| Přihlásit se | Nová registrace

Názory k článku Je to chůze po tom světě aneb Všestranná chvála pěších výletů

Celkem 38 názorů.
 Saina

Nic proti pěším túrám, ale...

(1.6.2012 9:07:07)
Nic proti pěší turistice, ale nabádat ke ,,zdolávání krmelců a posedů" - já si pod tím teda představím, že po tom děcka prostě polezou - mi nepřijde úplně vhodné. Nejsou to prolejzky, ale dřevěné, ne vždy zcela bytelné konstrukce určené k naprosto jiným věcem. Jednak jim takové dětské prolejzkování může dost uškodit, druhak vidět je tak myslivec, hnal by je z lesa už rychlejším tempem...

to je snad clanek 50 let starej

(1.6.2012 9:11:12)
za prve, v zivote bych dite nenechala lezt na posed nebo krmelec....nikdo se o ne v poslednich letech nestara, jsou nestabilni a vidim jich hodne spadlych nebo vselijak polamanych

za druhe, nevim, proc GPS a geocaching zminovat jen letmo...u nas je to casto jeden z cilu vyletu (krom hradu/zamku)
 petra

posedy

(1.6.2012 9:14:44)
my tedy lezema na skoro kazdy, ktery uvidime...

(1.6.2012 9:44:03)
ja jsem driv taky lezla s dcerou na kazdy, ale pak jsem zacala vidat polamane posedy, spadle, posedy s tricimi rezatymi hrebiky, a uz na ne proste nelezeme...vyjimku bych udelala asi u nejakeho fungl noveho a pritom komplet dodelaneho, ale takovy jsem dlouho nevidela
 Masalák

(1.6.2012 9:53:54)
Taky tak, lezla jsem před 30 lety, děcka lezou taky.
Nejčastější hláška - kdy už bude ta hospodááá. :) Holky 5 a skoro 7 dají tak 20 km, tříleťák tak 5 - 7 když se jde jeho tempem.. Bydlím na vesnici, bohužel za přírodou je daleko, tady jen pole. O víkendech špatná doprava autobusy, vlak není.Ve městě (Brno) to dřív bývalo mnohem jednodušší.
 Lubar

(1.6.2012 17:37:50)
Šmankote, to je fakt někdo tak ustrašenej, že dítě nepustí na posed? Jasně, když uvidím, že je v dezolátním stavu, tak to uvážím, ale jinak? Spousta posedů je v perfektním stavu a děti je milují. Konec konců - u nás jsou výlety spíše než prohlídkou pamětihodností takovými "TOUR DE POSED" :))
 Kočanská

(1.6.2012 9:56:00)
Mně to přijde dobré.

Pěší výlety podle mapy, podle značek (žádná GPS) je pro děti naprosto skvělá zábava. Také to moc nestojí - vůbec se nemusí chodit někam na hrad - jde se prostě do přírody. Jídlo si vezmeme s sebou - uděláme piknik - to děti milují :-)

Pro malé děti jsou dobré třeba naučné stezsky, které nebývají tak dlouhé. Navíc existuje web o naučných stezkách, který je hezky zpracovaný.
 DaVinci

(1.6.2012 10:33:13)
Učím syna číst v mapě, ale otázka je, zda to využije. Chodíme hodně, máme takovou věcičku, která se jmenuje Kudyšel, stahuje údaje ze satelitu, pak na PC vidíme, kudy jsme šli (jeli na kole), kolik km, jakou rychlostí, jaký převýšení apod. A žádný posed, který jen trochu vypadá ~:-D, nemineme bez povšimnutí.
 Muna

(1.6.2012 17:29:17)
to si pis ze to vyuzije, kdo umi cist v mape, ten se neztrati :)

(1.6.2012 11:40:36)
polámané posedy... asi jak kde. Táta je myslivec, a tohle mu říct, vykáže Tě ze okruho 50km od svého revíru! Bral byto jako silnou urážku.
A posedy jsou fajn. A taková skrýš v krmelci, když zahřmí - není nad ní!

(1.6.2012 12:11:50)
jezdim na chatu do jiznich Cech a stav posedu je hroznej

(1.6.2012 12:19:02)
A opravdu si myslíš, že to je jedinej posed? Že podle stavu jednoho posedu posuzuješ všechny ostatní?~j~~j~~j~

(1.6.2012 12:33:44)
stav posedůůůů, ja nepisu hacky, carky a krouzky nad u.....a mam to tam prochozeny dost....Tys v posledni dobe nevidela posed bud spadly nebo na spadnuti?

