prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(20.4.2016 20:05:13) Zdravím, mám dotaz. Kluci dvojčata, narozeni hodně předčasně, do první třídy dostali odklad kvůli nezralosti. Nastoupili v 7,5 letech do logopedické třídy, kde je 12 dětí a individuální přístup. Oba měli vadu řeči, která je již téměř odstraněna a jeden z nich má psychiatrem diagnostikovanou úzkostnou poruchu, léky nebere. Oba jsou citlivější, žádné ostré lokty atd. V této škole měli původně absolvovat první třídu a do druhé nastoupit již do spádové školy, kde o nich vědí a s nimi jich bude ve třídě 30. Za rok udělali oba velký pokrok jak v řeči, tak v odbourání některých úzkostných projevů. Jenže před pár dny mi bylo nabídnuto, že by mohli být v této škole ještě jeden rok, aby dopilovali tu řeč. Ta vada už není vůbec taková, že by nemohli do běžné školy. A já nevím, co teď. Kluci chtějí zůstat tam, kde jsou. Ale je pravděpodobné, že pro ně, jako pro druháky, nebude místo v družině, což by pro mě byl technický problém. Ve spádové by ji měli. Já jsem s tou školou taky velmi spokojená, vládne tam klid a pohoda. Někteří členové rodiny jsou rezolutně proti tomu, aby tam ještě zůstávali. Prý z nich dělám skleníkové kytičky, že se už potřebují začít pořádně otrkávat v běžné škole a velkém kolektivu a čím dřív, tím líp. Že přechod na jinou školu do třetí třídy bude horší, než do druhé, jak kvůli více stmelenému kolektivu, tak kvůli většímu zvyku z té pohodové školy, vyplývající z toho malého počtu žáků. Mám z toho trochu strach. Taky asi náročnost v učení bude jiná. I když i tato jejich třída jede podle osnov pro ZŠ. Na spádové jedou matematiku podle Hejného, tady klasickou, ale pár příkladů z Frause měli. Ve třetí třídě je už náročnější učivo a skloubit nový kolektiv, novou školu a těžší látku, by možná bylo fakt náročnější. Zároveň se bojím, že ten přechod teď nedají, nebo minimálně ten jeden, že se zhorší projevy té úzkosti a já si budu vyčítat, že jsem je ještě rok mohla nechat v klidu. Říkám si, že za ten rok by zase mohli o něco vyspět a získat větší sebevědomí, aby je pak ten velký kolektiv tak nepřeválcoval. Nebo jsem možná fakt jen matka kvočna. Potřebuju se rozhodnout správně, abych nelitovala. Jak byste toto řešily vy?
|
withep |
|
(20.4.2016 20:11:43) Zůstat, rozhodně
|
Lassiesevrací |
|
(20.4.2016 23:01:30) Souhlas s Withep. Rozhodne zustat. A na ten prechod za rok bych se stejne poohledla po skole, kde je mene zaku.
|
prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(20.4.2016 23:05:32) To samozřejmě můžu zkusit. Ta spádová má výhodu v tom, že ji máme 5 minut chůze od domu, ostatní jsou tak 20 minut chůze. O dostávání se někam na vesnici nemluvě..
|
TaJ |
|
(20.4.2016 23:20:46) Tak blízkost samozřejmě taky mluví ve prospěch...ale zase já jsem třeba radši zvolila dojíždění, ta škola nám za to opravdu stojí - jezdíme dvě stanice jedním autobusem, pak dvě stanice dalším busem, pak 2 metrem a kousek pěšky...ve škole jsme cca do půl hodiny od domu k domu
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2016 23:28:08) 20 minut chůze? to je v pohodě, já myslela, že by ta vzdálenější škola byla 20 minut autem nebo aspoň autobusem, toto je tak malý problém, že bych se zajímala ve vdálenější škole, jestli se umí psotarat, kolik je dětí ve třídě, jestli mají zkušensot s IVP... a samozřejmě jestli je vezmou
|
prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(21.4.2016 7:04:18) Ano, není to tak daleko, jen se jeden z kluků těší, že budou od září chodit třeba sami do školy, což by šlo jak do spádové, tak do stávající... U těch dalších by to bylo horší, to bych je samotné nepouštěla. Ale to už jsou takové pidi detaily. Rozhodně tu možnost nezatracuju. Navíc, třeba ta nová učitelka od třetí třídy by mohla být přístupnější k případnému IVP. Ach jo... A to jsem si říkala, jak to mám krásně naplánováno a vymyšleno.. :-D
|
|
|
fiona | •
|
(20.4.2016 23:28:47) Prstýnková, do školy na náměstí bych je opravdu nedávala. Navíc ve třídě, do které by měli kluci nastoupit, je sice fajn učitelka, ale taky se tam hned v září řešila šikana.
