Monty |
|
(17.4.2015 13:59:37) libiku, jsem matka línýho kreativního inteligenta, kterýmu to hrozí, pokud se nenaučí učit a nepřekoná svou patologickou lenost. Jeho jediná výhoda je, že mu jdou jazyky, takže může jít skládat ty bedny v Tescu mimo území ČR. A navíc jsem pes, kterej mu s případnýma trojkama na vysvědčení vůbec nedovolí dělat přijímačky na gympl. I když si muž myslí, že by pro něj byl neúspěch dobrá životní zkušenost.
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:04:38) "A navíc jsem pes, kterej mu s případnýma trojkama na vysvědčení vůbec nedovolí dělat přijímačky na gympl." proc?
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:07:17) Aleno, protože trojkaři na gympl nepatří. Když někdo není schopný soustavný a poctivý práce, tak se nemá ztrapňovat a lézt někam, kde očividně nemá co dělat. Mít dobrý známky jen z toho, co člověka baví a co mu jde, to není žádný kumšt.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(17.4.2015 14:14:42) tak ony ty známky taky postupně ( s porovnáním základka - gympl) míří dolů. Nejdřív na dvojky až trojky, pak na trojky, pak na jednu čtyřku a tak. Ti , co šli už s trojkami, většinou začali gympl rovnou na čtyřkách nebo už propadli
|
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:25:18) to me teda sokujes, tak "zkostnatelym" nazorem.:) Ty co se diteti do veci nepletes? :) POkud to ma vytvorit tlak na syna, aby "pridal", tak to chapu. Pokud to myslis vazne, tak tomu moc nerozumim. Nevim, "soucasna" skola chce od deti spoustu nesmyslu, na zivot v podstate nepripravuje, clovek tam travi spoustu zbytecneho casu. Mam pocit, ze kdyz ma nekdo dite s talentem, zajmem a vuli k praci aspon v tom co ho bavi, ktere by mohlo v oboru vyniknout, je to velky dar. Muze tedy odpoledne travit tim v cem je dobry a muze ho to jednou zivit - anebo muze odpoledne prokrastinovat dejmetomu nad definici jednoho molu . Byt v necem opravdu vynikajici a ostatni odbyt nezbytne nutne na trojku a tim padem odlisit, co je dulezite, neni vubec k zahozeni. Obavam se, ze je to zivotaschopnejsi nez vseobecna snazivost.
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:30:41) Aleno, říkáš mi totéž, co ve středu jeho učitel. Ale já fakt chci, aby se sebou něco udělal a už nevím, jak jinak to zařídit, takže se uchyluju k zoufalým výchovným pokusům typu "zákaz přijímaček". Kdyby měl problém - dejme tomu - s dějepisem, tak na to kašlu, ale matiky se nejde tak docela zbavit, ať už by studoval cokoli.
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:33:58) Gratuluji k dobremu pedagogovi! :) A je nutne aby tu matematiku ovladl ted ? Vnitrni motivace je nejsilnejsi a potrebne to dite ovladne az shleda, ze to potrebuji - take to bude mnohem efektivnejsi.
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:38:37) Aleno, je v šestce. Jestli chce jít na ten šestiletý gympl, tak musí. Jasně, ještě jsou čtyřletý gymply, takže teoreticky nějaký čas má, ale čím dřív, tím líp. Pro něj. Prostě buď si do konce roku opraví matiku na dvojku, nebo ztratí minimálně další dva roky na základce. Sice na slušný základce, ale bude muset obětovat francouzštinu a zbytečně se učit německy.
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:44:24) Ale na ten sestilety chce on, ne? Neni to pro nej dost motivace?
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:48:50) Aleno, jasně že chce. On byl naštvanej sám na sebe už kvůli osmiletýmu gymplu. Taky pak šel do sebe a v pololetí v šestce přinesl krásný vysvědčení. Jenže očividně usnul na vavřínech, nebo jak to nazvat, a zas s tou matikou skončil tam, kde byl. Fakt sorry, že to tu zasírám OT, ale fakt mě to naštvalo. Hlavně proto, že jeho otec je líný jako veš a já v tom vidím ty jeho geny. Velice inteligentní, sečtělý, přemýšlivý člověk, ale patologicky línej. Nechci, aby syn skončil stejně.
