Kukurice29+3. |
|
(21.10.2015 12:32:01) Syna chápu. Jsem antitalent na malování. Ale totální i ted ve 27 maluju úplně stejně, jako v 6letech. A to myslím vážně. Naštěstí jsme měli normální učitelku a nikdy jsem neměla z výtvarky dvojku. Mrzelo by mě to, protože já se fakt snažila a tak moc jsem toužila umět malovat, ale komu není dáno....
|
Suza007 |
|
(21.10.2015 12:37:39) Kukuřice, on zase někdo nemá talent na jazyky, takže mu moc nejde angličtina, tak mu taky dáme jedničku, aby mu to nebylo líto?
|
Lúthien |
|
(21.10.2015 13:01:13) Ne, já zcela jistě nejsem pro, aby dostával 1 z výtvarky za "škaredý" výrobek... Ale zcela upřímně, kdo určuje tu míru ve výtvarce ?
Já jsem třeba ten výtvor doma měla a byl to jeden z jeho lepších, trojku bych určitě nedala... Myslím, že občas vytvořil něco mnohem horšího.... Ale na jeho možnosti to byl prostě strop. já nevím, tak mu měla dát radši 2- nebo nic, známek mají za celý rok stejně dost. Ho vlastně asi nejvíc mrzelo to, že mu řekla, že to není hezké. V jeho očích docela bylo....
Ale nebojte se, nešla jsem do školy a vyřešili jsme pouze spolu doma...
|
|
Kukurice29+3. |
|
(21.10.2015 14:41:21) Zrovna kreslení je dost subjektivní. Jednomu se to líbí a dalšímu ne. To jestli umí z 10 slovíček jedno se dá změřit. A slovíčka se dají naučit. Malovat se nenaučíš, když nemáš talent. Stejně tak se nenaučíš bežet rychleji, když nemáš talent.
|
sovice |
|
(21.10.2015 14:50:07) Ale kdepak, naučíš se lépe malovat i rychleji běhat; talent určuje jen to, jak to pro tebe bude obtížné a jestli budeš mít vynikající výsledky nebo ne, ale když budeš pravidelně běhat a ještě tě třeba někdo naučí, jak se předtím rozcvičit, jak přitom dýchat a podobně, půjde ti to rychleji, ačkoliv nejsi sportovní typ. (Ne že bych si myslela, že u nás v TV se děti nějak moc UČÍ běhat...) S výtvarkou totéž v bledě modrém.
|
Kukurice29+3. |
|
(21.10.2015 15:13:21) Já chodila i do výtvarného kurzu, protože jsem chtěla malovat a lépe než před kurzem to neumím. Holky trénovaly více než já a mě nepředběhly a ani se jim čas nijak nezlepšil. V některých předmětech je dobré přihlédnout spíš ke snaze a ne k umu. Když někdo lajdá a říká, že to stejně neumí, tak si nezaslouží lepší známku, ale když se někdo fakt snaží, tak proč by se příště snažil, když ví že to lépe umět nebude a dostane stejnou známku at se snaží nebo ne.
|
|
|
Delete |
|
(21.10.2015 20:16:47) Klasifikace ve vyučovacích předmětech s převahou výchovného zaměření
Hodnotí se: a. aktivita, samostatnost, tvořivost, originalita, b. rozvoj osobních předpokladů, c. osvojení praktického používání materiálů, nástrojů a vybavení, d. estetické cítění, e. zájem o umění, f. tělesná zdatnost.
Stupeň 1 (výborný) Žák je v činnostech velmi aktivní. Pracuje tvořivě, samostatně, plně využívá své osobní předpoklady a velmi úspěšně je rozvíjí. Vždy používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení. Jeho projev je esteticky působivý, originální, procítěný a přesný. Osvojené vědomosti, dovednosti a návyky aplikuje tvořivě. Aktivně se zajímá o umění a estetiku. Jeho tělesná zdatnost má vysokou úroveň.
