Zuzaniela |
|
(27.11.2015 20:50:58) Dobrý večer, prosím o radu, jsem už z našeho nového finančního poradce nešťastná. Jeho chování se mi zdá nefér, budu se snažit popsat situaci.
Dohodli jsme se, že mrkne na veškeré finance, na smlouvy, atd. Ke změně došlo jen u životního pojištění, které bylo na manžela. Budu se snažit to napsat ve zkratce. Původní pojištění bylo se spořením, teď to celé zrušil, naspořená částka nám má být vyplacena (samozřejmě s velkou ztrátou, ale na to jsme byli upozorněni, peníze se nám momentálně víc než hodí). Sjednal nám nové bez spoření, s tím, že tam budu pojištěná i já a děti. Budiž. Pak jsem si uvědomila, že jsme uplatňovali slevu na dani, tak jsem mu volala a ptala se na to, že to budeme muset vracet. Řekl mi na to, že to nikdo nezjistí, ale jestli na tom přesto trvám, že je to jeho renonc a že to tedy zaplatí sám. Tak to jsem tedy na tom fakt trvala a opět budiž. Novou smlouvu manžel podepisoval s tím, že ihned, nejlépe ještě ten večer, mám zrušit trvalý příkaz na tu již bývalou pojisku a zadat nový na tu pojistku novou. Tak jsem provedla.
Po cca 10 dnech nám přišla SMS z bývalé pojišťovny, že za tento měsíc není zaplaceno pojistné. Volala jsem tedy poradci a ano, prý mi říkal, že nejspíš budu platit měsíc, možná dva duplicitně. Tady začíná kámen úrazu - opravdu to nejde jinak sjednat? Nejde počkat, až dojede ta výpověď první smlouvy a až potom platit čásku za smlouvu novou??? Proč bychom měli platit pojistné dvěma pojišťovnám???
Doufám, že jsem to napsala srozumitelně. Moc díky za radu. Prd tomu rozumím .
Nahlídnu za chvilku.
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 21:16:31) Bohužel, to je běžná praxe finančních "poradců". V oboru jsem pár let dělala, musela jsem odejít, prostě co se tam dělo, jsem nebyla schopná skousnout. Za životní pojistky se vyplácí hodně velké provize a spousta lidí už je pojištěných, takže je těžké nového člověka sehnat a pak FP dělají různé pra-árny... Uvědom si, kolik by takový poradce dostal, když by se mu vyplatilo doplatit vám rozdíl v daních. Nevím, jak moc jste potřebovali ty peníze, ale ukončit pojistku před koncem pojistné doby je vždy strašlivě prodělečné. Proč vás "honil" do rychlého uzavření nové pojistky? - no, protože jste byli "nalomení", kdyby jste se domluvili, že např. dáte výpověď u sepíšete novou za cca 2 měsíce, mohli byste si to zatím rozmyslet a on by o ten obchod (provizi) přišel. Je od něj samozřejmě celý ten postup atd. strašlivě neseriozní. No, co by člověk neudělal pro peníze, že? V téhle chvíli bych vám navrhla v zákonné lhůtě 6 týdnů od uzavření novou pojistku zrušit, lze doporučeným dopisem přímo na adresu pojišťovny. Zruší se hned po obdržení pojistky. Musíte tedy zaplatit tzv. spotřebované pojistné, tzn. poměrnou část pojistného za tu dobu, kdy byl manžel pojištěn (např. to bude 14 dní). Ale informace bez záruky - mrkni ještě do pojistných podmínek. Pak bych buď kontaktovala pojišťovnu od "staré pojistky" a zkusila se domluvit na zneplatnění výpovědi a aby pojistka jela dál, nebo si nechala udělat nabídky od různých jiných pojišťoven nebo makléřů a vybrala tu nejvýhodnější. Každá nová pojistka na jednoho člověka je většinou dražší - člověk je starší a víc rizikovější, musí v kratším období zaplatit jakoby tu stejnou sumu (např. 20letý pojištěný na milion platí mnohem méně než 40letý) a i pojišťovny spíš zdražují (aspoň mi to tak připadá, jak se zdražuje úplně všechno, tak i to pojistné se zvyšuje). Tak to nějak uspokojivě vyřešte. Obávám se, že ten člověk není "poradce", ale prodejce :-(
|
Gréta |
|
(27.11.2015 21:27:24) Navíc nerozumím, proč máte pojištěné děti a asi ani tebe - u rizikového životního pojištění platíš a při úmrtí dostaneš peníze. Pokud by se nedejbože stalo něco dětem, chcete peníze? Myslím tím, že má smysl takto pojistit živitele rodiny, hlavně při hypotéce. Ale další členy rodiny - nevidím smysl, hlavně také není to zadarmo.
