| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Cizí jazyky

  (?)
 Názory 110 z 14543  [Dalších 14533 >>]
Diva.Bara 37553
4.7.2018 21:24:49
Ino, neberu si to osobně.
Ina z Radešína 148892
4.7.2018 21:18:44
Divá Báro, nebereš si to nějak moc osobně? Navíc, popsala jsem i další zkušenosti se Zš, nejen u svých vlastních dětí.
Třeba zrovna Ty jsi ta skvělá učitelka AJ na Zš, kterou jsem stále ještě nepotkala.
Kritika míří proti systému, ne proti Divé Báře osobně.
Celé je to mizerně nastaveno, stačí se jen podívat na úroveň, kterou stát požaduje u didaktického testu z AJ u maturity. Bída.
Diva.Bara 37553
4.7.2018 20:32:56
Ino, tak drilem občas jedeme u těch starších taky, bavím se cca o 2.st. Ale výuku na drilu postavenou nemám. slovní zásoba - samozřejmě se učí v kontextu, tedy nejdřív situace - článek, text, video, příběh, pak z toho děti odvozují slovní zásobu. Ty nadané děti to zvládají takto, bez překladu, ale světe div se,v běžné základce máš i děti s různým stupněm porucby učení, dítě na jazyk prostě nenadané nebo dítě na spodní hranici normálního iq či na hranici ment. retardace. a mám zkušenost, že takové děti jsou z výuky pouze v cílovém jazyce zmatené, resp můžou to zvládnout, ale určitě ne běžným tempem, potřebují hodně opakování a různé přístupy. navíc tedy, když dítě dlouho chybí a nic v jazyce mzitím nedělá, hodně takvých dětí se jakoby vrací na začátek. bývají to děti, které mají narušenou krátkodobou paměť např.
mrzí mě, že jsi měla s výukou jazyka u svých dětí ve škole špatnou zkušenost. ale věř mi, že já každým rokem zvažuju, že skončím a začnu opět učit soukromě, kromě toho, že bych si vydělala násobně víc, tak bych nemusela číst komentáře, že protože byla výuka jazyka u mých dětí blbá, tak je výuka jazyka na státních školách obecně blbá.
Termix 105545
4.7.2018 19:52:27
Já učím děti třeba kopřivu a názvy kytek, znají zrovna stádia vývoje žáby apod. U školních dětí to je prostě směs, jak hry, tak hodně mluvení, tak ale trénujeme gramatiku. Nicméně ne stylem doplň hromadu cvičení. Úkoly, co děti dostávají ode mě, jsou třeba listy slov a dolepit dané obrázky, chci po nich, aby si zopakovali spelling. To je složité, rodiče očekávají, že děti pak nebudou bojovat ve škole. A občas narážíme právě na spellingové chyby, i když ty děti mají třeba skvělou výslovnost. Rodiče očekávají, že děti zvládnou výborně příjímací zkoušky na víceletá gymnázia. To je opět písemné, žádné mluvení nikdo netestuje. Což je škoda.
Ina z Radešína 148892
4.7.2018 19:38:33
Termix, jo through jsem popisovala já.
Popis Tvých lekcí zní dobře.
U starších dětí probíhalo porozumění textu a hlavně se šlo hodně do hloubky u slovní zásoby. Pulci, kdejaká hmyzí havěť a tak. Gramatická cvičení jako v Zš nebyla.
Termix 105545
4.7.2018 19:25:50
Naštěstí žádné děti nehodnotím. Ale snažila jsem se vysvětlit, že prostě chápu, že posun v běžné škole bude v jazycích pomalejší, když máš v té třídě 3krát tolik dětí než třeba v HD. Teda nevím, kolik dětí mají ve skupince, já osobně trvám na fakt malých, takže 6 dětí je pro mě značka ideál.

Ale vidím, jak probíhá angličtina ve škole mých dětí. A vím, že kdyby nechodily na kurzy jinam, tak ze školy by toho moc neuměly. Můj 13 letý syn má FC za A a 10 letá dcera zkoušku Flyers s 15 štítky. Tedy max.počet.
Termix 105545
4.7.2018 19:21:57
Musím se ohradit. S malými dětmi, a učím děti od 3 let, samozřejmě domácí úkoly nemám a rozhodně se neučí slovíčka a gramatiku. My si prostě anglicky hrajeme a tvoříme a zpíváme, tancujeme apod. My anglicky vaříme, vyrábíme saláty, oblékáme panenky a nevím co všechno. S většími dětmi hrajeme deskové hry, cvičíme, prostě všechno možné. Jakmile mám školní děti, mám navíc 120 minutové lekce, děláme i psaní, čtení, poslechová cvičení apod. Ono si s tím hraním vystačíš jen nějakou dobu, ale třeba ty certifikáty jsou normální britské standardizované testy a bez znalosti psaní, schopnosti číst a rozumět textu to ty děti nezvládnou. Navíc gramatiku fakt neučím stylem doplňte cvičení.

