| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl?

 Celkem 128 názorů.
 Modřinka 


Téma: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 18:30:07)
Přišla jsem z rodičáku, naštvaná. Syn pátá třída. Úvodem jsme dostali přednášku o tom, jak teď budou psát ten závěrečný test, co píšou všechny paralelky stejný, aby bylo závěrečné hodnocení pro všechny objektivně stejné. Píšou takový test ve čtvrtletí a na konci pololetí. Při individuálních pohovorech mi pak řekla, že syn dostane z češtiny "každopádně dvojku, protože zkraje tam nachytal těch dvojek až dost". Upozornila jsem ji, že za čtvrtletní test měl jediný ze třídy plný počet bodů a v druhém čtvrtletí dostává převážně jedničky (trojky žádné). Pravila, že to už stejně nevytáhne, i kdyby ten závěrečný test napsal zase výborně. Ale je prý úžasný a bla, bla bla. Bylo by mi jedno, že má dvojku, hlásí se na gympl a tam je zajímají jen výsledky testů a pokud se dostane, budu za dvojky za rok vděčná, ale tohle je přeci hrozná prasárna. Řešit to nepůjdu, ale jako učitelku mě to štve dvakrát.Tak si jdu alespoň ulevit :-).
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 18:33:21)
jak píšeš, je to prasárna, učitelka je trhlá, ale s tím nic nenaděláš :(
 rišulka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 18:36:42)
Dobrá otázka!
Šílený postup. Neuleví ti to, ale takové učitelky jsou všude..
 Z+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 18:42:28)
Tak přeci záleží na způsobu jakým se ve škole hodnotí. Zda se bere jako daný třeba vážený průměr a nebo zda je možné známku dát dle pocitu. Podobný přístup je dle mého sice demotivační, ale klidně může být v pořádku a jediný možný.
 Anni&Annika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 18:46:18)
Ja SE uz uklidnila....dite prislo vcera ze skoly, ze ji 1 z matiky utekla pry o fous...ma tam znamky... Celkova ustni 1 (ta SE TU pocita za 60-70% celkove znamky u hodnoceni) velke pisemky 1,2, 1 z ostatnich veci asi 5x jednicka. Dnes prisla, ze ji prej o fous utekla 1 z hudebky. Znamky stejne....
Proste vyborna 2....
Tak jsem ji poradila, at proste rekne, ze chce misto skvele dvojky radsi horsi jednicku.
Co na to jineho rict, ze?
 Mr. Miçkey 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:37:21)
Hele a tos mi neverila, kdyz jsem pred par lety chodil na gympl a rikal ti, ze nemci jsou ve znamkovani vostry jak britva~t~ Tos jeste byla presvedcena, ze projde se samejma jednickama az do maturity~:-D
Rikat muze, co chce, tady se neprihlizi k nicemu jinymu nez k tabulkam a prumeru, bez milosti.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 11:36:37)
však u nás také :-). Mám oba kluky na nižším gymplu, známkování dle tabulek škola online, kde má každý test jinou procentuelní hodnotu, A dle konečných průměrů známka. A HOTOVO
 Kafe 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 12:34:35)
cairo - škola online je fajn. Je dobrý přehled o síle jednotlivých známek.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 18:55:01)
Hm, máme doma podobný problém. Dítě má z učiva v tomto pololetí dobré známky, ale na začátku roku schytal dvě špatné z opakování předchozího ročníku. Takže pokud chce tu dobrou známku, musí zvládnout test z loňského učiva.
 HelenaPa 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 19:08:52)
To je těžký. Loni jsem dostala zpucunk od zástupkyně za to, že jsem si dovolila u třeťáka říct, že pokud mi na konci pololetí ústně předvede, že umí všechno za celé pololetí, tak místo dvojky dostane na vysvědčení jedničku. Že jedno zkoušení nemůže opravit předchozí špatné známky. A přitom by mi holka předvedla, že za to pololetí všechno umí....
 Ropucha + 2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:00:30)
Heleno, u třeťáka ?? Jako ve třetí třídě prvního stupně ZŠ?
 HelenaPa 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 23:15:48)
Anett, přesně tak.
 Kaipa 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 19:30:16)
No jo, ale pokud by se všechny známky nepočítaly, pak by stačila jedna známka za pololetí a hotovson.
 Z+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 19:39:29)
Tak to je taky cesta.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 20:59:56)
To by mi take prislo rozumne.Vysokoskolsky system s nekolka pokusy.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:09:39)
A proc ne? Pokud je v pololetni praci ucivo za cely pulrok v cem je problem? Pokud dva zaci v pololeti vec ovladaji a veci rozumi je mi jedno jestli to nekdo umel uz v zari a druhy dostal tri kule a naucil se vprosinci. Ve vysledku umi oba.Deti chodi do alternativy, v podstate pisou jen nejaky kontrolni test vpololeti, kdyz to napisou blbe, zopakuji si, co je nutne a zkousito znova.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:16:54)
Tak na zavereCny test at ma klidne nekolik pokusu.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:20:05)
Aleno, za problém závěrečnýho testu považuju jednu věc - učitel tam dejme tomu vybere to, co jee fakt podstatný a co považuje za to minimum, co by dělcka měly zvládnout.

