| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak

 Celkem 73 názorů.
 Otylka 


Téma: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:21:41)
Ahoj všem! Půlka prázdnin za námi, dolehla na mě tvrdá realita blížící školy. Školy dětí, ne moje :-)Omlouvám se, že narušuji letní atmosféru, včera jsme to doma dlouho probírali - když už ty děti nejsou doma, tak o nich aspoň mluvíme.
Jedno dítě nám na konci roku v primě udělalo překvapení mizerným vysvědčením. Hoodně mizerným. Nebylo k tomu schopné nic říct. Tváří se, že se chce zlepšit.
Cítím selhání jako rodič/kontrolor, moc jsem důvěřovala dítěti, na druhou stranu ono také(asi) nevědělo.
Loňský stav:
Mají elektronické žákovské, žákovské poslední měsíc školy nefungovaly (i často během roku), spoléhala jsem na informace od dítěte, spustili to v den vysvědčení.
Zjistila jsem, že tam, kde jsem očekávala jedničku – dostal trojku, protože k samým jedničkám si v den konference přidal dvě pětky (prý o nich nevěděl – i tak mu vycházela dvojka, ale asi učitele naštval).
Z předmětu, který umí, dostal 4, protože ho vždycky po nemoci (byl často nemocný) učitel vyzkoušel – za 5, pak se nechal vyzkoušet na opravu dostal za 3, protože přece nemůže dostat za 1 i když to umí, když měl před tím pětku (učitel tento systém potvrdil)
Z dalších předmětů neodevzdával referáty, upřímně jsem nepochopila proč. Do školy je nosil, pak vyprávěl jakési zkazky, jak je dal do sborovny a učitel to ztratil, udělal referát znovu, učitel tam nebyl atd., dostal několik pětek, tak nakonec měl z předmětu/ů za 4. Co se týká zkoušení, měl tam jedničku, jenže jednu jedničku a spoustu pětek za referát. Nebyl schopný vysvětlit, proč to neodevzdal, když ho měl s sebou (vím to, vezla jsem ho do školy) atd.
Učitelé v době nemoci nekomunikují, když píšu e-maily, co se má doučit buď neodpoví nebo den před tím, než se vrací do školy, to už se vážně nedoučí.
Nemají sešity, na řadu předmětů učebnice, používají samé výukové papíry.
Když syn ví, co se má učit, tak to umí, z předmětů, kde učitelé komunikují má jedničky.
Chci to letos uchopit jinak:
- dokoupit učebnice k předmětům, kde je nemají, kdyby byl nemocný, tak ať se má z čeho učit.
- zavést mu notýsek, kam bude psát známky a úkoly (napadlo mě, že by to mohl učitel jednou týdně u problematických předmětů potvrdit, ale nevím, jestli to učitelé zkousnou)
- na konci týdne psát učitelům, jestli mají nějaký referát, kdy ho mají odevzdat, případně, zda ho syn odevzdal.
Co byste dělali? Napadá vás něco? Nevím, jestli ho nebudou nesnášet, že má matku stíhačku, na druhou stranu, jak mám kontrolovat, co má odevzdat, umět, co má za známky, když jim systém pořád nefunguje, učitelé tam píšou známky pozdě a kromě ústního známky z písemek dětem neříkají s tím, že to dají do elektronické žákovské.
(Vynechám-li to, že se několikrát stalo, že dostal pětku z ústního v den, kdy nebyl ve škole, protože se učitel spletl a dal známku spolužáka se stejným jménem k němu. Tam kde jsem to zjistila to opravili, jen u těch dvou pětek na konci roku si nejsem jistá, jestli je taky nedostal spolužák, tomu ten předmět moc nejde ~d~)
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:33:44)
A myslíš, že synovi ublížím, když budu týdně psát těm učitelům, u kterých byl letos problém?
 Katka a 2 výrostci 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:40:09)
No v ideální škole s fajn učiteli určitě ne... jak to ale budou vnímat ti konkrétní vaši učitelé, to si netroufám posoudit~d~
 Z+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:42:07)
Myslím, že ne. Ale osobně bych zvážil stížnost na inspekci. Skola má povinnost informace předávat. Osobně bych určitě poslal nepřijemný meil řediteli, kde bych ho vyzíval k stžení peněz těm učitelům co nedodržují včasný zápis do bakalíářů. Co je vůbec za drzost chtít něco po dětech a sám nedodržet základní povinnosti.
Apropo na gymnáziu měla sestra s nekomunikací učitelů problém. Když mně nechala jednou odpovědět za ní, při návštěvě s kopii řediteli, tak se to jako zázrakem zlepšílo a požadavky na dítě co má udělat během nemoci, najednou začali chodit při ohlášené absenci a ne večer před návratem do školy....
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:54:46)
Zetko naprosto souhlasim. Ta tolerance rodicu k takovehlemu jednani me hrozne rozciluje.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:53:16)
Myslis, ze budes psat každý tyden ucitelum, kteří ti nikdy neodpovidaji? K cemu to je? Budes akorát za silenou matku.
 Dana 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:49:03)
Synovi neublížíš, někteří rodiče prudí mnohem víc. Já bych si hned na začátku roku vyžádala plán učiva na tento školní rok s rozpisem, co budou který měsíc probírat. Alespoň v těch problémových předmětech. Pak bych to průběžně kontrolovala, zda to umí, bez ohledu na to, co bude syn tvrdit. Děti, kterým to nejde, si v tomto věku hodně vymýšlejí. Svědčí pro to i to, že problémy má ve více předmětech, ne jen v jednom.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:37:49)
Zaráží mě to, že jste neměli víc informací průběžně, během roku. Na to bych se soustředila, což máš v úmyslu -viz. notýsek a požadavek na učitele na komunikaci.
Nicméně nevím, jak na to škola zareaguje... sice tu často paní učitelky píší, jak důležitá je vzájemná komunikace škola-rodič, ale moje reálná zkušenost je podobná... typicky ty
e-maily bez reakce...
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 9:47:36)
V podstate pises, ze dite věci chape, ovlada, spatne znamky ma vinou lemplovstvi - svého nebo učitelského. Takze ja bych to tak neprozivala, známky z vysvedceni nic neovlivni. Tva opatreni, jako nechavat podepisovat notýsek s ukoly ucitele, by mi prisla adekvatni maximalne ve druhé tride ZS, tohle je fakt ulet. Co bych udelala: zapracovala na komunikaci se skolou, protože jednani ucitelu (opravit nelze na jedna, zkouseni po nemoci, nezapisovani znamek - co to je?? ) s dětmi se mi hrube nelibi, to jste se vazne ani jednou neozvali? Nevim jestli nakup ucebnice vyrazne situaci zlepsi, ve skole mohou delat něco jiného, je spis třeba vyvinout systém, jak se k informacim dostat (ucitel posle list, spolehlivy spoluzak ofoti a nasdili). To, ze zapomina referaty nebo je neodevzda, to je holt jeho byznys, nijak bych mu to nehhlidala.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:09:48)
No v době třídních schůzek nikdy nešel ten jejich systém, tak učitelé měli představu, že syn je velmi šikovný a že umí (známky co tam byly před výpadkem systému tomu odpovídaly).
Nekomunikativní učitelé v době schůzek ve škole nebyli, řešila jsem to jen s třídní. Prý nemají pravidla na odpověď rodičům, nicméně přislíbila, že kdyby se to opakovalo, mám ji kontaktovat a ona učitele zaurguje (ale nevím, jestli se dá na ní spolehnout, je pořád nemocná nebo má nemocné děti, moc ve škole není).
 Z+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:23:07)
Tilíku, já bych se nespoléhal, ja nejdřív komunikuji s daným člověkem, když to nefunguje tak s kopii nadřízenemu a když se to ani pak nezlepší , tak komunikuji už s jejich dalším nadřízeným. Z mého pohledu komunikace , která opakovaně selhává je zbytečná.
No uvidíme jak mi to bude fungovat na gymnáziu, jestli se dcera dostane. Protože u nás na škole je komunikace naprosto skvělá. Každý týden dostáváme od učitelů přehled co se bude ve škole v jejich hodinách probírat. Například. Známku mám v systemu hned jak učitel opraví písemku, nebo dozkouší v hodině. Nevím jak se budu srovnávat s nižším konfortem.
 Z+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:34:46)
Ale určitě, nakonec já to nečtu. Ale tu informovanost o tom jaké má známky očekávám. Kliknout a napsat číslici je naprosto triviální požadavek.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:33:45)
Z+2, no jenže na druhém stupni nic takového nechodí.....a na gymplu už vůbec né....navíc prima- to je jako by šlo dítko zrovna na Sš...a tam se očekává velká samostatnost.

