| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jak tráví dnešní děti volný čas?

 Celkem 41 názorů.
 Iva 
  • 

To je sila 

(3.5.2013 8:36:02)
Jestli je to pravda, tak je to sila.
 kreditka 


Re: To je sila 

(3.5.2013 11:02:15)
Jak se to ezme, kolik dětí se v dospěosti bude živbit sportem a kolik počítačem??? Dnešní doba je o technologiích....
 Jarina75 


Re: To je sila 

(3.5.2013 11:12:53)
Ehm, to sice je, ale pokud děcko tráví drtivou většinu na sociálních sítích nebo hraje hry, tak to s technologiema nic společného nemá.
 kreditka 


Re: To je sila 

(3.5.2013 13:44:31)
To už je ale na rodičích že..není problém zpřístupnit PC k jen určitým aplikacím, nehledě na to že 10 leté dítě nemusí mít smartphone, ale stačí mu obyčejný mobil se zablokovaným internetem
 Klára 
  • 

Re: To je sila 

(3.5.2013 13:36:02)
Mě čísla nepřijdou tak hrůzostrašná. Myslela jsem si, že je to podstatně horší - podle toho, co je prezentováno v médiích jsem žila v domění, že 100% dětí je obézních, živí se výhradně MC Donaldem a jediná činnost je hraní her na PC a vysedávání u TV :-) ze svého okolí mám spíš pocit, že kdo nenajede týdně x km na kole, neživí se bio potravinami, o víkendu neběhá po lese, nevyhýbá se nákupním centrům a dovolenou netráví místo válením se u moře turistikou, je děsně nemožný, zaostalý a měli by mu sebrat děti. I podle příspěvků v diskuzích na netu na toto téma mám pocit, že každý žije děsně zdravě. Tak potom nerozumím, kde se berou děti trávící čas u TV..... já si žiju jak mě baví a dělám, co se mi zrovna chce.
 luthienka 


Tělocvik na ZŠ 

(3.5.2013 10:24:26)
Problém s nechutí cvičit na TV mám u dcery už ve druhé třídě. Paní učitelka je jinak moc fajn, ale tělocvik dcera ráda nemá. Není totiž od mala moc šikovná (neumí vůbec skákat - děsně se bojí, neběhá moc rychle, neumí šplhat, házet...). A v soutěžení je vždy suvereně poslední a proto nemá motivaci to dělat.Uvědomuji si důležitost pohybu, sama jsem správné návyky neměla, buduji je až těžce v dospělosti. Takže dcera ráda lyžuje, letos začala i na běžkách, umí na in-linech, umí plavat, chodí na karate, jezdí na koni. Ale s TV prostě bojujeme a z vlastní zkušenosti vím, že bude hůř, až začne nosit z tv špatné známky. zatím mají všichni jedničky.
U syna se mi výchova k pohybu zdařila - je karatista, párkrát týdně chodí běhat nebo do posilky. Je sportovec od pohledu. Je mu 15, tak snad mu to vydrží. Tělocvik tak nějak přežívá (a to má skvělého moderního učitele). Vadí mu hlavně kolektivní sporty, ty jsou však ve škole časté (fotbal, floorbal...). Z nich má nejraději rugby (hodnotím učitele, že s nimi dělá i v ČR méně tradiční sport).
COmp a TV se snažíme troch ovlivnit. Ale je to věc kompromisu. Dcera (8let) 1-2hod/ 5xtýdně hry nebo pohádky na compu či televizi. Syn (16) je na compu více,ale jen asi 4xtýdně. A nemá rád facebook, spíš paří hry.
 Renka + 3 


Re: Tělocvik na ZŠ 

(3.5.2013 11:52:48)
Mám dcery v 1. a 6. třídě, obě se věnují moderní gymnastice, trénují 4x týdně a baví je to moc.Školní TV obě naprosto nesnášejí. Obě na tělocviku téměř výhradně hrají vybíjenou nebo přehazovanou. Úplně tyhle hry nesnášejí. Ač jsou docela úspěšné sportovkyně, na školní TV často škemrají o omluvenku. Takže ono by to chtělo i ze strany učitelů zapracovat na zajímavějším tělocviku. Za mě to bylo v podstatě stejné, vybíjená celou hodinu , a to jsem chodila do jiné školy v úplně jiném městě.
 Xantipa. 