Stupeň 2 (chvalitebný) Žák je v činnostech aktivní, převážně samostatný, využívá své osobní předpoklady, které úspěšně rozvíjí. Používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení. Jeho projev je esteticky působivý, originální a má jen menší nedostatky. Osvojené vědomosti, dovednosti a návyky aplikuje méně tvořivě. Má zájem o umění a estetiku. Je tělesně zdatný.
Stupeň 3 (dobrý) Žák je v činnostech méně aktivní, samostatný a pohotový. Nevyužívá dostatečně své schopnosti v individuálním a kolektivním projevu. Materiály, nástroje a vybavení používá bezpečně a účinně pouze někdy. Jeho projev je málo působivý, dopouští se v něm chyb. Jeho vědomosti a dovednosti mají četnější mezery a při jejich aplikaci potřebuje pomoc učitele. Nemá aktivní zájem o umění, estetiku a tělesnou kulturu.
Stupeň 4 (dostatečný) Žák je v činnostech málo aktivní i tvořivý. Rozvoj jeho schopností a jeho projev jsou málo uspokojivé. Materiály, nástroje a vybavení většinou nepoužívá bezpečně a účinně. Úkoly řeší s častými chybami. Vědomosti a dovednosti aplikuje jen se značnou pomocí učitele. Projevuje velmi malý zájem a snahu.
Stupeň 5 (nedostatečný) Žák je v činnostech převážně pasivní. Rozvoj jeho schopností je neuspokojivý. Materiály, nástroje a vybavení nepoužívá téměř nikdy bezpečně a účinně. Jeho projev je většinou chybný a nemá estetickou hodnotu. Minimální osvojené vědomosti a dovednosti nedovede aplikovat. Neprojevuje zájem o práci.
Toto je součástí školního řádu a je to pro učitele závazné. Více subjektivity než v jiných předmětech v tom není, líbí/nelíbí se dá napasovat snad jen na "projev je málo působivý, ale je to jedno kritérium z mnoha.
Už jsem dala z VV i trojku, ale to jsme měli možnost známkovat výchovy jen do trojky. Popis jednoznačně odpovídal v tomto klasifikačním řádu stupni 5. Problém nebyl v tom, že by dotyčné dítě neumělo kreslit. Problém byl v totálním nezájmu cokoliv dělat. Přitom šlo o dítě v učení v lepším průměru, náš vzájemný vztah byl spíš z těch lepších, dítě jsem učila ještě další dva předměty. Jedno pololetí se mi podařilo dát mu trojku ze všech třech předmětů. Tatínek přišel zjistit, co že to, že i z VV a Inf má trojku (trojka z fyziky ho netrápila ), když jsem mu vysvětlila důvody, zjistil, že fakt osobně proti dítěti nic nemám, odešel v pohodě. Doma asi došlo k nějaké domluvě, protože přístup dítěte se dost změnil (rodiče byli informováni o prospěchu průběžně, ale asi nevěřili, že tu trojku dítě dostane ).
Kdyby šlo o vysvědčení, které by mělo vliv třeba na přijetí na školu, trojky bych nedala, ale v tomto případě to byla poslední možnost, jak dítě přesvědčit, že není třeba být akademický malíř nebo programátor, ale že něco dělat musí a že jakmile začne, tak existuje cesta, jak ho někam posunout.
Teď u malých dětí výtvory neznámkuju, protože neznámkuju prakticky nic. Ale jinak je pro mě vždy priorita dodržení zadání, respektování postupu, techniky, materiálu. Ale je fakt, že oni už za ten rok pochopili, že právě dodržení tohoto jim umožní dosáhnout výsledku, který se bude líbit i jim. A už jsem i zažila, že dokázali něco z mých návrhů a postupů samy vylepšit, celé to dílko posunout ještě dál...pak není důvod uvažovat o nějakých trojkách nebo hůř. že . Nejtěžší bylo naučit je nebát se, že se něco nepovede. "Vztekám se", jen když kazí opakovaně proto, že nedávají pozor, co a jak.
|
|
|
|
|