| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ?

 Celkem 166 názorů.
 12.11diskuterka15 


Téma: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ? 

(21.9.2015 10:32:28)
Na základě jednoho tématu zde bych se ráda zeptala, co si myslíte o tom, že někdo už na ZŠ v prvním stupni hodnotí intelekt dítěte a jak vůbec intelekt dětí měřit. Vím, že je tu řada maminek, co nechávala svým dětem měřit IQ. Mě by zajímalo, jak se to dá vůbec změřit a popřípadě k čemu je to vůbec dobré. Myslíte, že dítě, které se zdá na prvním stupni s průměrným intelektem, může dosáhnout v intelektuální úrovni ještě nějakého posunu nebo nikoliv? V jedné diskuzi tu totiž padlo, že učitelka označila dítě ve druhé třídě za dítě s průměrným intelektem. To samo o sobě nemusí být negativní, ale i tak by mne zajímalo, jak na to učitelka takhle ve druhé třídě přijde. A jestli je mi k něčemu dobré, když půjdu dítěti změřit v 7 nebo 8 letech IQ a zjistím, že má 130 nebo třeba 105. Co si potom s touto informací počnu? Pokud dítěti naměří IQ do 110, má se teda rodič vzdát dalšího vzdělávání a po dítěti toho moc nechtít, protože je "průměrné", nebo jak s touto informací naložit?
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:35:19)
diskutérko,
průměrný intelekt umožňuje téměř cokoli vč. absolutoria vysoké školy.
Člověk s průměrným intelektem asi nevymyslí lék na rakovinu, ale to ten s nadprůměrným taky spíš ne. ~;)
 Martina, 3 synové 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:51:44)
asi nevymyslí lék na rakovinu

Obávám se, že vytvoření léku je spíš nudná a piplavá práce, kterou lépe zvládne průměrný člověk se smyslem pro detail, s velkou pečlivostí a vytrvalostí. ~x~

Ideální je tým, kde jsou zastoupeni lidé různých vlastností a schopností. ~g~

 Kafe 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:37:13)
Moje dcera na testech byla. Byla to směs různých testů, nejen inteligence, ale i pozornosti, soustředěnosti, různých složek inteligence. Šla jsem tam s ní abych zjistila, proč je taková zasněná, jestli nemá také ADHD jako její bratr. Nemá.

Ta informace má hodnotu - jeden pak ví, co od toho dítěte může požadovat a očekávat.
 susu 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:37:28)
Je to informace pro tebe a je na tobě, jak s tím budeš pracovat. Nakolik jsem četla, tak je možné IQ o nějaké množství bodů posunout tréninkem. Pokud dítě je ochotné trénovat. Takže pokud naměříš 105, je šance to zlepšit. Pokud naměříš 130, tak nemusíš poatrně zlepšovat, spíš jinak zabavovat.
 Líza 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:39:26)
V mnoha situacích jde o velmi důležitej údaj, hlavně tam, kde intelekt a školní výsledky nejsou v souladu - tam je potom třeba pátrat po příčině, např. po poruše učení.
 Inaaa 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:05:48)
Jo, to má dcera, na ZS je testovala Mensa, hlásila se sama, dostali slevu ve škole...na test.
Prošla a dnes je už v dospělé sekci po přetestování.
Sko!ní výsledky nesouhlasí, škola ji nebaví, taky je sama viník z velké části. Ovšem z jejího gymplu se hodně odchází, z jiných ne, možná je to i školou částečně.
Zda se mi, že snad přestup na OA by byl lepší, praktičtější škola než se zabyvat zbytečnou latinou apod.
 susu 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:42:25)
Jano, ale mají šanci vymyslet ten lék na rakovinu, což je nakonec dobré pro všechny.
 susu 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:48:45)
Ale to tu snad ani nikdo netvrdí.~d~
 Drop 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:46:11)
není to k ničemu, jsou lidé velmi inteligentní a nevystudujou nic a v životě se neuplatní a jsou lidé průměrně inteligentní, kteří zvládnou jak vysokou školu, tak vysokou manažerskou pozici, můžeš mít třeba šikovné dítě, necháš mu změřit intelekt a výsledek bude průměr a tím, že se k němu budeš chovat jako k průměrnému a nebudeš od něj nic očekávat, tak mu můžeš vzít třeba dobrou šanci na dobré vzdělání, které by on dosáhl díky třeba pilnosti, dochvilnosti, pečlivosti a tím by byl lepší než někteří více inteligentní
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:55:48)
azpráva z ppp není zákon, já mám dítě, který dostalo už i nálepku lehké retardace, najednou jeto dítko průměrný, jen s poruchoou pozornosti dys, a kdoví, co bude časem :) když se tak dívám na tento vývoj

jen to znamená, že víš, že na děcko musíš nějak, třeba taková diagnóza aspergerova syndromu - najednou VÍŠ, že to děcko to nedělá schválně, přestane to jeho některá část chování tak vadit, protže zjistíš, že za to nemůže

a s tou inteligencí je to stejný, najednou víš, že se vbe škoel nudí protože... najednou víš, že nepíše schválně tak škaredě, že fakt nepmůže úlohu třikrát přepsat, psát napřed nanečisto..., ale že má dys a že mu máš třba rozdělit psaní na kratší kousky

no a třba zjistíš, že plete písmenka, přitom je chytrý dost a ono je to tím, že má dys k tomu velkou inteligenci a zase jd ptořeba k tomu ale vědět, co s tím dál

takže smysl to má, pokud dostaneš případně taky manuál k tomu, s čím je problém - jiank se učí děcko s dys a průměrnou nebo i podprůměrnou inteligencí a jinak to bdue u těch nadprůměrně nadaných, prsotě každá kombinace chce něco jinýho
 TaJ 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:11:32)
Jentakj - přesně tak, tohle je přesně to, proč je vždycky dobré jít se někam poradit, když mám pochybnosti, že něco není úplně ok....
 Dana 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:48:43)
Nechat si změřit IQ u takto starého dítěte má cenu, pokud ti třeba připadá chytré, ale výsledky ve škole tomu neodpovídají, či při jiných problémech. Vysoké IQ je k ničemu, pokud není doprovázené dalšími vhodnými vlastnostmi, jako pílí, soustředěním se na problém, ctižádostivostí, extrovertností a dalšími. Jednomu dítěti rodina nechala změřit IQ, zda se má hlásit na osmileté gymnázium. Vyšlo mu asi 143, tak se hlásil, ale stejně se tam nedostal. Byl totiž dřív ve škole pořád nemocný, takže školní látku pořádně nestíhal a byl spíš orientovaný na matematiku a čeština a angličtina byla horší.
 janna001 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:42:21)
Inteligenční schopnosti se do dospělosti vyvíjí, číslo v dětství není konečné a nemá příliš velkou relevanci. Pokud vyjde např. desetiletému dítěti 100, určitě se mu ještě zvýší.
 *Šárka* 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:19:19)
Janno, syn (23) před měsícem dělal oficiální menzovský test IQ. Když mu přišly výsledky, krátce jsme o tom spolu mluvili. Aniž jsem si to už vybavila, řekl mi, že výsledek je cca stejný, jako když dělal test v šesté třídě. Takže progrese žádná.
 Inaaa 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:09:03)
Po přetestování z dětské Mensy do dospělé naopak někteří vypadli.
 Lída+4 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 14:09:44)
Nesmysl. Tohle rozhodně obecně neplatí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:42:37)
diskuterko, hodně nadaných nerozpoznaných dětí promrhalo svoje možnosti a nestali se z nich lidé úspěšní a schoponí, ale stali se z nich geniální lumpové, to jen tak na okraj

ale pro děcko a jeho pohodu ve škole je super, když to děcko netráví spoustu hodin nudou, ale něčím smysluplným

mám nadané děti dvě, oba starší kluky, nadání jsme zjistili vlastně náhodně a vedlo to k tomu, že zvlášť maldší, u kterýho jsme to odhalili dřív, si už na prvním stupni našel to, co ho fakt zajímá - matematiku, v podání běžné zákaldky by se k tomu ani nedostal

jeho schopnosti se rozvíjí za pomoci školy (jo, dalo to dost práce, ale nakonec si škola dala říct a podporuje a rozvíjí) a rozvíjí se hodně rychle a k jeho spokkojenosti

takže za mě - mám doma dítko, který je pozitivně naladěný, má zájem, jeho schopnosti se rozvíjí, on sám je se sebou spokojený

druhý, kde jsme trochu zaspali, je daleko míň sebevědomý, tam to samozřejmě může být i něčím jiným, je ale daleko línější, což taky mohlo ovlivnit něco jinýho, těžko říct
ale i on je spokojený sám se sebou

spokojený děcko ,tkerý ví, že dokáže uplatnit svoje znalosti, že mu rozumí okolí, učitelé i spolužíáci, že není za mimoně, to stojí za to samo o sobě

no a samozřejmě je to jedna z cest, jak i naše malá zem může přijít k chytrým lidem, kteří něco dokážou a nebudou z nich jen ti geniální lumpové :)
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:51:02)
Ano, intelekt na ZŠ se měřit dá. Ostatně, u syna ho měřili v PPP už ve věku předškolním (to mě tenkrát dost zarazilo).

