| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

 Celkem 56 názorů.
 Analfabeta 
  • 

Díky za link! 

(27.10.2015 9:39:58)
Díky za link! Toto by měl podepsat každý rozumnmý rodič!
 Dana 


Re: Díky za link! 

(27.10.2015 11:25:36)
Holky, máte to marné Evropská unie zavelela a my zase skáčeme, jak píská. Zrovna tak se díky EU zmršilo vzdělávání zdravotních sester. Přesně tak to dopadne, stejně se vysegregují školy se slabšími žáky, kam ostatní nebudou chtít chodit a školy bez těchto žáků.
 Adelinkaa 1 dítě. 


Re: Díky za link! 

(30.10.2015 12:12:37)
Taky souhlasím s dopisem~R^~R^~R^
 Gavašetka 


Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 9:53:40)
Už název hnutí "Naštvané matky" mě zaujal, tak jsem googlila a ne, k tomuhle hnutí se fakt nepřidám. Pokud bych se přidala k nějaké petici, bylo by to spíš na posílení a lepší zafinancování inkluze, a to včetně provázanosti s dalšími resorty, protože úspěšná inkluze opravdu stojí hodně peněz a hodně sil.
U autorky bych tušila, že se časem bude chtít dostat do politiky, volby se pomalu blíží, tak ji možná nějaká strana osloví. Apelování na "zdravý rozum" je pro mne vždycky synonymem pro manipulaci. Ovšem máme demokracii, takže ať si zkusí sehnat podůrce a ukáže, co umí, asi se máme na co těšit.
 \ajuska+3 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 10:49:46)
přidávám se k tobě. Taky si myslím, že je spíše potřeba diskuze, jak to provedeme a jak to půjde, než psát bezhlavě petice proti.

Myslím, že všichni si pod pojmem inkluze představují jen to, že do třídy Vašeho dítka přibude deset nezvladatelných romských dětí, které budou ty "naše" šikanovat.
Ale to je hoooodně zjednodušený pohled a myslím, že i nereálný.

Apropo - všechno je jen a jenom o učiteli. Dobrý učitel zvládne inkluzi hravě, nemotivovaný učitel (tj. ten kterého to nebaví), to nezvládne ani s hromadou peněz a bandou asistentů.
 Analfabeta 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 11:29:14)
"Dobrý učitel zvládne inkluzi hravě" - hmmm, inkluzi Romů nezvládáme několik století, a to se do ní po r. 1989 nalily miliardy. A dobrý učitel ji zvládne hravě? Už jsi byla ve třídě na normální základce, ve které jsou jedno nebo dvě Romčata? Proč myslíš, že rodiče dávají svoje děti jinam?

A opět odkazuji za dokument Třída 8.A. To není dyškrymynace, to je bohužel stav, se kterým se potýkají všechny školy, které mají tu smůlu, že ve svém obvodu mají víc našich milých spoluobčanů.
 Roya 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 12:11:09)
"Dobrý učitel zvládne inkluzi hravě"

Tento výrok ukazuje zcela jednoznačně, že nemáš tušení, o čem mluvíš. Zcela jistě jsi nikdy učitelské povolání nevykonávala. Ale chodila jsi do školy, tak tomu samozřejmě rozumíš... jako třeba ten, kdo byl několikrát operován, může začít operovat jiné...
 Clary 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 12:59:38)
"Dobrý učitel zvládne inkluzi hravě"

Jsi učitelka ??? Jestli ano a máš ve třídě 5-7 integrovaných dětí a zvládáš hravě a jsou spokojené děti i rodiče, tak klobouk dolů.
Jestli ne a planě tady plácáš nesmysly o tématu, o kterém nevíš nic nebo velmi málo. Přečti si diskuzi Integrace.
 stormer 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 15:10:22)
Ajuško, "hodně zjednodušený pohled" - mi přijde spíš ten tvůj. Obávám se, že z tebe mluví nulová zkušenost s danou problematikou.
 hanah 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 19:11:25)
Gavašetko a Ajuško,