(1.6.2012 13:15:58)
ne, v okolí máme vzorná myslivecká sdružení ~d~~y~

(3.6.2012 9:40:50)
Viděla jsem i spadlé posedy. Myslivci si je průběžně opravují nebo dělají nové. jenže to taky dělají PO práci nebo ve volném čase, třeba místo toho, aby šli s dětmi na procházku. Nehledě na to, že řadě myslivců je dneska kolem 80 let, ti už posedy nedělají. Takže já bych stav posedů nekritizovala, ale byla bych ráda, že na něj můžu taky vylézt a nemusím platit na vstupném pětikorunu :-))
 Ines

(1.6.2012 12:17:44)
u těch posedů a krmelců je nejdůležitější věc, že to není vaše, tak tam nemáte co lézt.
A jak se teda leze NA krmelec, to fakt nevím. I DO krmelce se vejde max. malé dítě. :-) Pokud teda nemá autor na mysli zásobníky a jenom to neumí pojmenovat.

(1.6.2012 12:20:00)
s tím naprosto souhlasím, ale neznám myslivce, kterému by vadilo, že mu někdo leze na posed, aby se podíval..kde je hospodáááááááááá
 Kvíza

(2.6.2012 20:08:25)
Pokud jde o posedy - kromě konstrukce bacha na jeho obyvatele! Takhle se nám jeden idylický výlet zvrhnul v divoký úprk z lesa - suvenýrem bylo několik sršních bodnutí. A nutno podotknout, že to bylo hodně nečekané a ze zálohy.

(2.6.2012 2:23:00)
mě teda pobavil hned úvod: "v 9 hodin stát a baťůžkem přede dveřmi".

checht, v sobotu (i v neděli) 9 hodin ještě s manželem oba chrápeme. proč bych si jako měla kazit víkend takovým vopruzem, jak vstávat v 8 hodin? ~t~

(2.6.2012 18:01:08)
tak to já můžu krafat i na kole, akorát do kopce to nejde ~t~. posedů bych se taky nebála.

(3.6.2012 23:15:57)
dcera prý zvládá v tempu i řvát, jak mi dneska referoval po vyjížďce manžel (já mám břuch 34tt, tak jsem se neúčastnila) a prý jí to dělalo jen minimální potíže, že se až divil ~:-D. mimochodem, řev byl kvůli tomu, že se údajně jelo příliš rychle (tak si tím pomohla..).
 susu

No nevím.

(1.6.2012 10:36:31)
Chodíme rádi a snažíme se často. Ale teda vyrážet už v 9 ráno na výlet po pracovním týdnu fakt nezvládám, chci se vyspat aspoň někdy. Nesdílím optimismus ohledně finanční nenáročnosti. Nejbližší okolí máme za těch asi 13 let, co tu bydlíme fakt dost prochozené a cesta kamkoli jinam stojí peníze a leckdy nemálo. Ano, ostatní vybavení taky stojí peníze, zvláště mapy jsou docela drahá záležitost. Ne, na posedy taky nelozíme, taky jim nevěřím. Drtivá věšina autorkou navrhovaných zábav, u nás vydrží tak 5 minut.
Autorka to bere dost idealisticky, což nic neměmí na tom, že chození je fajn.

Re: No nevím.

(2.6.2012 12:22:54)
Jj, taky tak. Co nejbližší okolí, máme dost dobře procestovaný celý kraj do okolí cca 10 km od bydliště. Ježdění dál už stojí prachy a je to lepší alespoň na celý víkend. Což znamená minimálně jedno přenocování = další prachy.

GPS - pomůcka pro blondýny

(1.6.2012 11:44:05)
... no u nás by se neuživla.
Má ji manžel do auta, ale stejně ji dokážu převálcovat u každé nečekané objížďky ~j~.

Když výlet do přírody, ta mapu, busolu.. rozcestníky, značky na stromech... a jde se! To je pak dobrodrůžo!
Naše děti nesnáší navigaci v autě, a na výletě by asi letěla z první skály ~t~
~t~~t~

(1.6.2012 12:12:17)
bez GPS nelze delat geocaching, aspon o tom nevim

(1.6.2012 12:17:41)
Ale jde. Stačí dobrý mapový server, zadáš si bod GK, vatiskneš mapu... a s touhlee mapou, klasickou mapou pro turistiku a busolou je to teprve správný dobrodružství..
mmch znák kečery, kteří co nejblíž dojedou podle navigace autem a padesát metrů si dojdou pro skříňku. To je o ničem.
 Adina

(1.6.2012 15:56:08)
souhlas s Cairou...nejlepší je hledat pomocí mapy a intuice;)
 Louisa Z.

