| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Pomoc, moje dítě se neumí učit!

 Příspěvky 110 z 65 [Dalších 55 >>]
Zuzka
  • 
3.5.2011 0:04:50
Už jsem tu reagovala na jeden vzkaz. Takže taky krátce :-) Já mám dobrou zkušenost s personálními knížkami, kde dítě vystupuje jako hlavní hrdina. Dají se koupit na internetu na www.jahrdina.cz
zuzka
  • 
3.5.2011 0:03:48
Pokud zůstaneme u toho čtení, mě se skvěle osvědčili personální knížky. Jsou to pohádky, kde dítě vystupuje jako hlavní hrdina a jako 2. postava tam vystupuje jeho kamarád. Dítě to krásně vtáhne do děje a motivuje ho to k čtení. Další info o nějakým výzkumu podpory čtení u těchto knížek, kdyžtak na www.jahrdina.cz
16.2.2010 15:03:40
Mám podobný problém se synem. Do 5.třídy docela pohoda, ale od 6., kdy je potřeba větší samostatnost, totální zhoršení. A najednou zjišťuju, že nejen neumí to nové, ale zapomněl i to staré, úplné základy (najednou má problém i s malou násobilkou, v angličtině se základními slovíčky, v češtině už neumí vzory a pády atd...). Takže i když byl dřív bez problémů a samostatný, najednou máme podezření na LMD (i po poradě s psycholožkou). A učení pořád pokračuje, je toho pořád víc a nevím, jestli dohánět dřív základy nebo novou látku. Mám pocit, že by potřeboval jet znovu od 3. třídy. :-(
15.1.2010 10:39:45
tak s odpovědí Lajky nejde nic jiného než bez výhrad souhlasit ~:-D
Aktivní zapojení rodičů je nutné, když dítě nemůže...takže dohodnout se se spolužákem, jestli je ochoten úkoly nosit, poprosit osobně nebo tel.učitele, aby tomu spolužákovi dával sešity i pro naše dítě a případně do něj vkládal i lístek, která látka je nutná se doučit...
pokud není ochotný spolužák, je nutné do školy třeba 1-2x týdně zajít a úkoly vyzvednout sami...horší je to proveditelné ale na vyšším stupni, kde mají děti více učitelů...při dlouhodobé nemocnosti jdou ale podmínky dohodnout přímo s ředitelem školy.~;)
15.1.2010 10:32:19
tak s odpovědí Lajky nejde nic jiného než bez výhrad souhlasit ~:-D
Aktivní zapojení rodičů je nutné, když dítě nemůže...takže dohodnout se se spolužákem, jestli je ochoten úkoly nosit, poprosit osobně nebo tel.učitele, aby tomu spolužákovi dával sešity i pro naše dítě a případně do něj vkládal i lístek, která látka je nutná se doučit...
pokud není ochotný spolužák, je nutné do školy třeba 1-2x týdně zajít a úkoly vyzvednout sami...horší je to proveditelné ale na vyšším stupni, kde mají děti více učitelů...při dlouhodobé nemocnosti jdou ale podmínky dohodnout přímo s ředitelem školy.~;)
štěpánka
  • 
24.3.2009 22:04:00
Článek mi připadá fajn, výstižně shrnuje notoricky známá pravidla, která všichni známe, ale málokdo je dodržuje - vše podstatné obsahuje jak článek, tak diskuse pod ním. Jediné, co mě překvapilo byly tyto 2 body: cituji z článku:

"Platí jednoduchá dvě pravidla: Rozumím rovná se umím, stačí přečíst, utřídit, procvičit.
Nerozumím rovná se učím se, bifluji zpaměti, „plavu“, hledám pomoc."

