| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Motivační jedničky x objektivita hodnocení

 Celkem 116 názorů.
 Majákova 


Téma: Motivační jedničky x objektivita hodnocení 

(4.1.2017 21:56:53)
Přemýšlím o předchozí diskuzi komunikace rodič x učitel, pozitivní motivaci a následném hodnocení.

Neučím na prvním stupni, takže do metodiky a hodnocené moc nevidím. Jelikož ale mám své dítě na prvním stupni, všímám si samozřejmě hodnocené a známkování. Dost mě překvapuje fakt, že dítě má v různých sešitech, pracovních sešitech spoustu jedniček. Odhaduji třeba 50, ale to střílím, možná i víc. Mají známkovaný jedničkou každý úkol, cvičení, malý sloh atd. V ŽK je však uveden jen zlomek známek. Když jsem se zajímala o hodnocení, protože mi vůbec neodpovídalo navrhované hodnocení mého dítěte známkám, bylo mi řečeno, že si paní učitelka zapisuje jen minimum známek, prakticky jen z diktátů (ty asi tvoří průměr) a ostatní známky jsou "jen" motivační, aby měly děti radost, paní učitelka si je nezapisuje, prý by jich bylo strašně moc.

Neřeším, jakou známku mé děcko dostane, na prvním stupni je mi to celkem jedno, jen nevím, jak mu mám vysvětlit, že má sice odhadem 95% jedniček, ale na vysvědčení bude mít dvojku z tohoto předmětu, protože má několik (asi 3 dvojky) z diktátů.

Mám tedy dotaz na učitelky 1. stupně. Vy si nemusíte zapisovat a dál vykazovat všechny známky, které udělíte? My máme na 2.stupni jasně dáno, že kterou známku udělím ( za cokoliv, třeba za aktivitu, úkol v hodině, domácí úkol atd.), musím ji zapsat do ŽK a musím ji zadat do bakalářů. Samozřejmě mohu dát známkám různou váženost, ale zapsat sobě i dítěti ji musím. Jak je to prosím na prvním stupni? Máte k tomu přímo nějaký metodický pokyn nebo máte to zakotveno v klasifikačním řádu?

Mně přijde, že motivovat děti jedničkami, které pak nemají žádný význam, do hodnocení nejsou zahrnuty, dítě a rodiče jen udržují v iluzi lepšího prospěchu, než ve skutečnosti je, a realita (hodnocení na vysvědčení), které známkám neodpovídá, je naopak pro dítě velmi demotivující...alespoň pro to mé.

Předem díky.
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 21:59:49)
A omlouvám se za překlepy, nechtělo se mi to znovu číst a ťukám to tu bez světla.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:05:53)
sice nejsem prvostupňová učitelka, ale připadá mi to jako blbost, jako jedna z mnoha blbostí, který se dějí na prvním stupni

ale vzhledem k tomu, že jsem zažila "motivační" trojku - pro jedničkáře po třech týdnech nemoci, prý aby věděl, že má zase začít něco dělat... tak už mě asi nepřekvapí nic

děcko vnímá známku, kažou stejněě, bez ohledu na o, jestli je jedna v sešitě za vymalovaný obrázek a jiná za diktát nebo pololetní opáčko, je blbost učitelky, že dává známky, ty motivační může nahradit třeba razítkem, radst udělají stejnou a známky může nechat na skutečý hodnocení

i když co se týká známek - jestli se děcko učí písemný dělení a některý to zvládá po měsíci jiný po třech měsících, oba to zvládli za stejný pololetí, ale každý má jinou známku, ne za to, jak to zvládli, ale jak rychle, což je blbost, na rpvním stupni by se známkovat mělo buď vůbec nebo jednou za třeba čtvrtletí, s tím, že by měli dost času na zvládnutí
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:09:10)
jo a co se týká objektivity hodnocení - nikde jinde než na prvním stupni se neprojeví tak moc a rozdílně rozdíly v rodinným prostředí, takže nechápu, co je objektivního na tom, že se třeba do známky promítne domácí příprava, když je rodič s prominutím tupec a děcku nepomůže, za špatnou známku mu místo pomoci nařeže, tak to přece nemůže být stejný, jako když rodič s děckem sedí nad každou úlohou a chystá s ním aktovku, kdyby měli všichni stejný podmínky, ale oni je nemají
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:15:06)
Yuki, no tak ono to tak na prvním stupni vždy bylo, že někdy se známkují spíš rodiče. V prvňáků určitě. Můj syn vždycky přišel a říkal: "Podívej se do úkolníčku, co MÁŠ za úkol". :-)
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:23:55)
Majáková, já jsem dokonce dostala poznámku do synovy žákajdy ~t~

bylo tam něco jako "nepřinesl úlohu, o které jsem mluvila na třídní schůzce"

takže to byla jasně poznámka pro mě ~t~~t~

ani se mi nechtělo se jí omlouvat, že jsem nebyla na třídní schůzce, ze které jsem se pro nemoc řádně a včas omluvila, naštěstí se na mě moji zlatí rodiče za tuto poznámku nezlobili ~t~~t~

nedostala jsem zaracha, ani jsem nemusela hned po Večerníčku do postele

 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:31:34)
Dávání známek opravdu NENÍ projevem blbosti učitelů. Má úplně jiné příčiny. Veškerá razítka, smajlíci a nálepky jsou známky, jen nemají podobu čísla, popř. hodnotí binárně nebo na nějaké jiné stupnici.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:32:42)
jasně, ale dát známku a pak ji nebrat vážně blbost je
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:35:29)
syn má spoustu známek za aktivitu, takže když se jedna písemka nepovede, učitel ví, jak moc je syn aktivní, jak moc se mu daří, což teda na prvním stupni učitel ví i bez známkování aktivity, uričtě by to šlo nahradit třeba těma razítkama nebo něčím, kdyby byl učitel sklerotik a potřboval mít přehled, a přitom by se nevešel do kolonek v bakalářích

ono je těch možností dost, hlavně by se nemělo děcko odradit od chuti vzdělávat se, což teda naše školství umí asi nejlíp
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:38:39)
Ano. A především je to ale projev blbosti a nekompetence vedení, které toto požaduje a tmářství rodičů, kteří věří v to, že jedničky smajlíci, nálepky a jiné zhovadilosti pozitivně motivují.
 Petrajda 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:53:05)
Tak já si myslím, že jsou děti, které to motivuje - v tom smyslu, že je to prostě potěší, že si někdo všiml, že něco udělali dobře. A to, že vidí, že si někdo všiml a ocenil je, je pak motivuje v tom, že to dělají radši.

Fakt to považuješ za takovou blbost??? Mám doma dvě ZŠ děti a pár jiných v okolí a dost mi vadí, jak se furt předpokládá, že všechny děti jsou už odmala stejně racionální a maj v sobě až cynismus dospělých. Opravdu neznáš dítě, co má radost z toho, když ho někdo ocení, i když mu to třeba vůbec nic jinýho nepřinese???

To, že by to měl učitel mít na paměti, to je zas věc jiná, to je jasný.

 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:00:07)
Na ocenění výsledků práce nepotřebuješ známky. Sebelepší práci každá známka devalvuje včetně jedničky.
Děti potřebují zpětnou vazbu a pro tu jsou známky mimořádně nevhodný nástroj.
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:00:42)
Petrajdo, ale ocenit a motivovat dítě můžeš mnoha mnoha způsoby, na prvním stupni obzvlášť. Já ale píšu o motivaci "falešnými" jedničkami, které, jak jsem psala, dítě i jejich rodiče jen mate. Jak má rodič pak vědět, která známka se počítá, která ne. To je prostě inflace známek. Známka - jednička - přece není jediným prostředkem motivace. Někdy mi to příjde trochu i o neochotě učitele trochu o motivaci popřemýšlet... dát jedničku je pořád to nejjednodušší.
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:07:41)
Ona je to inflace, i když je zbakalářuješ. Ale je to docela dobrý nástroj, jak fakticky známkování odstranit a přitom dodržet jak klasifikační řád, tak "pozitivní motivaci".
Podobně letos zvítězím v soutěži poměrů pochval a poznámek. Obojí se eviduje a sčítá a kdo má na konci roku nejlepší skóre je vyzdvižen jako ten, kdo umí motivovat. Pochval mojí třídy je už teď plný systém a ejhle, nikdo nemá koule jít mi zamezit pozitivně motivovat! Paráda!
Nejlepší je vždycky otevřít dveře, do kterých se někdo hodlá vlámávat.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:11:05)
jsem ráda, že nejsem jediný rodič -učitel, který má námitky proti práci svých kolegů

blbý je, že já víceméně pořád hledám práci, i teď, takže nemám moc od´vahu si vyskakovat, jsme malý město :(
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:15:24)
Čím víc si vyskakuješ, tím víc tě chtějí.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:15:47)
no to jistě ~t~~t~~t~~t~~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:18:16)
zatím jsme po škole chtěla dost věcí, o tkerých byli přesvědčení, že je to nesmysl, pak se ukázalo, že jsem měla pravdu a že to fakt jde, něco z toho zopakovali po mně i další rodiče
jenže já jsem vždycky ten blbec, co prošlapává cestičku, blbý je, že v neprostupným terénu a v trní

