| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Jak se učit s hyperaktivním dítětem?

 Celkem 46 názorů.
 Klára, syn 10 let 
  • 

LMD 

(18.9.2007 8:51:24)
Pokud´jsou problémy tak výrazné, dala bych ho do speciální školy nebo do dyslektické třídy i za cenu dojíždění. Zbytečně dostává zabrat jeho sebevědomí, za chvíli bude mít psychosomatické poruchy. Co doporučují v ped-psych. poradně?
 ali 
  • 

Re: LMD 

(18.9.2007 9:29:56)
V PPP doporučili nechat na ZŠ kam dochází. Jednak kvůli kolektivu, třídní učitelce ( je skvělá) a jednak kvůli jeho ostatním nemocem. Jsme z vesnice a bylo by pro nás téměř nemožné vozit a hlídat jej 30km od bydliště. Už jen proto, že se nemůže stravovat ve ŠJ. Syn není hloupý, nebo pomalý - jen potřebuje svůj čas na učení a na komunikaci. S mluveným projevem nemá problém.
 Katka,kluci 5 a 8 
  • 

Re: LMD 

(18.9.2007 9:40:18)
V tom ti dávám za pravdu - pokud máte pí.učitelku,která spolupracuje a syn nechodí do školy nerad, tak bych ho taky nechala tam,kde je. Vesnické školy mají své výhody,bývá tam víc prostoru pro individuální přístup. Starší kluk také do takové chodí a já tam vnímám,nevím jak bych to pojmenovala,takovou nějakou rozumnou a pohodovou atmosféru (lidově řečeno se tam nedělá z každého prdu PROBLÉM).Ale to jsem odbočila - mám pro tebe jen malí tip,jak se mi podařilo trochu zlepšit češtinu (syn je živý a nepozorný,největší problém byl opis textu).Tak mi pí.uč.poradila,a´t píšu já a dělám tam schválně chyby.
On to pak opravuje,dává mi z toho známky a docela ho to baví - rozhodně víc,než když jsem ho nutila opisovat text. Ono to pak funguje tak,že se naučí vidět ty chyby a opraví si je i po sobě. Nám to tedy aspoň malinko pomohlo.
 mattyf 
  • 

"syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivotou" 

(24.9.2007 20:31:45)
Ahoj,

"syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivotou" je oficialni nazev, pod kterym se necha hledat na netu. Muj syn ma taky tento syndrom a opravdu to neni jednoduche. V kazdem pripade by mel byt proveden test ohledne disgrafie a diskalkulie, aby se to nechalo 100%tne vyloucit. Vetsina techto deti ani jedno z toho nema, ale jistota je jistota.
Jednou z nejdulezitejsich veci pri uceni je co nejmene vnejsich vlivu. Idealni je bila zed a prazdny psaci stul. Ve treti tide by mel byt schopen pracovat sam(setri to nervy obou stranam;o), ale musi byt neustale upozornovan na to, co ma delat(protoze se soustredi jen velmi kratce). Tyto deti delaji poradne jen veci, ktere je samyotne bavi, nebo je chtely samy delat. Vsechno ostatni je nedulezite a delat to nebudou(i kdyz jste to rekla uz stokrat).
Samozrejme je spousta veci, ktere bych Vam mohla poradit, na to by ale bylo lepsi asi komunikovat mailem.
Pro zacatek je dobre vyskrtnout z jidelnicku (vsechen) cukr (samozrejme, ze nejde vse, ale co nejvetsi cast) a vyskrtnout z denniho poradku televizi a ev. pocitac.
Je toho spoustu, pokud mate zajem, ozvete na mail.

S pozdravem,MM
 Jity72 
  • 

Re: "syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivotou" 

(16.2.2010 8:50:58)
Dobrý den, mám dceru s poruchou pozornosti a už si nevím rady. Byla jsem i v poradně, ale nic nepomáhá. Teď začala nosit i špatné známky, protože v hodině nepíše to, co mají....můžete mi prosím poradit, jak jste to zvládla Vy.....děkuji Jitka
 Koana 


Re: LMD 

(18.9.2007 13:24:02)
Hyperaktivitu jsem u syna poznala v jednom roce, když začal chodit. Tedy, abych byla přesná, ne chodit, ale rovnou utíkat. Zatím co jiné děti vydržely sedět, poslouchat pohádky a hrát si, on u každé činnosti setrval maximálně minutu. Pokud bylo cokoliv na jídelním stole, tak během jídla vše bral do ruky, házel, ničil.
Přesto pravé peklo začalo až ve škole. Dnes je mu 17 a problémy má stále. V současné době je už na třetí SŠ. IQ má vysoké, leč mu to prakticky k ničemu není. Nesoustředí se déle, než pět minut, nic si nepamatuje, knihu žádnou nepřečte do konce - stejně po pár řádcích už neví o co v ději jde. Zapomíná a ztrácí vše a všude. Minulý týden OP a peněženka. Z lyžařského výcviku přijel bez lyží a tak bych mohla pokračovat.
LMD je jen pro silné nátury, já po těch letech jsem psychicky na dně.
 Bára a dva kluci 
  • 

Re: LMD 

(23.9.2007 20:31:50)
Milá Ali, přesně vím o co jde. Mám 9 letého Honzíka, má podobné ( spíš ještě větší ) problémy. Chodí do 3 třídy spec. školy, má moc hodnou paní učitelku, je s námi v úzkém kontaktu. Přesto mám pocit, že se nejvíc naučí doma se mnou. Velmi mě zaujal nápad s opravováním maminčina textu. Náš Honza si totiž velmi rád hraje na pana učitele, takže to určitě vyzkouším. Honzík je ( mimo jiné )dysgrafik, psaní psacího písma ještě loni vypadalo že nezvládne vůbec, ale každodenní mravenčí domácí prací s napojováním jednotlivých písmenek pod mým "ústním vedením" se nám jakš takš daří psát. Při diktátu ale vynechává písmenka, měkké a tvrdé "i" zatím nezvládá. Největší problém však máme s matematikou. Počítá jen s pomocí počitadla, pozná větší a menší číslo v oboru do deseti, nechápe rozklad a doplňování čísla do rovnice. Zpaměti nespočítá nic, kromě přičítání jedničky. Nevím si rady, nemůže pokračovat s počítáním do sta, násobit atd.,bude tedy mít individuální plán a možná pedagog. asistenta, nemáte někdo nějaký tip, jak pohnout s matematikou? Ty kartičky s obrázky s drobnými rozdíly jsme taky měli, má cenu je zase zopakovat, myslím, že tenkrát docela "poskočil". Přeju hodně sil a moře trpělivosti. Bára
 Verčulinka1 


