| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jedno procento prvňáků propadne

 Příspěvky 110 z 23 [Dalších 13 >>]
11.9.2016 11:00:44
Ano, domácí přípravu považuji za věc, která vede k segregaci školství.

Na základním školství není nutné zadávat domácí úkoly a domácí přípravu (ale to by se musel změnit systém výuky).
11.9.2016 10:57:51
Je nutno si uvědomit, že inkluzivní školství nevypadá tak, jak je veřejnosti předkládáno.

Ve skutečně inkluzivní škole se každé dítě vzdělává dle svých potřeb, což jaksi není slučitelné s frontální výukou, kde je výchozím předpokladem, že se všechny děti najednou učí stejným způsobem látkou ve stejném rozsahu. Naopak je to výhodnější pro všechyn děti, i pro nadané, když se vzdělávají např. ve věkově smíšené třídě.

Rozdělování dětí vede k rozdělování společnosti, ale nevede k dovednostem a zkušenostem, které jsou potřebné pro všechny. Jsme proti rozdělování dětí během základní školní docházky.

Další kapitolou je přístup, kdy je určitým dětem i rodičům dáváno najevo, že jsou "něco míň", že si za "to můžou sami". A to jak učiteli, tak spolužáky, kteří přejímají názory svých rodičů - s předsudky, jako třeba v některých odpovědích tady. Jak se pak ty děti ve škole cítí?

https://www.respekt.cz/spolecnost/otazka-nezni-jestli-deti-migrantu-integrovat-ale-jak-je-integrovat
Meluzína, 2 děti
  • 
11.9.2016 10:49:35
Můj syn nastoupil do první třídy těsně před 7.rokem, zápis zvládl s přehledem, sociální znalosti měl na úrovni svého věku, učitelky v MŠ neměly nejmenší pochybnost, že by první třídu nezvládl. Učitelka v prví třídě nastupovala již těhotná, v pololetí třídu přebrala jiná, která se vracela z mateřské po 5-ti letech. Ani jedna nepoznala, že synovy problémy s chováním mají příčinu v nezvládání učiva. V PPP jsem naznačila, že mě trápí jeho školní výsledky, psycholožka mu udělala test a zjistila, že je silný dyslektik a dysgrafik a trpí ADHD. Nakonec ho nechala škola na naši žádost propadnout. Našli jsme mu jinou ZŠ ve městě, která se programově věnuje žákům s těmito obtížemi, a získali jsme pro syna asistentku, která mu po další tři roky usnadňovala učení. Hlídala, aby se nerozptyloval, připomínala mu jeho povinnosti, ale neučila se za něj. Učivo měl stejné jako ostatní děti. Nyní je syn v 8. třídě, prospěch má průměrný, ADHD s dyslexií a dysgrafií se zmírnily. Zpětně si myslím, že jsme pro něj udělali to nejlepší, když jsme mu "zařídili" pětku v první třídě.
kreditka
11.9.2016 10:14:34
Eržiko i za komunistů byla povinnná školní docházka a i ve zvláštní (dnes praktické) škole se děti učí barvy a základní počty.... takže jestliže starší generace toto neovládá je to jen o tom, že to ovládat nechtějí a i jako děti na nějaké učení kašlaly. Ono by stačilo podmínit sociální dávky nejen docházkou ale spíše výsledky ve škole... ono by si to potom ti nepřispůsobiví rozmyslely zda sítě vzdělávat či ne...
Hanina
  • 
11.9.2016 9:44:30
Eržiko, skutečně inkluzivní škola je nesmysl. S větším pohybem obyvatel a sňatky s cizinci přibývá dětí, které jsou dvojjazyčné. A co si budeme vykládat, více vzdělanější rodiče se prostě dětem věnují. Když pak nacpeš do jedné třídy dítě z rodiny nevzdělanců, které ani nezná barvy a neumí dobře česky, protože rodičům je to jedno, a dítě z bi- případně trilingvní rodiny, které umí 2-3 jazyky, už od malička s rodiči cestovalo a rodiče se mu věnovali, jak je chceš společně vzdělávat? Myslíš, že to srovnáš asistentem? Bohužel neznalosti prvního dítěte nevyrovnáš. Rovněž tak ti druzí rodiče nebudou mít zájem, aby jejich dítě tomu nevzdělanému pomáhalo, protože budou chtít, aby se ve škole dál rozvíjelo, tak přece nebude suplovat chybějícího asistenta nebo učitele. Rozdíly mezi dětmi budou stále a bohužel se budou zvětšovat. Pokud prosadíš skutečně inkluzivní školství, donutíš ty vzdělanější rodiče k tomu, aby své děti daly do soukromých škol. Pak budeš mít segregaci daleko větší, protože do těchto škol nebudou mít děti chudších rodičů žádnou šanci se dostat. Řešením je proto rozdělení dětí podle jejich znalostí a schopností ne třeba do základních a praktických škol, ale i třeba v rámci paralelek, kde v jedné třídě budou děti nadanější, ve druhé normální a ve třetí ty opožděné. POchop, že dítko nadané pochopí probíranou látku ve škole, zatémco to nenadané se prostě musí doma učit a že mu příprava do školy zabere víc času. Pokud se ale na přípravu do školy vybodne úplně, tak se nemůžeš divit tomu, že se rozdíl bude zvětšovat.
10.9.2016 22:59:32
Ale děti jaksi za své rodiče nemůžou.
Rodiče dětí se třeba neumí s dětmi učit, ani třeba nevědí, jak se to dělá a jak se připravují pomůcky. Vůbec netuší, jak se děti učí. A vyšší ročníky? Třeba sami rodiče nerozumí textu v učebnicích.

