| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak řešit opakované krádeže v družině?

 Celkem 20 názorů.
 Wicca + wička 


Téma: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 17:40:19)
Ach jo. Dcera prvňák, od září několik krádeží v družině - drobné na akci, svíčka z výletu, lego figurka, dneska Furby (za dost peněz).

Ano, hračky nemá nosit - ale nikdy jí to nikdo neřekl, nevytkl, že je má, když bylo vše ok.

Ty první dvě krádeže navíc byly u komodit, které ten den potřebovala/přinesla z výletu.

Tu lego figurku vyřešila starší zkušená vychovatelka do druhého dne - přesně věděla, za kým jít a co říct a hračka byla na světě. Ptala jsem se dnes slečny vychovatelky, jak to bude řešit, řekla, že je hledali, že třeba někde vyplavou... ~q~ Mrzí mě Furby, ale víc mě štve opakované krčení ramen vychovatelek a řešení bez angažovanosti a přesahu: "Třeba to někde vyplave..."

Ve výuce se dceři nikdy nic neztratilo, jen v družině.

Nechci to nechat jen tak a přitakávat klimatu zlodějin... Co byste dělali vy?
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 18:13:53)
Jasné, Šuplíku, dcera si to sama vyvodila. Jenže to neřeší krádeže peněz na akci nebo svíčky, kterou si dopoledne udělala na školním výletu... Já jsem smířená se ztrátou, ale vadí mi přístup u prvňáka - "když někdo něco ukradne, my to budeme chvíli hledat v krabici na hračky, oni si to schovávají (!) a pak čekat, jestli to nevysublimuje..." Chtěla bych, aby s dětma mluvily, že to není ok apod.
 2.10xb-116 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 21:12:23)
nemyslelas desublimaci misto sublimace...?
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 0:57:42)
Díky za upřesnění, ježto jsem vzdělání humanitního, kejkle lučby a fysiky jsouce mně ztajeny... ~8~
 Beruška+J02A07T10 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 19:51:22)
dcera je taky prvňák, taky si nosí občas nějakou hračku do družiny, taky občas má nějakou korunu.. včera dokonce měla asi 10 párů naušnic... které dostala od kamaráda..
neztratilo se nám nikdy nic, učitelky jsou fajn a ikdyž něco tam zapomene druhý den se to tam vžřdycky najde.. je ale fakt, že dražší věci jí do školy moc nosit nenechávám, tudle ale vzala bráchovýho transformera za 700, chtěla ho ukázat kamarádovi, který je má rád.. a dorazil domů naprosto v pořádku, vcelku a neukradený

přijde mi to smutné, určitě bych chtěla řešení, prvňáčci jsou ťuňtíni.. může to brát někdo, ani třeba neví, že to brát nemá... měli by s nima o tom mluvit a ne čekat, že to někde vyplave.. nemusí se o tom hovořit jako o krádeži...
syn od kamarádky "ukradl i v osmi letech.. prostě to hrozně chtěl.. a bratranec jich měl hodně a nehrál si s tím, tak si myslel, že když jeden vezme, nic se nestane..

takže za mě, určitě jít promluvit buď s vychovatelkama.. požádat je o pomoc.. ať třeba řeknou, jestli někdo neví kde to je, neviděl to, nepůjčil si to, že je v pořádku to vrátit, že za to žádný postih není, že je potřeba se ptát, zda si to můžou půjčit.. atd.. atd..
kolikrát to jsou fatk šestileté dětičky.. a někdy neví.. co třeba je ještě úplně správné a co není
 Adda6a 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 20:30:28)
Promin ale prvnaci jsou co? Tuntini? Je kveten, to je jim temer vsem 7 a spouste i 8 let. Takhle velke deti nevi ze se nemaji brat cizi veci????
Urcite bych zadala reseni ve skole. A ano omezit noseni svych veci do druziny. I kdyz ty pripady se netykaji jenom domacich hracek ve skole ... tim spis to reseni!
 2.10xb-116 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 21:17:11)
me by fakt zajimalo, co ocekavate za reseni? Zazila jsem, ze se uzavrel pavilon, cely prvni stupen se prohledal, nikdo nesmel odejit, vsem se prohledaly aktovky a vec se stejne nenasla...

Jak chcete najit zlodeje? Fakt by me to zajimalo, protoze ja to nevim.
 Adda6a 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 22:00:21)
Tak tady v tom pripade prvnaku bych cekala nejake vysvetlovani od vychovatelek. Sama zakladatelka rika, ze jednou vedely presne za kym jit aby se vec nasla - predpokladam, ze za zlodejem.