Re: Tělocvik na ZŠ 

(3.5.2013 12:34:02)
Tak za nás - vybíjená by byla super - my zas měli všechno na známku - i běh - totální opruz.
 Monika 


Re: Tělocvik na ZŠ 

(3.5.2013 13:17:46)
Fakt vybíjená celou hodinu a pořád? To se mi moc nezdá, nepřehánějí to děti (a špatné vzpomínky :-)) trochu? Oni i na tělocvik jsou nějaké osnovy, nechce se mi věřit, že by nedělali např. v zimě gymnastiku, v létě atletiku, nějaká průpravná cvičení - míče, švihadla ... Jestli ne, tak určitě by se o tom mělo ve škole promluvit. Ale je fakt, že ta vybíjená (později i přehazovaná) je u holek asi nejčastější míčový sport, protože je relativně jednoduchá. Ale je pravda, že většinou si pěkně zahraje pár nejšikovnějších dětí a ostatní tak postávají, čekají, jestli jim někdo milostivě přihraje, příp. až je vybijou, tak to chápu, že je to nebaví ...
 Líza 


Re: Tělocvik na ZŠ 

(3.5.2013 13:31:50)
Luthienko, já myslím, že s tímhle člověk nic moc nenadělá, neohrabaný dítě prostě tělocvik rádo mít nebude, protože je opakovaně konfrontovaný s tím, co všechno mu nejde (a vidí, že ostatním ano, a ještě je to pro ně zábava, zatímco pro něj dřina). Důležitý mi akorát přijde, aby ten tělák nebyl vedenej konfrontačně a poukazováno na ty dřevěný jedince, že jsou nešikovní, ale aby tam tělocvikář navodil nějakou atmosféru, kdy z toho nikdo nebude mít trauma.
(Koneckonců dítě, kterýmu nejde matika, ji asi taky nebude mít dvakrát rádo...)
 luthienka 


Re: Tělocvik na ZŠ 

(3.5.2013 14:21:05)
To tam zatím není. Učitelka je kamarádka , jeji manžel dceru "rodil", jezdíme s nimi lyžovat. A v ostatních předmětech není problém. Jen to tv. Snad z toho vyroste.
 Lybicka + dva kluci 


Re: Tělocvik na ZŠ 

(6.5.2013 10:57:54)
Mam syna ve 3. tride. Od prvni tridy chodi hrat vodni polo, nyni trenujeme 3 hodiny tydne. Rad chodi na telocvik prave kvuli kolektivnim sportum, ty ho bavi. Ja sama spis postradam takovy ten klasicky telocvik co jsme meli my. Hod kriketakem, beh 100 a 1500m,... myslim, ze by se mu to moc libilo, ackoli ja byla na telocbvimk uplne leva a nebavilo mne to, ale ja nebyla od mala ke sportum evdena, jinak si myslim, ze jsem nadani mela....S pocitacem je to horsi, kazdou volnou chvilku chce PC hry at jiz na mobili, PC nebo PSP hrat,.. musim to hodne hlidat, ale jsou dny, kdy na to proste mezi skolou, ukoly a treninkem neni cas, cili o dnech volna ho necham hrat treba i dve hodiny, nekdy jen hodinu, ale koukame i na filmy, jdeme i ven na vylet. Nicmene jak oba pracujeme, take se musi najit cas na uklid bytu, mnakup, vareni,... cili nebehame po vyletech kazdou volnou chvilku. Obecne si myslim. ze na dnesni dobu ma syn pohybu dost, ale s pribyvajicim vekem si myslim, ze to bude horsi a horsi co se PC tyce, ostatne vidi to u nas-rodicu :-(
 Bára 
  • 