Re: LMD 

(11.4.2010 20:43:33)
Dobrý den, mám prosbičku. Mám devítiletého syna s LMD a poruchou soustředění, učení jsme zvládli docela v pohodě, ale jeho chování je šílené. Je strašně neklidný, hyperaktivní a nic ho nebaví dlouho. Poslední dobou mi strašně odmlouvá a je drzý, když jsem se o tom bavila s psycholožkou tak mi tvrdila, že je to období před pubertou. Pokud ted se chová takto, tak se děsim puberty. Chtěla bych se Vás zeptat, jak probíhala puberta u Vašeho syna. Zda v té době šel zvládnout, nebo to bylo náročnější.A měla jste nějaký speciální fígl, jak ho zvládnout. Díky
 Lenka 
  • 

Re: LMD 

(27.2.2011 12:49:44)
Hlavně pevný nervy, já mám 2 takové syny. Tchyně mě stále utěšuje tvůj manžel byl to stejný a po střední škole se vzpamatoval a nyní je univerzitní profesor. Jeho ADHD okolí příliš nevnímá, já ano, takže mám doma 3.
 Koana 


Re: LMD 

(18.9.2007 13:25:24)
Hyperaktivitu jsem u syna poznala v jednom roce, když začal chodit. Tedy, abych byla přesná, ne chodit, ale rovnou utíkat. Zatím co jiné děti vydržely sedět, poslouchat pohádky a hrát si, on u každé činnosti setrval maximálně minutu. Pokud bylo cokoliv na jídelním stole, tak během jídla vše bral do ruky, házel, ničil.
Přesto pravé peklo začalo až ve škole. Dnes je mu 17 a problémy má stále. V současné době je už na třetí SŠ. IQ má vysoké, leč mu to prakticky k ničemu není. Nesoustředí se déle, než pět minut, nic si nepamatuje, knihu žádnou nepřečte do konce - stejně po pár řádcích už neví o co v ději jde. Zapomíná a ztrácí vše a všude. Minulý týden OP a peněženka. Z lyžařského výcviku přijel bez lyží a tak bych mohla pokračovat.
LMD je jen pro silné nátury, já po těch letech jsem psychicky na dně.
 Tea, Mates10/02, Anika11/04 


Re: LMD 

(1.10.2007 18:49:04)
Ahojky,
koukám že "problémových" dětí je dost a dost.
U nás byla hyperaktivita s následným adhd (lmd) diagnostikována už v půl roce :) máme to i v očkováku. Vím že tyhle děti jsou opravdu hodně náročné.

K otázkám jak a co. Dobrá je od portálu knížka Máme neklidné dítě a u portálu se najde hodně dobrých knížek na tohle téma a některé jsou i opravdu dobře psané. Něco o nich je vždycky napsaný na web stránkách nakladatelství portál.
Mi máme k Hyperaktivitě i pravděpodobně disgrafii, takže povinně cvičíme grafošku :( U těhle dětí je strašně moc potřeba režim. Mýt prostě program ted je to a pak to a mýt to pořád stejně, neměnit. A cvičení pozornosti. Děláme to tak že úukol děláme nejdřív 5minut a když ho zvládne je odměna, postupně se prodlužuje o 2-5minutovky. Odměnou jsou různé blbinky, bonbon nebo vytištěnej oblíbenej obrázek, puštěná pohádka. U starších je výběr horší :/ Postupně se to takhle prodlužuje na 45minutový interval. Mi po roce cvičení jsme na 30minutách u oblíbených činností jako jsou počty nebo stříhání, lepení. 20minut u neoblíbené grafošky :) NA 5leté détě s hyperaktivitou docela dobrý výkon, ohodnoceno ppp :) Musím ale říct že nám v tomhle i dost pomáhá školka. Byť jsme ve speciálce, jsme domluveni na "tvrdém" režimu a opravdu se to vyplácí. Akorát uklízení nám nějak nejde :)

A já bych taky potřebovala radu :) Nemáte někdo zkušenost jak dostat nadané (hyperaktivní) dítě do školy o měsíc a půl dřív? Malý se narodil 10/02 ale v podstatě se sám naučil číst, počítat a prostě je až moc chytrej. Ale ppp se brání dát ho do školy 08/09 protože to prostě není zvykem a obvykle se to nedělá.
 Ifka 
  • 

Re: LMD 

(2.10.2007 18:12:22)
K umístění syna do ZŠ o rok dřív potřebujete kromě vašeho souhlasu myslím ještě souhlas pediatra a PPP. Známá dala syna také dřív do školy, uměl číst, počítal i jednoduchá záporná čísla. Nebyl však hyperaktivní. Nadané děti bývají někdy úspěšné v určitých oblastech, v kontaktu s vrstevníky mohou mít problém. Jde také o to, jakou školu máte v blízkosti. Vě větších městech by se vybrat dalo, zvlášť, pokud najdete správnou učitelku.
 Tea, Mates10/02, Anika11/04 


Re: LMD 

(2.10.2007 19:08:31)
Díky,
s pediatrem by snad problém být neměl, máme skvělou doktorku. Ale problém je právě s ppp které se do toho nechce, právě proto že to není zvykem :(
Bydlíme ve 100tisícovém městě, takže škol je tu dost, ale málokterá je uzpůsobená na nadané děti a vůbec děti které nejsou zrovna standartní :/
Nevím jestli mám zkusit i jiné ppp třeba ve vedlejším městě.
To že nadané děti vynikají v některých oblastech a ne ve všech je pravda :) Mates je ten humanitní typ :)
 Gonxha 