a to nám na Zš chodilo, přesně co píšeš též.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:28:09)
Tilík , pochybuju, že ty známky byli jen v PC....určitě byli i u nich v notesu, kde byla třeba i nějaká poznámka.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:38:43)
kruci, to mi příjde divný též.....přijdu za profesorem, nalituje bloček a najde si třídu....a má tam i poznámky.....takže vím třeba, že mu o 1 bod utekla lepší známka a podobně.....
 Analfabeta 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(9.8.2018 11:13:54)
V Marečku, podejte mi pero taky učitel matematiky nalistoval v sešitku jiného žáka s příjmením Kroupa. Pak to tam zpocený Kroupa senior koktavě vysvětloval ostatním rodičům.

Dítko je poučeno. Poslala bych ho na brigádu, nejlépe fyzicky náročnou, aby vědělo, čím se bude živit, když se nebude učit. Občas to zabírá líp a rychleji než kvákání rodiče, že se učím pro sebe. To sice dítko tak nějak ví, ale důsledky mu nedocházejí.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(9.8.2018 15:12:50)
To si zakldatelka ještě počká, pokud nezná někoho kdo to udělá načerno.

Brigádu jen s ukončenou základní školou, tedy po 9. Třídě.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:15:00)
Dokoupení učebnic vidím jako nesmysl....ty co od školy dostanou, tak je potřebují, nebo je nepoužívají. Kdyby chtěl profesor jinou knihu domů, tak Vám to oznámí.

Jinak referáty se u nás posílají e.mailem. Nikam se nenosí......

A profesor rodiči na dotaz na úkoly neodpoví, protože si to musí zjistit dítko u spolužáků. Nechat si nafotit sešity a podobně......jde o to co ze spolužáků vytáhne. Starší přestal školu reprezentovat ve sportu, protože spolužáci mu řekli půlku toho co potřeboval vědět. Takže radši chodil do školy a 0 zameškaných hodin, než to složitě zjištovat a mít 5....

neodevzdaný herbář vynesl synově spolužačce i neklafisikaci z předmětu....,ale asi to nemáte tak přísné...další spolužák...neodevzdané prezentace též....neklasifikován.

školu bych poprosila o plně funkční bakaláře se známkama....a navíc min. 2x ročně v listopadu a v dubnu je rodičák....tak nevím proč takové překvapení za 2 měsíce...z toho se na gymplu kvůli matuře skoro neučí. Jak škola vysvětlila, že to tak dlouho nejelo....na tom u nás někdo dělá celý víkend,aby to šlapalo.....taky se stalo, nešlo to 4dny(2 školy+2 víkendu). synové vyprávěli, že profesor IT je jak zombík, že nespal....X nocí.