Tělocvik 

(3.5.2013 13:30:39)
S tělocvikem to není ani tak o konzumním životě rodin, co si budeme povídat, ten byl i za komunistů a možná více než dnes. Problém já osobně vidím v tom, jak jsou hodiny tělocviku vedeny a taky v tělocvikářích. Já si pamatuji tělocvikáře jako dost fanatické dozorce, kteří uměli akorát řvát a ponižovat, když někomu něco nešlo. Všechno se dělalo na známky a museli jsme dělat i věci jako např. hvězdice nebo stojky. Já mám pohyb ráda, tlustá jsem nebyla a nejsem, ale třeba ze stojky nebo kotoulů jsem měla nepřekonatelnou panickou hrůzu. Tělocvik pro mě znamenal obrovský stres. Na gymplu nám dali tělocvikáře - bývalý lampasák, který to doslova žral a byl na nás pes. Za to, že jsem odmítla dělat hvězdici, jsem dostala na vysvědčení 4. Prý ne za to, že jsem ji neuměla, ale že jsem byla neposlušná a nechtěla se ji ani učit. Já se prostě jen hrozně bála a odmítala dělat vrkoče hlavou dolů. Dodnes nerozumím, k čemu je to jako dobré umět stojku nebo hvězdici. Další věc - jak se takovému chlápkovi omluvit, že jste to dostala a je vám fakt zle? No raději nijak a nechat se buzerovat stylem "běháš jak paní továrníková po nákupech" "i mrzák by předvedl víc než ty" "takové nemehlo se těžko vdá, jak by plnilo své povinnosti v ložnici". Podle mého názoru by tělocvik neměl být známkován, měl by pouze vést děti k radosti z pohybu a sloužit také jako relax od složitějších předmětů. Jenže mám obavy, že to by právě páni tělocvikáři nesnesli, brali by to určitě jako degradaci. Taky chápu, že u dospívajích může být tělocvik problém - tělo se mění a dívka nebo chlapec mají hodně problémů sami se sebou - začnou růst prsa, bolí to a podprsenku zatím ještě nenosí - jak potom běhat, navíc před ostatními apod. S nechutí tělocviku je to zkrátka složitější a chtělo by to především víc citu. Jenže ono svádět všechno na konzum a nákupní centra je tak snadné, že.....
 Hujda 
  • 

Re: Tělocvik 

(3.5.2013 14:09:12)
Také jsem tělocvik nesnášela, byla jsem na vše dost levá, neohebná, s míčem jsem si nerozuměla, běhání bylo utrpení. Často jsem slušnou známku dostala za snahu, aspoň že tak. Na pedagogické fakultě nám ukázali, že tělocvik může být i zábava, spousta her, soutěží, kolik různých sportů je a dají se s dětmi zkoušet - ne jen vybíjená jako na ZŠ a na SŠ pak volejbal. Tam mě tělocvik docela bavil, i když po nás chtěli výkony a zdaleka ne na všechno jsem měla. Sice Tv neučím, ale když supluju, snažím se to pro děti udělat hravě, vesele, tak, aby z toho měli radost. Ale mezi dětma jsou opravdu obrovské rozdíly. Někteří se neumí do míče strefit, chytit ho, jiní by obehráli i učitele. Zaujmout a přiměřeně zabavit všechny je tady docela těžké. A tělocvikáři by neměli zapomínat, že tělocvik je výchova, takže nás má vést k pohybu, ne být utrpením a ponižováním. Výkony každého by měly být sledovány individuálně - na podzim jsi 60m zaběhl za tento čas, na jaře ses o dvě vteřiny zlepšil.
 kreditka 


Možná by pomohlo 

(3.5.2013 13:50:52)
tělocvik ve škole jako takový zrušit a nahradit ho zájmovým kroužkem pořádaným školou. Beztak dítě které pohyb nesnáší dvouhodinovka týdně nevytrhne, a ostatní se vyřádí v kroužku. Sama jsem tělocvik ve škole nenáviděla, jo byla jsem dřevěná, stresovalo mě kázání učitelky, známky apod. mimoškolní aktivita by mi tolik nevadila v menším počtu dětí a klidnější atmosféře by to bylo rozhodně jiné
 iva 
  • 