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:51:35) Ja te chapu. Jen me prekvapilo, ze bys mu zakazala prijimaci zkousky :).
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:52:50) Aleno, to je čirá bezmoc, co mu mám jinýho zakázat, abych ho aspoň trochu motivovala?
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:56:01) Ja vim, ze v tomhle veku je to cira bezmoc, jen me zajimalo, jestli bys ho k tem prijimackam fakt nepustila. A samozrejme trojka z matiky neznamena, ze se na skolu dite nedostane. Nenamotivovala by ho nejake "oborova" autorita?
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:58:32) Aleno, jaká? Všichni přírodovědci, se kterými kdy mluvil mu řekli skoro totéž - že s matikou na přírodovědě bojuje kdekdo. Jenže s ní asi nebojovali v šestce na základce, což nevím, jestli synovi tak úplně doteklo. Navíc on je šíleně sebekritickej, a když ho někdo chválí, tak mu nevěří a zpochybňuje to.
|
Alena |
|
(17.4.2015 15:06:25) Nevim, co by na nej platilo. Nekdo potrebuje spis kratkodobrejsi cile. U nas bych asi vymekla a proste to s nim jednou tydne delala na zaklade nejake dohody, abych videla, ze tomu rozumi (znamka by mi asi byla jedno, ale patrne by to melo v tomhle smyslu prislusny nasledek).
|
|
|
|
Alena |
|
(17.4.2015 14:57:07) A ty po nem chces zlepsit jen matiku nebo jeste neco?
|
Monty |
|
(17.4.2015 14:59:28) Aleno, matika by mi úplně stačila, protože okecávací předměty si okecá, s tím problém nemá.
|
|
|
|
|
Juldafulda |
|
(17.4.2015 14:56:47) Monty mam asi podobne ladeneho syna jako ty, chytry, premyslivy, napadity, ale liny a desne se sebou spokojeny )).
|
Monty |
|
(17.4.2015 15:00:57) Juldofuldo, to potěší, že v tom člověk není sám. On ale se sebou až tak spokojený není, je dost perfekcionista, ovšem jen v tom, co sám pokládá za důležitý. Matika mezi to bohužel nepatří.
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(17.4.2015 17:31:05) vidíš, já zase dětem spíš vyčtu trojku z dějepisu, než z matiky. protože znalost dějinných souvislostí považuji za naprostou životní nezbytnost a navíc si nemyslím, že je potřeba mít na dějepis nějaké zvláštní buňky. co se technického myšlení týče, tak tam podle mne holt není každý stejně obdarován. / I když, na druhou stranu, velice záleží na způsobu, jakým se matematika učí - když se učí dobře, tak i slabý žák má lepší výsledky, než když se učí blbě a mechanicky.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(17.4.2015 17:28:14) "trojkaři na gympl nepatří."
ale kecy v kleci. tohle přeceňování výpovědní hodnoty vysvědčení je nesmyslný
|
Monty |
|
(17.4.2015 17:29:38) Ráchel, jenže já nehodnotím vysvědčení, ale jeho přístup. Známky jsou jen výsledek toho přístupu.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(17.4.2015 17:31:32) a myslíš, že tím, že mu zakážeš dělat přijímačky, tak se jako začne učit?
|
Monty |
|
(17.4.2015 17:39:37) Ráchel, podala jsem mu to tak, že pokud se sebou něco neudělá, tak ho přestávám podporovat v nějakých plánech do budoucna, protože si bude muset zvykat na životní standard prodavače v Albertu. Nejde o to, co mně osobně připadá "důležitý", ale střední školy pokládají za důležitou matematiku. To, že je výbornej v tom, co ho zajímá, mu od tý matiky nepomůže, nikdo mu nedá výjimku. Já to nechtěla dělat, fakt ne. Ale nemám jinou možnost. Ten "zákaz přijímaček" je jen součást. Vím, že mu to vadí. Teď je otázka, jestli mu to vadí až natolik, že se do tý prdele kousne, anebo rezignuje a smíří se s tou kasou v supermarketu.
