| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vzdělávání mimořádně nadaných žáků

 Celkem 10 názorů.
 Inaaa 


Téma: Vzdělávání mimořádně nadaných žáků 

(1.9.2016 22:30:37)
Dnešním dnem vstoupila v platnost vyhláška 27. Jak se to týká nadaných dětí a jak s nimi mají školy pracovat na střední škole.


Koho se bude týkat tato možnost?

Přeřazení do vyššího ročníku


§ 30


(1) Ředitel školy může přeřadit mimořádně nadaného žáka do vyššího ročníku bez absolvování předchozího ročníku na základě zkoušek vykonaných před komisí, kterou jmenuje ředitel školy.
 Inaaa 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(1.9.2016 22:30:47)
http://www.ceskaskola.cz/2016/01/vyhlaska-c-272016-sb-o-vzdelavani-zaku.html
 withep 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(1.9.2016 22:44:53)
Nějak úplně nerozumím, na co se ptáš. No koho se to bude týkat - těch nadměrně nadaných, ne? A co je na tom nového? Ta možnost už tu byla i dřív. Nebo dřív nebylo nutné absolvovat tu komisionální zkoušku?
 Inaaa 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 10:03:34)
Spíš mě zajímá, co se skrývá pod potřebami žáků speciálně nadaných, když je to dáno vyhláškami.

Co se čeká od žáka, co od školy atd.

Co jsou to ty speciální potřeby.
 . . 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 10:51:37)
Inaao, spojila jsi do jedné skupiny dvě různé.

Jedna skupina jsou žáci se speciálními vzdělávacími potřebami (různé dys- apod...), druhá žáci nadaní.

Ve skutečnosti opravdu i nadaní žáci mají "speciální vzdělávací potřeby" - což je možná to, na co se ptáš, a to obecně řečeno možnost rozvíjet to nadání.

Co se od koho čeká je zřejmě popsáno v té vyhlášce, nečtu, již se nás to netýká. Možnost přeskočit ročník byla vždy, jak tu všechny píšeme.
 Inaaa 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 13:25:33)
Jojo, nějak tak.
 Epepe 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 7:21:07)
Ta možnost se bude týkat mimořádně nadaných (resp. jak píšou kolegyně, byla tubuž dříve). Nadané prakticky vždy diagnostikuje školské poradenské zařízení v součinnosti s dalšími odborníky. A komisionální zkoušky jsou, jak správně píšeš, zas na řediteli.
 Analfabeta 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 8:22:12)
Doteď to bylo i na základce. Mně toto u dítka doporučila PPP. Jednalo se o to, že dítko by přeskočilo 2. třídu a šlo rovnou do třetí. Jenže by to stejně nic neřešilo. Takže dítko tehdy 2. třídu doslova přetrpělo a do 3. třídy šlo na náročnější školu. Tam to byl zpočátku záhul, protože se museli uřit, na což nebylo dítko zvyklé, ale zase tam byli všichni na stejné startovní čáře, protože to byla výběrová škola pro ty nadanější. Na té škole dítko doslova rozkvetlo, výuka na normální základce by ho zabila.
 Vítr z hor 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 10:42:39)
To je fakt novinka. Bylo to mozne snad odjakziva. Moje mama prijimala uz v 80. letech nekolik deti rovnou do 2. tridy a jednoho predskolaka dokonce rovnou do 3. A z nejblizsiho okoli znam par pripadu i ted v nedavne dobe..
 Yuki 00,03,07 


Re: 1.9.2016, vyhláška 27 - vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných 

(2.9.2016 18:17:54)
jen chci upozornit, že i nadaný děti mají svý speciální vydělávací potřebu a nejedná se přitom vždycky jen o spu jako jsou různý dys, nadaní potřebují jiný způsob výuky a jiný přístup učitelů, jsou neskutečně nároční na učitele a školy je odmítají nebo se jim odmítají věnovat. Hlavně proto, že to neumí.

jinak přestup samozřejmě možný je, ta vyhláška tomu dává jenom formu a možná příkaz k tomu, jak to všechno má vypadat na papíru, aby inspekce neřvala.

Co se ale týká samotnýho přestupu, k ničemu to není. Protože jedna věc je, že děcko sice může umět matiku, ale může mít potíže s češtinou nebo naopak, stejně tak angličtina, další věc je, že i kdyby to zvládal všechno, přestup nezaručí, že se nebude o rok výš nudit, pokud rychle chápe, pak nepotřebuje procvičovat stejně dlkouho jako ostatní učivo 3., ale ani 4. třídy, nebo jakkoliv jinak

a poslední věc, sociálno nebývá tak daleko, jak kognitivní dovednosti
taky může být ještě menší, to taky není moc dobrý, stejně jako pozdější nástup puberty než u většiny spolužáků, pokud by přeskočil ročník

prostě přeskočit ročník nic neřeší

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.