kreditka |
|
(3.5.2013 13:50:52) tělocvik ve škole jako takový zrušit a nahradit ho zájmovým kroužkem pořádaným školou. Beztak dítě které pohyb nesnáší dvouhodinovka týdně nevytrhne, a ostatní se vyřádí v kroužku. Sama jsem tělocvik ve škole nenáviděla, jo byla jsem dřevěná, stresovalo mě kázání učitelky, známky apod. mimoškolní aktivita by mi tolik nevadila v menším počtu dětí a klidnější atmosféře by to bylo rozhodně jiné
|
iva | •
|
(3.5.2013 14:57:38) u nas ve Svycarsku je telocvik 3 hodiny tydne a zacina se uvazovat o 4 hodinach. Samozrejme jsou tu holky, ktere telocvik nebavi a vymysli si, proc nemuzou cvicit. Ale nektere deti zase nebavi matika, hudebka nebo nemcina a taky se to musi ucit. Takze ja bych s temahle holkama moc slitovani nemela.
|
|
jaja + 2 |
|
(3.5.2013 18:36:52) Jo, tak stakovym pristupem by ty deti uz nemeli zadny pohyb... V zadnem pripade nerusit, spis rozsirit, ale neznamkovat... Tak to je muj nazor... Ja jako dite jsem mela tela telocvik rada, ale jen kdyz se neznamkovalo. To bylo celkem fajn, ale jakmile slo o znamku (byla jsem celkem drevo, ale i pres to jsem mela pohyb rada) uz me to nebavilo...
|
kreditka |
|
(4.5.2013 9:47:46) Jak žádný pohyb?? Dvouhodinovka ani tříhodinovka ve škole děti nevytrhne, to je problém spíš v rodině aby děti motivovala k určitému pohybu. Myslím že vyjížďka na kole o víkendu s rodiči dá dítěti víc než pruzení u hrazdy v hodině tělocviku
|
Líza |
|
(4.5.2013 9:58:12) Kreditko, až budeš mít děti 15-16 let, přijď nám povyprávět, k čemu je doma donutíš, pokud se kousnou, že nechtěj ;)
|
kreditka |
|
(4.5.2013 12:41:38) V tom je ten vtip, nevidím důvod proč bych je měla v 15 letech nutit zrovna sportovat, pokud mi nebudou fetovat apod. je mi jedno jakého budou mít koníčka. Taky jsem v 15 nesportovala a žiju
|
Ropucha + 2 |
|
(5.5.2013 11:19:09) Kreditko, žijí nejen lidé jako ty, co nikdy nesportovali, ale i lidé negramotní, co se nikdy neučili počítat ani psát. O holém přežití to není. Ve školních osnovách je pohybová aktivita, protože nejspíš bylo shledáno, že ke zdravému všeobecnému rozvoji dětí pohybová aktivita patří. A já s tím souhlasím. Jiná věc už ovšem je, jak bývají hodiny tělesné výchovy pojímány, a v tom zase souhlasím s názory, že bývají často pojímány způsobem, který děti spíš odradí, než aby je pro pohyb nadchnul.
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(3.5.2013 20:55:03) Kreditko, nesouhlasím. Pubertální dceru už nedokážu na zájmový pohybový kroužek vyštvat, je spíš dřeváček a aspoň ty dvě hodiny tělocviku ve škole znamenaj, že se trochu hejbe.
|
kreditka |
|
(4.5.2013 9:49:38) Nedělala bych si iíluze, tělocvik na střední jsem nenáviděla a pohybu jsem tam tudíž taky moc neodvedla, při vybíjené jsem se nechávala naschvál vybít abych tam nemusela lítat jak čokl, to samé v ostatních sportech. Nucením se v tomto ohledu nic nevyřeší. U mě osobně naopakškolní tělák vypěstoval nenávist k pohybu, přicházím mu nachuť až teď pomalu ve třiceti letech
|
Petra | •
|
(4.5.2013 10:26:23) Tak to vysvětluje tvoje názory. Když děti nebaví tělocvik, tak ho zrušíme. A až je přestane bavit matematika?