|
Monty |
|
(17.4.2015 20:16:02) Šuplíku, ne, nevadí. On si totiž tím přístupem k učení svoje věci už sám "vyřešil" - a já se na základě toho rozhoduju. Navíc, když ty přijímačky bude chtít dělat, můj souhlas k tomu nepotřebuje.
|
Monty |
|
(17.4.2015 20:21:48) Pelíšku, tak mu to podepíše otec. Je jeho zákonný zástupce stejně jako já. Nepotřebuje snad oba podpisy.
|
Tragika |
|
(17.4.2015 20:39:36) Monty, i trojkař ze ZŠ může mít na gymplu kolikrát lepší vyhlídky, než premiant. Osobně znám holku, která byla na třech šestiletých gymnáziích první u zkoušek. Jedničkářka. V prváku propadala ze dvou předmětů. Naopak hodně trojkařů si polepší, nebo se fakt drží na stejné příčce.
|
Monty |
|
(17.4.2015 20:42:23) Tragiko, tak asi jde taky o předmět. Podle mého názoru je matika na gymplu poměrně zásadní věc. Kdyby syn měl averzi k dějepisu nebo občanský výchově, bylo by mi to dost fuk.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 20:45:05) Monty, - připadá mi, že syn je docela vyhraněný, proč vůbec zvažovat gympl?
Jen dotaz, bez rýpání.
|
Monty |
|
(17.4.2015 20:49:48) Ter, no, a ona snad na nějaké škole není matematika? Když pominu umělecký školy?
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 20:53:16) Na některých bývá stále, ale ne jako hlavní předmět.
A třeba u Tvého syna jsem myslela právě ty umělecké školy. Proč ne tam?
|
Monty |
|
(17.4.2015 20:59:34) Ter, upřímně - rodič obvykle nechce, aby dítě opakovalo jeho vlastní chyby. Rozhodovat se po gymnáziu je přece jenom trochu jiný, než se rozhodovat ve 14 - 15 letech. Pokud nepůjde na gympl, půjde cestou nejmenšího odporu, tj. na výtvarku, ale s tím jsou spojená určitá rizika, který si i syn sám uvědomuje a nijak moc nadšený z toho není. Já to tu jednou řešila a pak jsem se ho na to doma ptala, nabízela jsem mu, ať si to přečte, ale nechtěl... v podstatě mi řekl, co tam zhruba bude a nespletl se.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 21:08:20) psala jsi, že ho zajímá biologie...
Sice podmořská, ale přeci. Výtvarničinu (vzhledem k tomu, že víte, že ne, dobře NE).
MMCh, já spíš hledám cestu, výtvarničina může být koníček, ale biologie jsou přírodní vědy... na většině SŠ zase matika.. spojeno s chemií.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:13:11) Terezo, nejen podmořská, tím začínal jako prcek. Zajímá ho zoologie, antropologie, paleontologie. Tím myslím, že se tomu dobrovolně věnuje ve volným čase. Nic z toho bez matiky studovat nejde.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 21:17:16) bez matiky ne, ale nemusí to být stěžejní předmět.
MMCH - tak zkuste doučko... nadšených studentů matiky, co umí leccos vysvětlit je dost.
A že ho nebaví? Třeba bude, když najde cestu a souvislosti. Zkušenost mám praktickou - dyskalkulik jak vyšitý a jak ho něco nebaví nebo nejde, hází flintu do obilí.
Poslední slečna na doučování je modrooká hodná blondýnka a synek matiku mrská jak v životě ne.
Takže taky možnost.