Jinak jsem přesvědčená o tom, že vysoké IQ, není-li spojeno s pracovitostí a cílevědomostí, nemusí být člověku k ničemu. Mám syna v pásmu vysokého IQ, ale neprojevuje žádné ambice, je docela dost líný. Bojujeme s tím, ale nevyhráváme. Každopádně si myslím, že průměrně nadaný člověk, který na sobě dře, to může dotáhnout mnohem dál, než nadprůměrně nadaní jedinci. IQ jen usnadňuje učení, pochopení problému... Samo o sobě je ale na nic.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:54:28)
"Jinak jsem přesvědčená o tom, že vysoké IQ, není-li spojeno s pracovitostí a cílevědomostí, nemusí být člověku k ničemu. Mám syna v pásmu vysokého IQ, ale neprojevuje žádné ambice, je docela dost líný."

Li,
souhlasím, navíc mám doma velmi podobné dítě.
Znám ale i dost dospělých, co byli "geniálními dětmi" a k ničemu jim to nebylo, vč. mne samotné - inteligence je jedna složka osobnosti, která pokud se nepojí s nějakou pracovitostí, cílevědomostí atd. ... tak je úplně k prdu. ~;)
 77kraska 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:57:26)
muj partner je taky asi genialni.....ale nema pili a systematicnost, takze je mu to celkem k nicemu :-(...teda ma zodpovednou praci atd., ale mel na mnohem vic
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:04:38)
Vím Monty přesně o čem píšeš. Syn je "salámista". Nemá ambice ani ve škole, ani ve sportu, ani nikde jindě. Miloval pozemní hokej, ale perlil třeba poznámkou, že dnes by měli na zápase skončit jako třetí, protože ještě nemá ve své sbírce bronzovou medaili, jen samé zlato a stříbro. Následně se divil, že ho spoluhráči chtějí lynčovat.~d~ On prostě hrál, protože ho to bavilo, bez ambice být první. A tak to má ve všem.

Letos nastoupil na 8G a já doufám, že se to zlepší. Na ZŠ se nemusel vůbec doma učit, i domácí úkoly psal o přestávkách ve škole, aby měl doma víc volného času. Snad teď pochopí, že se nemůže spoléhat jen na svou hlavu, že musí škole věnovat trošku víc snahy.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:10:43)
Li,
bohužel můj syn se není ochotný věnovat tomu, co ho nebaví. Učit jsem ho taky nikdy neviděla, ale v matice to evidentně nestačí. Navíc má problém se zapamatováním si věcí, které nemůže přiřadit do kontextu. Takže naučit se třeba zpaměti násobilku je šílený problém, protože k tomu už není "nic navíc". To je mechanický biflování a nad to je buď povznesen, nebo mu to hlava odmítá brát. Jakmile může nad něčím přemýšlet a spojovat informace, klidně tím bude trávit půl dne, ale zapamatovat si cokoli jen proto, aby to v té hlavě měl "osamoceně", to ne.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:14:17)
Monty, opět chyba našeho škosltví - násobilku se učit jako biflování bez logiky je špatně, ale dělá se to tak

ať se podívám kamkoliv, těch chyb našeho škosltví je tolik, že není pak divu, že je škosltví tak přetřásaný :)
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:19:37)
kéž by to tak bylo všude, názorně, s tabulkou... já sjem to syna učila taky tak, ve škoel tabulku nemají, ze začátku uměl podříkat 2,4,6,8,... ale 7x2 netušil, co se ptám, smutný, ale je to tak

pak to vypadá, že tam žádná logika není, ale jak dlouho si člověk pamatuje básničku? a toto se ani nerýmuje, takže děcko přijde po prázdninách do školy a neumí nic, kupodivu, aspoň teda učitelky se většinou strašně diví :))
 Drop 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:34:08)
moje děti se také ve škole neučí násobilku mechanicky/automaticky, nikdo to po nich nechce, naopak zase chtějí dost velké počítání zpaměti, ve třetí třídě třeba 93-17, což dělá bez papíru problém i mně

ono hodně inteligentní dítě má ten problém, že mu většina lidí nerozumí, přemýšlí jinak a uzavře se do sebe, protože se mu ostatní smějí nebo z něj dělají pitomce

příklad za všechny, v létě jsme jeli navštívit Novozámecký rybník, měla jsem sebou jednoho velmi inteligentního chlapečka z příbuzenstva, říkal mi, že tam žijje orel mořský, tak mu říkám, hele to asi ne, ale jsou tam jiní zajímaví ptáci, on si na tom trval a pak jsem si to přečetla na popisné tabuli na místě, že tam skutečně byl několikrát spatřen, tam jsem se mu omlouvala, když jsme pouštěli výpravu asi 10 dospělých chlapů, kteří šli po nás na vyhlídku, tak jim tenhle klučina říká: třeba uvidíte Orla mořského a oni se začali hlasitě smát co je toza blbost, a že toho tam tedy určitě vidět nemůžou, kluk se okamžitě propadl do smutku a celý den s ním nic nebylo, vysvětlovala jsem mu, že tohle je normální život, že on to ví dobře, ale ti ostatní ne, ale prostě měl z toho trauma, chtěl těch chlapům udělat radost a být s nimi rovný,
 hgfjdmh 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:19:45)
To je zvlastni ze zrovna matika mu nedava kontext. ja jsem naopak matiku, chemii fyziku zvladala v pohode. Z dejepisu jsem mela "2" jen diky tomu at mi nekazi vysvedceni, vychazelo mi 3-4. Ani ta trojka by me nemrzela, proste me to nezajimalo, nedavalo smysl, nebylo hodno casu. Jednou me zoufala ucitelka zkousela vyjimecne navic na konci roku z celeho pololeti , naucila jsem se ze dne na den vse, nemohla pochopit ze najednou vse umim. Proste me to jen nezajimalo..
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:21:52)
Reio,
tak to má prostě opačně, dávají mu smysl ty ostatní předměty a matika ne.
Někdo má holt mozek nastavený "na čísla" a někdo ne. ~;)
 Wicca + wička 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:01:55)
Nauč ho středověké násobení na prstech http://www.skolazvesela.cz/2015/07/28/nasobeni-na-prstech/
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:05:20)
Wicco,
to vypadá ještě složitější než to, jak to počítá teď. ~;)
 Wicca + wička 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:08:28)
Jasně, na první dobrou určitě - ale jjde o návyk (takže zkusit třicetkrát, pak hodnotit) a navíc geniální metoda pro typ kreativec/logik.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:11:09)
Wicco,
zkusím mu to ukázat, dík. ~;)
 Juldafulda 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:39:57)
Monty upřímně, ty sama nevíš co si máš počít se synem, odmítáš jít do PPP, kde by ti určitě poradili a možná zjistili u něj něco o čem ty nemáš ani páru, ale místo toho chceš tady, aby Ti ženy poradily co s ním máš dělat.

Myslím, že to neví nikdo, protože ho člověk vůbec nezná. Chápu, že ti jeho povaha leze na nervy, ale pokud nevím, tak se radši zeptám. Páč když připálím omáčku, tak holt začnu vařit novou, pokud mám z čeho, ale pokud jde o dítě ať se to týká čehokoliv, tam už není cesty zpět.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:41:56)
Juldo,
ale nechci, já se jen vykecávám, protože mne ta jeho lenost štve.
A omlouvám se, že to zase sklouzlo k tomu, že mám dítě líné jako veš, bohužel jsme doma včera probírali ty přijímačky, tak to je ve mně jako v koze... už toho nechám, slibuju. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:44:06)
stejně to musíš nechat na něm, je stli bude chtít, tak si přinese přihlášku a postará se, jestli převáží lenost, tak s ním nehneš, ty můžeš jen připoínat, ptát se, ale argumentovat nemá smysl, v tomto věku ne, oni si najdou vždycky něco, co je silnější, potvůry :)

 Juldafulda 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:47:56)
Monty já mám stejně laděného syna a jsem z něj teda na mašli.

Holky jste tu některá, která máte dítě dysgrafik, dyslektik a jak zvládají učení cizího jazyka? Syn nemá problém s výslovností, bohužel jsme ted zjistili, že bude asi problém s psaným projevem, protože nechápe, proč se to čte tak a píše onak.

Jinak na zakladatelku, iq mu teda měřili, ale tak jako mi to je k prdu, když je línej jako veš :-). Má iq ke 130, ale jaksi ví, že když nebude makat, tak nebude moc dělat to co by chtěl. :-). Bohužel nemá v sobě dost ctižádosti, takže to vidím dost bledě :-).
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:55:28)
Juldo, syn je dysgrafik. Angličtina mu jde ale velmi dobře. Jemu hodně pomohly anglické tábory. Jukni třeba sem: http://www.detskytabor.cz/organizers.htm
Nechci jim dělat reklamu, ale syn tam jezdí od druhé třídy - hodně se rozpovídal, ztratil ostych v používání cizího jazyka. Mají několik stupňů. Nejdříve jezdil na summer time, později na eurocamp. Letos spal v chatce se 2 angličany, za vedoucího měl Australana... Vždy tam pochytí spoustu nového.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:56:27)
mám syna s nadáním, IQ nad 130, nevím kolik, ale tento líný není, leč má všechny možný dys, včetně dysfázie, takže cizí jazyky problém časem budou, zatím nejsou. Když si odmyslím blbě napsaný slovíčka, to je ale dlouhodobě věc k řešení, papír z ppp má, úlevy zatím nepotřeboval, učitel to ví, takže kdyby byl problém, budeme to spolu řešit. Zatím se syn snaží