S první větou nesouhlasím, možná byla myšlena jinak. Upravila bych ji: "rozumím - první krok na cestě k umím."
V matematice, fyzice, chemii, jazycích, (minimálně,možná i v jiných předmětech) to nestačí. Vždy mě "pobaví", když mi někdo řekne - ale já se na tu čtvrtletní písemku učil, proč mám zase 5? Včera jsem se na to kouknul a všemu jsem rozuměl (matematika). Za rozumím musí následovat několik příkladů vlastní rukou napsaných a vypočítaných - klidně i těch, které se už jednou ve škole počítaly - aspoň budete doma větět jak na to, když to nepůjde. Dobré je i vymýšlení vlastních příkladů - a následné řešení. A vůbec nejlepší je, když třeba tomu, kdo nebyl ve škole, vysvětluje chytrý a znalý (matematiky) spolužák - používají stejný jazyk, nějak jim to líp docvakne. (to už je v článku).
  • 
24.3.2009 20:06:28
Pozorně jsem si přečetla celou diskusi k mému článku. Je jisté, že nemohl postihnou celý problém učení, protože byl psán pro časopis Rodina a škola, tedy pro čtenáře tohoto časopisu, a tedy již zadání bylo poměrně obecné. Souhlasím s mnoha názory, které jsou prezentovány v diskusi. Také jsem na základce nemusela sáhnout na učení a přechod na gymnázium z osmé třídy (také jsem nemusela a dnes bych své dítě do té devítky poslala) byl pro mne šokující. Naštěstí jsem se brzy vzpamatovala a řadu receptů, které uvádím, jsem vyzkoušela sama na sobě jak na střední škole, tak i později na vysoké (tu jsem si také sama nevybrala, šla jsem tam, kde nevadil špatný kádrový profil otce - čili na techniku). Takže má řešení jsou ověřená a praktická. Kromě zkušeností stavební projektanky mám také řadu let odučených - v základce, střední škole plné holek a také střední škole s učilištěm plné kluků. Mimo to učím doma, a to většinou děti, které mají problém, o tom jsem ostatně také publikovala v Rodině a škole, dokonce ve stejném čísle. Také o prázdninách připravuji na reparáty (matika). Moje zkušenosti se současnými dětmi jsou o nemotivaci většiny z nich a snaze nějak to projít. Mým "cílem" je tedy také, aby to prošli, ale cestou musejí něco odevzdat, aby si jednou mohli říct "Já to zvládnul!" a ne "Ona mi to napsala". Mojí metodou je pozitivní přístup k dětem a otevřenost, ale je velký rozdíl, jestli učíte na základní škole a na kterém stupni, nebo na střední.
Také jsem si užila s dítkem, vím, co je to, když vám dítě ničí v první třídě učitelka, to pak až do maturity máte co dělat.
Také moje matka byla učitelka na prvním stupni. Na posvícení pekla u nás doma s holkama buchty, o velikonocích dělaly perníčky. Byla laskavá a přísná, učitelka s velkým U a obrovským pochopením. Učila už vnoučata svých žáků. Její hlavní radou pro rodiče vždycky bylo, že dítě má mít zavedený režim dne - největší pravda, 50 let zkušeností za katedrou ji potvrzovalo. Co já jsem se toho naposlouchala! Samozřejmě, že měla pravdu. A od toho se to odvíjí...
Tak mě kritizujte, smlsněte si, ale nabídnete ne třeba lepší, ale vůbec nějaké jiné řešení?
P.s.: Slovíčka je třeba si psát, učit se zároveˇjak znějí a jak vypadají. Překládejte si texty z učebnic nebo časopisů, učete se slovíčka ve frázích a větách a souvislostech. A to pexeso s nimi je skvělé!
Lenka
  • 
22.2.2008 21:45:58
Mám dvojčata holky, chodí do 6. třídy. Jedna se učí lépe měla vyznamenání.Ale ta druhá mě dělá starosti, přinesla na vysvědčení 2 čtyřky. Vysvětlujeme, že se prostě učit musí, nechci po ní jedničky, ale aspoň ty čtyřky , kdyby nebyly.Zkoušíme to po dobrém i po zlém ( zakazování všeho , co má ráda a cojí baví), ale bez úspěchu. Řekne mi , že ji učení nebaví a hotovo. Když jí domlouvám , naslibuje , jak se bude učit, ale skutek utek.Přemýšlela jsem , zda máme navštívit pedagogicko- psychologickou poradnu.Nebo doufat , že to blbý období brzo přejde.Do 5. třídy jí to docela šlo.Jak ji naučit, aby se učila. Kdo máte zkušenosti poraďte děkuji. Lenka
julie,2pubertální dcery
  • 
31.3.2007 23:24:08
máme taky děti.starší elišku(14) a mladší petru(12)spíš nám vadí že mají pořád hlavu před malou televizí nebo malým monitorem počítače.ve škole mají 3 a 4.naše rada:kupte si větší obrazovku popřípadě nový počítač nebo dvd nebo video.3 a 4 už nebudou budou už jen samý 5.
30.3.2007 13:16:09
Ha tak tady jsem mela ten kamen urazu ja... Mama na to nemela cas, se semnou ucit... to bylo akorat kdyz neco horelo (byla dlouho v praci) a s otcem to neslo (strasny cholerik, silene vybusny, to by bylo vice kriku nez uceni). No a nikdo z mych spoluzaku nebyl na tolik spolehlivy aby mi uceni prinesl, vzdy prinesl uceni jednou a po druhe se uz na vsechno vykaslali. A jeste k tomu prinesly spise jen domaci ukoly, nez uceni. A podle toho se mel clovek ridit!!! Ted vidim, ze se tam stalo mnoho chyb a ze mam co napravovat. Aspon vim, cemu se jednou u sve dcery vyhnout. Chyby a problemy nasich deti zacinaji u nas! (To je vec kterou moji rodice nikdy neuznaji!!!)
Moc vam za vsechno dekuji...
 Příspěvky 110 z 65 [Dalších 55 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.