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(17.4.2015 20:57:50) Monty, nebo holt bude herec.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:01:23) Tragiko, herec ne - absolvoval pár komparsů a pravil, že o práci, kde se pět hodin na něco čeká a pak pět minut něco reálně dělá nemá zájem.
|
Tragika |
|
(17.4.2015 21:04:42) Monty, řekni prosím synovi, že herec studuje divadelní herectví a jen malé procento z nich dostane příležitost ve filmu. V divadle jsou časové prostoje velmi mizivé.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:09:00) Tragiko, jenže divadelní herci mají na divadle malý gáže, což je pro syna dost zásadní důvod, proč nechtít být herec. Když s tím asi před dvěma lety přišel, tak jsem mu samozřejmě nějaké základní informace obstarala. Na druhý straně, kdyby si měl vybrat mezi malým platem za hraní na divadle a sezením za kasou v supermarketu... asi by bral to herectví. To by ho aspoň bavilo.
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(17.4.2015 20:56:23) Monty, jestli si ví s příklady rady a je jen pomalý, tak v tom nevidím zásadní problém. Jen u těch zkoušek bude mít asi smůlu, když musí vše odevzdat v časovém limitu. Myslím si, že jestli se nedostane ze sedmičky, tak mu pak bude doslova hořet koudel za prdelí a začne na zlepšení matiky intenzivně pracovat. V opačném případě by totiž musel manuálně pracovat a to líné lidi k smrti děsí.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.4.2015 21:05:21) Tragiko, já jsem to pochopila tak, že není jen pomalý, ale že nemá zautomatizované postupy, a to vidím jako problém. Ono i to pomalé tempo samo o sobě by bylo problém, nikdo na něj čekat nebude
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:16:33) Anett, pochopila jsi to správně. On nad tím příkladem prostě přemýšlí, místo toho, aby ho vyřešil. To už dělal na prvním stupni, že hledal nějaký svoje postupy a diskutoval s učitelkou, proč se něco řeší takhle a ne nějak jinak. A s tím by byl na gymplu nahranej, samozřejmě.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:24:15) maargitt, tvrdí, že to chápe, tak uvidíme, jestli to chápe doopravdy a tu matiku si opraví.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:30:12) maargitt, snažím se o to. Byla jsem teď na rodičáku za jeho třídní (ČJ/matika) a speciálně se jí ptala na to, jestli má smysl mu nějak šlápnout na krk, aby zvládl ty přijímačky, nebo ho nechat být. Protože kdyby byl blbej, tak se nevzrušuju, na blbýho by měl známky krásný.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:37:11) maargitt, no, syn netvrdí, že to umí (asi je už na tuhle fázi moc velkej), on má spíš jen pocit, že to co neumí a co se nechce učit, protože mu to přijde nezajímavý a zbytečně náročný, to nějak okecá, ale nedochází mu, že matika se okecat prostě nedá. Přesně to vystihl jeho zeměpisář. Řekl mi, že na něm přesně vidí, kdy vypne, protože ho probíraná látka nezajímá, a přemýšlí si o nějakých svých věcech, a kdy ho to naopak zajímá - protože když ho něco zajímá, tak opravdu "fest".
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:26:01) Mmch., já mu tedy místo prodavačky v lahůdkách dávám jako alternativu "sedět za kasou v supermarketu", protože rukama ve smyslu řemesla se živit nemůže, to by si nevydělal ani na slanou vodu.
|
|
Kaipa |
|
(17.4.2015 21:45:56) Jak to může chápat syn Monty, když sama Monty dodnes žije v přesvědčení, že co ji neba, to nedělá. Kruh se uzavřel.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:47:04) Kaipo, jenže já, na rozdíl od syna, umím něco, co mne celkem slušně živí. Až to bude umět i on, ať si klidně dělá jen to, co ho baví. Zatím si toho ale ještě moc nevydělal.
|
Kaipa |
|
(17.4.2015 21:50:22) Kde bereš tu jistotu, že chce vydělávat? Třeba to bude takový bohém, že prachy ho zajímat nebudou, nedá se jimi svázat a bude žít s minimálními náklady. Klidně jako bezdomovec, ale SVOBODNĚ.
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:53:45) Kaipo, tak trochu ho znám, abych věděla, že ho peníze - resp. možnosti, který přináší - zajímají celkem dost.
|
Kaipa |
|
(17.4.2015 21:59:44) Tak potom musí sednout na prdel (pardon), zatnout zuby a ten příklad, kdo a kam dojede dřív, když vlak vyjede z bodu A ve tři a auto z bodu B v květnu, prostě v limitu vypočítat.