s inteligencí se to nějakou dobu dá zvládat, jak dlouh, to zatím netuším, ale stejně jako měl a už nemá problém v češtině, předpokldáám, že bude podobný průběh i v angličtině (zatím je v sekundě, takže už tu angličtinu má dost dlouho, ale jak přibývají slovíčka, je víc problémů, plete se mu to, ale zatím teda zvladatelně)
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:59:59)
Juldo,
jo, taky jsem z něj na mašli, ale už to fakt začínám vzdávat. Stejně to nikam nevede. On všechno ví, všechno chápe, a na všechno má stejnou odpověď - JSEM LÍNEJ.
Když se mu snažím říct, že má nějaký možnosti, který jsme my neměli, odpoví mi na to, hm, a je vám líto, že já je nevyužívám, ale já jsem prostě línej. Tečka. Konec diskuse.
Bude tě jednou možná mrzet, že jsi na to kašlal... jo, asi bude, ale já jsem na to prostě línej, je to moc práce. Nějak to zařiď, a jestli to neumíš, tak já sám to dělat nebudu, to ode mne nemůžete chtít.
No tak se smiřuju s tím, že je prostě línej a nic dělat nechce. Jde to těžce, ale asi nemám jinou možnost. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:02:59)
smiř se s tím, teĎ s ním stejně nehneš, dokud dělá aspoň to, co ho baví, tak je to super, pokud má problém jenom s matikou není to horší než trojka, tak to ber jako dobrý, kdyby to bylo horší (může použít i jako vydírání ~;)) tak mu domluv doučování, pokud je to z lenosti, tak za jeho kapesný, no a víc neuděláš

to je nevýhoda základky, i kdyby tam chytrý děcko nehlo prstem, bude nejlepší a vždycky je tam někdo, kdo je na tom podstatně hůř, takže ta motivace něco dělat je minimální, dokud fakt nehoří
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:08:15)
jentak,
ale pořád ne, to chápu, že by ho štvalo - jen v situaci, kdy to pokládám za nutný.
Než vloni přišel s tím, že by teda asi chtěl zkusit ten gympl, protože ho začala škola na druhém stupni bavit (každopádně si velmi zásadně zlepšil prospěch, v pololetí přinesl vyznamenání a za celý půlrok ho nikdo neviděl s učebnicí, pouze jsme se s ním jednou učili na čtvrtletku z matiky), tak ho s tím nikdo neotravoval ani po něm nic nechtěl. V druhým pololetí se v té matice zhoršil, prostě na to začal kašlat, a teprve poté jsem s ním začala na tohle téma vést hovory.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:23:10)
jentak,
on to nebere v pohodě, on začal matematiku nenávidět. Jak vidí číslo, je otrávenej jak Vávra kafem od Žida. V prvním pololetí v šestce ho třeba bavila fyzika - ve druhém se ve fyzice začalo počítat, takže hrůza, zase čísla. Letos je prý fyzika zase samý počítání. Matiku mají denně, vloni aspoň pátek byl bez matiky - "teď se už nemůžu těšit na žádnej den ve škole, protože se ani jeden den nezbavím matiky". Včera jsem mu ukazovala nějaké vzorové testy z všeobecného přehledu, jakmile tam viděl číslo, začal se rozčilovat, že je to zase matika, a žádnej všeobecnej přehled. Kdyby bral matiku normálně a jen z ní měl trojku, tak je to asi fuk, ale on ji opravdu bytostně nenávidí.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:32:04)
jentak,
tomu bych věřila v případě, že by neplatilo pravidlo: někdo se s ním učí na písemku - jednička, max. dvojka; neučí se na písemku a o žádné písemce ani neví, protože si to nezapíše - trojka nebo i čtyřka.
 Lída+4 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 14:13:27)
Juldo, nejstarší je dyslektik, ale na jazyky hodně nadanej - umí výborně anglicky a německy, pak taky trochu rusky, polsky a církevní latinu.
Druhej je dysgrafik, má výbornou angličtinu, němčina ho nebavila, ale vcelku úspěšně se učil japonsky.
 Drop 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:39:11)
Monty, nemáš dítě líné jako veš, máš dítě v pubertě.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:43:42)
Annno,
to samozřejmě taky, ale on byl líný jak veš ještě před pubertou.
Vždyť jsem od první třídy na rodičáku neslyšela nic jinýho - jo, on je chytrej, nadanej, ale má všechno na salámu a když ho něco nebaví, tak prostě vypne a myslí si na svý věci. ~;)
 Epepe 


můj názor 

(21.9.2015 13:48:42)
Monty, takových dětí jako to tvoje, je spousta. Pohybuju se ve školství, takže to vidím okolo sebe. Nadaných dětí je hodně, ale zdaleka ne všechny mají tah na branku. Většina svůj talent prostě nepromění, protože jim chybí další důležité vlastnosti, jako je píle, cílevědomost, soustředění, atd.
Myslím, Monty, že nejvíc bys pro syna udělala tím, že bys to konečně přijala a smířila se s myšlenkou, že nebude jedinečný, ale běžný, průměrný člověk. A to přece není nic proti ničemu, to je většina z nás a řeknu ti, taky můžeme být šťastní. ~x~
 Juldafulda 


Re: můj názor 

(21.9.2015 13:51:28)
Umami tak to bude. Bohužel je průšvih, že ty to vidíš, že to dítě na něco má a ono to promarní. Co by za to dalo jiné dítě, které má velikou touhu, ale bohužel mu nebyla dána taková inteligence. ~l~ .

 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 13:52:51)
"Bohužel je průšvih, že ty to vidíš, že to dítě na něco má a ono to promarní. Co by za to dalo jiné dítě, které má velikou touhu, ale bohužel mu nebyla dána taková inteligence."

Umami,
jo, v tomhle zcela souhlasím s Juldoufuldou.
Ale život holt není fér, no. ~;)
 Juldafulda 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:00:38)
Umami to nejsou, ale nevim jestli mas doma takove dite. Je neco jineho divat se na takove dite ve skole a mit ho doma. Takove dite te defakto od sveho narozeni nenecha na pokoji. Mam pocit, ze jsem nedelala nic jineho nez do nej porad hustila informace. Ne ze ja bych extra chtela, ale protoze dite bylo naprosto neodbytne. A pak zacne chodit do skoly, kde se jede nudnym tonem, kde neni maminka, ktera by mu dodavala informace tak jak on potrebuje, ale je tam pi ucitelka, ktera ma na starosti dalsich x deti, ktere ji taky potrebuji a on se nudi a doslo to az tak daleko, ze z toho nadseneho ditete se stalo otravene unudene dite. A co s tim. Ja mam pocit, ze tohle proste neni to dite, o ktere jsem se od narozeni starala.
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:09:58)
Juldafulda, podle mě to ale neznamená, že dítě už se nechce nic učit.
Pouze to, že se nechce učit TEĎ.

Touhu po vědění neubiješ. Dítě má určitý svůj od pána Boha daný level, a kdy ho promění, je hrozně individuální.
 Yuki 00,03,07 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:33:13)
Umami, to se teda pleteš, touhu po učení ubiješ, umlátíš a zadupeš ji nenávratně, pokud děcko místo úspěchu zažije neúspěch, nepochopení, nezájem, odsouzení, tak ho to udupe a naše školy toto umí víc než dobře
 Epepe 


hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:37:39)
Yuki, nemyslím. Spíš by to byl tak nějak vývoj jednotlivce i bez školy.
Ono z každého dítěte taky nemůže být Heyrovský a ta touha se učit přirozeně klesá tak nějak biologicky.

A pokud to, co píšeš, platí, tak hlavně o rodičích. Ono je totiž mnohem snazší hledat na každém to špatné, obzvlášť u svých dětí. A dnešní rodiče, co je pozoruju, radši desetkrát zkritizují, než by jednou pochválili.
 Yuki 00,03,07 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:39:57)
Kdepak, rodič nemusí dál už stačit, rodič taky většinou nepozná, že má dítě s nadáním, jak by taky mohl, není odborník, a škola neumí poznat, přitom kdo jiný než škola by toto měl poznat?

škola umí říct, že děcku něco nejde, ale neumí říct, že mu něco jde, neumí to poznat a upozornit, ani poradit, co s děckem dál

jsme učitelka, znám to bohužel dobře
 Epepe 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:43:24)
Podívej, tvoje geniální děti jsou jedna stránka mince, ale my se tu bavíme o dětech, které jsou tak nějak plus minus průměrné. A Montyin syn geniální není, jak nám už mnohokrát sdělila. Speciální přístup tedy nepotřebuje.

A vím, že jsi učitelka, právě proto mě někdy tvé názory překvapí. Nelze se přece dívat na většinu optikou matky supernadaných dětí.
 Yuki 00,03,07 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:46:55)
Umami, já mám nadaný dvě ze třídětí, to třetí mě drží nhoam na zemi, takže moc dobře vím, o čem mluvím

a Montin syn má přinejmenším nadání na biologii, má ohromný náskok a zájem a to stačí k tomu, aby se mu někdo věnoval, já mít takový děcko ve škole, tak udělám maximum, zkusím mu i tu matiku trochu ukázat jako nutnou a ne jen nudnou věc, ono to nadání se může projevit různě a mně stačí samotný dlouhotrvající velký zájem ,tkeráý vede k získávání informací, což třeba tento kluk dělá, bez ohledu na to, co by mu naměřili v ppp, nadání bez zájmu je k ničemu, zájem bez nadání je často lepší
 Monty 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:52:27)
Yuki,
ale synova obsedantní posedlost biologií je na jeho základce vytěžovaná dostatečně, s tím žádný problém není. S tím celkem slušně pracovala i učitelka na prvním stupni, v tomhle směru není jediný důvod ke stížnostem.
Naprosté minimum dětí bude mít stejné "nadání" na všechny obory lidské činnosti. Každému jde dobře něco jiného, někomu jde všechno průměrně, jiného nebaví nic a nějak proplouvá s jedničkama/dvojkama, jiný s trojkama.
 Yuki 00,03,07 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:59:01)
jo, pak nezbývá než počkat, než se synáček začne snažit, ale on moc dobře ví, že proleze i bez snahy, že když začne něco málo dělat v druhým pololetí osmičky, tak to stačí
 Epepe 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:55:12)
A kdo se mu má věnovat?

