Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(3.3.2011 9:42:07) Moje zkušenosti se současným základním školstvím jsou omezené na dva a půl roku školní docházky staršího syna. První dva roky - přísná a konzistentí paní učitelka, na třídních schůzkách říkala tříde je živá, je to spousta silných osobností, je s nimi zábava, dají se zvládnout. Děti chodily do školy rády, výuka postupovala rychle, úkolů přiměřeně - max dva na den, na víkend nic. Každý rok škola v přírodě.
Od třetí třídy - změna učitelky. Ze začátku přístup - budeme kamarádi, o všem se hlasuje, i o tom, jestli spolužák dostane poznámku(?!). Seďte si, jak chcete, třeba každou hodinu jinak. Když si někdo nechce přesednout, tak ať zůstane tam, kde je. Ve třídě bordel. Pak pomalu ustává hlasování, nastupují tresty - stokrát napiš nebudu střílet špejlema po spolužácích. Neustálé upozorňování na to, že Pepík zlobí a ostatní děti kvůli tomu mají extra úkol, jsou po škole atd. Tempo výuky se znatelně zpomalilo. Informace od syna - dnes jsme necvičili, protože jsme nezvládli v klidu dojít do tělocvičny. Dnes jsme nečetli, protože paní učitelka psala poznámky. Jednou jsem synovi nesla o přestávce zapomenutou hokejku - ve třídě rachot jak blázen, děti se navzájem fackují - paní učitelka seděla na zemi s jednou holčičkou a hrály si tam. Děti vůbec nevědí, na čem jsou, paní učitelka by si nejradši nechala jen ty hodné (jmenovitě) zbytek by poslala do jiných tříd. Pepík v pololetí odchází do jiné školy, jenže, co čert nechtěl, začíná zlobit Honzík a Maruška. Syn přijde kolikrát ze školy otrávený, že se kvůli bordelu vlastně nic neučili. On patří k té "hodné" části třídy, jeho má paní učitelka ráda.
Tak nevím - tohle asi žádná smlouva nezlepší. Paní učitelka na třídních schůzkách klidně řekne, že si s dětmi neví rady, na dotaz, jak se chová vaše dítě se vám dostane odpovědi: Je to vaše dítě, vy ho znáte nejlépe.
Co byste dělali? Na jednu stranu nechci paní učitelce ubližovat, je fakt hodná. Na druhou stranu podle mě vůbec není učitelka - má vystudováno, ale dlouho byla mimo obor a učit nezvládá - přesouvá se to do pozice domácí škola a to mě fakt nebaví. Naštěstí syn je chytrý a dobře si pamatuje, ale stejně. Mě napadá leda začít chodit do hodin, jeden rodič po druhé, ale zas jestli to není přílišná buzerace? Ovšem představa dalších dvou let takového vzdělávání moc povzbudivá není.
Cimrman mě pravdu - na škole je třeba zavést lázeň.
|
Binturongg |
|
(3.3.2011 10:18:26) Paní učitelka je možná hodná, ale zjevně neschopná.
Zřejmě patří k té generaci absolventů, kteří se domnívali, že "demokracie" a válení se po koberci ve třídě, jsou nejlepšími výukovými a výchovnými prostředky...
Občas jsme kdysi s kolegyní drbaly poobnou paní učitelku, jelikož díky její liberálnosti nebylo slyšet vlastního slova ani v našich - sousedních třídách. Děti dorazily na druhý stupeň zdivočelé, číst a psát uměly na rovni cca 3. třídy, neuměly se učit, pracovat... Dávali je dohromady všichni kantoři + má matka - školní psycholog - snad do sedmé třídy.
Dala bych kluka jinam, dokud je čas.
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(3.3.2011 10:28:02) Já bych ho i jinam dala, jenže má třídu plnou kamarádů. Spíš jsem chtěla zjistit, jak "decentně" pro děti zajistit pro příští rok jiného učitele.
|
Binturongg |
|
(3.3.2011 12:10:22) Markéto - z vlastní zkušenosti - s tím nenaděláš nic ani jako kolegyně úča natož jako "blbej rodič." Ta učitelka, kterou jsem popsala, se časem stala zástupkyní ředitele a na další škole ředitelkou, publikuje... Na vedoucí pozici a psaní je šikovná, takže jediná cesta, jak se jí zbavit, bylo nabídnout jí něco "lepšího"
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(3.3.2011 12:13:41) Tak toho jsem se obávala.
|
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(3.3.2011 12:13:41) Tak toho jsem se obávala.
|
Markéta, kluci 9 a 2 | •
|
(3.3.2011 12:16:06) Na angličtinu, informatiku a hudebku a podivný předmět s názvem já a my mají jiné učitele a tam není problém. Třeba se toho k jiným kantorům příští rok přesune víc. Jinak holt pojedeme domácí školu.
|
Binturongg |
|
(3.3.2011 12:26:05) Markéto - jediné, co mě napadá, stěžovat si na učitelku, ale všichni rodiče, nebo velká většina, vyjádřit písemně s podpisy přání, aby vaše děti už příští rok neučila a oficiálně to předat vedení školy.
Jenže to jsem zažila za 12 let pouze jednou - rodiče se málokdy dokáží spojit, když jim připadá, že o nic moc nejde.
