| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Inkluze ve vzdělávání není slepou uličkou

[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 22 [Dalších 2 >>]
Klára
  • 
29.9.2015 13:42:18
Dobrý den pane Matěji Jiří Brůno. Chtěla bych se zeptat, zda máte děti a zda by jste je nechal ve třídě s např. 5 dětmi ze sociálně slabého prostředí (jak se dnes moderně a vzletně říká nevychovaným darebákům). Já mám totiž zkušenost, že obvykle ti největší bojovníci pak pošlou děti do soukromých škol (svého času socialistická ministryně školství Buzková). Ono totiž i jedno velmi nevychované dítě dokáže třídu rozvrátit. Zvláště pokud vyučující není dostatečně psychicky odolný a neumí být tvrdý. Takže kvůli tomu, že MOŽNÁÁÁÁ pár Romů nepropadne zkazíme nadané dítě - jako když hodíte hnilé jablko do košíku se zdravými. Já se ptám, kdo pak bude živit naši čím dál náročnější společnost? Stále se mluví o 4 digitální revoluci. Otevřeně se přiznává, že pro méně kvalifikované a lidmi s nízkým IQ prostě práce nebude. Neměli bychom se tedy v první řadě snažit rozvíjet talenty? Začlenění Romů do speciálních škol je v první řadě vina jejich rodičů, kteří se o ně nestarají. Neměla by tedy práce s těmito dětmi začít u nich doma? Např. od 4 let bude do takové rodiny docházet asistent - dítě učit základy hygieny, čistit si zuby, poznávat barvy apod. Sice moc nerozumím, proč mám ze svých daní suplovat to, co mají dělat rodiče těchto dětí (často bez práce, s cigárem v ústech, u herních automatů), ale když už, tak začít takto. Poté přidat provázanost sociálních dávek se školní docházkou dětí a jejich chováním ve škole. Nechodí dítě do školy, je často nepřipravené, nemá pomůcky, ruší výuku - nebudou dávky. Myslím, že by jste se divil, jak rychle by se z problémových sociálně znevýhodněných dětí staly děti se snažící. Dále bych ráda věděla, jak chcete bezproblémové děti chránit před okrádáním, šikanou, žloutenkou, parazity apod. (což jsou důvody, proč tkzv. rasistická většinová společnost separuje své děti od sociálně znevýhodněných).Mluvím ze zkušeností svého "rasistického" příbuzenstva ze severu Čech.
Irena
  • 
29.9.2015 13:25:01
Přesunout jejich třídu do spodního patra nešlo?
hbf
29.9.2015 12:24:37
U malého intouše si extrabuřty musí zajistit rodiče.
U malého nenadaného musí extrabuřty zajistit erár.
Myšutka*
28.9.2015 19:12:07
Renato, taktéž pracuji na univerzitě a povinnosti za mě nikdo neplní. Ale upřímně - neumím si představit, že by běžný elementarista ochotně hledal po večerech specifická témata pro moji dceru, nebo jí domlouval konzultace na fakultě. Má tam 30-40 dětí a každé je nějak specifické, za chvíli by skončil v blázinci.
Já ji znám, já vím, kam až sahají její znalosti a jsem ochotná jí je pomoct doplňovat. K dceři mám ještě syna, který má sice podobné nadání, ale současně i nějaká ta "dys". Kromě úlev z poradny se mu také nějaké speciální péče nedostává, teda v rámci vyučování. Možnost chodit do kroužku hlavolamů a logických her pro "nejlepší" měli oba, tam jim učitel nosil něco "extra", jenže jich tam chodilo 5 a každému nosil věci na míru.
Jinak musím teda říct, že mnohem méně mě zatěžovalo chystat dceři její "zábavu", než když se synem denně pracujeme na tom, aby se jeho "dys" v maximální míře kompenzovalo. Naštěstí měl super paní učitelku, které z té kombinace nešla hlava kolem a tolerovala, že v jedné hodině se projevuje jako geniální dítě a ve druhé jenom jako průměr.
28.9.2015 16:50:54
Ale to je právě ten hlavní problém. Jak sama píšeš, bylo to na Tobě. Nadané děti si tedy musí rodiče zabavit a odpovídajícím způsobem doučit sami... Ať mi ale někdo vysvětlí, proč ti podprůměrní onu péči ze strany školy mají. Dcera dochází na konzultace na univerzitní pracoviště. Kdo jí to však domluvil? Škola? Chachááááááááá... Když přijde do školy s nějakým novým poznatkem, učitelé se tváří, že obtěžuje. Není možné aby talentované děti byly ve škole doslova na dopolední pohlídání a odpoledně čekala rodiče druhá směna v podobě dodávání podnětů na potřebné intelektuální výši. Sama chodím do zaměstnání, kromě toho přednáším na univerzitě a pravidelně musím publikovat. Bohužel nemám tolik času, abych dceři nahrazovala to, co ve škole nedostane. A to jsem ještě nezmínila, že nemám jen jedno dítě. To druhé má podobnou diagnózu, ovšem je teprve v první třídě, takže si to dám ještě ve druhém kole. Když už tedy "odborníci" na slovo vzatí mají plná ústa inkluze, proč se nevztahuje také na talentované? Těch si totiž nikdo nevšímá. Asociální sígři však sedí v první lavici a mají plnou pozornost učitelek po celou dobu vyučování. "A vy chytří, seďte vzadu a neotravujte!!!" Tak vypadá inkluze v reálu.
Myšutka*
28.9.2015 13:22:08
Renato, my jsme se u dcery bránili proti nudě tím, že jsem obešla učitele požádala je, aby jí dovolili dělat si úkoly navíc. A ty jsem jí chystala po večerech. Do angličtiny si nosila knížku v AJ a k ní pak vyplňovala cvičení (díky za kamarádku jazykářku), matiku, přírodovědu a vlastivědu jsem zvládala pomocí různých materiálů z webu, mluvnici dělala s ostatníma a jinak si četla. Pak přešla do výběrové třídy, tam jí materiály chystali učitelé a teď je v matematicko - fyzikální třídě na gymnáziu, doma se moc nepřipravuje, ale už se ve škole tak nenudí.
28.9.2015 11:13:49
A teď z druhé strany. Dle vyšetření z PPP je má dcera (5. třída) mimořádně nadaná, dle slov psycholožky není řešením ani víceleté gymnázium, na které by ráda příští rok odešla, neboť i tamější tempo výuky pro ni bude pomalé. Už pátý rok tiše "hnije" na státní základní škole. Učitelé i ředitel o její "diagnóze" ví a na začátku každého školního roku nás ujišťují o tom, že k ní budou přistupovat individuálně a dávat úkoly navíc. Tato snaha jim vydrží maximálně do konce září... Celoroční nadstandardní péčí jsou však zahrnovány děti s podprůměrným prospěchem, neboť ty sedí v prvních lavicích a především s těmi je intenzivně pracováno. Všichni ostatní se svorně nudí, má dcera si čte knihu schovanou pod lavicí a učitelé jsou rádi, že ji mají z krku. Když se v poradně zeptám, jak situaci řešit, krčí rameny s tím, že pro tyto děti žádný specifický program výuky není... Kdy si konečně přečtu článek o řešení vzdělávání pro tyto děti? Ne ovšem odkazy na různé internetové stránky určené pro rodiče nadaných, ale skutečně promyšlený program. Jinak řečeno, ač jsou i nadané děti svým způsobem postižené a vzhledem ke svému potenciálu budou jednou ty z "druhého břehu" živit, společnost na ně zvysoka kašle. A aby to bylo ještě veselejší, přidáme jim do třídy pár agresivních nezvladatelných dětí... Ať žije inkluze!!!
Pam-pela
27.9.2015 11:33:38
Při dnešním počtu dětí kolem 30 ve třídě a při velkém počtu dětí s různými "běžnými" poruchami chování si vůbec neumím představit další děti s těžším (hlavně tedy psychickým) postižením v jedné přeplněné třídě.