A jinak jedno dítko mi 8G skončilo a rozhodně nemělo na výzo samé 1. přesto maturovalo s vyznamenáním......

nehrotím....čekám o co si řeknou.....,ale mám kluky co jsou od 1. třídy Zš zvyklé se o školu starat sami, neb jim to 5 let vtloukali do hlavy účitelky do hlavy...., že rodiče už do školy chodili a úkoly jsou jejich....takže já třeba nikdy nekontrolovala ani aktovku.~f~ (to čtu jen tady, že se to kontroluje i na druhém stupni)

známky jsou pokud je dostanou a jsou špatně, reklamovat-opět dítě, profesor....né rodič.....stalo se nám taky asi 6x, že syn dostal známku někoho dalšího.

Nevím.....mladší dítě je DYSlektik, DYsgrafik a DYsortografik....přesto po něm nejdu tak jak se chystáš jít po dítku ty.
Ale on ví, že kdyby se nějak hodně zhoršil.....končí se závoděním a to je pro něj silnější motivace, než nějaký stání za zadkem.


 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:25:29)
Já mám jedno dítě "geniální" o školu jsem se starat nikdy nemusela, učí se super i na gymnáziu, mezi nejlepšími ve třídě, zodpovědná, vždy všechno měla připravené, hlídá, abychom my doručovali (podepsat různé papíry, uhradit cokoli), za to doma nepohne rukou.
Syn je přátelský, lidský, doma nejen pomáhá, udělá ledacos navíc sám od sebe. Jen ta škola je mu v podstatě jedno, chodí se tam bavit s kamarády. Nebyla jsem na to od dcery zvyklá.
Systém jim nefunguje, protože jim kolabuje jakýsi starý server, nejsem IT. Na schůzkách bylo vždy vše v pořádku, známky se vylouply až po schůzkách, ideálně po konferenci.
Zodpovědné spolužáky nemá, dodávají mu půlku informací.
Cokoli mu zakázat není možné, je to pohodář, ještě by mě politoval, že na něj musím být tak přísná ~8~ ~:-D
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:32:04)
Tilík, no na to narazil starší...takže 0 zameškaných hodin je půlka úspěchu problémů co píšeš.
Bude tam pokaždé, nebude dopisovat testy v jiných termínech....a podobně.


No starý server, tak snad to přes prázdniny opraví, pokud ne, šla bych na zřizovatele, proč to nejde ani po XX dní/měsíců- to víš nejlépe Ty.

 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 10:39:41)
kruci, třeba moje mladší dítko chtělo a taky se mi mnohem lépe uvolňuje na sport, který dělá, než ze Zš.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 11:05:52)
kruci, reaguju na to, že důvod jít na gympl, může být i to uvolňování....

což pro někoho může být zásadní.

 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 12:30:36)
Jiní jsou, jenže na základce to bylo jedno, syn vyhrával matematické soutěže, dostával poznámky za to, že vykřikuje správné odpovědi a drží se za hlavu, když někdo odpovídá špatně. Doma se moc neučil, protože to zkrátka uměl. Škola komunikovala, když byl nemocný, všechno se doučil včas. Flákač, co se týká školy asi byl, jen se to nějak neprojevilo.
Na gympl chtěl (na jiný než ségra), aby ho konečně přestali všichni na základce porovnávat (to je můj názor).
 *Owls* 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 12:40:39)
Tilíku, podle toho co píšeš, je to chytý kluk. Takže je opravdu potřeba zaplacov at na té samostatnosti a vysvětlit mu důležitost, starat se o školu a učivo - pokud tam tedy chce zůstat.

U holky ještě mají stránky studijních materiálů, kam učitelé zapisují probranou látku a odkazy. Není tam úplně všechno, ale dcera s tím pracuje. Nic takového u tvého syna nemají?

Já se loučím, protože mi vypršela doba, kterou jsem si dala na rodinu. Jinak bych tu byla celý den. Mrknu zítra večer.
 *Owls* 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:01:17)
Jo a rozsáhlejší práce dcera taky posílá přes email. Mohou to donést i na flešce. Na tuto možnost se taky zeptej a kdyžtak dohlížej, aby to syn z domova odeslal včas. On se to naučí~;)
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:24:07)
Ty referáty, které jsou e-mailem, odevzdal, ty miluju, mám aspoň jistotu, že to odešlo. Když k tomu chtěl učitel zpracovat téma ještě na formát A2, tak ten referát syn neodevzdal, prý ho učitel ztratil. Opravdu jsem ten papír formát A2 viděla ... byl v autě nepřehlédnutelný.

Dcera má naštěstí mailem všechno, tam je to v klidu.

Já doufám, že jim bude systém fungovat, když ne budu prudit.
 *Owls* 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 12:01:29)
Kruci, v podstatě s tebou souhlasím, jenom nevím, k čemu konzultace s učiteli, když žák není po nemoci připravený či nenosí referáty a jiné práce. To prostě učitel nezmění a je na klukovi, aby se prostě pochlapil. Nechce se mi věřit, že by učitel u jednoho žáka dělal rozdíl v tom, že by mu dával delší lhůtu na "aklimatizaci" po nemoci.

Zpětně musím uznat, že tento formát komunikace i výuky dceři byly ku prospěchu. Pár týdnů tedy trvalo, než se rozkoukala a přestala se divit. Ona je tedy na soukromém gymplu, ale zájem o něj je obrovský a nikoho si tam nehýčkají pro peníze~a~
 *Owls* 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 11:43:26)
Tak zarazily mě pouze 2 věci. Jednak, že jste neměli informace o prospěchu během roku (když nefunguje elektronická ŽK, měla škola psát známky třeba do indexu). A druhá věc, že dítěti zapsali známky, které patřily někomu jinému. Jinak mi připadá, že syn je flink a na tom bych se snažila zapracovat.