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 21:47:43) Třeba tím myslela, že u manželovy pojistky má ona a děti sjednané úrazové pojištění. My tak máme pojištěné děti u manželovy životní pojistky. Pojistné je nižší, než kdyby měly děti každé zvlášť sjednanou samostatnou úrazovou pojistku (takovou tu na bolestné za úraz a trvalé následky). Nebo některé pojišťovny nabízely tzv. family produkty - prostě ta hlavní pojistka na živitele, k tomu připojištěný manžel na nějakou menší částku a děti úrazovku. Řekla bych, že to není ten hlavní problém v tomhle případě.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 22:03:45) Ano Gréto, je to jak píše Sally. Děti bych na smrt nikdy nepojistila. Už i to úrazové nám přišlo vždy divné...
Přesně tak Sally, taky bych na to neměla žaludek. Docela se mi i snažil naznačit, že bych to mohla dělat. Jak to teď vidím, jak to celé probíhá, tak ani za nic. Že bych kamarády a známé takhle o.ebávala???? Je mi z toho fakt na blití. Minulý týden jsem viděla Vlka z Wall Street, tak jsem furt myslela na tohodle chlapa.
Ještě k tomu dorovnání daně, tam to mělo být jen 1800,-- Kč. Ale když se to celé pro nás nasčítá, tak je to kurňa nevýhodné .
Jo, udělám to tak. Nechám tu starou a hned v pondělí pošlu doporučený dopis na tu novou, že to ruším. On mi i zadržuje všechny ty papíry. Vše má u sebe. No prdel prostě.
|
libik |
|
(27.11.2015 22:06:13) No, pokud ti dobře rozumím, tak nevíš, jak jsi byla pojištěná ani jak tě pojistil on, nicméně je to pro tebe Vlk z Wall Street
pozn. Nejsem pojišťovák
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 22:59:44) Měla jsem na mysli úplně ty stejné kecy a naučené fráze. Takové to bodré chování , je mi to hrozně nepříjemné.
No Libiku, úplně si fakt nejsem jistá, na co jsem pojištěná já. Vím jen, že bych dostávala v případě nemoci od 29. dne nějaké peníze. Těch informací bylo hodně, strávili jsme u nich skoro tři hodiny. A jak jsem psala, ty papíry nemáme. Mají je oni, takže se nemůžu podívat.
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(27.11.2015 22:01:05) Já bych se zastala pojišťováků a trochu si rýpla, k nim každého vezmou, ale málokdo to umí dobře dělat, neúspěšní pak vykládají "to jsem nemohl zkousnout"
Změna pojistky s ohledem na vývoj finančního trhu, kde mezi sebou pojiťovny logicky soupeří cenou i kvalitou, nemusí být nutně podvod na klienta.