hnutí Naštvané matky vzniklo v únoru t.r. Od té doby se stmelila skupina skvělých žen a mužů, kteří spolu denně diskutují. Mohu vás ubezpečit, že se nejedná jen o plané plácání na fb, ale že už jsme udělali (ano, jsou tam i muži) poměrně dost skutečné "práce". Nemám v úmyslu vás přemlouvat, abyste se přidaly, vůbec ne. Jen mě mrzí, že po velmi povrchním "nahlédnutí" a podle názvu hnutí jste schopny napsat to, co jste napsaly. V naší skupině jsou lidé různých profesí, jsou mezi námi lidé různých zemí světa (Češky a Češi žijící v zahraničí) a tak máme poměrně slušnou představu o tom, jak vypadá např. školství jinde. Máme informace o školství ve Velké Británii od Češky, která více než 15 let učila na základních školách a s inkluzí má své zkušenosti.Máme informace od Češek, žijících ve Francii, v Německu, Finsku, Kanadě, USA i Austrálii. Píší nám své zkušenosti i rodiče postižených dětí, učitelé z vyloučených lokalit apod. Je to jedno z mnoha témat, o kterých vedeme solidní diskuze na základě faktů, které máme k dispozici. Školství je ale pouze jedno z témat, kterému se věnujeme. Okruhů a problémů, o kterých je potřeba diskutovat, je hodně. Z okruhů, které by vás mohly zajímat je to třeba zavádění juvenilní justice ( zavádění pěstounské péče,rušení klokánků, odebírání dětí rodičům ), ze zdravotnictví např. povinné očkování, domácí porody atd. Další velmi důležité téma je islamizace, objektivita médií a mnoho dalších. Jsme v kontaktu s řadou poslanců (mezi námi je i jeden europoslanec),i s jinými uskupeními s nimiž máme některá témata společná.Je toho mnohem víc, ale to by asi přesahovalo rámec vaší diskuze.Kromě toho všeho se někdy i velmi dobře bavíme a při dobrém vínku se poznáváme osobně. Ještě něco málo k Paní Hrindové - se svým úmyslem kandidovat na senátorku se nijak netají, v politice už je, podporu má zatím velmi slušnou. Ono to totiž bez toho angažmá v politice nejde. Příště bych moc prosila, než něco negativního o něčem napíšete, zkuste si sehnat více informací.Takhle totiž můžete velmi poškodit dobrou věc a ublížit někomu, kdo se snaží a to i za ty, kteří o problémech nic nevědí nebo nemají k informacím přístup. Hezký večer.
 j. 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 19:39:22)
nezvazujete prejmenovani?
 hanah 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 22:22:52)
Nezvažujeme. Je to záměr. Více tu nebudu psát,jen to, že jsme opravdu naštvané a naštvaní na spoustu věcí.
 j. 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(27.10.2015 23:00:39)
treba bych s vama i souhlasila, ale uz to vase jmeno zpusobilo, ze uz nez jsem to cetla, mela jsem vuci vam predsudky - a mozna nejsem sama...
 petr 
  • 

naštvané matky 

(27.10.2015 23:12:09)
Tak tedy, já si dal tu práci a pročetl si stránky naštvaných matek, a s takovým spolkem bych nechtěl mít nic společného. Tohle je populistický výtah k moci, vyděsit dost lidí, a nechat se od nich pasovat do role vůdce.
Holedbání se informovaností, ale je to informovanost asi tak na úrovni "každý den čtu Blesk".
Každý národ má prý takové politiky, jaké si zaslouží, a my holt máme Zemana - už se tomu přestávám divit.
Myslím že Vyděšené matky by byl případnější název.

 hanah 
  • 

Re: naštvané matky 

(28.10.2015 0:10:53)
Vy se pane dostanete pouze na veřejnou diskuzi, kde diskutuje každý, nikoliv do uzavřené skupiny a už vůbec ne mezi lidi, kteří skutečně pracují. Ale váš názor vám samozřejmě neberu. Výtah k moci :-)
 Gavašetka 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(28.10.2015 11:40:28)
Nu, Hanah, já jsem psala o sobě, jak na MNE Váš web a to, co píše paní Hrindová, působí. Takže já jsem nejprve rešerši udělala a byl to prostě můj závěr, nic víc, nic míň. Je na vás, abyste dokázaly přesvědčit dostatek lidí, aby šli za vámi, resp. volili paní Hrindovou.
 Petrajda 


Demagogie 

(28.10.2015 1:23:19)
Proč do toho taháš romské děti???