Zkušenost 

(18.9.2007 8:58:22)
Ahoj, já mám hyperaktivní holčičku, učíme se na etapy - po částech. Pomáhá jí, když si u toho může třeba hrát. Já jí čtu látku, ona si hraje (třeba hází s míčem) a já dávám zpětné otázky, abych věděla, že mě vnímá. Funguje to... Ale asi záleží na každém dítěti, myslím, že se nedá určit jednoznačný "návod" na hyperaktivní děti... Chce to školu hrou, spíše látku trochu odlehčit, udělat to hravou formou, hlavně dítě nestresovat svojí nervozitou. Často chválit, i jen za malé pokroky či úspěchy. Je to časově náročné, ale účinné. Proto my už víme, že např. nedělní dopoledne patří učení... (Dítě není unavené a tím pádem protivné, protože se právě vyspalo a ví, že až úkoly dodělá, bude mít před sebou ještě celý volný den). Přeju hodně štěstí a pevné nervíky :)
 Pavla 2 deti 
  • 

Re: Zkušenost 

(18.9.2007 18:12:51)
ahojky,pripojim se taky se svoji zkusenosti matky(pracuji i jako ucitelka,ale tohle je jen o pristupu doma:)Nam poradili v PPP jak zlepsit pozornost a hlavne dohledavani chyb...Meli jsme takove specialni obrazky natistene na papire bylo jich tusim 6*5(uz je to dost dlouho,tak nevim presne) a dalsi ty same rozstrihane a kazdy ten pbrazek se od sebe lisil nejakou malickosti,asi jako je v casopisech hledani rozdilu..Takze napr.tricet snehulaku s drobnymi odchylkami a dite muselo "cvicit"kazdy den stylem, ze povidalo (cokoli treba co delalo ve skole,co meli k obedu nebo jen nejakou basnicku,ale hlavni bylo,ze muselo porad povidat) a zaroven prikladat ty shodne obrazky na sebe jako pexeso..a kdyz se zadarilo trikrat za sebou jeden arch papiru,preslo se k dalsim,slozitejsim.Pokud vsak udelao chybu,muselo dany arch znovu.A hlavnim principem bylo,ze se muselo cvicit tri mesice opravdu kazdy den..pokud se nejaky den vynechal,musel se nahradit tydnem pryce navic.V mozku se zafixovavaly dve cinnosti naraz..mluveni a soustredeni.Snad jsem to napsala aspon trochu srozumitelne,ale nam to vazne velice pomohlo v soustredeni a hlavne dohledavani chyb v diktatech i v tom "hluku"co ve tride je.
Tak hodne radosti a malo trapeni pri uceni :)P.S.omlouvam se za pripadne chyby,ale uz takhle navecer nejak "nefunguju" :)
 Markéta, 6M Barborka 
  • 

Odkdy se to pozná? 

(18.9.2007 10:55:01)
Mě by zajímalo, odkdy se dá poznat, že bude dítě hyperaktivní / trpět LDM? Byl Váš syn jako miminko třeba aktivnější? Díky za odpověď.
 ali 
  • 

Re: Odkdy se to pozná? 

(18.9.2007 11:29:03)
Hodně se píše o tom, že dítě bývá nedonošené. Syn je nedonošený o měsíc. Prý jsou nespavci - do 1,5roku spal i 2xdenně + noc. Fakt je, že uměl brzy chodit a pořád se musel a musí hlídat. Do všeho se vrhá po hlavě a nedomýšlí konce. Asi bych to nepoznala - prostě byl jen vždy živější, ale když v pěti onemocněl, tak naše diabetoložka si okamžitě do karty poznačila hyperaktivitu.
Asi nejvíc se to pozná až ve škole, kdy má dítě problém se soustředěním (rušila nás i přítomnost ostatních dětí) a u ničeho nevydrží dlouho nebo je hned unavené.
 Ariela5 


Re: Odkdy se to pozná? 

(18.9.2007 11:54:49)
Ahoj Ali, celkem chápu čím doma procházíš mám to doma to samé, včetně celiakie, jen místo diabetes má dcerka těžkou epilepsii. Já jsem problémy řešila tím, že jsem si dcerku nechala doma na domácí výuce (první tři roky), do školy chodila jen na stěžejní předměty a zbytek jsem zvládala doma. Výuku jsem přizpůsobila její pozornosti a období bez záchvatů. V páté třídě jsem jí na vlastní náklady pořídila pedagogického asistenta spojeného s osobním asistentem. Pomohla tak dcerce se vyrovnat s neznámým prostředím, pošťuchovala jí v hodině, když neudržela pozornost a pomohla jí zapojit se do kolektivu a aby děti pochopily vnímat dcerku takovou jaká je. V současné době (6třída) nemáme již finančně na asistenci, tak zkoušíme jestli to dcerka zvládne sama, a hle zatím jí škola baví, sama dělá domácí úkoly a připravuje se velmi pečlivě. Kde se to v ní jen bere? :))
Držím palečky a přeji pevné nervy. Kdybys cokoliv potřebovala stačí písnout na mejlíka či jsem na bezlepkové diskuzi. :) Přeji krásný den
 Alice 
  • 

Re: Odkdy se to pozná? 

(25.9.2007 9:37:20)
Můj syn (10 let) byl hodné miminko, jen opravdu o něco méně spal a jak se často píše, narodil se o 3 týdny dřív. Chodit začal později (14měs.), mluvit taky (2,5roku), ale jak se to naučil, už ho nic neudrželo. Nikdy nešel se mnou za ruku, pořád za něčím utíkal (nejhorší byla cesta ve městě - ztrácel se mezi lidmi - nebo u silnice - na zavolání neregoval). Jen u jídla chvíli poseděl, dodnes rád jí, ale pak frrr. Dá se to lehce poznat už ve školce - Tvoje dítě se bude odlišovat od ostatních, učitelky budou v tom lepším případě kroutit hlavou nad tím, že neposlouchá (budou si myslet, že nejsi důsledná a shopná ho naučit poslouchat), ve škole bude nosit poznámky, že má nevhodné chování (ach jo, prosím, paní učitelky, nepište to - já syna přece znám), nebude se soustředit (jen na to, co ho opravdu zajímá). U úkolů trpí i 5 minut, ale celý den stlouká motokáru a další den zkouší jak jede. Takové dítě musí mít prostor se vybít venku, bohužel se zase rychle nabije. Odpočine si na 2 minuty a zdá se, jako kdyby byl na nabíječce :) a znovu běhá, skáče a někam leze, dupe, padá, klouže se. Buďme rády, maminky, že jsou čilé. Leze to na nervy, ale vzpomeňte si, když dostanou horečku a jen leží, jakou cítíme úzkost a lítost, že jsou zvadlé a mají smutné oči. Možná den je to fajn, ale já už se pak zase na jeho řádění těším :)
Horší jsou potíže ve škole a "dis". I s tím máme zkušenosti. Základ je trefit na vhodnou učitelku a mít moře (oceán) trpělivosti. Není dítě jako dítě. U takovéhoto vydáte energie jako na 5 "normálních" dětí.
 Girasole 


