, tak jo - ona zrejme nikdy nezapomina.
 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:23:48)
Pumo,

a kde bys tedy zohlednila to, že dítě nenosí pomůcky, nenosí zadání, v hodině vyrušuje nebo naopak učitele ignoruje? Jak by se asi cítily ostatní děti, které se snaží a dostanou stejnou známku?
 Žžena 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:25:47)
Konzervo,
chování a zapomínání nejsou vědomosti, to jsou kázeňské záležitosti.
 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 10:23:58)
"Konzervo,
chování a zapomínání nejsou vědomosti, to jsou kázeňské záležitosti."

Žženo,

takže bys to zohlednila ve známce z chování (poté, co by napomenutí třídního a ředitele byla neúčinná)?

A navíc je to v některých případech sporné. Když si nepřinesu pomůcky a tím pádem pak neudělám zadaný úkol, tak výsledek je "nedostatečný".
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:26:20)
tak v červnu už by učitelka mohla rozeznat, jestli dítě na předmět kašle nebo je jen přetažené, ne?
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:30:40)
On se třeba snažit nemusí a umí to, jak přijde k tomu, že ho někdo chce srovnávat s tím, kdo se musí snažit? Srovnávání je taky mor, který kazí morálku.:-)

Některé děti potřebují delší čas k tomu, aby dozrály a byly schopný si ohlídat víc věcí najednou. Vlídný (to neznamená šišlání a přehlížení "nešvarů") přístup, pomoc v nalezení systému, přimět dítě, aby si samo nalezlo systém, připomenout mu...podle dítěte, situace - je to proces.
 beliceee 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:32:25)
Vždy bude lépe ohodnoceno tiché dítě, co je sice hloupé, ale mlčí, nedělá problémy, snaží se a poslouchá a dělá přesně to, co se mu řekne, než dítě, které je sice chytré, ale takto se nechová.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:35:13)
Beliceee, ale houby. To jsou recicky. Jasne, jsou ucitele, cojsou makli a hodnoti sikanozne. Ale ne vzdy a vsichni.
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:41:38)
Někdy dostávají na prdel zase introverti, protože jsou pasivní, si nevybereš.
 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 10:26:58)
"Některé děti potřebují delší čas k tomu, aby dozrály a byly schopný si ohlídat víc věcí najednou. Vlídný (to neznamená šišlání a přehlížení "nešvarů") přístup, pomoc v nalezení systému, přimět dítě, aby si samo nalezlo systém, připomenout mu...podle dítěte, situace - je to proces."

Pumo,

zcela souhlasím. Koneckonců, dva takové mám doma.

Ale já mám na mysli spíš ty na druhém stupni (nebo na střední škole nebo učňáku), kde už by měly vědět, jak si s tím poradit, ale prostě na to zcela evidentně kašlou, protože v podstatě nenásleduje žádný "trest", žádná pro ně citelná sankce za to, že to flákají.
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 10:47:31)
"Ale já mám na mysli spíš ty na druhém stupni (nebo na střední škole nebo učňáku), kde už by měly vědět, jak si s tím poradit, ale prostě na to zcela evidentně kašlou, protože v podstatě nenásleduje žádný "trest", žádná pro ně citelná sankce za to, že to flákají."

Konzervo, myslím, že to dětem musí dávat smysl, když se tohle učiteli povede dětem zprostředkovat, je z velké části vyhráno. Je to pro učitele náročné a systém jim nenahrává. Citelná sankce (strach z ní), jak píšeš, stejně dítě nikam neposune a práce učitele víc bavit taky nebude. Ale může se dítěti "pomstít" a na moment si ulevit, že mu to znepříjemňuje v práci, to jo.:-)
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:22:55)
O co v té škole jde? Čeho tím dosáhne ta učitelka?

Tlakem to dítě stejně nic nenaučí, i když se to tak na chvilku může jevit a nejspíš se to negativně projeví jinde.