|
kreditka |
|
(4.5.2013 12:43:53) Matematiku potřebuješ k životu ať chceš nebo ne, protože matematika je všude kolem tebe, narozdíl od tělocviku, v dospělosti fakt dokážu přežík i když neumím cvičit na hrazdě, stojku jsem zatím též nepotřebovala. Jinak jak jsem psala, nechala bych tělocvik jako volnočasovou aktivitu
|
Monika |
|
(4.5.2013 15:17:51) Jakože se lidi už nepotřebují hýbat??? Ono nejde tak o to, jestli se naučíš n. nenaučíš výmyk a za kolik zaběhneš stovku, ale udržet tělo v nějakém přijatelném stavu asi stále potřebujeme, pokud máš problémy s páteří, protože nemáš svalový korzet, nepůjde Ti moc sedět ani u PC! Dřív lidi hodně fyzicky pracovali, příp. aspoň chodili pěšky, tak byl tělocvik možná opravdu relativně zbytečný, ale dnes je to naopak, vůbec by mi nevadilo, kdyby děti měly ve škole nějakou pohybovou aktivitu (včetně třeba delší vycházky, plavání apod.), každý den hodinu, pro mnoho z nich by to byl stejně jediný pohyb!!! Známkovat by se to samozřejmě nemuselo, resp. hodnotit jen snahu, ne výsledky.
A s tou matematikou to už začíná být mimochodem podobné - protože je těžká, byla zrušena povinná maturita, aby se někteří nemuseli trápit. Vzhledem k tomu pak velká část studentů považuje matematiku za nepodstatný (nematuritní) předmět, asi něco jako zeměpis a vykašlou se na ni a pak se všichni hlásí na úžasné humanitně zaměřené školy jako sociální vědy, filozofie apod. a pak se velká část z nich diví, že nemají pořádnou práci a my všichni se budeme časem divit, že nejsou technici ... Ještě že to částečně zachraňuje nadšení části dětí pro počítače a pod., Ti přeci jen trochu vidí užitečnost matematiky - ale i Ti potřebují mít fungující tělo, abych se opět vrátila k tomu tělocviku.
|
kreditka |
|
(4.5.2013 19:26:24) Fungujícím tělo ale dvouhodinovka tělocviku týdně nevytvoří. Co se týče pohybu u dětí to musí od mala rodiče, dokud to jde. Moje děti si stěžovat nemůžou bydlíme na vesnici a ve volném čase lítají po venku - jo jsou ještě malé tak je to jednodušší, ale stejně učíme dceru plavat, lyžovat mít radost z toho že se hýbe, chodíme na cvičení pro rodiče s dětmi - je tam kapacita 15 dětí a chodíme jen 4, ne že by rodiče nemohli, ale nechce se jim... Za mě prostě dvouhodinovka tělocviku dítě nevytrhne... a co se týče puberťáků ti buď chtějí nebo nechtějí, lámat je stejně většinou nemá cenu co vzpomínám za mě se každý chtěl na tělocvik akorát vybodnout nebo někde zašít, protože puberta dělala svoje a cvičit nebylo in
|
gábina, 2 děti | •
|
(6.5.2013 15:34:26) My také bydlíme na vesnici..ale protože vnuk dojíždí, vrací se po 15.hod. a už nemá energii,aby jel zpět do města do nějakého kroužku...a všechny děti z vesnice mají denně nějaký kroužek/často na každý den!!/ a tak ani nemá, s kým si venku proběhat..a tak končí u počítače..dovná doba....