Holka byla taky v primě a je fakt, že byla hodně rozčarovaná tím, jak se s nimi nikdo nemaže. Záhy zjistila, že jakmile přijde po nemoci do školy, bude zkoušená nebo bude dopisovat písemky. Tak to prostě u nich je a je třeba si na to zvyknout nebo se na to vykašlat. V dnešní době, kdy děti nedají mobil z ruky se ve třídě naučily si látku přeposílat přes whatsapp.

Na vyučující máme emailový kontakt. Psala jsem 2x a v obou krizových situacích (zlomenina a úmrtí v rodině) mi vyučující odpověděl. Jinak s námi škola nekomunikuje. Veškerá odpovědnost je na dětech.

Jestli nechceš dělat synovi ve škole zle, začala bych přímo u něj. Důslednou kontrolou a intenzivní komunikací. Je to sedmák! To už by měl umět být samostatný nebo alespoň schopný, na opakované připomenutí reagovat a splnit úkol.

Ale rozhodně bych nenechala bez povšimnutí, nefunkční elektronickou ŽK.

Držím palce~R^~R^~R^ Ona je to pro ně i pro rodiče velká změna. Třídní učitelka dcery na ZŠ komunikovala nadstandardně, všechno 100x připomínala, telefonovala v případě nepřítomnosti dítěte ve škole (když dítě nedorazilo a neměla omluvenku)... Tohle už na 8G neznám. Třídní je sice fajn, ale viděla jsem ji a mluvila s ní pouze na tříních schůzkách, či při odjezdu na ŠvP.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 12:32:00)
Tilíku, ty brďo, dali jste dítě na gymnazium, což předpokládá nějakou samostatnost a studijní zralost.
Úkoly si musí dítě hlídat samo, učitelé by se zbláznili, kdyby měli každé mamince každý týden psát dopisy. Učí X studentů v X třídách.
Totéž zameškané učivo, dítě musí oslovit spolužáky a sehnat si to, dneska je to maličkost, vyfotit pár stránek a poslat.
Max. bych si promluvila s třídním učitelem, jak dítěti pomoci, ale nespoléhej, že učitelé vám budou dělat nějaký extra servis.
 sovice 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:09:37)
Spoléhala bych směle na to, že budou dělat základní servis, čili psát známky do bakalářů včas, pokud mají dlouhodobé technické problémy, pak je oznamovat nějak jinak. Nejenže bych spoléhala, ale vymáhala bych to.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:20:00)
Sovice, ale jo, zapisování známek je samozřejmě oprávněné požadovat.
Ale zodpovědnost za studium leží tak jako tak na dítěti, dítě by mělo samo vědět, zda u zkoušení (v testu) umělo či neumělo a jakou dostalo známku. A mělo by být schopné sdělit případné problémy rodičům, i když známka ještě není v systému.
První špatné vysvědčení je holt ponaučením, že nemá cenu na nic čekat a je nutné zhostit se vlastních povinností.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:31:40)
Tedy mít jen tu dceru, tak bych psala taky takové komentáře ~:-D a nechápala bych, co se tady řeší. Jenže mám i toho syna, pokud mu neřeknou známku z testu, tak to neřeší, vždyť to bude jednou v systému. Jak napsal test absolutně netuší, pětka ho sice mírně překvapí, ale nevzrušuje se jí, teprve na schůzce jsem zjistila podle písma a obsahu, že test není jeho, že jemu patří test s jedničkou. Ale on to neřeší. Je pohodář, což je v jistých oblastech života super, v jiných je to na nic.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:38:32)
Tilíku, já vím, co je rozevláté dítě resp. "mimoň", také mám jedno doma, na gymnázium holt šlo až na šestileté, protože v čerstvých jedenácti letech by tam vlálo asi podobně jako malý Tilík :-) Ale když uz je na bojišti, musí bojovat, nelze čekat od učitelů na gymnáziu, že budou suplovat mateřskou školu.
Tam jsou logicky požadavky na nějaké úrovni.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:57:05)
Tilík, přece není tak mimo, že nepozná vlastní písmo....~d~
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:15:11)
Zapracovat na samostatnosti hodlám tím notýskem. Jinak je strašně chytrý, pálí mu to, jenže totální chaotik, zmatkař a bordelář.
A hodlám s ním každý týden v pátek kontrolovat rozvrh na příští týden... pokud jim bude fungovat systém (dost se jim to mění) a podle toho zjišťovat, jestli do té školy má něco přinést. Syn to teď řeší tím, že nosí do školy vždycky všechno, protože neví, který rozvrh zrovna platí.
Na jeho spolužáky nespoléhám, poslali mu vždycky jen něco.
Kdyby jim bezpečně fungoval ten systém, tak bych viděla, co probírají, kdyby ti učitelé měli někde ve svém notýsku známky, tak by mi třeba na schůzkách řekli, co má doopravdy za známky.
U dcery na gymnáziu si sice děti zjišťují mezi sebou, co probírali, ale nikdo je nezkouší první den, když přijdou po nemoci a pokud do školy kvůli čemukoli napíšu, odpoví ihned.
V primě, dokud se děti neznaly, tak učitelé automaticky posílali nemocným dětem info, co se mají doučit. Jejich cílem není děti potopit sotva přijdou do školy.

Spíš jsem chtěla vědět, jak byste tu zodpovědnost a samostatnost posilovali.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:29:07)
"jak byste tu zodpovědnost a samostatnost posilovali"

Co nejméně vodit za ruku, nenechat spoléhat na lidi okolo a jejich připomínání.