 beliceee 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:23:13)
Proto se nedivím, že většina populace považuje učitelky za hloupé krávy. Neznámkují totiž znalosti, ale lpí na úpravě sešitu, na krasopisu a podobných blbostech, takže často může mít známku pečlivé, snaživé ale hloupé dítě, než nadaný žák. Ale co už, viděla jsem ty jedničkáře u přijímacích zkoušek na osmiletá gymnázia. Body za samé jedničky tam měla skoro většina. Jaký byl potom šok, když ze 100 bodů za ČJ a M měla asi třetina těch premiantů jen 30 bodů celkem. Asi nezapomínali úkoly, pečlivě vedli sešity a excelovali v pravopisu. Ty známky jsou naprostý výsměch.
 Žžena 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:19:03)
Dadulko,
protože je konec roku. Vidím to na svým čtvrťákovi úplně stejně, mele z posledního. Od září do dubna měl jedno zapomenutí, v květnu sedm. Každý rok je ta únava na něm poznat, výkon ke konci roku jde dolů.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:20:10)
Zapomínání je kázeňská věc. Může dostat napomenutí třídního. Ne pětky započítané do celkové klasifikace.
Na rodičákách učitelka "k dítěti nemá nic, co by mi řekla".
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:22:56)
Koprivo,i kdyby na rodicaku nic nemela, ma telefon, email, zakajdu. Takze kdyby chtela rozebirat "nejhroznejsi dite", slusne a razne ji posli k sipku. Mela moznosti milion. Asi by me zajimalo, jak pomuze 2, poznamky a 5 na to, kdyz je decko unavene....
 Gajka + 2 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:29:41)
A máte to takto ve školním řádu? že zapomínání je kázeňská věc? Učitelka může argumentovat tím, že i ostatním to takto "započítává"....je potřeba vědět, jak to v té třídě funguje a jak je to ve školním řádu ošetřené. Není možné, aby to např. Vašemu synovi "započítala" a jiným ne a naopak...jiným ano a jemu ne. Nějak nemohu přijít na důvod, proč by mu to chtěla nyní takto "zpestřit" tím, že mu "zkazí" známku. I jí to přeci musí být jasné, že do května se jeví na jasnou jedničku a nyní si započítáním 3 pětek to takto "pokazí". Je to zvláštní. Pokud je jasně dáno, že zapomínání se "neznámkuje", tak bych žádala o vysvětlení, proč se u něj známkovalo. Pokud se známkuje všem...stejně jako DÚ...tak pak už je to na diskusi např. se zástupcem pro 1. stupeň a ředitelem o tom, že to vidíte jako nevyhovující stav.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:33:39)
Klasifikační řád mám prostudovaný.
Zapomenutí úkolů v ČJ minulé pololetí hodnotila poznámkou.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:34:49)
Domácí úkoly normálně klasifikuje.
 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:37:47)
Klasifikování domácích úkolů je taky pozoruhodné. Vždyť ani neví, koho hodnotí – jestli rodiče nebo dítě...
 Gajka + 2 


Od "učitelky" 

(17.6.2019 14:59:52)
Z mé praxe: Známky za domácí úkol nedávám, mám to tak nastavené, že hodnotím práci ve škole. Dávám žákům možnost domácího procvičování a pokud to zpracují, tak jim to ohodnotím a když chtějí tj. známka jim vyhovuje, tak jí započítám (ale má 50% váhu oproti běžné). Vím, že jsou dost diskuse, zda se vůbec úkoly zadávat mohou či nemohou a zda se mohou či nemohou hodnotit, netuším, zda to např. Vaše škola řeší ve školním řádu. Stejné je to s pomůckami, je jasné, že když žák nedonese pomůcky např. vyrábí z modelíny a on jí nemá, tak velmi těžko se jeho práce hodnotí, ale měl by mít "jinou" náhradní práci a ta se hodnotí. Může mít např. poznámku, že nedonesl pomůcky. Nevím, jak moc je pro Vás a dítě výsledná známka důležitá, ve 4. třídě pro mně nejsou téměř vůbec....zvláště, když se jedná o 1 nebo 2..kdyby to byla 1 nebo 4ka, tak bych to za rozdíl brala. Paní učitelce bych řekla, že s tím takto nesouhlasím, že dítě znalosti a dovednosti na "1" zřejmě má. Co ona na to řekne bych si ráda poslechla, asi řekne, že hodnotí celkovou práci dítěte a nejen znalosti a tím pádem i přípravu na hodinu....i to je názor a přístup. Dítěti bych se snažila vysvětlit, že např. i v práci se může stát,že plním vše a pak udělám 2 drobné chyby a mohu přijít o prémie (i to je realita). Pokud diskusi s ředitelem, tak spíše bych volila obecnou tj. jak to mají s hodnocením domácí přípravy a zapomínání tj. zda je to skutečně součást klasifikace a proč atp. než téma chci, aby moje dítě mělo lepší známku.
 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:06:19)
Lorax,

proč to učitelce nenapíšete? Mailem nebo přes bakaláře? Takhle je to fakt blbý se míjet. Včetně toho, že to píšete proto, že se míjíte.
 beliceee 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:49:27)
Ale třeba mu vůbec tu horší známku nedá, co ty víš. Dnešní učitelky jsou spíše rozdavačky jedniček, aby měly klid od rodičů. A vy zde máte přece všechny nadané děti, často potvrzeno i PPP, tak nevím, proč se bojíte špatných známek. Vždyť i na těch přijímačkách na 8G mělo 90 % dětí, možná i více samé jedničky a vaše děti tam přece vesměs jsou nebo směřují. A teď že by najednou nějaká dvojčka~t~
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:50:03)
Řekla mu, že mu vychází na vysvědčení dvojka.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:51:11)
Jinak mně je jednička ukradená, dítěti ne, protože v tom žije ve škole od první třídy, jak je to důležitý.

A je naštvanej a pociťuje to jako obrovskou nespravedlnost. Což se mu nedivím.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 16:14:00)
Koprivo, se nedivim.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:49:49)
LoraX, zkus vedení. Dyť je to absurdní.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:51:03)
Lorax, reditel!!!! No ty vado!
 Lída+4 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:06:03)
Lorax, tak u tý známky by mělo být i datum, kdy se písemka psala. Pokud v tu dobu nebyl ve škole, tak je to jasný, ne?
 Okolík 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:46:27)
To nevím, děti tam mají datum, kdy jim učitelé známku zapisují...
 Konzerva 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 10:29:40)
Lorax,