|
|
|
Jája | •
|
(5.5.2013 9:18:27) Moniko, s tou povinnou maturitou z matematiky to máš taky těžké. Jak může děti bavit matematika, když nechápou, co a proč se učí. A pokud je potká experiment jako kdysi nás, tak je matematika opruz. My bychom svého času maturitu z matematiky nesložili ne jako neschopní jedinci, ale jako celá třída. Když jsem šla na střední školu, začínaly množiny. Nikdo z učitelů tomu sice nerozuměl, ale učit se to muselo. Navíc ve městě, kde jsem studovala, byly dvě střední školy a učňák. Učitelé mezi nimi pendlovali a učili na všech třech školách svou aprobaci. Protože nebylo dost matematikářů, učil nás množiny lesní inženýr. Někdo usoudil, že jako inženýr by to měl zvládnout. Dostal knížku, kterou napsali v Akademii věd. Matematik by možná pochopil, wo co go, lesní inženýr ale ne. Takže polovina prvního ročníku byla o ničem. Pak jsme mu knížku schovali, načež jsme počítali aspoň trojčlenku. Ve druháku vymyslela na kraji (protože zřizovatelem středních škol byl kraj) nějaká hlava skopová, že je děsně složité počítat úvazky učitelů, když učí na třech školách najednou. Takže učitelé dostali příkaz, aby si vybrali jednu ze škol jako kmenovou, tam měli všechny hodiny, ale přestali učit své aprobace. Naše škola přišla o matematika, takže příkaz učit matematiku dostal akademický malíř!! Jako malíř byl vynikající, matematiku ale neuměl. Nějaký čas se v tom plácal ve stylu "nebojte, syn letos z matiky maturuje, on mi to doma vysvětlí a já vám to pak řeknu". Jak ale padnul první dotaz, bylo všechno v jeteli, pan profesor nevěděl, sice si pečlivě dotaz zapsal, ale příští hodinu už na to navázat nedokázal, protože ani my už jsme nevěděli. Prostě hrůza a děs. Někdy v listopadu přišel pan profesor na to, že matematika je i deskriptivní geometrie, tu ovládal precizně. Takže jsme až do konce školního roku kreslili, začali jsme přímkami a končili průnikem jehlanu koulí a podobnými krásami. Když se to vystínovalo, byly to nádherné výkresy. Bohužel jsme po dvou letech matematiky nedovedli spočítat víc, než co jsme uměli tak v 6. třídě základky. Ve třeťáku jsme pak dostali matematika, ten když viděl, co už jsme zapomněli, tak to po dvou měsících vzdal. Ve čtvrťáku už jsme matematika neměli. A s podobným přístupem bychom měli skládat maturitu z matematiky? Nehledě na to, že nám nikdy nikdo nevysvětlil, k čemu je v praxi potřebný sínus, kosínus, tangens, kotangens a další. Jen pro postup samotný? A abych pravdu řekla, z matematiky jsem v životě potřebovala tak akorát sčítání, odčítání, násobení a dělení, výjmečně průměr nebo něco jiného, tedy vpodstatě učivo 1. stupně základní školy.
|
Lída + 4 |
|
(5.5.2013 14:36:54) Jájo, rozhodně s tebou nesouhlasím v tom, že experimentální výuka matiky byl opruz. Mě to naopak hrozně bavilo, ale samozřejmě to předpokládá učitele, kterej ví, co učí, a proč to tak učí. Pokud se to dá příkazem někomu, kdo matice nerozumí, je to k ničemu.
|
Jája | •
|
(5.5.2013 20:07:41) Ale jo, děti to tenkrát docela bavilo, kreslily a vybarvovaly si kolečka, akorát že ve třetí třídě ještě neuměly sčítat a odčítat, tak to potom v tichosti zaniklo. Mně to taky nevysvětlil středoškolský profesor (protože z té super odborné knížky to ani pochopit nemohl), ale prvňáci ze základky. Problémem je, že učitelé občas učí předměty, na které nemají aprobace. Pokud je to něco jako občanka nebo vaření, tak to učitel zvládne i bez aprobace, ale jazyky, matematika, fyzika atd., tam už je to horší. A vůbec nejhorší je to tehdy, kdyby se z toho mělo povinně maturovat.
|
Líza |
|
(5.5.2013 21:12:41) Ve třetí třídě neuměly počítat? Co blbneš?
|
|
Lída + 4 |
|
(5.5.2013 21:36:59) Neuměly sčítat a odčítat??? BLBOST. Víš, já jsem tím prošla, a mě to nadchlo, a naučilo mě to spoustu věcí. Dokonce natolik, že jsem nakonec matiku vystudovala na VŠ.
|
Jája | •
|
(6.5.2013 15:09:52) Ale tebe matiku neučil akademický malíř. Mně nevadí nové věci, mně spíš vadilo, že to učili lidi, kteří to v životě neviděli, jen na základě befelu. A to opruz byl, a neskutečný.
|
Líza |
|
(6.5.2013 15:32:51) Takže problém nebyl v množinách, ale v tom, že ve vaší škole učili nekvalifikovaní učitelé předměty, o nichž nic nevěděli. To ale hned vyznívá jinak, protože pak je jedno, jakým konkrétním způsobem by ten člověk učil, stejně by tě nic nenaučil. Akademickej malíř.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|