| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 57 [Dalších 37 >>]
30.10.2015 12:12:37
Taky souhlasím s dopisem~R^~R^~R^
30.10.2015 12:08:43
Ani omylem Renčo, spousta těchto "slabších dětí" je absolutně nezvladatelných z různého sociálního prostředí. Takovéto dítě rozložícelou třídu, protože se učitelka věnuje téměř jenom jemu, třeba autisti bývají dosti specifičtí, "normální"kolektivní chování, nerozumějí výrazu učitelek atd.atd.Opravdu nevím, proč by se celá třída měla podléhat chování jednoho žáka, kterého učení i dost často vůbec nebaví.
30.10.2015 7:40:04
Ad komentář od nicku Vážný
30.10.2015 7:37:21
Jeden o voze, druhý o koze... Problematika inkluze ve školství je pouze veeelmi velmi okrajově o tom, co popisujete. ~3~
Dlouhý
29.10.2015 23:56:54
Zažil jsem jako rodič silně inkluzivní školu, kde nadšený mladý učitel (neodchovaný našimi pedagogickými fakultami, dodělával si čerstvě peďák) zřejmě nevěděl, že to nejde, a tak to šlo.

Bylo tam velmi pestré společenství dětí a byla to církevní základka. Ale on zřejmě ani katolík nebyl, spíš nadšený skautský typ. Možná, že bylo klíčem, že to byla škola rodičovské elekce, čili škola, kam se dítě nedostalo "tak nějak", ale rodiče chtěli (škola taky i kvůli penězům - proč ne). Začínali s cca 20, končili na konci 1. stupně s cca 30 dětmi, skoro polovina jich odešla na gymply.

Přesto tam byly děti z rodin sociálních případů, kde se rodiče živily kdoví jak, některé hodně chudé rodiny matek samoživitelek stěhující se co rok-dva, občas se o některé děti potaraly rodiny spolužáků. Na druhé straně děti cizinců, děti bilingvní, děti nadané, téměř geniální. Děti s ADHD a Tourettovým syndromem. Jedno rómské dítě tam dlouho nevydrželo, učitel upozornil rodiče na určité možné asociální chování rodiny a oni dítě stáhli.

Asistenti tehdy nebyli a nebyli ani populární. Přesto škola s dětmi dělala řadu věcí navíc (tvůrčí olympiády, brusle, lyže, přespávačky, tábory, vody, noční akce, ...) Nebyla to škola pro učitele odsud-pocud, stálo to řadu hodin navíc. Škola podporovala i integraci tím, že měla pro tyto žáky spoeciální hodiny z nadnormativu. Vyžadovala jednu věc: Spolupráci rodičů. Rodiče byli vtahováni přímo - přítomnost rodičů na ranní komunitě vítaná, třídní, školní akce, slavnosti, několikrát do roka, možnost i potřeba pomáhat škole s vycházkami, výlety, cestováním, kroužky, kavárna pro rodiče týdně. I nepřímo - dítě v mnoha situacích bez pomoci rodiče (nikoli vzdělávání, ale třeba nákup materiálu, pomoc při výrobě, ...) by bylo hodně pošozené. Přitom se vždy hledalo, jak pomáhat slabším, protože takto vznikla kolem školy komunita rodičů...

Klíčem je imho také silné zapojení normálních rodičů do činnosti školy. Pak už se najde někdo, kdo umravní i nespolupracující rodinu problémového dítěte...
Myšutka*
29.10.2015 16:07:36
Renčo a tvé děti se v takové třídě vzdělávají?
Můj syn se vzdělával a jsem velmi ráda, že už je už od tam pryč. I když teď nemá samé jedničky a musí se učit a připravovat, je i on sám šťastnější. Protože je ve třídě dětí, které se učit chtějí, které to baví a nepovažují toho, kdo se zajímá za "divnýho". Nemusí spolupracovat s chlapečkem, který téměř neumí číst a může se věnovat vlastnímu posunu vpřed, místo toho, aby se dohadoval s někým, kdo mu nakonec řekne, že ho to nebaví, ať si to dodělá sám, když je šprt.
Nebude chodit s politou aktovkou od barev a roztrhanou čepicí, nebude si nosit do školy hodně tlusté knížky, aby se v hodinách nenudil.
Nebudu mít diskuze s učitelkou AJ na téma "já chci, aby se můj syn v AJ učil angličtinu a ne o angličtině".
A není to o učitelce, protože ta s 36 dětma bez asistentky opravdu nemá šanci, i kdyby se ulítala. A snažila se, jak mohla, stejně se nakonec část dětí příšerně nudila, část byla v klídku a dvě děti vůbec nechápali o co jde a školu považovaly za opruz nejvyšší. A to měla pro každou část dětí jiné přípravy a jela s nimi jinak.
hbf
29.10.2015 12:32:12
Eržiko, že něco lze udělat ještě neznamená, že je to výhodné.
Například lze vyrobit jízdní kolo ze dřeva. Je ale podstatně dražší než klasické jak na výrobu, tak na údržbu.
nebo lze vyrobit "čokoládu" bez použití kakaových bobů. Je to dokonce levnější, než čokoláda, ale v lepším případě to není dobré, v horším je to zdraví škodlivé.

S násilnou inkluzí to bude podle mého dost podobné. Zaplatí se hafo peněz za školení, za asistenty, za pomůcky a výsledkem bude, že rodiče stejně nebudou chtít mít děti ve třídě s dlouhodobě nezvladatelným žákem.
Renča,2 děti 11 a 16 let
  • 
28.10.2015 19:05:24
Nevím proč bojujete proti inkluzi, takže se přidám k názoru že dobrý pedagog zvládne inkluzi hravě. Přece každé dítě má právo se učit na klasické škole, kde jsme? se vracíme zpátky do komunistické doby, že nechceme vidět že každý je jiný? Přijde mi to trochu na hlavu, je přece normální si pomáhat ikdyž jsme každý jiný..Je smutné když se takhle manipuluje s míněním ostatních, až poznáte ty děti které si inkluzi zaslouží pak suďte a podepisujte petice, ale ne tuto ta je neopodstatněná a nesmyslná!!!
28.10.2015 18:21:08
Ajuško, v klidu.

Já úča jsem, ve třídě mám jak děti romské, tak děti se zdravotním postižením a nemám s tím problém ani já, ani rodiče. Děti už vůbec ne - tuhle když jsem něco probírala o přestávce s asistentkou a páťák kousek zaslech, tak se udiveně ptal, kdo že to je u nás integrovanej, že si ničeho nevšimnul...

Asistenti sami o sobě nevytrhnou nic - první krok je změnit přístup k dětem a způsob výuky. Ale potom jsou asistenti velmi užiteční.
28.10.2015 17:16:57
Samozřejmě to školství nezvládne ze dne na den, a taky si nejsme jistá stylem, kterým to chtějí udělat.

Zvýšení papírování, zvýšení pravomocí poraden, naleje se spousta peněz do stávajícího systému - ale pokud se nezmění přístup, tak to nebude fungovat.
A přístup se nezmění, když učitelé ani veřejnost nevěří, že to může fungovat.
Nevěří tomu kolikrát ani když to vidí (ptají se podobně jako Roya).
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 57 [Dalších 37 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.