Pred 10 lety jsem slysela od mamy zkusenost z jejich skoly. Nekolik kradezi po sobe, taky se vsichni tvarili ze reseni neexistuje. Byli to deti z druheho stupne. Po par mesicich reditel doporucil ucitelkam volat policii pri dalsim pripade. Skola se zamkla, zavolala se policie, vychazet mohli deti pouze po kontrole, deti z inkriminovane tridy nemohly domu. Rodice byli informovani pres sms ze se resi kradez a nikdo nepujde domu. Par nervoznich rodicu vyhrozovalo rediteli I policajtum u dveri, reditel odolal, po nekolika hodinach se vec nasla.
Tuhle paradu bylo treba zopakovat jeste jednou za par mesicu, kdyz nekdo zase testoval, co si muze dovolit. Pak jiz k zadne kradezi nedoslo nasledujicich nekolik let. Zrejme rodice konecne poucili svoje pubertalni milacky, ze krast se nema, kdyz to 8mi letym nedokazou vysvetlit.
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 0:38:45)
Díky všem, Adriano, tobě obzvlášť. V téhle fázi nečekám, že se musí nutně najít ukradená hračka, ale systémové řešení typu "krást je ohavné". To mi vadí nejvíc, že se pasivně "čeká na Godota".

Dám vědět, jak jsem pořídila s vedením. Díky!
 Winky 
  • 

Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(27.5.2015 20:27:28)
Urcite neschvaluju kradeze apod, ale na uvedeni do obrazu proc mozna druzinarky neresi veci aktivneji - spousta deti veci ztraci a zapomina sama, ovsem jsou schopni tvrdit, ze jim to urcite nekdo vzal (a inkriminovana vec se treba nachazi primo v jejich vlastnim batohu). Znam to moc dobre u syna, kolikrát jsem ja sama hledala u nich ve třídě/druzine/šatně..., a ty backory/penal/tabulka/modelina nebyly k nalezeni a pak se opravdu odněkud vykulily. Ted jsem zase videla v ZUS velkou krabici "ztratuy a nalezy", ve ktere byly I boty, cely natoh, zimní bunda... Ty děti to nejspíš ne postrádaly, rodiče měli věci možná za za ztracené a třeba i za ukradené...
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 0:49:37)
Díky za podnět, bohužel pro mě irelevantní. Všechny naše zkušenosti s pozbytím věci byly krádež, jen v jednom případě rychle a správně řešená. Dcera je dost pečlivá, ale není hlídací pes... ~q~
 Karel 
  • 

Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 12:40:42)
zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,

§ 2945

Škoda na odložené věci

(1) Je-li s provozováním nějaké činnosti zpravidla spojeno odkládání věcí a byla-li věc odložena na místě k tomu určeném nebo na místě, kam se takové věci obvykle ukládají, nahradí provozovatel poškození, ztrátu nebo zničení věci tomu, kdo ji odložil, popřípadě vlastníku věci. Stejně nahradí škodu provozovatel hlídaných garáží nebo zařízení podobného druhu, jedná-li se o dopravní prostředky v nich umístěné a o jejich příslušenství.

(2) Neuplatní-li se právo na náhradu škody u provozovatele bez zbytečného odkladu, soud je nepřizná, pokud provozovatel namítne, že právo nebylo uplatněno včas. Nejpozději lze právo na náhradu škody uplatnit do patnácti dnů po dni, kdy se poškozený o škodě musel dozvědět.

...
 Karel 
  • 

Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 13:40:23)
V případě oblečení, penálu, pomůcek, kapesného zanechaného v aktovce během oběda, ale i mobilu jde určitě o věci, které se běžně do školy vnášejí. V případě dražší hračky na prvním stupni je to s otazníkem, tam by šlo o to, zda to není zakázáno školním řádem. Jde ovšem o pojem "dražší", což se může lišit podle vrstvy rodičů apod. V každém případě půjde o několik principů:

- Důkazní břemeno je na škole po řádném nahlášení, sepsání protokolu a předání kopie rodičům - škola nesmí odmítnout věc sepsat (zažili jsme a vyměkli jsme).
- Když tak zaslat doporučeně i s konstatováním na neprovedení protokolárního zápisu (potom škola nemůže namítnout, že se věc nestala, když se jí nezabývala).
- I tak je třeba zdůraznit, proč byla věc odcizena, a ne třeba ztracena ("před obědem tam ještě byla, viděla ji v kapsičce sktovky, když brala čip...")