Kamarádka má holčičku, která je v praktické škole a je šťastná. A něco se i naučí, i když pomalejším tempem než v běžné škole, ale rozvíjí se a je spokojená. Neumím si ani já, ani ta má kamarádka představit, že by holčička byla v běžné třídě, ani kdyby měla svoji asistentku jen pro sebe a dětí tam bylo jen 15-20.

A řeči, že motivovaný učitel zvládne inkluzi hravě??? Asi bys nám to měla předvést. Nebo paní ministryně - vážně, ať si to na rok zkusí.

Oba proudy by měly být vedle sebe, ale praktické školy bych nerušila.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(28.10.2015 18:21:08)
Ajuško, v klidu.

Já úča jsem, ve třídě mám jak děti romské, tak děti se zdravotním postižením a nemám s tím problém ani já, ani rodiče. Děti už vůbec ne - tuhle když jsem něco probírala o přestávce s asistentkou a páťák kousek zaslech, tak se udiveně ptal, kdo že to je u nás integrovanej, že si ničeho nevšimnul...

Asistenti sami o sobě nevytrhnou nic - první krok je změnit přístup k dětem a způsob výuky. Ale potom jsou asistenti velmi užiteční.
 Renča,2 děti 11 a 16 let 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(28.10.2015 19:05:24)
Nevím proč bojujete proti inkluzi, takže se přidám k názoru že dobrý pedagog zvládne inkluzi hravě. Přece každé dítě má právo se učit na klasické škole, kde jsme? se vracíme zpátky do komunistické doby, že nechceme vidět že každý je jiný? Přijde mi to trochu na hlavu, je přece normální si pomáhat ikdyž jsme každý jiný..Je smutné když se takhle manipuluje s míněním ostatních, až poznáte ty děti které si inkluzi zaslouží pak suďte a podepisujte petice, ale ne tuto ta je neopodstatněná a nesmyslná!!!
 Myšutka* 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(29.10.2015 16:07:36)
Renčo a tvé děti se v takové třídě vzdělávají?
Můj syn se vzdělával a jsem velmi ráda, že už je už od tam pryč. I když teď nemá samé jedničky a musí se učit a připravovat, je i on sám šťastnější. Protože je ve třídě dětí, které se učit chtějí, které to baví a nepovažují toho, kdo se zajímá za "divnýho". Nemusí spolupracovat s chlapečkem, který téměř neumí číst a může se věnovat vlastnímu posunu vpřed, místo toho, aby se dohadoval s někým, kdo mu nakonec řekne, že ho to nebaví, ať si to dodělá sám, když je šprt.
Nebude chodit s politou aktovkou od barev a roztrhanou čepicí, nebude si nosit do školy hodně tlusté knížky, aby se v hodinách nenudil.
Nebudu mít diskuze s učitelkou AJ na téma "já chci, aby se můj syn v AJ učil angličtinu a ne o angličtině".
A není to o učitelce, protože ta s 36 dětma bez asistentky opravdu nemá šanci, i kdyby se ulítala. A snažila se, jak mohla, stejně se nakonec část dětí příšerně nudila, část byla v klídku a dvě děti vůbec nechápali o co jde a školu považovaly za opruz nejvyšší. A to měla pro každou část dětí jiné přípravy a jela s nimi jinak.
 Adelinkaa 1 dítě. 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(30.10.2015 12:08:43)
Ani omylem Renčo, spousta těchto "slabších dětí" je absolutně nezvladatelných z různého sociálního prostředí. Takovéto dítě rozložícelou třídu, protože se učitelka věnuje téměř jenom jemu, třeba autisti bývají dosti specifičtí, "normální"kolektivní chování, nerozumějí výrazu učitelek atd.atd.Opravdu nevím, proč by se celá třída měla podléhat chování jednoho žáka, kterého učení i dost často vůbec nebaví.
 hynekz 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(30.10.2015 7:37:21)
Jeden o voze, druhý o koze... Problematika inkluze ve školství je pouze veeelmi velmi okrajově o tom, co popisujete. ~3~
 hynekz 


Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(30.10.2015 7:40:04)
Ad komentář od nicku Vážný
 Jane, 2 děti 
  • 

