| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Hledání odpovědnosti za potíže s kázní

 Celkem 48 názorů.
 Markéta, kluci 9 a 2 
  • 

Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 9:42:07)
Moje zkušenosti se současným základním školstvím jsou omezené na dva a půl roku školní docházky staršího syna. První dva roky - přísná a konzistentí paní učitelka, na třídních schůzkách říkala tříde je živá, je to spousta silných osobností, je s nimi zábava, dají se zvládnout. Děti chodily do školy rády, výuka postupovala rychle, úkolů přiměřeně - max dva na den, na víkend nic. Každý rok škola v přírodě.

Od třetí třídy - změna učitelky. Ze začátku přístup - budeme kamarádi, o všem se hlasuje, i o tom, jestli spolužák dostane poznámku(?!). Seďte si, jak chcete, třeba každou hodinu jinak. Když si někdo nechce přesednout, tak ať zůstane tam, kde je. Ve třídě bordel. Pak pomalu ustává hlasování, nastupují tresty - stokrát napiš nebudu střílet špejlema po spolužácích. Neustálé upozorňování na to, že Pepík zlobí a ostatní děti kvůli tomu mají extra úkol, jsou po škole atd. Tempo výuky se znatelně zpomalilo. Informace od syna - dnes jsme necvičili, protože jsme nezvládli v klidu dojít do tělocvičny. Dnes jsme nečetli, protože paní učitelka psala poznámky. Jednou jsem synovi nesla o přestávce zapomenutou hokejku - ve třídě rachot jak blázen, děti se navzájem fackují - paní učitelka seděla na zemi s jednou holčičkou a hrály si tam. Děti vůbec nevědí, na čem jsou, paní učitelka by si nejradši nechala jen ty hodné (jmenovitě) zbytek by poslala do jiných tříd. Pepík v pololetí odchází do jiné školy, jenže, co čert nechtěl, začíná zlobit Honzík a Maruška. Syn přijde kolikrát ze školy otrávený, že se kvůli bordelu vlastně nic neučili. On patří k té "hodné" části třídy, jeho má paní učitelka ráda.

Tak nevím - tohle asi žádná smlouva nezlepší. Paní učitelka na třídních schůzkách klidně řekne, že si s dětmi neví rady, na dotaz, jak se chová vaše dítě se vám dostane odpovědi: Je to vaše dítě, vy ho znáte nejlépe.

Co byste dělali? Na jednu stranu nechci paní učitelce ubližovat, je fakt hodná. Na druhou stranu podle mě vůbec není učitelka - má vystudováno, ale dlouho byla mimo obor a učit nezvládá - přesouvá se to do pozice domácí škola a to mě fakt nebaví. Naštěstí syn je chytrý a dobře si pamatuje, ale stejně. Mě napadá leda začít chodit do hodin, jeden rodič po druhé, ale zas jestli to není přílišná buzerace? Ovšem představa dalších dvou let takového vzdělávání moc povzbudivá není.

Cimrman mě pravdu - na škole je třeba zavést lázeň.
 Binturongg 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 10:18:26)
Paní učitelka je možná hodná, ale zjevně neschopná.

Zřejmě patří k té generaci absolventů, kteří se domnívali, že "demokracie" a válení se po koberci ve třídě, jsou nejlepšími výukovými a výchovnými prostředky...

Občas jsme kdysi s kolegyní drbaly poobnou paní učitelku, jelikož díky její liberálnosti nebylo slyšet vlastního slova ani v našich - sousedních třídách.
Děti dorazily na druhý stupeň zdivočelé, číst a psát uměly na rovni cca 3. třídy, neuměly se učit, pracovat...
Dávali je dohromady všichni kantoři + má matka - školní psycholog - snad do sedmé třídy.

Dala bych kluka jinam, dokud je čas.