Dávat bedlivě pozor, co se říká (nikdo jim to nebude opakovat xkrat dokola jako na ZŠ), ihned si poznamenávat a své poznámky každý den kontrolovat. Úkoly ihned plnit a nehrnout před sebou. (Na to můžeš pro začátek dohlížet ty.)
Naučit se orientovat v elektronickem informacnim systemu a denne ho sledovat. Pokud nefunguje, jak ma, ukol pro tebe - pozadovat po škole nápravu.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:51:45)
Tilík, jestli má jakýkoliv mobil.

Vynech notýsek a začni s upomínkama a úkolníčkem v něm....připomenout X krát před tím....jde to tam krásně nastavit a zapsat si to tam.

protože jestli to má tak na háku, tak ten úkolníček bude mít 14dní.

Kluci mají v penálu A6 papír. Tm si to napíšou, o přestávce nadatlují do telefonu (i blbý tlačítkový to umí). A nastaví si upomínky.

Rozvrh na gymplu je nestálý...co se píše v pátek...v úterý není pravda.....je potřeba si zjistit co má den předem večer......a teda jestli nosí vše, tak se mu to ani nemůže do batohu vejít....~d~
 Monty 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:20:01)
Položila bych si nejprve otázku, k čemu ty dobré známky potřebuje. Na gymplu už je, takže k přijímačkám ne, jiný význam nemají. Takže bych to neřešila nijak. Dokud nepropadá, o nic nejde.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:31:55)
Monty, v některých školách se hodně slabým žákům doporučuje odchod ze školy. Vedení školy si zve rodiče a řeší se to.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:39:18)
Ale tohle dle popisu není slaby zak ani nahodou. Pochybuju, ze škola, kde mají ucitele problémy sami se sebou by resila nenjake vylucovani ctyrkaru. Resila bych systém, pristup ucitelu, podle popisu to zni jako pekny slendrian.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:42:23)
Aleno, to byla reakce na názor, že známky jsou zcela lhostejné.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:42:54)
Ve škole má rád kamarády, myslím, že tam chodí na společenská setkání. Stejně to bylo i na základce. V principu se tam chodil pobavit. Byl takový třídní vůdce, když něco nešlo rozhodnout, udělal hlasování, kdy to nešlo vymyslel třetí variantu, to samé tady.
Škola jako princip ho nebaví, nebavila ho ani základka (pořád jsem poslouchala, proč se musí chodit do školy, když se tam nic neučí, Marii Terezii nemá rád :-) )
S učiteli velmi živě konverzuje, někteří ho za to milují, jiní ho nesnáší.

Chtěl by na jinou školu, má vybrané šestileté gymnázium, říká, že se bude připravovat na přijímačky (moc nevěřím tomu, že se zvládne učit, on má chuť, ne vůli).
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:44:52)
Nedivim se mu dle popisu skoly, ze se mu tam nelibi, ale to sestielete - bude to lepsi? podporuji tam zvidave deti?
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:49:48)
To je to, podle referencí se mi zdá, že je to dost rigidní škola, pro introverty, což on opravdu není.
Myslím, že pro něj by bylo to pravé něco, kde se hodně diskutuje, používá hlava k myšlení a ne k drilování, víc tvůrčí. Hodně matematiky, hodně jazyků. Musím si pořádně nastudovat tu jeho vybranou i mít alternativu.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:00:59)
I jiné gymply, (a i na Keplerovi muzes na razit na ucitele, co miluje spis represe nez aktivitu).Kepler sestilete nemá.
 Ropucha + 2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:46:11)
Tilíku, to je velmi výstižné.
Gymnázium je hodně o disciplíně, samotné nadání nestačí.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 13:54:45)
On doufal, že se na tom gymplu začnou konečně něco učit. Že tam bude mít co dělat. Tomu jsme nějak věřili i my, přišlo nám, že by se na základce naučil akorát tak flákat.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:02:31)
"poslat dítě co ho nebaví škola na osmiletý gympl, to je pak těžký" 8g automaticky neznamena kvalitni skolu. Proc by zvidave dite mela bavit popisovana škola? nedivim se mu, ze na to kasle.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:29:03)
Mne se jen zdal vyrok "poslat dítě co ho nebaví škola na osmiletý gympl, to je pak těžký." dost odsuzujici smerem k diteti.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:51:52)
Nemam pocit, ze bych cetla mezi radky. Pises, ze dite co ho škola nebavi je tezke posílat na osmilety gympl. Obecne. Ne na rigidni gympl, vyzniva mi ze na jakykoli (cili nic o neladu s konkretni skolou), coz je podle me nesmysl, gymply jsou ruzne.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:34:08)
"A hodnotit školu z jednoho zprostředkovaného a subjektivního popisu je dost ošemetný, třeba bysme nakonec zjistily, že je to oblíbená a prestižní škola, těžko říct." ale jo, to mas pravdu, spouste rodicum rakouskouhersky pristup vyhovuje, znam z okoli (a nejsem schopna to pobrat :). Nicmene i kdyby z toho subjektivního popisu byla pravda pulka (nemyslim si), tak i tak by to byla pro me nepouzitelna.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:48:02)
Prestižní škola to tedy není, zkrátka průměr, ale v dobré dojezdnosti :-) Vybírali jsme jí, že je tam hodně angličtiny, tu má rád, má z ní jedničky, sice zrovna tam dostal jednu z těch pětek "omylem", ale to se vyjasnilo ~:-D Systém jim často nefungoval, taky doufám, že po létě to bude ok.
Já nechci, aby nakonec propadal, nechat zodpovědnost na něm nechci, tak to bylo +/- letos a vážně to nefunguje.
Kontrolovat jeho prospěch hodlám v systému denně, když v systému nic nebude, tak v pátek dotaz na učitele a neberu to jako zametání cestičky.
Od dcery jsme byla zvyklá, že škola komunikuje, tak jsem nebyla připravená na to, že to může být jinak.
 Alena 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:59:19)
ja taky, také to nechapu.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 15:17:15)
Jak jsem psala, systém spustili v den vysvědčení, pětky, dle datumu byly v den konference. Odjížděli jsme v den vysvědčení na dovolenou. Opravdu jsem to nečekala, zvlášť po těch jedničkách a tím, jak učitel na třídních schůzkách opěvoval synovu genialitu, tam kde děti vymyslí sotva jedno řešení, syn přijde s dvěma jinými, aplikuje metody, které ještě ani nebrali. ~d~
Nechci popisovat náš odjezd na dovolenou...
Už jsem to neřešila, chci to podchytit od začátku školního roku.
 X__X 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 5:58:50)
ad pětky v den konference (nebo jiné podezřelé dny).

