| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Proč je v noci tma a jiné otázky

 Celkem 17 názorů.
 susu 
  • 

Nevím,no. 

(8.7.2011 7:40:34)
Přijde mi škoda odbourat výuku fyziky. Podle mě je to prima předmět o světě kolem nás. Miluju hernu nahoře v technickém muzeu a v Technoramě jsem téměř skákala nadšením. Je škoda, že se učí tak často biflováním vzorečků to je fakt naprd, ale to není chyba předmětu, ale toho konkrétního učitele. A představe, že se světem pohybují lidé, kteří nikdy neslyšeli a rychlosti, tlaku, volném pádu, gravitaci,....všem dalším, mě docela děsí.
 Ili 
  • 

Re: Nevím,no. 

(8.7.2011 8:53:55)
Souhlas, fyzika je základní předmět. Nelze nemít aspoň základní představu o světě kolem sebe.
Kvalita výuky je věc jiná.
 Binturongg 


Fyzika ano! 

(8.7.2011 9:20:35)
Kam až hodlá lidstvo, dopr..., zajít v tom neustálém povolování uzdy a gumováním jakékoli motivace? ~q~

Jasně zrušíme fyziku, děti to jen traumatizuje.
Proč naučit pedagogy na pajdě tento předmět učit zábavně, že?
Proč na pajdě vůbec učit cokoli zábavně, když je třeba neustále zdůrazňovat kvalitu a schopnost vyrovnat se jiným humanitním fakultám.
Na pajdách už o děti a výuku přece dávno nejde a domnívám se, že vlastně nikdy ani nešlo...

Navrhuji, aby dyslektici nemuseli číst, dysgrafici psát, dysortografikům nebudeme dávat pravopisná cvičení, dyskalkulikům osekáme matiku na minimum...nebo víte co, zrušme matematiku a češtinu, jsou to diskriminující, traumatizující a neurotizující předměty.
Profesionálně číst, psát a počítat v dnešní době může kdekdo, jak vidíme okolo sebe, proč tedy pěstovat tudlenctu.... kultůůůru? ~d~
 susu 
  • 

Re: Fyzika ano! 

(8.7.2011 10:17:26)
Možná by žákům bylo blaze a nebyli by traumatizovaní, ale jako celek bychom pak asi měli trochu potíže.~;) Civilizace by se nám rozložila a mohli bychom zpátky na stromy.:-)
 khale 


Re: Fyzika ano! 

(8.7.2011 23:18:06)
Binturong, nevím, kde jsi studovala pajdu ty. Opravdu si myslím, že výuku na pedagogických fakultách nelze takhle generalizovat a vadí mi to. Já sama mám vystudovaný obor Ma-Fy pro SŠ a rozhodně těch pět let tam nebylo proflákaných. O děti a jak učit, jak přitáhnout zájem atd. tam tedy rozhodně šlo. Na druhou stranu mě nepřekvapuje, že má dost lidí názory jako ty, viděla jsem už ledacos bohužel.
Můj názor je, že znalosti základů fyziky patří do všeobecného vzdělání. Tím nemyslím, že umí student ve správnou chvíli ze sebe vychrlit ten správný vzorec. Znalost vzorečků sama o sobě ještě neznamená, že chápu, rozumím, umím ... Myslím si, jsem přesvědčená, že fyzika by měla být především o tom, jak se dívat na svět kolem nás a snažit se ho chápat. Může naučit spoustu zajímavých věcí a poukázat na vztahy, souvislosti ... Učit fyziku je náročné, žáky myšlení jak známo bolí a ono si bohužel nejde vždycky jenom hrát. Snažit se porozumět něčemu, čemukoli v jakémkoli předmětu, dá prostě práci a vyžaduje disciplínu. Fyzika pouze jako výběrový předmět je dle mého krok zpátky a nepíšu to jen jako učitelka fyziky a člověk, který ji má prostě rád.
 Alira 
  • 

Re: Fyzika ano! 

(9.7.2011 0:15:56)
Souhlasim. Fyziku nelze jen tak zrusit. Dava cloveku zakladni znalosti o tom, jak funguje svet okolo nas.
A hanet PedF je nefer. Studovala jsem obor cj - pedagogika a o to, jak vyucovat zajimave, tam slo velmi a zasadne!
 Binturongg 


Re: Fyzika ano! 

(9.7.2011 10:12:17)
Aliro - fér nefér - teorie a praxe je něco jiného a myslím, že to po 12 letech a 3 školách, kde jsem učila, zvládnu posoudit.
Za nás taky šlo na pajdě též děsně o to, aby výuka byla úžasně moderní a žáky bavila.
Zvláštní je, že praxe byl absolutně jiná... ~d~ ~;)
 Binturongg 


Re: Fyzika ano! 

