Klára, syn 10 let | •
|
(18.9.2007 8:51:24) Pokud´jsou problémy tak výrazné, dala bych ho do speciální školy nebo do dyslektické třídy i za cenu dojíždění. Zbytečně dostává zabrat jeho sebevědomí, za chvíli bude mít psychosomatické poruchy. Co doporučují v ped-psych. poradně?
|
ali | •
|
(18.9.2007 9:29:56) V PPP doporučili nechat na ZŠ kam dochází. Jednak kvůli kolektivu, třídní učitelce ( je skvělá) a jednak kvůli jeho ostatním nemocem. Jsme z vesnice a bylo by pro nás téměř nemožné vozit a hlídat jej 30km od bydliště. Už jen proto, že se nemůže stravovat ve ŠJ. Syn není hloupý, nebo pomalý - jen potřebuje svůj čas na učení a na komunikaci. S mluveným projevem nemá problém.
|
Katka,kluci 5 a 8 | •
|
(18.9.2007 9:40:18) V tom ti dávám za pravdu - pokud máte pí.učitelku,která spolupracuje a syn nechodí do školy nerad, tak bych ho taky nechala tam,kde je. Vesnické školy mají své výhody,bývá tam víc prostoru pro individuální přístup. Starší kluk také do takové chodí a já tam vnímám,nevím jak bych to pojmenovala,takovou nějakou rozumnou a pohodovou atmosféru (lidově řečeno se tam nedělá z každého prdu PROBLÉM).Ale to jsem odbočila - mám pro tebe jen malí tip,jak se mi podařilo trochu zlepšit češtinu (syn je živý a nepozorný,největší problém byl opis textu).Tak mi pí.uč.poradila,a´t píšu já a dělám tam schválně chyby. On to pak opravuje,dává mi z toho známky a docela ho to baví - rozhodně víc,než když jsem ho nutila opisovat text. Ono to pak funguje tak,že se naučí vidět ty chyby a opraví si je i po sobě. Nám to tedy aspoň malinko pomohlo.
|
|
mattyf | •
|
(24.9.2007 20:31:45) Ahoj,
"syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivotou" je oficialni nazev, pod kterym se necha hledat na netu. Muj syn ma taky tento syndrom a opravdu to neni jednoduche. V kazdem pripade by mel byt proveden test ohledne disgrafie a diskalkulie, aby se to nechalo 100%tne vyloucit. Vetsina techto deti ani jedno z toho nema, ale jistota je jistota. Jednou z nejdulezitejsich veci pri uceni je co nejmene vnejsich vlivu. Idealni je bila zed a prazdny psaci stul. Ve treti tide by mel byt schopen pracovat sam(setri to nervy obou stranam;o), ale musi byt neustale upozornovan na to, co ma delat(protoze se soustredi jen velmi kratce). Tyto deti delaji poradne jen veci, ktere je samyotne bavi, nebo je chtely samy delat. Vsechno ostatni je nedulezite a delat to nebudou(i kdyz jste to rekla uz stokrat). Samozrejme je spousta veci, ktere bych Vam mohla poradit, na to by ale bylo lepsi asi komunikovat mailem. Pro zacatek je dobre vyskrtnout z jidelnicku (vsechen) cukr (samozrejme, ze nejde vse, ale co nejvetsi cast) a vyskrtnout z denniho poradku televizi a ev. pocitac. Je toho spoustu, pokud mate zajem, ozvete na mail.