Jenže jak to má poznat to děcko? ono neví, co je podstatný a co se učit a co se učit nemusí, takže toho má najednou šíleně moc, za půl roku, navíc do třeba sedmi osmi předmětů, na prvním stupni vlastně do nějakých 5 minimálně taky, takže je to nezvladatelný a není divu
 Mr. Miçkey 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:39:49)
Jasne, hodis sestiletymu decku na stul nekolik pracovnich sesitu, 20 redbulu a lajnu perniku a nauc se to pres vikend, nazdar~t~ Chtel bych videt sestilety decko, ktery by zvladlo studijni rezim vysokoskolaka.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:41:24)
tak by to sice nešlo, na druhou stranu prvňáka hodnotit, jestli uměl číst celý pololetí je někdy dost o ničem, něž někteří pochopí spojování písmenek do slabik a slov... ale v pololetí to umí, zaslouží si blbou známku, že mu to dlouho trvalo, nebo je podstatný, že to zvládl?
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:52:02)
nevím, ale dejme tomu můžeme to vzít z jiné strany - má možnost si jakoukoliv známku opravit? někteří učitelé tu možnsot dávají, třeba po vyučování nebo některý den v týdnu, jiní nechají opravit jednu za pololetí, někdo nic

já dávám možnost opravit cokoliv, kluci na gymplu u jedné učitelky můžou právě po vyučování občas opravit, dopsat písemku, takže mají možnost opravit, naučit se líp, trochu se o tu známku snažit, když to jednou nevyšlo, a je to matika, tam je známek hodně, tak proč by to nešlo kdekoliv jinde?
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:25:17)
Báro, jistě, někdy najdeš někoho, kdo toho zneužije, ale ono se nikomu nechce psát každou písemku dvakrát, pak se písemky nahromadí z různých předmětů, ono toho mají snahu zneužívat ze začátku, pak už tolik ne
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:54:07)
no a jestli je kluk v 5. třídě, tak to bude převaha diktátů, navíc ty dvojky nacytal "zkraje", což nejspíš znamená opakování 4. třídy, což jsou kromě pravopisu vzory podstatných jmen a další mluvnický kategorie, prostě to potřeboval připomenout, co na tom?
 Modřinka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:20:25)
Šuplík, jak píšu výše: V prvním čtvrtletí jedničky a dvojky cca napůl, dle mého jasná dvojka. Ale v tom testu, který shrnuje první čtvrtletí a je prezentován jako objektivní srovnání žáků v paralelkách, byl 100%. Pak se probral a v druhém čtvrtletí nosí samé jedničky s vyjímkou tří dvojek. Dle mého jasná jednička. A ona po té, co všechny upozorní na tu nadcházející "klíčovou závěrečnou srovnávací písemku", mi řekne, že je jedno, co z ní dostane, stejně mu dá dvojku. Jó život je synku sviňa, měl jsi makat už v září~d~
 Pruhovaná 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 8:32:08)
No jo, takhle to vypadá blbě, ale ten systém je takovej.
Možná mohla ve vašem případné postupovat jinak. Ale třeba nechce dělat výjimky, boji se, aby jí to někdo neomlátil o hlavu nebo kdoví co.
To by fakt někdo mohl celý rok nedělat nic a pak se nechat vyzkoušet, že to umí.
Pamatuju si, že jsem takhle na gymplu dostala naopak z chemie lepší známku, protože jsem zkraje chytla pár jedniček a pak už mi to tolik nešlo (eufemisticky řečeno).
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 8:56:03)
Modřinko - a co děti, které měly už v tom prvním čtvrtletí jasnou jedničku, měly by mít stejnou známku jako Tvůj syn, který se teď zlepšil?
Mně přijde naopad divné hodnotit hlavně podle čtvrtletní nebo pololetní práce a argumentovat tím, že když má dobrou známku, tak to ovládá. Co potom s takovými, kteří mají dobré známky a čtvrtletní nebo pololetní práce se jim tolik nepovede? Tak to brát, že se zase zhoršili a učivo zapomněli a známku jim zhoršit?
To by mi přišlo divné.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:00:42)
"Modřinko - a co děti, které měly už v tom prvním čtvrtletí jasnou jedničku, měly by mít stejnou známku jako Tvůj syn, který se teď zlepšil?"
jisteze ano, umi prece oba to same? Nebo ty s jendickami s prvniho pololeti umi neco navic?

