| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Program Začít spolu

 Celkem 8 názorů.
 Levandulka+3 


Téma: Program Začít spolu 

(17.11.2016 10:23:12)
Máte prosím někdo praktickou zkušenost s tímto programem? Ať už jako učitel nebo jako rodič? Byl mi sympatický už za studíí, teď se k němu tak nějak názorově vracím...
 K_at 


Re: program Začít spolu 

(17.11.2016 11:12:33)
Kamaradka dela v MS se ZS. Co potrebujes vedet? Mne osobne se to libi, pro ucitelky je to teda velmi narocny. Ale pro deti je to urcite hodne o samostatnosti. Trochu mi teda vadi, ze nemaji asi deti moc sanci si dopo obcas uzit sve hry a cinnosti.
 Levandulka+3 


Re: program Začít spolu 

(17.11.2016 11:34:22)
Mě by zajímala spíš ta ZŠ..V Mš jsem se za studií byla jeden den (což teda není mnoho) podívat a znám i jednu učitelku MŠ, kde program běží. Takže zhruba představu mám.
Jinak zajímá mě to jak z pohledu učitele (náročnost, metodická podpora atd.), tak žáků, resp. rodičů - v čem ten program oceňují, co by mu třeba naopak vytkli. Sama teď učím na 1. stupni a čím dál tím víc zjišťuji, že "klasika", byť proložená nějakými inovatitivnějšími přístupy, mi nesedí....
 Eiwa 


Re: program Začít spolu 

(17.11.2016 12:26:54)
Učí se podle něj obě moje děti a spokojení jsme všichni. Kluci jsou schopni pracovat samostatně, ve skupině, vést skupinu. Oba mají s učitelkami super vztah. Hodně se učí pracovat s emocemi, náladami. Navíc jich je 15 ve třídě, tak na učení doma téměř ne sáhnete. Super je i práce na koberci nebo centra aktivit. Pro učitele to musí být velmi náročné na přípravu.
 klikli 


Re: program Začít spolu 

(17.11.2016 13:03:14)
Dcery tento program mají ve školce a starší s ním teď pokračuje i ve škole. Pro učitele je to určitě spousta práce, ale děti jsou velmi spokojené. Mně se to také moc líbí, ale nikdy jsem takto neučila. Problém vidím ale v tom, že některé typy dětí se ve vyšších ročnících hodně "vezou", nechají se jen řídit druhými, nechají ty aktivnější za sebe práci v centru aktivit udělat nebo si nechají stále pomáhat, což se pak na druhém stupni výrazně projeví. Jako učitelka si stejně myslím, že nejdůležitější je osobnost učitele, ať učí podle jakéhokoli programu, protože jeho přístup a vztah k dětem a učení může jakýkoli vzdělávací program nebo metodu povznést nebo také totálně pohřbít. My máme zatím neuvěřitelné štěstí, protože máme ve školce asi nejlepší učitelky v širém okolí a ve škole zatím taky. Kéž by to vydrželo!
 Levandulka+3 


Re: program Začít spolu 

(17.11.2016 14:41:29)
Naprosto s tebou, co se týče té osobnosti učitele, souhlasím. Akorát je problém v tom, když učiteli, který má nějaký svůj "směr" nebo třeba jen metody, které mu fungují, jejich uplatňování škola neumožní....
To, že možná někteří se při skupinové práci více méně "povezou", mě, přiznám se, taky napadlo. + že některým dětem může být nepříjemný ten neustálý šum, který při skupinové práci zákonitě vzniká. Také asi hodně času zabere každodenní ranní kruh, společné hodnocení apod. Můžu se ještě zeptat, v jaké třídě starší dcera je?
Jinak já se snažím kombinovat jak skupinovou práci, tak individuální, ve dvojici...různě, aby si každý mohl najít, co mu vyhovuje. Ranní kruh děláme jen v pondělí a v pátek potom hodnotící. + teda jsme na koberci, jak potřeba. Celkově ale jedeme hodně klasicky, ani to jinak v naší škole nejde, moc volnosti nemáme. Což mi začíná hodně vadit.
 klikli 


Re: program Začít spolu 

(18.11.2016 7:42:05)
Dcera je teprve v první třídě. A tím, že je na centra zvykla ze školky, je to v pohodě. Moje zkušenost s těmi dětmi, co se vezou, je z druhého stupně, kdy děcka samostatně nebyly nic moc a neustále se dožadovaly právě skupinové práce, kterou pak dělal jen ten, co uměl. V angličtině to nešlo a brzy jsem to musela stopnout a donutit je učit se a celou hodinu podávat výkon sám za sebe. Nejde mi to moc vyjádřit a situaci popsat, tak snad je to srozumitelne.
 Levandulka+3 


Re: program Začít spolu 

(19.11.2016 8:46:20)
Aha, takže ty sama učíš na druhém stuponi děti, které ZS prošly. To je moc zajímavá zkušenost! Z toho co píšeš a z mých vlastních úvah docela vyplývá, že to opravdu může sednout jen určitým typům dětí....Asi podobně jako Montessori. Je to asi vždycky úskalí koncepcí, které vznikly pro určitou specifickou skupinu dětí (ZS pro integraci dětí imigrantů, Mont. pro rozvoj postižených dětí), ale pak byly aplikovány obecně...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.