Možností je dost - návštěva PPP a řešení situace, přechod na jiný typ školy/do biologické třídy, kroužky, mimoškolní činnost a v neposlední řadě jsou tu rodiče.
Když toho rodič nevyužije, tak je to čistě jeho problém, ne školy.
 Yuki 00,03,07 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 15:00:24)
Umami - technická - ty znáš biologickou třídu na základce? já tady v okolí ne, přírodovědná na gymplu, ale to je hlavně matika, tam jsem byla, víc biologie jsme neměli, možná na střídačku s tou matikou, ale rozhodně není nic, co by mohlo dělat děcko na základce
 Epepe 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 15:02:34)
ZŠ Bílá
 Yuki 00,03,07 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 15:05:46)
nojo, ale to ai nebude kdekoliv v republice, asi Praha, že jo :(
 Epepe 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 15:10:02)
No, však Monty je z Prahy.
 Alena 
  • 

Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 15:22:01)
ZS Bila a prirodovedna? Muzu poprosit o zdroj? ZS Bila ma na druhem stupni anglickou vetev, ale ze by delali cokoli s biologii o tom jsem, priznam se, neslysela. Jinak je v praze prirodovedne 8G, o zakladce ale nevim.
 Yuki 00,03,07 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:43:00)
jo a já školy kritizuju hlavně za to, že nejsou ochotný se věnovat děcku ani když dostanou do ruky papír z ppp a "návod k použití" třeba z předchozí školy, trvalo to rok (v našem případě), než jsem přesvědčila školu, že děcko má nárok, potřebu, nutnost individuální péče, má k tomu všecny dokumenty, ale škoal se toho bojí, neumí to

teď jsme naopak snad dozáhla úspěchu a chci chválit, jen co bduu mít příležitost :)
ale ta škola sama o sobě by nehla prstem, kdybych já nebyla tím prudícím rodičem, který si to na ní vydupal soustavnou prací ze všech stran, toto ale rodiče neznalí sotuace a možností ve školách neudělají, takže já rodiče neviním, ta škola je opravdu zklame strašně často, stejně jako ty děti (škola zklame děti, čeština je někdy tak složitá :))
 Epepe 


Re: hlavně rodiče 

(21.9.2015 14:44:27)
Yuki, to s tebou souhlasím, ale o tom tu řeč nebyla.
Či snad jsem nezaregistrovala, že papír z PPP má? V tom případě se omlouvám.
 Yuki 00,03,07 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:31:27)
Juldo, přesně tak, a přesně proto je potřeba ty "podezřelý" děti otestovat co nejdřív, hned na začátku základky a věnovat se jim jinak, než naše průměrný škosltví umí

aby z těch dětí sajících jakoukoliv informaci nebyli ti otrávení chytří lumpi nebo nespokojenci bez možnosti úspěchu, protože jak chceš uspět se snalostí šutrů v 1. třídě, to prostě nejde
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:34:43)
Yuki,
zas nebuď zbytečně předpojatá, ony nejsou všechny školy stejné.
To, že jsi zrovna ty narazila na blbce (jsou ve všech oborech) neznamená, že straší v každé škamně. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:38:15)
Monty, já jsem s klukama měnila školy, sama jsem jich teĎ vystřídala několik téměř na každé škole slyším "my to o nadaných nic vědět nepotřebujeme, protože nadaný děti tady nejsou" a to tvrdí i na škole, která má skoro tisícovku dětí a k tomu matematickou třídu, tvrodí to na škole vesnické stejně jako na škoel v krajským městě, zatím sjem se nesetkala s tím, že by někde řekli "ano, víme co s tím, umíme to, máme zkušensoti" . teda jo, na té jedné škole, kam chodili kluci, ale stálo mě to rok hledání a pak dojíždění, nejsme totiž v PRaze, tady konkurence opravdu chybí, školy jsou tu všechny jak přs kopírák, i když se snaží tvridt, že je každá jiná, není
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 13:53:11)
Já to naprosto chápu, ale o tom je holt rodičovství. ~d~
Děti nejsou zmenšenina svých rodičů.
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:03:00)
Umami,
nejsou, ale rodič většinou nechce, aby dítě opakovalo jeho chyby.
Já taky nešla na gympl proto, že se mi nechtělo opakovat jeden ročník. Dneska vím, že jsem to měla udělat, protože by mi to konkrétně v mé práci bylo mnohem užitečnější, než se čtyři roky flákat na zemědělce.
Jasně, některé věci jsou nepřenosné a svoji hubu si musí nabít každý sám, ale u chytrýho dítěte tě to prostě nějak dráždí a říkáš si, že by přece nemusel na tu hubu padnout a že se s tím třeba něco dá udělat. ~d~
 Juldafulda 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:03:57)
Monty ~R^
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 13:53:59)
Mmch., mně je fuk, jestli bude/nebude "jedinečný", ani nevím, co to přesně má být - ale chtěla bych, aby byl spokojený.
Což se obávám, že za kasou v Albertu nebude. ~d~
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:01:40)
To je právě ten "point". Rodiče mají spoustu děsivých představ, které jim většinou nevyjdou. Naštěstí ty, jak doufám, máš memento v podobě své matky a tak nejspíš tušíš, že mít jasnou představu, jak bude tvoje dítě žít, není úplně nejlepší. Lepší je mít před očima trochu mlhu. :-)

Nehledě na to, že některé děti dozrávají dlouho. Hele, já pracovala na učňáku. Těch příběhů, kdy beznadějný případ šel na cukráře, tam se tři roky vyvíjel a nakonec vystudoval jazyky, nebo má vlastní firmu o padesáti podřízených, tam bylo!

Ceské školství má tu nevýhodu, že holt klade na všechny děti stejné nároky. Ale - když vezmu poetický příměr - ani růžičky na jednom keříku ti nevykvetou najednou!
 margotka78 alias shit-roller 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:04:07)
A kde bude podle tvého spokojený?
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:06:37)
margotko,
nevím KDE, je mu dvanáct. Ale vím, že nebude spokojenej s dvanácti tisíci výplaty. Kdyby u té kasy dávali padesát, tak to nějak přežije. ~;)
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:16:45)
No, jo, Monty, znám doktorku, co šla dělat řidičku tramvaje. Znám právníka, co má umělecké truhlářství, znám historika, dělá stavbyvedoucího ... Ono ani to vzdělání není zárukou štěstí.
 Chloé 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:18:25)
Muj strejc inzenyr totalne vyhorelej z prace, s depresema, uklizi kravam. A je mu lip. ~;)
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:21:07)
Umami,
ale tohle není o vzdělání. To je o přístupu.
Spokojený může být člověk i bez gymnázia nebo bez vysoké školy. Taky znám pár podobných příkladů, ale jedno mají společné - ti lidé pro to museli něco udělat. Řidičkou tramvaje se taky nestaneš jen proto, že chceš, ale musíš se tu tramvaj naučit řídit. Všude musíš něco překonávat, něco se učit, a někdy i to, co tě "nebere", nicméně je to nutné pro dosažení toho, co chceš.
A v tomhle vidím u svého syna problém - on se prostě přemáhat nebude a všechno, co je práce, bude zcela systematicky ignorovat a obcházet.
S tím fakt daleko nedojde. To je tak na tu kasu, i když i tam by se musel učit kódy potravin, takže vlastně ani na tu kasu ne.
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:40:46)
Když nebude, tak nebude, co s tím chceš dělat?
Je to jeho povaha, jeho schopnosti, s tím nic nenaděláš.

A viz níže. On rodič, který dítě zkritizuje za každou trojku, aniž by to nějak systémově řešil, nemůže čekat, že dítě bude milovat studium, že. (Tím nechci říct, že to tak máte vy, doma vám nesvítím.) Když se zeptám dnešního rodiče na deset věcí, které jeho dítě umí fakt dobře, dá dohromady stěží dvě. A učitel má umět nadchnout pro těch zbylých osm? ~d~
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:44:23)
Umami,
to bylo míněné obecně, že?
Já se tu totiž učitelů spíš zastávám, než abych na ně něco házela. ~;)
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:44:55)
Ano, obecně.

Jo, ale když už jsme u toho ... těch deset věcí bys vyjmenovala v cukuletu, že? ~:-D
 . . 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:54:21)
Umami, "Když se zeptám dnešního rodiče na deset věcí, které jeho dítě umí fakt dobře, dá dohromady stěží dvě."
Tak jsme si to zkusila, ale hned v začátku jsem narazila na to, jaké "věci" máš na mysli? Třeba: násobilka, rovnice, matematické řady... nebo jen souhrnně "matika´"?
 Epepe 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:57:25)
To je jedno, i schopnosti, dovednosti. Spíš jde o to, že rodiče často nejlépe vědí, co dělá jejich dítě špatně, ne co mu jde. Spíš si tak testuju, jak moc rodiče svému potomku "věří".
 . . 