poslala bych výhradu písemně - mailem, přes bakaláře apod., nevím, jak máte nastavenou komunikaci se školou. Poslala bych to třídní s tím, že dle vašich informaci se již s dotyčnou nelze spojit a proto se obracíte na ní. A na vědomí té dotyčné učitelce a příslušnému zástupci ředitele.
 Okolík 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:01:54)
Lorax, proč už dávno nenapsal syn učitelce e-mail. I když učitelka končí, tak může ještě upravit klasifikaci.... Dřív než bude úplně uzavřeno.
 Federika 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:09:45)
Lorax,
za dospělého syna bych fakt nic neřešila, ale řekla bych mu, aby učitelce napsal mejl a požadoval vysvětlení.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:06:46)
prostuduj si klasifikační řád, jestli se vůbec smí známkovat zapomenutý úkol či pomůcky
 ivaxx 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:44:54)
Řešila bych to asi stejně jako ty - za zapomenutí má být kázeňský postih (maximálně) nikoli pětka. Podívej se, co mají v klasifikačním řádu školy - jestliže tam mají, jaké ZNALOSTI odpovídají jakému stupni, tak bych to na ni zkusila použít. Dítě může dostat zápis do třídnice, práci navíc, ale nikoli pětku ze znalostí.

Ve čtvrté třídě je dítě ještě fakt malé, šla bych do školy.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 15:49:19)
Jj, už jsme domluvení, půjdem zítra za učitelkou.
Neprojde-li vyřazení těch pětek z celkové klasifikace, tak za ředitelem.
Dostane-li dítě dvojku na výzo, pravilo, že se nechá přezkoušet, a já ho v tom podpořím.

Jinak upřesnění, ty tři koule jsou za posledních čtrnáct dní.
Učitelka už zjevně mele z posledního, ale dítě nějak nemá nárok mlet z posledního.

Díky za postřehy (i případné budoucí :-))
 Dooly. 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 16:54:23)
Tak vzhledem k tomu, že médií už proběhla zpráva, že povinné domácí úkoly jsou protiprávní, že to má být dobrovolně, dohledala bych si tu kauzu, zákon o který se opírá a šla k řediteli, že požadují skrtnuti petek z úkolů. A za ní bych se došla zeptat jestli ji připadá normalni zkoušet plačící dítě
 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:45:46)
Známkovat by se měly pouze znalosti, zapomínání se řeší poznámkami, nebo ve větší míře výchovným opatřením (důtky apod.).
Jestli ti na známce záleží kvůli přijímačkám, tak bych zkusila zabojovat. Buď zajít za ředitelem (s učitelem, který se takhle chová, jen ztrácíš čas), nebo pokud je ředitel z podobného materiálu, tak mu to dát písemně – stručně, jasně, bez emocí.

Kvůli těm přijímačkám bych zvážila i další věci. Třeba najít jiný gympl, který nepočítá známky na vysvědčení. Nebo některé školy počítají až pololetí páté třídy. A taky je důležité, jestli ho nechat i v páté třídě ve stejné škole. Já jsem tu chybu udělala a mládežnice šly nakonec ke zkouškám psychicky zhroucené z šíleností, které jim dělali "pedagogové". Jedna učitelka je pak ponižovala i po nich (asi protože se dostaly, zatímco děti, které ona sama doučovala, ne). Pro ty děti je to psycho... jsou malé, nedokážou pochopit/přijmout/zpracovat takovou nespravedlnost.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 17:56:50)
Větře, my asi trochu toho času ztratíme, líp když dostane šanci to přehodnotit učitelka, než aby to dostala befelem.

 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:06:42)
Kopřivo, taky můžeš vzít učitelce flašku a normálně ji mezi čtyřma očima poprosit, aby neblbla. A třeba k tomu přinést ty body ohledně hodnocení a navrhnout jí, jestli by své emoce nechtěla řešit raději třídní důtkou.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:07:30)
No tak to ani omylem, flašku nosit nebudu.
To fakt ne. Sorry. Nikdy.

 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:28:22)
Hele, já jsem vyzkoušela všechno a nepomohlo vůbec nic. Teda flaška pomohla na měsíc, díky bohu za něj. Ve škole u dětí jsem narazila na několik zvrácených charakterů...
A kvůli jedné zbytečné a nespravedlivé dvojce z mizerně učeného předmětu jsem musela přehodnotit původně vybraný gympl a vybrat jiný. Nakonec to vypadá, že to zřejmě byla trefa do černého, a že to dopadlo úplně nejlíp, jak mohlo. Minimálně na třídní schůzce jsem se málem rozbrečela dojetím (a zatím všechny informace o škole jsou naprosto úžasné) – snad to není jen zdání. Bez té dvojky bych do přihlášky napsala jiný...
 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:03:31)
Ještě mě napadá, že podle § 30 odst. 2 Školského zákona musí být ve školním řádu pravidla pro hodnocení žáků – podívej se, jestli je hodnocení učitelky v souladu se školním řádem. Jestli ne, snadno to napadneš.

Taky existoval nějaký metodický pokyn MŠMT, můžeš jim tam zkusit zavolat. Někdy narazíš na sympaťáka, který ti napíše do mailu své stanovisko, kterým pak můžeš mávat ve škole. Mám dojem, že tohle je výňatek z toho metodického pokynu: (bacha, metodické pokyny nejsou závazné, ale normální a rozumný ředitel k nim přihlédne).

