| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Hlavní vyučovací nástroj je motivace

 Celkem 19 názorů.
 komba 


královna věd 

(7.2.2012 12:16:54)
Zdeněk Pinc píše ve své monografii Ovádem ve své obci, že nic takového jako dysgrafie, dyslekcie a všechna další různá dyť vlastně neexistují. Co vy na to, existuje matematická indispozice zvaná dyskalkulie?

Já sice občas tvrdím něco podobného, ale každopádně mám před psychologií velkou úctu. Existenci dysfunkcí beru jako jakýsi ověřený fakt. Ovšem jako vyučující jsem se s disfunkcemi v podstatě nepotkal. I když mi někdy rodiče říkají, že jejich dítě nějakou takovou má, nevím o tom. Učitelé matematiky se naučí číst jakoukoli mazanici, tím, že tam jdu po logice, po smyslu, tak mi čitelnost zas tak nevadí. Vím, co tam mám hledat.
To jsou zlatá slova, do kamene tesat.
Jako matka 3 dětí a z toho 2 dyslektiků také musím potvrdit, že se přístup učitelů mění v čase.
Dcera psala správné odpovědi, ale 3x7=21, výška Sněžky 3 061 m odzadu, chápete, že, nebo ve vlastivědě na otázku, kdo byl 1. československým prezidentem napsala Toms Msrk, a učitelka jí to NEUZNALA za správnou odpověď. Přitom jsem náhodným náhledem do lingvistiky zjistila, že nositelem informace jsou souhlásky a samohlásky jsou jaksi navíc a jsou jazyky, kde se samohlásky nepoužívají vůbec. Nejmladší syn už to měl jednoduché, učitelé věděly o problému a výsledek v matematice si našli, jak popsáno v článku. A v jazycích se francouzštinářka optala, jak bys to napsal - hláskuj a syn obvykle správně vyhláskoval správný tvar. A protože poměrně dobře mluvil, vládla spokojenost. Rozdíl mezi dětmi je 6 let.
K matematice ještě poznámka. Pamatuji se na zděšení v rodinách, když se v 70. letech začaly učit množiny a děti chodily domů s informací, že množina obsahující nulu není prázdná. Proč potom budí u této generace údiv mé RČ, kde poslední čtyřčíslí jsou čtyři nuly: Nula je přece pro počítač platné číslo!!!!
Jinak ač jsem neměla z matematiky nikdy jedničku, velmi mě bavila a považuji ji za velmi krásnou, je to královna věd. A na Zatlanku jsem chodila na gympl, fandím jim.
 komba 


Re: královna věd 

(7.2.2012 12:18:25)
Jejda :učitelé věděli, ale učitelky věděly, upsala jsem se
 Beruska 
  • 

Re: královna věd 

(7.2.2012 15:12:54)
Přitom jsem náhodným náhledem do lingvistiky zjistila, že nositelem informace jsou souhlásky a samohlásky jsou jaksi navíc

Mohu se zeptat, o jakou publikaci se konkretne jednalo? Studuji lingvistiku a toto mi pripada vytrzene z kontextu. 1. Existuji slova, kde se souhlasky vubec nevyskytuji (v cestine i jinych jazycich), 2. ve spouste jazycich jsou samohlasky znakem, ktery odlisuje podobna slova, popripade jeho obmeny (mesto - mestu - mesty nebo man (arabsky kdo) - min (arabsky od nebo nez).

Mozna by pomohlo, kdyby vasi dceru zkousela ustne?
 komba 


Re: královna věd 

(7.2.2012 16:16:56)
O ústí zkoušení jsem žádala, zamítnuto, jaký by pak byl doklad o zkoušení? bylo to na počátku 90. let.
Pravda, jednou měli pana učitele, který byl naopak velmi vstřícný a dceru zkoušel tak, aby uměla, bohužel se stal zástupcem ředitele a přestal učit na 1. stupni. Tento tvrdil, že nestudoval vysokou školu 5 let proto, aby dokazoval žákům, že nic neumějí, naopak učitel MUSÍ udělat vše proto, že žák umí. Bílá vrána, že...
Dcera velkým úsilím vystudovala průmyslovku a pak šla na speciální pedagogiku, kde vystudovala celkem v pohodě. Jistě přes gymnázium by to měla jednodušší, ale nezvládla by přijímačky, hledaly jsme školu, kam se dalo jít bez přijímaček. Maturitu udělala s vyznamenáním a pak to šlo samo. Mladší syn už takové problémy neměl, ústní zkoušení už bylo běžnější.
Kniha, o které se letmo zmiňuji : Úvod do studia jazyka / Jiří Černý, Olomouc : Rubico, 2008
 Jachtarka 


