| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt!

 Celkem 12 názorů.
 ALL 


Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 14:18:32)
Nedávno jsem si tu postěžovala na zamítnutou reklamaci u Bati (http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/novep_tree.asp?all=yes&id=18480014&typ=0)

Na internetu jsem v našla spoustu diskuzí naštvaných lidí na toto téma, zdá se, že (nejen) Baťa odmítá reklamace jaksi ze zásady bez bližšího zkoumání s nějakým povrchním odůvodněním a spoléhá na to, že lidi se nechají odbýt, protože buď se jim nebude chtít zjišťovat jak postupovat dál, nebo se jim za znalecký posudek s nejistým výsledkem nechce dávat peníze.
Mně se třeba vedoucí prodejny snažila od oslovení soudního znalce odradit slovy, že velmi pochybuje, že by znalec snad mohl mít jiný názor než ona.

Ráda bych tu pro povzbuzení ostatních, kteří řeší podobnou situaci, napsala svoji zkušenost z dalšího "kola":

Nechtěla jsem se se zamítnutím reklamace smířit, proto jsem se obrátila na soudního znalce. Samozřejmě s velkými obavami, neboť jsem věděla, že za posudek zaplatím stejně, jako mne stály dotyčné boty. Soudní znalec, kterého jsem oslovila, byl ale velmi solidní - nabídl mi orientační posouzení (zdarma) na základě fotek zaslaných e-mailem, jestli mám šanci uspět a má tedy smysl do toho jít. Teprve poté, co mi sdělil, že bych podle jeho názoru mohla uspět, jsem mu měla zaslat boty. Přitom mi nabídl, že pokud ve chvíli, kdy boty bude mít v ruce, usoudí, že reklamace přeci jen není oprávněná, pak posudek vyhotovovat nebude, boty mi pošle zpět a zaplatím jen 200,-. No, nakonec jsem dostala znalecký posudek, který vyzněl v můj prospěch, a zaplatila za něj asi 1000 Kč. Celé to proběhlo velmi rychle.

Posudek jsem spolu s botami donesla zpět k Baťovi. Teoreticky by mi prý mohli už v téhle chvíli reklamaci uznat a uhradit náklady na posudek, ale oni boty s posudkem přijali zpět k dalšímu posouzení, na což mají právo. Lekla jsem se, že se jen tak nevzdají a budu muset "jít do dalšího kola", což bych si asi zase rozmýšlela, ale dnes mi přišlo vyrozumění (asi po čtrnácti dnech), že reklamace byla uznána. Dostanu zpět peníze za boty, náklady na znalecký posudek a poštovné. ~b~

Evidentně se jim vyplatí čas od času zaplatit dvojnásobek, než kolik by zaplatili, kdyby reklamaci uznali rovnou, protože spousta lidí to vzdá.
Pokud si tedy myslíte, že jste v právu, nenechte se odradit, nenechte se zastrašit a jděte do toho!
 Fren 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 14:43:30)
My nyní řešíme naši pojezdovou bránu - dálkově ovládanou elektronicky.Pokazila se nám,už dávno není v záruce a z firmy nám napsali, že bud nám do motoru dodají novou elektroniku za cca 5 tisíc a s půlroční zárukou nebo nový komplet motor i s novýma dálkáčema za cca 12 tis. a zárukou 2 roky.Zároven taky že dph bude u opravy 21% a u nového motoru 15%.

Obojí,jak záruka,tak 21% dph se mi nepozdávalo,takže jsem brnkla na čoi - zde mi mou domněnku potvrdili,že dle NOZ je záruka 2 roky,nikoli jen půl roku a taky dph že není 21 ale 15.

To s tím dph dotyčná firma uznala,že prý nějaké skvrny na slunci či co - já jim dám skvrnu~a~ no a o té záruce je nechávám v jejich blažené nevědomosti, důležité je vědět,jak stojí zákon,kdyby to fakt bylo třeba,ale tedy doufám, že brána zas bude alespon několik dalších let fungovat a že nebude třeba uplatnovat vůbec žádnou záruku.

No a tak to ti fiškusové na nás zkouší,jednou zprava,jednou zleva, ale my spotřebitelé nesmíme být líní zjistit si pravý stav věci a bude se nám pak jen zelenit,když budeme "nelenit"~t~~R^
 ALL 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 15:02:46)
Jsi dobrá. ~R^ Mne by to asi netrklo. Koukám, co všechno si člověk musí ověřit. ~a~
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 14:45:59)
Můžeš říct nebo alespoň naznačit :-) kontakt na dotyčného znalce?
 ALL 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 14:56:28)
Obrátila jsem se na Institut pro testování a certifikaci obuvi ve Zlíně, který jsem si našla na netu. Tam to předali dotyčnému soukromému znalci a odpověď mi přišla už přímo od něj. Jednání s ním bylo velmi rychlé a příjemné. Pokud by někdo chtěl, můžu napsat víc mailem.
 Martina, 3 synové 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 15:50:04)
Holka šikovná. ~g~
 Raduza 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 14:49:23)
~R^, gratuluji.
 Oliverka 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 15:20:22)
Fandim, super ~R^
 Leda 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(28.4.2016 15:48:05)
Respekt! :-)
 Babsi+2 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(29.4.2016 8:42:15)
Baťovy boty mají v mé soukromé knize rekordů hned dva záznamy-nejdražší boty, co jsem si zatím koupila a zároveň jsem je měla nejkratší dobu. I když cena byla vysoká, na moji tlapu seděly jak ulité. Staré boty letěly do koše a já celá rozradostnělá vyrazila v nových botičkách. Stály mě něco kolem 2,5t. a měla jsem je na sobě celkem 55 minut (15minut než jsem došla k tramvaji, 30minut v tramvajce-tam jsem si všimla, že se trhají a pak cca 10 minut k prodejně na druhé straně města). Paní v reklamačním se ošívala, upozornila jsem ji na čas nákupu a reklamace byla obratem vyřízena.
Domů jsem šla v žabkách od vietnamců. (Manžel můj nápad jít domů boso zamítl.)
 ALL 


Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(29.4.2016 10:32:22)
Když se vada objeví do 6 měsíců, tak by reklamace měla být jednodušší. Myslím, že se to málo ví.
Cituji z dTestu: "Při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, množství, nebo nevyhovuje právním předpisům na bezpečnost atd., uplatněné do 6 měsíců od převzetí zboží se spotřebitel nachází ve výhodném postavení, neboť ze zákona platí, že věc namítaným nedostatkem trpěla již v okamžiku převzetí. Prodejce by musel prokázat opak. K prokázání opaku ale nestačí pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem."
 Lenka 
  • 

Re: Reklamace - pokračování - aneb nenechte se odbýt! 

(29.4.2016 13:06:02)
Boti od Bati jsou drahé s ohledem na kvalitu. Lepší a levnější jsou boty Rieker. Ty jsem nikdy reklamovat nemusela.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.