u dcery na SŠ (ne na vícletém gymplu, normální SŠ) mám zkušenost, že když chybí na test, zpravidla si ho musí doplnit. a má termín, do kdy. když si ho nedoplní, přistane k danému datu v systému pětka. není možné, že ty pětky tvého syna mohly vzniknout taky tak nějak? že třeba na nějaké testy chyběl, měl čas do konference si je doplnit, nepřihlásil se o ně, učitel dopsal za pět? mmch tenhle systém funguje i u nás na základce na druhém stupni, i když jen ve dvou předmětech. je daný počet testů z matiky a fyziky, v matice je možné nepsat dva testy, ve fyzice jeden, pokud jich chybí víc (nebo pokud si chce někdo opravit špatně napsaný test), je třeba si je před vyučováním v předem určené dny přijít doplnit, jinak z nich je za pět (tvrdí učitel, moje děti s tím nemají zkušenost, testy doplňují).

jinak moje zkušenost z druhého stupně základky je, že úkoly nebo učivo po nemoci děti vůbec neřeší s učitelem, ale doplňují si ho mezi sebou. jenom při plánované nepřítomnosti dostávají od učitelů učivo k doplnění předem. týdenní plány fungovaly na prvním stupni, na druhém už učitelé od dětí čekají větší samostatnost ~d~
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 8:09:45)
X__X
to je fakt, u nás to funguje stejně, doplníš si test, máš známku, nedoplníš, máš 5.
Mám tu syna a potvrzuje:" jj mami, musí se nahlásit na dopsání, jinak je 5"

A zakladatelka psala, že byl nemocen....

Navíc jak ve škole neposlouchá, protože on je přece " geniální" (tak on to přece nepotřebuje dávat pozor......co mu kdo říká, on ví vše nejlíp)- toto jsem si vzala z včerejší diskuze......

jenže zakladatelka za něj do školy chodit nemůže, aby poslouchala co tam kdo říká, syn jí to domů nedonese.....nevidím východisko.....

Myslím, že se mu tak nějak vžilo, že je geniální a nemusí vůbec nic...a vše mu projde......a když někdo něco vykládá, tak ho to nezajímá.....a pak ani netuší, že by si měl dopsat testy......a zakladatelka tam s ním sedět nemůže. Snad jedině diktafon....,aby si poslechla co celý den kdo říká, když potomek nejeví zájem....

Stresuje se ona, já bych ho v tom nechala....,aby se srovnal sám, uvědomil si, že je potřeba poslouchat co po nich kdo chce. A řešit to.

A to, že škola má spoustu věcí nefunkčních....na tom teda taky něco bude.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 9:37:47)
U něj ve škole, když něco nepíše, objeví se v systému N, jakože nepsal. To je celkem dobré (když systém funguje), protože pak ví, že se má zastavit za učitelem a domluvit si náhradní termín. Kdyby neměl dost známek, tak by šel před komisi. Proto doháněl, nechtělo se mu učit o prázdninách. U těch dvou pětek mám pocit, že byly buď toho druhého, tomu ten předmět vůbec nejde a nebo učitele něčím vytočil (ale zrovna tenhle je flegmouš).
Syn tedy nemá pocit, že je geniální, to říkají učitelé mě, ne jemu, myslím, že má naopak komplex, že nikdy nemůže být tak dokonalý jako jeho sestra.
A určitě máš pravdu, že jakmile ho učitel nezaujme, tak na to kašle, s tím neudělám nic. Za mě potřebuju uhlídat, že odevzdá co má, bude vědět, co se má učit, když je nemocný a uhlídám, že se to i naučil.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 10:01:01)
Tilík, u nás teda je nastaveno tak, že pokud člověk chybí testy dopisuje.
I když známek má dost.
Jsi si 100% jistá, že to tak nemáte?

Syn byl v dubnu na soustředění (jak byli ty velikonoce), odjížděl v pátek školy.... ve škole pak byli jen 3 dny navazovali na to prázdniny a velikonoce.

....psal se test...a syn si ho dopsat musel....jinak by za něj dostal 5, nemáte to tak taky? Jinak samo, že u toho datumu měl N. pak to dopsal , nějaký datum po velikonocích a měl tam známku a v poznámce náhrada.

A to jiné zameškání než toto neměl za celý školní rok, takže si taky můžu myslet, že známek je dost.

před komisy chodí ty co mají hodně zameškáno, nestihli dopsat testy(z víc předmětů)....nebo mají individuál....a nestíhají to.