Pokud má zakladatelka problém s novou pojistkou, ať si zajde na kamennou pobočku a nechá si to tam vysvětlit, totéž bych udělala u pojišťovny zanikající pojistky.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 22:06:22) Libiku, mi šlo hlavně o to, že musíme plait nějakou dobu pojistku starou a současně i novou. O tohle mi šlo. Jestli to bylo bezpodmínečně nutné. Kdo tomu fakt nerozumí, tak jako my, skočí bohužel na všechno. Mi to až zpětně začalo docvakávat, o co vlastně go. Tak jako spousta věcí v mém životě, bohužel .
|
libik |
|
(27.11.2015 22:12:11) Pokud vím, tak životní pojištění je jediné pojištění, kde ti vyplatí sjednanou pojistnou částku klidně z pěti smluv najednou(ba rozdíl od baráku třeba) neb hodnota lidského života je sporná. V reálu tedy, pokud by náhle došlo k manželově smrti(jasně, že nedojde, neboj), dostaneš v tom měsíci plnění od obou ústavů. Zrovna tak odkup z té původní pojistky bude zřejmě navýšen o část té dublované splátky za jeden měsíc.
Zkus spíš mrknout, co z těch pojistek a za jakých podmínek má fakt být a jestli to potřebujete.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 22:26:07) Libiku, co to znamená, prosím polopatě:
Zrovna tak odkup z té původní pojistky bude zřejmě navýšen o část té dublované splátky za jeden měsíc.
Jsem trotl, tuhle větu prostě nechápu .
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 22:44:51) Odkup neboli odbytné je částka, kterou dostane klient při předčasném zrušení pojistné smlouvy. Např. u pojistky na 30 let platí klient ročně třeba 10.000, což znamená, že za 15 let do pojišťovny "nastrká" 150 000, ale odbytné dostane jen 50, protože zbytek je to spotřebované rizikové pojistné. A jak už to tak u všeho bývá, roky platíš, platíš a zas jen platíš, a když zrušíš, dostaneš jen zlomek toho, cos tam dal. Takže v reálu ti to zaplacené měsíční pojistné v řádu stovek nebo i tisíců hodí na odbytném pár desetikorun. Jinak má samozřejmě Libik pravdu v tom, že lidský život nejde "nadpojistit" a můžeš být pojištěná, na kolik chceš a u kolika pojišťoven chceš. Ale myslím, že za prvé z normálních smrtelníků na to nikdo nemá moc peněz a je rád, když zvládne platit jednu pojistku kvůli hypotéce apod. a za druhé útěcha, že kdyžtak by se plnilo ze dvou pojišťoven, je v tomhle případě taková... no, blbá. protože kdybyste se rozhodli, že chcete mít DVĚ pojistky, proč ne, ale jestli to chápu dobře, chtěli jste jednu pojistku s placením jednoho měsíčního pojistného a takhle úplně zbytečně vyhodíte z okna měšíční pojistné za dva měsíce, což může být i dost peněz a některé rodiny to dost můžou pocítit.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 22:55:40) Ano Sally, nejsme teď rozhodně v situaci, kdy bychom si platili dvě pojistky. A to mě štve, že věděl, jak na tom jsme...
|
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 23:00:46) A taky moc díky za vysvětlení. Sally.
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 23:06:12) Prosím tě, jestli ještě nespíš a můžeš to sem napsat, o jakou společnost šlo? Mám asi představu, ale nejsem si jistá. A že nemáš vůbec žádné papíry? No, to je fakt hrozné. Pisni na sebe nějaký kontakt, zkusím něco vymyslet. Jestli tedy o to stojíš.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 23:08:37) Nespím, jsem celá nasratá . Je to OVB. Myslíš to samé?
Budu moc ráda, když se ozveš. Všimla jsem si, že jsi dneska na roztrhání .
zuzana.binarova@seznam.cz
|
Analfabeta |
|
(28.11.2015 10:32:10) OVB? Ta profláklá firma? Uvědom si, že to NEJSOU poradci, ale PRODEJCI!! Přes tzv. poradce už nic nevyřešíš, protože s ohledem na Zákon o ochraně osobních údajů je Tvým partnerem pojišťovna. Když novou pojistku vypovíš (a to bych udělala ihned!!), on se to nedozví, jen nedostane provizi. On není partner pojišťovny, to je jen prodejce nejrůznějších produktů, takových, které sjedná jeho centrála. Proto ani nemá rozumné portfolio, ani ho mít nemůže, protože jeho centrála má smlouvy třeba jen se dvěma pojišťovnami. No, rušit životní pojistku je kardinální blbost. Zkus zkontaktovat starou pojišťovnu a probrat: - obnovení smlouvy - případnou změnu podmínek A uvědom si, že pokud jste měli daňové odpočty, že VŠECHNO DODANÍŠ!! Finančák to dost ostře hlídá.