Co potom s takovými, kteří mají dobré známky a čtvrtletní nebo pololetní práce se jim tolik nepovede?
" proc by mel byt jen jeden pokus na takovou praci? Nepovede, zkusi to znovu...
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:06:45)
Myslím, že systém, který navrhuješ, aby se brala v potaz pouze známka ze čtvrtletní nebo dokonce až pololetní práce, by byl považován řadou lidí za nespravedlivý. Jak píši, kdybych byla jedničkářka celé pololetí a poctivě se připravovala, tak bych asi nelibě nesla, že někdo na to kašle a potom se najednou naučí nebo náhodou nebo opisováním získá v pololetní práci 1 a dostane stejnou známku jako já. Učitelé by také měli obavy, že se jim na to děti vykašlou, nebudou celé pololetí aktivní, nebudou se učit a budou to potom dohánět akorát na pololetní písemce, což může být pro některé už pozdě.
Navíc by se neměly hodnotit jen známky za různé písemky, ale celková aktivita v hodině, pokud se to dá v daném počtu dětí nějak poznat. Písemky by měly tvořit třeba jen 60 % konečného hodnocení.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:20:42)
"Jak píši, kdybych byla jedničkářka celé pololetí a poctivě se připravovala, tak bych asi nelibě nesla, že někdo na to kašle a potom se najednou naučí "
to mi pripada uplne legracni resit ostatni, proc si myslis, ze si v tomhle pripade lepsi? Cele znamkovani timto zpusobem je padle na hlavu, z vyrazu "aktivita v hodine" mam osypky, co presne myslis "aktivitou v hodine"?
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:24:16)
Nevím, proč řešit nějaké "ostatní".
To je právě ta přiblblá soutěživost, která mi na školách vadí, i když si myslím, že to živí hlavně rodiče.
Cíl vzdělávání je snad se něco naučit, ne si měřit péro s Pepíčkem.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:27:16)
Monty - máš pravdu, vím, že je to malicherné a k ničemu. Jenže pokud se potom dávají pro přijetí na SŠ nebo i VŠ body za známky, tak by mi to bylo líto. Syn měl pomalý rozjezd, někdo se zase může zhoršovat ke konci pololetí, zase se může říct, že už je unavený nebo něco jiného. Navíc nevíme, kolik měl teda celkem jedniček a kolik dvojek.
 Lassiesevrací 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:30:28)
Chápeš, co píšu? Ten kluk se zlepšoval, tj.zabral a zlepšil se. Je demotivující nad tím zavřít oči.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:32:46)
malá opičko,
jenže známky samy o sobě taky o ničem nevypovídají. Každá škola a každý učitel (i když v pátý třídě asi mají na většinu předmětů jednoho učitele) známkuje jinak a má jiné požadavky a představy. Systém, kde jsou na prvním místě známky, aniž by měly nějakou "obecnou výpovědní hodnotu" je na pytel.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:36:18)
Nějakou vypovídající hodnotu ty známky mají. Jasně, že každá škola známkuje jinak. Pokud ale srovnáváme žáky jednoho učitele, tak věřím, že mezi dětmi hlavně na ZŠ nějaké rozdíly budou. Mně je to jedno, klidně, ať se známky zruší. Mně vadí, že se za známky dávají body na přijímacích zkouškách. Nemám ještě tak velké děti, které se někam hlásí. Kdyby měly samé jedničky, tak bych samozřejmě byla ráda, ale byla bych velmi nerada, pokud by na těžší škole měly dvojky a byly potom znevýhodněni jedničkáři z nenáročných ZŠ.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:41:58)
malaopičko,
za vysvědčení je většinou jen málo bodů, zrovna na střední školy se tomu přikládá čím dál menší důležitost. Můj mladší syn se loni hlásil na gymnázium,kde na vysvědčení neberou ohled vůbec, třeba.
 Kafe 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:36:42)
Známky jsou různé a mají různou váhu. Někteří učitelé známkují aktivitu v hodině (třeba za 5 hvězdiček je skutečná jednička). Ale známka na vysvědčení by se dle mého měla prostě vzít jako průměr těch známek (které mohou mít různou váhu, tedy vážený průměr).
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:33:59)
" tak by mi to bylo líto." bylo by ti lito, ze ma nekdo jiny dobrou znamku? uf. Znamky stejne nejsou spravedlive, skoly znamkuji ruzne, ucitele znamkuji ruzne, u prijimacek hraje vysvedceni cim dal mensi roli.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:38:05)
Alena - vysvědčení u příjímaček hraje právě dost podstatnou roli. Hlavně na SŠ. A dokonce si představ, že některé lékařské fakulty dokonce berou do průměru 1,05 nebo tak určitý počet studentů bez přijímacích zkoušek. A on je to dost velký rozdíl dostat se na stomatologii apod. bez přijímaček nebo je muset dělat. Berou tam každého osmého...
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:53:19)
"A dokonce si představ, že některé lékařské fakulty dokonce berou do průměru 1,05 nebo tak určitý počet studentů bez přijímacích zkoušek. A on je to dost velký rozdíl dostat se na stomatologii apod. bez přijímaček nebo je muset dělat. Berou tam každého osmého..."
prosim te, kolik znas studentu, kteri dokazou mit na gymnazium same? Tam je hodnoceni uplne jinde, prisnejsi, tady byla rec o zakladce, tam je rozptyl znamkovani uplne jinej.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:55:21)
Aleno - za nás měli samé jedničky na gymnáziu tak studenti ze 30. Já mívala jednu dvojku. Takže to možné je.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:56:22)
malaopičko,
dneskato praticky neexistuje. Alespoň na těch dobrých a náročných gymplech.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:00:51)
Tak. Anebo to na takovych ustavech o necem svedci - cili da se na to spolehnout.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:58:29)
"tak studenti ze 30" co?
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:02:54)
3 až 4 studenti ze 30, se mi to smazalo
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:06:53)
za nas bylo uz prisne hodnoceni, same nemel nikdo nebo jeden, vyznamenani vic.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:40:32)
Aleno,
to nevím kde, spíš jsem si všimla, že hraje dost velkou roli. Každá škola to má trochu jinak, ale přihlíží se k nim prakticky všude.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:50:47)
"že hraje dost velkou roli" no me prave pripada, ze cim dal mensi. Za nas stacilo mit sedmicku a osmicku same a dostal ses na dobre gymnazium (statni pravidlo 1988 ), to ted neexistuje, u osmiletych prazskych gymplu je 10% tak maximum (koukam, ze u 4G BOticske stejne) na vysvedceni a souteze.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:53:08)
Aleno,
tak já tu snad vloni četla, že nějaký tuším ostravský? gympl dává známkám 30 % a nebylo to úplně ojedinělé... psalo to tam víc lidí. Z toho vycházím.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:54:39)
jo, jeden nejmenovaný pražský soukromý gympl, dvá i víc než 50 procent za samý jedničky....:-)
Ale nakonec vezme každýho, kdo se hlásí.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:55:20)
Tak skoly o ktere je mensi zajem to tak delaji (aspon to je muj dojem), ale ty narvane bych rekla ze ne. Treba neketere osmilete uz nedavaji zadne body nebo naproste minimum.
 Z+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:35:00)
Monty, soutěživost jako motivační faktor je velmi prospěšná.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:36:02)
Z+2,