tady ´bych já strašně moc chtěla učit, jenže oni se mě bojí, budou brát učitele, bude to můj obor, ale nebudu to já, leda by se stal zázrak a na ty zatím nevěřím
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:57:22)
Tante,
moje dcera ve druhý třídě nemá známky. teda má asi pět známek celkem za celý pololetí, z toho většinu za nepovinný úkoly z angličtiny:-) Nemá ani razítka,ani smajlíky,nemá nic.A nevadí to asi nikomu~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:59:48)
Federiko, na co se děcko (ne)naučí v první třídě, na to je zvyklý, a to pak očekává i dál
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:01:50)
Yzku,
ani ne...Nejstarší syn v první třídě neměl vůbec známky, do druhý šel jinam, přestěhovali jsme se, najel rovnou na známky,žádnej problém, známkování bylo hoodně mírný. Pak šel po pátý na gympl,kterej je proslulej hoodně přísným známkováním a zase žádnej problém, bylo mu to fuk.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:03:13)
možná je mu to fuk právě proto, že se to v první třídě nanaučil řešit, ale taky je fakt ,že jsou děti ,tkerý jsou flegmatici, nebo mžná jen znají hodně brzo zvý možnsoti a nepotřebují k tomu žádný hodnocení od cizích, oni ví i sami :)
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:05:11)
tenhle by to zrovna neřešil nikdy~:-D
A u těch dvou mladších mi přijdou známky zbytečný, nijak se jejich postoj ke vzdělávání nemění.Ta mladší teda na známky není zvyklá, primán jo a zbytečně ho nervujou,snaží se i bez nich.
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:02:28)
Mně to říkat nemusíš. Já vím, že to jde, umím tak pracovat, znám výsledky. Akorát si to můžu strčit za čepici.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:03:33)
Tante, ty taky učíš?
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:09:37)
Ano a již nějakou dobu. Taky se bojíš, aby se tvé děti náhodu se mnou nesetkaly, jako Mirek? ~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:12:30)
ne, já bych byla ráda, kdyby se mý děti setkaly s učitelem, který o dětech a hodnocení triochu přemýšlí a dělá něco i jinak, než jak se to dělalo za Marie Terezie

vždycky nadávám, že já si dám s cizíma dětma ve škole tolik práce a odměnou za to mi je to, že na moje děti někdo v lepším případě kašle, v hoŕším jim škodí svou tupostí
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:13:47)
teda abych nekřivdila, změnili jsme nejmladšímu školu a takovýho učitele pravděpodobně má, syn zlepšil písmo i přístup ke škole, což samo o sobě ukazuje na dobrou volbu školy
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:29:29)
Všechny známky, které dám, vykazuji v Bakalářích. Má to jednu vadu, Bakaláři mají málo sloupců na známky, takže když moc pracuješ (nebo dáváš hodně inflačních jedniček, aby dětem nevycházely blbě průměry), dostaneš se do potíží. U nás v práci obzvláště paradoxní situace, protože školní řád výslovně ukládá sumy a strukturu známek z předmětů a vedení vyžaduje "pozitivní motivování jedničkami".
Praxe, kterou popisuješ, je mimořádně idiotská a škodlivá, leč častá. Na prvním stupni je to jak v říši divů.
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:42:56)
50 a nejdou přidat. Bylo mi řečeno. Požadují 38 jako minimální minimum. Zřejmě to kolegové horko těžko dávají či co. Každopádně jsem zatím nezjistila, jak tam vložit další sloupce, podle našeho admina "to nejde".
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:35:42)
Tante, no jsem z toho trochu Alenka v říši divů, abych pravdu řekla :) Dívala jsem se třeba i do klasifikačního řádu, ale ten je jen velmi obecný, konkrétně ke známkování jednotlivých předmětů tam nic není. Chtěla jsem mít něco v ruce, kdybych se hooodně dožrala a chtěla se jít hádat, což nechci. Bylo mi řečeno, že klasifikační systém si každý učitel dělá sám a je na něm, co si zapíše, co nezapíše, co bere jako motivaci a co zahrnuje do průměru. Přijde mi to hrozně nepřehledné, rodič ani děcko prakticky neví, na čem je. Když pak učitel započítá ještě ksichtový koeficient, je vymalováno :-)
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:40:35)
My máme jeden detailní foršrift pro všechny. Já jsem jim ho teď jejich vlastními nástroji k jeho vymáhání rozstřílela, tak jsem zvědavá, s čím vyrukují ve vyšší verzi.
 Dana 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 6:44:24)
Nejsem učitelka, ale myslím si, že ať učitel v první třídě dává známky, objektivní nebo jen motivační, nebo dává razítka či hvězdičky nebo neznámkuje vůbec, stejně se vždy najde nějaký rodič, kterému se tento způsob nebude líbit. Nechápu, že již v první třídě někteří rodiče bazírují na jedničkách za každou cenu. Měli by se spíš starat, zda dítě hezky čte, počítá a píše a ne kolik má jedniček. Chudáci učitelé, ať si to známkování nebo neznámkování udělají, jak chtějí, stejně se některým rodičům nezavděčí.
 K_at 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 7:31:06)
Dano, tvuj komentar je mimo. Tady se nikdo jednicek za kazdou cenu nedozaduje.... Naopak vadi 1, ktere nemaji zadnou vahu pri celkovem hodnoceni. A kdyz vidim, jak prvnaci chodi vytresteni z toho, ze uz v listopadu najedou na trojky a od ledna na 4, 5.... Nechapu to. Razitka dokonce u nas meli ucitele zakazana.
 Dana 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 11:42:00)
Můj komentář není vůbec mimo. Jen ty zastáváš ten jeden pohled, jak by to mělo správně být. Neříkám, že je špatný, ale uvědom si, že se zase jiným rodičům třeba nelíbí. Třeba by se jim spíš líbilo, kdyby děti již od první třídy dostávaly známky, podle toho kolik udělají chyb, tedy spravedlivě. A ne, že všichni dostávají pořád jedničky, ať se snaží nebo ne, ať jim to jde nebo ne. A další rodič by zase byl rád, kdyby se vůbec neznámkovalo. A jiným rodičům je to úplně jedno. Prostě jsem chtěla napsat, že se učitelka nikdy nezavděčí, ať dělá, co dělá úplně všem.
 Monty 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 11:52:23)
Dano,
vzhledem k počtu učitelů, se kterými se dítě ve škole setká je dost pravděpodobné, že si těch způsobů hodnocení užije napříč spektrem...
 Dana 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 12:12:53)
Jasně, to si užije, zvlášť na druhém stupni. Tady jde o první třídu.
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 12:15:22)
Je jasné, že se nejde zavděčit všem, ale snažím se vytvořit takový systém výuky a hodnocení, aby bylo přijatelné pro mě a většinu rodičů. Někdy se setkávám s tím, že si rodič za každou cenu prosozuje to své a není schopný kompromisu nebo se přizpůsobit požadavku většiny rodičů.
 Monty 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 12:24:09)
Majáková,
a jseš si jistá, že vůbec existuje něco, na co má stejný názor většina rodičů? ~;)
Myslím tedy pokud jde o systém známkování.
Setkala jsem se s tím v reálu jednou, nedávno. Většina měla názor, že je určitý předmět úplně na houby a co z něj mají co děti mít trojky. A uspěli. Učitel rezignoval a učí ho tak, že mají sice skoro všichni jedničky, ale na houby je výuka.
 Majákova 


Re:  

(5.1.2017 12:55:36)
Monty, ano, většina se vždycky shodne. Problémem bývá to, když se někdo odmítá většině přizpůsobit a není schopný kompromisu. Příklad uvedu školní výlet - většina rodičů po mně chce finančně nenáročný výlet (mám dost samoživitelů atd.) Vždy se najde někdo, kdo takovým výletem opovrhuje, že nemá cenu, bere to tak, že učitelka "je líná" něco lepšího vymyslet. To mi dost vadí. Jsem ochotna vymyslet cokoliv a jet kamkoliv, nemám s tím problém. Většina rodičů má ale problém nákladnější výlet financovat. Vždy se najde někdo, kdo toto nepochopí a nechce se přizpůsobit.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:42:32)
já se ještě připojím s dotazem, teda nejde o první stupeň, jde dokonce až o gympl, ale o nižší i vyšší, řešíme to se synem od primy a je v kvintě.
v jednom předmětu mají testy, kde je třeba 20 otázek, ale taky nedávno 36 nebo 50, a přesto je známkování co chyba, to půl tupně dolů. A škola nemá jasně daný pravidla pro známkování.
Syn chytl pár pětek, vychází mu čtvera na vysvědčení a odmítá se učit, že to nemá s tímto systémem smysl.