- Je výslovně vymezeno, např. ve školním řádu, kam si mají děti tu kterou věc odkládat? (ukradené boty ve třídě by neprošli, pokud nejdou přímo ze třídy na TV)
- Dal učitel nějaký, třeba i odlišný pokyn?
- Byla nějaká zvyklost, kde si děti věci nechávají (ve třídě, na hřišti pod stromem)?
- Bylo špatné ukládání tolerováno? (povinnost konat dozor, dítě není plně svéprávné, spoluzodpovědnost dozoru)

U věcí dražších půjde o přiměřenost. Mobil je dneska běžný a úplný zákaz ve školním řádu by byla si možný jen tehdy, pokud by škola určila místo na bezpečné odkládání (a to nikoli skříňky vyloupitelné zezadu šroubovákem...).

Kapesné, vybírané peníze, "fondy" apod. - není-li určeno místo, ŠKOLA RUČÍ. I třeba za peníze na odpolední kroužek apod. v přiměřené míře. Přiměřenost nastavuje i sama škola svým jednáním ~d~ (1000 Kč na učebnici jazyka, apod., 1500 na kroužek... vybíráno hotově).

Tablet, notebook - hodně záleží na školním řádu (který by imho neměl obsahovat neručení, spíš zákaz) - pokud ale notebook byl třeba na schválenou, nebo tolerovanou prezentaci (netolerovat = učitel by měl aspoň verbálně napomenout) , projekt, nebo byl obsažen v IVP (návrhu), tak už se škola nezřekne odpovědnosti. Jo a pan ministr svými veřejně prezentovanými nápady prohlásil mj. tablet za přiměřený...~g~

Napadlo mne ještě, že bych u vlastnoruční svíčky pro rodiče uplatnil cenu zvláštní obliby, prostě odškodnění za vztahovou újmu, což může být kytka mamince, čili 100 Kč? ~:-D

Problém je, zda krádeže ve škole kryje pojistka školy.
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 14:28:53)
Karle, díky moc ~;((, odpoledne jdu řešit s vychovatelkou. Dám vědět.
 Karel 
  • 

Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 15:02:18)
Čekám, že se na mne sesypou učitelé: Jenže problém není v tom, že děti něco vnášejí do školy (to je normální a spravedlivé, není-li to nůž, škola není věznice). Problém je, že se tam krade.

A to, že oni nemají páky na řešení (a že nemají) je věc mezi školou a státem, že třeba není v zákoně možnost osobní prohlídky dítěte a řada dalších věcí.
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 15:11:08)
Souhlas. V téhle fázi jsem smířená, že se věc nemusí najít, principielně mi ale vadí, že mi krádež 1. vychovatelka neřekla při osobním předání dcery a čekala, jestli se to dozvím; 2. řešila s dětmi krádež pouze hledáním hračky, a to jinde, než byla ukradena; 3. že mě konejšila, že mám čekat, že hračka někde "vyplave". Kurnik, to je přece materiál k etické výchově přinejmenším... ~o~
 Alraune 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 16:32:12)
myslím, že etická výchova zrovna tomuhle nezabrání vůbec.
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 16:41:00)
Jde mi o využití aktuální situace, aby vychovatelky pomohly dětem učit se ze zkušenosti, ne to nechaly vyhnít.
 Karel 
  • 

Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 17:29:39)
myslím, že etická výchova zrovna tomuhle nezabrání vůbec.

Krádežím ano. Na prvním stupni se ještě s dětmi dá pracovat, lze s nimi řešit morální problémy/dilemata proč (ne)krást a co to způsobí.

Co se týče zabordelení, tak nakonec i tam to znamená, že:

1) nějaké jiné dítě si půjčí hračku bez dovolení (může a nemusí jít o etický problém - nemusí vědět, že není školní, možná by školní měly být nějak označené, třeba modrým proužkem z dola apod.);
2) někdo ji nevrátil majiteli (což je nevšímavost a může to bolet toho druhého);
3) majitel si musí uvědomit, že ´přinesením hračky mezi školní sám riskuje, že ji někdo uklidí se školními (a to, jak toto řešit je také praktický problém).

A z diskuse nad tímto v kroužku může vyrůst další inspirace a nápady.
 Wicca + wička 


Re: Jak řešit opakované krádeže v družině? 

(28.5.2015 16:34:35)
Tak nevím, co si o tom myslet... Furby se prý našel večer při úklidu úplně jiné části družiny, kde si děti včera nehrály, dcera uklízečky chodí do paralelky.

Tak doufám, že jsme se všichni poučili ~5~

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.