| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Učitelka použila 2 jablka, aby dětem vysvětlila, co je šikana

 Celkem 21 názorů.
 susu. 


asi by mi to vadilo. 

(30.6.2016 14:28:02)
Přijde mi to jako manipulace a vadilo by mi, kdyby škola dělala takové experimenty na mém dítěti.
 Lexi. 


podvod 

(30.6.2016 16:19:50)
Ale problém je, že to jablko nezískalo "modřiny" kvůli nadávkám dětí, ale proto, že s ním učitelka tajně házela na zem... Výchova proti šikaně je samozřejmě v pořádku, ale hrubě by mi vadilo, kdyby se tak dělo tím způsobem, že by se dětem předváděli takové nesmysly. Pokud by dítě přišlo domů s tím, že jim učitelka toto předváděla, nerozpakovala bych se srazit učitelce autoritu a vysvětlila bych dítěti (klidně i s pokusem), že díky nadávkám jablko "modřiny" nezíská.
 withep 


Re: podvod 

(1.7.2016 8:37:45)
Jde o názornost. Děti potřebují vidět jasně. Učitelka by se mohla podvodu či manipulaci vyhnout tím, že by např. přídila dvě pokojové rostliny, jenže by trvalo týdny, než by se negativní a pozitivní přístup na jejich růstu a vitalitě projevil, a mohlo by se stát, že tomu děti přestanou věnovat pozornost. A hlavně - ždímat ze sebe dlouhodobě negativní emoce kvůli experimentu, to by se mi asi líbilo ještě míň.
 Lexi. 


Re: podvod 

(1.7.2016 23:03:47)
"Jde o názornost. Děti potřebují vidět jasně"
- až na to, že tady ta názornost kulhá na obě nohy. A co když si děti budou chtít experiment zopakovat doma? Budou nadávat jablku o sto šest, pak ho rozkrojí a ono bude uvnitř pěkné zdravé?
Podvod a manipulace je pro mě nepřijatelná, a to i ve jménu "dobra".
Ani ve jménu "dobra" se nemají z dětí dělat blbci.
Krom toho, já prostě nemám ráda, když se fyzikální zákony tak nějak nerespektují

Opravdu věříš tomu, že když budeš několik týdnů vysílat negativní energii na rostlinu, projeví se to na jejím růstu a vitalitě?
 tante 
  • 

Re: podvod 

(1.7.2016 23:19:13)
Opravdu věříš tomu, že když budeš několik týdnů vysílat negativní energii na rostlinu, projeví se to na jejím růstu a vitalitě?

To se možná projeví (i když nejspíš ne po třech týdnech) a možná také ne, ale každopádně to nijak nesouvisí s tím jablkem. Natož se šikanováním.
Problém toho příkladu nevězí ve fyzikálních zákonech, dtto fyziologie s nimi není v rozporu.
Problém je v tom, že ten příklad je lež a že šikanování má jiné principy a zákonitosti než "vysílání energie", které btw. z hlediska fyziky asi spíš problematické je než není, ale fyzici by řekli víc. Myslím, že fyzikálně vzato se energie nevysílá.
 Gertruda 


Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(30.6.2016 16:32:54)
než učitelka zamýšlela! Totiž, že i něco, co vypadá na povrchu hezky, může být vevnitř shnilé a že tedy například šikanovaný (i když třeba vypadá normálně), je skrytě odporný člověk a ti, kdo ho šikanují mají v jeho terorizování pravdu.
To je nebezpečný a blbý experiment!
 withep 


Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 8:39:32)
To snad ne. Fakt si myslíš, že "skrytě odporný" člověk si šikanu a teror zaslouží? Šikanu si nezaslouží nikdo.
 Gertruda 


Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 11:58:40)
Withep, ne, to si opravdu nemyslím. Čti.
 withep 


Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 12:36:05)
Tak proč píšeš, že toto z toho plyne?
 Elwing 


Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 12:50:46)
Asi to myslela tak, že by to ty děti tak vlastně pochopit mohly, ne že si to myslí sama
 withep 


Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 14:01:26)
Jo, to by mohly. Zvlášť ty, jejichž matka se spravedlivě rozhořčí a prozradí jim, že to jablko bylo natlučené předem.

Souhlasím, že to není úplně dobrý nápad, takový experiment. Možná by hodně dětem pomohl na úrovni prožitku pochopit podstatu a důsledky šikany (těm, co mají míru empatie v normě). Ale existují děti, které jsou emocionálně a sociálně méně zdatné/zralé, a tam by to mohla být loterie.
 tante 
  • 

Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 14:09:16)
To jednak a potom tenhle hloupý typ osvěty nějak opomíjí celkem kruciální fakt, že vnitřně zhmožděný (a na povrchu to není vidět) je především ten, kdo šikanuje. Šrámy šikanovaných jsou drtivou většinou viditelné i vnějškově a nemusí jít o to, jestli někdo někoho mlátí. Šikanované dítě pláče, bojí se, chová se divně. JE to vidět. Neviditelná je naopak vnitřní prázdnota těch, co šikanují.
 withep 


Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 14:39:03)
"vnitřně zhmožděný (a na povrchu to není vidět) je především ten, kdo šikanuje"