Re: Můj šálek kávy to tedy není 

(31.10.2015 15:12:53)
Proč ne, pokud se tyto aktivity rodiče a škola odehrávají až po skončení mé pracovní doby. Jinak si neumím představit průměrnou matku, která je s dětmi sama, kde vezme tolik dovolené navíc. Já o tu svou obvykle přijdu, když děti marodí a musím s nimi zůstat doma. Za tzv. "paragraf" bychom pak totiž neměli z čeho žít. A dopolední nebo brzce odpolední aktivity ve škole - tzn. vzít si min. půldenní dovču. A pokud se aktivity dějí mimo prac. dobu učitelů, jak ředitel pak řeší placení přesčasů ? A kdo zodpovídá za ty děti, které na akci nemají rodiče ? Učitel ? Když to není oficiálně jeho pracovní doba a je to "jen" jeho iniciativa ?
 Viola 


tempo 

(27.10.2015 13:34:58)
Za největší problém inkluze vidím tempo práce slabších dětí. Handicapované dítě nezvládne objem učiva běžné školy, ale dost se toho naučit přeci jen může. Ovšem potřebuje k tomu svůj klid na práci - látku omílat, opakovat a probírat tak dlouho, až ji spolehlivě vstřebá a může na ni navazovat další učební látkou. Za devět let základky spolehlivě zvládne třeba látku do páté či šesté třídy... ovšem běžná třída už je dávno někde jinde a probírá úplně jiné věci. Oslabené děti nemůžou jet tempem zdravých dětí a z každé vyučovací hodiny pochopit a stihnout jen sem tam něco, protože tím vůbec nezískají stabilní základy, na kterých můžou stavět další výuku. Proberou látky míň, ale potřebují ji probrat tak, aby ji skutečně pochopily a zapamatovaly si ji. Potřebují prostě JINÉ tempo plynutí výuky než běžná třída. Pokud handicapovaný třeťák zápolí s psaním písmen, jaký má smysl, aby seděl v běžné třídě, kde ho výuka cizí látky ruší a jeho asistent šuškáním jak se píše K ruší běžné děti?
Reálně tak z každé třídy vznikne "vícetřídka"? Komu to prospěje, že to bude zbytečná zátěž pro všechny strany?

 katka+synek2007 


Re: tempo 

(27.10.2015 14:11:25)
Nepopírám, co píšeš, je to složité téma a rozhodně nemám jasně vyhraněný názor, přestože se s integrovanými dětmi i třídami zvkláštních škol setkávám. Chci ale vypíchnout, že nejde jen o samotnou vyučovací hodinu, ale celkové prostředí školy, které může být pro handicapované dítě velmi stimulující. Ostatní děti působí jako tahouni (i o přestávkách, při hře v družině a podobně) a ony se zase učí, jak citlivě zacházet s někým odlišným.
 Lída 
  • 

Re: tempo 

(27.10.2015 19:25:55)
Já bych si dovedla představit inkluzi, kdy děti se rozdělí podle znalostí a schopností, ale ne na celou výuku nýbrž po jednotlivých předmětech. Podobně jako se to dělá u jazyků a některé školy i u matematiky. Pak by i intelektově slabší dítě mělo možnost spolupracovat s talentovanějším, ale v oblastech, kde bude moci ukázat svoje přednosti nebo bude alespoň rovnocenným partnerem. Např. může mít hudební sluch a pěkně zpívat nebo být zručné a hezky modelovat nebo vynikat v některé sportovní disciplíně.
To ovšem není inkluze podle MŠMT, to si představuje, že vše půjde v jedné třídě. A vůči tomuto pojetí inkluze jsem já osobně skeptická.
 Eržika. 


Re: tempo 

(27.10.2015 22:52:21)
Rozdělení dětí nelze nazývat inkluzí.

Ano, lze vzdělávat najednou žáky, které jsou v rozdílné úrovni znalostí a schopností, a to v jedné třídě (nejlépe věkově smíšené). Mám v takových dítko, již šestým rokem...
 Roya 


Re: tempo 

(27.10.2015 23:17:02)
Eržiko, ještě napiš, kolik dětí je v jedné takové třídě.
 Eržika. 


Re: tempo 

(27.10.2015 23:21:56)
Přes dvacet minimálně! I 26, momentálně tuším 22.