to možná ve sportu, ne ve škole.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:25:09)
Aktivita v hodině. Jo, zní to divně. Ale třeba na ZŠ nejde jen o to, jestli se hlásí, ale o to, jak tam celkově vystupuje. Jak reaguje, když je tázán, jestli to ví nebo neví, jak uvažuje apod. Jak počítá cvičení, která nejsou na známky, jak dlouho mu to trvá apod. Na to je ale asi prostor jen v malých třídách.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:31:21)
NO prave kdyz tohle vyjmenujes "jak reaguje jestli je tazan", to mi pripada uplne jak z praveku, predstava, ze se takhle porad nekde uci. V hodine maji delat praci zaci, zkouset, chybovat, ne aby nekdo vykladat, "tazal se " jich a porad overoval, jestli neco umi.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:33:44)
Tázán jsem napsala asi blbě. Spíš prostě jak se zapojuje v hodinách, do skupinových prací, jak si tam celkově vede. Prostě bych se neřídila jen známkami.
 Z+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:09:19)
Aleno.
Umí něco navíc? To se neví, protože se to nezjišťuje. To je problém našeho školství, že nakonec všichni i ti chytří a chápaví umí stejně. Jsem přesvědčený, že minimálně na velkých školách by měli fungovat různě rychlé vzdělávací pruhy. Matematika pro lepší a horší. Jazyk kde se klidně mohou učit 3 s 5kama... Atakdále.
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:16:41)
samozrejme, souhlasim.
 Lassiesevrací 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:02:58)
Nevidím to tak jednoznačně. To zlepšení by se přeci mělo nějak ocenit, jinak půjde motivace do háje. Proč se snažit, když výsledek to neovlivní..(?)
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:09:10)
Lassiesevraci - protože se nesnažil celý rok nebo na to nestačil.Takže v pololetí bych dala horší známku s tím, že pokud se bude snažit nadále, tak na konci roku bude mít lepší známku. Přece se nebudu orientovat podle jedné písemky, za kterou měl nejvíce bodů ze třídy. Přijde mi, že maminka se k této písemce příliš upíná.
 Z+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:11:00)
maláopičko a tady jde o to co je cílem vzdělávání, zda hodnotit práci v hodinách a co umí průběžně, nebo dítě něco konkrétního naučit.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:17:05)
Z+2- jako dospělé by mi to bylo jedno, klidně, ať dostane jedničku. Vím, že dnes moje známky na ZŠ ani SŠ nikoho nezajímají, ani ty z VŠ. Ale pamatuji se moc dobře, jak jsem jako malá nesnášela, když někdo měl v nějakém předmětu 6 dvojek a 4 jedničky a dostal na vysvědčení 2 stejně jako ten, co měl 6 dvojek a čtyři trojky apod.
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:23:23)
Některé děti to sledují a zvláště nespravedlivé je to tehdy, pokud dostávají za známky body při přijímacích zkouškách. Ještě se ZŠ si pamatuji, že jsme nevěděli, kdy budeme co psát a jestli budeme zkoušeni. Nikdo nám to dopředu neříkal. Potom si pamatuji na SŠ, že písemky se oznamovali dopředu a byli tam jedinci, kteří museli vždy ten den zrovna k lékaři, obsypali se alergiemi apod. Potom přišli do školy, ostatní jim v dobré víře řekli, že čeho písemka byla, ještě jim klidně příklad ukázali, a daný jedinec potom dostal klidně jedničku nebo dvojku, takže měl lepší známku než my, kteří jsme na tu písemku došli. Opravdu výborné.
 Lassiesevrací 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:23:33)
Já to nevidím jako upínání se na jednu písemku. Ten kluk měl pomalejší rozjezd, ale pak se zlepšil, dal tu čtvrtletku a matce bylo řečeno, že ani výborný výsledek pololetky neovlivní známku... To je špatně.
 Liškodlak 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:03:25)
No jasný, pak by vůbec nemělo smysl průběžně hodnotit práci, jen výstup v pololetí. Nemohlo by pak paradoxně platit i obráceně - dítě celé pololetí dostává jedničky, ale na konci obdrží pětku, tím dokáže, že to vlastně neumí a ty jedničky tedy neplatí? (Pokus o vtip)
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:13:47)
Buchli, na to je doceal snadná pomoc - všímat si aktivity děcka v hodinách, nemyslím tím jestli nosí obrázky, ale jestli se hlásí a odpovídá správně jen tak mimo písemky a vyvolávání, to je v klidu, žádný stres ze zkoušení, přitom velký záběr témat, hodnocení klidně každou hodinu
a pak je jasný, že se někdo naučí jen na písemku a jinak nic a jiný umí celý pololetí a přitom zmrší pololetku
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:56:34)
qweerty, dobře, tak když vím, že mám ve třídě chytrý děcko ,který vždycky ví, když se zeptám, ale nikdy tu ploutev nezvedne, tak se ho občas zeptám, čistě proto, abych věděla, jestli je v obraze nebo ne, neboj, mám taky introverta, takže si dost všímám toho, jaký je který děcko a snažím se jim trochu přizpůsobit
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:04:29)
qweerty, pak mu mají dát šachový hodiny a nechat ho mluvit jen půl minuty nebo kolik to je ~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:36:21)
qweerty, pak jedině písemně, to ať si čmárá klidně hodinu :)))
 Pruhovaná 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 8:39:04)
~:-D no ono mluvit výstižně a k věci je taky ukazatel schopností, aspoň těch sociálních. Ale dà se to naučit, tedy nejprve je potřeba poznat chybu 😉.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:10:55)
mělo by se hodnitit, kam došel, ne jak dlouho mu to trvalo a jestli to zvládl mezi prvníma nebo poslední, zvládl a to je podstatný, pak jde o zhodnocení míry zvládnutí, ale ten průběh je pochybný
ideální by bylo hodnotit nějaký probíraný jev, třeba dva týdny probírat nějaký učivo, nehodnotit, vysvětlovat, opakovat, pak dát písemku a ohodnotit zvládnutí
ale ne začít učit, druhý den vyzkoušet a ohodnotit, jak si to zapamatovali, zase něco přidat, pořád ještě chybí spousta souvislostí a taky informací, přesto se dává známka, za týden zase a klidně má děcko tři známky za jednu věc, schytá je v průběhu toho, kdy se teprve vysvětluje
to se mi nelíbí
lepší je dát všechny informace a zkoušet znalost třeba jedné kapitoly najednou
nemusí to být jednou za pololetí
taky jsme nikdy nepochopila poploletní písemky třeba ze zeměpisu, k čemu to je? když jednu známku má děcko za dejme tomu typy půd, druhou za průmysl Evropy a třetí za kdoví co jinýho a pak se to má učit na písemku všechno najednou, proč?
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:16:50)
jednou za pololetí je špatně, za pololetí se toho udělá strašně moc nejde to otestovat všechno najednou
na druhou stranu jestli se učí děcko násobilku od září a známkuje se to celý pololetí, pak je jasný, že to někdo zvládne později, v lednu umí všechno a přitom v listopadu schytal pětky, ale v pololetí už umí - je potřeba rozlišit, co se za ten časový úsek učí
v přírodovědě dejme tomu mají děcka něco o lese, něco o rozdělení živých organismů, něco o magnetismu nebo o čem - proč by to měli v lednu umět všechno na test? prostě každá z těch kapitol má svůj čas
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:15:02)
Tak pokud by ani na ponekolikate nedokazal napsat test - proc mel ty jednicky? Jak pise yuki, take nechapu nekonecne znamkovani tehoz.
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:15:34)
bylo to dvakrát a ve špatném vlákně. zlobí mě technika


