1.7.2016 22:39:40 tante
Re: ach jo
Děti, samozřejmě, nejsou hloupé, o tom žádná, ale kromě toho jsou i celkem lehce manipulovatelné, když jednou zjistíš jak. Pro učitele je to jedno z nejďábelštějších tenat při výkonu povolání, protože -ach jak často- by toho šlo využít "pro dobrou věc".
Tady není problém ve formě, ale v obsahu, v -doufejme že pouze- nepochopení principu a jeho následné distorzi... nebo jak už to říct kulantně. Je to záměna příčiny a následku, což je daleko závažnější problém než to, že paní učitelka jablíčko potloukla předem a pak na to "poeticky" našroubovala nadávky.
Jinak je to blbě i jednoduše didakticky, ne že by se vůbec nikdy nedalo použít "posíláme si peška a říkáme mu nadávky", ale je to celkem ošajslich metoda, lepší je moc si s tím nehrát, použít pozitivní formu je daleko bezpečnější.
A celkově prostě funkční metody primární prevence existují, samozřejmě nejsou posvátná kráva a kdo to dělá, tak vymýšlí, přemýšlí.... ale tohle je prostě blbě.
Ta jablka nejsou potřeba, k tomu, aby dítě prožilo, že když někomu ubližujeme, tak ho to trápí, nejsou potřeba jablka. Kdo někdy přišel do kontaktu s literaturou, obrazy a hudbou, kdo žil mezi lidmi.... nepotřebuje potlučené jablko. V tomhle případě nejde o vytvoření názoru tam, kde by to jinak bylo obtížné. Je to normální zparchantělost, asi udělaná bona fide ne příliš invenčním člověkem s chabou znalostí problematiky. Z hlediska primární prevence to nemůže být funkční.
Odpovědět