S pozdravem,MM
|
Jity72 | •
|
(16.2.2010 8:50:58) Dobrý den, mám dceru s poruchou pozornosti a už si nevím rady. Byla jsem i v poradně, ale nic nepomáhá. Teď začala nosit i špatné známky, protože v hodině nepíše to, co mají....můžete mi prosím poradit, jak jste to zvládla Vy.....děkuji Jitka
|
|
|
|
Koana |
|
(18.9.2007 13:24:02) Hyperaktivitu jsem u syna poznala v jednom roce, když začal chodit. Tedy, abych byla přesná, ne chodit, ale rovnou utíkat. Zatím co jiné děti vydržely sedět, poslouchat pohádky a hrát si, on u každé činnosti setrval maximálně minutu. Pokud bylo cokoliv na jídelním stole, tak během jídla vše bral do ruky, házel, ničil. Přesto pravé peklo začalo až ve škole. Dnes je mu 17 a problémy má stále. V současné době je už na třetí SŠ. IQ má vysoké, leč mu to prakticky k ničemu není. Nesoustředí se déle, než pět minut, nic si nepamatuje, knihu žádnou nepřečte do konce - stejně po pár řádcích už neví o co v ději jde. Zapomíná a ztrácí vše a všude. Minulý týden OP a peněženka. Z lyžařského výcviku přijel bez lyží a tak bych mohla pokračovat. LMD je jen pro silné nátury, já po těch letech jsem psychicky na dně.
|
Bára a dva kluci | •
|
(23.9.2007 20:31:50) Milá Ali, přesně vím o co jde. Mám 9 letého Honzíka, má podobné ( spíš ještě větší ) problémy. Chodí do 3 třídy spec. školy, má moc hodnou paní učitelku, je s námi v úzkém kontaktu. Přesto mám pocit, že se nejvíc naučí doma se mnou. Velmi mě zaujal nápad s opravováním maminčina textu. Náš Honza si totiž velmi rád hraje na pana učitele, takže to určitě vyzkouším. Honzík je ( mimo jiné )dysgrafik, psaní psacího písma ještě loni vypadalo že nezvládne vůbec, ale každodenní mravenčí domácí prací s napojováním jednotlivých písmenek pod mým "ústním vedením" se nám jakš takš daří psát. Při diktátu ale vynechává písmenka, měkké a tvrdé "i" zatím nezvládá. Největší problém však máme s matematikou. Počítá jen s pomocí počitadla, pozná větší a menší číslo v oboru do deseti, nechápe rozklad a doplňování čísla do rovnice. Zpaměti nespočítá nic, kromě přičítání jedničky. Nevím si rady, nemůže pokračovat s počítáním do sta, násobit atd.,bude tedy mít individuální plán a možná pedagog. asistenta, nemáte někdo nějaký tip, jak pohnout s matematikou? Ty kartičky s obrázky s drobnými rozdíly jsme taky měli, má cenu je zase zopakovat, myslím, že tenkrát docela "poskočil". Přeju hodně sil a moře trpělivosti. Bára
|
|
Verčulinka1 |
|
(11.4.2010 20:43:33) Dobrý den, mám prosbičku. Mám devítiletého syna s LMD a poruchou soustředění, učení jsme zvládli docela v pohodě, ale jeho chování je šílené. Je strašně neklidný, hyperaktivní a nic ho nebaví dlouho. Poslední dobou mi strašně odmlouvá a je drzý, když jsem se o tom bavila s psycholožkou tak mi tvrdila, že je to období před pubertou. Pokud ted se chová takto, tak se děsim puberty. Chtěla bych se Vás zeptat, jak probíhala puberta u Vašeho syna. Zda v té době šel zvládnout, nebo to bylo náročnější.A měla jste nějaký speciální fígl, jak ho zvládnout. Díky
|
|
Lenka | •
|
(27.2.2011 12:49:44) Hlavně pevný nervy, já mám 2 takové syny. Tchyně mě stále utěšuje tvůj manžel byl to stejný a po střední škole se vzpamatoval a nyní je univerzitní profesor. Jeho ADHD okolí příliš nevnímá, já ano, takže mám doma 3.
