| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč nejsou děti ve škole šťastné?

 Příspěvky 110 z 65 [Dalších 55 >>]
  • 
11.8.2014 14:47:32
Jano, vy jste doopravdy učitelka? A co ty hrubky ve vašem článku? Opravdu jsou nejdůležitější ve škole vztahy nebo byste měla děti něco naučit?
Hana, 2 dcery 5 a 7 let
  • 
19.11.2012 15:15:50
Dobrý den,
mám pocit, že maminky tu nepsaly o paní učitelkách, jako jste Vy, ale o takových, jakou máme např. my. Dcera je nadaná, umí číst a počítat na úrovni minimálně druháka, takže se stala sběratelkou jedniček. Dostala už jednu dvojku, protože z nepozornosti špatně spočetla 1 příklad z 8-a už dostala dvojku. Zdá se mi to tvrdé, mám pocit, že my jsme se jednou splést mohli a dostali jsme 1-. Byla z toho špatná, chtěla to zatajit, dokonce i přes to, že ji připravuji na to, že může dostat špatnou známku-a že se hlavně nesmí bát jít s ní domů. Píšete, že do listopadu neznámkujete a pak dáváte jedničky, dvojky. Naše paní učitelka dává od začátku i trojky!!! Jedna mamina mi řekla, že její syn snad ani pořádně nepochopil, proč tu trojku má a co to znamená. Naše dcera si paní učitelku oblíbila, ale pro nás rodiče to byl na začátku školního roku šok!!! Nekolují o ní dobré zvěsti. A naše druhá dcera-předškolačka se začíná také jevit jako nadaná. Když jsem se začala zajímat, co pro své dvě nadané dcery mohu udělat, bylo mi sděleno: "Pokud jde o školní vzdělávání a mimoškolní činnosti, bude to znít krutě, ale taková je realita – budete se muset postarat sami. Školy se postupně ze vzdělávacích institucí mění na instituce hlídací a na nic moc více nemají energii, peníze ani chuť a motivaci."
24.5.2010 10:56:26
DObrý den,

momentálně to docela řeším.... absolvovala jsem kurz Respektovat a být respektován.... chce to změnu stylu výchovy i učení. Dnešní dětije třeba vychovávat pro demokracii, tedy respekt k druhým s dodržováním dohod a pravidel, na jejichž tvorbě mají možnost se podílet. Není to otom aby si dělali co chtějí.. jde o komunikaci a spolupodílení se na zodpovědnosti. Stéle jsme zvyklý všechno řešit my... přitom ti, kteřích se to týká vlastně namají možnost se k tomu vyjádřit... o nás bez nás... takhle to fakt nejde. Ve škole je hlavní problém, že je špatně postavena podstata školy... nahustit informace od vědoucího k nevědoucím.... poslušnost, tresty, pochvaly, soutěže,,,, to všechno jen zhoršují... můžeme to vidět na nás dospělých samotných , který jsme byli vychovánváni( většina) autoritativním stylem... výsledem... manipulativní osoby či naopak sobci... viz naše politika. Frontální způsob výuky... tedy učitel mluví k většině( studenti)... je taky špatný model výuky, ve škole se mají učit děti a né učitelé, děti sjou pasivní nemají příliš možností projevit aktivoitu... jen sedět a poslouchat...chce to změnu, rodiče bojujte za ni..integrovaná výuka... děti prcující v týmech, hledají sami řešení, metody, diskutují, to přeci chceme pěstovat.... ne sobce... v rámcovém vzdělávacím programu to jde, ale nikdo toho nevyužívá, malé změny postavené na špatné základy, je třeba změnit základy a pak se dá budovat něco lepšího.... kurzy k této knize vřele doporučuji a učitelům ... přečtšte si knížku Mýty ve vzdělávání od Jany NOváčkové.... ta zasadí aspoň brouka do hlavy.... učitelé, prosím, zamyslete se, zabojujte za naší lepší společnost, samozřejmě bez rodiny to nejde,a le i škole má obrovské hybné páky... díky Jana Plavczová
  • 
19.8.2009 7:52:45
Dobrý den, také jde dcerka do 2. třídy, má z toho hrůzu a pláče, že paní učit. nechce.