Re: Možná by pomohlo 

(3.5.2013 14:57:38)
u nas ve Svycarsku je telocvik 3 hodiny tydne a zacina se uvazovat o 4 hodinach. Samozrejme jsou tu holky, ktere telocvik nebavi a vymysli si, proc nemuzou cvicit.
Ale nektere deti zase nebavi matika, hudebka nebo nemcina a taky se to musi ucit. Takze ja bych s temahle holkama moc slitovani nemela.
 jaja + 2 


Re: Možná by pomohlo 

(3.5.2013 18:36:52)
Jo, tak stakovym pristupem by ty deti uz nemeli zadny pohyb... ~o~
V zadnem pripade nerusit, spis rozsirit, ale neznamkovat...
Tak to je muj nazor... ~d~
Ja jako dite jsem mela tela telocvik rada, ale jen kdyz se neznamkovalo. To bylo celkem fajn, ale jakmile slo o znamku (byla jsem celkem drevo, ale i pres to jsem mela pohyb rada) uz me to nebavilo... ~t~
 kreditka 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 9:47:46)
Jak žádný pohyb?? Dvouhodinovka ani tříhodinovka ve škole děti nevytrhne, to je problém spíš v rodině aby děti motivovala k určitému pohybu. Myslím že vyjížďka na kole o víkendu s rodiči dá dítěti víc než pruzení u hrazdy v hodině tělocviku
 Líza 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 9:58:12)
Kreditko, až budeš mít děti 15-16 let, přijď nám povyprávět, k čemu je doma donutíš, pokud se kousnou, že nechtěj ;)
 kreditka 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 12:41:38)
V tom je ten vtip, nevidím důvod proč bych je měla v 15 letech nutit zrovna sportovat, pokud mi nebudou fetovat apod. je mi jedno jakého budou mít koníčka. Taky jsem v 15 nesportovala a žiju
 Ropucha + 2 


Re: Možná by pomohlo 

(5.5.2013 11:19:09)
Kreditko, žijí nejen lidé jako ty, co nikdy nesportovali, ale i lidé negramotní, co se nikdy neučili počítat ani psát. O holém přežití to není.
Ve školních osnovách je pohybová aktivita, protože nejspíš bylo shledáno, že ke zdravému všeobecnému rozvoji dětí pohybová aktivita patří. A já s tím souhlasím.
Jiná věc už ovšem je, jak bývají hodiny tělesné výchovy pojímány, a v tom zase souhlasím s názory, že bývají často pojímány způsobem, který děti spíš odradí, než aby je pro pohyb nadchnul.
 Líza 


Re: Možná by pomohlo 

(3.5.2013 20:55:03)
Kreditko, nesouhlasím. Pubertální dceru už nedokážu na zájmový pohybový kroužek vyštvat, je spíš dřeváček a aspoň ty dvě hodiny tělocviku ve škole znamenaj, že se trochu hejbe.
 kreditka 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 9:49:38)
Nedělala bych si iíluze, tělocvik na střední jsem nenáviděla a pohybu jsem tam tudíž taky moc neodvedla, při vybíjené jsem se nechávala naschvál vybít abych tam nemusela lítat jak čokl, to samé v ostatních sportech. Nucením se v tomto ohledu nic nevyřeší. U mě osobně naopakškolní tělák vypěstoval nenávist k pohybu, přicházím mu nachuť až teď pomalu ve třiceti letech
 Petra 
  • 

Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 10:26:23)
Tak to vysvětluje tvoje názory. Když děti nebaví tělocvik, tak ho zrušíme. A až je přestane bavit matematika?
 kreditka 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 12:43:53)
Matematiku potřebuješ k životu ať chceš nebo ne, protože matematika je všude kolem tebe, narozdíl od tělocviku, v dospělosti fakt dokážu přežík i když neumím cvičit na hrazdě, stojku jsem zatím též nepotřebovala. Jinak jak jsem psala, nechala bych tělocvik jako volnočasovou aktivitu
 Monika 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 15:17:51)
Jakože se lidi už nepotřebují hýbat??? Ono nejde tak o to, jestli se naučíš n. nenaučíš výmyk a za kolik zaběhneš stovku, ale udržet tělo v nějakém přijatelném stavu asi stále potřebujeme, pokud máš problémy s páteří, protože nemáš svalový korzet, nepůjde Ti moc sedět ani u PC! Dřív lidi hodně fyzicky pracovali, příp. aspoň chodili pěšky, tak byl tělocvik možná opravdu relativně zbytečný, ale dnes je to naopak, vůbec by mi nevadilo, kdyby děti měly ve škole nějakou pohybovou aktivitu (včetně třeba delší vycházky, plavání apod.), každý den hodinu, pro mnoho z nich by to byl stejně jediný pohyb!!! Známkovat by se to samozřejmě nemuselo, resp. hodnotit jen snahu, ne výsledky.

A s tou matematikou to už začíná být mimochodem podobné - protože je těžká, byla zrušena povinná maturita, aby se někteří nemuseli trápit. Vzhledem k tomu pak velká část studentů považuje matematiku za nepodstatný (nematuritní) předmět, asi něco jako zeměpis a vykašlou se na ni a pak se všichni hlásí na úžasné humanitně zaměřené školy jako sociální vědy, filozofie apod. a pak se velká část z nich diví, že nemají pořádnou práci a my všichni se budeme časem divit, že nejsou technici ... Ještě že to částečně zachraňuje nadšení části dětí pro počítače a pod., Ti přeci jen trochu vidí užitečnost matematiky - ale i Ti potřebují mít fungující tělo, abych se opět vrátila k tomu tělocviku.
 kreditka 


Re: Možná by pomohlo 

(4.5.2013 19:26:24)
Fungujícím tělo ale dvouhodinovka tělocviku týdně nevytvoří. Co se týče pohybu u dětí to musí od mala rodiče, dokud to jde. Moje děti si stěžovat nemůžou bydlíme na vesnici a ve volném čase lítají po venku - jo jsou ještě malé tak je to jednodušší, ale stejně učíme dceru plavat, lyžovat mít radost z toho že se hýbe, chodíme na cvičení pro rodiče s dětmi - je tam kapacita 15 dětí a chodíme jen 4, ne že by rodiče nemohli, ale nechce se jim... Za mě prostě dvouhodinovka tělocviku dítě nevytrhne... a co se týče puberťáků ti buď chtějí nebo nechtějí, lámat je stejně většinou nemá cenu co vzpomínám za mě se každý chtěl na tělocvik akorát vybodnout nebo někde zašít, protože puberta dělala svoje a cvičit nebylo in
 gábina, 2 děti 
  • 

Re: Možná by pomohlo 

(6.5.2013 15:34:26)
My také bydlíme na vesnici..ale protože vnuk dojíždí, vrací se po 15.hod. a už nemá energii,aby jel zpět do města do nějakého kroužku...a všechny děti z vesnice mají denně nějaký kroužek/často na každý den!!/ a tak ani nemá, s kým si venku proběhat..a tak končí u počítače..dovná doba....
 Jája 
  • 

