26.12.2014 22:52:00 Delete
Re: Lili a Vili v první třídě
rišulko,
tak se známkováním neporadím, to nedělám
.
To má každá učitelka jinak, některá dává, co chyba, to stupeň dolů, jiná má ještě za jednu chybu 1, za 2 a 3 dvojku atd.
Rozklady učím děti s pastelkami. Dají si před sebe tolik pastelek, kolik je to číslo nahoře. Pak si z nich do jedné ruky vezmou, kolik je uvedeno v řádku dole. No a do prázdného políčka píšou, kolik jim zbyde do druhé ruky.
Pro ně je nejtěžší rozlišit, co se po nich v kterém cvičení chce.
Jo a na rozklady mám ještě pomůcku z Matýskovy matematiky, můžeš vyrobit nebo koupit v prostorovém provedení. Děti mají proužek např. 1 x 6 cm, z jedné strany je číslo (šestka), z druhé strany 6 čtverečků. No a k tomu mají kratší proužky, ze kterých se dá ten delší skládat. Takže si dají na lavici třeba tu 6 a pod to skládají 1 + 5, 2 + 4, 3 + 3....a když pak řeší tyhle příklady, tak si to vlastně z těch proužků vymodelují. Nahoru to číslo, co je nahoře, pod to, co je zadané...a hledají, který proužek to horní číslo dorovná.
Nebo já mám koupené ještě tohle:
To je totéž, jen se s tím lépe manipuluje.
Odpovědět