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:03:08) "Tak potom musí sednout na prdel (pardon), zatnout zuby a ten příklad, kdo a kam dojede dřív, když vlak vyjede z bodu A ve tři a auto z bodu B v květnu, prostě v limitu vypočítat."
Kaipo, ano, přesně tohle od něj chci. A chce to od něj i jeho matikářka a budou to chtít u přijímaček.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2015 21:53:05) Ostatně, psala jsem to Ter - nechci, aby opakoval moje chyby. Taky jsem nechtěla dělat, to co dělám, ale byla to "cesta nejmenšího odporu". A mrzí mě to. Jenže, a v tom je rozdíl, pro mne ta cesta nejmenšího odporu byla snadná, protože umím něco, co není až tak úplně běžný. Takových, kteří umí to, co můj syn, je dost, tím se tak snadno neuživí, konkurence je velká.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 21:55:16) Monty.. nevím, zda jsem tě názorem neotrávila,
ale není možnost zkusit to z druhé strany? Tak vysvětluješ, co se dá, ale mnoho oborů lidských činností může mít jistý půvab, když se poznávání toho oboru ujme někdo, koho to baví.
Děláš - co můžeš, matika je nutná. Tak prostě najdi někoho, kdo ho pro ni trochu víc zaujme než aktuální opruz.
Nakonec umění s matikou dost souvisí, Leonarda určitě zná :-D
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:00:34) Ter, já ti rozumím. Jenže jeho právě baví jen to, nad čím může přemýšlet SÁM. Ona by ho určitě bavila i matika, kdyby si měl to řešení sám vymyslet. Jemu dělá problém "postup - aplikace - výsledek". Je fuk, že by vymýšlel vymyšlený, je prostě takový analytický typ. Zrovna nedávno mne překvapil, když jsme se bavili o "brusičích jazyka českého"; řekl, že je zajímavý, že brojili proti převzatým slovům z němčiny a přitom skládali slova podle německýho vzoru. Jeho baví hledat souvislosti, přemýšlet nad nimi. Nebaví ho nic, kde se od něj chce, aby něco dělal mechanicky a "na čas".
|
Alena |
|
(17.4.2015 22:05:49) Ona by ho určitě bavila i matika, kdyby si měl to řešení sám vymyslet. Jemu dělá problém "postup - aplikace - výsledek".
to se mu nedivim, je to kandidat na Hejneho system.
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:09:34) maargitt, ona ho naštěstí většina věcí baví. Když se po něm nechce, aby přitom cokoli počítal. V prvním pololetí ho bavila i fyzika. Teď přišel, že už je to horší, protože se po něm zase chce, aby počítal.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 22:15:05) podle mého bys mu přes trojky měla dát příležitost zkusit přijímačky.
Netuším, zda je dá, nebo nedá, to je jiná nota, než jsem zažila já, třeba mu budou ty nesmysly vylučovací metodou (omluva všem, co to dávají) - vyhovovat.
A naopak třeba překvapí tebe i sebe.
A tam třeba bude jiný způsob výuky.. myslím, že o dost volnější, nakonec přezkoušet ho mohou individuálně u tabule kdykoliv.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.4.2015 22:27:26) Terezo, nevím, jak kde, ale u nás na gymplu tedy volnější způsob výuky není Spíš naopak. Ale mé děti si pochvalují, že tomu rozumí, takže je ten systém asi kvalitní a efektivní. Ale samozřejmě, když někoho něco zoufale nebaví, nemusí ho nadchnout ani nejlepší učitel. Moje děti také mají neoblíbené předměty, které je asi bavit nezačnou, i kdyby se učitel stavěl na uši.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 22:36:05) VOLNĚJŠÍM způsobem výuky jsem myslela to, že netrvají na přesném a stejném postupu, dojde-li student postupem svým ku shodnému a správnému výsledku.
