| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Raději bych byl prvňáčkem teď, než před 25 lety

 Celkem 22 názorů.
 Analfabeta 
  • 

Jen dvě poznámky 

(1.9.2015 8:37:26)
Jen dvě poznámky:
bod 1 - studené socialistické typizované budovy: autor je trochu mimo, protože drtivá většina školních budov pochází z konce 19.století, ale především z doby 1.republiky. Ty "studené socialistické" se stavěly většinou na sídlištích, ale bylo jich míně, než budov ze starších dob.
Bod 3 - inkluze: autor ji hodnotí jako přínosnou. Jde ale o to, KOHO chce začleňovat. Pokud dítko fyzicky postižené, ale psychicky v normálu, tak takové dítko začlení. Pokud ale chce začlenit dítko sice fyzicky zdravé, kterému je škola totálně u zadku, tak ho nezačlení nikdy a ještě znemožní výuku ostatních dětí. Autorovi vřele doporučuju shlédnout dokument Třída 8.A a pak na podobné škole aspň 5 let učit. Pak by nám mohl v praxi předvést, kolik dětí se mu podařilo začlenit (možná by stačilo, kdyby poté sdělil, kolik jím vzdělávaných dětí umí v 9.třídě číst a psát).
 kreditka 


Re: Jen dvě poznámky 

(1.9.2015 9:52:57)
Trochu se přidám, se začleňováním s tebou naprosto souhlasím - záleží totiž koho začlenit. Trochu mi totiž vstávají vlasy hrůzou při představě že příští rok přijde do naší běžné ZŠ místní chlapec s downovým syndromem, který je bohužel dost agresivní, nekomunikativní a vydávající jen skřeky - v tomto případě opravdu nevidím smysl dávat ho do běžné ZŠ...

JJinak s článkem zas tak nesouhlasím... jo sice je pravda že máme barevnější budovy, ale šprtá se pořád to samé dokola - samá teorie praxe minimum a čím dál víc mám dojem že děti se potom vzdalují praktickému životu jen proto že mají naučenou teorii
 lila 
  • 

Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 8:51:43)
kdyby nebyly ty studené socialistické školy, jak autor píše, nebylo by dnes ani co rekonstruovat a na co naházet polystyren, dnešní kapitalisti moc školy nestaví, jen byty kolem již stojících škol.....
 lila 
  • 

Re: rekonstrukce škol 

(1.9.2015 9:46:00)
to mi nepřijde, že je jich dost, když školky jsou narvané až na půdu, a u základních škol to začíná také....první třídy jsou letos až do 1.E, například ve Zlíně
 Analfabeta 
  • 

Re: rekonstrukce škol 

(1.9.2015 22:14:22)
To je proto, protože se nařízením shora pozavíraly venkovské málotřídky. Děti se nahnaly do měst, protože větší škola prý znamená kvalitnější výuku. Zánik škol je dalším hřebíčkem do rakve vesnic. Proč tam ještě budou lidi žít, když tam není práce, obchod, škola, kampelička...
 Černá kronika 


Re: rekonstrukce škol 

(7.9.2015 8:14:13)
Přesně, a ještě je v každé třídě přes 30 dětí....
 Klára 
  • 

Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(2.9.2015 10:44:10)
Jací kapitalisté Lilo, EU je silně sockomoušská a ekonomika nemá s kapitalismem moc společného - samé regulace, zákazy a nařízení. Opravdový kapitalismus funguje jinak.
 X__X 


Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 9:45:39)
Nějak si nepamatuju, kdy jsem dělala úkoly a školní přípravu.

a to já si pamatuji. většinou buď v družině, nebo o přestávách, někdy se mi povedlo zmatlat úkol už při vyučování. ani jedno se tedy nesmělo. pokud vím, moje děti jsou celá maminka a dělají to taky tak.
 X__X 


Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 19:37:50)
jo, projekty taky děti mívají, ty si tedy dělají doma. ale to bylo už za nás, akorát že tehdy jsme místo "projektů" měly obyčejné "referáty", ty se o přestávce namastit nedaly.. naopak tedy tehdy zabraly víc času, protože nebyl internet a všechno jsme dohledávali v knihovně ~d~
 X__X 


Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(2.9.2015 0:40:09)
referáty až na střední? ~e~ tak za nás je chtěli normálně na základce ~d~ a srovnání s dneškem - jako jo, nedělali jsme počítačové prezentace, protože tehdy počítače v domácnostech běžně nebyly a taky jsme nedělali 3D projekty (tedy například neslepovali jsme si z krabic dům, který jsme pak v hodině cizího jazyka odprezentovali), ale psali, kreslili a lepili jsme jenom normálně na papír, ale jinak nemyslím, že by škola po mých dětech chtěla něco víc, než co chtěla kdysi po mně. akorát existence internetu současným dětem ulehčuje vyhledávání informací, které potřebují.

i si pamatuji, že jsem párkrát do knihovny zaskočila i kvůli obyčejné slohovce - když se měla psát na téma, ke kterému jsou potřeba nějaké znalosti, tak nám učitelka řekla téma předem, abychom se mohli připravit. jako samozřejmě, když se měla psát slohovka na nějaké obyčejné téma jako třeba popis běžné denní činnosti (to je oblíbené téma mojí mámy - i po téměř třiceti letech vzpomíná na to, jak na třídní schůzce učitelka předčítala moji slohovku s popisem úklidu pokoje a jak tehdy z toho máma byla v šoku, protože jsem odjakživa byla neskutečný bordelář ~t~), tak jsme se téma dozvěděli až při hodině, ale třeba když jsme měli psát životopis významné osobnosti, věděli jsme to předem, abychom si mohli dát dohromady potřebná životopisná data.
 X__X 


Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(2.9.2015 17:47:39)
Dneska už na základce chtějí různé zdroje, závěry, apod. - prostě komplexnější přístup.

no vždyť ~d~ to po nás chtěli taky. jako dělali jsme jak výpisky, tak shrnutí obsahu, tak i referáty, které samozřejmě nemohly být pouhým zestručněním jednoho článku ~d~ i si dodneška vzpomínám, jak mě učitelka setřela, když jsme měli napsat o nějaké místní památce či nějaké významné budově, já si coby Pražačka vybrala historickou stavbu z centra města, protože k ní bylo v průvodcích dost informací... no, tohle ulehčení jsem si za rámeček nedala. že prý když jsem o ničem významném z naší obce nemohla nic najít tištěného, což je moje lenost, protože kdybych se snažila, určitě něco najdu, měla jsem si obejít pamětníky a čerpat přímo od nich ~o~
 Analfabeta 
  • 

Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 11:45:28)
My to dělali taky tak. V sešitech jsme nesměli škrtat, když tak přepsat celou stránku. Neskkutečný opruz. Tak jsme třeba úkoly z matiky dělali tak, že jsme je o polední přestávce řešili na tabuli, tam jsme mohli mazat dle libosti. My chytřejší jsme u toho diskutovali, jak na to, až jsme to vyřešili. Ti slabší to pak kompletně opsali. Naučili jsme se u toho všichni, i ti slabší, protože pozorovali, jak to řešíme. Pak jsme přišli domů, hodili tašku do kouta a hybaj ven.
Jediné, co mi chybělo, byla absence výuky jazyků. Ruštinu jsem celý život nepoužila, možná tak při zájezdu do Ruska.
 Dana 


Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 16:26:14)
My jsme naopak měli mnohem víc úkolů, než mají děti dnes a méně volných dnů během školního roku. Pamatuji se, jak jsem seděla v družině a sepisovala úkoly a to i o vánočních prázdninách. Také jsme se učili hodně básniček nazpaměť i z ruštiny, kterou jsme měli od čtvrté třídy. Od páté jsme měli angličtinu a ve třídě nás bylo asi 34. Nebyla to jazykovka, ale obyčejná základka, kam chodilo, tedy spíš nechodilo,i hodně romských dětí.
 Julie 
  • 

Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 11:46:17)
Mám stejný pocit. Je obrovský tlak na výkon dětí, minumum volného času, x úkolů za den. A ty školní budovy? No u některých škoda slov. I my jsme měli hezčí vybavení (v roce 1975). Děcek ve třídě je 34 (nás bylo 28). Tak moc nevidím, kde je to lepší. Projekt tablety do škol považuji za úplně zcestný.
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Re: Souhlasím, ale vidím jedno významné mínus 

(1.9.2015 13:42:36)
Hmmm, tak to záleží, kdy jsi do tý školy chodila. Já byla v první třídě, kde bylo 38 dětí (1970).
A když jsem začala pracovat v školství (1986), tak jsem ve skupině v družině měla 42 dětí....
 Helena, tři dospělé děti 
  • 

To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(1.9.2015 15:36:00)
Já jsem byla prvňáčkem někdy před padesáti lety a neměnila bych ani za nic. Paní učitelku (vlastně soudružku učitelku) jsme všichni svorně milovali, ve škole se mi líbilo, úkoly jsem si udělala o přestávce, doma za celou školní docházku nevěděli, co se učíme. A přitom jsme na konci deváté třídy uměli víc než dnešní maturanti. S mými dětmi jsem se také nikdy neučila a všechny vystudovaly vysokou a jsou úspěšnými lidmi. Nějak nemůžu pochopit, proč se dneska s dětmi dělají takové ciráty.
 Markéta, kluci 13 a 6 
  • 

Re: To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(1.9.2015 18:09:07)
Máš už vnoučata? Chodí do školy? Rodiče se nezajímají o probíranou látku? Mají děti dobrý prospěch? Pak to máte konzistentně nastavené.
 Helena, tři děti 
  • 

Re: To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(2.9.2015 17:03:06)
Mám 6 vnoučat, z toho tři školáky - 4.třída, 3.třída a prvňáček. Se starší holkou to dcera při nástupu do školy začala přehánět, holka se moc nestarala. Pak jsem dceři poradila, ať holku nechá jít párkrát do školy bez úkolu nebo bez pomůcek, ať si za to nese důsledky sama. Po pár poznámkách si malá začala věci kontrolovat a od té doby není problém. U svých dětí jsem to taky tak dělala, ani známky jsem nijak neřešila. Máš špatnou známku? Tak si ji oprav. Podotýkám, že sama jsem byla učitelka a nejvíc jsem nesnášela fňukání nad špatnou známkou a škemrání o zamhouření oka ať už od dětí nebo od rodičů. Vždycky jsem trvala na tom, že klidně známku opravím, ale musí si to zasloužit. Ať už doučením nebo nějakým projektem,za kterým je vidět práce. Měla jsem totiž známou, která kontrolovala dceři úkoly ještě na střední škole a každou známku šla diskutovat do školy. Holka dopadla dost špatně, po vydřené maturitě šla na vysokou a po prvním semestru skončila, protože si nebyla schopná aniJinak k vlastním dětem, vyžadovala jsem od nich určitou samostatnost od malička, možná jsem to někdy i trochu přehnala, ale dnes jsou za to vděčné, všechny úspěšně vystudovaly vysokou, sjezdily kus světa, mají dobrou práci a dovedou si ze vším poradit.
 Helena, tři děti 
  • 

Re: To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(2.9.2015 17:06:08)
Omlouvám se, předcházející příspěvek jsem blbě odklikla Mám 6 vnoučat, z toho tři školáky - 4.třída, 3.třída a prvňáček. Se starší holkou to dcera při nástupu do školy začala přehánět, holka se moc nestarala. Pak jsem dceři poradila, ať holku nechá jít párkrát do školy bez úkolu nebo bez pomůcek, ať si za to nese důsledky sama. Po pár poznámkách si malá začala věci kontrolovat a od té doby není problém. U svých dětí jsem to taky tak dělala, ani známky jsem nijak neřešila. Máš špatnou známku? Tak si ji oprav. Podotýkám, že sama jsem byla učitelka a nejvíc jsem nesnášela fňukání nad špatnou známkou a škemrání o zamhouření oka ať už od dětí nebo od rodičů. Vždycky jsem trvala na tom, že klidně známku opravím, ale musí si to zasloužit. Ať už doučením nebo nějakým projektem,za kterým je vidět práce. Měla jsem totiž známou, která kontrolovala dceři úkoly ještě na střední škole a každou známku šla diskutovat do školy. Holka dopadla dost špatně, po vydřené maturitě šla na vysokou a po prvním semestru skončila, protože si nebyla schopná ani zapsat předměty. Jinak k vlastním dětem, vyžadovala jsem od nich určitou samostatnost od malička, možná jsem to někdy i trochu přehnala, ale dnes jsou za to vděčné, všechny úspěšně vystudovaly vysokou, sjezdily kus světa, mají dobrou práci a dovedou si ze vším poradit.
 Analfabeta 
  • 