Re: Možná by pomohlo 

(5.5.2013 9:18:27)
Moniko, s tou povinnou maturitou z matematiky to máš taky těžké. Jak může děti bavit matematika, když nechápou, co a proč se učí. A pokud je potká experiment jako kdysi nás, tak je matematika opruz. My bychom svého času maturitu z matematiky nesložili ne jako neschopní jedinci, ale jako celá třída. Když jsem šla na střední školu, začínaly množiny. Nikdo z učitelů tomu sice nerozuměl, ale učit se to muselo. Navíc ve městě, kde jsem studovala, byly dvě střední školy a učňák. Učitelé mezi nimi pendlovali a učili na všech třech školách svou aprobaci. Protože nebylo dost matematikářů, učil nás množiny lesní inženýr. Někdo usoudil, že jako inženýr by to měl zvládnout. Dostal knížku, kterou napsali v Akademii věd. Matematik by možná pochopil, wo co go, lesní inženýr ale ne. Takže polovina prvního ročníku byla o ničem. Pak jsme mu knížku schovali, načež jsme počítali aspoň trojčlenku. Ve druháku vymyslela na kraji (protože zřizovatelem středních škol byl kraj) nějaká hlava skopová, že je děsně složité počítat úvazky učitelů, když učí na třech školách najednou. Takže učitelé dostali příkaz, aby si vybrali jednu ze škol jako kmenovou, tam měli všechny hodiny, ale přestali učit své aprobace. Naše škola přišla o matematika, takže příkaz učit matematiku dostal akademický malíř!! Jako malíř byl vynikající, matematiku ale neuměl. Nějaký čas se v tom plácal ve stylu "nebojte, syn letos z matiky maturuje, on mi to doma vysvětlí a já vám to pak řeknu". Jak ale padnul první dotaz, bylo všechno v jeteli, pan profesor nevěděl, sice si pečlivě dotaz zapsal, ale příští hodinu už na to navázat nedokázal, protože ani my už jsme nevěděli. Prostě hrůza a děs. Někdy v listopadu přišel pan profesor na to, že matematika je i deskriptivní geometrie, tu ovládal precizně. Takže jsme až do konce školního roku kreslili, začali jsme přímkami a končili průnikem jehlanu koulí a podobnými krásami. Když se to vystínovalo, byly to nádherné výkresy. Bohužel jsme po dvou letech matematiky nedovedli spočítat víc, než co jsme uměli tak v 6. třídě základky. Ve třeťáku jsme pak dostali matematika, ten když viděl, co už jsme zapomněli, tak to po dvou měsících vzdal. Ve čtvrťáku už jsme matematika neměli. A s podobným přístupem bychom měli skládat maturitu z matematiky? Nehledě na to, že nám nikdy nikdo nevysvětlil, k čemu je v praxi potřebný sínus, kosínus, tangens, kotangens a další. Jen pro postup samotný? A abych pravdu řekla, z matematiky jsem v životě potřebovala tak akorát sčítání, odčítání, násobení a dělení, výjmečně průměr nebo něco jiného, tedy vpodstatě učivo 1. stupně základní školy.
 Lída + 4 


Re: Možná by pomohlo 

(5.5.2013 14:36:54)
Jájo, rozhodně s tebou nesouhlasím v tom, že experimentální výuka matiky byl opruz. ~;) Mě to naopak hrozně bavilo, ale samozřejmě to předpokládá učitele, kterej ví, co učí, a proč to tak učí. Pokud se to dá příkazem někomu, kdo matice nerozumí, je to k ničemu.
 Jája 
  • 

Re: Možná by pomohlo 

(5.5.2013 20:07:41)
Ale jo, děti to tenkrát docela bavilo, kreslily a vybarvovaly si kolečka, akorát že ve třetí třídě ještě neuměly sčítat a odčítat, tak to potom v tichosti zaniklo. Mně to taky nevysvětlil středoškolský profesor (protože z té super odborné knížky to ani pochopit nemohl), ale prvňáci ze základky.
Problémem je, že učitelé občas učí předměty, na které nemají aprobace. Pokud je to něco jako občanka nebo vaření, tak to učitel zvládne i bez aprobace, ale jazyky, matematika, fyzika atd., tam už je to horší. A vůbec nejhorší je to tehdy, kdyby se z toho mělo povinně maturovat.
 Líza 


Re: Možná by pomohlo 

(5.5.2013 21:12:41)
Ve třetí třídě neuměly počítat? Co blbneš?
 Lída + 4 


Re: Možná by pomohlo 

(5.5.2013 21:36:59)
Neuměly sčítat a odčítat??? BLBOST. Víš, já jsem tím prošla, a mě to nadchlo, a naučilo mě to spoustu věcí. Dokonce natolik, že jsem nakonec matiku vystudovala na VŠ.
 Jája 
  • 

Re: Možná by pomohlo 

(6.5.2013 15:09:52)
Ale tebe matiku neučil akademický malíř. Mně nevadí nové věci, mně spíš vadilo, že to učili lidi, kteří to v životě neviděli, jen na základě befelu. A to opruz byl, a neskutečný.
 Líza 