Při klasifikaci výsledků vzdělávání se hodnotí zejména:
kvalita výsledků vzdělávání,
ucelenost, přesnost a trvalost osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic, zákonitostí a vztahů,
kvalita a rozsah získaných dovedností vykonávat požadované intelektuální a motorické činnosti,
schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení společenských a přírodních jevů a zákonitostí a jiných činnostech,
schopnost nalézat, třídit a interpretovat informace, včetně dovednosti využívání ICT,
kvalita myšlení, především jeho samostatnost, tvořivost, originalita,
přesnost, výstižnost a odborná i jazyková správnost ústního a písemného projevu,
osvojení účinných metod samostatného studia,
osvojení dovednosti účinně spolupracovat,
aktivita v přístupu ke vzdělávacím činnostem.



O přijímačkách bych se zmiňovala jen velmi opatrně (nebo vůbec). Školy dostávají zatím peníze podle počtu žáků a ředitele štve, že jim v šesté třídě odcházejí děti. Pětileté školy se naopak odchody žáků na gympl pyšní a radostně je píší i do výročních zpráv, aby všichni viděli, jak skvěle škola učí. Sice by od ledna neměly být školy placeny prvoplánově podle počtu žáků, ale jednak je nejasný výpočet PHMAX, což je jedno kritérium pro výpočet peněz (a což je v podstatě taky počet žáků), a pak budou ředitelé ještě nějaký čas myslet postaru. Anebo se účinnost zákona zase odloží...
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:05:26)
Já o přijímačkách vůbec mluvit nechci. Mě sere ta arogantní nespravedlnost, kdy učitelka poruší všechny pravidla a pak plačícího jedničkáře poníží tím, že ho vyzkouší, aby mu dala najevo, že prostě ne a ne a dobrou známku nedostane.

Je to svinstvo a na dospělého člověka by si to netroufla.

A není to prvně.

Jinak (krom té jedné poznámky o zapomínání z května) problémy dítě nemá, poznámky nenosí, známky má dobré a dle sdělení učitelky "nemá nic, co by mi řekla". Tím spíš.
 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:18:42)
"Já o přijímačkách vůbec mluvit nechci. Mě sere ta arogantní nespravedlnost, kdy učitelka poruší všechny pravidla"

Problém je obojí. Za prvé samozřejmě dítě zcela zbytečně ničí a ubližuje mu, ale za druhé ho může připravit o body a způsobit, že se dítě nedostane na školu. Obojí je relevantní svinstvo a s dlouhodobým dosahem.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:06:34)
Jo a obdobu toho pokynu mají v klasifikačním řádu. Taky to tam je. A výslovně stanoveno, že zapomínání se řeší kázeňsky.

Předběžný dotaz na školní inspekci v tomtéž duchu. Ne že bych s tím chtěla mávat, ale ráda jsem na jednání připravená, ať už to použiju nebo ne.
 Sio 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 19:02:06)
Tak jestli to máte v klas. řádu, není o čem mluvit. Ještě je otázka, jestli tu 2 řekla jen dítěti, nebo je opravdu napsaná v bakalářích. My tam máme uzavřené a napsané známky už přes týden, přesto děti přišly s různýma planýma výhrůžkama od učitelek ještě dnes.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 19:31:07)
Nam do systemu uzavrene znamky nepisou. Deti donesou az vysvedceni. Skola nesdeluje nic, co nemusi, a co musi, tak na posledni chvili.
 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 19:24:01)
"Jo a obdobu toho pokynu mají v klasifikačním řádu. Taky to tam je. A výslovně stanoveno, že zapomínání se řeší kázeňsky. "


Tak je to jasný. Můžeš sepsat pár řádek a zbývá jen rozhodnout se, jestli to pošleš učitelce, řediteli, nebo oběma.
 libik 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:19:04)
Kopřivo je mi synka líto, ale vzala bych to jako příležitost k tomu, že z dvojky se nestřílí a už bych směřovala k prázdninám~;((
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:21:08)
K prázdninám směřujem, naštěstí :-)
Ale taky směřujem, pořád a neustále, k tomu, že se má člověk postavit proti zjevné nespravedlnosti.

(Pravil, že jestli tu dvojku dostane, nechá se přezkoušet komisionálně :-) no nevím, jestli mu to odhodlání vydrží.)
 libik 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:26:38)
Moje dítě chodí do školy, kde se dost dbá na spravedlnost a učitelé jsou opatrní na buzeraci. Já si někdy říkám, že by je měli trochu škrtit. Moje dceruška (necelých 14) se normálně vyflákla na herbář, spočítala si, že to vyjde prašť jako uhoď.~d~





 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:36:28)
"že se má člověk postavit proti zjevné nespravedlnosti"

Možná by měl zvážit možné zisky a ztráty z případného přezkoušení. Mládežnice byly také naprosto zoufalé, ovšem měly strach se učitelce postavit, že by je zaručeně přišlápla ještě víc. Dočasně jsem je stáhla z oběhu, aby je učitelka(y) aspoň nějakou dobu nedusila(y). Když se pak dostaly na G8 (a favorité paní učitelky ne), bylo to pro ně ohromné zadostiučinění a hlavně zcela samy od sebe pochopily, že učitelka je nejen problematická osobnostně, ale i profesně. Prostě pozbyly něco ze své dosavadní naivity...
 Yuki 00,03,07 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 21:49:18)
držím palce, a jestli je takto odhodlaný ve 4. třídě, je to super 👍
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 8:21:36)
To nevymyslíte.

