12.12.2019 18:03:18 Ivka (dva kluci)
Nicneříkající informace
Analýza bohužel nemá valnou vypovídající hodnotu. Některé závěry jsou vyloženě zavádějící.
1. počet maturantů již několik let neklesá, ale naopak narůstá (při stagnujícím počtu osob v ročníku narůstá podíl těch, co zvolili maturitní obor)
Zdroj: https://eprehledy.cz/pocet_narozenych_deti.php
2. počet přijatých studentů na VŠ vůbec NIC NEŘÍKÁ o počtu těch, kteří studium dokončili.
Paušalizující závěr autorky článku o devalvaci vysokoškolského vzdělání je jaksi mimo (resp. nelze z uvedeného vyvodit).
Nejnižší studijní neúspěšnost mají obory s náročnými přijímacími zkouškami (lékařské a právnické fakulty).
Naopak obory, na které je "snadné být přijat", je o to náročnější dostudovat.
Jsou to především technické obory, kde na některých fakultách již v prvním ročníku opustí studium i nadpoloviční většina studentů.
Zdroj: https://www.e15.cz/domaci/tuzemskym-vysokoskolakum-se-nedari-studium-nedokonci-dve-petiny-z-nich-1352881
a výroční zprávy vysokých škol, např. https://www.cvut.cz/sites/default/files/content/122dcbcf-3b4a-4188-913e-5a0dd25f3d6e/cs/20190625-vyrocni-zprava-o-cinnosti-cvut-2017.pdf
Analýza bohužel nemá valnou vypovídající hodnotu. Některé závěry jsou vyloženě zavádějící.
1. počet maturantů již několik let neklesá, ale naopak narůstá (při stagnujícím počtu osob v ročníku narůstá podíl těch, co zvolili maturitní obor)
Zdroj: https://eprehledy.cz/pocet_narozenych_deti.php
2. počet přijatých studentů na VŠ vůbec NIC NEŘÍKÁ o počtu těch, kteří studium dokončili.
Paušalizující závěr autorky článku o devalvaci vysokoškolského vzdělání je jaksi mimo (resp. nelze z uvedeného vyvodit).
Nejnižší studijní neúspěšnost mají obory s náročnými přijímacími zkouškami (lékařské a právnické fakulty).
Naopak obory, na které je "snadné být přijat", je o to "náročnější" dostudovat.
Jsou to především technické obory, kde na některých fakultách již v prvním ročníku opustí studium i nadpoloviční většina studentů.
Zdroj: https://www.e15.cz/domaci/tuzemskym-vysokoskolakum-se-nedari-studium-nedokonci-dve-petiny-z-nich-1352881
a výroční zprávy vysokých škol, např. https://www.cvut.cz/sites/default/files/content/122dcbcf-3b4a-4188-913e-5a0dd25f3d6e/cs/20190625-vyrocni-zprava-o-cinnosti-cvut-2017.pdf
Odpovědět