 Markéta, kluci 9 a 2 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 10:28:02)
Já bych ho i jinam dala, jenže má třídu plnou kamarádů. Spíš jsem chtěla zjistit, jak "decentně" pro děti zajistit pro příští rok jiného učitele.
 Binturongg 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:10:22)
Markéto - z vlastní zkušenosti - s tím nenaděláš nic ani jako kolegyně úča natož jako "blbej rodič."
Ta učitelka, kterou jsem popsala, se časem stala zástupkyní ředitele a na další škole ředitelkou, publikuje...
Na vedoucí pozici a psaní je šikovná, takže jediná cesta, jak se jí zbavit, bylo nabídnout jí něco "lepšího" ~;)
 Markéta, kluci 9 a 2 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:13:41)
Tak toho jsem se obávala.
 Markéta, kluci 9 a 2 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:13:41)
Tak toho jsem se obávala.
 Markéta, kluci 9 a 2 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:16:06)
Na angličtinu, informatiku a hudebku a podivný předmět s názvem já a my mají jiné učitele a tam není problém. Třeba se toho k jiným kantorům příští rok přesune víc. Jinak holt pojedeme domácí školu.
 Binturongg 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:26:05)
Markéto - jediné, co mě napadá, stěžovat si na učitelku, ale všichni rodiče, nebo velká většina, vyjádřit písemně s podpisy přání, aby vaše děti už příští rok neučila a oficiálně to předat vedení školy.

Jenže to jsem zažila za 12 let pouze jednou - rodiče se málokdy dokáží spojit, když jim připadá, že o nic moc nejde.

Rodiče dokázali dohnat do předčasného důchodu úču na II. stupni která ještě 15 let po revoluci mluvila v dějepisu jako Marta Semelová a vychvalovala socialismus a komunistickou stranu + učila dle starých učebnic kde byly (nejen) historické bludy...
 Jaana2 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 19:46:27)
Binturong tak ve třídě syna to doopravdy dopadlo. Ve třetí třídě chytli s prominutím kr.vu a celý rok to byl dost opruz jak pro děti, tak pro rodiče, kteří tam (do školy) chodili "na kobereček" . Do čtvrté už šel s jinou píučkou a fakt nemůžu říct jediné křivé slovo, tak bych si prostě učitelky představovala. Lituju ty děti, které onu dřívější vyfasovaly a jejich rodiče rovněž
 Jája 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:31:00)
Jak za kkomunistů: vyšoupneme ho vejš, aby dole neškodil :-) :-)
 Binturongg 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:44:08)
Jája - tak tak.
Na místě zástupkyně dovedla ta dáma obratně házet své povinnosti na kolegy, na místě ředitelky je prý skvělá a její učebnice pro děti jsem občas i používala.
Ona není debil, jen naprosto neschopná úča bez talentu, odsouzená k tomu být teoretikem - našprtaná, to uměla být.
Takových je děsná spousta a hlavně jeden čas z peďáků vylézaly téměř výhradně tyto typy, protože byl trend liberalizace (nejen) prvního stupně, a když holka neuměla používat vlastní cit, rozum a mozek, stalo se, že se ještě 28.6. váleli prvňáci po koberci a neuměli přečíst dvouslabičné slovo...
Naštěstí, co tak vím, je na většině škol usměrnili.
U nás ne, neb byla kamarádka s ředitelkou, ale i ta musela něco dělat, když byla 2x na hospitaci a málem ji trefilo ~t~
 Jája 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(4.3.2011 13:44:53)
Někdo je prostě lepší učitel, někdo lepší organizátor. Organizátor pak může být výborný ředitel.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 12:52:23)
No prostě Cvach.

Což by nemuselo vadit, kdyby dotyčná úča byla sebekritická. Předpokladem dobrého ředitele není být dobrý učitel. Ale měla by umět dobrého a špatného učitele rozlišit a ty dobré ocenit.

Mám to teĎ ve školce. V první třídě je učitelka, co děti furt napomíná a vůbec se na ně neusměje. myslím, že ona sama si neuvědomuje, jak děsně na ty děti působí, jak ty děti vnímají, že když je tam ona, je tam jen napomínání, byť se to týká jiných dětí. Ona má přirozeně takový nepříjemný způsob jednání, takže myslím, že se s tím nic dělat nedá. Vůbec nechápu, proč šla učit. Takže dítě posílám do školky jen když má ranní ty druhá, milá učitelka.