Re: můj názor 

(21.9.2015 20:03:22)
Umami, tak já jsem rodič s vírou ve své děti. Vždycky jsme mohla vyjmenovat ne deset, ale desítky věcí, které jim šly, a jen těžko jsem hledala těch pár, co dělají špatně. Když byly malé, tak i to vynášení košů jim šlo výtečně :-) Dneska stejně tak (a to přesto, že syn nedostudoval sš), ale už jsou dospělé, tak už to není ani tak víra, jako realita.
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:02:59)
Slupko,
mne teda jako jedna z prvních věcí napadla - vysvětlit velmi květnatě, ušlechtile a inteligentně, proč za všechno může někdo jiný (obvykle já). ~;)
Na druhé straně musím říct, že celkem obdivuju jeho přímočarost v jednání s učiteli, aniž by za ni byl perzekvován. Např. celé prázdniny ho trápilo, že dal dějepisářce na konci školního roku "Opráski" a neuvědomil si, že jsou tam sprostá slova... a teď za ní prostě šel a na rovinu jí to řekl, z toho mi fakt spadla brada.
 . . 


Re: můj názor 

(21.9.2015 19:55:27)
Monty, "Na druhé straně musím říct, že celkem obdivuju jeho přímočarost v jednání s učiteli, aniž by za ni byl perzekvován. Např. celé prázdniny ho trápilo, že dal dějepisářce na konci školního roku "Opráski" a neuvědomil si, že jsou tam sprostá slova... a teď za ní prostě šel a na rovinu jí to řekl, z toho mi fakt spadla brada." Tak to je myslím naprosto normální chování. Spíš je s podivem, že jí nenapsal mejla hned jak si to uvědomil, nemusel se tím trápit celé prázdniny. Teprve kdyby na mejla neodpověděla, tak tedy tváří v tvář teď.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: můj názor 

(21.9.2015 14:58:19)
tak o tom mluvte, co by chtěl dělat, jaký obor se mu líbí. Zřejmě to bude něco s tou biologií, že?
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:08:17)
margotko,
to právě není tak jednoduchý. Pokud to správně chápu, tak jeho by bavilo biologii studovat, ale vyloženě jako jedinou profesi "na uživení" by to tak úplně nechtěl. Poslední předběžná představa byla, že by sice vzděláním byl biolog, ale živil by se psaním a kreslením komiksů, event. obojím zároveň. Ovšem je mu dvanáct, že. Zatím spíš ví, co by určitě nechtěl, než naopak.
 Yuki 00,03,07 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:11:01)
Monty, má nárok na všechno to, co dělá, od drzosti přes neznalost přes nechu-ť , je to puberta :)

možná kdyby nebyl jedináček a tys měla míň času to řešit, že bys byla sice naštvaná, ale víc bys neřešila, prootže bys potřebovala mluvit i s dalšíma :))
 Monty 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:14:20)
Yuki,
njn, tak ale co s tím nadělám, že je jedináček. Plánované to nebylo, ale adoptovat kvůli tomu druhý dítě zas nepokládám za úplně nutný. Navíc nejsem na adoptivního rodiče ten správný typ.
 Yuki 00,03,07 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:17:14)
no právě :) nezbývá ti nic jinýho než ho nechat a trpět~y~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:19:31)
jako nám ostatním ~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: můj názor 

(21.9.2015 15:19:56)
a neboj se, on k tomu taky dozraje, dojde mu, co musí udělat, kdy zabrat

mimochodem někdy zabírá skupina podobně "postižených" kamarádů, třeba nějaký tábor s biologickou tématikou pořádaný třeba tou vš, kde se sejde víc podobných a už se chtějí potkávat a chtějí se potkat pak třeba i v dalším studiu, pro to už jsou ochotní udělat něco i puberťáci, vrstevníci na ně mají větší vliv než rodiče, bohužel, co jsme nestihli, na to už je pozdě, ale můžeme je pořád ještě aspoň zkusit namířit
 Ráchel, 3 děti 


Re: můj názor 

(21.9.2015 18:08:46)
však ale to nejni blbá kombinace. a třeba bude dělat komiks o zvířátkách ~:-D
 Juldafulda 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:47:30)
Annn v tom případě mé skoro devítileté dítě je taky v pubertě :-). Jeho chování by tomu odpovídalo, věk ne :-).
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:11:18)
a myslíš, že by byl salámista i přesto, že by se mu někdo cíleně věnoval celý první stupň? naučil ho, jak ukázat co umí, jak vystupovat před davem cizích lidí, ukázal mu, že co umí nemusí být jen něco, co nikoho dalšího nezajímá

to je velký dluh našich škol, první stupeň téměř nedá možnost děcku ukázat, že něco zná, třeba proto, že encyklopedická znalost hub a obojživelníků u spolužáků v první třídě nemá uplatnění - 1) děcka to nebaví, 2) děcka se posmívají, 3) učitelka to taky nechápe¨¨co na tom to děcko má bavit potom? zkusí to jednou, dvakrát a hotovo, příště ho radiš nebaví nic

druhý stupň to má malino lepší, al než se třeba milovník šutrů dosttane do 9. třídy, už ho ani ty šutry nemusí bavit

a tak je to ve škoel se vším, pak je lepší být salámista, aspoň se do té role co nejlíp vžít
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:18:07)
Yuki,
to ale taky neplatí univerzálně.
Syn svoje znalosti uplatňovat mohl i na tom prvním stupni; samozřejmě, že to spolužáky nezajímalo, ale příležitostí dostával od učitelky dost.
Ale dítě, které nelze motivovat k tomu, aby jevilo zájem o něco, o co samo od sebe zájem NEMÁ nepřinutíš. Ovšem kdo s takovým dítětem nemá zkušenost, tak to nejspíš nepochopí. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:22:13)
Monty, ale když to spolužáky nezajímá, když kolem sebe nemá tu správnou skupinu lidí se zájmem, jak to má bavit jeho? komu to má povídat? děcka jsou navíc dost zlý a posmívají se za znalosti, za něco navíc taky, takže příležitosti od učitelky jsou sice fajn, ale k ničemu, nestačí to, pořád tam není komu podívat

já sjem měla kluky na škole, kde byli sobě rovní, jaký šílený elitářství, ale ty děcka se zajímaly o to, co koho baví, každý znal něco jinýho, každý něco řekl, a ostatní e učili, zajímali se o spoustu věcí ,tekrý by jinak vůbec nezaujaly, to prostředí bylo inspirativní pak pro všechny, na běžné zákaldce toto chybí
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:24:49)
Yuki,
jemu je to jedno, že to spolužáky nezajímá, důležitý je, že to zajímá jeho. Jestli u jeho referátů spí nebo si něco kreslí je podružná věc. Není blbej, aby nevěděl, že s referáty typu "vznik vrstvy humusu v období devonu" asi moc na základce neuspěje. Dělá to pro sebe, ne pro ty ostatní. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:29:58)
prvňák potřebuje ještě aspoň to, aby okolí nedávalo moc najevo, jak moc je to nebaví jak moc je divnej, samozřejmě to jeho nepřestane bavit, ale nebaví ho to předvádět, když ta odezva chybí, o tom něco vím :)
myslíš, že by i tvýmu synovi neprospělo, kdyby měl možnost předvést svoje schopnosti a znalosti někde, kde by to někdo ocenil? a nemysklím tím jen učitele nebo další dospělé, taky je fajn, když vidí ty ostatní a jejich chyby, srovnává , co oni udělali líp a co hůř, co zkusí příště vylepšit, aby měl práci lepší než... mysím tím předvedení třeba prezentace

taky syn dělal nějakou prezentaci už v první třídě, spolužáci absolutně nepochopili, o co jde, jenmu to tenkrát ještě nevadilo, ale když to pak zkusil v jiným prostředí, byl nadšený

druhý syn měl zkušensot už takovou, že nechce, prosotže to nikoho nezajímá a pak změna školy a první rozdíl - tady se mi nikdo neposmívá, když něco vím -a to je věc, kterou mi nikdy před tím neřekl, učitelka to taky nemusela ani vědět, ale je to ten rozdíl
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:35:35)
Yuki,
syn si zcela záměrně vybral základku, kam očekával, že půjde nejvíc spolužáků z MŠ, protože se už znali a byli na sebe zvyklí - byli tam totiž se školkou na exkurzi. Vyšlo mu to, opravdu se jich tam sešlo nejvíc, takže neměl problém s přijetím, většina třídy už o sobě věděla, kdo je kdo. ~;)
A jestli by ho bavilo porovnávat se - ne, nebavilo. On je typ kavárenského povaleče, jeho baví dlooooouhý dialog s jedním konkrétním člověkem, týmová práce nebo nějaké "soupeření" není nic, co by ho lákalo.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:37:57)
to není porovnávání, to je učení se, s porovnáváním to nemá nic společnýho, to jen dospělí z toho dělají "kdo líp"

jinak nemůžeš přece tvrdit, že stejný kritéria má děcko v 6, když si vybírá zákaldku a že je má pak stejný v 10, když na té škoel pořád ještě je, ty kamarády tky za ten čas většinou nějak obmění, zjistí, že ti ze školky mají jiný zájmy, zato ti noví se můžou přiblížit
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:46:09)
Yuki,
že mají jiné zájmy věděl už v té školce. ~;)
Ale to je zas odvádění tématu stranou, to už tu bylo mockrát...
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:51:30)
zájmy jsou jedna věc, ale zájem o ostatní lidi jejich naladění na stejnou vlnu je věc druhá, stejně jako si dvouletý děcko hraje vedle jinýho a tříletý už začíná stát o společnost, tak s vyvíjí i ta potřeba sdílení informací u školáka

a taky samozřejmě u těch osatních, zatímco pětiletýmu klukovi je jedno, co dělá ten druý ve volným čase, tak v 10 už to začíná být významnější

taky se moji kluci kamarádili se spolužákama ze školky, do doby, než ta rozdílnost v zájmech převážila
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:25:49)
"...a myslíš, že by byl salámista i přesto, že by se mu někdo cíleně věnoval celý první stupň? naučil ho, jak ukázat co umí, jak vystupovat před davem cizích lidí, ukázal mu, že co umí nemusí být jen něco, co nikoho dalšího nezajímá...".