Možná jsi to byla ty, teď nevím, ale někdo psal popis slova through … no tak právě takto to dělám ve svých lekcích taky. Asi to úplně špatné nebude, klientů mám opravdu hodně, kurzy mám zaplněné a navíc ke mně přešlo už hodně dětí právě z Helen Doron. Taky přesně proto o o nich vím.
Ina z Radešína 148892
4.7.2018 19:13:34
Divá Báro, z první odpovědi opravdu nebylo zřejmé jakou formu zapojení rodičů potřebuješ/očekáváš. Ok, takže rodič se má jen zajímat o to, jestli dítě má úkol? To snad normální rodič dělá u všech předmětů, nejen u angličtiny?
Přesto si stále myslím, že pouhým domácím doplňováním I have/He has se dítě tu angličtinu nenaučí.

HDE nemůžu srovnávat s jinými systémy, znám totiž jen toto. A mám teda doma dva velmi úspěšné egzempláře. Nevím, zda ten systém je samospásný. Vím však bezpečně, že se v něm nedělají věci, o kterých píšeš Ty a Termix. Tedy, nejsou žádné domácí úkoly, nikdo se neučí slovíčka a nevysvětluje se gramatika. Ono se v tom cizím jazyce žije. Funguje to velmi dobře.

Názor na přístup učitelů v ZŠ se utvářel nějak časem. Do první třídy jsme všichni ty děti vedli plní pozitivního přístupu, že. Pak to ale začlo. Jeden příklad za všechny, z hodin angličtiny, kterou sama učíš, takže můžeš posoudit. Při přechodu na druhý stupeň dcera nafasovala na agličtinu novou učitelku. Jako první úkol jim zadala "projekt". Měli si napsat a před třídou odprezentovat téma Mé oblíbené zvíře. Moje nadšená a angličtinu do té doby milující dcera v té době za sebou měla 7 let Helen Doron. S vervou a nadšením téma zpracovala a odevzdala. Na prezentaci před třídou už nedošlo. Místo toho ji učitelka před třídou setřela a doplnila kázání o opisování z internetu, které bude postihovat pětkama. Od té doby měla dcera v hodinách nulovou aktivitu, ovšem všechny testy na 100% a učitelka se veeelmi divila, proč s ní nechce dítě spolupracovat a reprezentovat školu na jazykových soutěžích. ~4~
Takže tolik asi ohledně mého názoru na Zš.

K rovným podmínkám asi tolik. Více než 10 let pomáhám dětem ze znevýhodněného prostředí. Jsem v kontaktu s řadou jejich učitelek. Bohužel, i dámy, které považuji za zkušené odborníky a příčetné pedagožky si nejsou ochotné a schopné přiznat, že nehodnotí rodiče ale mají hodnotit výsledky dítěte. Takže mě tady Vaše připomínky nešokují, jsem zvyklá.
Je to všude, je to ve všech předmětech. Napsat na PC, zjistit na internetu, vytisknout, přinést do školy 5 pecek různého ovoce, naučit se zpaměti básničku ve věku, kdy dítě ještě nečte, angličtina, němčina a nezapomeňme na never ending story českého školství, což jsou kaštany a podzimní listí! Vyžadujeme, hodnotíme, škatulkujeme, navíc s přesvědčením, že spravedlivě. JAk by přece k tomu přišly děti s normálním rodinným zázemím, kterým se rodiče doma věnují, že.
Ve finále děti končí ve škole ve 12, nejpozději v 1 a od rodiny se očekává důkladná, pečlivá a hlavně důsledná příprava? Absurdní.
olgava 9999
4.7.2018 18:24:45
Zrovna ted jsme tu meli zaky jednoho prazskeho gymnazia. Tedy tocilo se to pochopitelne kolem nemciny, ale vzhledem k dorozumivacim problemum doslo I na anglictinu a ackoli ty deti (8trida) mely chodit od skolek do anglictin, byla ta znalost naprosto tristni.

Takze myslim, ze je vhodnejsi vlozit 1000€ nemam jinam:-)
Termix 105545
4.7.2018 17:39:59
Státní škola by měla všem poskytnout …… to sice ano, ale pokud máš ve skupině 14 dětí, z nichž někteří se doma do učebnice nikdy nepodívají a potom jiné děti, které se naučí slovíčka, zopakují si vše, napíšou úkoly apod., bude vždy velký rozdíl mezi dětmi. Posun je pomalý.
Učím angličtinu, i když ne ve státní škole a v HD jsem byla jen jedinkrát na ukázkové hodině. Jen jsem chtěla vědět, jestli to dělají nějak extra jinak než já. Mám taky velmi dobře propracovaný systém, úžasnou sadu učebnic, která fakt nemá konkurenci, ale ve skupince pouze cca 6 dětí, jejichž rodiče jsou ambiciózní a ty děti motivované. S dotací menší než ve státní škole mají "moje" děti lepší výsledky a ty doložené dětským cambridgeskými certifikáty. Tyhle děti nikdy nepřijdou bez případného úkolu, dokonce i rodiče, kteří ve státní škole odmítají domácí úkoly, po mně ty úkoly vyloženě pro děti chtějí. Platí mi za to. Nemám problém s tím, že by si děti v týdnu doma neopakovaly slovíčka, gramatiku, prostě cokoliv. Jsem přesvědčená, že kdybych úplně stejně učila ve státní škole, stejných úspěchů bych v životě nedosáhla.
 Názory 110 z 14543  [Dalších 14533 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.