(a ještě se zeptej, jestli tam jsou jen vybrané děti - na to se ptají taky: ne, nejsou - jsou tam všechny nadané, integrované, prostě všechny)
 jana 
  • 

Re: tempo 

(28.10.2015 8:17:07)
Na tuto diskusi se dívám z pohledu pracovníka sociálně terapeutických dílen pro mentálně postižené. Pracovala jsem také jeden rok jako asistentka u jedné "slabší" holčičky v první třídě. Myslím ,že inkluze je velký problém. Musíme si uvědomit, že nejde pouze o děti slabší - s lehokou formou postižení a např. děti s tělesným postižením či lehkým mentálním postižení, kdy je inkluze jistě vhodná. Co však bude s dětmi, které mají těžké a kombinované postižení, či autismus? Každé z těchto dětí potřebuje asistenta při všech činnostech - jídlo, toaleta,podat pomůcku apod. Potřebují odlišné pomůcky, přístup, časové rozložení hodiny atd.
Velký problém je i vzdělání účitelů - v rámci studia se speciální pedagogika vyučuje spíše okrajově. Tito žáci potřebují individuální plány a přístup...
Mě se myšlenka na možnost volby celkem líbí. Proč by rodiče nemohli rozhodnout sami (nebo po konzltaci s odborníkem), co bude pro jejich dítě nejlepší?
A co bude po ukončení školní docházky s těmito dětmi? Bude jejich situace výrazně jiná než je dnes? V čem jim tato zkušenost bude prospěšná v budoucím životě?
Určitě je důležité začlenit tyto děti i dospělé do "normální" společnosti, ale nejde to i bez povinné inkluze ve školství?

 Eržika. 


Re: tempo 

(28.10.2015 10:54:18)
Jani, doporučuji ke shlédnutí teto film:
http://www.jedensvet.cz/pit/filmy-materialy/28

Jmenuje se Všichni spolu a je o škole, kde se vzdělávají spolu všechny děti...
 Roya 


Re: tempo 

(28.10.2015 13:21:28)
Eržiko,
ale ty mluvíš zřejmě o odlišném vzdělávacím systému. Samozřejmě že lze děti všech kategorií (i věkových) vzdělávat dohromady, ideálně jako ve svobodné škole. Takto ale naše většinové školství nastaveno není a pokud někdo tvrdí, že za podmínek, které učitelé v našich běžných školách mají, je inkluze brnkačka, pokud jen jsou to dobří učitelé, tak prostě podle mě neví, o čem mluví.
 Eržika. 


Re: tempo 

(28.10.2015 15:17:32)
Royo, nemusí to být odlišný vzdělávací systém.

Ve svém okolí vím o dvou školách (jedna prvostupňová malotřídka a jedna státní velká, které nedeklarují žádný odlišný systém vzdělávání), kde to také takto funguje.

Ano, některé odlišné jsou jsou podstatou inkluzivní, ale je to o lidech...
 Eržika. 


Re: tempo 

(28.10.2015 15:18:43)
A já neříkám, že je to brnkačka. Je to obtížné, ale lze to.
 hbf 


Re: tempo 

(29.10.2015 12:32:12)
Eržiko, že něco lze udělat ještě neznamená, že je to výhodné.
Například lze vyrobit jízdní kolo ze dřeva. Je ale podstatně dražší než klasické jak na výrobu, tak na údržbu.
nebo lze vyrobit "čokoládu" bez použití kakaových bobů. Je to dokonce levnější, než čokoláda, ale v lepším případě to není dobré, v horším je to zdraví škodlivé.

S násilnou inkluzí to bude podle mého dost podobné. Zaplatí se hafo peněz za školení, za asistenty, za pomůcky a výsledkem bude, že rodiče stejně nebudou chtít mít děti ve třídě s dlouhodobě nezvladatelným žákem.
 Eržika. 


Re: tempo 

(27.10.2015 22:53:57)
a z toho plyne, že frontální systém není nejvhodnější pro takovou výuku, nic jiného...
 Eržika. 


Nestíhající děti  

(27.10.2015 22:50:03)
Nestíhající děti jsou jaksi produktem tohoto systému, který stále jede v tom, že se všechny děti musí ve stejný okamžik učit učivo stejného rozsahu stejným způsobem.