Myslím, je to silná součást jeho povahy. V tomhle je celý můj otec. IQ má v pásmu geniality a přesto ani nevystudoval VŠ. Samozřejmě, že s tou jeho leností bojujeme, ale je to boj s větrnými mlýny. Na ZŠ jsem hodně spolupracovala s jeho tř. učitelkou, 3x (v MŠ, 1.tř. a 3.tř.) jsem s ním byla u psycholožky, spolupracuje celá širší rodina.
On je typ. který se zasekne, když po něm něco chci. Když jsem chtěla, aby se připravoval na zkoušky na 8G (kam sám chtěl), tak se zaseknul, že chce mít doma klid a jestli prý na něho budu tlačit, tak vůbec na přijímačky nepůjde. Naštěstí to dali bez přípravy. Ono u něho nezbývá než doufat, že s věkem prozře. Snad.


 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:30:48)
kdyby na mě tlačila celá rodina, taky se seknu
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:40:04)
Chtěla jsem po něm, aby si před přijímačkami udělal pár testů na zkoušku. Nabízela jsem mu i zkoušky nanečisto. Ve své lenosti to odmítl. A když jsem za ním opatrně přišla za týden zas, už se sekl.

Každopádně odcházíme od tématu diskuze. Chtěla jsem jen ilustrovat, proč výše IQ není podle mého názoru u dítěte nijak zásadní pro jeho další vývoj (odhlédneme-li od extrémů).
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:43:55)
víš, ono je ptořeba s děckem pracovat od malinka, systematicky ho učit té cílevědomosti, sebevědomí, tvořivosti, spolupráci, je to na dlouho a je to na pořád

těžko říct, kde je u koho ta zásadní "chyba" nebo spíš zlom, kdy se přestane chtít snažit, kdy se sekne poprvé za zjistí, že je to jednodušší, protože lenost je člověku vrozená :)
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:49:42)
Že já sem něco psala. ~t~
Synovi se odmalička věnujeme. Psala jsem také, že spolupracuju se školou, byli jsme s ním už 3x u psycholožky... Pochopila jsem ale, že některé povahové rysy změnit nejdou, i když se o to stále snažíme. A tady v diskuzi se následně dozvím, že s ním odmalička nepracuju, že se mu nevěnuju... Jdu si hodit smyčku na strom. Yuki by to s mým synem zvládla líp.~n~
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:53:08)
Li,
nevím, čemu se divíš. ~;)
Já bych někdy fakt přála těm, co mají ve všem jasno a přesně vědí, kde ten druhý - ať už rodič nebo učitel - dělá chybu přála mít doma svoje dítě, aby pochopili, že jsou fakt případy, kde se můžou jít s veškerou krásnou teorií leda taky vyfotit na památku.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:56:46)
Monty, mám tři, každý je jiný a ani jeden není průměrný a normální, nevejde se do tabulek žádný z nich, proto říkám, že nesmí učitel bz ppp hodnitit třeba ten intelekt, proto taky vím, že i to nadání má víc složek a vím, co formuje osobnost, a není to jenom to dítě samotný - jak jsme si je vychovali, takový je máme ~;)
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:01:05)
Yuki,
no, to je právě to, co si nemyslím - ona ta výchova není samospasitelná a když dítě bude bojkotovat veškerou tvoji snahu a ve finále to ještě okecá tak, že vlastně za všechno můžeš ty, protože ty máš vědět, že je línej a něco s tím dělat, tak máš prostě smůlu.
My jsme tenhle hovor měli včera doma, výsledek byl ten, že se syn urazil, v podstatě mi řekl, že ho mám naučit chtít něco, co sice chce, ale bez práce a veškerou možnou pomoc, kterou mu nabízím vyhodnotil jako "práci, kterou dělat nechce" a to, aby chtěl, mám nějak zařídit já. ~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:03:38)
Monty, no dobře, tak jsem zapomněla ještě připsat, že genetiku neo...šidíš :))
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:06:47)
Yuki,
zhruba tak.
Začínám se pomalu smiřovat s tím, že syn skončí stejně, jako jeho nadprůměrně inteligentní a zároveň nadprůměrně líný otec.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:07:40)
a není to zbytečný?
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:10:50)
Yuki,
hlavně mi to přijde škoda. Ale co s tím, to nevím, všechny metody selhaly a špatná jsem já, protože ignoruju jeho lenost a chci od něj, aby s tím něco dělal, což on jako línej pochopitelně nemůže a očekává to ode mne. ~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:15:16)
motivace, to je to jediný, co se dá vymyslet

ale jak motivovat? teď nevím je na zákaldce nebo na tom G? vím jen ,že je stejně starý jako můj prostřední syn

má rád biologii, už byl na unoverzitě? domluv mu nějakou pěknou přednášku na téma, který ho zajímá, nebo aspoň exkurzi po tom, jak vypadá takový vš, která by ho mohla zajímat

syn byl v 10 letech omrknout geologii, proč ne?
ale nezabírají hromadný akce jako je noc vědy a podobně, to je pro lidový vrstvy a to naši podivíni nemají v lásce, to totiž zvládne každý, oni jsou jiní, potřebují jiný přístup a jiný informace, nebo aspoň jinak podaný, nepopulárně, protože populárně podaná informace je uráží :D
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:26:34)
Yuki,
tak já ti zkusím vysvětlit, jak je to s tou motivací.
Na začátku prázdnin byl na jedné akci v Hrdličkově muzeu (on chodí dost často na podobné akce, taky do ZOO, do Toulcova dvora, do botanický zahrady - to jen na Rodině převládá názor, že kdo nechodí do kroužku, ten sedí jen doma nad knihou) a celé dvě hodiny tam strávil hovorem s jedním z kustodů, vystudovaným přírodovědcem. Po dvou otázkách mu ten přírodovědec řekl: Ty asi půjdeš studovat k nám, co? Syn: No to nevím, na přírodovědě je matika. Přírodovědec: Ale prosím tě, s matikou na přírodovědě bojuje každej, jsou to jen dva semestry, to dáš.
Téměř identický hovor měl pak i s nějakým předsedou ornitologickýho svazu, kterej se mu taky snažil vysvětlit, že nebude zdaleka jedinej přírodovědec, co nemá rád matiku.
Výsledek je zhruba ten, že učit se matiku je moc práce a že to za to nestojí. Kdyby mu někdo otevřel lebku a tu matiku mu tam nějak nalil, tak super, ale aby se to UČIL? SÁM? Jako DOBROVOLNĚ?
Není NIC, co by ho motivovalo. Zkoušela jsem fakt všechno, včetně toho, že s ním pojedu do plazí ZOO v Kalifornii, i kdybych kvůli tomu měla zadlužit rodinu (vím, že tam strašně chtěl). Nefunguje to. Radši se vzdá všeho, než aby se překonal, posadil se na prdel a naučil matematiku. ~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:34:49)
Monty, tak mu tu matiku zkus nějak zpříjemnit, nemyslím tím zákusek za každý příklad, ale neboj, on to zvládne

mám v rodině přesně stejný případ, přírodovědec, který nesnášel matematiku, a to tak, že to vypadalo, že nepůjde ani studovat, protože neudělá ůprijímačky na gy,mpl, tenkrát po 8. třídě. JEnže ono mu v těch 15 došlo, že bez gymplu se na tu přírodovědu fakt nedostane a na gympl se fakt nedostane bez matiky. Takže dospěl k tomu, že mu nic jinýho nezbývá protože není blbej, tak se rok poctivě učil, no rok ne, možná půl, ale ono to stačí.

a teď má tituly před jménem i za jménem a matematiku považuje za zajímavý obor a říká, že kdyby nebyl tenkrát blbej, možná by ho matika bavila víc než ta biologie, nicméně je úspěšný, takže mu to stačí

takový životní kotrmelce nejsou nic neobvyklýho, neboj :)
 Alena 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:36:58)
"Není NIC, co by ho motivovalo. Zkoušela jsem fakt všechno..... Radši se vzdá všeho, než aby se překonal, posadil se na prdel a naučil matematiku."