navíc po nich chtějí něco, co jsem se já snad ani neučila, jde o můj obor, mám schovaný všechny svoje sešity z gymplu, nenašla jsme to tam, nidke, ani v semináři k maturitě, prost učitelka se rozhodla, že bduou umět podrobnosti a tak je drtí na volovinách, který k ničemu nejsou a takto známkuje
logický věci neuší nebo je chce taky odříkat jak básničku, ale kde jde o pamětní učení, tam teda jede :(

co se dá dělat s tímto známkováním? ředitel s tím nechce dělat nic, ptala jsme se ho, odpověděl mi, že škola nemá žádný systém, je to na učitelích
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:44:25)
Najmi právníky. Říďa shoří jak papír od salámu.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:48:47)
podle mě je toto právě nesmysl, škola musí mít nějakou normu, ale tato škola nemá nic, každý si dělá, co chce

blbý je, že toto je navíc můj obor a já teda těžce narážím, navíc se mi nedaří syna doučovat, protože se i já ztrácím v tom, co se kdy zkouší, co učitelka považuje za důležitý (jako tady toto), kdy se píše písemka, většinou se šíleným zpožděním od probrání látky

mladší syn je ochotný a schopný se naučit i telefonní seznam, ale k této učitelce se ani on nechce a není schopný připravovat, jemu hrozí trojka, k samým jedničkám

stížnost na učitelku už byla, zatím teda ústně, ne jedna
nevím, jestli se mi chce být zase ten, kdo bude prudit, kdo začne oficiálně a písemně :(
tak nějak čekám, že s tím přijde někdo jiný, i za cenu takto pokažených známek u synů, asi je stejně bduu muset doučit sama, kdyby chtěli z tohoto přes´dmětu maturovat, krásná ukázka toho, že známka a znalosti jsou dvě rozdílný věci
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:48:33)
Všimla jsem si, že dost často se učitelé na 1.stupni bojí dát dvojku z čehokoliv, aby dítě nebylo zklamané, demotivované. Očekávají se jen jedničky.Tyto děti vyrůstají v iluzi, jak jsou výborné. To samé si myslí jejich rodiče, bohužel. Když by mé děcko mělo pořád samé jedničky, taky si to myslím samozřejmě. Pak děcko přijde do 6.třídy a najednou je skok a šok. Jedničkář často padne na dvojky, někdy i na trojky. Tady na žádné motivační jedničky, které si nikdo nezapisuje, nehrajeme. Děti pláčou, mají stres, rodiče jsou rozladění, ze všeho viní učitele...však doteď byl synek jen na výborných. Z mého pohledu se na prvním stupni jedničkami zbytečně plýtvá a děti to nijak výrazně nemotivuje, naopak může to být základem pozdějších problému na druhém stupni, kde už většina dětí nezvládá udržet se na samých jedničkách, jak byly dříve zvyklé.

Jak já jsem byla ráda, když konečně poprvé má dcera dostala z psaní první trojku, když přišla nová paní učitelka - přísnější. Až tehdy pochopila, že psaní fláká. Když jsem jí to říkalá já, nevěřila. Pořád měla iluzi, že "to stačí".
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:51:24)
Majáková, to jsem řešila stejně, konečně dvojka nebo trojka, když to dítko odfláklo, to je něco jinýho, ale dávat jedničky a pak z nich vybrat jen něco, to je blbost, stjně jako nedat dobrou známku pro jistotu, děcko neví, za co je jak hodnocený, co má a co nemá zmysl dělat, to je chyba
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:55:15)
Yuki,hodnocení záleží na předmětu, zda se jedná o jazyk, matematiku nebo naukový předmět. V naukovém předmětu hodnotím testy podle procentuální úspěšnosti, ne podle chyb. K hodnocení ČJ používám navrhované hodnocení z novějších učebnic didaktik.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:59:01)
tady je to naukový předmět, přírodovědný, a v písemce, kde jde o jednoslovnou odpověď na otázku bylo těch 20 a víc otázek, za 75 % správně ale už vycházela koule, stejně tak za 75 % správně z 50 otázek.
demotivující maximálně, náprava prakticky nemožná, protože tyto testy proběhly 3 během dvou týdnů, psal se druhý test a ještě nevěděli známku z prvního a při třetím neznali výsledky druhýho, vlastně šlo o první polovinu, druhou polovinu a celý učivo

 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:04:54)
Yuki, i když nejsem hádavý typ, to bych se asi šla hádat. Do 70% dávám za 2, do 40% za 3, do 20% za 4.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:09:26)
já čekám na rodičák a chci ty písemky vidět, podle toho se rozhodnu, jestli půjdu za ředitelem nebo ne, já s ním řeším tolik věcí (ivp), že se mi nechce :(
blbý je, že netuším, jestli vůbec bude rodičák dřív než někdy v dubnu, na minulým rodičáku jsme se rozhodla, že na dlší nepůjdu, ztráta času, tato učitelka neumí jednat s rodiči ani s dětma, i to jsme s ředitelem řešila, uznal, prý to bude řešit, tak chci nejdřív vědět, jak řeší toto, pak až známky

četla jsem kousek nějakýho diskusního fóra děcek, šlo o tuto učitelku, nepadlo jediný sprostý slovo, ale fakt bych nechtěla, aby o mě někdy děcka ve škole mluvily takto, přesto ji mají už třetím rokem a ne a ne to změnit
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 19:50:47)
Majáková,

no vidíš a já dnes byla svědkem, jak učitelky druhých tříd chystali čtvrtletku a hodnocení bylo nastavené o dost přísněji, než máš ty na druhém stupni, konrétně 90 - 100 % jednička, 89 - 80 % dvojka, 79 - 50 % trojka, 50 - 40 % čtyřka, zbytek pětka.

Nepaušalizovala bych být tebou ohledně známkování na prvním stupni. Sama jsem způsobila, že se těmto druhákům přestala dávat dvojka za jednu chybu (ať už v diktátu nebo v matematice ze 40 příkladů), protože když dotyčné kolegyně začly tvrdit, že jsme se tak na prvním stupni dohodly, nedokázala jsem mlčet.

Já sama mám známkování nastavené stejně jako ty a důsledně třeba v ČJ dodržuju, že známkuju jen jev, který vykazuju. Takže pokud jsou to vyjmenovaná slova po B, tak počítám jen chyby v tomto a dítě má jedničku, pokud má tento jev správně, i kdyby ve všem ostatním udělalo chyb padesát. Jediné, co mi vadí, že nesmím vykázat diktát jako diktát, ale zase jen jako zkoušení něčeho konkrétního, což právě vede k tomu, že diktát je zaměřený na vyjmenovaná slova po B, dítě udělá určitý počet chyb v něčem jiném a má známku za ty chyby špatnou, přitom vyjmenovaná slova umí. V diktátu ale vlastně každé písmeno a znaménko umožňuje udělat chybu, u těkto malých dětí obzvlášť, takže třeba i systém, kdy za jednu chybu je jednička, za tři chyby ještě dvojka, za šest trojka atd....je vlastně neskutečně přísný, protože píšou třeba 20 slov v průměru o pěti písmenech, takže třeba 100 míst, ve kterých jde udělat nějakou chybu...
Takže mně mnohem víc vyhovovalo rodičům napsat, že dítě sice ovládá daný jev (loni třeba psaní u/ů/ú), ale má problém v diktátu sledovat všechny naučené jevy současně, nebo že zapomíná psát velká písmena na začátku a znaménka na konci vět...Teď v trojce, kdy už všechno musí být formálně správně, se v tom dost plácám....
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 20:01:38)
Delete, to hodnoce ní, které jsem uvedla, používám v naukovém předmětu. V ČJ to mám jinak.
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 20:52:00)
Majáková,

já to tak mám v M, PRV a mluvnické části ČJ.

U těch druháků šlo o čtvrtletku z matematiky. I moje holky na gymplu mají mírnější stupnici než ti druháci ~d~.
 Ája Fíková 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 20:09:35)
"Já sama mám známkování nastavené stejně jako ty a důsledně třeba v ČJ dodržuju, že známkuju jen jev, který vykazuju. Takže pokud jsou to vyjmenovaná slova po B, tak počítám jen chyby v tomto a dítě má jedničku, pokud má tento jev správně, i kdyby ve všem ostatním udělalo chyb padesát."

A to nevadí, že má dítě třeba spoustu chyb v něčem, co má už dávno umět?
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 20:48:34)
Ájo,

vadí. Ale známka současně musí být z toho, co je testováno. To je to, s čím bojuju v těch diktátech. Podle mě, když už se to musí známkovat, by měl být diktát hodnocený jako celek, ale nemělo by u něj být uvedeno, že je na ten a ten jev. Právě proto, že diktát je dovednost připravující na užívání pravopisu jako celku. Jenže my nesmíme napsat jen "Diktát" a k tomu známku, ale musíme napsat, na co toh diktát byl. No a pak tedy dám známku jen z toho, protože zahrnout do toho jiné chyby vede ke zkreslení informace.

