6.12.2010 15:16:21
A ještě jsem zapomněla dodat, že mé dítko nemá šanci se ve třech letech dostat do školky státní - je přeplněno. Tudíž pokud nechci zůstat na ÚP, bych musela problém řešit. A to je dle mého také dost podstatné.
|
6.12.2010 15:14:16
Neříkám že jsou opravdu levné. Chápu, že jsou pro mnoho lidí nedosažitelné a "drahé". Jenže je třeba si uvědomit, že byť dostávají dotace na dítko, jistojistě neplatí stát celý provoz školky, jako je to u školek státních. Mají nájem, energie a podobně, který musí zaplatit. Beru to tak, že někdo dává dítko do školky anglické, někdo do státní a někdo do "jiné". Investici osobně ale vidím i v tom, že třeba na 8 dětí jsou 2 učitelky. Mají delší provozní dobu, které se lépe přizpůsobím, děti se tam vedou prostě "jinak", což ve školce na 30 dětí se 2 učitelkama v životě nezařídíte. Pak samozřejmě hrají velkou roli i finance. Pro někoho je "drahá" i státní za 300,- Kč měsíčně a chtěl by ji zadarmo. Mám asi to štěstí a možnost vidět to i z jiného úhlu, a k tomu si na to vydělat. A navíc, v té školce opravdu jen nepřesývají a netřídí fazole, ale o tom je zde těžko občas "vyprávět". A také je dobré se podívat, co školka nabízí jako standart - co se ve státní třeba normálně připlácí a tady to máte již v "ceně".
|
6.12.2010 14:53:09
znovu opakuji,že mluvím o školce ne o domácích činnostech.
|
6.12.2010 14:52:15
Ta školka je drahá a neříkejte,že ne!Nemluvím o fazolích....
|
ALL |
5.12.2010 20:26:18
A ještě mají společné to, že se v obou případech jedná o propracovaný systém, kde vše do sebe zapadá, a cokoliv vytržené z kontextu se bez hlubší znalosti a bez souvislostí setkává často s nedůvěrou, nepochopením nebo dezinterpretací.
Jinak montessori škola, kterou znám, je opravdu bohužel moc drahá. |
ALL |
5.12.2010 19:12:34
Ještě bych ráda upřesnila, jak jsem to myslela s tím, že waldorfský a montessori systém mají víc společného než jen nálepku "alternativa". Vnějškově se samozřejmě liší - uspořádáním třídy, používanými pomůckami, rolí učitele, způsobem výuky atd. Ale společné je například: respektující přístup k dětem, tolerance odlišností, absence stresujícího srovnávání a soutěžení, učení spojené s kladnými emocemi a reálným prožitkem založené na vlastní vůli dítěte, nikoliv na donucování a "strašení" známkami či neúspěchem, vlídným až rodinným prostředím atd. Alespoň si to myslím, waldorf znám lépe z vlastní zkušenosti, montessori jen z knih a článků. Všechny tyto věci většinou v běžné škole postrádám, i když se jistě najdou zářné výjimky.
|
ALL |
5.12.2010 12:23:05
Nevím, kde berete své informace o waldorfské pedagogice, ale máte je poněkud zkreslené. Pořád opakujete slova "meditace" a "skřítci" a tím ostatním podsouváte, že je to na waldorfu to stěžejní. To mi připadá přesně jako zjednodušené reakce tipu "motessori rovná se hrabání se ve fazolích" Obojí je nesmysl! S waldorfskou pedagogikou mám vlastní zkušenosti - s "meditací" jsem se tam opravdu nesetkala a skřítci patří k pohádkovému a fantazijnímu světu dětí, alespoň já to tak vnímám. Tím ovšem samozřejmě nemohu vyloučit, že někdo třeba bere jejich existenci doslova (a pokud ano, ani mi to nemusí zrovna vadit, nijak mne tím neohrožuje. I tím se člověk učí toleranci).
S podporou individuality se to má asi tak: při vyučování ve škole opravdu všichni dělají totéž ve stejnou dobu (ne tak ve školce - pokud dítě zrovna moc nechce, nikdo ho nenutí). Ovšem nikdo po dětech nechce, aby byly všechny stejné! Ve školce i ve škole se individualita dětí respektuje - počítá se s tím, že někdo se naučí psát/číst/počítat/plést atd. dřív a někdo později. Nedělá se z toho velká přednost, pokud to jde někomu rychleji, ale ani se nedělá problém z toho, že to někomu jde pomalu. A rozdíly se mohou roztáhnout i přes více ročníků! Dcera například dopletla obal na flétnu až ve druhé třídě v prosinci, zatímco některé děti to zvládly ještě během první třídy. A nic se neděje. Rychlejší děti prostě začaly plést něco jiného a dcera v klidu dodělávala ve svém tempu to svoje - aniž by ji kdokoliv dával najevo, že je snad neschopná... To běžná škola opravdu neumožňuje. |
Miriam, 5r+2,5r |
• |
5.12.2010 1:36:49
Vymenuvam, v com sa Waldorf lisi od Montessori. Tieto charakteristiky povazujem za velmi signifikantne, prave z tychto dovodov by som tam dieta nikdy nedala. Nebudem hovorit o celkovom systeme, ked ma odradzuje, ze moje dieta nebude chapane ako individualita a ked od neho budu chciet aby verilo na spatost prirody so skriatkami. Vadia mi meditacie malych deti. Toto su moje vyhrady, nepovazujem to za zjednodusovanie. S Montessori ma spolocne akurat to, ze to nie je klasicka skola a spolu patria do suflika "alternativne". Montessori je zalozena striktne na realite, dokonca tam nenajdes nic, co by aj zdaleka pripominalo rolove hry.
|
VeroniqueP |
4.12.2010 18:30:18
Kazde dieta je v obdobi, ked ho velmi bavi vykonavat urcitu cinnost (tzv. senzitivna faza). Jednou z takychto cinnosti moze byt napr. aj premiestnovanie akehokolvek materialu z nadoby do nadoby. Dieta tuto cinnost nevykonava pre dosiahnutie nejake ciela, ale pre cinnost samotnu - jednoducho ho bavi "prendavat." Takze ano, jest lyzicou sa naozaj ucia vsetci ludia rovnako (alebo velmi podobne), ale ked vidite ze sa vase dieta hra s jedlom, prave preto, ze potrebuje uspokolit svoju tuzbu po "prendavani", tak mu mozete poskytnut na to urcenu aktivitu, aby svoju tuzbu upokojilo.
|
ALL |
4.12.2010 12:26:49
Miriam, připojuješ se k ostatním, abys vysvětlila, že nelze chápat Montessori příliš zjednodušeně, že je to ucelený pormyšlený systém, a pak se dopouštíš stejné chyby tím, že jedinou větou zjednodušuješ jiný ucelený systém - waldorfskou pedagogiku. Souhlasím s tím, že je odlišná,ale na druhou stranu si myslím, že s Montessori má mnohem víc společného než s běžnou školou...
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.