„Realita je často bohužel taková, že pro mnoho dětí představuje škola místo, které jim ukazuje, že za nic nestojí. Tím rapidně klesá jejich motivace k učení a poznávání obecně. Přitom zcela zbytečně, vždyť jde o děti, které s trochou podpory dokáží úplně to samé, jako jejich vrstevníci, kteří měli to štěstí, že se narodily na lepší adrese,“

Jak z toho ven? Skutečně inkluzivní školy vzdělávají každého svého žáka dle jeho potřeb.

Viz třeba tento článek:
http://usti.idnes.cz/trmicka-skola-prosazuje-inkluzi-dow-/usti-zpravy.aspx?c=A160901_2270330_usti-zpravy_hrk



Hanina
  • 
10.9.2016 16:57:39
Ale kulový. Škola nemůže za to, že 6-leté Romče nezná barvy, plete si pravou a levou ruku a v životě nevidělo pastelky a neumí nareslit ani kolečko, nedej Bože něco složitějšího. Prolézt základku by tak mohlo hodně dětí, kdyby se jim rodiče aspoň trochu věnovali. Minimálně dohlédli na to, aby děti chodily do školy a Doma napsaly úkoly. Pokud to nedělají, není to chyba školy, ale rodičů. Jak to, že neustálé problémy se školou mají jen Romové? U nás chodí do školy mají Vietnamci, Ukrajinci a další národnosti a NIKDO z nich problémy ve škle nemá. Rasýzmus? Vždyť i na Vietnamčeti je na první pohled vidět, že má jinou barvu pleti a jeho rodiče často horko těžko lámou češtinu, přesto bývají ve škole dobrými žáky a častokrát premianty. Nezačleňuje je žádná neziskovka, a přesto to dokážou. Proč to nedokážou Romové?
10.9.2016 15:45:34
Škola ve stávající podobě je segregační.

Protože školní úspěchy více než na dítěti závisí na tom z jakého je prostředí. Je to tak nastaveno ve státních "běžných" školách.
Hanina
  • 
10.9.2016 8:39:45
I za socáku se muselo dělat. Pravda, vyhodit ho nemohli, ale přeřadit na méně placenou práci ano. Jenže řada Romů makala třeba na výkopech nebo na stavbách, kde si přišli na slušné peníze, protože dovedli makat v úkolu. Akorát třeba pak několik dnů nepřišli do práce.
00
10.9.2016 8:15:01
U babičky na vsi poblíž Benešova, je rodina - bílá, s 10 dětmi, nejmladší šel letos do 1.třídy už potřetí. Poprvé ho vrátili, že na školu nemá, a letos propadl a šel tedy znova. Tak nevím, jestli už rodičům nezbyla kapacita, aby se klukovi víc věnovali. Co říkala babička, docházku taky slušně flákal. A sousedka k ní chodí brečet, že nevědí co s ním. Agresivní, sprostej, je mu "špatně" tak zůstane doma a za hodinu lítá venku.
Co pak s tím? Zanedbání péče? Hlásí to někam škola, učitelka?
 Příspěvky 110 z 23 [Dalších 13 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.