MMCh - považuju za naprosto zbytečné chtít po učitelkách mš, aby měly vš. Podle mne by na normální školku měla stačit střední. Dyť ta učitelka nemusí mít žádný odborný znalosti, proboha, jen z pedagogiky, trochu psychologie a základy hudebky a výtvarky. Na to přeci střední odborná škola stačí.
 Binturongg 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 22:32:53)
Markéta - Cvach ~R^ ~t~
Ano, máš pravdu, neřekla bych, že umí rozlišovat mezi ok a ne-ok učitelem, ale jako říďu jsem ji nezažila, takže nemůžu soudit.

S MŠ máš pravdu - ale všeobecné středoškolské vzdělání některé typy potřebují jako prase drbání...Možná by stačilo základoškolské: Suplovávala jsem totiž v MŠ během dovolených a čuměla jak tele, když na procházce starší p.uč. ukazovala dětem jedli a buk, říkala jim, jak se od sebe liší a její mladší kolegyně to své skupině ukazovala zároveň, ale NAOPAK! Jakože buk má jehličí a jedle listí!!!
No nezabila byste ji, milostpani? ~q~ ~t~
 Binturongg 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 10:19:35)
Z čehož vyplývá, že jsem taky pro, aby měli žáci ve třídách sprchy a vany ~;)
 Pimpagnola 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(3.3.2011 21:24:59)
Omlouvám se za příspěvek ne přímo k tématu, ačkoli....~d~
Prosím, kdo je tu z Ústeckého kraje, jeho děti chodí do ZŠ, a měl by chvíli čas a chuť mi pomoc s bakalářkou, tak prosím o vyplnění dotazníku ohledně základní školy vaší ratolesti, či ratolestí. Nebo pokud jste asistent pedagoga či učitelka, tím líp. A nejlíp, pokud máte děti se speciálními vzdělávacími potřebami integrované do běžné třídy ZŠ. Případně přepošlete tento vkaz známým, kteří by mi mohli dotazník vyplnit.

Dotazník najdete na http://inkluze.webnode.cz/ v záložce Projekt. Moje mailová adresa je pimpagnola@seznam.cz, nebo je také uvedena na webu. Vyplněné dotazníky mi, prosím, posílejte na tuto adresu.

Předem moc děkuji~6~ a přeji hodně štěstí a pevných nervů s dětičkami ~3~
 Lota 


Re: Ve škole je třeba zavést lázeň 

(4.3.2011 13:07:42)
Věřím, že nechceš ublížit oné hodné paní učitelce. Nicméně tím ubližujete - všichni rodiče - vašim dětem. Bojujte! Pokud je tam učitelka nová, je dost možné, že má prozatím jen smlouvu na dobu určitou, tedy bylo by pro zaměstnavatele jednoduché s ní po roce pracovní poměr rozvázat. Až jí dá smlouvu na dobu neurčitou, už to tak lehce nepůjde. A bude dál a dál deformovat děti a jejich vztah ke škole, vzdělání i k sobě navzájem. Spojte se s dalšími rodiči, napište i opakovaně vedení školy, sejděte se osobně. Ta naděje, že ve 4. třídě přijde lepší učitelka, za to myslím stojí. Držím palce!
 Jája 
  • 

Školu zatěžujeme pitomostmi 

(3.3.2011 10:16:18)
Ve školství už nejsem delší dobu. Školství chybí osobnosti a pravomoci. Když jsem byla dítě, neváhla učitel v případě nutnosti dítku vynadat, jako vyšší forma trestu bylo pár pohlavků, až pak se psala poznámka. Třeba to bylo i tím, že jsem chodila do venkovské střediskové školy, kde učitel rodiče občas potkal a nebyl problém si postěžovat. Nad děcky bděli i sousedé. Když kluci rozbili sousedovi okno, nechali mu ho taky za svoje zasklít a byli rádi, když se to rodiče nedozvěděli. kdyby si sousedé stěžovali rodičům, znamenalo to doma mazec.