Re: To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(2.9.2015 20:53:27)
Heleno, dělala jsem to podobně: škola je váš problém, copak já můžu vědět, jaké máte úkoly? Nezapsal sis úkol, nemáš - tvůj problém. Děti byly samostatné hned od 1.třídy, sice občas neskuteční bordeláři a sklerotici, ale i s tíémto přístupem vystudovali VŠ, mají dobrou práci, sjezdily kus světa a především se rády vracejí domů! Nestěžuju si a musím se usmívat, když moje metody děti přebírají. Tak asi nebyly tak špatné.
 Juldafulda 


Re: To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(2.9.2015 15:27:10)
Jak v čem. Ta moznost vybrat si aktovku, kterou nema kazdy treti :-), moznost vybrat si obed, delsi prestavku, kterou ma treba syn ve skole, moznost individualnejsiho pristupu to bych brala vsemi deseti. Z prvni tridy si pamatuji asparagus, jako privitani do prvni tridy. Vsechny 4 pani ucitelky, ktere se v nasi tride od 1-4 tridy vystridaly byly velice prisne. Nemam na prvni stupen moc dobre vzpominky.

Syn ma velice vstricnou a sikovnou pani ucitelku, ktera nebaziruje na hovadinach, ale na druhou stranu jsou deti, ktere potrebuji pritahnout oprate, jako treba nas synator a takova ta vstricnost je nenuti se snazit. ~a~ . Takze osobne nedokazu rict co je lepsi. A jaka skola je nejidealnejsi, ale netroufala bych si tvrdit, ze nyni je to lepsi nez driv. Jak v cem.
 HS 
  • 

Re: To já bych už prvňáčkem být nechtěla 

(25.9.2015 0:54:42)
Jejda, to jsem měla stejnou pí učitelku.. nepříjemná, zlá, neobjektivní. "Samé jedničky" dávala tomu, jehož rodiče chodili tzv. šplhat, nebo jí jinak lezli do zadku (měla z nich prospěch). Mě nedala samý jedničky nikdy-ani v první třídě ne, kráva, doteď mi to nikdo nevěří (absolvovala jsem prestižní gympl a státní VŠ). Byla to nějaká přivandrovalá Slovenka - takže např. nevěděla kde leží jaké město (čímž pobavila např. rodiče při řešení Školy v přírodě-nevěděla kde to leží!!).
Když měl být TV, tak nám tvrdila že se tělocvična opravuje - byla tlustá jak prase a tudíž líná s námi jít cvičit (přitom naši sourozenci normálně TV měli-no horor).
Hned 1. den ve škole se nám prvňáčkům uvedla "jmenuji se XY a doufám, že nikdo z vás již nevěří na Ježíška" (v roce 1979 to bylo).
Dále nám oznámila, že nikdy nejezdí na Školu v přírode a tudíž ani my nepojedeme (nakonec jsme byli).
Když jsem jednou nepřinesla "lékovky" (sběr lahviček od léků-ve 2. tř.), tak na mě před celou třídou řvala že jsem příživník. Na méně chytrou spolužačku zase měla poznámky "kráčíš ve šlépějích své matky" (byla kuchařkou ve školní jídelně). Takovouhle krávu by dnes všude kopli do zadku. Fakt jsem toho plná - tohle nikdo nezapomene. Samozřejmě ti její "jedničkáři", kteří to dotáhli sotva k maturitě - ti jí asi milujou ještě teď.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.