Rodiče dokázali dohnat do předčasného důchodu úču na II. stupni která ještě 15 let po revoluci mluvila v dějepisu jako Marta Semelová a vychvalovala socialismus a komunistickou stranu + učila dle starých učebnic kde byly (nejen) historické bludy...
|
Jaana2 |
|
(3.3.2011 19:46:27) Binturong tak ve třídě syna to doopravdy dopadlo. Ve třetí třídě chytli s prominutím kr.vu a celý rok to byl dost opruz jak pro děti, tak pro rodiče, kteří tam (do školy) chodili "na kobereček" . Do čtvrté už šel s jinou píučkou a fakt nemůžu říct jediné křivé slovo, tak bych si prostě učitelky představovala. Lituju ty děti, které onu dřívější vyfasovaly a jejich rodiče rovněž
|
|
|
|
|
Jája | •
|
(3.3.2011 12:31:00) Jak za kkomunistů: vyšoupneme ho vejš, aby dole neškodil
|
Binturongg |
|
(3.3.2011 12:44:08) Jája - tak tak. Na místě zástupkyně dovedla ta dáma obratně házet své povinnosti na kolegy, na místě ředitelky je prý skvělá a její učebnice pro děti jsem občas i používala. Ona není debil, jen naprosto neschopná úča bez talentu, odsouzená k tomu být teoretikem - našprtaná, to uměla být. Takových je děsná spousta a hlavně jeden čas z peďáků vylézaly téměř výhradně tyto typy, protože byl trend liberalizace (nejen) prvního stupně, a když holka neuměla používat vlastní cit, rozum a mozek, stalo se, že se ještě 28.6. váleli prvňáci po koberci a neuměli přečíst dvouslabičné slovo... Naštěstí, co tak vím, je na většině škol usměrnili. U nás ne, neb byla kamarádka s ředitelkou, ale i ta musela něco dělat, když byla 2x na hospitaci a málem ji trefilo
|
Jája | •
|
(4.3.2011 13:44:53) Někdo je prostě lepší učitel, někdo lepší organizátor. Organizátor pak může být výborný ředitel.
|
|
|
Markéta s párkem | •
|
(3.3.2011 12:52:23) No prostě Cvach.
Což by nemuselo vadit, kdyby dotyčná úča byla sebekritická. Předpokladem dobrého ředitele není být dobrý učitel. Ale měla by umět dobrého a špatného učitele rozlišit a ty dobré ocenit.
Mám to teĎ ve školce. V první třídě je učitelka, co děti furt napomíná a vůbec se na ně neusměje. myslím, že ona sama si neuvědomuje, jak děsně na ty děti působí, jak ty děti vnímají, že když je tam ona, je tam jen napomínání, byť se to týká jiných dětí. Ona má přirozeně takový nepříjemný způsob jednání, takže myslím, že se s tím nic dělat nedá. Vůbec nechápu, proč šla učit. Takže dítě posílám do školky jen když má ranní ty druhá, milá učitelka.
MMCh - považuju za naprosto zbytečné chtít po učitelkách mš, aby měly vš. Podle mne by na normální školku měla stačit střední. Dyť ta učitelka nemusí mít žádný odborný znalosti, proboha, jen z pedagogiky, trochu psychologie a základy hudebky a výtvarky. Na to přeci střední odborná škola stačí.
|
Binturongg |
|
(3.3.2011 22:32:53) Markéta - Cvach Ano, máš pravdu, neřekla bych, že umí rozlišovat mezi ok a ne-ok učitelem, ale jako říďu jsem ji nezažila, takže nemůžu soudit.
S MŠ máš pravdu - ale všeobecné středoškolské vzdělání některé typy potřebují jako prase drbání...Možná by stačilo základoškolské: Suplovávala jsem totiž v MŠ během dovolených a čuměla jak tele, když na procházce starší p.uč. ukazovala dětem jedli a buk, říkala jim, jak se od sebe liší a její mladší kolegyně to své skupině ukazovala zároveň, ale NAOPAK! Jakože buk má jehličí a jedle listí!!! No nezabila byste ji, milostpani?
|
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(3.3.2011 10:19:35) Z čehož vyplývá, že jsem taky pro, aby měli žáci ve třídách sprchy a vany
|
|
Pimpagnola |
|
(3.3.2011 21:24:59) Omlouvám se za příspěvek ne přímo k tématu, ačkoli.... Prosím, kdo je tu z Ústeckého kraje, jeho děti chodí do ZŠ, a měl by chvíli čas a chuť mi pomoc s bakalářkou, tak prosím o vyplnění dotazníku ohledně základní školy vaší ratolesti, či ratolestí. Nebo pokud jste asistent pedagoga či učitelka, tím líp. A nejlíp, pokud máte děti se speciálními vzdělávacími potřebami integrované do běžné třídy ZŠ. Případně přepošlete tento vkaz známým, kteří by mi mohli dotazník vyplnit.
Dotazník najdete na http://inkluze.webnode.cz/ v záložce Projekt. Moje mailová adresa je pimpagnola@seznam.cz, nebo je také uvedena na webu. Vyplněné dotazníky mi, prosím, posílejte na tuto adresu.
Předem moc děkuji a přeji hodně štěstí a pevných nervů s dětičkami
|
|
Lota |
|
(4.3.2011 13:07:42) Věřím, že nechceš ublížit oné hodné paní učitelce. Nicméně tím ubližujete - všichni rodiče - vašim dětem. Bojujte! Pokud je tam učitelka nová, je dost možné, že má prozatím jen smlouvu na dobu určitou, tedy bylo by pro zaměstnavatele jednoduché s ní po roce pracovní poměr rozvázat. Až jí dá smlouvu na dobu neurčitou, už to tak lehce nepůjde. A bude dál a dál deformovat děti a jejich vztah ke škole, vzdělání i k sobě navzájem. Spojte se s dalšími rodiči, napište i opakovaně vedení školy, sejděte se osobně. Ta naděje, že ve 4. třídě přijde lepší učitelka, za to myslím stojí. Držím palce!
|
|
|