Zavedli jsme jinou dobu a jiné myšlení. Dítě je Bůh. když si na jeho chování postěžují sousedé nebo učitel, musí se obávat represe ze strany rodičů, co si to vůbec dovolili. Učitel nesmí žákovi nic vytknout, pošramotil by jeho ego. V době, kdy nám děti ve školách lezou po hlavě, vymýšlíme pitomosti typu "smlouva s rodiči". Nezlobte se, ale když jsem pracovala s dětmi z pomocné školy, pochopily děti, že když se budeme zabývat takovými blbinami, jako je kázeň, poznámky, nezbyde nám čas na zajímavější činnost. A podotýkám, že to pochopily děti na hranicích vzdělavatelnosti. V podstatě jsem neměla problémy s kázní, s dětmi se dala dělat spousta věcí. Jich se vzdělání moc nedotklo, na to prostě neměly od Pánaboha naděleno, a rozpoznat rozdíl mezi 1 a 2 nebo mezi M a A se mnozí z nich učili taky 2 roky. Takže jsme se zaměřovali hodně na praktické práce, to děti moc zajímalo a někteří byli docela šikovní. Jen dneska přemýšlím, jak to, že tyto prakticky nevzdělavatelné děti neměly problémy s kázní a děti vzdělavatelné je mají. Co dělají soudruzi z NDR špatně?
 PJana 


Re: Školu zatěžujeme pitomostmi 

(3.3.2011 11:03:18)
Nezbývá než bez výhrad souhlasit.
Syn má v první třídě předdůchodovou paní učitelku. Starší ji měl taky. Děti se ve škole učí. Paní učitelka nemá problém na třídní schůzce říct rodičům, že jsou věci, které se děti prostě musí nabiflovat, že je třeba, aby tyto věci s dětmi doma rodiče procvičovali atd. Na rozdíl od ostatních tříd si do školy nenosí hračky, akcí mimo školu se účastní minimálně. Za celé 4 roky, kdy učila staršího se nestalo, že by na konci roku zůstalo neprobrané učivo. Učí se stále i 28. června, známky, které děti získají po uzavření vysvědčení se automaticky přesouvají do dalšího pololetí. Vše potřebné se stíhá probrat ve škole, takže domácí úkoly jsou sice denně, ale zaberou asi 15 minut - napsat 2 řádky nebo vypočítat 10 příkladů. Spíš fungují jako informace pro rodiče, co se vlastně ve škole probírá. Na druhém stupni si učitelé nemohou vynachválit odchovance této paní učitelky. Díky za takovou paní učitelku.
Znám i jiné případy, kdy děti učitelce tykají, sedí na koberci a povídají si. V pololetí 1. třídy umí číst jenom samohlásky, ve druhé třídě část dětí ještě nečte. Ale mají mraky aktivit mimo školu. Paní učitelka je schopná zorganizovat téměř cokoliv, ale to učení výrazně pokulhává.
 sarmi 


Re: Školu zatěžujeme pitomostmi 

(3.3.2011 14:02:12)
otazka mimo - mel tento pan ucitel rodinu, deti?
 Tenna /2 


Re: Školu zatěžujeme pitomostmi 

(3.3.2011 16:28:06)
Nestavěla bych schopnost zvládnout žáky a něco je naučit proti organizování pestrých aktivit. Ono jde zvládnout obojí. Mé dítě, toho času ve druhé třídě ZŠ, má vynikající kantorku, která děti nešetří, co se znalostí a vědomostí týče, postupuje s nimi rychlým tempem a učivo nejenže zvládá probrat, ale zvládá ho probrat ve škole, domů děti dostávají jen minimum symbolických úkolů. Známkuje přísně. Přesto si na začátku každého dne společně povídají na koberci, zacvičí si, na konci dne přečtou pohádku (pokud mají splněnou práci), chodí na nejrůznější exkurze, kulturní představení, sportovní akce, jezdí na školu v přírodě i na víkendové pobyty ... Paní učitelka má pro děti nadstandardní pochopení, přistupuje k nim v pravém slova smyslu individuálně, děti ji milují a rodiče též. Takže ono je to spíše o individuálních schopnostech a kvalitách učitele - jak se říká, kdo umí, ten umí.
 Binturongg 