Prostě prostor k jinému řešení se shodným výsledkem.
|
Ropucha + 2 |
|
(17.4.2015 22:43:45) Terezo, aha, už chápu. Ale nevím, jestli to tak funguje, osobně se do matematiky raději moc nepletu
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(17.4.2015 22:11:31) Ano, je ve zkusebnim modu. Ale clovek, ktery hodne chce, by se asi dokazal k materialum dostat.
|
|
|
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 22:12:21) To je ale právě nedostatek některých ZŠ...
že výsledek je buď opsaný, nebo - kde jsi to vzal?
Vlastně na toto jsme narazili, že jsme dyskalkulika, dokud jsme stíhali - prostě učili po svém. Pak psal i postup, ale NESCHVÁLENÝ POSTUP, UČÍME SE TO JINAK. Takže já procenta počítám přes 100vky, on musel nějak přes 10-tky, Bůh ví, co to je...
Nebo kouknul a viděl, měl výsledek. .. nevím, co má za kombinovanou vadu, dlouhé vzorce jsou pro něho složité, on si je nějak zjednodušoval bez znalostí těch základních postupů....
Možná by tvůj syn na gymplu velmi překvapil.
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:15:40) Ter, myslím, že jeho učitelce by nevadil "jiný postup", kdyby ty příklady vypočítal v daném časovém limitu. Jenže hledat půl hodiny postup a vypočítat s ním jeden příklad z pěti je jaksi... neefektivní, při písemce.
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 22:18:42) no a možná právě proto gympl správná volba.
Já bych ani trojkaři nebránila. Nakonec nebránila jsem ani synovi, co ho raplo, že zkusí přijímačky na gympl v době, kdy už na ně všichni dřeli půl roku.
Co nás to stálo? Přihlásil se. Přijímačky udělal, ale brali 30 dětí, hlásilo se 180 a byl něco kolem 70-tky :-D
Jeho resumé - že to chtěl zkusit no :-D.. "no mami, nevím, proč to tak prožíváš a že máš nervy? , já to chtěl jen zkusit"...
|
|
|
|
|
|
Kaipa |
|
(17.4.2015 21:57:36) ...nechci, aby opakoval moje chyby.... To bych od tebe, Monty, fakt nečekala. Zkušenost je nepřenosná, takže tady asi nepořídíš. Můžeš ho strkat před sebou jako sáňky, stejně si nakonec udělá, co chce. Dřív, nebo později. Dopřej mu taky tu svobodu, pokud je to pro tebe taková modla, jak tady roky prezentuješ (svoboda, ne syn).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NovákováM |
|
(17.4.2015 20:54:14) ano.. jak můj případ, tak mé sestry, aktuálně synů.
Prostě proč se učit, když to jde samo? :-D
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:21:27) Šuplíku, co nechápeš? Že se někdo rozhodne na základě rozhodnutí někoho jinýho?
Syn se rozhodl kašlat na matiku a já se díky tomu taky nějak rozhodla.
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:26:26) A co vám na tom přijde tak dramatického? Asi to nechápu. Vždyť on si pořád může dělat, co chce. Stejně jako já. A já holt nechci, aby se hlásil na gympl s trojkama. Když bude on chtít, tak si sežene podpis od otce, nepotřebuje moje požehnání.
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:30:07) Tak to ale nejde zakázat, to jsem se jen nepřiměřeně vyjádřila.
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:32:41) maargitt, my si asi nerozumíme. Když napíšu "dělat si, co chce", myslím tím věci adekvátní věku dítěte. Dvouleté dítě si např. nemůže dělat, co chce, protože by se přitom mohlo zabít nebo zmrzačit. S postupujícím věkem se ty možnosti jaksi mění.
|
Monty |
|
(17.4.2015 22:35:36) maargitt, jasně, ale jestli to udělá nebo neudělá, to jaksi neovlivním. Nabídla jsem mu nějaké možnosti a on si může vybrat. Já se za něj učit nebudu a ani nechci.
|
Epepe |
|
(19.4.2015 13:08:48) S křížkem po funuse, ale musím se Monty výjmečně zastat. Její logiku naprosto chápu: syn se mohl svobodně rozhodnout, zda se A) bude dobrovolně a sám učit matiku a bude mít odpovídající výsledky nebo B) neprokáže dostatečnou odpovědnost za vlastní život a výsledky budou mizerné, a pak je zcela na místě, aby odpovědnost rozhodování převzali rodiče ... Mně to přijde naprosto legitimní.