Od začátku máme potíž se sklonem písma(je levačka), kvůli paní učitelce, aby se jí zavděčila, se naučila sklon doprava, ale po pár písmenkách ji šíleně bolela ruka, nedivím se, měla ji celou vyvrácenou v zápěstí. Takže píše sklonem vlevo nebo rovně. Já jsem násilím odnaučený levák, takže chápu, jak se cítí a trápit sklonem ji určitě nebudu. Navíc si dcerka v 1. třídě v říjnu zlomila tu psací levou ruku, 2 měsíce skoro v sádře. S pí. učit. jsem hovořila, že nemůže psát, odpověď zněla- bude psát pravou co dokáže...opravdu dcera pravou psala čárky a klubíčka(rozcvičování) celkem obstojně, ale klasifikace děs, běs. Celý školní rok jen běhám do školy a hovor s pí. učit. nevede nikam. Známky podle toho také vypadají, měly jsme sice samé 1 na vysv., ale ve školním roce 2 i 3, jsóu ve třídě i děti se 4 a5~:(~o~.Příští týden jsem objednaná do pedagog. psych. poradny a pokusím se to vyřešit jiným způsobem. S pozdravem Pavlína
16.1.2008 14:03:56
Jsem učitelkou 1.stupně, především 1. a 2.třídy. Četla jsem tento článek se zatajeným dechem. To je snad zlý sen??? Učila jsem 6 let, momentálně jsem na MD. Moje práce byla vždy mým koníčkem a mnohokrát se mi po dětech stýská. Vím, že některé kolegyně jsou afektované a unavené, ale mrzí mě, že nás všechny házíte do jednoho pytle.
Nejradši bych vás všechny pozvala k nám do třídy, ale to bohužel nejde. Tak alespoň věřte, že moje děti jsou u nás ve třídě šťastné a doufám, že všechny.
Např. hned první den dostali rodiče mé soukromé telefonní číslo. Žádala jsem je, aby volali v případě omluvy, dotazu, rady, nikoli "Jaký má Pepíček dnes úkol?". Rodiče věděli, že mohou kdykoli navštívit vyučování a aktivně se ho účastnit. V 1.třídě jsem do listopadu nedávala žádné známky, pak jen jedničky, případně dvojky. Dětem jsem psala každý měsíc slovní hodnocení. Připravovala jsem se na pomalejší děti. Každé ráno jsme si půl hodiny povídali v ranním kruhu. Atd.atd.
Měla jsem tyhle děti až do poloviny 4.třídy a musím říct, že se mi odcházelo těžko. Doteď si píšeme SMSky a dopisy, zvou mě na své třídní akce a moc na ně vzpomínám.
Učila jsem hrou, byli jsme s dětmi partnery. Ale to všechno vyžadovalo velkou přípravu, čtení tuny literatury, stříhání, lepení, malování,...
O to víc mě mrzí, když se po nás "nezasvěcení" vozí a ukazují na to, kdy končíme v práci a kolik máme prázdnin. Je to pravda. Ale význam prázdnin jsem pochopila, až když jsem začala učit. Úča je totiž v červnu úplně "vypatlaná" a unavená. Jsem úplně bez elánu a bez jediného nápadu. O prázdninách si fakt odpočinu a v polovině se začínám zase připravovat, číst, stříhat, lepit a malovat.
Úplně se mi zastesklo. Přeji vám všem, abyste pro své děti našli vždy úču pohodářku. Dáša
16.1.2008 13:59:36
Jsem učitelkou 1.stupně, především 1. a 2.třídy. Četla jsem tento článek se zatajeným dechem. To je snad zlý sen??? Učila jsem 6 let, momentálně jsem na MD. Moje práce byla vždy mým koníčkem a mnohokrát se mi po dětech stýská. Vím, že některé kolegyně jsou afektované a unavené, ale mrzí mě, že nás všechny házíte do jednoho pytle.
Nejradši bych vás všechny pozvala k nám do třídy, ale to bohužel nejde. Tak alespoň věřte, že moje děti jsou u nás ve třídě šťastné a doufám, že všechny.
Např. hned první den dostali rodiče mé soukromé telefonní číslo. Žádala jsem je, aby volali v případě omluvy, dotazu, rady, nikoli "Jaký má Pepíček dnes úkol?". Rodiče věděli, že mohou kdykoli navštívit vyučování a aktivně se ho účastnit. V 1.třídě jsem do listopadu nedávala žádné známky, pak jen jedničky, případně dvojky. Dětem jsem psala každý měsíc slovní hodnocení. Připravovala jsem se na pomalejší děti. Každé ráno jsme si půl hodiny povídali v ranním kruhu. Atd.atd.