 Gladya, bývalá dasa, 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:15:34)
Nemůžu si pomoci, ale povzdechnu si, ta posedlost známkami při převládajícím systému známkování u nás je školství na škodu. To nemyslím na Tebe osobně ale obecně.

A k otázce. Známka by měla být za to, co žák či student umí. Neboli fakt, že něco důležitého nezvládl se na známce může projevit. Ne tak, že jedna špatná známka znamená horší známku na vysvědčení ale třeba tak, že žák je z toho, co neuměl přezkoušen. Samozřejmě musí jít o něco důležitého. Ono je to vůbec postavené špatně, mělo by být něco jako nepodkročitelné minimum, zkrátka co musí umět i čtyřkař. A taky není chyba jako chyba.

Dala jsem to do špatného vlákna.




 Fren 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 20:39:46)
u někoho hodnotí známka co žák umí, u druhého s vyšší známkou je to evidentní hodnocení toho,co neumí
 SendyWendy 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:01:32)
A co je ta prasárna? Ze začátku měl dvojek "až dost", začátek se taky počítá, nebo ne?
 Modřinka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:03:31)
Ano měl tam dvojky s jedničkami cca napůl, ale za test, který shrnoval to první čtvrtletí a je prezentován jako "celoročníkový a klíčový" dostal plný počet bodů, jediný ze třídy. Od té doby nosí jedničky (cca patnáct známek, dvojky tam má tři, dvě z domácích úkolů). Tj. dle mého prokázal, že to co neuměl již umí a dál je jeho výkon na jasné jedničky. Smáznout jeho jasné zlepšení ještě před závěrečnou písemkou je ta prasárna.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:22:38)
Danulu, 90% by znamenalo, že vlastně nemá nárok na chybu, což je nesmysl, každý může udělat chybu
jedničkář je ten, kdo se dokáže naučit a kdo se dokáže poučit z chyby a chybu opravit, a třeba ji příště neudělat, ale zase může udělat jinou chybu

i jedničkáře může bolet hlava, nemus mít čas se naučit, nemusí se mu chtít učit...
 Modřinka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:29:20)
To bude ten zádrhel. U mě je to ten, kdo to z 90% umí. Zajímalo by mě, jak by to chtěla obhájit. Ano, prokázal, že to všechno umí, ale v září to chvíli neuměl.
 Delete 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 18:56:06)
Modřinko,

neuměl? Dvojka přeci neznamená neuměl...

Jinak souhlasím, že by podle popisu měl mít jedničku nebo tedy alespoň nárok na neodpískání jedničky už před pololetním testem, protestuju výhradně proti tomu vyjádření, že v září něco neuměl....při běžném známkování, že dvojka je už za 1 - 2 chyby třeba z 20 příkladů (o diktátech o 10 větách a tedy desítkách slov ani nemluvím) to pořád znamená, že i v tom září to uměl tak na 90 % ~d~.
 Anni&Annika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:33:35)
Danulu...to asi ne. To by mala Ted musela dostat z matiky a hudebky za jedna. Ma tam ze vseho jednicky, jen jedna dvojka. To je vic jak 90%..
.jo z fyziky ma jen 1 a 1 dostane.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:21:38)
Modřinko,
záleží na způsobu klasifikace škol. To je možný zjisti ze školního řádu.
Syn měl na vysvědčení na jednom gymplu z matiky trojky, od dalšího pololetí byl na jiným gymplu.Tam měl z atiky jen samý jedničky. na vysvědčení dvojka.
Protože v klasifikačním řádu stálo, že není možný si zlepšit známku o dva stupně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:24:01)
Federiko

Protože v klasifikačním řádu stálo, že není možný si zlepšit známku o dva stupně

a zhoršit o dva stupně může?
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:25:27)
Yuki,
to nevím~:-D Vypadá to že jo, když vezmu v potaz jeho známky loni a teď~:-D Ale třeba se jedná jen o pololetí a konec roku, ne o ten předchozí rok~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:29:01)
Federiko, každopádně je to volovina, co když se v prvním pololetí učí něco, co mě šíleně nebaví, třeba ve fyzice nějaká elektrika, a v druhým pololetí jsme dělali teorii relativity a ta mě teda bavila fakt hodně, tak proč bych nemohla mít v prvním pololetí trojku a ve druhým jedničku?