Hyperaktivita 

(18.9.2007 12:19:49)
Milá Ali, držím Vám palce. Je to hodně náročné, ale dá se to všechno zvládnout. Někdy budou dny náročnější, ale s časem se všechno bude pomalu upravovat. Je skvělé, že škola, kterou Váš syn navštěvuje, zaujala vstřícný postoj a Váš syn nemusí opustit své kamarády. Můj syn má 13 let. To, že je hyperaktivní a bude mít i problémy s výukou, jsem věděla už když navštěvoval školku. Měl odklad. Dostal skvělou paní učitelku už v první třídě. Potom jsme se museli přestěhovat na druhý konec republiky. To znamenalo nový kolektiv, novou školu, vyšetření v PPP. Dodnes syn bojuje s některými problémy (zapomínání - myslí na spoustu věcí najednou, nesoustředěnost - je menší a menší.....) Minulý týden byl na novém vyšetření. A dopadli jsme skvěle! Dyslexie je menší - syn se chytil v minulých letech knihy NArnie a přečetl skoro všechny knížky, i když je dyslektik. Psaný projev se taky zlepšil. Už asi celý život bude bojovat s tím, kde správně psát měkké a kde tvrdé i y. Pravidla zná teoreticky, ale neumí je použít v praxi. Je to skvělý a velmi chytrý kluk. Chtěla jsem jen napsat, že to všechno chce hodně trpělivosti, vysvětlování, že škola je vlastně tréning na sportovní utkání a písemka je závod a velká písemka je skoro olympiáda :-) funguje to. A kluk nemá komplexy, že mu něco nejde. Není to žádný šprt a nikdy nebude. Jsou předměty, které ho baví a ty, které moc nemusí. Ale zvládnout to jde :-) Držím palce :-)
 dulca 
  • 

dyscentrum 

(18.9.2007 14:39:43)
odkaz na jednu organizaci, ktera se zabyva dys poruchama http://www.dyscentrum.org/
 ali 
  • 

Re: dyscentrum 

(18.9.2007 20:43:12)
Děkuji všem za rady. Dneska jsme vyzkoušeli psaní opisu maminky a Ráďa mi to zkontroloval a oznámkoval. Měl z toho hroznou radost a mě překvapilo, že našel téměř všechny chyby a taky jsme zkusili čtení na sřídačku a už se těší na zítřejší pokračování. Mám z toho obrovskou radost !! Ještě jednou díky........všem
 Ariela5 


Re: dyscentrum 

(18.9.2007 21:12:46)
Ali tyhle děti nejsou hloupé, jen potřebují jiný přístup a hlavně klid, mě se vyplatilo si dělat z chyb legraci,dcerka si je pak lépe pamatovala a pak je už nedělá jen se častěji u učení směje.
 Jorix 


Re: dyscentrum 

(18.9.2007 22:11:26)
Zdravím, máme doma taky třeťáka se stejnými problémy (hraniční LMD, porucha vizuomotoriky - nevnímá chyby v psaném textu, nesoustředí se na detaily atd.). V ped.-psych. poradně nám doporučili knížky z toho Dyscentra, co tu někdo zmiňoval. Jmenuje se to Shody a rozdíly a Zrakové vnímání 1. a 2. Jsou tam obrázky na procvičování - hledají se různě odlišné či shodné, je to odstupňované od nejlehčího k nejtěžšímu a údajně by se to zrakové vnímání a smysl pro detail atd. mělo po procvičení těch knížek o hodně zlepšit.

Co se týče té motivace k učení atd., tak u nás funguje bodový systém - když se malej vydrží určitou dobu soustředit na to procvičování a neodmlouvá, dostane bod (na lednici má pověšenou tabulku, do které je píšeme). Další dostává třeba za jedničky ve škole. Když má nasbíraný určitý počet bodů, jdeme za odměnu do kina :-) Zatím to docela funguje... Ale to opravování chyb po mamince taky vyzkoušíme, to zní taky dobře!
 nada 
  • 

Re: dyscentrum 

(23.9.2007 22:33:46)
Je opravdu mnoho podob LMD, nejde jen o dyslektika...Máme syna v pěst. péči, prošel si pobytem v DD. Má neurol. nález, velké problémy s motorikou apod. Také je označen jako hyperaktivní, ale dokáže vypnout a úplně ztratí pojem o tom co se děje a v tu chvíli neslyší...musí se ho paní učitelka dotknout a přivést zpátky k činnosti. Ale je velmi inteligentní, bystrý, mluvený projev super. Chodí do normální ZŠ, má samé jedničky. Jen opravdu spolupracujeme s paní učitelkou, která je skvělá. Celá třída má sešity na procvičování...články jen na dopl. i a y. Pokud je syn unavený a má problém dopsat dlouhý úkol, napíše polovinu a zbytek spolu procvičíme ústně...z diktátu má jedničky. Myslím, že z mnoha důvodů je pro vašeho syna vhodné, že chodí do vaší školy. My jsme objevili a ocenili hudební nadání syna a musím říct, že ho to hodně baví a hra na nástroj také zlepšuje jeho pozornost, koncentraci a je i motivací, aby opravdu úkol napsal co nejdřív a mohl jít do hudebky. Určitě u vašeho syna objevíte něco co ho baví a bude motivovat. Jsou i skvělé hry na počítači....syna to velmi baví a je to zase posun dál a jinou formou, máme touto formou agličtinu přímo ze školy, ale i zeměpisný turnaj. Ale ztrácení věcí chce opravdu mnoho trpělivosti a časté vracení se do školy. Přeji mnoho trpělivosti.
 ali 
  • 

Re: Jak to je u nás 

(21.9.2007 20:31:28)
Díky - byla to vyčerpávající odpověď.
 alphaville 


Re: Jak to je u nás 

(31.3.2010 21:45:09)
~t~Zdravím všechny této diskuze o našich malých neposedech...