Re: Školu zatěžujeme pitomostmi 

(3.3.2011 12:18:43)
Jájo - ~R^ ~g~
 Blandik 


Re: Školu zatěžujeme pitomostmi 

(5.3.2011 16:34:28)
MOžná to je i proto, že v pomocné škole se dělaly v podstatě zajímavé činnosti - důraz na praxi, kdežto v běžné škole pro normální děti je pouze a pouze orientace na výkon, děti musí celý den sedět v lavici a pouze přijímají zrakově a sluchově, neskutečně se mi líbí citát - že dnešní školství je pro děti jako vyluštěná křížovka a z dětí se stávají pouzí sběratelé známek, místo represí a dozoru nad dětmi by se měla posilovat zodpovědnost dítěte za své chování a ne stanovit učitele a rodiče jako dozorce, tím se dítě naučít pouze to, že někdo nad ním bdí, kontroluje ho a pak necítí odpovědnsot za své chování.
 Binturongg 


Re: Školu zatěžujeme pitomostmi 

(5.3.2011 23:59:14)
Blandik - Ty asi neděláš ve školství... ~;)
 kreditka 


Autorita 

(3.3.2011 10:36:22)
už za nás platilo že jen někteří učitelé měli přirozenou autoritu. Měli jsme od páté třídy třídního učitele který ji měl, byl to skvělý učitel jezdil s děckama po výletech nebyl pro něj problém ukočírovat klidně 60 děcek najednou na přehradě na lodích. Na druhou stranu jsme měli učitele, ze kterého jsme měli vyloženě pr... co vím tak učí dodnes a je to s ním pořád stejné, v jeho hodinách je bordel, žáci se mu pošklebují za zády, flusají po něm papírky, ale učitel si neví rady a jeho jediným řešením je žalování třídním učitelům, popř. poznámka do žákovské knížky, kde se stává že rodiče se poznámkám smějí neb tohoto pedagoga pamatují ze svých dětských let jak po něm házeli křídama. Ač je to možná blbý takový učitel dle mého nemá ve škole co dělat
 Adriana 
  • 

Ve škole je to na učitelích 

(3.3.2011 12:20:25)
Měla jsem problém se synem, věčné poznámky typu - v hodinách spí, nepíše si poznámky, válí se po lavici, to vše prosím pškně v sedmé třídě! Jinak chytrý kluk a to neříkám proto, že je můj :) tak říkám učiteli - nechte ho v hodině stát - to si těžko lehne na lavici, že? Já Vám to dovoluji a nebudu si stěžovat, že jej šikanujete....Učitel: Ale to já nemůžu! Na otázku proč, mi řekl že to není řešení... podle mě je, za chvíli by ho to přešlo, na nějaké dlouhé stání je dost líný, rozmyslel by si to...
 Ariadne 
  • 

Re: Ve škole je to na učitelích 

(3.3.2011 17:14:21)
Dovolim si nesouhlasit. Syn trpi unavovym syndromem, ze musi v hodine spat?Co kdyby spali vsechny deti nebo by vsechny mohli stat. Za chvili by vsichni mohli pobihat, ptz je boli ze stani nohy atd.

Bohuzel ja se setkavam s tim, ze rodice nechapou, ze jejich dite se chova jinak doma, jinak venku s kamarady a jinak ve skole a casto se divi, ze si na nej stezuji. Znam mnoho pripadu, kdy rodice maji mladsiho sourozence, kteremu venuji pozornost, noveho partnera a neuvedomuji si, ze tohle je primarni pricina problemu. Spoluprace s takovymi rodici je nemozna, ptz oni sami dite nezvladaji a ve skole takove dite ziskava podporu u podobnych deti a jelikoz ve skupine je sila, stavaji se z toho skupinky, ktere jsou schopne vyuku naprosto otravit.
 Květa 
  • 

Re: Ve škole je to na učitelích 

(3.3.2011 17:25:04)
souhlas
 Markéta, kluci 9 a 2 
  • 

Re: Ve škole je to na učitelích 

(3.3.2011 17:53:30)
Co kontrétně mohou dělat rodiče proti tomu, aby se jejich dítě ve škole, kde s ním nejsou, válelo po lavici? Mimochodem nevím, jak by "stání" zafungovalo v sedmičce, ale u syna ve druhé třídě děti válející se po lavici o židle na půl hodiny přicházely a fungovalo to bezvadně.