je to blbost, jako nakonec celý známkování
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:34:21)
Yuki,
já souhlasím~:-D
Ale je to tak, mě ty známky tak nevzrušujou, málokdy mají nějakou velkou výpovědní hodnotu.
Oni to mají ještě rozdělený-český předměty, tam si můžou známku zlepšit klidně o dva stupně, možná i tři, nevim~:-D, ale všechny německý (je na rakouským gymplu) smí max. o ten jeden stupeň, je to podle jejich jakýhosi řádu... A ještě extra a hodně do tohle započítávají "práci v hodině, ze který má třeba můj syn nejlepší známku 4 mínus, ve všech předmětech, jelikož od první třídy pololeží zasunutej pod lavicí a vypadá,že spí a nevnímá. Nikdy se nehlásil a nehlásí...Odpoví, když se ho zeptají a odpoví správně, ale to je prej málo~:-D
 Modřinka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:34:01)
U nás je napsáno pouze, že se hodnotí klasifikační stupnicí~:-D
 ivaxx 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:41:33)
Modřinko, jestli se ti tento systém nelíbí, tak ať syn na 8G ani nechodí. U našich dětí (a i na jiných gymplech) to funguje tak, že děti dostávají známky s určitou váhou na web a na konci jim to automaticky spočítá průměr. To, co vyjde mají na vysvědčení. Hodnotí se celé pololetí, nikoli od chvíle, kdy děti začaly makat. 1,5 je už dvojka.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:44:33)
potvrzuju,
na všech gymplech, se kterýma mám zkušenost, se používá váženej průměr. 1,5 je dvojka.
 Yuki 00,03,07 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:48:35)
u nás taky, ale pak jsou učitelé, kteří tomu umí pomoct, pokud chtějí, a dají ůpísemku navíc nebo ohodnotí nějakou úlohu nebo účast na olympiádě, i kdyby to bylo poslední msíto ve školním kole, to je jedno, když učitel chce, tak má možnsoti děcku pomoct nebo poškodit
 Modřinka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:37:07)
Já učím na místním gymplu a vážený průměr je sice zajímavá věc, ale rozhodně ho nepoužívám strojově. Známku každému studentovi zdůvodňuji, včetně situací, kdy se stejným průměrem měli dva studenti každý jiný výsledek. Nemám problém s nimi diskutovat. Pravidla pro hodnocení jim dávám písemně první hodinu, takže vědí, co je důležité. Je špatně, když zapomínáme, co je naším cílem a jen jim jdeme po krku. hlavně, abych já neměla práci navíc.~a~
 Kafe 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:39:04)
"kdy se stejným průměrem měli dva studenti každý jiný výsledek."

což je špatně, protože to jistě někteří chápou tak, že někomu nadržuješ
 Lassiesevrací 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:46:46)
Modřinko, ale na druhou stranu - píšeš, že průměr pro tebe není podstatný, že dva studenti mohou mít stejný průměr, ale jiné známky....ale synova učitelka hodnotí podobně(tj.nekouká jen na známky, ale nemá pocit, že syn má na tu jedničku) a to ti vadí.....~d~
 20.1malaopickaa17 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:47:55)
Hlavně to ještě nazvala "prasárnou".
 Delete 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 19:07:13)
Na našich dvou gymplech se žádná podobná věc nepraktikuje. Každý učitel si to dělá po svém. Někteří dají 3 testy za pololetí a z nich aritmetický prměr, ale třeba matikář celé pololetí počítá procenta (no ono mu to asi nedá moc práce), tuším, že prostě neustále načítá maximální a získané body, že to neodděluje po jednotlivých testech. Takže z jednotlivého testu může mít dítě klidně i čtyřku, pětku (plus má možnost si ho kdykoliv napsat znovu a opravit, což znamená, že se předchozí známka škrne, nikoliv že se ty dvě zprůměrují, což se také často děje), když celková procenta vychází na devadesát a více, má prostě jedničku. A snad v tom má i nějak započítané ty váhy, čtvrtletku bere jako důležitější, myslím...ale je mi to celkově dost jedno, protože je to hlavně člověk lidský a citlivý k potřebám žáků, takže dokázal jednu z dcer dotáhnout až k touze matematiku studovat, u druhé odboural totální zablokování, které u ní způsobila předchozí příšerná matikářka.

Nechtěla bych mít dítě na škole, kde se vzdělávání scvrklo na průměr několika čísel.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 19:41:52)
Delete.

..."Nechtěla bych mít dítě na škole, kde se vzdělávání scvrklo na průměr několika čísel..."

Já tohle nepovažuju třeba za důležitý. Podstatný pro mě je, co se učí a jak se to učí. Známky mě v případě, že předchozí mě uspokojuje, vpodstatě nezajímají, takže nějakej průměr
nebo neprůměr taky ne.
 Delete 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 20:53:19)
zefýr,

proto jsem napsala i to o tom přístupu. Tenhle matikář rozhodně není postrach. I ta dcera, která měla s matikou dost problém a pořád ji má spíš nadřenou, tak tvrdí, že ji matika dost baví, vlastně čím dál víc.

Nejmladší ho nemá na matiku, ale má ho na fyziku a je taky spokojená (i když rozhodně nemá jedničku).

No a ta nejstarší ho má jako třídního, takže ho zná nejen z vyučování. A ta si chrochtá blahem ~;).