Je nutná diskuse, osvěta, vysvětlování - jak rodičům, tak učitelům v tom duchu, že INKLUZE je něco dočista jiného než INTEGRACE (zvláště taková, jak často vypadá v podání poradenských a školských zařízení).
 ALL 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 8:11:48)
Tak musím přiznat, že v tom dost plavu - jaký přesně je rozdíl mezi integrací a inkluzí? Dost se těmito termíny šermuje, ale málo vysvětluje, což je škoda...
 ALL 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 8:16:45)
Nahlédnutí do Slovníku spisovné češtiny je totiž dost matoucí:
integrovat = sjednotit, spojit
inkluze = (log.) podřazenost mezi třídami
 Eržika. 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 11:05:04)
ALL, taktéž doporučuji:
http://www.jedensvet.cz/pit/filmy-materialy/28

Jinak obecně, jak to vidím já (mám k tomu pěkný obrázek, ale neumím ho sem vložit):

INTEGRACE - dítě má odněkud nastaveno co a jak se má učit (nutno stanovit dg., úlevy, způsob hodnocení a pod. - vypracovává poradenské zařízení), a bývá v podstatě ostrůvkem ve třídě. Může u něho sedět asistent.

INKLUZE - všechny děti se vzdělávají podle svých potřeb. Každé dítě pracuje v úrovni a způsobem, který odpovídá jeho možnostem. Často to vypadá tak, že děti pracují ve skupinkách, dvojicích, i samotné (i s asistentem). Porovnávání znalostí se nekoná - každé pracuje na svém plánu učiva.

 ALL 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 14:53:40)
To je v českém školství ale bohužel utopie. Věřím (doufám), že snad pár škol to umí, ale většinové školství na to vůbec není připravené...
 Eržika. 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 15:22:44)
ALL, těchto škol je čím dál víc. A protože rodiče chtějí, aby jejich děti chodily do takových škol, vznikají další a další. A rozhodně nemají nouzi o žáky. Jsou soukromé, ale i státní a církevní.

Je to i tom, že pokud bude poptávka, tak prostě vzniknou, nebo si je rodiče založí.

 ALL 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 15:28:31)
Na takové pozitivní ostrůvky ale nelze spoléhat. Pořád je většina lidí odkázána na "většinové" státní (a stádní) školství, kde si s inkluzí neporadí a rodiče budou řvát. Bylo by potřeba překopat české školství komplet a k tomu, obávám se, společnost ještě nedozrála.
 Eržika. 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 15:49:07)
ALL, pořád vznikají další a další!

U nás už jsou to první stupně v okolí: 3 státní, 3 soukromé, 1 církevní. Druhé stupně 3 soukromé, 1 státní, 1 círekvní...

Jenže pořád jsou učitelé, poradny kteří tvrdí, že to nejde. anevěří, že to jde, i když se mohou přesvědit!

 ALL 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 16:09:33)
Já věřím, že to jde, ale to neznamená, že můžeš všem nařídit, aby to u nich taky šlo - proti jejich vůli. Co si počnou lidi, kteří nebydlí u vás a nemají na výběr?
Aby bylo jasno, já vůbec nejsem proti inkluzi. Jen mám pochybnosti, že to české školství zvládne ze dne na den bez velkých změn, které jsou k tomu nutné. A o těch se vůbec nemluví.
 Eržika. 


Re: Nestíhající děti  

(28.10.2015 17:16:57)
Samozřejmě to školství nezvládne ze dne na den, a taky si nejsme jistá stylem, kterým to chtějí udělat.

Zvýšení papírování, zvýšení pravomocí poraden, naleje se spousta peněz do stávajícího systému - ale pokud se nezmění přístup, tak to nebude fungovat.
A přístup se nezmění, když učitelé ani veřejnost nevěří, že to může fungovat.
Nevěří tomu kolikrát ani když to vidí (ptají se podobně jako Roya).
 Roya 