Re: královna věd 

(8.2.2012 9:08:33)
Nejsem lingvista, ale tu informaci mám ze studia informatiky - samohlásky jsou povětšinou redundantní - když z delšího souvislého textu samohlásky vypadnou, stejně je - sice hůře - ale čitelný, pochopíte o co jde. Nebo jinak. Odmažte jednu samohlásku, přečtete, odmažete druhou, stále přečtete, když odmáznete souhlásku už často slovo nepoznáte.
 Beruška 
  • 

Re: královna věd 

(8.2.2012 13:08:38)
Njsm lngvst, l t nfrmc mm z stdj nfrmtk - smhlsk js pvjtšn rdndntň - kdž z dlšh svslh txt smhlsk vpdn, stjň j - sc hř - l čtln, pchpt c jd. Nb jnk. Dmžt jdn smhlsk, přčtt, dmžt drh, stl přčtt, kdž dmznt shlsk ž čst slv npznt.

versus

Ejsem ligvista, ae u informai ám e sudia infomatiky - samohásky sou pojetšinou redudantní - dyž elšího souislého tektu samohásky ypadnou, sejně e - sie ůře - ae čielný, pochoíte o o je. Ebo jiak. Odažte ednu saohlásku, přetete, odmaete ruhou, sále přetete, dyž omáznete soulásku u čato sloo nepozáte.

Hmmm, nějak se mi to nezdá :-P
 Veveruše 


Přečti si to nahlas;-) 

(13.2.2012 8:27:46)
Když koukám na psaný text, skoro bych s tebou souhlasila, ale zkus si to přečíst nahlas~;)
A když už sem tedy píšu, taky se přidám k mlčící (patrně údivem nad tím, že takoví úžasní učitelé skutečně existují) většině.
Momentálně mám trauma už ze školkové docházky svých dětí, narazili jsme na poněkud průměrné učitelky (z hlediska přístupu k dětem - ve školce sice s dětmi ledacos dělají, ale zdá se mi, že nemají k dětem moc citový vztah) a kluci do školky nechodí s žádným velkým nadšením, malý spíš s odporem. Zatím chodí spolu do třídy, tak to celkem jde (po 2 letech docházky tam díky tomu aspoň starší začal chodit docela rád), dokonce tam začali nedávno i spát po obědě, ale příští rok tam má chodit mrňous sám (starší půjde do školy) a mám z toho docela obavy~7~. Na soukromou školku bohužel nemáme. Ale mrknu se raději po nějaké školkové diskusi~;)
 Beruska 
  • 

Re: královna věd 

(7.2.2012 15:19:40)
Take by me zajimalo, ve kteremzeto jazyce se samohlasky vubec nepouzivaji (vyjma znakovych). I Guinessova kniha rekordu rika, ze nejrozsirenejsi hlaskou je a, ktere se vyskytuje ve vsem jazycich. Pokud mate na mysli psanou podobu, pak musim upozornit, ze je rozdil mezi zapisem a pouzivanim (tj. psanou i mluvenou podobou). To, ze se treba v perstine, arabstine atp. casto vynechavaji pri zapisu, neni ovsem duvodem k tomu, aby to tak zacala praktikovat i cestina, protoze je to jiny jazyk s jinou strukturou a navic musi ve spolecnosti existovat nejaka forma, kterou budou vsichni dodrzovat, protoze jinak bychom se nedomluvili.
 liška 


více takových učitelů, prosím! 

(7.2.2012 12:41:01)
Bože, dej našim dětem více takových učitelů! :-)

Shodou okolností jsme tuto sobotu byli se synem (5.tř.) na zkouškách poprvé a syn byl naprosto nadšem a rozhodně chce chodit každý týden (a to není žádný pilný student).

Rozhodně bych se podepsala pod tvrzení, že motivace je nejdůležitější. Dokáže-li učitel zaujmouat a motivovat, děti si získá. Jen málo je ovšem takových učitelů ...

Kladně hodnotím i vedení rozhovoru, skladbu dotazů, témata, na která se autor dotazoval.