A můj muž, který je stejně jako já velmi citlivý na jakákoliv nařízení, příkazy, zákazy, a současně náročný na úroveň výuky, je s tímto pánem (o něco málo mladším než jsme my dva) spokojený po všech stránkách a je dokonce ochotný chodit k němu na třídní schůzky (u těch dvou mladších má s jejich třídními tak trochu osobní problém a s matikářkou té nejmladší velký problém).
 Tante Bante 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 21:20:26)
Modřinko, vezmi, prosím, do úvahy, že pokud učitelka píše známky do Bakalářů, nic s tím dost dobře dělat nemůže. Vedení to většinou sleduje.
Jediné, co se s tím dá dělat je, že na začátku roku vytipuješ děti, které potřebují mít jedničku kvůli příjimačkám, a pak fixluješ Bakaláře tak, aby ti vyšel průměr na 1. Ale to vyžaduje určitý um u učitele, nasazení a ochotu riskovat, že ti na to někdo přijde. Sice většinou nepřijde, ale to nikdy nevíš, stačí, když vyprudíš zástupce, který se rozhodne že se podívá, jestli někde nemáš něco, na čem by tě sundal.
 Tante Bante 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 23:17:48)
Já pracuju s Bakaláři první rok letos. Rodiče to sledují velmi bedlivě a ZŘŠ jakbysmet, přesněji řečeno nedělá nic moc jiného, spatřuje v tom svoje poslání. Ve čtvrtletí jsem třem dětem napsala jedna z HV, ač jim nevycházela a přišel na to.
Věřím tomu, že rodiče nereklamují, pokud Bakaláři vydají 2 a učitel 1. Hloupé je, že se to neutají.
Jádro problému je známkování samotné. TO je vadné, demotivující a neobjektivní. Ne učitel, který známky nemění tak, jak si který rodič přeje.
 magrata1 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 22:40:51)
valná většina spočítá průměr, v lepším případě vážený. Za život jsem měla jen pár učitelů, co známkovali nabyté vědomosti. Jeden z nich byl chemikář na gymplu, postrach studentů. Ať byl jakýkoli, známkoval fakt dobře. U každé známky si napsal, z čeho byla. Pokud v průběhu pololetí na stejné učivo dostal student známku lepší, tu horší smazal. Pokud horší, přezkoušel ho na stejné učivo ještě jednou a dal mu známku, jakou si zasloužil. Každý se mohl nechat kdykoli do konference vyzkoušet a známku si opravit. Takže i ten, co měl nějaké blbé období a nachytal pětky, mohl dostat klidně jedničku. Ale to byl proklepnut opakovaně a důkladně. Učitel byl poněkud nervák a jeho hodiny byly dost stresující, ale asi to dělal ve víře, že to do nás jinak nenalije. Nikomu nenadržoval, nikoho nechtěl potopit. Nikdo u něj nepropadl.
 Brunhilda 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(12.1.2017 23:17:53)
Báro,
vidím to stejně. Já to tedy s tím opravováním známek zavedla tak, že každý má právo si znovu napsat (nebo se nechat vyzkoušet ústně) dva testy za pololetí. Jinak bych nedělala nic jiného než přezkušovala.
 Delete 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 19:12:01)
magrato,

tenhle způsob hodnocení, když už se tedy musí známkovat, mi sedí ~;).
 kachna_ 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 0:12:01)
Chápu, že žádné hodnocení nemůže být stoprocentně objektivní a vyhovovat každému.
Přesto je mi hodně líto, když vidím, jak je dcera po mně - v zásadě to umí, je poctivá, ale prostě zmatkář, co nepodává stabilní výkon a všechny ty průběžné známky za špatné malé písemky, diktáty, nesprávně pochopená zadání a chyby v začátku příkladu jsou strašně demotivující.
Mimochodem mě strašně překvapuje hodnocení - chyba v začátku příkladu - špatně celý příklad. Já myslela, že jde o postup, naučení se počítat, ne pouze o výsledek.
Mám nepříjemný pocit, že s tímhle přístupem bych rozhodně základku nedodělala ~t~
 Pruhovaná 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 8:51:41)
Možná na základce.
Manžel chodil na technickou sš a tam měli učitele, který za blbý výsledek, bez ohledu na postup, dával 5. Protože co je ti platný správný postup, když máš blbě technickej výpočet a zařízení pak nefunguje nebo ho i zničíš.
Prý se míra správnosti výsledků výrazně zvýšila, každej si začal dávat pozor na desetinný čárky a čísla...
 kachna_ 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:57:32)
Pruhovaná, i na SŠ jsme měli z matematiky známkován postup, v chemii, fyzice a elektrotechnice jsme byli známkovaní za výsledek.
 luthienka 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 6:57:44)
Ve většině škol to takto je a je to bráno jako správné a jediné možné; jde o hodnocení celé pololetní práce. Divím se, že ses s tím setkala až teď. To je důvod, proč mi jsou známky vcelku jedno; sice motivuju děti k učení, ale jde mi o to , aby něčemu rozuměly a něco je zajímalo. ZAtím se mi to vyplácí.

Dcera je tedy na soukromém 8G a tam je přístup mnohem lepší. Nesnaží se tolik děti nachytat na jejich neznalostech (ve srovnání se ZŠ a státním gymplem - tam to byla fakt trága), spíš je rozvíjejí v tom, co znají.

Pokud je dítě chytré a zvídavé, tak se nakonec dostane k patřičnému vzdělání. I když to nemusí být tak rychle, jak si rodiče nebo ono samo představuje.
 Lída+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 8:41:33)
Modřinka , klasika.....jedničky test v pololetí za 2 a ta známka na výzu....jako by jiné známky nebyli......