...ja jsem z toho zmatena, to mi zni jinak, nez to co pises ve vedlejsi diskusi:

" bylo mi řečeno, že by na gympl šel rád, ale nechce se mu pro to nic dělat, neboť je líný. V podstatě mi vyčetl, že ho málo nutím a beru příliš vážně jeho znechucené obličeje, protože "on to tak nemyslí", jenom se mu prostě nechce. "

..to vypada, ze by si dal pomoc a vetsi tlak i ocenil.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:39:54)
Aleno,
to tak možná vypadá, ale v reálu neocenil, protože na to kašle - pokud narazíme na něco, co ho baví a zajímá, tak "věnování se" oceňuje velmi. V případě věcí, které ho nebaví, bojkotuje JAKÉKOLI věnování.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:41:53)
matematika je bohužel i k biologii nutná, ne nějak moc, ale nutná je, takže by možná stačilo najít něco, na čem by to synek viděl pochopil by, že má smysl se učit i tu matiku, že se mu to jednou bude hodit i víc než jen k těm přijímačkám - ale to má ještě čas
 Alena 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:18:58)
Ja nemyslela ze by to ocenil hned, ale do pul roku urcite. Je linej, ja se tomu nedivim, ma k tomu zrejme sklony a doted nic nemusel,ma to dost tezky, zatimco ostatni deti se ucily premahat, on ma v tomhle dost hendikep.
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:16:42)
Monty, zeptám se slovy Yuki "a není to zbytečný? "~t~
Není zbytečný to tady rozebírat? Já ti rozumím, ale hele, je to tvoje a moje chyba, že náležitě na naše děti nepůsobíme, abychom zcela změnily jejich genetické vybavení. Kdybychom byly lepší mámy, tak jsou naše děti ambiciózní až moc. A 11ti leté a starší děti přece ví, že když chtějí na gympl, že pro to musí něco udělat. Tak jak je možné, že se tvůj syn brání? A jak je možné, že ten můj se dostal, aniž by něco dělal? Mmch, po těch jeho úspěšných přijímačkách mám ještě větší problém mu vysvětlit, že bez práce nejsou koláče. On je bohužel má.

No noc, jdu se udat sociálce jako neschopná matka, která svým špatným přístupem pokazila synovi život.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:19:08)
Li, ty vypadáš, jako by ti někdo šlápl na kuří očko, klídek :)

ale zase mi netvrď, že v 11 děcko neví, že když jsou přípravný kurzy, když jsou příručky, když je přetlak na přijímačky, že je ptořeba se taky připravit, na písemku se taky připravuje, aspoň na některou, takže je schopný pochopit, že přijímačky jsou něco, co není samo od sebe a asi bdue pro úspěch muset hnout prstem - urážíš se nějak moc a zbytečně :)
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:20:45)
mimochodem je rozdíl v tom, když se děcko nechce připravovat na přijímačky, ale chce na školu jít, pak je někde asi chyba a něco ti tím dává najevo, nebo je nevyzrálý a neschopný to pochopit a druhá možnost je ta, že na gympl nechce a řeší to tímto, pak není důvod ho nutit, stejně to nejde

ale ten fakt, že přijímačky bez přípravy mají minimální šanci na úspěch to pochopí i mladší než 11letý
 Martina, 3 synové 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:24:04)
se děcko nechce připravovat na přijímačky, ale chce na školu jít

Náš syn na 8G nechtěl, nutili ho ve škole a jeho táta. Já byla taky spíš proti.

Na přijímačky se nepřipravoval, stejně ho vzali. Dle jeho slov byly velmi snadné. ~k~
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:25:42)
těch variant je tolik...
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:26:05)
Tak ne, ještě jeden příspěvek ~;).

V právu se tomu říká zavinění úmyslné nepřímé: syn věděl, že je třeba se učit, jinak je možné, že ho nevezmou. Byl ale s následky svého jednání smířen.

Je absolutně bez ambicí. Takže na gympl chtěl, ale ne tak, aby kvůli tomu musel něco dělat. Teď také tvrdí, že by chtěl jednou dělat práci jako táta, ale nedělá pro to nic. Je sice teprve září, ale doma jsem ho neviděla se učit. A to má jedniček už hafo. On prostě životem proplouvá bez nějaké námahy. Zatím mu to vychází.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:27:31)
"Takže na gympl chtěl, ale ne tak, aby kvůli tomu musel něco dělat."

Li,
jo, včera mi syn řekl to samé. Doslova a do písmene. Chce, ale ne tak, aby kvůli tomu musel něco dělat.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:30:28)
ale jasně, je plno lidí ,kteří dlouho nemusí hnout prstem, ale asi sama víš, že to nejde do nekonečna , že jednou se hnout musí, ale to je něco jinýho se děcko má připravovat, má se učit, ono tvrdí, jak ono na tu školu chce, ale dlat pro to nebude nic, to je pak trochu jiná situace

s tím nicneděláním a proplouváním se dá vydržet poměrně dlouho, až než narazí na někoho, kdo mu to dá sežrat a někdo to potká třeba až na vš, jiný až v zaměstnání, pokud si zvolí lehčí obor vš, někdo zase u matirity z literatury, to je přece rozný

jenže společnost začíná být mnohem dravější než bývala za dob našeho dětství a studentských let a jestli někdo che, aby si ho někdo všiml, bude muset mít co ukázat, už teď je fajn, když je člověk výrazný, když umí zaujmout, a to se nenaučí proplouváním jen tak
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:16:05)
jentak,
ale on to chápe dost dobře, to se neboj. Není blbej, je jenom línej. Bohužel velmi nadstandardně.
 Monty 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:34:07)
jentak,
to zní velmi rozumně, jenže když jsem mu přesně tohle řekla, dostala jsem čočku, že on to přece všechno chápe, jenom je línej a já to odmítám akceptovat jako jeho přirozenost.
A per huba ti to opravdu odargumentuje tak, že si myslíš, že jsi někde ve sněmovně. Okecá cokoli a logicky v tom nebude jediná chyba, ale vždycky z toho vyjdeš za blbce TY. Resp. já. ~;)

Z matematiky samozřejmě nepropadá, má momentálně trojku. Což je na gympl dost slabota, vzhledem k tomu, že se z matiky dělají přijímačky, že.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:38:05)
a ještě jedna věc - to, co se prezentuje jako matematika na zákaldní škole je jen tupý počítání, který zvládne každá kalkulačka, jestli má tvůj syn logický myšlení, tak ho to prostě nebaví, nebaví ho pořád odkola tupě sčítat, násobit a lomit, což nebaví nikoho, a přijímačkový příklady bývají víc o logice než o kalkulii, takže v klidu, než dojde do 9. třídy, ono mu to dojde, co je ptořeba dělat :)
 Drop 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:22:12)
současný primátor města Plzně byl vyhozen pro neschopnost z učiliště opravář zemědělských strojů, v současné době řídí město v objemem rozpočtu 4 miliardy, jeho kamarád současný ministr vnitra je na tom podobně, akorát řídí větší resort
 Martina, 3 synové 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:25:56)
pro neschopnost z učiliště opravář zemědělských strojů,

Schopnost opravovat stroje a řídit město jsou dvě rozdílné věci. ~t~

Bohužel to spíš svědčí o tom, jaká atmosféra panovala na tom učilišti. ~q~
 Juldafulda 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:44:19)
Monty mám doma tři děti, u toho třetího je teda těžký něco určovat, ale mimozemšťana intelektuálního druhu máme jen jednoho. Děti ho ve škole nechápou, má strašnou potřebu pořád přezentovat svoje "práce", časopisy a nevím co ještě. Já chápu, že to ty děti prostě neba, nejsou holt na jeho vlně a nejsou tak zažraný, ale na druhou stranu je těžký mu to vysvětlit, že at dělá svoje věci dál, akorát prostě ne každý z toho bude skákat metr vysoko.

Jeho zajímá fyzika, chemie, astronomie, matematika :-). Tudíž předměty, které mě teda vůbec neba :-)). Takže jediný s kým si doma porozumí je tatínek, který to má podobně :-). Potřeboval by chodit do školy, kde je takových potrhlých dětí víc, aby se necítil jako uplný pitomec. Nemá problém se s kýmkoliv bavit, ale nemá defakto žádného pořádného kamaráda. ~a~
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:54:31)
Li, ale ty neumíš číst, já mám taky velkou neznámou u jednoho ze svých synů, nevím, kde ten zlom nastal u něho, proč se zasekává, ale je to čím dál lepší
já teda aspoň tuším, ale je to taky solidní lenoch, přesto on sám musel chtít na 8G jít, aby byl ochotný se připravovat na přijímačky, musel překonat svou lenost a já jsem s tím už moc společnýho neměla, já jsem jenom strašně chtěla,aby tam šel, ale kdyby řekl, že nejde ani k přijímačkám, nenadělala bych nic, v tomto věku už ne

 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:03:04)
"...Li, ale ty neumíš číst...ale kdyby řekl, že nejde ani k přijímačkám, nenadělala bych nic, v tomto věku už ne..."

Yuki, to ty nečteš pořádně. Syn chtěl na 8G, ale nechtěl pro to nic dělat. Smířila jsem se s tím, že ho nevezmou (je to jeho život), ale stal se zázrak a je na 8G i bez přípravy, bez dělání testů.

Já jsem si jen dovolila napsat, že vysoké IQ není zárukou životního úspěchu, když chybí ctižádost a pracovitost. Ilustrovala jsem to na příkladu syna, aniž bych tušila, co to způsobí. Ty jsi mi hned napsala řadu příspěvků, že nedostatek ambicí tkví v tom, že se synovi málo věnuju (zjednodušeně řečeno).

Každopádně ti děkuju. Připomněla jsi mi, proč jsem teď delší dobu na rodinu.cz nechodila. Není nad nevyžádané rady, které míří mimo terč.

 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:04:54)
Li,. já nepíšu, že s ním neděláě nic, že se mu nevěnuješ, ale že se možná míjíš účinkem :)

jestli někdo na 8G chce, pak v 10-11 letech ví, že pro to něco dělat bude muset, to je zase na jinou diskusi :)
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:20:52)
"...jestli někdo na 8G chce, pak v 10-11 letech ví, že pro to něco dělat bude muset, to je zase na jinou diskusi :) ..."

