Binturongg |
|
(8.7.2011 9:20:35) Kam až hodlá lidstvo, dopr..., zajít v tom neustálém povolování uzdy a gumováním jakékoli motivace?
Jasně zrušíme fyziku, děti to jen traumatizuje. Proč naučit pedagogy na pajdě tento předmět učit zábavně, že? Proč na pajdě vůbec učit cokoli zábavně, když je třeba neustále zdůrazňovat kvalitu a schopnost vyrovnat se jiným humanitním fakultám. Na pajdách už o děti a výuku přece dávno nejde a domnívám se, že vlastně nikdy ani nešlo...
Navrhuji, aby dyslektici nemuseli číst, dysgrafici psát, dysortografikům nebudeme dávat pravopisná cvičení, dyskalkulikům osekáme matiku na minimum...nebo víte co, zrušme matematiku a češtinu, jsou to diskriminující, traumatizující a neurotizující předměty. Profesionálně číst, psát a počítat v dnešní době může kdekdo, jak vidíme okolo sebe, proč tedy pěstovat tudlenctu.... kultůůůru?
|
susu | •
|
(8.7.2011 10:17:26) Možná by žákům bylo blaze a nebyli by traumatizovaní, ale jako celek bychom pak asi měli trochu potíže. Civilizace by se nám rozložila a mohli bychom zpátky na stromy.
|
|
khale |
|
(8.7.2011 23:18:06) Binturong, nevím, kde jsi studovala pajdu ty. Opravdu si myslím, že výuku na pedagogických fakultách nelze takhle generalizovat a vadí mi to. Já sama mám vystudovaný obor Ma-Fy pro SŠ a rozhodně těch pět let tam nebylo proflákaných. O děti a jak učit, jak přitáhnout zájem atd. tam tedy rozhodně šlo. Na druhou stranu mě nepřekvapuje, že má dost lidí názory jako ty, viděla jsem už ledacos bohužel. Můj názor je, že znalosti základů fyziky patří do všeobecného vzdělání. Tím nemyslím, že umí student ve správnou chvíli ze sebe vychrlit ten správný vzorec. Znalost vzorečků sama o sobě ještě neznamená, že chápu, rozumím, umím ... Myslím si, jsem přesvědčená, že fyzika by měla být především o tom, jak se dívat na svět kolem nás a snažit se ho chápat. Může naučit spoustu zajímavých věcí a poukázat na vztahy, souvislosti ... Učit fyziku je náročné, žáky myšlení jak známo bolí a ono si bohužel nejde vždycky jenom hrát. Snažit se porozumět něčemu, čemukoli v jakémkoli předmětu, dá prostě práci a vyžaduje disciplínu. Fyzika pouze jako výběrový předmět je dle mého krok zpátky a nepíšu to jen jako učitelka fyziky a člověk, který ji má prostě rád.
|
Alira | •
|
(9.7.2011 0:15:56) Souhlasim. Fyziku nelze jen tak zrusit. Dava cloveku zakladni znalosti o tom, jak funguje svet okolo nas. A hanet PedF je nefer. Studovala jsem obor cj - pedagogika a o to, jak vyucovat zajimave, tam slo velmi a zasadne!
|
Binturongg |
|
(9.7.2011 10:12:17) Aliro - fér nefér - teorie a praxe je něco jiného a myslím, že to po 12 letech a 3 školách, kde jsem učila, zvládnu posoudit. Za nás taky šlo na pajdě též děsně o to, aby výuka byla úžasně moderní a žáky bavila. Zvláštní je, že praxe byl absolutně jiná...
|
|
|
Binturongg |
|
(9.7.2011 10:04:10) Jindřiško - s těmi pajdami jsem samosebou držkovou očekávala, ale já fakt - až na výjimky - nepotkala člověka, kterého bych si cenila mj. proto, že vystudoval peďák, včetně sebe samotné. To, že se už léta nazývají pajdy učňáky mezi fakultami (to není můj výmysl, tak je nazývala už generace mých rodičů), není chyba jejich absolventů, pochopitelně. Chci tím říci, že pajda Ti možná něco dát může, pokud máš i osobní schopnosti a pedagogický talent. Před 10-15 lety jsem na peďáku potkala jen minimum lidí - kantorů, kterých bych si mohla vážit. Ano, hledala jsem chybu v sobě, ale později, na dalších fakultách, které jsem studovala, mi došlo, že koncentrace úctyhodných osob je na PedF podstatně nižší.
Neznamená to, že pohrdám absolventy peďáků, to vůbec. Bohužel je pajda jediný prostředek, jak dosáhnout vytouženého povolání - jako tomu bylo u mě, mnohých mých oblíbených kolegyň, nebo prostě znouzectnost, jako tomu bývá u značného množství lidí, kteří tam jdou jen proto, aby měli VŠ lehčí cestou než třeba na filosofii.
Je však třeba poznamenat, že tři dámy, které mě učily učit už během mé praxe, které se staly mými vzory a později přítelkyněmi, a kterých si nesmírně vážím, pajdu vůbec nemají. Jedna má ještě učitelský ústav, dvě mají filosofii
|
Petrajda |
|
(10.7.2011 0:09:12) Binturong, ač nerada, v kritice pedagogicko-psychologických předmětů na PedF se musím přidat na Tvoji stranu - nic zbytečnějšího jsem na škole nezažila. Spousta teorie a plků a ze všech tamních vyučujících tak 2, kteří by měli v reálu šanci.
To nemluvím o předmětech podle aprobace, ty měly úroveň dobrou a taky rady, jak učit, se člověk dozvěděl nejvíce v lekcích didaktiky daného předmětu, spadajících ale pod odborné katedry, ne při hodinách pedagogiky nebo psychologie.
I PROTO jsem já tak zásadně proti plošnému zvyšování/snižování tabulkových tarifů, tipuju si, že ta jedna z těch dvou schopných vyučujících pedagogiky, v té době mladá a nadšená, měla na celé katedře nejnižší plat...
|
|
|
|
|