Běžně se pak stane, že dítě napíše diktát zaměřený na vyjmenovaná slova po B, všechna slova s i/y po B má správně, ale nenapíše na začátku věty velké písmeno a na konci tečku, udělá kroužek na "u" ve dvojhlásce, napíše kroužek nad "u" na začátku slova...z diktátu dostane trojku. V ŽK bude zápis: Diktát - vymenovaná slova po B....3. Co udělá rodič, který chce, aby mělo dítě lepší známky? Začne s dítětem trénovat vyjmenovaná slova po B. Výsledek dalšího diktátu je ale úplně stejný a navíc je rodič naštvaný, protože ví, že dítě vyjmenovaná slova umí....a dítě je zpruzené, protože všechna ta dřina navíc byla k ničemu.

Tomuhle tedy pomůže alespoň to, že dáš dítěti diktát domů, aby se mohl rodič podívat. Jenže tady už u některých narazíš na to, že se podívají do ŽK a do sešitu ne. Ale hlavně to nařízení, které za tím vším je, tedy co nejpřesněji informovat rodiče o výsledcích vzdělávání, je úplně k ničemu, protože v té ŽK stále zůstává naprosto zkreslující informace.

Takže aby nedošlo k mýlce, mám problém právě s tím nařízením že se i u diktátu musí přesně určit, na co je diktát zaměřený. A pak tedy s tím, že právě tohole jediné je to, na co každý z kontrolujících kouká, jestli to tak máš zapsané.

Jinak samozřejmě, že i když nezahrnu všechny ty chyby do té známky, tak dítě musí všechny chyby opravit a odůvodnit si a rodičům jsem tohle i vysvětlila na třídních schůzkách a posílám jim domů ty sešity, aby ta informace, jak na tom dítě je, byla co nejpřesnější. No a dítě se to dozví samozřejmě okamžitě také, že sice ta vyjmenovaná slova po B umí, ale jako celek je to naprosto nedostačující a má hodně co zlepšovat. A není problém se s ním dohodnout na tom, co konkrétně musí zlepšit.
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 21:27:06)
O tomhle píšu:



V diktátu bylo 10 míst s i/y po L. Dítě udělalo v tomto 1 chybu, má 90 % správně, z vyjmenovaných slov po L by mělo mít jedničku. Ale...

Kdyby šlo alespoň napsat 1/... a známku za ten celek, ale ani to se nesmí. Plus ještě specifika toho dítěte (včetně nějakého toho papíru, ale i bez něj...).

Nesnáším známkování.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:22:37)
Delete, to je ukázka třeťáka?
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:27:28)
mně to totiž připadá, že by v tom mohlo být nějaký dys, ani písmo, ani množství chyb není v pořádku
dítko asi dost nervózní minimákně z toho diktátu, možná proto tam ty chyby naflákalo

´tady bych to řešila vyloženě doplňovačkou

strašně mě právě to, co popisuješ štvalo u nejstaršího, uměl všechno, ale jako hraniční dys bez úlev nestíhal ze zčátku kontrolovat všechno, takže při diktátu na vyjmenovaný slova napsal třeba háčky, strašně mu vdilo, že to umí a přesto nemá šanci na jedničku, a jak píšeš - v žákajdě napsaný, že je to diktát na vyjmenovaný slova

až dozrál a zažil to všechno, tak nemá problém a na gymplu neměl horší známku než dvojku a to výjimeně, ale ten začátek dokáže odradit a hlavně otrávit

ale zase je to to stejný, děcko ještě není zralý, ještě nemá zažitou nějakou věc a do června to zvládne, ale známka se dělá průběžně, takže na rozdílný tempo nemá nikdo nárok
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:47:10)
Yuki,

tohle je velmi specifické dítě. Mám pro něj PLPP (problémy má od první třídy, "dojel" na nestíhání PPP, měl mít dodatečný odklad), takže dostane z tohoto diktátu jedničku, můžu si u něj dovolit ostatní chyby pro tu známku ignorovat ~;).

Já to s doplňovačkama zkoušela, zkusila jsem i variantu dopisovat jen ta slova s daným jevem, ale je to k ničemu. U doplňovačky se nechytá, protože nezvládá sledovat text, když diktuju (a že diktuju pomalu, po slovech, ale on se v tom prostě neorientuje, jak by bylo potřeba, plus problémy s pozorností) a má špatné porozumění textu, takže je k ničemu, aby si to četl sám. Diktát s ignorováním ostatních chyb je jediná schůdná varianta.

Mám tam dítě, co je na tom ještě hůř, podstata problému úplně jinde...

Obzvlášť u těchto dětí mám problém se známkami, protože vím, jak hrozně moc doma dřou, že u nich ze všeho nejvíc záleží na tom, kdy dozrajou a poskočí (a že je to vždy hodně znát), a jak moc je ty špatné známky trápí. Přitom bez známek se dalo krásně pracovat s tím, o kolik se zlepšili proti minulému diktátu, dalo se s nimi mluvit o tom, v čem chybují....teď prostě vidí jen to číslo....

A protože jim na rozdíl od tvého syna chybí i nějaký ten bod IQ, tak je to vše ještě trochu těžší. Oběma jim totiž chybí přes veškerou snahu schopnost posoudit, jestli něco umí nebo ne, zatím jsou oba závislí na tom, co se jim řekne ~d~.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:53:16)
Delete, ty děcka jsou kolikrát chudáci, ve škole dostanou nakládačku od nás, ostatní je nemají rádi, protože kamarádi radši s těma šikovnějšíma, doma to schytají od rodičů, že nosí blbý známky nebo vůbec že po nich ve škole chceme, aby se jim věnovali, což oni nechtějí, ti rodiče zapomínají, že jso uan tom podobně jako to děcko a taky neumí, takže neporadí, ale zdrbat děcko zvládnou

přitom u většiny dětí je potřeba nejdřív zapracovat na sebevědomí, motivaci a až pak na výkonu, jenže na to ve škole není čas - ale na co tam vlastně ten čas je? a na co má být?
jsem teď ve škole ve specce, najednou tam čas je, na všechno. A děcka jsou v pohodě a nikam se neženou a je jim dobře, každý dělá, co zvládá, na co stačí, možná o kousek míň.

já vím, že to v běžné škoel nejde, ale aspoň o kousínek se přiblížit, aspoň těm děckám malinko pomoct, a potřebujou to skoro všechny, slabší i nadaný i průměrný, těm zase vadí, že v ničem nevynikají
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:54:29)
Yuki,
u dcery ve škole by měl klid. A moh by v klidu "dozrávat":-)
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:59:17)
Federiko, ono je to někdy těžký, my jsme okresní město, aby měli kluci školu podle svých potřeb, vozila jsme je 25 km do krajskýho města, teĎ se tam ta škola tak změnila, že bych je tam nevozila, už to není, co bývalo.
Tady na východě není možnost volny školy podle přání ani podle potřeb děcka, bohužel

teď jsme měnili školu nejmladšímu, je to už třetí škola ve městě, ještě zbývají dvě, víc jich tu už není. Tato je nejspíš dobrá, doufám, zatím je syn nadšený a já spokojená. JEnže je to jen první stupeň.

a město zakázalo nebo spíš nedovolilo soukromou školu, prý je tu škol dost
já když jsme tu chtěla aspoň třídu pro nadaný, tak prý se tu o nadaný umí postarat, přitom vím, jak to vypadalo, neumí

ale když není konkurence, jsou ty školy všechny stejný a všechny stejně k ničemu
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:55:59)
jinak mě potěšilo, že na první pohled (jako člověk bez příslušnýho vzdělání) poznám problém i u takto malýho děcka, zatím jsem to odhadovala spíš u starších :)

strsašně mě štve, že nemůžu dělat to, co by mě bavilo, právě ta diagnostika, poradenství, tvorba ivp... jenže to sice umím, ale nemám na to vzdělání :(
a fakt nemám teď možnost studovat :(((((
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:14:05)

Delete, jenže jaký máš možnosti, co s tm klukem?

když mu budeš dávat známky, což ser nejsíš očekává a asi se tomu nevyhneš, bude kluk chudák trpět, že má blbý známky, doma to možná schytá, rodiče se těžko a neradi smiřují s tím, že dítě není aspoň průměrný, natož že má potíže, sposut az nich nejde ani do ppp, protože "přece to není blbec, aby musel do poradny"
když mu budeš dávat lepší známku, nebudeš hodnotit chyby, tak ti řeknou, že má přece dobrý známky, takže co řešíš?

vlastně mu musíš dávat špatný známky, jinak mu nikdo nepomůže

 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:34:45)
Yuki,

s klukem doma makají od první třídy, myslím s tím nezralým, i ten dodatečný odklad na můj popud byli ochotní řešit (kluk chtěl zpět do školky hodně moc), když neměla PPP místo, tak to zkusili přes SPC a tam jsme právě narazili...odmítli kluka řešit, že má moc dobré známky. Přitom ho vyšetřili podruhé až v druhé třídě před pololetím a vycházeli ze známek z konce první třídy....a vysloveně mi napsali, že dokud bude mít dobré známky, tak se jím zabývat nebudou.

Takz mi chvilku trvalo přesvědčit tatínka, že bz kluk nemusel mít tak špatné známky jako měl kdysi on (právě tatínek to hodně bagatelizoval), doma to neschytává...