Syn to tedy neví. On nedělal nic a dostal se na 8G. Nedělá dál nic a má samé jedničky (vyjma tedy češtiny).

Každopádně tuhle diskuzi končím. Už jsem tu dnes strávila hodně času.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:22:29)
tak příjemný prozření, až se jednou potká s něčím, kde se bude muset učit, o to horší dopad, ale já vlastně nechápu, co řešíš - syna máš na 8G i bez přípravy k přijímačkám, učit se zatím nemusí, tak kde je problém? že je líný? to není chyba, to je prsotě přirozená součást povahy většiny lidí
 Li 
  • 

Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:28:46)
"...já vlastně nechápu, co řešíš - syna máš na 8G i bez přípravy k přijímačkám, učit se zatím nemusí, tak kde je problém? že je líný? to není chyba, to je prsotě přirozená součást povahy většiny lidí..."


Aleluja. Díky za pochopení. Já nic neřeším. Já jen napsala, že vysoké IQ není zárukou životního úspěchu a ilustrovala jsem to na lenosti syna. To ty jsi mi hned začala radit a rozproudila tuhle diskuzi, ve které se já jen už následně bráním. Já tu nic řešit nechtěla.
~x~
 Dana 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:57:45)
A naopak, zcela průměrná inteligence spojená s pílí, ctižádostivostí a vysokým sebevědomím zajistila jednomu našemu známému velmi dobře placené manažerské místo. Je to takový sběrač titulů z vysokých škol a to soukromých, protože státní VŠ ekonomickou v Praze neudělal. K tomu je drzý a suverénní, všude se nacpe a myslí si o sobě, že je nejlepší z nejlepších. Nevím, zda si dělal test IQ, ale podle zkušenosti s ním v soukromí, bych si tipla, že víc než 100 mít nebude.
 Inaaa 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:12:51)
Jojo, vidím na dceři, papír je ji na nic, když je linej lajdak.

Nevím jak motivujíci je třeba Mensa gymnázium.

Vím jen o dvou advokátkach, kterým tam chodily děti, ale zkušenosti nevím.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:57:04)
nadání má tři složky, minimálně, a to je inteligence, tvořivost a snaha

a samozřejmě má vliv i okolí, a tm zase nejen ten člověk sám a jeho snaha, ale i rodina a zároveň i škola -a ta to často kazí
 Kahlan+5 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:04:18)
Yuki, s temi slozkami nadani je to opravdu tak. My jsme syna nakonec vzali na IQ test kvuli tomu, ze zacal byt kvuli jedne "pedagozce" hodne vydeptany, zoufaly, zacal nemit rad skolu, pritom jsme si byli jisti, ze chytry je. Projevoval inteligenci a tvorivost, nicmene snahu pouze u veci, ktere ho bavily. No nechci to tu rozebirat, ale problem byl hlavne v ADHD (vyrusovani, vykrikovani. Nastesti spade to te skupiny deti, ktere z toho vyrostou, opravdu kazdy rok bylo viditelne zlepseni. A kolem tech 11 let pribyla i ta snaha ve vecech, ktere ho nebavi. Ale vzeslo to od nej samotneho, my jsme s nim nikdy ani nehli, kdyz neco nechtel. Jinak dcera chtela jit na testy do Mensy hlavne kvuli tomu, ze je tam bracha, no tak jsme ji tam vzali:-) A kdyz nekdy propada diky vlastni perfekcionalisticke povaze chmuram a rika, ze je blba, tak ji zamavame papirem, ze opravdu neni:-)))
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:07:09)
s temi slozkami nadani je to opravdu tak

já vím, jen to někdo nechce slyšet :)
když se jediná z nich mine, tak je po nadání, nebo aspoň po použitelnosti nadání

ne že by to ale nešlo změnit, jen to dá šílenou práci, třeba změnit přístup sebe k děcku, to je asi to nejtěžší ze všeho, to ostatní se dá měnit aspoň o něco snadněji

 Inaaa 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 13:10:20)
To samé dcera, sice v Mense, ale na školu flakac.
 Martina, 3 synové 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 10:55:36)
má se teda rodič vzdát dalšího vzdělávání

U nás to bylo naopak: kluk má poruchu učení a vadu sluchu. Dojem dělá hrozný. Když jsme zjistili, že má IQ dost vysoké, byli jsme motivováni s ním pracovat. ~b~
 Clary 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:16:49)
Intelekt dítěte lze změřit již v předškolním věku.
 Myšutka* 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:19:41)
Má to smysl, pokud je to součást celku.
Vysvětlím na svém synovi - dokázal řešit úlohy z matematiky z vyšší třídy, dokázal bez problémů zopakovat složité pasáže z knih, které mu někdo předčítal, četl "průměrně" a dělal celkem hloupé chyby v pravopise. Podle známek bych nikdy netipovala problém, ale cítila jsem, že je "něco" špatně. třeba jeho úporná snaha číst knížky mi neseděla s tím, jak ho to vyčerpávalo a jak pomalu četl.
V poradně mi pak řekli, že svoje "dys" poruchy překrýval právě vysokou inteligencí. Makáme spolu jak šroubci podle rad naší úžasné kamarádky a najednou čte knihy bez větších potíží, angličtina se zlepšila, pravopis taky... Navíc mu osvícená paní učitelka vyšla vstříc a čtvrtou třídu v matice neproflákal, ale řešil náročnější úlohy, v dějepisné části vlastivědy si chystal referáty na zadané témata atp. Naopak u diktátů mu nechávala víc času, aby si ho po sobě přečetl svým tempem.

Takže když to shrnu - působil jako průměrné dítě bez větších průšvihů, teď se posunul hodně vpřed a to, co nás nakoplo to řešit a proč to řešila i paní z poradny bylo, že výkon neodpovídal intelektu.
 aky 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 11:51:30)
...že někdo už na ZŠ v prvním stupni hodnotí intelekt dítěte
Nas poprosila skola, ci by nemohli dietatu zmerat IQ, pretoze vyrazne vynikalo a potrebovali zistit ""specialne"" schopnosti, na ktorych rozvoj sa chceli zamerat.
 12.11diskuterka15 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:04:57)
Aky - mohu se zeptat, na jaké schopnosti, jestli na matematické či jiné?
 aky 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:11:58)
... jestli na matematické či jiné?
Matematicke.
 Drop 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:25:56)
" potrebovali zistit ""specialne"" schopnosti, na ktorych rozvoj sa chceli zamerat" tak to jestli je dítě matematicky nadané vidí ve škole při matematice, ne? A jak se škola zaměří na rozvoj speciálních svhopností? Jako když je dítě zaměřené na matematiku, tak co s tím bude škola víc dělat, když přinesou papír z psychologický poradny?
 aky 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:31:37)
... Jako když je dítě zaměřené na matematiku, tak co s tím bude škola víc dělat, když přinesou papír z psychologický poradny?
Bez do poradne, dones papier a uvidis.~3~
 libik 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:01:16)
No naměřit mým dětem 110, vzdám se nejen jejich vzdělávání, ale i dětí samotných.~;)

Myslím si, že rodiči iniciované měření intelektu během školní docházky je chorobné a svědčí o tom, že je rodiče nedokáží přijmout takové, jaké jsou.
 Rodinová 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:01:52)
A 110 je hodne nebo malo~t~?
 Wicca + wička 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:13:03)
A vidíš - po půlročním tlaku učitelky dceři pomohl až ten papír. Do té doby učitelka nechápala, že počítat 2 + 6 je nuda pro dítě, které chápe zlomky, násobí a počítá se zápornými čísly - a že raději vybarvuje nebo se prostě vypne. ~d~
 12.11diskuterka15 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 14:28:54)
Podle mě hodně rodičů chce, aby se zjistilo, že jejich dítě má IQ nad těch 110.
 Yuki 00,03,07 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 14:35:55)
jentak, z tebe mluví zkušenost, a to je to, co nikomu nepředáš, dokud si to nezkusí

je málo rozpoznaných dětí s nadáním, zatím to fakt jsou jednotlivci (v ročníku), a dvojí výjimečnost ještě míň, takže je fakt málo lidí, kteří ví, o co jde
 Arka 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 12:43:28)
IQ nic neznamená, důležitější je vyváženost schopností, včetně sociální inteligence a paměti. K dítěti se musí přistupovat individuálně. Tedy dítě bych testovat nedala (pokud by po tom samo netoužilo). Mám vysoké IQ a prakticky nulovou paměť. Paměť mám pouze emoční, cokoli je spojeno s pocitem (kladným) si pamatuji, zaručuje mi to šťastný, život, protože všechno špatné zapomínám. Inteligence mi asi pomohla vystudovat VŠ, vzhledem ke své paměti bych to asi nedala ~:-D
 Delete 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 15:36:18)
Mně kdysi dělali IQ test jako součást přijímacího řízení do matematické třídy. Nejdřív byla matematická soutěž, něco jako matematická olympiáda, potom ty IQ testy v PPP a pak ještě klasické přijímačky opět s úlohami, co bývají v MO a Klokanovi.

Hodnotu IQ z tehdejší doby neznám, ani nám ji neříkali.
 luthienka 


Re: Lze měřit intelekt dítěte na ZŠ, popř. je to k něčemu? 

(21.9.2015 16:22:08)
Ja po tom nepatram. A podporuju je bez ohledu na IQ.
Syn podle nejakych tests, co delali ve skole ma 147. U dcery nemam tuchy a je mi to jedno.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.