|
|
|
Koana |
|
(18.9.2007 13:25:24) Hyperaktivitu jsem u syna poznala v jednom roce, když začal chodit. Tedy, abych byla přesná, ne chodit, ale rovnou utíkat. Zatím co jiné děti vydržely sedět, poslouchat pohádky a hrát si, on u každé činnosti setrval maximálně minutu. Pokud bylo cokoliv na jídelním stole, tak během jídla vše bral do ruky, házel, ničil. Přesto pravé peklo začalo až ve škole. Dnes je mu 17 a problémy má stále. V současné době je už na třetí SŠ. IQ má vysoké, leč mu to prakticky k ničemu není. Nesoustředí se déle, než pět minut, nic si nepamatuje, knihu žádnou nepřečte do konce - stejně po pár řádcích už neví o co v ději jde. Zapomíná a ztrácí vše a všude. Minulý týden OP a peněženka. Z lyžařského výcviku přijel bez lyží a tak bych mohla pokračovat. LMD je jen pro silné nátury, já po těch letech jsem psychicky na dně.
|
|
Tea, Mates10/02, Anika11/04 |
|
(1.10.2007 18:49:04) Ahojky, koukám že "problémových" dětí je dost a dost. U nás byla hyperaktivita s následným adhd (lmd) diagnostikována už v půl roce :) máme to i v očkováku. Vím že tyhle děti jsou opravdu hodně náročné.
K otázkám jak a co. Dobrá je od portálu knížka Máme neklidné dítě a u portálu se najde hodně dobrých knížek na tohle téma a některé jsou i opravdu dobře psané. Něco o nich je vždycky napsaný na web stránkách nakladatelství portál. Mi máme k Hyperaktivitě i pravděpodobně disgrafii, takže povinně cvičíme grafošku :( U těhle dětí je strašně moc potřeba režim. Mýt prostě program ted je to a pak to a mýt to pořád stejně, neměnit. A cvičení pozornosti. Děláme to tak že úukol děláme nejdřív 5minut a když ho zvládne je odměna, postupně se prodlužuje o 2-5minutovky. Odměnou jsou různé blbinky, bonbon nebo vytištěnej oblíbenej obrázek, puštěná pohádka. U starších je výběr horší :/ Postupně se to takhle prodlužuje na 45minutový interval. Mi po roce cvičení jsme na 30minutách u oblíbených činností jako jsou počty nebo stříhání, lepení. 20minut u neoblíbené grafošky :) NA 5leté détě s hyperaktivitou docela dobrý výkon, ohodnoceno ppp :) Musím ale říct že nám v tomhle i dost pomáhá školka. Byť jsme ve speciálce, jsme domluveni na "tvrdém" režimu a opravdu se to vyplácí. Akorát uklízení nám nějak nejde :)
A já bych taky potřebovala radu :) Nemáte někdo zkušenost jak dostat nadané (hyperaktivní) dítě do školy o měsíc a půl dřív? Malý se narodil 10/02 ale v podstatě se sám naučil číst, počítat a prostě je až moc chytrej. Ale ppp se brání dát ho do školy 08/09 protože to prostě není zvykem a obvykle se to nedělá.
|
Ifka | •
|
(2.10.2007 18:12:22) K umístění syna do ZŠ o rok dřív potřebujete kromě vašeho souhlasu myslím ještě souhlas pediatra a PPP. Známá dala syna také dřív do školy, uměl číst, počítal i jednoduchá záporná čísla. Nebyl však hyperaktivní. Nadané děti bývají někdy úspěšné v určitých oblastech, v kontaktu s vrstevníky mohou mít problém. Jde také o to, jakou školu máte v blízkosti. Vě větších městech by se vybrat dalo, zvlášť, pokud najdete správnou učitelku.
|
Tea, Mates10/02, Anika11/04 |
|
(2.10.2007 19:08:31) Díky, s pediatrem by snad problém být neměl, máme skvělou doktorku. Ale problém je právě s ppp které se do toho nechce, právě proto že to není zvykem :( Bydlíme ve 100tisícovém městě, takže škol je tu dost, ale málokterá je uzpůsobená na nadané děti a vůbec děti které nejsou zrovna standartní :/ Nevím jestli mám zkusit i jiné ppp třeba ve vedlejším městě. To že nadané děti vynikají v některých oblastech a ne ve všech je pravda :) Mates je ten humanitní typ :)
|
|
|
|
|