(9.7.2011 10:04:10)
Jindřiško - s těmi pajdami jsem samosebou držkovou očekávala, ale já fakt - až na výjimky - nepotkala člověka, kterého bych si cenila mj. proto, že vystudoval peďák, včetně sebe samotné.
To, že se už léta nazývají pajdy učňáky mezi fakultami (to není můj výmysl, tak je nazývala už generace mých rodičů), není chyba jejich absolventů, pochopitelně.
Chci tím říci, že pajda Ti možná něco dát může, pokud máš i osobní schopnosti a pedagogický talent.
Před 10-15 lety jsem na peďáku potkala jen minimum lidí - kantorů, kterých bych si mohla vážit.
Ano, hledala jsem chybu v sobě, ale později, na dalších fakultách, které jsem studovala, mi došlo, že koncentrace úctyhodných osob je na PedF podstatně nižší.

Neznamená to, že pohrdám absolventy peďáků, to vůbec. Bohužel je pajda jediný prostředek, jak dosáhnout vytouženého povolání - jako tomu bylo u mě, mnohých mých oblíbených kolegyň, nebo prostě znouzectnost, jako tomu bývá u značného množství lidí, kteří tam jdou jen proto, aby měli VŠ lehčí cestou než třeba na filosofii.

Je však třeba poznamenat, že tři dámy, které mě učily učit už během mé praxe, které se staly mými vzory a později přítelkyněmi, a kterých si nesmírně vážím, pajdu vůbec nemají.
Jedna má ještě učitelský ústav, dvě mají filosofii ~:-D ~d~
 Petrajda 


Re: Fyzika ano! 

(10.7.2011 0:09:12)
Binturong, ač nerada, v kritice pedagogicko-psychologických předmětů na PedF se musím přidat na Tvoji stranu - nic zbytečnějšího jsem na škole nezažila. Spousta teorie a plků a ze všech tamních vyučujících tak 2, kteří by měli v reálu šanci.

To nemluvím o předmětech podle aprobace, ty měly úroveň dobrou a taky rady, jak učit, se člověk dozvěděl nejvíce v lekcích didaktiky daného předmětu, spadajících ale pod odborné katedry, ne při hodinách pedagogiky nebo psychologie.

I PROTO jsem já tak zásadně proti plošnému zvyšování/snižování tabulkových tarifů, tipuju si, že ta jedna z těch dvou schopných vyučujících pedagogiky, v té době mladá a nadšená, měla na celé katedře nejnižší plat...
 Tatiana 
  • 

výtka autorke 

(8.7.2011 10:36:29)
Knihu si určite kúpim. Článok beriem ako popularizáciu fyziky, nie ako návrh na zrušenie výuky.
Autorka by si však mala skontrolovať meno Vojtecha Zamarovského, ktorý žil v Trenčíne a určite nemal české meno.
 ALL 


Re: výtka autorke 

(8.7.2011 11:41:43)
Souhlasím, nevím, proč se tu začali všichni tak rozčilovat nad rušením fyziky - článek je primárně o něčem jiném: jak učinit fyziku atraktivnější. Často mám z diskuzí pod články dojem, že diskutující se chtějí hlavně naštvat. ~;)
 susu 
  • 

Re: výtka autorke 

(8.7.2011 11:54:55)
"Ondřej Štefl v Televizní akademii prohlásil, že by nejlepší bylo, kdyby se fyzika stala nepovinným předmětem a vybírali si ji jen ti se skutečným zájmem o věc. Co si tom myslíte? Chyběla by lidem v jejich životě?

Zprvu mne Šteflovy názory pobouřily. Za čas mi ale došlo, že na tom něco bude. Problém vidím v tom, že zájmy nejsou vrozené, vrozené jsou jen dispozice, spící zájmy. Skutečný zájem je tedy třeba probudit. A to musí udělat někdo, kdo má o fyziku sám zájem, má ji rád a umí to s dětmi. Prostě kvalitní učitel. Zde je pes zakopán. Co se týká druhé otázky: Nerad to říkám, ale myslím si, že většina „obyčejných“ lidí se bez školské fyziky docela dobře obejde. Na druhé straně znalost fyziky dozajista neuškodí, dodává člověku cit pro realitu. Nenaletí pak tak snadno na různé pseudovědecké nesmysly. "

Ehm, toto mě zarazilo. Na toto reaguju.