A zrovna "naše" paní učitelka tvrdí, že dítě se chová stejně doma jako ve škole. Její mantra je - nejlíp znáte své dítě vy, co vám budu o jeho chování ve škole povídat.
 Edile 
  • 

Prvotřídní úča ! 

(3.3.2011 18:34:59)
My jsme měli asi velké štěstí na p. učitelku 1-5 třída. Ze začátku jsme byli překvapení jak moc se vymyká dnešnímu prototypu tzv. hodných učitelek.Dětem bez milosti solila 5 už v první třídě od října, moc s nimi nediskutovala , postupovali rychle , měla je srovnané do latě. Přesto všechno jí děti měli rádi a syn na ní nedá dodnes dopustit. Když jsem srovnala znalosti mého syna ve 3 třídě se jeho sestřenicemi, které se mu posmívali že je samá koule , tak je ,jedničkářky strčil do kapsy takovým způsobem že mne to definitivně přesvědčilo o efektivitě takového přístupu.Nyní je v primě na gymplu a ejhle tento pětkař, jak s oblibou říkávali prarodiče , je naprostá hvězda, umí se učit, je samostatný, umí toho spoustu napřed a za to vděčíme téhle paní učitelce!
 Petra Neomi 
  • 

Re: Prvotřídní úča ! 

(3.3.2011 18:44:43)
Některému dítěti to vyhovuje, jiné se po pár pětkách zhroutí. Já bych přísnost zas tak neglorifikovala.
 Binturongg 


Re: Prvotřídní úča ! 

(3.3.2011 22:37:09)
Petra Neomi - souhlasím, s přísností se má zacházet opatrně a hlavně v první třídě nejsou babičky a tetičky zvědavé na pětky, že? ~d~

Nejlepší pražskou prvostupňovou učitelku, co jsem znala, měla moje dyslektická sestra na ZŠ na Strossmayeráku - paní učitelka Šulcová.
Ta by bývala zasloužila metál!

Podobný typ jsem potkala už jen jednou - na Šumavě.
Vykopli ji pro nadbytečnost a starobu a přijali 55letého učitele, který dětem celé hodiny pouštěl video, četl Blesk, a když zlobily, řval na ně, že dostanou přes držku a na děti tmavé "cikáni zas.aný"... ~d~
 hanci neposeda 


Duslednost... 

(3.3.2011 20:28:06)
Myslim, ze nejvetsi uspech slavi ucitele dusledni a spravedlivi. Az me prekvapuje jak citlive mohou byt i trilete deti na nespravedlivost, nadrzovani, usmev-neusmev, prehlizeni atp. Mam dojem, ze ucitele (stejne jako rodice) stojici si za svym slovem, ale kteri zaroven umi dat prostor k jistemu odreagovani, maji vetsi respekt nez extremy se vsemi kamarad nebo naopak stale metla v ruce. A hlavne musi mit ucitele skutecny vztah k detem, zni to hloupe, ale zdaleka to neni tak automaticke, jak by se zdalo - bohuzel.
 hanci neposeda 


Re: Duslednost... 

(4.3.2011 9:52:52)
Tu spravedlnost a duslednost jsem puvodne myslela spis na kazen a disciplinu, ale urcite musi byt i v klasifikaci. Pokud ostatni deti vedi, proc jine dite ma ulevy (prave tu zmirnenou klasifikaci), myslim, ze nemaji problem to prijmout (stejne jako v sourozeneckem vztahu jsou rozdily a rodice s nimi musi pracovat). Vztah k detem, ktery ucitel musi mit, musi nutne byt zalozen na individualite.
 Jája 
  • 