Jsem maminkou téměř 6ti leté slečny rovněž s diagnózou ADHD a ráda si tady pročítám Vaše tipy a nápady, jak na ty energické človíčky, které máme všichni doma...

Vzhledem k práci manžela jsme žili v USA a nyní je již více než rok našim bydlištěm Sao Paulo v Brazílii, takže můžeme srovnávat přístup ve školkách (včetně ČR - 1 rok) k ADHD a musím říct, že zatím nejlépe se nám osvědčila školka v USA, kde jsou na to opravdu skvěle připravení (asistent, speciální divadlo, které jim každé ráno hrála psycholožka, kde vystupoval zlý vlk a super pomalá želva a pejsek, který pořád běhal jako bez rozumu atd... každý den prostě jeden příběh a děti měly samy radit pejskovi a želvě atd. , jak se chovat, aby je ostatní zvířátka měla ráda...)

Přeji nám všem pevné nervy a to nejdůležitější v práci s těmi dětmi je humor... - mám to vyzkoušené... ať je to občas sebeabsurdnější, pokud se s nimi smějeme, máme vždycky šanci ty emoce převrátit do té lehčí polohy...

 Zoe 


Re: Jak to je u nás 

(30.10.2010 14:48:23)
Dobrý den, ráda bych se podělila o svůj vlastní příběh. Od malinka jsem zapomínala věci (batoh v autobuse, či škole), nenosila domácí úkoly, doma jsem tvrdila, že žádné nemáme, protože mě to vlastně nezajímalo, tak jsem si to nepamatovala. Zajímala jsem se pouze o věci, které mě bavily. Byla mi diagnostikována lehká dyslexie s prvky hyperaktivity, tzn. především to zapomínání. Ve škole jsem dostávala jednu poznámku za druhou. Paní učitelka řekla mé mamce, že jestli zvládnu nějakou střední školu, tak snad jen učňák. Mamka se se mnou musela učit do poloviny 9. třídy, jinak jsem se na to vykašlala a nosila domů samé pětky. Takže každý večer jsem si přinesla sešity a mamka mě zkoušela a přidávala k tomu nějaké zajímavosti, abych si to lépe pamatovala a aby mne to bavilo. Nad postelí jsem měla barevný rozvrh, každý den byla jedna květina a každý lístek určitý předmět. Každý den měl svou vlastní barvu. Musela jsem si vše kreslit a barevně označovat. Nebylo to se mnou lehké, ale práce přinesla své. V polovině 9. třídy jsem se hlásila na střední školu, na druhém stupni jsem měla rok co rok lepší známky. A když mne rodiče dostatečně motivovali (způsobem: teď se musíš hodně snažit, protože když se dostaneš na školu, ovlivní to celý tvůj příští život), chodila jsem na doučování z češtiny a matiky a chtěla jsem... Dostala jsem se na Obchodní akademii. Pak na vysokou a teď mi chybí poslední semestr do Mgr. Bakaláře jsem měla s chlupem na červený diplom, také nějaké prospěchové stipendium. Ale to jen díky mé mamince a díky tomu, že jsem konečně mohla studovat to, co mne baví. Dokonce přemýšlím o doktorátu. A mamka? Ta říká, že kdyby to věděla před 15 lety, tak by mne tak "netýrala", ale to bych se nedostala až sem...
A s dyslexií jsem mám potíže stále, jen pomaleji čtu a píšu. Ale když jsem si našla knihy, které mě bavily, např. Harry Potter, Letopisy Narnie apod. Chtěla jsem číst. Vše je jen o té motivaci.

Takže hodně štěstí s vašimi ratolestmi a po letech se vám jistě uleví, až uvidíte, co jste se svými dětmi zvládli...
 mokusa 


Hyperaktivita 

(22.9.2007 13:00:40)
sama mám tři děti a prostřední dcera je odmalička hyperaktivní,nesoustředí se,opakovala 1.třídu,jelikož na to paní učitelka nebrala nějak zřetel,když jsem chtěla při zápisu odklad,bylo mi řečeno,že takových dětí jako je ona je spousta,takže se jako nic neděje.Chyba lávky.Měla jsem trvat na svém a odklad uskutečnit.Do března školního roku jí učitelka brala jako ostatní a pak mi napsala,že bude lepší,když dám dceru opěrt do školky a začne od září.Pro drceru to byl šok,ztratit kamarády ve škole a nastoupit do školky,kde by se jí jen posmívali.Takže ten první ročník dochodila,ale kdyby nechodila tak to vyšlo na stejno.Učitelka jí přestala vnímat,nevyvolávala,když se hlásila,nedostávala úkoly.No prostě jí začala ignorovat.Pro dítě úplně nepochopitelné chování....Nyní je ve 4.třídě,má speciální učební plán a učení docela zvládá,průměrně.Je hodně bystrá,vnímavá.No co že zrovna někdy nejde násobilka jak když bičem mrská,jindy si to vynahradí a přinese jedničku.Má své výkyvy,které už známe všichni a prostě to prý chce jen čas,kdy dozraje.Chodí na doučování a paní učitelka si jí nemůže vynachválit.Podotýkám,že jsem na konci té první třídy změnili školu v jiném městě a tady to jde tak nějak v pohodě.Všechno je v lidech.....Mějte se fajn a vydržte,bude líp.Vnímejte jiné kvality u svých dětí,než jen školu.Ty jim budou v životě jakdsi mnohem důležitější,než nějaké vzorečky a čtení z mapy:-)) Irena
 Soňa 
  • 