Možná si to zastánci inkluze neuvědomují, ale i "normální" děti mají potřeby - třeba na klid ve třídě, aby se mohly soustředit, na prostor, na určitou systematičnost výuky atp.
A některé integrované děti dokážou toto naprosto nabourat - hluk, šum, vykřikování, hlasitý hovor s asistentkou, běhání po třídě, válení po zemi...
On i polohlasný hovor asistentky dokáže dost rušit.
Ty integrované děti za to samozřejmě nemohou - i na ně je tlak "normální" třídy často strašně velký - nestíhají, nechápou, šum a život třídy je ruší a přetěžuje.

Podle mne se často velmi trápí obě strany - integrovaný žák i celá třída.

Na druhou stranu jsou děti s vysokým EQ celkově a vyrovnané, kterým integrace jen prospěje,... a tím i celé třídě.
Ale určitě a zcela jistě to nejsou všechny děti a měly by se pečlivě vybírat, už kvůli nim samotným.

Anebo - udělat třídy po cca 10 dětech, tam by se možná určitá integrace mohla aspoň částečně dobře zvládnout.

Analfabeta
26.9.2015 15:43:17
Už naši předkové přišli na to, že není špatné vzdělávat např. děti nevidomé a se zbytky zraku nebo děti hluché a němé ve specializovaných školách. Proč by měl být na každé škole učitel, který umí znakovat, když třeba za celou svou kariéru nepotká nevidomé dítě?

Já autorovi uvedu příklad z praxe: městečko s cca 5.000 obyvateli, 2 základky. přistěhovali se rodiče s dítkem školou povinným na vozíku. Do 5.třídy nebyl problém, učebny byly v přízemí. Od 6.třídy problém nastal, protože učebny a především odborné pracovny byly v dalších patrech. Budovy z poč.20.stol. nebyly bezbariérové. Vedení města si prověřilo situaci a zjistilo, že za podleních 40 let nebylo vybudování bezbariérové školy třeba. Bezbariérovost by vyšla na necelé 2 milióny s tím, že třeba dalších 40 let pak nebude třeba. Jenže schodolez pro vozíčkáře potřebuje pravidelné revize a údržbu. Udělali propočet a navrhli, že nejlepší by bylo platit dítku denní dojíždění do 30 km vzdáleného města, kde byla škola bezbariérová. Sluníčkáři přesto prosazovali vybudování schodolezu. Jak byste se v jejich situaci zachovali vy?
.kili.
26.9.2015 8:02:16
- "... se v obecné rovině přiřadím k zastáncům myšlenky inkluze či integrace ve vzdělávání, tedy společnému zapojení dětí do hlavního vzdělávacího proudu bez ohledu na jejich fyzický či jiný handicap..."


Moc nevím, co míníte slovem handicap a co zas slovy "fysický handicap". Pokud Vám dobře rozumín, jste zastáncem toho, aby např. nevidomé nebo neslyšící děti byly pro účely vzdělávání integrovány s ostatními. To mi jako šťastný nápad nepřijde. Na otázku kdo se má integrovat kam, které je v článku věnován odstavec, se odpovědi nedostává.
[<<Předchozích 10] Příspěvky 1120 z 22 [Dalších 2 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.