 Winky 
  • 

Re: výtka autorke 

(8.7.2011 13:31:30)
já z toho chápu že pán, jakkoliv je vědec, je i realista. Dospělý který se nepohybuje v tomto oboru si už určitě nepamatuje žádný fyzikální vzorec, možná i odpověĎ na otázku zda je rychlejší světlo nebo zvuk by byla čistá tipovačka...
Sama nejsem pro rušení předmětů, ono "vyučovat zábavně" je príma mantra, ovšem než se jejího naplnění dočkáme, je možná lepší vzít to trochu z té rodičovské stránky a pokud vám to připadá důležité, potomka motivovat sami. Však kroužky "mladých techniků" nebo různých kutilů, modelářů, elektrotechniků apod. existují. A různé běžné fyzikální "pokusy" se dají dělat i doma když je zájem (působení páky, vytlačování objemu, lom světla, pozorování a měnění různých skupenství vody....)
 Margot+1 


Re: výtka autorke 

(8.7.2011 13:56:02)
jj, v krátkém filmu Besipu jsem se dozvěděla, že leckterý řidič kamionu si myslí, že kamion zastaví rychleji než osobák, protože je těžší. Tady už je neznalost fyziky doslova smrtelná záležitost - ovšem pro ostatní ~q~
 mocall 


Fyzika - svatostánek pro vyvolené 

(8.7.2011 19:15:20)
Tleskám akci pana Zamarovského popularizovat fyziku. Vzhledem k tomu, že jsme s manželem již x-tá generace techniků v obou našich rodech, sledujeme u starší se zájmem, jak probíhá výuka základů fyziky. Ano, slibovali jsme si, že bude potomek k fyzice přilákán a využije, k čemu má v hlavě předpoklady. Nadšení se nekoná. To, že je fyzika velmi vzrušující obor, kde se odehrávají jedny z největších objevů, se zcela při výuce vytrácí. Místo toho nastupuje nuda a dělání velblouda z komára. Primitivnosti typu páka, nakloněná rovina jsou podané jako super věda. I z té nejzákladnější fyziky se dělá svatostánek, ke kterému je třeba vzhlížet s bázní a úctou.

Nesouhlasím s autorčiným tvrzením, že přírodní vědy zklamaly očekávání a již nejsou tak sexy. Stále se ve vědě děje mnoho zajímavých věcí. Asi bychom se dost divili, kam až věda došla např. s umělou inteligencí. Jen media o tom příliš neinformují.
 Irena, 2 deti 
  • 

PROBOHA!!!!! 

(11.7.2011 20:53:39)
Fyzika je veda o energiich, pracujici se zakladnimi pojmy a vztahy a podporujici abstraktni mysleni. Jasne, ze v praktickem zivote nepotrebujete sypat vzorce, ale zakladni fyzikalni pojmy a vztahy byste znat meli. Pokud nechcete pusobit jako ignorat napr. pri diskuzi/spatne se rozhodnout/ na tema biopalivo. Jsem ved. pracovnik fyzik, ucim na Jaderne fakulte CVUT a kolegu Zamarovskeho znam.
 uhugo 
  • 

Re: PROBOHA!!!!! 

(12.7.2011 19:45:11)
Podle me ma fyzika v zakladnim a strednim skolstvi zbytecne mnoho prostoru. Pro bezneho cloveka je fyzika zajimava hlavne presahem do praktickych aplikaci. Z doby mezi bleskem a hromem se da spocitat vzdalenost bourky, clovek s predstavou o gravitaci se nemusi bat, ze se mu v Australii navali krev do hlavy (jako by visel hlavou dolu), Ohmuv zakon nam napovi, proc nelze soucasne provozovat pracku a varnou desku na jednom 16A jistici, po susenkach, ktere nam dodaji hodne energie, patrne ztloustneme. Fyzika dale predstavuje velmi fundamentalni pohled na nas svet a kdo se o svet zajima, tezko se muze fyzikalnimu modelu vyhnout. Tohle at se ve srozumitelne podobe uci. Ovsem je opravdu nutne nabehnout na gymnazisty s inercialnimi a neinercialnimi vztaznymi soustavami? Je nutne mit v zakladnim vzdelani kalorimetrickou rovnici, kterou vetsina zaku stejne nepochopi (nic proti ni, je to nadherna realizace vztahu ma dati-dal, ale kolik ucitelu to takhle umi vysvetlit a kolik zaku pochopit)?
Zejmena zakladni skola by cloveka mela pripravit na prakticky zivot. Tedy naucit zakladum ekonomie a prava (zaplatit slozenky, podepsat spravnou pracovni smlouvu, nevzit si nevyhodnou pujcku, nepodepsat ukonceni pracovni smlouvy dohodou misto vypovedi) a az pote se venovat vedam, filosofii a umeni.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.