Re: Hyperaktivita 

(25.9.2007 7:36:56)
Dítě lze vrátit do MŠ (dodatečný odklad) jen do konce ledna. Nevím, jak je možné, že vám to bylo nabídnuto v březnu.
 Roza 


hyperaktivita 

(23.9.2007 12:43:21)
Ahoj ali
dnes jsem našla toto fórum ,píšu na jiné,protože mám též dcerku s DM1, LMD má diagnostikováno od 1třídy, hyperaktivita,dyslektička,dyssortografička,
chodí do 7třídy,klasické školy,ale má individuální plán,je to o obrovské trpělivosti,učíme se společně,předčítám ji ,aby to slyšela a dáváme pauzy
mezi učením. Na hyperaktivitu jsme zvolili sport,sama si vybrala basket,
je v tom úžasná,je ráda protože v tom vyniká.
Horší je,že nás imunitní systém štve,přidala se revmatoidní artritida,
ještě ke všemu je od malička atopička,alergička s kožní nemocí granulom anulare.
Ali kdybys chtěla víc vědět k tomu učení a postupu jak se učit,napiš na
email r.caldova@seznam.cz
 Roza 
  • 

hyperaktivita 

(23.9.2007 15:18:21)
Ali
tak já jsem se ještě dostala k psaní,tak píši víc.
O těch všech dalších nemocech se nebudu rozepisovat,ale hlavně k tomu LMD.
Naše Hanina byla od malička velice živé,neposedné dítě,ale mysleli jsme,že prostě taková je,spousta dětí je temperamentních.V první třídě se nedovedla soustředit a díky p.učitelce,která se touto problematikou zabývá nás poslala
do PPP,tam ji diagnostikovali LMD(dnes se tomu říká ADHD)spojeno s hyperaktivitou,je dyslektička a dyssortografička.
Chodila dál do normální třídy,akorát máme individuální plán,nepsala tak dlouhé
cvičení ani tak velké domácíˇúkoly,protože by to nestíhala,učili jsme se formou hry,dávali jsme si navzájem diktáty,spolu četli,chvilku ona,chvilku já,
ostatní učení jsem ji předčítala,aby to slyšela a mozek to vzal,ona když si to četla,tak ji to dalo moc práce a už nevěděla co čte.Pak jsem jí zase zkoušela,ale musí být mezi vším pauzy,aby si odpočinula,tzn.třeba jsme se učili 10-15min.víc už to nemělo cenu,pak se šla proběhnout a zase jsme se k učení vraceli.
V 5 třídě byla v dyslektické třídě,kterou zrovna otevřeli,bylo tam pouze 10 dětí což bylo úžasné,p.učitelka měla na ně čas,a ještě to byl anděl,který děti miloval,chválila je za každý úkol,takže naše Hanina dělala různé referáty navíc,samozřejmě s mojí pomocí.
Teď je v 7 třídě a je to samozřejmně horší,učení moc,sice má dál individuální plán,třeba diktáty ji neznámkují a počet chyb ji napíšou do ŽK.
Stále se s ní učím,předčítám ji učivo,aby se to do hlavičky dostalo,i když si to dlouho nepamatuje,pak ji zkouším a když tak znovu vysvětluji.
(známí kluk je také LMD ,je na VŠ,a tak si přednášky nahrává,aby to slyšel)
Ali věř ,že je to někdy na bednu,ale chce to strašně trpělivosti,hodně ho chval,oni mají radost a tak je to víc baví,nesmí mít pocit,že jsou hloupí,
naše Hanička po začátku moc plakala,že chce být chytrá,ale já jsem ji vždycky říkala,ty jsi chytrá,ale prostě něco nám nejde,vždyť naopak tyto děti jsou většinou vysoce inteligentní a velice citliví.
To víš,že měla na vysvědčení trojky,ale známky už mě netrápí,já bych si jenom přála,aby byla zdravá,protože nejvíc nás trápí diabetes.
Jinam do školy jsem ji nechtěla dávat,má tady svoje kamarády a s těma jejíma nemocema to také nejde,vždyť ještě dneska letím do školy jak splašená,když ji něco je.
Ali a věř ,že to jde.Přeji pevné nervy,také někdy moje trpělivost přeteče.
tak si někam zalezu,pořádně se vybrečím,aby mě Hanča neviděla,protože to by ji moc vadilo,že mě něco trápí,už takhle říká,že mám s ní trápení,ale nemám,
jsem šťastná,že ji mám.
Ahoj Roza
 Ifka 
  • 

EEG Biofeedback 

(25.9.2007 20:32:38)
Milá Ali,
věřím, že vaše oblíbena učitelka, PPP i vy děláte, co můžete a pokroky se dostavují. Četla jsem už v několika časopisech o tzv. metodě biofeedbeck, v 70. letech ji používali američtí kosmonauti k tréninku koncentrace, dnes ji využívají hyperaktivní děti.
O co jde?

Trénink mozku
Jednou z nových metod, která pomáhá děti »uklidnit« a naučit je se lépe soustředit na učení, se nazývá EEG biofeedback. Léčba probíhá tak, že se na hlavu dítěte připevní »senzory«. Dítě se pak kouká na obrazovku, kde se odehrává hra, kterou se snaží ovládat jen silou vůle. Mozek vysílá skrze senzory pokyny pro hru. Tím se trénuje ovládání mozkových vln a myšlenek a dítě se tak naučí dostat své myšlenky i schopnost soustředění pod kontrolu.

Zlepší se paměť
Tato metoda zatím ještě není hrazena zdravotní pojišťovnou. Těchto sezení je potřeba minimálně deset, v průměru okolo třiceti. Léčbě předchází odborné vyšetření, které určí způsob péče a počet sezení.

Více si najdete na www.biofeedback.cz
 Dana,syn-8let 
  • 

Váš názor na léky? 

(8.10.2007 0:11:27)
Syn má také LMD.Neprokrvovala se mu pravá část mozku a bral na to léky.To je nyní v pořádku.už chodí do třetí třídy a bere timonil a rispen.To užívá již několik let.Nemam z toho radost,protože podávat denně dítěti léky naní dobré.Vždy měl vyznamenání,ale už je náročnější učivo,tak má i dvojky.Nechce se učit a stále se dohadujeme.Doktorka mu chce dávat větší dávky na zklidnění a učitelka by to uvítala také.Musím napsat,že učitelku má skvělou a velice vstřícnou.Bere na něj ohledy,ale on zničí každého.Je pravda,že ve třídě není sám a ona musí učit a ne stále napomínat mého syna.A také si vše dělá podle svého a ne jak má.Nevím co mam dělat.Větší dávky na zklidnění?To se mi moc nechce.Co vaše zkušenosti? Dana
Někdo mi radil i homeopatika.
 Vanda 
  • 

Re: Váš názor na léky? 