No vidíš, jenže syn si před odjezdem sjednal fotky sešitů....vše si doplnil...během večera pondělí a úterý.. dopsal test.... a když jsem se další týden ptala třídní na rodičáku. Tak mi řekla, že kolegové říkali, že ani nepostřehli, že tam nebyl, že má vzorně doplněno. Jinak by totiž příště nejel. To byla podmínka.(moje)

jenže nevím proč ty na něj takové páky nemáš.....fakt zvláštní....každý má přece něco co mu hodně vadí, kdyby to nemohl....~d~
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 10:21:03)
On si všechno dopsal, protože pak měl známky doplněné a bylo to zrovna u těch komunikativních učitelů, takže ti mi potvrdili, že vše je OK (u těch komunikativních učitelů má jedničky).
Ti nekomunikativní jsou ti, co zkouší první den po příchodu do školy a ten jeden má tu specialitu, že pětka se dá opravit nejlépe za 3, přičemž 5 v klasifikaci zůstává.
Na syna páky nemám. On je hrozně hodný a milý. Když mu zakážu sport, tak se to moc neprojeví, tím, jak je pořád nemocný a pak v rekonvalescenci, tak vlastně moc nesportuje.
Na televizi nekouká, hry v telefonu sice má rád, ale obejde se bez nich a na rozdíl od sestry doma pomáhá, je šikovný, takže udělá ledacos navíc.
Jen kdyby se měl učit bez dozoru, tak bude jen tupě zírat nebo psát do odpovědí hlouposti. Když se učím s ním, odpovědi zná. Výhrůžka návratem na základku už nefunguje, protože začal uvažovat o tom, že je úplně jedno kam chodí, že na základku by to měl blíž a nemusel by tam dělat vůbec nic.~d~
Zkrátka je to hodný kluk, ale totální lempl a sám se z toho opravdu vlastním uvědoměním nedostane.
 Karkulkaaa 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 12:11:04)
Tilíku, to je jako u nás, jedno dítko samé jedničky i na gymplu, druhé, co taky vyhrávalo matematické soutěže na ZŠ, je na gymnáziu lempl, neodevzdává práce, referáty, pak má blbé známky, i když předmět umí. U nás ani šance na opravu není, gympl to neumožní, takže když má za pět, má za pět. Můj názor je, že je to povaha, pohodlnost, nemá vnitřní motivaci. U nás už jde dítko do septimy a já už to nějakou dobu neřeším, jeho boj. Samozřejmě chci, aby školu a maturitu získalo, ale trojky a čtyřky na vysvědčení jsem přestala řešit. Jeden známý říkával, každá čtyřka mě posune blíž k maturitě a měl pravdu, nakonec je z něj úspěšný člověk.

Já bych neměla čas a sílu na to, abych se s dítětem učila a pořád ho k něčemu honila. Nakonec to dítě taky nechce propadnout a vždycky to nějak udělá, aby to tak nedopadlo, zvážila bych, jestli mi to za to stojí, učit se s dítětem, neustále kontrolovat a řešit známky. Tvoje je ještě relativně malé, možná ho půjde nějak naučit učit a pracovat, ale u nás to nešlo, takže jsem tomu musela nechat volný průběh.

U nás je stejný problém jak u vás, nevíme, kdy co má odevzdat, dítě to ví, ale klidně řekne, že nic nemá a pořádné materiály, ze kterých se dá učit nejsou. S učiteli právě tam, kde je problém, řeč není, když vidím jednání některých učitelů, tak chápu tu demotivaci dětí.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 13:19:26)
Karkulkooo, děkuju. Nejsem na světě sama, hodný, milý, pohodový salámista není na světě sám. Dala jsi mi energii. Nemůžu za všechno na světě, něco je i povahou ~:-D
Neschopnost vysvětlit, proč neodevzdal něco, co nesl v ruce už nějak vstřebám :-)
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 12:13:39)
Ty se s ním učíš?~e~:
Jen kdyby se měl učit bez dozoru, tak bude jen tupě zírat nebo psát do odpovědí hlouposti. Když se učím s ním, odpovědi zná...

Podle tohoto....a to jsi ho dala na gympl....čím dál méně tomu rozumím. protože pak jsi psala, že se učit nepotřebuje.....~d~

A co když stejné blbosti píše v té škole.....a známky holt podle toho.

A určitě existuje něco co by mu šlo dát za trest(nemyslím sport, ale třeba něco jiného, co rád), protože bez toho se dál nehneš....on z Tebe má dobrý den....a počkej blíží se puberta a v 7. třídě to začíná...co s ním míníš jako dělat, když nemáš vůbec nic, aby tě poslechl....protože ty to myslíš dobře, jemu je to jedno....a nyní to jsou banality a co později....a místo, aby to řešil on tak ty se nervuješ už začátkem srpna co zase bude příštích 10měsíců....

No nevím....podle mě nemá léta nastavené hranice, kam až může zajít....a to co popisuješ je pro mě hodně přes čáru....absolutní ignorace všeho....všichni couvnou, je po jeho, není ho čím potrestat, takže příště mu vše zase projde......

U nás by nastal pěkný režim,ale né kvůli známkám,ale kvůli tomu ignorantství a flegmatičností....protože i tady platí, že jo dobrý a né vždycky se to hodí.

Takovýhle lidi pak mít za kolegy v práci pokud je to nepřejde, to bude panečku terno, termíny mu budou jedno, dokumenty poztrácí, podklady též.....měla jsem tu čest před lety s někým takovým pracovat.....NIKDO dotyčného neměl rád. Protože tam mu za zadkem nikdo stát nebude.....

Podle mě je to jeho BOJ. Ty už jsi do školy chodila.