A mám výhodu i s tou PPP. Chodí mi do třídy kvůli asistentce, vědí, co a jak dělám, ani u jednoho dítěte, které šlo ode mě ze třídy na vyšetření, neřešili, že vlastně nemají známky, viděli sešity, mluvili s rodiči...a rodiče mi pak akorát říkali, že jim vlastně řekli totéž co já....takže i ten papír z PPP pak jen podpořil moje snažení....

Na tohle si fakt stěžovat nemůžu.

Spíš je otázka, co bude dál. Já s nimi letos v červnu končím. Takže je čeká změna a nejsem si jistá, že v tom, co dělám, bude někdo další pokračovat. I když teda zdá se, že na tu mojí třídu vychází ta lepší varianta a že alespoň něco by pokračovat mohlo. Každopádně já se teď snažím krom běžného učení připravovat je i na to, že to, co považují za samozřejmost, až tak samozřejmé není. Ne že by mě to těšilo, ale určitě se jim to teď přijímá snáz než v první třídě....
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:37:35)
dokud bude mít dobré známky, tak se jím zabývat nebudou.

noa to je přesně ono :(

aspoň že má doma kluk klid, to je lepší varianta
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:12:33)
Yuki,

já tohle mám naštěstí "pořešené", teda alespoň v rámci možností. Opravdu si hodnotím každý jev zvlášť a známek mám minimum, zato v pestré škále cvičení a způsobu ověřování. O každém dítěti vím, v čem chybuje, co skutečně neovládá a kde se projevují problémy, za které nemůže. Vím, jestli mu jdou lépe diktáty nebo doplňovačky, většinou vím, jestli jde o problém globální, projevující se ve všem, nebo třeba jen o speciální a projevující se jen v jednom předmětu, nemám problém rozlišit šikovného počtáře od chytrého dítěte s logickým myšlením, vím, které dítě má problém se projevit, i když hodně ví, a které naopak půjde k tabuli a bude se předvádět, i když vlastně neví nic, ale prostě chce být vidět, u většiny vím, co jim říct a jak, aby je to posunulo dál. "Krizovým" dětem, co nemají papír z PPP, jsem napsala PLPP a psala jsem ho tak, abych právě mohla při hodnocení jednotlivých jevů vyloučit to, co v důsledku svých problémů nezvládají, současně s nimi dělají rodiče třeba i ve spolupráci se spec. pedkou. Co jde, to kompenzuju, vůbec třeba nedávám časově omezené úkoly, snažím se mít hodinu poskládanou tak, aby mohl kdokoliv dokončit hodnocenou činnost a přitom nevadilo, že něco jiného vynechá (a aby to nevadilo ani jemu, že by to byla třeba hra, kterou by chtěl hrát apod.).

A právě to, co vyžaduje dlouhodobější nápravu nebo dozrání, vylučuju z hodnocení nejen takhle v jednotlivých cvičeních, ale i z toho celkového.

Jen ta povinnost známkovat mi to komplikuje a pořád vymýšlím, jak nechat systém nažrat a přitom nechat děti celé ~;).
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:18:41)
Delete, ty totiž chceš a navíc o dětech přemýšlíš, přemýšlíš o své práci a nenecháváš se semlít tím, co máš okolo sebe

já jsme strašně zklamaná a znechucená z učitelek, který vylezou z pajdáku, jsou to mladý holky a mají ideály, jen nemají zkušneosti

a přijdou do školy, kde jim starší zkušenější kolegyně ukážou, jak se to dělá a ony to začnou dělat stejně a po dvou měsících mají pocit, že sežraly všechnu moudrost světa, jsou pak horší než ty starý unavený vyhořelý kolegyně, protože na rozdíl od nich nemají ještě odhad, nadělají strašnou spoustu nenapravitelných chyb

a po pár letech, možná už po orvním roce v takové škole, se začlení do armády učitelek, který jsou špatný

pokud škola nemá ředitele, který chce, aby se na jeho škole učilo jinak a nepohlídá to, tak se učí jak přd 30 lety
 Delete 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:38:00)
Yuki,

tos popsala přesně s těmi mladými učitelkami...je to úplně k uzoufání, když člověk vidí, co se z nich stává...a sebevědomí by mohly rozdávat, můžu si hlavu ukroutit, kde ho berou a jak jsou schopné třeba vymetat s rodiči ~e~.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:47:14)
s jednou mladou učitelkou mám teď čersvou zkušenost, vlastně kvůli ní jsme měnili školu, po dvou měsících

já mám praxe o kousek víc než ona, k tomu tři děti, hodně nestandardní, každý jinak, a ona naprosto nebyla ochotná brát na vědomí ani doporučení ppp, ani moje, prostě nic, zato dokázala psát poznámky, jak jsme psala, jedna byla přímo pro mě (nemá dú, o které mluvila na rodičáku), řešila jsme to s výchovnou poradkyní, pak mi došlo, že ta mladá dělá přesně to, co ta zkušená výchovná poradkyně, takže jsem neměla na co čekat

a jsem přesvědčená, že ta mladá zůstane taková,
ji ta práce sice nebude moc těšit, prootže nebude mít žádný výsledky, který by za to stály, žádný děcko, tkerý někom vytáhla, který by jí kvetlo před očima, jenže takto jee to jednodušší
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 23:49:57)
víš, co je totiž na celé té práci nejtěžší? no, nejšpíš víš :))
dělat to jinak než starší a zkušenější kolegyně a ustát to
 Delete 


Re:  

(5.1.2017 23:58:41)
Yuki,

jo, je to hodně těžké, ale opět mám štěstí. My jsme tam na to dvě, sice každá to jinak děláme trochu jinak, ale podstata je stejná a obě si díky té druhé, která nedělá úplně totéž, si uvědomujeme, že není jen jedna správná cesta (to je problém těch ostatních, že jsou přesvědčené, že všechno jinak je špatně), takže se vzájemně obohacujeme a přitom se podpíráme a držíme, když dojde ke střetu s okolím. Tahle kolegyně je jediný důvod, proč na té škole ještě jsem. S ní se to prostě dá a navíc vidím i jistý posun v tom ostatním. "Staré" (služebně) kolegyně už nepředěláme, ale daří se nám už nebýt tak úplně ztělesněním zla, ale občas začínáme mít i nějaký ten vliv na ty pány nahoře a to zas má vliv na celkovou atmosféru a i na to, jak se chovají ty kolegyně.
 Yuki 00,03,07 


Re:  

(6.1.2017 0:03:00)
to máš štěstí, jak to vidíš dál? musíš dostudovat? nebo máš nějakou jistotu práce i dál?

já hledám, teĎ je hluchá doba, i kdybych teď našla jinou práci, výpověď a dva měwíce výpovědní doby - od dubna začínat je nesmysl, a zatím nikdo nehledá na nvý školní rok. Tak počkám, ještě tak měsíc a zase začnu, potřebuju učit to, co jsem studovala, rychle mi to naskakuje, i když musím hodně opakovat, ale jde to (trochu musím, kvůli klukům a jejich neschpné učitelce)
 Delete 


Re:  

(6.1.2017 6:02:04)
Yuki,

dál nevím a raději neřeším, jinak bych se zbláznila. Měla jsem smlouvu do začátku prosince (to jsem si musela zjistit sama, ve smouvě bylo do třech let věku dítěte dotyčné, fakt super, když nevíš, kdy vlastně končíš), těsně před koncem mi to zase prodloužili do června a obávám se, že dřív než v červnu zase vědět nebudu.

Myslím, že teď už se mě nebudou chtít zbavit, ale je otázka, jestli budou ochotní využít tu cestu, jak si mě nechat. Stále platí, že jsem papírově jediný fyzikář na škole, ale já čistě na druhém stupni zůstat nechci, to beru jako krajní možnost a rozhodně bych nechtěla doplnit úvazek jinými druhostupňovými předměty, pokud by to nebyl přírodopis (bez člověka).

Jestli mě pak v červnu vylejou, rozhodnu se, co dál až podle situace. Myslím, že když budu muset jít pracovat, místo najdu, ale vůbec nevím, jestli budu chtít. Špatně snáším změny. Takže třeba bych pak zkusila to studium, ale fakt nevím, jestli mám ještě na to dát dalších 5 let.