(1.6.2012 20:11:37)
Souhlasím, že cestování i geocoaching bez GPS je nejen možný, ale třeba pro nás i zábavnější - při hledání cíle se někdy omylem najdou úžasná zapomenutá místa, která by si člověk za normálních okolností vůbec nevybral a nakonec je nadšený (mno vlastně když jsme jezdili se známými s GPS tak nás taky GPS zavedla do pole a tvrdila, že je tam silnice ~y~...). A myslím, že dětem také velmi prospěje umět se orientovat v mapách namísto slepého poslouchání "nápovědy". Jinak článek se mi velmi líbí (po dost dlouhé době svěží, optimistický) a před posedy tedy fakt obavy nemám (pokud zapojím mozek, myslím, že dokážu vyhodnotit, zda je právě tento výlez bezpečný či nikoliv...~5~).
 Binturongg

(2.6.2012 0:44:09)
Taky kešujeme bez ~;)
 Klára

(1.6.2012 20:11:04)
Ale jde! A jaká je to zábava~;)
 Hanka36

(1.6.2012 20:25:40)
Jde, ale je to těžší. A jsou místa, kde se bez gps neobejdu.

Chodili jsme bez ní, ale jde to hlavně tam, kde jsou nějaké orientační body. Když jsme chtěli najít kešku v lese, tak jsme byli bez šance.
 Daniela

(12.6.2012 20:04:52)
Děláme geocoaching už pět let, bez GPS. Podle mapy to vypočítáš a odkrokuješ.
 Hanka36

Líbí se mi to

(1.6.2012 20:27:25)
Pěkné! Díky za inspiraci!
My rodiče chodíme rádi ale děti jsou lenoši a nechtějí. Snad najdeme několik zajímavých možností motivace a půjde to líp.
 Jana

Pěkný článek!

(1.6.2012 22:51:07)
Článek se mi líbí moc. Mám pocit, že spousta lidí se v dnešní době omezuje právě na onu zmiňovanou autoturistiku, což je o ničem. Mám nejraději výlety kde jdeme "od někud někam", což třeba u nás (Brno a okolí) lze perfektně realizovat. Děcka jsou zvyklá od mala chodit, je jim 5 a 7 a v pohodě ujdou i 12 km. Výlet autem na konkrétní místo a pak zas autem zpět by mi připadal dost nudný.

Re: Pěkný článek!

(2.6.2012 2:29:05)
no mně zase připadá nudný někam jen tak ťapat a pak ťapat zase zpátky. když už tak kolo, je to mnohem "akčnější", stihne se toho daleko víc, daleko víc se toho vidí a je to na rozdíl od ťapkání aerobní sport, a na těch jsem tak trochu "závislá" ~:-D. Pěší turistika byla pro mě vždycky děsná núúúďa.

Re: Pěkný článek!

(4.6.2012 8:33:37)
Já jsem za auto ráda. Když jsme jeli někam daleko (200 a více km od domova), měli jsme možnost autem projet větší kus oblasti, navštívit více míst. To bychom pěšky - na kole - no, a veřejnou dopravou už vůbec ne - prostě nezvládli. Vždycky jsme někde zaparkovali, něco zajímavého navštívili, případně prošli město - naučnou stezku - prohlédli památku - a pokračovali. Večer jsme toho měli i tak docela dost.
 Hilly.

Děti moc rády nechodí

(3.6.2012 7:46:27)
Je třeba jim to opravdu nějak ozvláštnit, dát nějaký atraktivní "cíl", jinak začnou být hned unavené, bolet je nožičky atd. Nejlepší asi je, když jde více rodičů s více dětmi, to se zabaví samy. Dodnes vzpomínám na výlety s mými rodiči a na takový ten pocit absolutního vyčerpání a zoufalství(nechte mě tady) na různých tůrách. Přesto na ně velmi ráda vzpomínám, protože výlety byly vždy zakončeny hospodou s palačinkama a tak:-) Jak jsme vyšli, už jsem se ptala rodičů kdy už budeme v té hospodě~:-D
 lucyová (kluci 07/2006 + 05/2008)

Děti moc rády chodí :-)

(7.6.2012 21:01:46)
... a jsou největší zlatíčka právě na výletě, když ťapou. Hádky a zlobení se naprosto minimalizují, chůze je prostě náplň, která je zaměstná. Samozřejmě přesně jak píše článek, nejlepší je to s cílem. Takže houbaření, geocaching nebo šipkovaná; mapa je baví stejně jako GPS. Košík na houby byl jeden z nejlepších narozeninových dárků (a atlas hub je oblíbenější než všechny dětské encyklopedie dohromady :-)) Dokonce si kluci už sami žadoní o procházku do lesa, takže brzy asi budeme mít doma tu kategorii "v sobotu v 9 nastoupený s batůžkem u dveří" :-)
Je ale fakt, že chodíme odjakživa, takže dětem to připadá normální. Když někdy vytáhneme na výlet rodinu, kde to takto běžná aktivita není, je mezi dětmi obrovský rozdíl - ty "nevycvičené" se táhnou, frflají, nebaví je to a rodiče jsou z marné motivace totálně zpruzení...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.