Školství má i další problémy 

(4.3.2011 10:30:32)
Školství má i další problémy. Po r. 1989 jsme začali zodpovědnost za výuku přehazovat na rodinu, protože oni přece mají zodpovědnost za svoje děti. Místo spolupráce školy a rodiny jsme nastavili kolbiště, ve kterém jedni přehazovali odpovědnost na druhého. Školy v rámci jakési pseudodemokratizece přestaly zajišťovat služby, které do té doby zajišťovaly a které mnohla rodičům usnadnily život. Ať už to byla tolikrát diskutovaná a mnohokrát odsuzovaná prohlídka u školního lékaře nebo zubaře, ale i další. Mnoho rodičů třeba pracuje do pozdních odpoledních hodin. Mne ve školství neskutečně štvalo, že jsem jako vychovatelka plnila jakési (někdy nesmyslné) školní výchovné plány, které musely být dosti pestré. Já jsem - až vcelku nesportovec - ale preferovala, aby byly děti denně venku, tam se dosytosti vyběhaly a vysportovaly, protože sezení si užily dost ve škole a nemusí v tom pokračovat ještě ve školní družině. A co mne teda štvalo naprosto neskutečně, že jsme jako vychovatelky školní družiny měly PŘÍSNÝ ZÁKAZ psát s dětmi školní úkoly. Výsledkem bylo to, že mnoho dětí bylo ve družině do 17.00, ve družině opět seděly, protože malovaly draky nebo modelovaly jablíčka a hruštičky. Doma se rodina sešla někdy v 17.30, máma honem chystala večeři a přitom zjistila, že dítě nebylo ani minutu venku a navíc ještě nemá napsané školní úkoly. Já jsem osobně propagovala model, kdy školní družina měla být pro děti místem relaxace. Děti by v ní měly být pokud možno hodně venku, i kdyby si měly hrát jen na babu nebo na honěnou. A měly by si z ní přinést napsané úkoly, zvláště pokud v ní byly dlouho. Protože rodiče s dětmi prostě už ty úkoly s dětmi doma často nestíhali.
 Blanka+Adámek 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 11:29:38)
To mi zrovna pripada, ze to je snad fakt starost rodicu, aby s ditetem dosli 2x za rok k zubari a 1x za 3 roky na preventivni prohlidku k dr. Proc by to mela zajistovat skola. Navic mam svyho zubare a svyho pediatra, ktery jsem si vybrala, tak nevim, proc by dite melo chodit jinam. Nic "pseudodemokratickyho" natom nevidim.
 Jája 
  • 

Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 11:57:44)
Jít s dítětem k lékaři na preventivku je pro dost lidí problém. Pokud mají práci a zaměstnavatel je neuvolní, tak mimo jejich pracovní dobu je už ordinace zavřená. Proč by měli riskovat přijít o práci kvůli větší nepřítomnosti v práci, když to není tak nutné? Dovolenou si na všechno brát nemůžou, stačí jim tak pokrytí kdejakých prázdnin. Jsou zamwěstnavatelé, kde mají pracovníci problém si i sami dojít k lékaři. Vyšší nemocnost je potrestána výpovědí. Nad tím jsi nepřemýšlela?
 Binturongg 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 12:19:02)
Jájo - většina pediatrů, o nichž vím, včetně pediatrů na vesnicích, ordinuje jeden nebo dva dny v týdnu do 18-19h a všechny dny jsou v ordinaci od 6-7h.
Podle mě opravdu málokdo maká od 6 do 19h.

Zubař je horší, tam bych byla pro školní "zájezdy", ale na druhou stranu, jsem radši, když můžu dítěti vybrat zubaře sama - kdyby to šlo za mého dětství, ušetřila bych si spoustu ohlodaných nehtů a fobii ze zubaře... ~d~
 Lucie (+3 zlatíčka) 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 12:46:15)
U nás je pediatr max. do 16.00 a nemyslím, že by patřil k menšině. Jít na preventivní prohlídku znamená vzít si volno v práci.
 Binturongg 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 12:51:41)
To je fakt divné, tady na jihu šroubujou pediatři jak šroubové ~:-D

A navíc si myslím, že u preventivky by měl rodič být...
 Binturongg 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 12:51:55)
jo, už to psal kili..
 Lucie (+3 zlatíčka) 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 13:33:07)
No tady je i družina a školka jen do čtyř. A to se prý uvažuje o školce v pátek jen do 15.30. To je bohužel realita.
 Piru 