Nemá motivaci, tak at si nějakou najde...., proč ji máš hledat ty.
Nedělala bych mu otroka, na to bych neměla.
 Otylka 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 13:14:34)
Učím se občas s ním, protože jak jsem psala, je často nemocný, to pak nemá šanci ve škole cokoli pochytit a sám, jak jsem zjistila, se zkrátka neučí. Když přijdu domu a řeknu, udělej si z toho výpisky, udělá si je, během chvilky to umí, přezkouším ho a vím, že je to v pořádku. To je to, co pro něj můžu udělat.
 K_at 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 13:27:28)
Tiliku, jo. Tak to chapu. Idealni by bylo, kdyby si vypisky pripravil sam pres den. To by pomohlo. Aby byl vecer pripravenej na zkouseni.
 K_at 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 12:38:36)
Tiliku, hele, jedna vec je ne-komunikace ucitelu. Tam je to asi na tobe, vyboxovat nejakej system. Nebo vytezit spoluzaky. Druha vec je, ze bych uplne neresila znamky. A zvazila bych, jestli teda tenhle gympl je ten pravej. Nejakej dozor asi zatim otrebuje. Ale vic bych nechala na nem. Zkontrolovat, dovysvetlit. Ale nemuzes se s nim ucit jako s prvnakem.
 Karkulkaaa 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 12:20:15)
"jenže nevím proč ty na něj takové páky nemáš.....fakt zvláštní....každý má přece něco co mu hodně vadí, kdyby to nemohl....~d~"

Lído, na děti "mě je všechno jedno, mouchy snězte si mě" žádné páky nejsou. Je to prostě povaha. My byli i u psychologů, dítě nedokáže vysvětlit, proč neodevzdává zadané práce. Neumí dodržet termín, ví, že pak místo dvojky bude mít na vysvědčení čtyřku a stejně neodevzdá. Dokonce ví, že nakonec odevzdat musí, ale už za to bude pětka, kvůli pozdnímu termínu. Nedávno tu byla diskuze, co lidí neumí dotáhnout věci do konce, jako by to byl nějaký blok, je to podobné. Psycholog stejně nepomohl, dítě musí chtít samo a rozumem všechno chápe, rodič nic moc dělat nemůže.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 12:24:10)
Karkulkaaa, tak já tím , že řeším termíny pořád nějaké, tak bych asi umřela hladem.....možná proto to nemohu vůbec pochopit....

 Karkulkaaa 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 12:38:11)
Lído, pak si asi ten člověk potřebuje nabít hubu. Ve škole je to holt ta čtyřka na vysvědčení, až bude v práci, bude to finanční postih nebo vyhazov. Já nevím, co s tím jiného, než ho nechat se v tom máchat. Na vyšším gymplu nebudu běhat za učiteli, aby mi sdělili datum odevzdávání projektu, dítě je skoro plnoleté.

Tilika chápu, že se snaží něco dělat a přeju, aby se dítě chytlo a začalo něco dělat, na druhu stranu se zkušeností s podobnou povahou bych skoro řekla, je to marný. Zase není třeba známky přeceňovat, důležitější je, aby dítě našlo "svůj obor" co ho baví a v něm se uplatnilo.
 Lída+2 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 13:13:41)
Karkulkaaa, jj známky jsem jí psala už včera, že jsem je neřešila a přesto mi syn maturoval s vyznamenáním.

Uvidím co ten druhý, ten má na prvním místě sport, ale třídní staršího mi říkal, že ho mám nechat být, že on měl kdysi na prvním místě fotbal...pak dlouho nic a pak školu ~;) Takže ho necháváme dýchat.

JJ najít obor. To ej nejdůležitější.
 K_at 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(7.8.2018 14:00:37)
Covece, prijde mi to, ze ve skole je bordel. To teda hlavne. Vubec bych nevylucovala ani to, ze klidne mohl ucitel i neco ztratit. Ze se v prime dite vyrazne zhorsi, to bych cekala. Informace o ucivu, info o znamkach, to uz bych mozna resila nejen s uciteli, ale i s vedenim. Ale jibak bych asi nc zasadniho nemenila. Decko musi jaksi konat samo a nikdo to za nej neudela. Max muzes treba obcas prezkouset, nabidnout navrat nekam na ZS. Doucovat neco....
 Mr. Miçkey 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(8.8.2018 0:32:56)
Nejstarsi syn podobne, prvni rok na gymplu tri ctyrky, bavi ho akorat matiematika, z ty ma 1, jinak dela jen naprosto nejnutnejsi, nekdy ani to ne~d~ Netrvam na tom, aby mel jednicky, nutno dodat, ze u nas je znamkovani nekde jinde, bezne 2-3 znamky za pololeti, kdyz to podela, ma smulu, jednicky jsou naprostou vyjimkou. Ruku na srdce, nebyl jsem jinej a nejsem dodnes, znamky mam sice vyrazne lepsi nez on, ale pristup furt stejnej. Pri ctyrce z biologie mi sice vstavaji vlasy na hlave hruzou, na druhou stranu, prvni 3 roky na gymplu jsem mel blby znamky z dejepisu, taky naprosto zbytecne, ale holt me to nebavilo. Bavit me zacal nekdy v 15. letech plus minus, a mel jsem najednou jednicky~d~
 Líza 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(9.8.2018 18:23:24)
Na 8G jsem děti nutila shánět si učení u spolužáků. Učitele jsme do toho netahali, hlavně teda už jsem se v tom neangažovala já, ale dítě. Proč sháníš synovi učení ty?
 Federika 


Re: Špatný prospěch - jak to letos uchopit jinak 

(9.8.2018 21:19:40)
Tilíku,
určitě bych se synem probrala možnosti, postupy, snažila se mu pomoct..
Ale jaksi- na 8G psát učitelům, jestli mají odevzdat nějakej referát, co mají za úkoly, to si fakt nedovedu představit. Vůbec.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.