Re: Nestíhající děti  

(31.10.2015 21:05:15)
Eržiko, neporozuměla jsi mi. Já jsem zastánce svobodného učení. Ale k tomu musí být systém, který to dovolí. Mysli si z toho, co vidíš ve svém okolí, co chceš, ale já znám dost škol a způsob jejich fungování na to, abych mohla říct, že pokud ta škola vyloženě nejede jinak - tj. s požehnáním a podporou vedení školy, tak jednotliví učitelé se svým odlišným přístupem nezmůžou skoro nic, není jim v podstatě ten odlišný přístup dovolen - a to mám osobně vyzkoušeno.
Píšeš, že učitelé nevěří, že to může jít, a to si myslím, že se mýlíš - učitelé jen příliš dobře vědí, co jim jejich škola - pokud dělá vše tak, aby se zalíbila ČŠI, a takových bude zatím bohužel většina - umožňuje.
 O. 
  • 

Re: Nestíhající děti  

(1.11.2015 17:34:31)
Otázka je čeho se vlastně inkluze týká. Nepředpokládám, že by bylo možné tyto změny zastavit - nutné je přizpůsobit podmínky tak, aby poškodily co nejméně dětí.
V rodinách, které jsou podnětné a pečující se dá předpokládat velká aktivita rodičů, které se pokusí své děti rozvíjet jak nejlépe to půjde. Je zde však velké množství takových, které se nezajímají o to, co se jejich dítě ve škole učí.
A pak jde samozřejmě i o to, co je cílem školy - je to sociální prostředí, kde se dítě konfrontuje s běžnými vazbami a to jak v tom pozitivním, tak v tom negativním a učí se tedy s takovými situacemi nakládat? Má poskytnout dětem maximální množství znalostí a dovedností, které jej obohatí a umožní mu dále studovat a vyšších stupních (od 7. třídy 2 jazyky, chemie, fyzika ...)? Má být místem, kde se děti učí pravidlům a povinnostem, aby pro ně bylo samozřejmé, že se někam pravidelně dochází a tam se musí aktivně pracovat? Je to vše dohromady? Nebo ještě něco dalšího.
Je jistě možné cokoli - nutné je však začít u dospělých, které děti vzdělávají - dokud učitelé po ukončení studia nerozumí ani tak běžným obtížím jako je dyslexiea nemluvím o dalších obtížích, které jsou dnes na běžných základních školách samozřejmé - dysfázie, DMO, ADHD, ADD, norovnoměrný vývoj CNS atd. pak se bude obtížně zavádět individuální úprava u dětí s opravdu vážnými poruchami a to jak mentálními (např.:lehká či střední mentální retardace), tělesné postižení či jejich kombinace, ale je zde i velké množství dětí v péči psychiatrů a to ať s výkyvy nálad, či s poruchami chování a dalšími vadami projevujících se ve schopnosti adaptovat se na běžné prostředí velkých tříd a škol.
Pracuji ve školství opravdu dlouho a to jak s dětmi s tělěsným a kombinosvaným postižením, tak s dětmi s poruchou chování a disociálními projevy, tak s dětmi s minimem obtíží v rámci sociálního začlenění do společnosti.
Mám i několik zkušeností ze zahraničí (Anglie, Francie) - a vím, jak je tam těžké začlenit děti se speciálními potřebami do běžné společnosti - ale mám zkušenost jenom ze speciálních ústavů nebo ze speciálních tříd při běžných školách.
Inkluze je běh na dlouhou trať a doufám, že těm, kteří speciální pomoc a péči potřebují se tato dostane.
Jsem ráda, že moje děti už jsou velké a tato změna se jich netýká.
 Cita 


Ale jde to.. 

(1.11.2015 19:24:21)
Samozrejme, ze to jde. Tady v Norsku je to uplne ebzna vec. Integruji se vsechny stejne stare deti, slepe, hluche, mene nadane, deti imigrantu atd.

Jen je potreba zmenit spoustu veci. Tady je ve tridach kolem 20 deti. Jeden ucitel s pedagogickym vzdelanim a nekolik asistentu (2-4) podle potreby, zapojeni jsou i ucitele z druziny. Architektura skoly je jina. Kmenova trida pro probrani teorie, plus mensi prostory pro plneni ukolu podle toho, co deti zvladji. Ucebnice jsou jine. V jedne knizce je teorie spolecna pro vsechny a tri diferenciovane urovne ukolu podle toho, co deti zvladnou, Deti si vybiraji samy, jdou svym tempem. Nadane deti i mnohem rychleji, nez v bezne ceske skole.