Re: Školství má i další problémy 

(5.3.2011 21:51:29)
Ahoj, nevím, kde bydlíš, ale doktora, který ordinuje aspoň jednou týdně do 18 bych chtěla potkat. Bydlím ve městě s 17 000 obyvateli a asi 5 dětskými lékařkami. Každá má jedno odpoledne v týdnu. To odpoledne končí ve 4 hodiny. Já jezdím z práce mezi 3 a 5, podle rozvrhu hodin (jsem učitelka). Ráno začíná v 7, to já odjíždím. Nezbývá tedy než vzít propustku (ve vážných případech, ředitel to nerad vidí). Když to vynásobím 3 - tedy já a dva synové, minimálně jednou měsíčně zdrhám k lékaři. (Alergologie, prohlídky, ortodoncie, zubař). Střídáme se s manželem.
V žádném případě bych ale nechtěla a nedopustila, aby děti šly k lékaři beze mě nebo bez manžela. Také mám vzpomínky na hromadné návštěvy zubaře :-(. To bych radši změnila zaměstnavatele.
 Binturongg 


Re: Školství má i další problémy 

(5.3.2011 23:58:33)
Piru - no vidíš a já si mohla ještě vybírat ~:-D
Jedna mudr ve Strakonicích, druhá cca 20km od nich - obojí mám blízko ~;) ~d~
A vím ještě o dalších dvou (možná třech), které to praktikují stejně...
 Blanka+Adámek 


Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 13:23:26)
Proc bych nad tim mela premyslet? Ja si proste myslim, ze starost o zdravi deti je zalezitost rodicu a ne skoly. Ve skole se ma ucit. To by je taky mohli ve skole umyvat, kdyz to rodic nestihne a uvarit jim, protoze jsou rodice v praci ~a~.
 x x 


Re: Školství má i další problémy 

(8.3.2011 8:06:33)
Myslím, že to je spíš systémový problém. Třeba v Rakousku má zaměstnanec právo teď nevím přesně kolik dnů, ale určitě min. 1x v měsíci na svoje vyřizování po úřadech atd. Navíc tam platí to, že návštěva lékaře s dítětem se počítá jako návštěva lékaře, na kterou má každý zaměstnanec právo. Na rozdíl od nás tam nemocní lidé v práci prostě nejsou a leží doma v posteli, ptž. se nemusí bát, že kvůli tomu přijdou o práci. Nevím o nikom,kdo by nemocenskou zneužíval. Tím se nenakazí kolegové. Zaměstnanec dostává 100% náhradu mzdy po dobu několika měsíců!!! U nás se jen bere a bere a bere a tím se hroutí celý systém. Takto to nikdy nemůže fungovat, všechno je to propojeno víc, než by se mohlo zdát. To samé školky, rodiče vodí nemocné děti do školek, protože prostě musí do práce, je to začarovaný kruh. Tím jsem chtěla říct, že prohlíkdy u lékaře by měly být v kompetenci rodičů, ale těm by mělo být umožněno "beztrestně" tyto prohlídky s dětmi absolvovat a nehonit doktory někde v 18 hodin večer. Řekla bych, že u nás je doba dost uspěchaná. V Rakousku naprostá většina obchodů končí v 17 hodin, nejsou tam žádné hyper super, banky atd. fungují mnohem kratší dobu, protože lidi si svoje věci můžou vyřešit v pracovní době. Celkově to není tak uspěchané a hektické jako u nás.
 kili 
  • 

Re: Školství má i další problémy 

(4.3.2011 12:42:19)
JPP bez rodiče je nedostatečná
 Efs 
  • 

Nemohou? 

(7.3.2011 7:48:02)
Rodiče však nemohou být zpravidla přímo odpovědni za prohřešky, které dítě provede ve škole, protože nejsou přítomni...

...Jestliže ..., nepíše domácí úkoly, nenachází v učení smysl, pere se, ubližuje druhým dětem, bojí se ostatních dětí nebo učitele, chodí za školu…,


Copak se domácí úkoly píší ve škole? Podobně sklony k agresivitě a k ubližování si přinesly odkud? (No dobře, mohly to pochytit ve škole, nechci se přít.) Nejvíce mě ovšem dojalo "chodit za školu" -- to je podle autora skutečně prohřešek, který děcko provedlo ve škole. Mám za to, že prvky jako nadsázka a protimluv náleží jiné literatuře než populárně odbornému článku.

Ale jinak fajn, s mnohým souhlasím, ledaco by bylo na velkou diskusi a většina na nesnadnou práci, s níž musí každý začít sám.

Pohoda, hezký den

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.