| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Intuitivní pedagogika

 Příspěvky 110 z 25 [Dalších 15 >>]
jejej
  • 
24.11.2011 15:03:04
Take jsem se jako ucitelka pokousela o alternativni pojeti. Postupem casu vsak zastavam nazor, ze ani alternativni systemy nevyhovuji vsem detem (stejne jako system klasicky). Dle meho nazoru jsou proste dovednosti, ktere stejne jako znalosti, bez urcite miry usili az sebezapreni deti neziskaji. U mne ve tride se v tom hure orientovaly deti od prirody pasivnejsi (coz neznamena hloupejsi). Kdyz pak paradoxne postoupily do "klasicke" tridy, kde proste musely, jejich pokroky byly lepsi. Naopak - velice dobre to fungovalo u deti aktivnich, zvidavych a nebo naopak u deti s poruchami ADHD apod. Proto se dnes nachazim nekde na stredni ceste:-) Snad!
Muna
  • 
22.11.2011 22:00:19
Montessori je fantasticky system hlavne pro predskolaky, muj syn zaostaval v reci a spouste dalsich veci, jako jemna motorika atd. a za 3 mesice v montessori udelal pokrok jak normalni deti snad za rok.
Muna
  • 
22.11.2011 13:02:53
Dnesni deti potrebuji rozumne vytycene mantinely, nelze po nich chtit aby si samy od sebe vybraly neco co je bude rozvijet, pokud si maji delat co chteji. Dite se samo nenauci malovat kytku pokud mu aspon jednou nekdo neukaze jak se to dela. Vetsina deti skonci u oblibenych hracek nebo budou skakat po stolech atd. Pokud si ted vychovame deti stylem ""svobodne se rozhodnes co chces"" tak se pak nemuzeme divit kdyz se v 15 svobodne rozhodnou prastit se skolou, pripadne v 25 si budou svobodne jezdit bez dodrzovani predpisu.
Mam kvalifikaci pro praci s predskolnimi detmi a jsem si pomerne jista ze tenhle svedsky experiment zustane experimentem. Staletimi a kulturami proverena praxe kdy rodic vede a dite posloucha, se udrzela protoze je to tak lepsi.
Helena
  • 
21.11.2011 18:28:59
To je dobrý postřeh s těmi sociálně vyloučenými. Ti už vlastně takový model přijali už dávno, akorát se o tom nikde nepsalo jako o převratné věci. Možná že to Švédové okoukali na severu Čech.
Markéta
  • 
21.11.2011 17:47:33
Přesně tak. Navíc se mi nelíbí představa, že první stupeň má být co nejsvobodnější, v režii dětí, čímž děti získají samostatnost atp. Myslím, že by to mělo být obráceně - postupně rozšiřovat meze svobody rozhodování, a ne čekat, že děti, které si na prvním stupni samy určují hranice, se pak začnou dobrovolně a zrale podřizovat tlaku zvenčí.
Markéta, kluci 9 a 3
  • 
21.11.2011 17:16:51
Není to nadsázka, syn měl loni, ve třetí třídě učitelku, která se rozhodla, že výuka pojede hlavně podle toho, co si přejí děti. Na třídních schůzkám nám vysvětlila, že je to tak v pořádku, že vyučuje alternativně. Pak ji to omrzelo, ale to už bylo pozdě. Ve třídě neuvěřitelný bugr, děti ze školy neuměly nic, no děs. Výsledek tedy je, že paní učitelka už není ve škole a děti ze třetí třídy neumějí prakticky nic.
kreditka
21.11.2011 17:10:09
Teda nevím ale to aby si děti vybíraly co se budou učit už někde na ZŠ se mi nelíbí. Neumím si to představit stačí se podívat do míst kde jsou sociálně vyloučení obyvatelé, kteří své děti k ničemu nevedou a děti jsou "svobodné" kolik těchto dětí třeba studuje SŠ či VŠ - skoro žádné nebo naprosté minimum
21.11.2011 16:35:52
Mám zkušenosti z Dánska, intuituivní a svobodná osobnost - dovolte, abych se zasmála. Byla jsem svědkem toho, jak pár dětí prostě ten den nechtělo matiku, jak ji neměly. Můžete mi říct, k čemu je tenhle přístup vychová a co jim dá? Hodně přicházím i tady do styku s dánskými dětmi jak ze základek, tak ze středních škol. Je normální, když gymnazista nedokáže při zeměpisu určitě polohu vlastního hlavního města - něco jako souřadnice by tuhle mládež zjevně zatěžovalo. V písemném projevu i středokoškoláci dělají stašné chyby a na dotaz, kdo byl Tycho Brahe a kdy zhruba!! žil jsem se dozvěděla neuvěřitelné věci. Vím, že to tady asi od leckoho "slíznu", ale za sebe říkám - takto teda ne. To už naše děti nebudou umět vůbec nic a hlavně budou intuitivní a svobodné.
Helena
  • 
21.11.2011 15:49:19
Všechno už tady bylo, jenomže trochu jinak. Dopoledne jsme chodili normálně do školy, odpoledne jsme dělali všechny ty aktivity, jak je popisujete v článku. Zajímalo by mě, jak se v dospělosti uplatní ti, kteří si místo učení se (teď to myslím v tom nejširším významu) například skáčou po lavicích.
Katerina
  • 
21.11.2011 15:09:23
Jelikoz ziji ve Svedsku musim rici ze tuto zemi bych jako vzdelavaci priklad neuvadela.
Ono se tu dost pouziva takzvana volna pedagogika kde si kazde dite reguluje to co se nauci.
Ucitele naprosto nemaji cas v hodinach ucit nebot tu neexistuji zadne zvlastni skoly a tak se ty deti co skolu nezvladaji michaji s detma co by se radi naucily vic. Vysledek je takovy ze ty deti co nezvladaji vyuku se stejne nic nenauci a deti co by vyuku zvladaly se nudi.

Znamky se zde donedavna udelovaly od osme tridy ted to "nastesti" snizili na sestou tridu. Gymnaziste ve tretim(konecnem) rocniku mnohdy neovladaji procenta.

Nedavno jsem v radiu slysela reportaz o finskem skolstvi ktera byla o tom ze jedna a ta sama kniha matematiky pro zakladni skoly vychazi jak ve Svedsku tak i ve Finsku ale ze z te svedske museli odstranit urcite kapitoly jelikoz by to svedske deti nezvladly

Nesmim take opomenout ze vysledky z PISA ktera kazdorocne hodnoti znalosti ve skolach po celem svete se Svedsko propadlo za poslednich deset let propadlo z nadprumeru do horsiho prumeru.

Vsichni tu bohuzel vedi cim je to zpusobeno ale bohuzel se tady o tom nesmi verejne diskutovat
 Příspěvky 110 z 25 [Dalších 15 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.