|
prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(21.4.2016 7:07:18) Tak o tom vůbec nevím. Můžeš mi, prosím, napsat email na cikitita@seznam.cz? Zajímaly by mě podrobnosti..
|
fiona | •
|
(21.4.2016 9:04:37) napíšu, ale až večer
|
fiona | •
|
(21.4.2016 21:27:44) mail je odeslaný
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(21.4.2016 9:20:14) 20 minut chůze to máme my a chodí to už teď prvňák sám, takže to mi přijde jako naprosto akceptovatelná vzdálenost.
|
|
Zd a tři |
|
(21.4.2016 9:28:28) 15 minut chůze je naše nejbližší škola. Děti to ráno běhají, protože nestíhají, sížnosti na dálku jsem nikdy neslyšela. Když budou dva, budou chodit časem spolu sami. Ten dojížděcí /dobíhací čas bych do školy, která dětem bude vyhovat, investovala. Jinak strávíte plno času řešením komplikací, způsobených nedorozuměním, nepochopením atd.. způsobených školou, která Vám nesedne. Teda jestli je nějaká optimální škola vůbec na výběr...
|
prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(21.4.2016 10:24:18) Největší strach mám z přechodů, protože ne na každém stojí policista a auta tu jezdí jak hovada. Běžně se mi stává, že jedno auto zastaví a stojíme v půlce přechodu, protože z druhé strany auta jednou a zastavit je nenapadne. Takže kluky samozřejmě učím, že musí přejít až v době, kdy stojí auta na obou stranách, jenže to pak ti hysteričtí řidiči troubí a posunkují, že máme jít.. Mně jsou u zadku, ale kluci se ještě nechají dospělou osobou za volantem zblbnout. Každopádně dnes jsem se lehce informovala, jak to vypadá s jejich ročníky v jiných školách ve městě a v každém je nejméně 26 dětí. Bude to ještě zajímavé...
|
uhugo | •
|
(21.4.2016 13:17:47) Takže kluky samozřejmě učím, že musí přejít až v době, kdy stojí auta na obou stranách, jenže to pak ti hysteričtí řidiči troubí a posunkují, že máme jít. No, já tě celkem chápu, ale měj laskavě pochopení i pro ty řidiče. Ty máš po přechodu bez otálení přejít na druhou stranu a nečekat, až budou auta z obou stran stát. Tímhle je zdržuješ a uvědom si, že oni neznají důvod, který k tomu máš.
|
prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(21.4.2016 15:02:13) Já si tedy myslím, že žádného řidiče nezabije, když před přechodem bude stát o minutu déle. Opravdu nehodlám nechat samotné děti bez otálení přecházet na druhou stranu, když v půlce přechodu kolem nás běžně profrčí 2 auta a ani se nenamáhají přibrzdit, když nás na tom přechodu vidí, že jdeme. Takhle byli smeteni z přechodu už 2 mí známí. Jako dospělá jsem schopna vyhodnotit situaci a klidně v půlce přechodu počkat, až se někdo uráčí zastavit, ale děti tuhle schopnost nemají a nenechám je v tomhle směru riskovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
prstýnková+2 bojovníci 03/08 |
|
(20.4.2016 20:35:23) Ve městě jsou tři ZŠ, vloni se v každé škole otevíraly 2 třídy prvňáků a všude byl počet stejný. Nebyla třída, kde by bylo pod 25 dětí. V nějaké okolní vesnici by se asi našla škola, kde mají první stupeň a je tam méně dětí, ale nejsem pojízdná, takže to není moc reálné a stejně by na druhý stupeň museli zpět do města. Učitelku, která by je ve druhé třídě měla, znám, je dobrá, ale ve třetí už je mít nebude, odchází do důchodu. Přímo v té třídě by měli pár spolužáků, co s nimi chodili do školky, ale kromě informace, že je ta třída celkem divoká, žádnou jinou nemám. Ono, která třída o třiceti dětech divoká není.. :-/
|
|
|