Byli jsme tam s mužem, učitelka trvala na svém, že to nebylo žádné zapomínání, ale nevypracovaný domácí úkol, u kterého sdělila, že bude klasifikován (absurdní argument sám o sobě). Od začátku vystupovala konfrontačně, defenzivně, občas zaútočila na nás jako rodiče a na dítě samozřejmě taky. Stížnosti na počet dětí, na systém, na podmínky atd. Děti nic nezajímá, nic nechtějí dělat, všechno špatně, nejradši by šla do důchodu.

Na otázku, co teda vlastně chceme, jsme formulovali návrh, aby projednala hodnocení zapomenutých úloh s výchovnou poradkyní a zvážila možnost postihnout dítě kázeňsky, ne však klasifikačně. To teda připustila, že to zkonzultuje a bude další jednání.

Za půl hodiny volala manželovi, moc se omlouvala, že je to JEJÍ JEJÍ chyba, že ty koule měly být jen dvě, a ne tři. A že tudíž dítěti vychází ještě jednička. A už musí končit.

Cesta nejmenšího odporu.
Ovšem na podstatě věci to nic nemění, že. A příští rok po něm půjde, tím jsem si jistá. Je holt na něm, aby to ustál.

Vedlejší zisk: Muž se konečně na vlastní kůži seznámil se stylem jednání a třetí dítě půjde na jinou školu.

 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 8:30:16)
omg... je mi špatně, jen to čtu ~a~
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 9:54:34)
Napadá mě kontaktovat výchovnou poradkyni tak jako tak. Ne už kvůli klasifikaci na konci roku, ale kvůli tomu, jak se na té škole hodnotí v rozporu s jejími vlastními pravidly (a jestli to poradkyně považuje za adekvátní, včetně zkoušení plačícího děcka).

Ne kvůli hlavě učitelky, nechci si na ni stěžovat. Ale kvůli zpětný vazbě. Aby se furt ta montovna netvářila, že všem rodičům báječně vyhovuje a nikdo nemá výhrady.

Ale nevim, no, jestli si to dotyčná nebude vysvětlovat jako hrocení situace, když "přece vyhověla".
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 10:10:35)
Jestli máš ještě sílu do toho jít, zašla bych za ní. V podstatě neuznala vaše argumenty a ty máš obavy, aby se synovi příští školní rok , v negativním smyslu, nevěnovala příliš. Když do toho zasvětíš i výchovnou poradkyni, mohlo by to učitelku zbrzdit, a navíc to může přispět i k dalším pozitivním změnám.

Je mi sympatický, že si nevyřizuješ účty a přistupuješ k tomu věcně, zdá se, že to by mohla být cesta k pochopení.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 17:03:19)
No tak co si budem povídat, mám chuť po tom jejím štěkání a bouchání klíčema o katedru ji roznést na kopytech za účasti české školní inspekce a ministra školství.

Ale asi se udržím :-)
 Puma 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 17:12:54)
~t~
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 17:17:42)
Koprivo, zvazte jeste jednu vec: pokud toto bude mit dohru pristi rok, bylo by dobre mit jak navazat na soucasnou situaci. Protoze ona klidne muze zaprit i nos mezi ocima. Je tedy otazkou, zda z jednani neudelat nejaky vystup.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 18:10:05)
Hm... nevím. Chtít po ní teď zápis, když popřela všechny nedostatky (a pak vyrušila jednu kouli, aby se zbavila problému)...?

Nebo chtít zápis z jednání s tou poradkyní? Já to chtěla pojednat jako konzultaci, zpětnou vazbu, námět k debatě uvnitř sboru.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 18:13:20)
Koprivo, otazkou je, zda byt az tak vdecnej rodic, nebo proste poslat shrnuti vychovne poradkyni. Jestli ucitelka kkmunikuje dost divne a najednou objevila chybu a .....
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 18:28:49)
Z dvojky se nestřílí, ale neměla by být nespravedlivá.
 Yuki 00,03,07 


Re: Prosba o názor učitelů 

(17.6.2019 21:47:04)
kopřivo, to je hodně smutná ukázka našeho školství, demotivace bije do očí, převaha učitelky taky, jestli po tomto dokáže dítě v září zase pracovat na plný výkon, má můj obdiv, já bych se na to vykašlala

domácí úloha by se do klasifikace započítávat neměla, ale doporučuji přečíst školní řád
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 18:25:34)
Ahoj Kopřivo, v posledních minimálně deseti letech, co jsem pracovala ve škole, bylo všude stejné pravidlo, že nevypracování/nedonesení čehokoliv se nesmí hodnotit pětkou. Nejspíš to tak je i ve vaší škole. Pokud to v klasifikačním řádu je, učitelka ho porušila atd.
Stejně tak je ale didakticky velmi špatně "dávat práci na víc". Podle mého soukromého názoru to kazí charakter a korumpuje motivaci mnohem záludněji.
Podle mě je požadavek, aby si děti manažovaly svoje záležitosti, plnily úkoly atd. ok. Jde o míru. Málokdo je tak dokonalý, aby měl vždycky všechno, a hlavně je to docela velká práce, naučit se tak vysokému stupni sebeorganizace. Takže podle mě to chce spíš vedení, než sankcionování podle nějakého foršriftu, zvláště když je ten foršrist blbý a autor sám by měl nejspíš jen malou šanci splnit kritéria.
Kdyby moje dítě učila učitelka, u které bych měla pocit, že "zneužívá převahy", nenechala bych s ní svoje dítě trávit čas. Učitelé mají na děti velký vliv. Do boje na sílu bych se nepouštěla, protože v těchhle případech jsou to tvz. "vítezství Pyrhy", jak říkali v divadle Járy Cimrmana. Vyhraješ, to jo, ale člověka nezměníš.
Já to ale tak mám obecně, mám na učitele vysoké nároky v určitých konkrétních oblastech a s nimi spojené to, že pokud je splňují, předávám jim a mému dítěti, které je jejich žákem, i kompetenci projít konflikty, které život ve škole přináší.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 18:52:58)
Tante, pokud učitelka vystupuje vůči dětem jako dráb a zneužívá převahu, dala bys to dítě ze třídy pryč? On by se tomu asi bránil, má tam kamarády.