(15.10.2009 14:11:55)
Ahoj, muj syn je LMDák, nesoustředí se, neposedí a ještě má problémy s pamětí. Zkoušeli jsme různé věci, ale v podstatě nám nic nepomohlo. Léky, které nám předepsal lékař byly většinou na naprd..:( Tak jsem zanevřela na lékaře a zkusila jsem to vyřešit po svém. Zavedla jsem disciplínu a náročný režim od rána do večera. K tomu synovi dávám dětské vitamíny hvězdíky s omega 3 kyselinami. A světe div se, přišlo zlepšení..a velké. Tom se lépe soustředí,pamatuje si výrazně víc a i ze školy mám zprávy a pokroku.
 housenka 


Re: Váš názor na léky? 

(31.3.2010 22:05:21)
Ahoj,máme chlapečka 5,5 ,včera jsme byli u neurologa, zatím podezření na ADHD, prý se uzavírá až v šesti.Většina věcí co se píší okolo mi ale sedí. Zkušenost s hvězdíky máme úplně stejnou, nám zabraly fantasticky,po nich ze sebe sype i básničky, které slyšel snad před rokem, a počítání najednou není takový problém.držím palečky a přeju pevné nervy
 alphaville 


Re: Váš názor na léky? 

(1.4.2010 0:33:26)
Diagnóza až v 6ti letech??? - Tak to asi záleží na lékaři. My ji dostali ve 4 létech a to společně od neurologa a psychologa. Medikace se ovšem opravdu zahajuje většinou až od nástupu do první třídy, tedy v 6ti létech. Mnoho lékařů zastává názor, že pokud nevyžadujete léky (může předepsat pouze psychiatr), není potřeba diagnózy...

Hodně štěstí!
 Linda syn 9 let 
  • 

EEE biofeedback 

(16.10.2007 23:05:51)
Ahoj, mám syna 9 let s hyperaktivitou a poruchou pozornost + dyslexie a dysgrafie. Uľ ve ąkolce se odliąoval od ostatních. Vąichni nacvičovali básničky na besídku a on se plazil po zemi... Bylo toho samozřejmě mnohem víc. V 1. třídě začalo peklo. Neseděl nikdy jako jiné děti. Vybíhal z lavice, padal ze ľidle, věci mu lítaly vąude kolem. Paní učitelka je speciální pedagog, ale hlavně anděl s obrovskou trpělivostí. Chápe syna a snaľí se mu vąemoľně pomoct. Měl obrovský problém se spoluľáky, kteří nebyli ochotni mu tolerovat neustálá poą»uchování a otravování, začali ho odhánět a nakonec se situace vyvinula téměř do ąikany. Byl prostě jiný neľ oni. Díky postoji paní učitelky se vąe urovnalo. Nevynechala jedinou drobnost, která se mu povedla, aby ho nepochválila před dětma a nedala jim ho za vzor. Nakonec zjistili, ľe není tak ąpatný i kdyľ se chová jinak neľ oni. Nebýt této skvělé učitelky, byl by syn ve ąkole naprosto vyřízen a povaľován za grázla. Nebudu to dál líčit vąichni ví, co mám na mysli.
Loni, kdyľ to uľ neąlo dál (léky jsme odmítli), jsme začali chodit na biofeddback do Brna. Jsou na to dost rozporuplné názory i mezi lékaři. Dost nás to časově zatěľovalo, protoľe to máme asi 35 km z bydliątě, ale myslím, ľe to mělo nějaký účinek. Byli jsme asi na 20 sezení (jednou týdně, víckrát jsme to nebyli schopni zajistit) a se synem začalo být lepąí pořízení. Největąí problém měl s tím, ľe nebyl schopen se přinutit k práci. Děti napsali celé cvičení a on tři slova a jeątě s chybami. V matematice to samé, byly dny, kdy nespočítal nic a to mu matika jde dobře. Tohle se také upravilo. Při kontrole na neurologii měl EEG křivku téměř v normálu. Na konci druhé třídy byli na výletě v Dinoparku a paní učitelka řekla, ľe nebyl rozdíl mezi ním a ostatními dětmi.
Ovąem po prázdninách začínáme ąkolu zase se vąemi potíľemi, jako loni. Jsou různá centra, kde biofeddback nabízejí a hodně se liąí v cenách někde jsme dali za 10 sezení 4000,- Kč a jinde to stálo jen 100,- Kč za jedno sezení. Pojią»ovna nic nepřispívá.
Syna donutím k učení nejlépe tak, ľe mu napřed nabídnu něco příjemného. Třeba: Teď si můľeą hrát půl hodiny na počítači a pak jdeme číst. Neodmlouvá, protoľe se těąí na hraní a po půl hodině je to uľ jasně domluveno, tak jde. Vąechno musí být naplánováno dopředu, jinak nemám ąanci.
Je to straąnej boj a mám děs aľ se budu muset učit látku třeba dějepisu v osmé třídě, abych ho to naučila. Přeju pevné nervy, které sama dost často postrádám a drľte se!
 Pett30 


Syn má ADHD  

(4.12.2007 18:23:33)
Dobrý den,mám 9letého syna u kterého před rokem a pul byla prokázána hyperaktivita dá se říct ,že se na to přišlo po odchodu jeho otce.Syn začal být také vzpurný určoval mi co můžu a co nesmím a dá se říct,že to skouší i do dnes.Syn je na mě dost fixovaný nikam nesmím jinak tropí scény proč tam jdu kdy se vrátím apod.Chodí do druhé třídy ,kterou opakuje má velké problémy v jazyce českém a dodnes jsem si myslela že má taky poruchu učení,ale v pedagogické poradně mi řekli,že nemá a je hodně podprůměrný.Syn nechce semnou spolupracovat nechce doma ani číst ani psát vždy je to z velkým řevem a otázkami typu a proč musím.Když ho pozoruji při hraní ze synovcem tak pozoruji,že je občas rozumově na jeho úrovni to co by v jeho letech už měl vědět neví hodně často lže a hodně si vymýšlí.Jsem na něj sama jeho otec tohle ví,ale moc nespolupracuje a nebo to dává za vinu mě.Prosím jen o radu nebo zkušenosti jak na tyhle dětí.Sama o sobě bych řekla,že jsem na něj hodně mírná i když zařvu a sem tam dostane nemám u něj moc velkou autoritu a když do mě pul hodiny hučí ,že něco chce vesměs mu nakonec ustoupím sama na sobě cítím,že to nezvládám.
Děkuji předem za nějakou radu s pozdravem
 apas 


