| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

 Příspěvky 110 z 57 [Dalších 47 >>]
5.11.2015 13:49:46
Nechápu, jak bude vyučování vypadat, aby se chytřejší děti nenudili. Již na současném prvním stupni základní školy jsou namíchány děti chytré, průměrné a tzv. čtyřkaři. Chytré dítě je otrávené z toho, že paní učitelka zase s Kačenkou opakuje to, co už dělali třikrát, zase si ji vbere k tabuli a znovu zjišťuje, zda to Kačenka pochopila, mluvím o matematice a učivu, na kterém se staví dál, takže je nutné aby to žák uměl. Nemám nic proti Kačence, jen popisuji rozdíl který existuje již v současné době. Chytré dítě je ve škole dva roky znuděné a pak rychle uteče do jazykové školy. Pokud to není možné, tak je znuděné ještě další dva roky a zachrání ho osmileté gymnázium. Spojíme-li děti s tak velkými rozdíly do jedné třídy, bude to diskriminace, ale ne pro ty, které tam přijdou ze zvláštních nebo rodinných škol, ale pro děti chytré a nadané.
*Aida*
4.11.2015 16:13:07
Nechápu, že takto diskriminační text je zde vůbec zveřejněn. Pak se můžeme divit, že jsme neustále nazýváni Východní Evropou.
Analfabeta
  • 
2.11.2015 21:22:35
Rodič by měl dohlédnout na to, jestli dítě ty úkoly vůbec udělalo. Pokud zapomnělo nebo se na to rovnou vydláblo, měl by dítko iniciovat k jejich napsání (nebo k procvičení četby, psaní atd).
Na druhou stranu mám známou, která se s dětmi učila po celou dobu jejich studia na střední škole. Děti si učivo přečetly, maminka vařila a děti jí u toho vykládaly chemii, fyziku, zeměpis... To by mě asi trefilo, byla jsem šťastná, že děti sice občas zapomněly, ale absolvovaly školu tak nějak bez mojí účasti (byla jsem samoživitelka a zaměstnavatel mne nepustil ani na pitomý rodičák, musela bych se brát dovolenou, tak jsem rodičáky i všechny školní akademie oželela, tolik dovolené jsem fakt neměla. Můj zaměstnavatel byl zářný příklad toho ,že když se nechce, je to horší, než když se nemůže, dokonalý příklad toho, jak by spojení profesního a rodinného života skutečně vypadat nemělo. Proto jsem se vždycky chechtala kydům o podpoře rodiny, ano, tu mi zaměstnavatel v praxi předvedl skutečně dokonale).
2.11.2015 19:55:10
Na druhou stranu - proč mají bejt úkoly zadávaný tak, aby je s dítětem musel dělat rodič??? Neměly by bejt takový, aby je dítě zvládlo samo???
Saina
  • 
2.11.2015 19:40:17
Tohle mi tedy prijde trochu v neporadku tak jako v principu. Ano, pro ty deti je to obrovskym prinosem a sanci. Ale je spolecensky a moralne ok davat na skolu vic a vic zodpovednosti? Aby rodic nemusel hnout prstem de facto? Prijde mi, ze tohle je velke ,,ulehcovani" rodicum, nemusi kolem ditete delat dalsi vec...nevim, moc se mi to nelibi. Kdyz si porizuju dite, tak s tim, ze ho chci a ze se mu budu venovat a delat s nim doma ukoly a tak. Proc by to za me mela delat skola?
Cita
1.11.2015 19:28:18
PS Pokud rodina, nedela s detmi ukoly, prebira tuhle povinnost take skola. Potrebne deti delaji ukoly ve (po) skole tak, aby nebyly oproti ostatnim znevyhodnene.

Takovy system dava stejne sance vsem.
Cita
1.11.2015 19:24:21
Samozrejme, ze to jde. Tady v Norsku je to uplne ebzna vec. Integruji se vsechny stejne stare deti, slepe, hluche, mene nadane, deti imigrantu atd.

Jen je potreba zmenit spoustu veci. Tady je ve tridach kolem 20 deti. Jeden ucitel s pedagogickym vzdelanim a nekolik asistentu (2-4) podle potreby, zapojeni jsou i ucitele z druziny. Architektura skoly je jina. Kmenova trida pro probrani teorie, plus mensi prostory pro plneni ukolu podle toho, co deti zvladji. Ucebnice jsou jine. V jedne knizce je teorie spolecna pro vsechny a tri diferenciovane urovne ukolu podle toho, co deti zvladnou, Deti si vybiraji samy, jdou svym tempem. Nadane deti i mnohem rychleji, nez v bezne ceske skole.