Já doufám, že dotažení věci do konce korektní a neagresivní formou (přes výchovnou poradkyni) by ji mohlo pro pátou třídu trochu usměrnit. I kdyby to mělo být z obav, že se s náma zase uvidí.

Jakým způsobem ty bys to teď dořešila?
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:13:37)
V páté třídě v červnu bych ho pryč nedávala, jde pravděpodobně jinam a přinejmenším na druhý stupeň.
Ale mně by někdo, kdo má jako hlavní složku nabídky zupácké manýry, začal vadit daleko dřív a ano, dítě bych pryč dala. Ve škole je rozhodující faktor učitel, ne kamarádi.
Pokud by se dítě přesunu vehementně bránilo, viděla bych, že opravdu nechce ze třídy pryč a šlo by o cca o situaci, kterou popisuješ, nechala bych ho tam a nevměšovala se, protože to je podle mého názoru to nejhorší, co jde udělat v takových situacích. Nejhorší pro děti.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:16:38)
Je čtvrťák, teprv jde do páté.
My jsme v tomhle trochu pomalu vařený žáby. Přepjatá učitelka v první třídě, nahrazená touto, tehdy zjevně úleva a krok k lepšímu. Ale pak postupné úlety a excesy, letos už výrazné, protože děti rostou a jsou náročnější na zvládnutí.
 Vítr z hor 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:33:43)
Udelala jsem chybu, ze jsem mladeznice nejpozdeji po 4. tride nedala jinam. 5. trida byl (a je) horor. Ve 3. a 4. byly naznaky. Jenze mladeznice nechtely (kamaradi) a nenapadlo me, ze se to s novou reditelkou tak razantne zhorsi (nedostatek praxe a empatie, prehnana sebeduvera, nadrazenost a prilis kreativni zavery nasledkem jakehosi psychokurzu).
Vedet tehdy to, co vim dnes, zdrhala bych. Ale taky jsem byla pomalu varena spolu s detmi a bala jsem se adaptace na novou skolu, kdyz bylo jasne, ze tu budou stejne uz jen rok.
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:41:52)
Děti se v 99 procentech v dobře vedených třídách adaptují rychle.
Kupodivu ale často dobře prosperují i v nepříliš kompetentně vedených třídách.
Nejhorší je představa, že učitel je servis, protože nic není vzdálenějšího pravdě. Pro mě byla a je rozhodující vždycky úvaha, jestli jsem ochotná respektovat celek tak, jak je. Pokud nejsem, za dítě mám zodpovědnost já a já rozhoduji. Rozhoduji mj i o tom, jestli a na koho část svého úkolu deleguji. V tom se asi přibližuji teorii respektování, jenže jinak, než ji nejspíš autoři zamýšleli :-).
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:48:14)
Tante, pises zajimave, ale v hadankach, nevim, co obnasi predstava "ucitel je servis". Skola je verejna sluzba, ale kantora nepovazuju za servisaka, pro me je to nekdo, kdo pracuje s ditetem a vede ho v urcite etape.
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 20:08:57)
Snažila jsem se to líp nastínit v předcházejícím. Ale nevím, jestli se mi to povedlo. Možná ne? Valím do práce. Prostě brala bych prudící učitelku jako OK, pokud dítě není nervově na hromadě a učitelka učí. Pokud prudí, neučí, dítě je špatné, není to OK. Není to řešitelné mocensky, učitelky nejdou opravit nebo donutit ke změně pedagogického formátu. Že se to mně nelíbí a chtěla bych jinak, no, často chtěla. To říkala nebožka tchýně dost často: "Představovala jsem si to lepší." Podle mě je lepší neplýtvat silami tam, kde to nevede dopředu. Otázka je jen malá, CO je pro nás pokrok ~t~.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 20:29:46)
Dite neni na hromade, ma hromadu dobrych predsevzeti. Ucitelku jsme pred nim nesestrelili. Pojmenovali jsme nektery veci, to jo.
Na silu jit nechci, ale nekonfrontacne to uzavrit s vychovnou poradkyni asi jo.
Prestup nechce, nejakou miru pruzeni asi unese.
Terorizovani toho typu, co vcera, jsem odhodlana resit okamzite.
No uvidime, diky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 22:59:33)
výchovná poradkyně toto řešit nebude, to řeš s vedením školy
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 8:09:41)
Pokud to nebude resit, tj. neni k tomu prislusna, pujdu dat rec s reditelem.
Ale k posouzeni te klasifikace navrhovala ucitelka puvodne jednani s poradkyni, tak jsem usoudila, ze tohle resi.