Re: Možná by pomohlo 

(6.5.2013 15:32:51)
Takže problém nebyl v množinách, ale v tom, že ve vaší škole učili nekvalifikovaní učitelé předměty, o nichž nic nevěděli.
To ale hned vyznívá jinak, protože pak je jedno, jakým konkrétním způsobem by ten člověk učil, stejně by tě nic nenaučil. Akademickej malíř.
 Markéta, kluci 11 a 4 
  • 

Je to pořád stejné 

(3.5.2013 21:45:11)
Mě to přijde pořád stejné - když mi bylo patnáct, měla jsem čtyřikrát týdně trénink, ale většina spolužaček na gymplu šla po škole domů, chvíli se učila a pak čuměla na televizi nebo si četla nebo šla pokecat s kamarádkama. Postupně se k tomu přidávaly kávičky, diskotéky a tak. Internet nebyl, počítače takřka taky ne, tak do něj děti nečučely.
 Jája 
  • 

Běž si hrát ven! 

(3.5.2013 22:48:03)
Běž si hrát ven = http://www.mimibazar.cz/vtip.php?id=45359
 Klarisanek 


Re: Běž si hrát ven! 

(4.5.2013 11:32:02)
~t~~R^ No oni ti pubosi budou porad delat to, co se nam nelibi. My za nasich starych dobrych casu byli pochopitelně lepší, my netrávili hodiny u kompu, protože žádné nebyli. My je trávili v hospodě.
 DaVinci 


Asi vývoj, ne? 

(4.5.2013 10:36:31)
Před časem jsem tu zakládala téma, abyste poradili s náplní volného času mého 11letého dítěte. Hraje florbal, plave, ale stejně na PC tráví hodně času. Přiznám se, že jsem rezignovala. Já sama pracuji na PC celý den, večer ráda projdu internet, facebook, rodinu a nemám s tím problém. Kluk má školu denně do půl jedné, pak nějaké ty kroužky a ve čtyři je doma. Já dorazím po šesté. Aby přeluxnul byt, uvařil večeři a přečetl jednu báseň z Kytice, než přijdeme z práce, se nepovedlo ~:-D
Řekla jsem si, že dokud neshledám známky závislosti (např. třes rukou bez mobilu na výletě) nebo zhoršení ve škole, nebudu to řešit. Nehraje jenom hry, točí a stříhá videa, tak třeba se to jednou vyvine v něco smysluplného.
S pohybem v naší rodině problém není, trávíme tak většinu společného volného času. Od mala umí syn plavat, jezdit na kole, na bruslích, lyžích, snowboardu. Zatím s námi na turistický výlet jde. Je jasné, že za pár let bude peskovat. Ale nechám ho. Ukázali jsme mu jako malému, že je to fajn a doufám, že jednou se mu to "vybalí" a třetí rande s holkou bude na Říp. Já bych v patnácti s našima na výlet nešla ani za zlaté tele a dnes organizuji treky pro široké příbuzenstvo.
 Ropucha + 2 


Souhlasím 

(5.5.2013 10:55:18)
Da Vinci, souhlasím.
Mám také děti v tom věku a PC a internet jsou prostě přirozenou součástí jejich života, stejně jako jsou přirozenou součástí života nás, rodičů.
Děti mají výborné výsledky ve škole, každý den mají nějaký zájmový kroužek, věnují se různým druhům sportů, hudbě i umění, jsou knihomolové a pravidelní návštěvníci veřejné knihovny, ale k tomu prostě i píší sms, chatují, hrají hry, stahují filmy a muziku, natáčejí videa ... Nevidím v tom problém ani žádný extrém. Někdy jedou na celodenní akci do přírody a někdy zase půl dne leží u PC. Já sama to dělám úplně stejně.
 Myss 


všeho s mírou 

(6.5.2013 17:08:21)
a nic nemusím řešit.PC přece není žádný strašák,pokud u něj dítě neleží celý den.Stejně tak by bylo špatně,kdyby celý den jedl,četl,hrál tenis zkrátka kdyby činnosti rozumně nestřídal.Takže zlatá střední cesta.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.