| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Drbárny : Drbárna pro učitelky

Soutěžte s DINO.cz!

Vyhrát můžete řadu pěkných cen pro vaše děti: digitální hru, sadu na výrobu slizu, sponky Barbie a jiné.

  (?)
 Názory 110 z 20418  [Dalších 20408 >>]
fifa3 + jeden kousek 99401
12.11.2018 16:25:21
Ano - mám dítě jedničkářku, minulý půlrok vystreslá, protože dostala exemplární 5 ze zanedbaného úkolu z vedlejšího předmětu (btw. byl špatně zadán a dopadla tak většina třídy,děti nevěděly, co s tím a neudělali to, učitelka naštvaná a lítaly 5ky). Protože celkem v předmětu nebylo moc známek, najednou měla průměr 2,7 - jakože trojka? Přitom ze všech písemek jedničky...obrečela to, bylo řečeno, že NELZE opravit. 2 měsíce stresu - nakonec se nějak nashromáždily jedničky, aby se to dopočítalo - ale z mého pohledu naprosto zbytečné! A co já mám jako rodič tomu dítěti říct, když si osobně myslím, že je to úplná blbost - podrývat autoritu učitele a školy? Demotivovat dítě, které chce mít samo od sebe pěkné známky? Být za štěknu a hyperprotektivní matku, která na učitelku naběhne, jestli si fakt musí hojit ego na 8mi letých? ~q~
fifa3 + jeden kousek 99401
12.11.2018 15:43:41
no, upřímně řečeno, kdybych brala tento příměr doslova - tak tedy : jsem architekt, když navrhnu klientovi dispozici interiéru, tak mi do toho kecá, "radí", jak by to bylo lepší a je na mně, abych svůj názor a odbornost obhájila a klientovi to vysvětlila. Takže analogicky - ano, rodič může vytýkat - a je na učiteli, aby si hodnocení obhájil a vysvětlil je rodiči... nebo ne? ~j~ Ten váš protektorský přístup se mi ne úplně zamlouvá . ještě když mám osobní zkušenost : moje máma byla učitelka na ZŠ, aby toho měla míň, tak jsem jí, coby gymnazistka, pomáhala opravovat písemky (jednodušší pětiminutovky z chemie, na vzorečky , přípony). Jen to po mně zkontrolovala a podepsala. Podle mne má být hodnocení naopak co nejjednodušší, nejjednodušší, podle jasně daných a čitelných kritérií - jinak je snadno zneužitelné a jen těžko objektivní.
Ropucha + 2 ropušata 120300
9.11.2018 22:16:35
Kudlo, jsem si tím jistá, protože to je jádro celé věci: provést na území úspěšnou křesťanskou misii, což bylo důležité politicky.
Žubka 15263
9.11.2018 18:37:28
Osobně nesnáším tento typ zadání u testů z dějepisu, zeměpisu a podobných předmětů, kde se žáci můžou svobodně rozepsat a učitel pozná, zda mají přehled či nikoliv. My se s dětmi připravujeme poctivě, ale moje děti raději rozepíší souvislosti a třeba napíší do testu co zajímavého jsme si řekli k tématu doma, přijde mi ti přínosnější než vyjmenovat 4 jména bez nějaké bližší logiky. To samé třeba v literatuře, když učitel bazíruje na autorovi a seznamu děl, není lepší znát jedno dílo podrobně, znát něco zajímavého o autorovi atd. atd. než jen vyjmenovat co napsal? To je k ničemu a žádnému žákovi to nic nedá. Za mě - nechat děti psát co chtějí, co si zapamatovaly, i když, uznávám, je to časově náročnější na opravu.
A jen tak mimochodem, otázka č. 4 je divná, nechtěla bych psát takovou dějepisnou pětiminutovku, sorry, je to nuda.
Concetta 152593
9.11.2018 17:24:14
Nechtěla jsem ani tak mluvit o obsahu konkrétní práce, jako spíš o rozdílu ve způsobu zadávání testů. V případě mé dcery šlo o Babylonskou říši, ale mohlo se jednat klidně o Velkou Moravu nebo cokoli jiného. Jde o to že v případě, který jsem uvedla, se děti učí napsat souvislý text o určitém tématu a v určitém čase, pokud možno i stylisticky a gramaticky správně. Mimo to dostanou příležitost ukázat, co se naučily. Pokud si nepamatují jeden konkrétní údaj, mají možnost se soustředit na jiné údaje, které si pamatují. Takový test má tedy smysl nejen jako ověření znalostí z dějepisu, ale i jako nácvik slohu a schopnosti využít prostředky, které mají k dispozici, k dosažení co nejlepšího cíle. To si myslím má smysl, narozdíl od 4 otázek, kde sedmáci odpovídají jednoslovně.
Z+2 109449
9.11.2018 16:17:16
Pochopení textu. Lorax zkus i znovu přečíst co píše. zjistíš, že mimo jiné i to, že je vděčná za pobyt v zahraničí a místní školu. takže porovnávat to s Českými osnovami je , minimálně divné.
LoraX a klučičí banda 24327
9.11.2018 16:03:52
Concetto, tohle ale není učivo normální 4. třídy. Tam patří vývoj v českých zemích od pravěku po cca Marii Terezii ~d~. Co jsi napsala se bere až na 2. stupni. Takže vaše škola má nepochybně něco extra.
Filip T. 134358
9.11.2018 15:39:20
Papežka je jen pozdější legenda. S největší pravděpodobností.
Filip T. 134358
9.11.2018 15:38:46
Přesně, na jednu stranu říkáme "Byzantská říše", na druhou se fest držíme "Svatý říše římský", což byla víc fasáda než co jinýho. Ale ani "Východořímská říše" není úplně trefný, evokuje to, že to byla jen půlka - což formálně víceméně byla, časem pak dokonce i míň, ovšem byla to ta podstatná půlka. To nejpodstatnější v Římský říši nebyla Galie, ale východní Středomoří. Ve čtvrtým století už Řím skomíral, kdežto Konstantinopol byla jasně hlavním městem, středobodem říše. Říše se dost chaoticky různě dělila na půlky i na čtvrtky, pak zase spojovala, hlavně podle toho, kolik měl kdo legií a kde se to na hranicích rozesíralo, v jednu chvíli pak se jedna momentální titulární půlka rozložila, protože napůl rozložená armáda vypustila hranice skoro úplně a věnovala se boji o trůn, jako stovky let předtím, ovšem záhy císař vládnoucí z Konstantinopole podstatný části vrátil, byť jenom na čas (do arabský expanze). Ale byla to pořád tatáž říše: římská.
Konzerva 153011
9.11.2018 15:17:26
Filipe,

nebyl ten papež Jan VIII ta papežka Jana?
 Názory 110 z 20418  [Dalších 20408 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.