Do června dělám, jako že se nic nemění a neřeším.
 Ája Fíková 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(6.1.2017 8:55:40)
Delete, díky za vysvětlení.
 HelenaPa 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 6:05:07)
Majáková, taky jsem byla za krkačí matku....
Syn nosil ve 3.třídě z AJ samé jedničky, tak jsem si říkala, že je to bezva, žádný problé. Nějak jsem neměla potřebu to překontrolovat. No a ve 4. najednou začal prudit, že ten úkol je blbej, těžkej, že neví. No tak se ukázalo, že miláček neumí z AJ lautr nic. Tak jsem při nejbližších třídních schůzkách šla za angličtinářkou požádat, aby ho známkovala přísněji, že jsme oba měli pocit, jak skvěle umí (a tudíž není potřeba výraznější domácí příprava) a on neumí vlastně nic. A milá paní učitelka mi vysvětlila, že oni toho, chudáčci, ve třetí třídě měli moc. Že se učili vyjmenovaná slova, tak je nechtěla v angličtině nijak zatěžovat.~8~
 Tante Bante 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:48:39)
My máme tlustý klasifikační řád s mnoha popisy a floskulemi, asi je to dělané od právníků. Má to zřejmě regulovat veškeré možné nuance, které by se mohly objevit ve známkování různými pedagogy, čili je tam přesně co a jak a s jako váhou se známkuje. Tabulky převodů procentuální úspěšnosti na známky... všechno. Jsme "elitní škola".
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:50:03)
u nás je v bakalářích taky váha známky, ale jak ta známka vznikne, to už nikoho nezajímá
 Modřinka 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:34:05)
U nás se to děje taky. Nejprve mě to hodně překvapilo. dítě nosilo 95% jedniček a na rodičáku mi řekla, že výsledná známka něco mezi jedna a dva. Průměr v žákosvské 1.2. Krom toho pak napsal na čistou jedničku závěrečný test, který píšou všechny paralelky, aby "se srovnalo hodnocení a známka byla objektivní" a stejně mu nakonec dala dvojku, nejdou mu diktáty. Známku moc neřeším, skoro jsem ráda, že si zkusil zvládnout dvojku na vysvědčení psychicky, ale je to divné. Kdyby jim dávali smajlíky, mělo by to logiku.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 22:37:33)
já jsme dostala dvojku na konci osmičky, vycházelo mi taky asi 1,2, možná 1,3, prostě vím, že to byla jasná jednička. A matikářka mi řekla, že mi jedničku nedá, protože já jdu na gympl, tam pak spadnu třeba na trojku a jak by to vypadalo, co by si o ní mysleli.

taky motivace, taky se to děje i teď, jedna kolegyněě podobně argumentovala u děcka v 5. třídě, že mu tu jedničku prostě nedá, že jde na gympl...
 Monika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:09:28)
No, dcery učitelka v 1. třídě dává taky třeba "zlaté jedničky" (píše je opravu "zlatou" tužkou), "zelené jedničky" a já nevím co ještě. Ale většinou to jsou jedničky a na čtvrtletním hodnocení pak naflákálala spoustu 1 minus, hodně rodičů koukalo. Mně 1 minut ze psaní nepřekvapilo, dcera nijak zvlášť úžasně nepíše, ale ona by asi koukala, protože nic jiného než jedničku nebo smajlíka do té doby pod svými "výtvory" neviděla. Co mě ovšem poněkud "dožralo" bylo 1minus z Tv, kvůli skákání přes švihadlo - to byla dcery největší újma z 1. čtvrtletí ve škkole, že dostala "mračouna" kvůli tomu skákání (jinak je celkem šikovná, ale teď prostě děti "jen tak" venku přes švihadlo neskáčou a já jí to prostě nijak necpala, tj. fakt neumí) - hned začala tvrdit, že TV je nejhorší předmět ~:( Jestli ta učitelka dá někomu na vysvědčení v první třídě dvojku z Tv, tak to teda bych ji považovala fakt za vadnou ~:(
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:11:45)
já jsem fakt ráda, že ty známky na prvním stupni řešit nemusím~:-D Ani mračouny a jednamínusy~:-D
 kachna_ 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:16:05)
My to máme ještě vychytanější, v sešitech jsou nejen jedničky, ale i jiné známky, podle jakého klíče se objevují v žákovské, jsem zatím nezjistila (objevují se navíc se zpožděním, zřejmě pro zmatení "nepřítele").
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:20:51)
u kluků je prý platná jen ta známka, která se objeví v bakalářích do týdne od napsání písemky. Kupodivu, právě od této učitelky se tam objevují známky i po měsíci a platí (třeba dnes syn objevil známku z písemky z 12. prosince).
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:25:19)
Yuki, my máme pravidlo, že známka musí být zapsaná do týdne od jejího udělení, ne do týdne od napsání testu. Testy a diktáty zvládám opravit v pohode za den, max. za dva, ale třeba slohy mi trvají dlouho, to je piplačka, pokud to nechci odfláknout.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:28:43)
nojo, ale udělení známky:? z písemky, samozřejmě jsme se vždycky snažila opravit písemku do příští hodiny, někdy to nevyjde, ale v tom příapdě to byl týden, když je to víc, tak to ztrácí smysl

pamatuju si na gympl, kde jsme po tech týdnech dolovali z učitelky písemky a ona nebyal schopná je opravit, když nám je konečně dala, ani jsme nevěděli, co to vlastně bylo, o co šlo, to je pak k ničemu, já písemku vnímám nejen jako známku pro učitele, ale taky pro děcko, aby vědělo, co se případně naučit líp, což při takovým zpoždění nemá smysl
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:21:09)
Zajímalo by mě (z pohledu učitelky i z pohledu rodiče), jestli učitelé vašich dětí vám na třídní schůzce poskytují obecné informace o předmětu. Já jsem to čekala. Čekala jsem, že se dozvím, jak mají ČJ rozdělený (ml, sloh, lit), že se dozvím předem třeba o testech, slohovkách, kolik čeho budou psát, něco k domácí četbě, čím mohu děcku pomoci, co procvičovat třeba, něco málo i o hodnocení, systém domácích úkolů, ale nic. Mají to učitelky vůbec zvykem mluvit o svých předmětech na schůzce? Já to tedy dělám, ale nevím, jak ostatní.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:25:29)
Majíková, já jsem se právě zeptala, třídní syna jsem se zeptala na její předmět, na nižším gymplu. A to byla smršť ,která neměla nic společnýho s tím, na co jsem se ptala. Taková snůška podrážděných histrických výkřiků, že jsem se dál už neptala a víckrát s tou paní nemám o čem mluvit. Blbý je, že učí oba starší kluky :(
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:26:31)
Yuki,
já zas dostala v primě tak podrobný vysvětlení, že jsem až litovala, že jsem se vůbec ptala~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:29:20)
Federiko, já jsem taky litovala, pak se to doneslo k vedení školy a zase jsme já ten prudič :)))))
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:32:38)
Yuki,
protože jsi projevila větší zájem o daný předmět?~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:38:17)
Federiko, já jsem s dovolila zeptat PROČ? A odpověď vůbec nezačínala slovem protože, ale snůškou histerie, a to jsme se fatk zeptala ve vší slušnosti a na věci ,který se skutečně dějou (neuvěřitelný nestíhání učiva, mimo jiný)
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:43:10)
to je fakt blbý. Já jsem te´d řešila s jendou profesorkou v předmaturitní třídě fakt, že najednou půlka třída propadá z němčiny, ostatní mají čtyřku:-) Zní to šíleně, možná i je,ale já si s ní tak hezky popovídala,že jsem odcházela vpodstatě spokojená~:-D
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:48:04)
schopná učitelka, to ta "naše" fakt není
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:50:03)
no právě. Já jsem schopná přijmout věci ze kterých spíš radostí neskáču, když pochopím a přijmu vysvětlení toho danýho učitele, když mi předloží rozumný argumenty,proč dělá to, co dělá...
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:28:45)
Tak já jsem zase extrém, jsem dost povídací, vysvětlovací, chci, aby rodiče ty informace měli a trochu jim poskytuji návod, jak s děckem pracovat, jak ho případně kontrolovat atd. Právě proto si někdy říkám, jestli to ty rodiče vůbec zajímá, jestli je tím nezdržuji.
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:30:10)
Majáková, jo, to dělám taky, já to taky chci - to je jak píšu, já se snažím s cizíma a na moje se kašle ~q~
 Majákova 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:31:50)
Je třeba najít tu optimální míru a to jde vždy těžko...nejde se zavděčit lidem všem...pro někoho je informací příliš, pro jiného málo :-)
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:33:41)
no já jsem dostala informací tolik,že jsem měla zamotanou hlavu a upřímně si přála,aby můj primán pokud možno ode mě nikdy žádnou pomoc nepotřeboval~:-D
 Federika 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:25:36)
já jsem "obecný informace" vždycky měla a pokud jsem chtěla vědět ještě něco, tak jsem se zeptala.
 kachna_ 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:28:09)
Byl manžel. Nevím vůbec nic (schůzky začaly ve tři, měly ještě společnou část, kde chrlila svá moudra ředitelka, já jsem dorazila domů ve čtyři nejpozději a už byl doma. Nevím, co mohli stihnout kromě dobrý den a nashledanou)
 Yuki 00,03,07 