Je to teda mimo, chtit to projednat s VP? Podotykam, ze nejde o formalni stiznost, na tu je pripadne casu dost.
 Okolík 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 9:50:04)
Celou dobu diskuse přemýšlím o tom, kolik rodičů by podobně vystartovalo, kdyby jejich dítě bylo známkami na 2 a za pečlivou a pravidelnou přípravu na hodiny, přinesené úkoly apod. dostalo na vysvědčení za 1....
(obecné zamyšlení)
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 10:44:32)
Okoliku, cca 3 tydny zpet jsem zlate pani ucitelece rikala, at se nezalamuje kvuli me pubertou zmitane dcerence. A jestli ji vychazi blba znamka, necht ji ji vetkne na vysvedceni.
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 10:46:42)
To se dělá úplně běžně. Obvykle rodič takového dítěte považuje daného učitele za osvíceného pokrokáře. Rodiče lajdáků ho považují a někoho, kdo nadržuje šprtům. Btw ale klasifikační řády v hodně školách tohle kodifikují jak normální možné. A někdy i opačně. Ne že se za zapomínání dávají pětky, ale že chronická nepříprava může snížit celkové hodnocení. Proto se pak taky píší ty oblíbené "poznámky". Dává se to do zápisu, když je zápisů za pololetí šedesát, dá se z toho usoudit, že řekněme v jedné z klíčových kompetencí to není OK.
Problém je v tom, že my nemáme dané třeba v RVP, co a jak se bude hodnotit. Školy si to vytváří samy a obvykle to zbastlí na něco, nad čím zůstává rozum stát. Otázka je, jestli mají jinou možnost. Ztěžovat si bude vždycky někdo. Univerzálně spravedlivý a přitom jednoduchý a zkratkovitý způsob hodnocení neexistuje.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 11:12:48)
Okolíku, nejde o dvojku na výzo, resp. ne v první řadě.

V první řadě jde o to, že vyčerpaná učitelka tři neděle před koncem školního roku začne klasifikací trestat to, co celý rok do té doby řešila kázeňsky (mimochodem syn má za zapomínání v průběhu roku poznámku - jednu). Tím se děcku, které se do těch posledních tří neděl trefilo třema zapomenutíma, při samých jedničkách za vědomosti sníží o stupeň hodnocení, což je nespravedlivý, demotivující, svévolný.

Dále o to, že absolutně zneužila svou převahu nad dítětem, které se sesypalo s pláčem, a v tom stavu ho zkoušela, aby mu ukázala, že na tu jedničku prostě nemá a nedostane ji. Podle mě téhle druhé části si je dobře vědoma, pořád od toho utíkala ("no mně se tady hroutí každou chvíli někdo"). Jestli to není pro výchovnou poradkyni, tak holt požádám ředitele. Ale přejít to celé jen proto, že nám chce učitelka zacpat pusu jedničkou na vysvědčení, nehodlám. Aspoň řediteli předat zpětnou vazbu. Nechceme omluvu, nechceme trest ani postih, nechceme formální postup, ale prostě k tomu chceme říct jako rodiče žáka své.


 Okolík 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 22:29:59)
Kopřivo, nechtěla jsem to vztáhnout na váš případ, ten je otřesný a chápu, ze to řešíš. Nejhorší je, jak tvého syna plačícího zkoušela před třídou...
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(20.6.2019 9:51:39)
Okolíku, ano, to je nejhorší.
Já jsem minimalista, já chci jen na jednání se školou slyšet, že to bylo špatně. Nechci, aby si učitelka sypala popel na hlavu, nechci postih, nechci ji zahnat do kouta, nechci vyškrtávat známky, dokonce nechci ani omluvu, natož před třídou, omluva vynucená nemá žádnou hodnotu.

Ale chci, aby zástupce školy řekl, že to bylo špatně. A když chtěli jednání se zápisem, aby to dali do zápisu.

Tím skončíme. Smír na stříbrném podnose, v minimalistické verzi. Jestli to nevemou, tak jsou blázni.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 9:30:46)
Pomohly jste mi, tak si zasloužíte výstup.
Bylo jednán s učitelkou a výchovnou poradkyní (potvrdila, že to je její kompetence).

Zkrátím to, učitelka se v půlce rozplakala a utekla, poradkyně jménem školy po korektní debatě uznala naše argumenty, označila obě věci za neadekvátní, uznala, že to bylo špatně. V míru a harmonii jsme se rozloučili. Jestli tam dítě bude pokračovat nebo ne, zůstává otevřené.

Dík za pomoc.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 9:34:22)
Koprivo, tak to je husty.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 9:36:28)
Kat, ďábel mi našeptával říct plačící učitelce "a vemte si, že bych teď svolala třicet vašich kolegů a začala vás zkoušet a hodnotit", ale nepodlehla jsem.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 9:45:05)
kopřivo, naprosto tvému našeptávači rozumím... taky bych s tím nutkáním musela bojovat...
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 10:16:41)
Učitelka je před šedesátkou. Na její pláč a utěk nereagovala výchovná poradkyně nijak, prostě s náma dál jednala.