Vsechny se ale odmala uci tomu, ze ac jsou ruzne nekteri maji koleckove kreslo, jini naslouchatko, nebo se jeste v pate tride uci cist. vsechny deti jsou si rovne. Je to dobry system.

Jen mi neni jasne, jestli vsechny tyhle podminky prijdou stejne rychle jako tohle rozhodnuti.
O.
  • 
1.11.2015 17:34:31
Otázka je čeho se vlastně inkluze týká. Nepředpokládám, že by bylo možné tyto změny zastavit - nutné je přizpůsobit podmínky tak, aby poškodily co nejméně dětí.
V rodinách, které jsou podnětné a pečující se dá předpokládat velká aktivita rodičů, které se pokusí své děti rozvíjet jak nejlépe to půjde. Je zde však velké množství takových, které se nezajímají o to, co se jejich dítě ve škole učí.
A pak jde samozřejmě i o to, co je cílem školy - je to sociální prostředí, kde se dítě konfrontuje s běžnými vazbami a to jak v tom pozitivním, tak v tom negativním a učí se tedy s takovými situacemi nakládat? Má poskytnout dětem maximální množství znalostí a dovedností, které jej obohatí a umožní mu dále studovat a vyšších stupních (od 7. třídy 2 jazyky, chemie, fyzika ...)? Má být místem, kde se děti učí pravidlům a povinnostem, aby pro ně bylo samozřejmé, že se někam pravidelně dochází a tam se musí aktivně pracovat? Je to vše dohromady? Nebo ještě něco dalšího.
Je jistě možné cokoli - nutné je však začít u dospělých, které děti vzdělávají - dokud učitelé po ukončení studia nerozumí ani tak běžným obtížím jako je dyslexiea nemluvím o dalších obtížích, které jsou dnes na běžných základních školách samozřejmé - dysfázie, DMO, ADHD, ADD, norovnoměrný vývoj CNS atd. pak se bude obtížně zavádět individuální úprava u dětí s opravdu vážnými poruchami a to jak mentálními (např.:lehká či střední mentální retardace), tělesné postižení či jejich kombinace, ale je zde i velké množství dětí v péči psychiatrů a to ať s výkyvy nálad, či s poruchami chování a dalšími vadami projevujících se ve schopnosti adaptovat se na běžné prostředí velkých tříd a škol.
Pracuji ve školství opravdu dlouho a to jak s dětmi s tělěsným a kombinosvaným postižením, tak s dětmi s poruchou chování a disociálními projevy, tak s dětmi s minimem obtíží v rámci sociálního začlenění do společnosti.
Mám i několik zkušeností ze zahraničí (Anglie, Francie) - a vím, jak je tam těžké začlenit děti se speciálními potřebami do běžné společnosti - ale mám zkušenost jenom ze speciálních ústavů nebo ze speciálních tříd při běžných školách.
Inkluze je běh na dlouhou trať a doufám, že těm, kteří speciální pomoc a péči potřebují se tato dostane.
Jsem ráda, že moje děti už jsou velké a tato změna se jich netýká.
Roya
31.10.2015 21:05:15
Eržiko, neporozuměla jsi mi. Já jsem zastánce svobodného učení. Ale k tomu musí být systém, který to dovolí. Mysli si z toho, co vidíš ve svém okolí, co chceš, ale já znám dost škol a způsob jejich fungování na to, abych mohla říct, že pokud ta škola vyloženě nejede jinak - tj. s požehnáním a podporou vedení školy, tak jednotliví učitelé se svým odlišným přístupem nezmůžou skoro nic, není jim v podstatě ten odlišný přístup dovolen - a to mám osobně vyzkoušeno.
Píšeš, že učitelé nevěří, že to může jít, a to si myslím, že se mýlíš - učitelé jen příliš dobře vědí, co jim jejich škola - pokud dělá vše tak, aby se zalíbila ČŠI, a takových bude zatím bohužel většina - umožňuje.
Jane, 2 děti
  • 
31.10.2015 15:12:53
Proč ne, pokud se tyto aktivity rodiče a škola odehrávají až po skončení mé pracovní doby. Jinak si neumím představit průměrnou matku, která je s dětmi sama, kde vezme tolik dovolené navíc. Já o tu svou obvykle přijdu, když děti marodí a musím s nimi zůstat doma. Za tzv. "paragraf" bychom pak totiž neměli z čeho žít. A dopolední nebo brzce odpolední aktivity ve škole - tzn. vzít si min. půldenní dovču. A pokud se aktivity dějí mimo prac. dobu učitelů, jak ředitel pak řeší placení přesčasů ? A kdo zodpovídá za ty děti, které na akci nemají rodiče ? Učitel ? Když to není oficiálně jeho pracovní doba a je to "jen" jeho iniciativa ?
 Příspěvky 110 z 57 [Dalších 47 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.