Re: "Motivační" jedničky X objektivita hodnocení 

(4.1.2017 23:23:45)
možnost opravy by měla být kdykoliv a kdekoliv, nejen na prvním stupni, já nechávám opravovat ckoliv i deváťáky, taky nejsem neomylná, když toho nezneužívali, mohli si opravit pokaženou písemku i ústní, mohli i říct, že dnes neumí a nechtějí k tabuli, občas jsme posadila někoho s tím, že nemám chuť dávat pětku, aby se naučil na příště, pak ale musel

děcka toho velice brzo přestaly zneužívat, šlo to všechno dobře, domluva perfektní
 Kolbina 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 7:46:36)
Syn má v bakalářích úplně vše. I jedničky za práci v hodině, i jedničky za domácí úkoly, čtenářský deník apod.
 OČKO :) 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 8:28:28)
Moc děkuji za tuto diskuzi ~x~
My jsme už jednu školu opustili, byla tam nemožnost se domluvit. Dokonce jsme narazili na vyloženou uštěpačnost a zlé jednání. V našem kraji ta škola patří mezi nejlépe hodnocené v různých soutěžích. Jenže co tomu na té škole předchází - to nikdo nevidí. Je to ZŠ a G.
Na této nové škole, kde jsme teď - i za cenu komplikovaného dojíždění, jsem byla velmi spokojená s přátelským a vstřícným jednáním. Jen jsme právě narazili u této jediné paní učitelky právě na ten systém hodnocení. Takže to bohužel začlo být téma i pro nás. Čím víc čtu tuto i minulou diskuzi, nestačím se divit, co vše ještě netuším a mohlo by nás potkat. Takže ještě jednou děkuji.
 kachna_ 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 10:48:52)
A dcera chtěla přestoupit?
Dcera totiž nechce. Ví, že může, ale nechce.
 OČKO :) 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 15:30:55)
Ano, obě dcery chtěly přestoupit. V tom vůbec nebyl problém. Obě totiž tu novou školu občas navštěvovaly v rámci nějakých školních akcí a setkávaly se takto s lidmi z té školy. Samy si tak utvořily názor. Souhlasily i přes to, že musí některé dny složitě dojíždět.
 Janet+sluníčko:-) 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 8:59:51)
jj tohle "motivující" hodnocení mi vadí taky.
mám dceru v páté třídě. pana učitele dostali od třetí třídy. ve třetí třídě nastoupil do místní školy.
i tak je fajn - neřeší blbosti které řešila paní učitelka - první druhá třída. odešla do důchodu.
ta nám psala imrvere poznámky o úpravě v sešitě - a o písmu ať se více snaží
i když měla zprávu z PPP o dyslexii, dysgrafii, ADHD
neustálé červené čmáranice v sešitech byly totálně demotivující a stresující jak pro dceru tak i pro mě

ale tento náš pan učitel zavedl motivující body. za každou aktivitu v hodině dostávají děcka bod. za nějaký úkol navíc co si vypracují. nebo když v hodině řeknou něco co vědí navíc. když mají výborně vypracovanou písemku. nejrychleji spočítaný příklad. atd.

jenže problem tkví v tom, že moje dcera není z těch nadprůměrných. učení je pro ni za trest. matiku stíhá velmi pomalu. čeština - no co říct - ona prostě necítí nic gramatického. i když ty poučky zná. nějak to nedovede použít.
atd.
tím pádem má těch bodů skoro nejméně z celé třídy.
děcka prý mají cca těch 300-400 bodů. ale jsou tam takoví kteří jsou maximálně snaživí a mají kolem tisícovky bodů
dcera dosáhla na stovku bodů ted právě.
a je demotivovaná
protože je to stejně k ničemu
připadá si blbě. mají to napsané na magnetické tabuli kolik kdo má bodů. učitel to vždy umaže a přičte bod nějakému aktivistovi
jenže tím že má o tolik méně bodů než ostatní. je z toho spíše smutná.
snažila se první pololetí té třetí třídy. a to hodně. ale když zjistila že i při sebelepší vůli se nedostane ani na polovinu toho co má většina. tak se snažit úplně přestala.~7~~7~~7~
protože je to zbytečné
často mi smutně řekne, že se hlásila ta a ta. a pan učitel ji vyvolal. a dal jí třeba pět bodů za dobrou odpověď. a že i když se hlásila taky. tak ji nevyvolal. že jí nemají ty body jak vzrůstat. že je to marný boj.
o pololetí se to maže. a jede se bodově na další pololetí.
a podle bodů on dává - kupuje za své peníze - drobnosti dětem za snahu. kdo má nejvíce, jde si vybrat jako první. atd. Takže dcera jde až mezi posledními, kdy jsou ceny přebrané. a zbyde tam jen něco spíše takového humorného. připadá si méněcenná
už jsem mu to i říkala, a říkal že to nemáme tak brát. že není nejhorší. a že holt jsou ve třídě extremně snaživé děcka.
což jsou jeho oblíbenci. ty on vyvolává pořád, když se přihlásí na nějakou otázku. a tím jim narůstají body.
dcera miluje přírodovědu a vlastivědu. má opravdu vědomosti nad rámec toho co se učí. taky zásluhou babičky. která tyhle předměty učila. ted je v důchdou. ale i když se učitel v hodině na něco ptá, jestli někdo ví odpověď. tak dcera se prý hlásí - protože tam ví, že ty body by mohla tam nahonit (když v matice a češtině to nehrozí). ale on stejně obyčejně vyvolá ty snaživé děti, které mají těch bodů trojnásobek třeba.
 Monty 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 9:29:02)
Ad motivační jedničky - na škole, kam chodí syn se to nepoužívá, děti měly dvojky, trojky a asi i horší známky prakticky od začátku. Co mi ale přišlo dost nefér od jednoho učitele na druhém stupni byl systém "hodnotím aktivitu v hodině, ke které přihlížím při nerozhodné známce, ale dětem to řeknu, až když si známu budou chtít na vysvědčení opravit". A taky mi nepřijde úplně správný průměrování známek. To je demotivující docela dost.
 Yuki 00,03,07 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 16:50:37)
to je pěkná blbost, dávat body za aktivitu, ale nevyvolat všecny :(

syn říká, že učitel vyvolá a nechá mluvit každýho, kdo se přihlásí, tam je pak to bodobvání spravedlivý, teda u nich nejsou body, ale jedničky za aktivitu
 Janet+sluníčko:-) 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:00:30)
Yuki, taky si to myslím. Už jsem to s ním i řešila vloni na schůzkách. Ale nějak marně.
Tu pátou třídu už nějak doklepem. A od šesté třídy bude chodit jinam (naše škola ve vesnici je jen do páté třídy). Tak na nové ZŠ nic takového nemají snad.
Samozřejmě maminky nadprůměrných dětí si tenhle motivační systém chválí. Protože za rychle napsanou "písemku" z češtiny nebo matiky mají hodně bodů navíc. Jenže moje je proti nim pomalá. ~7~
Ale třeba písemku z přírodovědy nebo vlastivědy mívá nejlepší ze třídy. Napíše i tři stránky textu. Protože má fakt hodně vědomostí - baví ji to.
Ale tady se body nedávají.
Nejvíc se dává v matice.
Nebo sloh - fakt se snažila napsat slohovku. Byla hrozně smutná, protože pan učitel ji stejně nepochválil před třídou. Protože tam holt měla zase plno chyb. ~7~ Že zase pochválil ty jejich dvě třídní premiantky.
Přitom ona tak moc touží po tom aby ji někdy pochválil před třídou. ~7~
 Yuki 00,03,07 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 22:31:40)
Janet, to je běžný nešvar našeho škosltví, oblíbení premianti, to je prostě průšvih

já mám sice premianta, ale třídní ho nesnáší :))))
takže on mívá dvojky i trojky za to, že toho ví moc. Protože podle papíru z ppp by měl mít víc času a větší papír, aby kompenzoval dys, třídní na to kašle, v naukovým předmětě, dá otázku "napiš, co víš o...", on toho ví moc, popíše papír a na další otázku už nemá čas ani místo, což třídní nezajímá

řešila jsme to i s ředitelem, že třídní nerespektuje ppp a ivp, stejně se nic neděje, příště to zkusím znovu, ale když to nevstřebala za dva a půl roku, v tercii to těžko začne chápat, je prostě nezasažena chutí něco "navíc" nebo jinak dělat, přitom je to mladá ženská, má malý děti, mohla by mít aspoň snahu
 Janet+sluníčko:-) 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(6.1.2017 8:49:32)
No tak to už je ale fakt tragedie. Když děcko ví toho spoustu. Chce to napsat. a učitelka mu nedá papír, protože mu došlo místo, kam by to napsal. To jsem fakt ještě nikdy neslyšela.
To zas učitel jí dá papíry navíc. Protože ví že ona je spisovatelka, že toho bude psát hrozně moc. Navíc má velké písmo (píše tiskacím - to má podle IVP povolené - psací písmo jí jde šíleně pomalu), tak potřebuje třeba tři čtyři papíry na písemku z vlastivědy nebo přírodovědy. Ostatní děcka popíšou tak jednu stránku.
Jenže tam má v té písemce gramatické chyby. Ona to prostě necítí.
Tak sice dostane jedničku s hvězdičkou za ty vědomosti. Ale kdyby řekl aspon někdy že "xy" měla výbornou písemku. To by si hrozně přála. A ne zase vyzdvihnout písemku těch dvou premiantek. Které tam nemají toho tolik vůbec napsané jako dcera. Ale zase to mají úhledné hezky napsané a bez chyb no.
To mě překvapuje že učitelka tvého syna nesnáší, když je "premiant" - je nějak víc výřečný jako že vyrušuje, nebo proč? A taky mě překvapuje že má dys poruchy, individuální plán a je na víceletém gymplu? To zvládá? A jak to zvládá s dyslexií dysgrafií?