A opačně též, mám někdy dojem, že jen, aby nemohli dát dobrou známku.
 Kafe 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:14:25)
Modřinko - a co mu vychází jako průměr známek?
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:50:34)
a ještě teda k tématu:
Určitě se nehodnotí to, co "umí". Co umí právě te´d, na konci pololetí. Takovej systém platí u dílčí zkoušky na vejšce, na základce a střední škole určitě ne. Mýmu nejstaršímu synovi by taky ten systém vyhovoval, třičtvrtě pololetí se fláká, zabere, až když mu teče do bot, pak to sice v pololetí zvládá stejně jako ten jedničkář, ale má smůlu, počítá se průměr za celý pololetí.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 9:55:56)
Federiko,
njn, jenže co třeba předmět typu čeština, kde se zvlášť probírá literatura, sloh a gramatika, ale známkuje se to dohromady?
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:00:24)
Monty, já nevim, dělají i tak průměr...
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:03:04)
Federiko,
no právě, ale co z toho poznáš?
Když se něco učí zvlášť, proč se to známkuje dohromady?
 Alena 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:08:38)
Tak co ze znamek obecne poznas? Algebra i geometrie se take nekde uci zvlast,ale hodnoti dohromady...je to takovy paskvil
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:11:40)
Monty,
já řeším známky na tý základce, pak už ne. Vím jistě, že mají hodně malou výpovědní hodnotu.A celkem mě to nevzrušuje. U nejstaršího se známky klidně liší i o několik stupňů,sem, tam...A určitě to není tím,že by jednou byl schopnější a jednou totálně blbej...
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:16:32)
Federiko,
tak já je rozhodně "neřeším", jen diskutuju a pozastavuju se nad určitými jevy.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:25:51)
hele,
můj nejstarší bude mít z angličtiny v septimě dvojku. Mladší v primě jedničku nebo dvojku. Neteř v šestý jedničku.
Výsledek?
Neteř neumí nic, nedomluví se vůbec, neumí ani základ. Můj septimán umní celkem prd, jako jo, mluví,píše, komunikuje, sleduje filmy na youtube.
Primán umí nesrovnatelně víc, mluví i píše skoro jako rodilý mluvčí. Maká mnohem víc, nároky na "známku" nesrovnatelný, i se čtyřkou by uměl mnohem víc než jeho brácha a nesrovnatelně víc než jeho sestřenice s jedničkou s hvězdičkou:-)
Tak k čemu ty známky..
 Z+2 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 10:53:58)
Tý, jo a co chceš u nás na základce na známkách řešit? ~t~
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 11:19:39)
u nás nemusím známky, ale třeba tu úroveň,co umí, tu si hlídám. A u kluků jsme hlídala taky, zároveň jsem chtěla,aby měli pokud možno v tý pátý třídě samý jedničky, protože jsme nevěděla, do poslední chvíle, kam se budou hlásit.
Kdyby na základce padali na trojky čtyřky, tak by mi to vadilo.na gymplu je to už jejich věc.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 11:24:40)
Federiko,
na prvním stupni úroveň? Čeho?
Tím, že se zavedly devítky a první stupeň trvá pět let se o rok prodloužilo období, kdy se děti učí v podstatě primitivním způsobem něco, co se bude opakovat na druhým stupni a pak znova na střední.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 11:32:12)
aby bez problémů zvládli přijímačky na jakoukoli školu,kterou si po pátý třídě zvolí. Takže třeba i cizojazyčnou.A odmítám s nima extra dřít během pátý třídy, takže si to hlídám už v průběhu.Třeba angličtinu.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 11:42:50)
Federiko,
tak extra dřít v pátý třídě, to si ani neumím představit.
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 12:11:01)
No tvůj syn se o to snažil... nebo se měl snažit. Bezúspěšně. Zvládnout přijímačky neznamená dostát požadavkům, ale patřit mezi těch nejlepších 30, 60....Proto pak spousta páťáků dře, jezdí na testy, má doučivání. Ni a já si to hlídání už během docházky, aby pak něco podobnými dělat nemuseli. A v pohodě se dostali, kam chtějí. Bez ohledu na nároky základny, do který chodí.
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 12:25:08)
Federiko,
no to ani omylem, syn se hlásil na gympl ze sedmičky, ne z pátý třídy.
A nedřel se teda ani tak. ~;)
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 13:11:17)
Já vím. To bylo jen vysvětlení k tomu, jakou úroveň nazákladce si hlídání. Ně třeba bezajíˇá jednička z češtiny, když vím, že ty vyjmenovaný slova nejdou tak, jak si myslímjá, že byměly jít, dělám s nima něco navíc. Už proto, že první stupeň je k tomu ideální, pak přijde puberta a je skoro lepší je už nechat bejt:-))
 Monty 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 13:28:47)
Federiko,
njn, každý má na tohle jinej názor a jinej přístup.
První stupeň v podstatě beru jen jako přípravku na nějaký skutečný vzdělávání. Jo, je pravda, že některý věci z toho prvního stupně můžou "chybět", resp. ani ne tak chybět jako handicapovat, ale opravdový vzdělávání to není, je to spíš o návycích než o čemkoli jiným. A zase, ta míra je různá - moje ségra např. má ekonomku, denně pracuje s čísly (v podstatě výhradně jen s čísly), jak jsem nedávno zjistila, na Keplerovi kdysi skončila druhá pod čarou, a sčítat z hlavy dvouciferný a trojciferný čísla nebo umět si rychle vypočítat velkou násobilku (což je vlastně zase jen o sčítání dvou násobků) neumí. Ono se to totiž ve škole zjevně neučí nebo aspoň ne všude, a každý na to holt sám nepřijde. Což mně třeba na klasickým školství trochu štve a štvalo mě to, už když jsem byla dítě. Když jsem občas viděla, jak se některý věci z matiky pořád učí a kolik to dá zbytečný práce, nevěřila jsem svým očím. Přitom v matice je právě na té základce ideální čas a prostor na to, aby se děti naučily myslet, ne jen tupě drilovat nějaký postupy a odříkávat čísla jako básničku. A kdyby tu zas někdo chtěl operovat Hejným, tak z mého pohledu je "pravda" někde uprostřed. ~;)
 Federika 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 15:05:50)
Monty,
já v tomhle s tebou plně souhlasím:-))
 Tečka. 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 16:31:19)
Jsem si rozšířila obzory :-)
Lýčené střevíce bych taky tipovala, neboť jsem měla za to, že boty z lýka jsou lýkové. Takže bych tam možná dala měkké i, jakože jsou natřené, nalíčené ~t~
 Delete 


Re: Hodnotí známka na vysvědčení to co žák umí, nebo to co neuměl? 

(13.1.2017 19:22:22)
Tečko,

no já jsem až teď, když učím třeťáky, poprvé viděla spojení "líčená zeď". Jako že je někdo nalíčený jako namalovaný, to znám, ale nikdy jsem se s tím nesetkala ve spojení se zdí nebo domem. Taky jsem si rozšířila obzory.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.