Zápis jsme nakonec nevyžadovali, muž má pravdu v tom, že bychom se s tím matlali ještě tři týdny tam a sem e-mailem.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 14:30:52)
Hm, tak na zápise trvá paní učitelka. Tak prý bude.
 K_at 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 14:39:58)
No jasne, protoze zdrhla a nevi, o co prisla.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(21.6.2019 15:44:38)
Nerozumím tomu. Buď to bude v její neprospěch, nebo to bude popsáno tak, že na to nebudeme chtít přistoupit. Je to zvláštní.
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(19.6.2019 10:39:40)
Ano, je to mimo. Výchovná poradkyně tam není proto, aby vychovávala učitele.
Prakticky vzato má na starosti administraci integrovaných dětí a přihlášky. Porušení pracovní kázně má na starosti vedení.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:41:59)
No prave, je to na rok.
Ucitele z paralelek jsou asi lepsi, ale porad je to ta stejna montovna. Kantory z male skoly pobliz neznam, vubec nevim, nakolik by to byla zmena k lepsimu. Rodice v okoli maji natolik nespecificky pohled na skolu a vyuku, ze z nich nedostanu vic, nez ze jsou spokojeni.
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:57:20)
Ono v podstatě jde hlavně o tebe. O tvůj záměr a tvoje priority. Dítě tak nebo onak se bude přizpůsobovat. Pro mě výchovně, ale i didakticky je pro dítě nejlepší, když dostává maximum možné kompetence na daném stupni vývoje. Platí to ale jen v případě, že priorita rodiče je rozvíjení kompetence, cesta k samostatnosti. Pro mě to tak je, ale nemusí to být. Vlastní záměr je vždycky to nejpodstatnější a je potřeba si ho objasnit. Může to být třeba: "Učitel bude vyhovovat mým názorům na to, jak má vypadat škola." Pak ho musíš najít. Jde to, ale dře to, resp. máš s tím práci, musíš za těmi lidmi jít, mluvit s nimi, získat jejich důvěru, riskuješ, že nikoho vyhovujícího nenajdeš, nebo se výběr později ukáže jako chybný. Ale na druhou stranu se dost věcí dá poznat předem, hlavně když ten, kdo něco konkrétního chce, tu svoji věc jasně otevře.
Já věci, které mi vadí zásadně, neberu. Je dobré si uvědomit, že můžeš požadovat nějakou službu v nějaké kvalitě. Ale škola je služba jen částí své podstaty. Především je to jiný druh služby než třeba autoservis, ale hlavně část školy je vždycky z podstaty nekontrolovatelná, neřiditelná a taková jako začarovaná. A teď, co s tím? :-) Podle mě asi nic. Ale kupodivu nakonec vždycky nejlépe vyjde nechat děti se tužit, pokud to není práce nad jejich síly. Například terorizující učitel JE nad síly dítěte. Prudící ne. A tak dále.
 Tante Bante 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 19:19:13)
Jo, teď až čtu pořádně, pátá třída je teprve následující.
Nu, dala bych ho jinam. K učiteli, který nepotřebuje usměrňovat, nepovažuju takového za OK vzor pro své dítě a hlavně celou tu situaci, vím ze zkušenosti, jak to je toxické. Pro jeho rozvoj to nepřinese nic dobrého. Jedna taková krize samozřejmě není v celkovém vývoji podstatná, ale ten pattern je něco, čemu bych se já vyhnula. Ale je to vyhraněný názor, já skutečně mám na "funkci učitele" asi dost jiné názory, než je zvykem.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 18:58:41)
Jinak tuhle osobu nezmění nic, tak je vyhořelá, ukřivděná a neschopná rovnocenné komunikace.
Já si nedělám iluze, že ji změním, chci jen vytvořit trochu tlaku na školu, informovat o tom, jak postupuje učitelka vůči dětem, které se jí nedokážou bránit.

Mám to dát tý výchovný poradkyni písemně? Chtít reakci? Nebo co s tím? Nechci to nechat vyhasnout s tím, že učitelka umaže jednu kouli a nadělí jednušku. Už tím, že mě to posouvá do role rodiče, kterej přišel vymoct bobánkovi za jedna. Což nejsem, protože ten problém je jinde.

V klasifikačním řádu výslovnej zákaz hodnotit pětkou neodevzdanej úkol není. Ale je tam, že klasifikují se znalosti a dovednosti. Že zapomínání je kázeňská záležitost (s kázeňskými konsekvencemi). A je tam, že hodnocení musí být konzistentní, předvídatelné, porovnavatelné (ne že se zapomínání přes rok řeší kázeňsky, max. poznámkou a v posledních třech týdnech vyplivnutá kantorka začne za to sázet koule).

Neformálně mi neadekvátnost postupu potvrdila inspektorka ČŠI. Včetně naprostého selhání stran zkoušení plačícího děcka.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Prosba o názor učitelů 

(18.6.2019 22:46:38)
Ach jo. Tohle je úpně špatně. Špatně z principu, demotivující přístup učitelky, navíc takhle koncipovaané hodnocení a známky vlasně ani nejsou ta pravá motivace.

Přístup učitelky je špatný, ale za úplně nejdůležitější považuju, jaký tohle má dopad na dítě a jeho přístup ke vzdělání.
 Gajka + 2 


Kopřivo - jak to dopadlo? 

(19.6.2019 9:19:47)
Prosím zakladatelku, jestli je možné napsat, jak to dopadlo......kupodivu na to toto téma musím stále myslet a představuji si, kdybychom to museli řešit my doma.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.