|
Zuzaniela |
|
(28.11.2015 11:19:56) Analfabeto a kdo to ví, že je to profláklá firma. Člověk, kterýu se o to nezajímá, tak těžko.. Jj, obnovíme starou a zrušíme novou. Hned v pondělí tam jdu. Už budu opatrnější.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 22:24:12) Cha cha, Libiku. Byla jsem v tomto oboru dost úspěšná, dělala jsem to skoro 3 roky, vydělala jsem si dost... Navíc jsem tam potkala svého manžela a kdyby nic jiného, to mi za to stálo (stojí) Ale prostě to bylo jen o penězích, nějaké ohledy na klienty, to ani náhodou. Prostě naškolená strategie, jak nabídnout, navnadit, rychle pojistit, když měl něco jiného, to zrušit... Prostě firma (velká společnost), která měla v nabídce jen určité produkty a ty cpala jako "nejvýhodnější" každému. Opravdu mi trvalo pár let, než jsem prokoukla ten princip. Nemá to nic společného se skutečným finančním poradenstvím. To jsem pak šla dělat - přešla jsem do firmy jiné, která měla v portfoliu VŠECHNY stavební spořitelny, téměř všechny pojišťovny na našem trhu, penzijní fondy, hypotéky.... prostě tam se opravdu hledalo pro klienta to nejvýhodnější pro tu jeho danou situaci. Ale bylo to náročné po stránce školení, do toho malé děti... a už mě (nás - dělat to i manžel) nebavilo, šlo pořád jen o peníze... chtěli jsme dělat nějaký skutečný, hmatatelný produkt. A vybudovali jsme obchodní firmu s vínem a delikatesami, která je dost úspěšná, živí nás i další zaměstnance... určitě i díky zkušenostem z toho fin. poradenství. Ale rozhodně to není o dělání takovýchto podrazů. Správný postup by byl, zjistit, jak je na tom rodina se svým fin. hospodařením, co má, jak je zajištěná atd. najít to, co nemá a potřebovala by. Kdyby měla všechno, poděkovat a ozvat se za rok. Ne rušit pojistku, která byla zřejmě normálně funkční a dělat novou, navíc teď hned. Jak konkretně myslíš, že ten člověk této rodině poradil, tedy pomohl? Z toho, jak to zakladatelka popisuje, mi připadá, že jim moc radit nechtěl. Potřeboval prostě rychle něco uzavřít. Jestli to bylo jinak, poradci se tímto omlouvám.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 22:38:30) Sally, určitě je to tak, že se chtěl na tom jen nabalit.
Jenže co teď, příští rok nám končí fixace u hypotéky, budeme chtít změnit i pojišťovnu, která je na tu hypotéku navázaná, atd. Myslela jsem, že mám klid a že nám fakt poradí a ono prd.. Nejradši bych si to vždycky oblítala sama, jenže (jestli je to tedy pravda) těm finančním poradcům nabídnou banky úplně jiné podmínky, než když přijde NORMÁLNÍ člověk, ne?