Re: Syn má ADHD  

(5.3.2008 11:41:22)
Ahoj, mám syna 7 let s dg. syndromem ADHD. Hyperaktivní je odmalička,narodil se s vrozenou vadou DK, odmalička cvičíme, docházíme na rehabilitaci, logopedii a nyní máme problémy v 1.třídě s hyperaktivitou. Nemá dostatečnou motivaci,úkol si udělá, nejraději by ho chtěl vypracovat třeba sám /psaní/ odmítá sit to procvičit, ale pak to stejně gumujeme a píšeme znova,co ho strašně rozčiluje.Čtení je obtížné, protože ve škole mají genetickou metodu, která mu absolutně nesedla. Diagnostikován byl v prosinci a ještě pořád čekáme na vyšetření v pedagogické poradně. Nevím jak mu mám pomoct, nevím jak dostatečně motivovat.Jak to všechno zvládnout? Cvičit, psát ukol, nezatěžovat dítě, nechat mu prostor na hraní a ostatní aktivity?
 LENKA 
  • 

učení s hyperaktivním dítětem 

(5.8.2009 21:22:28)
Také mám doma hyperaktivní dítě.Nyní je mu 9 let,jako miminko byl velmi hodný do svých 7 měsíců.Velmi brzo se naučil chodit po čtyřech.V 10 měsících už běhal.Neustále jsem ho musela mít na očích,protože dělal všechno co nesměl .Nic pro něho nebyla překážka,všude vylezl,snad kromě lustru.Slovo NE,nebo NESMÍŠ pro něho nic neznamenala.Všechno dělal obráceně no vlastně dodnes to tak dělá.Když jsem na stůl postavila sáček s moukou,mohla jsem se spolehnot,že jak se otočím obsah bude na zemi.Že když bude mít na sobě čisté tričko,tak se zákonitě poleje džusem,nebo kakaem.Co se týče učení,tak to je velká zkouška trpělivosti.Při úkolech musím kontrolovat každé písmenko,které píše,poněvadž je schopný v jednom slově udělat tři chyby.Po jedné větě si musí odskočit udělat pár kotrmelců,break- otoček.Když mu něco nejde,tak se schová na pět minut pod postel.Takže nám to zabere spoustu času.Když jdu na třídní schůzky,tak stojím poslední v řadě,protože vím,že nic milého neuslyším.Ale na treninku to neplatí,tam slyším jen samou chválu.V kolektivu je velmi oblíbený a má spoustu kamarádů.Jinak je velmi samostatný.Ráno mu nemusím nic přimomínat.Sám vastane,sám si umí udělat snídani,kterou sní za pár sekund,sám si jde vyčisti zuby.Velmi brzo se naučil říkat R a Ř.Když s něčí potřebuji pomoci,hned rád a ochotně pomůže.Je ne- ustále v pohybu.Taky jsme si užili hodně úrazů,protože je moc zbrklý.Přitahuje úrazy jak magnet.Je to naše zlatíčko.
 jarka dvojčata 


lmd+ hyperaktivita 

(31.3.2010 19:36:48)
Dobry den mam syna ktery má lmd s hyperaktivitou .Mame problemy ve škole nejvíc v češtině a ted i v matice.Byly jsme v poradně a tam mi doporučily specialni školu.Je v 1 třídě .Tak nevim jestli ho mam přeřadit nebo ho mam nechat v normální škole.A tak prosím jestli mate nějake skušenosti dekuju :-)
 alphaville 


Re: lmd+ hyperaktivita 

(1.4.2010 0:29:36)
Dobrý den,

já jsem se jenom chtěla zeptat, na co je ta škola specializovaná?? Je specializovaná na děti s poruchou pozornosti nebo se jedná o smíšenou třídu, kde se věnují více druhům poruch? - Taky bych si zjistila, kolik je dětí ve třídě, zda tam mají asistenta, jakou formou se tam vyučuje a zda je po nějaké době (třeba 1 roku) možný přestup do klasické třídy. - Pokud by to měla být třída speciální se zaměřením na ADHD, pak by dítě snad mohlo po intenzivnějším přístupu po nějaké době přejít do klasické třídy.

 Lenka a syn 12 s adhd 
  • 

Re: lmd+ hyperaktivita 

(17.9.2010 9:27:04)
mám už 12 letého sina s adhd a tím diskalkulii a dizortografii nezvládal školu samé horší známky a poznámky za vyrušování.Pak jsem se dostali k paní doktorce tam nám dali léky a ted máme na vízo samé 1a 2 nikdo nepozná že je hyperaktiví krásně se soustředí a doma je klid žádný stres. jestli chcete vědět víc napište mi fydora@seznam.cz
 Rous 


Dotazník-hyperaktivita 

(29.3.2012 16:40:58)
Dobrý den přeji všem maminkám,

jmenuji se Růžena Jarkulišová a dělám bakalářskou práci na téma Výchova dětí s ADHD a její součástí jsou anonymní dotazníky pro maminky od hyperaktivních dětí. Moc Vás prosím o spolupráci a vyplnění toho dotazníku. Je uveden na této stránce
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dERyTDZNQ1pIcTd2V0tzSmxPd1ptOXc6MQ#gid=0

Velmi Vám děkuji.~;)
 Alfabet 
  • 

poradna 

(29.6.2012 11:49:30)
Dobrý den,
provozujeme online poradnu, která se zaměřuje na problematiku SPUCH u dětí. Poradna funguje zdarma 24hodin denně a najdete ji na adrese http://poradna.alfabet.cz. Mohou se na náš obrátit rodiče dětí se SPUCH, učitelé a další lidé, které zajímá tato problematika.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.