Měla jsem tyhle děti až do poloviny 4.třídy a musím říct, že se mi odcházelo těžko. Doteď si píšeme SMSky a dopisy, zvou mě na své třídní akce a moc na ně vzpomínám.
Učila jsem hrou, byli jsme s dětmi partnery. Ale to všechno vyžadovalo velkou přípravu, čtení tuny literatury, stříhání, lepení, malování,...
O to víc mě mrzí, když se po nás "nezasvěcení" vozí a ukazují na to, kdy končíme v práci a kolik máme prázdnin. Je to pravda. Ale význam prázdnin jsem pochopila, až když jsem začala učit. Úča je totiž v červnu úplně "vypatlaná" a unavená. Jsem úplně bez elánu a bez jediného nápadu. O prázdninách si fakt odpočinu a v polovině se začínám zase připravovat, číst, stříhat, lepit a malovat.
Úplně se mi zastesklo. Přeji vám všem, abyste pro své děti našli vždy úču pohodářku. Dáša
Markéta
  • 
26.10.2007 23:05:32
Druhé učebnice ve školách bych brala povinně pro všechny děti ne z důvodu zapomínání, ale z důvodu ochrany zdraví jejich páteře. U nás už začaly s tím, že syn nosí jen ty učebnice domů , ze kterých mají úkol. Ale to nejde stále.Ve vyšší třídě se už z nich musí doma učit, i když z toho není úkol.
27.7.2007 14:22:46
Po čtyřech letech je na odpověď pozdě, tak jen pro budoucí čtenáře s podobnými problémy: Jako trénink před školou by mohlo pomoci pro začátek obtahování. Obtahovat, obtahovat a obtahovat. Jen sem tam trošku něco napsat.
  • 
29.12.2006 21:23:34
Já vám děkuju ,alespon za takovou psychickou podporu.Je mi z toho smutno.Teď jsou ve škole prázdniny,tak je mi o něco lépe.Ale ........snad bude líp.No Přeji krásné svátky.
petru
15.12.2006 10:00:54
tady je fakt těžké radit. Já jsem před týdnem viděla z třídní schůzky odcházet moc příjemnou paní, maminku inteligentního kluka(4.třída). Odcházela jak zmlácený pes. Bylo mi ji moc líto. Paní učitelka je hodná, ale má tolik děti, že už nestačí rozlišovat děti opravdu zlobivé a děti chytré, které se jen nudí. Já se na ni nezlobím, ale ty děti potřebují odpočinuté učitelky, které uvidí, když je ve škole něco trápí, a pak jim můžou pomoci. Paní učitelky jsou často přetažené a způsobují to také velké nároky na ně v současnosti kladené, ostatně jako na každého z nás. Už aby Vánoce, na které se moc těšíme, ale dávají nám zabrat, už aby byly za námi. Ale bude to škoda. Lidi zas budou spěchat, ale už to nebude proto, aby kupovali dárky milým lidem.
Když to nevidí učitelky, tak jim musíme pomoci mi, rodiče, nejlepší je paní učitelku na problém klidně a zdvořile upozornit (mě se to už párkrát vyplatilo) a ona si pak vašeho dítěte může nenápadně všímat a nějak mu pomoci. Když jsem se kdysi u dcery v první nebo druhé třídě pokusila při šikaně zasáhnout sama(velká chyba), tak se to nakonec obrátilo proti mně. Já jsem si dovolila zeptat jedné celkem milé holčičky(co šikanovala slovně silnější i větší děvče - nadváha byla spíš menší), jestli je to pravda? Její maminka pak brečela, že to vypadá, že má nevychované dítě. Tak jsem to vůbec nemyslela, ale maminka byla dost nešťastná, bohužel jsem se na to zeptala před maminkou (to abych nekonala za jejími zády) a nakonec jsem se dotkla víc jí a ne dcerky. A holčička? Ta se asi zamyslela a je z ní správná (teda to byla vždy) holka, která se kamarádí víc už i s dalšími malinko odlišnými dětmi než je ona a její nejlepší kamarádky(dnes je ve 4.třídě).
 Příspěvky 110 z 65 [Dalších 55 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.