Jo, to mě taky napadlo.
 tante 
  • 

Re: Z tohoto experimentu ale plyne přesný opak, 

(1.7.2016 14:04:05)
Ano, je to přesně takhle a navíc jsou tam ještě další háky. Největší je ten, že ten "pokus" je úplně mimo dynamiku, ve které skutečná šikana vzniká... ale ještě moc dalších věcí.
Pokud tohle někdo dělá a jiný ta jako příklad následováníhodné praxe tiskne, tak to svědčí leda o tom, jak málo pořád lidé o šikanování vědí.
 Berunice 


ach jo 

(30.6.2016 18:34:28)
Nechápu co tady řešíte, pochopily jste, že jde o řešení šikany a o jablko vůbec nejde? jedná se o malé děti, učitelka má fantazii a snažila se jim to vysvětlit například i touto formou s patřičným výkladem k tomu. To mi chcete jako říct, že svým dětem nevyprávíte pohádky, protože jsou vymyšlené? Taky mají mnohdy poučný charakter a forma je zvláštní. Vysvětlíte jim o co šlo přece. A do divadla taky nechodíte? Nebo pak donutíte herce, aby se svlékli a ukázali vašim dětem, že je to manipulace a podvod??? Svět fantazie a příkladu do dětského světa patří, tak proč ne takhle? Nevidím na tom nic špatného.
 Gertruda 


Re: ach jo 

(30.6.2016 18:51:10)
Milá Berunice, řešíme tady to, že ani malé děti nejsou blbé.
 Berunice 


Re: ach jo 

(30.6.2016 19:42:57)
Ano presne tak, jsou jen male a nektere matky maji neuveritelnou schopnost hledat na vsem neco spatneho......~g~ a vubec to nesouvisi s inteligenci deti......
 tante 
  • 

Re: ach jo 

(1.7.2016 22:39:40)
Děti, samozřejmě, nejsou hloupé, o tom žádná, ale kromě toho jsou i celkem lehce manipulovatelné, když jednou zjistíš jak. Pro učitele je to jedno z nejďábelštějších tenat při výkonu povolání, protože -ach jak často- by toho šlo využít "pro dobrou věc".
Tady není problém ve formě, ale v obsahu, v -doufejme že pouze- nepochopení principu a jeho následné distorzi... nebo jak už to říct kulantně. Je to záměna příčiny a následku, což je daleko závažnější problém než to, že paní učitelka jablíčko potloukla předem a pak na to "poeticky" našroubovala nadávky.
Jinak je to blbě i jednoduše didakticky, ne že by se vůbec nikdy nedalo použít "posíláme si peška a říkáme mu nadávky", ale je to celkem ošajslich metoda, lepší je moc si s tím nehrát, použít pozitivní formu je daleko bezpečnější.
A celkově prostě funkční metody primární prevence existují, samozřejmě nejsou posvátná kráva a kdo to dělá, tak vymýšlí, přemýšlí.... ale tohle je prostě blbě.
Ta jablka nejsou potřeba, k tomu, aby dítě prožilo, že když někomu ubližujeme, tak ho to trápí, nejsou potřeba jablka. Kdo někdy přišel do kontaktu s literaturou, obrazy a hudbou, kdo žil mezi lidmi.... nepotřebuje potlučené jablko. V tomhle případě nejde o vytvoření názoru tam, kde by to jinak bylo obtížné. Je to normální zparchantělost, asi udělaná bona fide ne příliš invenčním člověkem s chabou znalostí problematiky. Z hlediska primární prevence to nemůže být funkční.
 Hynek 2 


Příklad s jablky není zrovna šťastný, 

(1.7.2016 15:54:24)
kvůli mystifikaci a manipulaci ohledně příčiny (verbální dehonestace) a následku (nepravdivý a vymyšlený "důkaz").
Nicméně originální forma vysvětlení.
Za sebe: Proč ne? Jen bych považoval za nezbytné přiměřenou formou dětem doplnit, že jablka použijeme pouze jako názornou pomůcku a ve skutečnosti jsou "škaredá" kvůli otlučení. :-)
 Linda 
  • 

Re: Příklad s jablky není zrovna šťastný, 

(4.7.2016 7:41:19)
Já myslím, že i při šikaně jsou děti otlučené, akorát to nikdo nevidí. Zbijí ho někde v ústraní, protože si dávají pozor, aby to nikdo neviděl. Kdežto slovní narážky si neodpustí i před publikem, to totiž není tak "velký prohřešek". Za mě jako příklad dobré.
 Lukáš Holub 
  • 

Důležitá je prevence 

(18.8.2016 12:26:22)
Dobrý den, u dětí je šikana bohužel rozšířeným jevem. Důležitá je oblast prevence. Přečtěte si zde zajímavé tipy, jak k prevenci šikany přistupovat. Je důležité, aby rodiče věděli co dítěti poradit a jak na šikanu reagovat. Každé dítě by se mělo naučit se proti šikaně bránit.
http://www.ewto.cz/prevence-sikany-a-nasili-mezi-detmi-a-mladistvymi.html
Přeji hezký den, Lukáš Holub, lektor sebeobrany Wing Tsun

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.