Akorát bych se přimlouvala za to, že je Stáník ještě docela "malej" a měla by existovat třetí možnost a to pomoc se školou, která přinese lepší výsledky a Stáník se bude moci ČÁSTEČNĚ podílet na rozhodování
|
Epepe |
|
(19.4.2015 13:17:24) Tak to nevím, já si přečetla všechny příspěvky Monty v této diskuzi, a o tom, jestli se synem učí nebo ne, podle mě nepsala ...
|
Epepe |
|
(19.4.2015 13:27:26) Šuplík, a kde to psala?
|
|
Epepe |
|
(19.4.2015 13:28:42) A jasně, že nejde se jen učit - jde o to převzít odpovědnost. A někdo na to má dřív, někdo později. Nejde na to vzít mustr.
|
|
|
|
|
Vaitea |
|
(19.4.2015 13:19:56) ..neprokáže dostatečnou odpovědnost za vlastní život a výsledky budou mizerné, a pak je zcela na místě, aby odpovědnost rozhodování převzali rodiče ....
Hm, ve 12 neprokázal dostatečnou odpovědnost za vlastní život, jak překvapující.... "Rozhodování převzali rodiče a má podobu zákazu...
By mě zajímalo kam, na ty formulace chodíte (neprokáže dostatečnou odpivědnost za vlastní život). Neuniká vám trochu , že se bavíte o dítěti? A vaše odpovědnost má podobu zákazu, namísto pomoci.
|
Epepe |
|
(19.4.2015 13:26:49) Můj problém to není, já píšu obecně svůj názor na tyto situace, tak možná proto působí formulace příliš obecně nebo strojeně.
Možná vás to překvapí (mě to také často překvapí), ale skutečně dost rodičů (samozřejmě to není žádný reprezentativní vzorek, pouze pozorování jednotlivých případů z praxe) si myslí, že dítě by se mělo učit samo. Někteří rodiče považují za samozřejmost, že se dítě má připravovat samo už od 5. třídy, což mi přijde úplně šílené, ale je to tak. V sedmičce, osmičce už mají pocit, že se o školu, kromě schůzek, nemají starat už vůbec. Většina těch rodičů pochází z rodin, kde panoval tento názor už v předchozích generacích. Když pak dítě pomoc skutečně potřebuje, je provázena buď stresem, křikem, atd., nebo větičkami typu: "Tos měl ale umět už dávno!", "Vidíš, já ti říkal/a, že tu písemku nenapíšeš", apod., takže dítěti se příště žádat o pomoc pochopitelně nechce. A vzniká začarovaný kruh. Ale je taky spousta dětí, které tu domácí přípravu samy zvládnou ... a proč je v tom případě přehnaně kontrolovat?
|
Kudla2 |
|
(19.4.2015 14:13:34) tak já si taky myslím, že by se děti měly učit samy ještě dřív, než od 5. třídy, vlastně si ani pořádně nepamatuju, jestli jsme se s nima kdy učili.
oba mají samý, to starší už na gymplu... proč by to mělo bejt špatně, když to funguje?
|
Kudla2 |
|
(19.4.2015 14:25:54) Šuplíku, ano, taky to považuju za štěstí.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.4.2015 15:11:34) Šuplíku, tak to já sleduji známky pečlivě, několikrát týdně, společně s dětmi. Abychom pořád věděli, na čem jsme. Ale co probírají, co mají za úkol, kdy píší testy ... to nesleduji, to si musí sledovat děti samy. A samy se na to připravovat. Teprve v případě špatných známek se zajímám, v čem je problém.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.4.2015 14:19:41) Kudlo, ano, i dříve, než od 5. třídy.
|
|
|