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 22:59:46) No, my jsme v tom dělali, takže nějaký rozhled máme, ale teď už samozřejmě absolutně nemáme čas se tomu věnovat. Taky jsme refinancovali hypotéku, pak brali další na byt pro dceru... Něco jsme řešili přes "lišáka", na něco se optal manžel v bankách, kde máme účty... Abychom si udělali alespoň představu. Po všech možných peripetiích i šlápnutí vedle jsme nakonec snad měli a máme štěstí - máme paní, která se nám stará o pojistky (rodina, majetek i firma), je to teda u jedné velké pojišťovny, ale dobré a solidní (jedna z těch pro které jsme pak chvíli dělali a která nám i byla lidsky nejsympatičtější) a hypotéku nám zařizoval takový mlaďas, ani nevím, jak jsme se zkontaktovali, myslím, že asi přes realitku, co nám prodávala byt. Nabídl nám pár variant, pro nás byl nejcennější čas a že se o vše postaral, byl vstřícný, počkal, netlačil, všechny smlouvy poslal předem k prostudování (to jsem četla např. o půlnoci v pc a druhy den mu volala a vylíčila, co všechno se nám tam nelíbí a co chceme změnit). Teď nám bude zařizovat další refinancování a i když jsme už dlouho domluvení na schůzku, já jsem nemocná, tak to pořád odsouváme, a je v pohodě, netlačí. Určitě se domluvíme, je tam už i nějaká důvěra. Když nás někdo osloví s nabídkou "popovídání" o financích apod., říkáme, že máme na všechno poradce, a fakt ho máme. A je pravda, že on z té své pozice dokáže u těch fin. ústavů protlačit jiné podmínky, než by dali nám, lidem "z ulice". Chce to někoho takového najít.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 23:03:31) Jj Sally, právě jsme hledali. Až jsme našli .
Jasně, tak jak píšeš jsem si to představovala.
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 23:13:35) Já už se v tom vlákně nějak ztrácím, ale jestli jste našli někoho, kdo si na vás najde čas, vše vám vysvětlí, nechá čas na rozmyšlenou a bude pro vás opravdu poradcem, tak to je super! Držím moc pěsti, ať to zvládnete. Oni někdy ti "poradci" počítají s tím, že klientovi bude líto přijít o to měsíční pojistné, kdyby si to vůbec pročetl a tu pojistku v zákonné lhůtě zrušil, i když tím vlastně v důsledku přijde o mnohem víc peněz. Ale někdy je lepší obětovat tisícovku (já to beru jako daň za život a za "proškolení") než v konečném důsledku o mnoho desítek tisíc. U vás to je na pováženou, co je teď "výhodnější", chce to určitě pomoc od někoho, kdo se tím zabývá, a hlavně, vše řešit v klidu a s rozmyslem, ne po 3 hodinách "nalejvárny" podepsat, vlastně aby byl už i klid... Znám to :-(
|
|
Milá Sally... |
|
(27.11.2015 23:13:35) Já už se v tom vlákně nějak ztrácím, ale jestli jste našli někoho, kdo si na vás najde čas, vše vám vysvětlí, nechá čas na rozmyšlenou a bude pro vás opravdu poradcem, tak to je super! Držím moc pěsti, ať to zvládnete. Oni někdy ti "poradci" počítají s tím, že klientovi bude líto přijít o to měsíční pojistné, kdyby si to vůbec pročetl a tu pojistku v zákonné lhůtě zrušil, i když tím vlastně v důsledku přijde o mnohem víc peněz. Ale někdy je lepší obětovat tisícovku (já to beru jako daň za život a za "proškolení") než v konečném důsledku o mnoho desítek tisíc. U vás to je na pováženou, co je teď "výhodnější", chce to určitě pomoc od někoho, kdo se tím zabývá, a hlavně, vše řešit v klidu a s rozmyslem, ne po 3 hodinách "nalejvárny" podepsat, vlastně aby byl už i klid... Znám to :-(
|
|
Půlka psa |
|
(27.11.2015 23:15:39) No tak to celé zruš, když se ti to nelíbí. Ozvi se do obou pojišťoven, že tomu zprostředkovateli rušíš plnou moc, pokud ji měl, a že bereš zpět výpověď a stornuješ novou smlouvu. Máš několik týdnů, kdy to můžeš udělat.
|
Zuzaniela |
|
(27.11.2015 23:21:13) Máme s ním mít příští týden zase schůzku. Chci se ho zeptat, proč nenechal doběhnout tu starou smlouvu a pak nepředložil novou. Zajímá mě, co odpoví.
|
Půlka psa |
|
(27.11.2015 23:24:50) Klidně to mohl sjednat hned, ale s účinností až za těch šest týdnů. Nemusel by čekat na pozdější sjednání.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|