Vsechny se ale odmala uci tomu, ze ac jsou ruzne nekteri maji koleckove kreslo, jini naslouchatko, nebo se jeste v pate tride uci cist. vsechny deti jsou si rovne. Je to dobry system.

Jen mi neni jasne, jestli vsechny tyhle podminky prijdou stejne rychle jako tohle rozhodnuti.
 Cita 


Re: Ale jde to.. 

(1.11.2015 19:28:18)
PS Pokud rodina, nedela s detmi ukoly, prebira tuhle povinnost take skola. Potrebne deti delaji ukoly ve (po) skole tak, aby nebyly oproti ostatnim znevyhodnene.

Takovy system dava stejne sance vsem.
 Saina 
  • 

Re: Ale jde to.. 

(2.11.2015 19:40:17)
Tohle mi tedy prijde trochu v neporadku tak jako v principu. Ano, pro ty deti je to obrovskym prinosem a sanci. Ale je spolecensky a moralne ok davat na skolu vic a vic zodpovednosti? Aby rodic nemusel hnout prstem de facto? Prijde mi, ze tohle je velke ,,ulehcovani" rodicum, nemusi kolem ditete delat dalsi vec...nevim, moc se mi to nelibi. Kdyz si porizuju dite, tak s tim, ze ho chci a ze se mu budu venovat a delat s nim doma ukoly a tak. Proc by to za me mela delat skola?
 Lída+4 


Re: Ale jde to.. 

(2.11.2015 19:55:10)
Na druhou stranu - proč mají bejt úkoly zadávaný tak, aby je s dítětem musel dělat rodič??? Neměly by bejt takový, aby je dítě zvládlo samo???
 Analfabeta 
  • 

Re: Ale jde to.. 

(2.11.2015 21:22:35)
Rodič by měl dohlédnout na to, jestli dítě ty úkoly vůbec udělalo. Pokud zapomnělo nebo se na to rovnou vydláblo, měl by dítko iniciovat k jejich napsání (nebo k procvičení četby, psaní atd).
Na druhou stranu mám známou, která se s dětmi učila po celou dobu jejich studia na střední škole. Děti si učivo přečetly, maminka vařila a děti jí u toho vykládaly chemii, fyziku, zeměpis... To by mě asi trefilo, byla jsem šťastná, že děti sice občas zapomněly, ale absolvovaly školu tak nějak bez mojí účasti (byla jsem samoživitelka a zaměstnavatel mne nepustil ani na pitomý rodičák, musela bych se brát dovolenou, tak jsem rodičáky i všechny školní akademie oželela, tolik dovolené jsem fakt neměla. Můj zaměstnavatel byl zářný příklad toho ,že když se nechce, je to horší, než když se nemůže, dokonalý příklad toho, jak by spojení profesního a rodinného života skutečně vypadat nemělo. Proto jsem se vždycky chechtala kydům o podpoře rodiny, ano, tu mi zaměstnavatel v praxi předvedl skutečně dokonale).
 *Aida* 


Nechápu 

(4.11.2015 16:13:07)
Nechápu, že takto diskriminační text je zde vůbec zveřejněn. Pak se můžeme divit, že jsme neustále nazýváni Východní Evropou.
 Januta 


Re: Nechápu 

(5.11.2015 13:49:46)
Nechápu, jak bude vyučování vypadat, aby se chytřejší děti nenudili. Již na současném prvním stupni základní školy jsou namíchány děti chytré, průměrné a tzv. čtyřkaři. Chytré dítě je otrávené z toho, že paní učitelka zase s Kačenkou opakuje to, co už dělali třikrát, zase si ji vbere k tabuli a znovu zjišťuje, zda to Kačenka pochopila, mluvím o matematice a učivu, na kterém se staví dál, takže je nutné aby to žák uměl. Nemám nic proti Kačence, jen popisuji rozdíl který existuje již v současné době. Chytré dítě je ve škole dva roky znuděné a pak rychle uteče do jazykové školy. Pokud to není možné, tak je znuděné ještě další dva roky a zachrání ho osmileté gymnázium. Spojíme-li děti s tak velkými rozdíly do jedné třídy, bude to diskriminace, ale ne pro ty, které tam přijdou ze zvláštních nebo rodinných škol, ale pro děti chytré a nadané.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.