Já se hrozím přechodu na jinou školu v září. Aby se jí děcka nesmály, jak čte. Fakt to není žádná sláva i ted v páté třídě.
V matice je fakt hodně pomalá. Říkám jí že kdyby více cvičila příklady, tak že se jí to víc vryje do paměti, a půjde jí to rychleji. Ale to ji nedonutím. Ona má učení prostě za trest.

Chtěla jsem jestli by nebylo možné že by třeba měla diktát po přípravě. Že by jí řekl předem které cvičení z knížky budou psát. (dcera od mojí ségry to tak mají až do páté třídy celá třída - ne jen dyslektici). Tak že to ne.
Ona má úlevu v tom, že může nějakou větu vynechat. Udělá tam pomlčku a píše až zase další větu. Tak že to je dys ústupek.
Nebo ústně jsem říkala jestli by se jí nemohl zeptat na tu gramatiku. Protož ústně ona to ví, řekne to dobře, co tam je. Ale když to má napsat, tak to napíše blbě.
 Delete 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 19:18:49)
Majáková,

o žádném metodickém pokynu nevím, o nařízení zapsat každou známku i do ˇYK také ne, naopak vím, že třeba domácí úkoly se známkovat nemají.

Já už v první třídě dětem vysvětlila, že když splní úkol, dostanou k němu razítko, ne za odměnu, ale prostě aby věděly, že to a to mají hotovo. Pro mě je to zase kontrola, že jsem to cvičení viděla. Tento systém zachovávám i teď ve třetí třídě, vše zkontrolované a v pořádku razítkuju, to v nepořádku označím "O:", jako že mají opravit chyby. No a známkuju jen a pouze testy.

Takže proti všem zvyklostem mají děti z mé třídy známek minimum, vychází mi to na jednu známku z naukových předmětů týdně (z angličtiny mají ještě méně), u výtvarky a pracovek mám jednu známku za dva až čtyři týdny, v tělocviku jsem na povinných třech a v hudebce ještě musím jednu povinnou splnit, tam mají zatím jen dvě. Snažím se, aby testy měly různou formu a váhu u nich určuje, co kterému dítěti víc vyhozuje. Takže pokud dítě píše lépe diktáty než doplňovaky (běžné u dětí s horším porozuměním textu), je pro mě rozhodující, jak dopadá v těch diktátech. Pokud dítě píše lépe doplňovačky, rozhoduju se podle nich. Pokud ve výsledcích není rozdíl, mají pro mě stejnou váhu. Plus tedy ještě testy na jiné znalosti (slovní druhy, abeceda a já nevím, co vše se učíme), opět stejná váha. Čtení a psaní neznámkuju vůbec, sloh také ne, tak je jen vedu k tomu, aby se rozvíjeli a uměli to používat. V matematice a prvouce je to jednodušší, akorát v prvouce mně osobně chybí prostor a čas dělat i něco jiného, než do nich hustit, co se očekává, že budou ve čtvrté třídě umět. Jako kdybych je nepředávala dál, tak na to kašlu, v té třetí třídě je to prostě mazec, přitom to jsou věci, co se znovu učí ve čtvrté, v páté i potom na druhém stupni a půlka dětí se při tom stejně tváří, že to v životě neslyšely, takže mi fakt přijde zbytečné to takto hrotit v té třetí třídě, no ale tady se tedy podřizuju a hustím ~f~. Kdyby to šlo, měla bych prvouku třeba 5 hodin týdně a místo hustění je to nechala pořádně prožívat, prozkoumat, pohrát si s tím a ono by se to nahustilo samo....

Známkování každého cvičení je mi cizí, stejně tak motivování známkami či razítky (jakože čím víc, tím líp). Byla bych pro neznámkování minimálně v prvních dvou třídách a klidně i déle. Praktikovala jsem bez ohledu na zvyky a očekávání v místní škole a pokud budu mít možnost ještě někdy tyhle malé děti učit, udělám to znovu, děti se naučily reálně ohodnotit své dovednosti a i když během roku dostaly známek minimum, případné dvojky na vysvědčení nebylo třeba jim vysvětlovat.

Je fakt, že nejsem úplně typická prvostuňová učitelka a hodně věcí dělám jinak.

Moje kolegyně z paralelky, které mám možnost koukat pod ruku, takže vím, tak ta známkuje mnohem víc. Píše si všechny známky k sobě a třeba jednou týdně je pak přepíše do ŽK. Rozhodně neznámkuje vše a co oznámkuje, to do ŽK zapíše. U ostatních netuším, jak to mají a jestli zapisují opravdu vše.

Jo a známky do Bakalářů se na naší škole píšou až od druhého stupně. Argumenty, proč to tak je, raději zamlčím.
 Yuki 00,03,07 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 19:43:37)
Delete, ty máš přístup taky daný tím, že nejsi prvostupňová, to se prostě pozná :)))
protože v tom máš logiku
 Majákova 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 19:43:51)
Delete, tak hodnocení mluvnice x literatury x slohu jsem tu již jednou řešila, ale nikdo se nevyjádřil. Proto jsem si stáhla nejnovější didaktiky a vše si prošla. Bylo tam, že předmět ČJ a literatura je komplexní předmět skládající se ze tří složek, které by měly být v hodnocení co nejrovnoměrněji zastoupeny. Samozřejmě, že se nejlépe opravuje a známkuje mluvnice, přesto se snažím mít hodně známek i ve slohu a literatuře, protože přece jen některým dětem mluvnice (především pravopis) výrazně nejde oproti řečovým a slohovým dovednostem. Zjistila jsem, že některé učitelky hodnotí, známkují jen mluvnici, jako by sloh a literatura neexistovaly. Dokonce jsem se dozvěděla důvod od jedné kolegyně - prý neví, jak sloh a literaturu hodnotit. To mi přijde docela jako průser. Navíc ve všech nových didaktikách se píše, že v dnešní době je trend upouštět od bazírování na pravopisu a více se věnovat práci s texty a vhodnému vyjadřování (literatura+sloh).
 Delete 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 20:27:55)
Majáková,

já to mám nastavené tak, že z literatury a komunikační a slohové výchovy mají v těch prvních třídách prostě jedničku.

Já tyhle dvě části beru dost poctivě, využívám na tohle úžasně udělané pracovní čítanky a písanky Lili a Vili, plus pak všechny dovednosti používáme ještě u společného čtení (momentálně čteme Neználka), ale přijde mi úplně strašné jim to, co se učí a co je tak baví, kazit známkama.

Až na výjimky se předhánějí, kdo půjde přednášet, přitom do recitační soutěže se neženou, nejsou soutěživí (dokonce až na vybiku ani v tělocviku nechtějí soutěže), ale to přednášení je baví. A povedlo se mi naučit stoupnout před třídu (a dokonce i vystoupit na jevišti) dítě z rodiny, kde všichni trpí extrémní trémou a z mluvení před více lidmi mají panickou hrůzu. A jsem přesvědčená, že právě to, že tohle všechno neznámkuju, ale bavíme se tím a současně vyžaduju od první třídy odvádění co nejlepší práce, kterou dělají, tak že to opravdu k něčemu je.

Jinak pro představu, v první a druhé třídě je komunikační a slohová výchova prostě jen technika čtení a psaní, takže buď známkuješ krasopis a čtení, které je v těch začátcích závislé jednak na zralosti, což to dítě neovlivní, druhak na rodičích, kteří dohlížejí, což dítě opět neovlivní, nebo známkuješ motivačně (za všechno jednička), nebo prostě neznámkuješ a děti vedeš ke zlepšování se a ukazuješ jim cestu a učíš je překonávat problémy...no ale pak holt nemáš zásobník těch známek jako u té mluvnice....

No a literatura je o tom, že dítě pozná pohádku od jiných textů a jinak zážitkové čtení a naslouchání. Tam prostě není co známkovat nebo teda je, ale to už musí být dítě úplný mimoň, abys ho mmusela hodnotit hůř než výborně. Jo, někdy se tato část scvrkne na recitaci básniček, ale i v tom případě to buď kopíruje výsledky v tom ostatním (tedy zanedbané dítko většinou neumí ani ty básničky), nebo je to lepší než to ostatní. Pak jde tedy spíš o to, že se tomu dává malá váha

Já kdybych mohla, tak prostě neznámkuju ani tu mluvnici.
 Eržika. 


Re: Motivační jedničky X objektivita hodnocení 

(5.1.2017 21:43:40)
Moje děti nemají/neměly známky. Nevidím v tom vůbec nic motivačního.

Starší už je střední odborné technické škole - a jeho bakaláři jsou přehlídkou jedniček - jenže v jiném věku, s jinou motivací a jeho vlastním rozhodnutím.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.