Velmi pěkné počtení! Děkuji!
 Nina 


Re: více takových učitelů, prosím! 

(9.2.2012 22:24:33)
Dobrý den, děkuji za ocenění. Na rozhovory se připravuji docela pečlivě :-) Příště na tyto stránky doporučím nějaký diskutabilnější příspěvek a budu zvědavá, co Vy na to.... Překvapilo mne, jak kultivovaně se tu k tématům diskutuje.
 štěpánkaa 


Re: více takových učitelů, prosím! 

(11.2.2012 16:18:05)
ono je to s tou motivací hrozně ošidné. Zkoušky nanečisto samozřejmě přitahují žáíky již předem motivované, kteří se chtějí dostat na gymnázium (nebo jinou SŠ) a tudíž mají jejich učitelé v t+ěchto kursech jaksi "hotovo", pokud jde o motivaci.~d~
Nicméně Petr Husatr má můj velký obdiv, absolvovala jsem se svými dětmi jeho zkoušky nanečisto a bylo to fakt super~R^~R^~R^, úplně něco jiného nježli Scio testy.
 Jája 
  • 

Bože 

(8.2.2012 8:03:10)
Bože, proč není víc takových rozumných a zapálených učitelů!
 liška 


proč tak málo komentářů??? 

(8.2.2012 11:33:03)
kdejaký článek tady má dlouhou šňůru komentářů, plných uštěpačných poznámek, narážek a urážek a takový pěkný článek jako je tento, sotva pár ... ???
 BludickazBC 


Re: proč tak málo komentářů??? 

(8.2.2012 23:03:55)
Protože je ten článek tak dobře udělaný, že už není co k němu dodat. A souhlasné pokývání hlavou čtenáře se jaksi nezobrazuje ~:-D
 liška 


Re: proč tak málo komentářů??? 

(9.2.2012 10:45:50)
jasně, takže umíte už psát jen negativní komentáře ...

jaksi chápu, že pokývání hlavou se zde neprojeví, ale proč nenapsat krátkou větu: "Super článek!", aby autora potěšil ...
 BludickazBC 


Re: proč tak málo komentářů??? 

(9.2.2012 13:21:56)
Nemám pocit, že bych byla autorkou negativních komentářů, většinou se ozývám k článkům, které mě nějak osloví, pokud k nim mám co dodat nebo doplnit. Tady jsem fakt jedním dechem přečetla a pokývala hlavou.
 Veronika 
  • 

Re: proč tak málo komentářů??? 

(9.2.2012 16:11:30)
Autor za to může být rád.Komentuji pouze to,co se mi nelíbí.S čím souhlasím,nechávám být.
 liška 


Re: proč tak málo komentářů??? 

(10.2.2012 13:55:56)
to si nejsem jistá, zda málo komentářů autora potěší ...

taky by mě netěšilo, kdyby mi všichni jen vytýkali, co dělám špatně a když se mi něco zadaří a odvedu dobrou práci, nechali by to bez komentáře ...

asi jsem naivní a do dnešní kritické tvrdé doby se nehodím ...
 Cindy (XI/06 + IX/10) 


Re: proč tak málo komentářů??? 

(12.2.2012 12:58:17)
To je bohužel pravda. Zažila jsem to i v bance. Spokojený klient v klidu odešel a poho - nikde se o tom nešířil. Zato nespokojený klient (většinou ne kvůli chybě na straně banky, ale dost často proto, že se chtěl například přijít pohádat nebo ohřát - to si nevymýšlím, to jsou mé zkušenosti), tak dokázali udělat takové tóčo, že si nás svolával i ředitel... Spokojenost se neřeší, ale nespokojenost se rozmázne, aniž by se kolikrát zjišťovalo, zda je stížnost oprávněná. Kolegyni, která se mnou nastupovala ve stejný den nařkla jedna klientka JINÉ BANKY, že se mé kolegyně bojí, protože by mohla zjistit stav na jejím účtu v té JINÉ BANCE. Ačkoli to náš počítačový systém vůbec neumožňoval, kolegyni nakonec vyhodili. A skutečně pouze kvůli tomuto nesmyslnému výroku. Pro kolegyni to bylo nakonec dobře, protože začala pracovat v jedné švýcarské firmě, kde si jí vážili a kde měla veškeré myslitelné i nemyslitelné výhody.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.