annonymka |
|
(22.8.2014 13:05:48) Ahojte, dneska mě rozzuřila klientka (v mém městě známá firma, postrach všech lidí v mém oboru). Takže to tu potřebuji vyventilovat. V rámci zachování anonymity nechci být moc konkrétní, ale představte si situaci, kdy paní zhotovíte např. zubní protézu - domluvíte se na materiálu, barvě,...a po zhotovení si jí paní odmítne převzít, protože se jí nelíbí ta barva, kterou vám předtím odsouhlasila a kterou sama chtěla. Potom se j í ale nelíbí ani materiál, který také chtěla. Má zaplacenou pouze minimální zálohu, která nepokryje náklady na výrobu ani z poloviny a doplatit a vyzvednout odmítá. Domluvíte se s ní, že jí to předěláte, objednáte další materiál a paní druhý den přijde, že to tedy přeci jen zkusí. Proklínáte se, že jste materiál objednali zbytečně, ale v duchu jásáte, že se té krááááá (lovny) konečně zbavíte. Ovšem nezbavíte. Druhý den je tu znovu, že to chce předělat, protože to opravdu "nemůže mít" - byla to zkonzultovat u konkurence (shodou okolností narazila na mladíčka neznalého zdejších poměrů a netušícího, jaký bič si na sebe plete), který ji řekl, že jsem ji špatně poradila. Paní mi tu vyhrožuje čoikou, že bude reklamovat mé špatné poradenství....Na zabití. Dnes teda domluveno předělání (pouze za doplatek na jiný materiál, bez započítání práce). Příští týden si to jde vyzvednout a už se předem děsím, jak to dopadne. A přemýšlím, jak jí slušně a důrazně poslat do oněch míst - tak, aby pochopila, že příště už sem nemá lézt.
|
Martina, 3 synové |
|
(22.8.2014 13:12:20) Zubní protéza je velmi citlivá záležitost - nejsem prudivý zákazník, ale v tomhle případě jo.
|
annonymka |
|
(22.8.2014 13:15:13) Nešlo o protézu, to bylo jen přirovnání - přišlo mi to takové nejpodobnější...
|
. | •
|
(22.8.2014 13:16:52) Tipuju, že děláš paruky. u takovéhle klientky jen vše písemně, zálohu si říct velkou, nebo žádat platbu předem. Tak nejspíš vypadne sama.
|
annonymka |
|
(22.8.2014 13:18:15) Ne. Ale těsně vedle. TA paruka je mnohem výstižnější k tomuhle tématu než ta protéza.
|
|
annonymka |
|
(22.8.2014 13:19:46) A písemně to dávám všem - všem vypisuji zakázkovou kartu, kde mají rozepsané vše, na čem se předtím se mnou dohodli...
|
Citronove koliesko |
|
(22.8.2014 13:50:25) Mas od nej pisomne potvrdenu farbu, material...? Ak ano ziadala by som najprv uhradit to co si objednala a az potom by som sa bavila o uprave a dalsej cene za upravu (peniaze vopred a pisomne potvrdit pozadovane zmeny). Ak nie tak pisomne vopred dohodnut zmeny polozku po polozke, zobrat zalohu, zatnut zuby a vec opravit. Dotycnu uz ako zakaznicku bud nebrat alebo vsetko pisomne a platba za material vopred.
|
|
Lexi. |
|
(22.8.2014 15:56:14) Jestli to od ní máš podepsané, vůbec bych se s ní nebavila - chtěla jste toto, tady to máte, doplatíte mi XY Kč, pokud ne, předávám Vás exekutorovi.
|
|
Pam-pela |
|
(22.8.2014 17:04:40) ...a pokud to máš závazně vše vypsané včetně toho, že záloha je nevratná, že bude doplacena do toho a toho termínu, a pokud výrobek odpovídá zadání a je možno to doložit, pak jedině soud. Některé lidi to vyděsí včas.
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(22.8.2014 13:17:30) Zubní protéze není podobné nic, to je produkt naprosto odlišný od všeho: není to spotřební zboží, je to část těla.
|
mil007 |
|
(22.8.2014 13:38:21) Zvážila bych, jestli se mi nevyplatí být na ni ztrátná. Předala ji původní, podle mě vyhovující "zuby" a řekla ji narovinu, že tímto považuji záležitost za vyřízenou a o další spolupráci nemám zájem.
|
|
|
|
Dana |
|
(22.8.2014 16:47:03) Toto jsem zažila několikrát. Je dobré nechat pacientku všechno odsouhlasit a podepsat, každý výrobní krok. Potom může těžko něco namítat. Pokud se o takové osobě ví předem, že je potížistka, tak ji vůbec nepřijímat. Dnes již nejsou obvody, jako za socializmu, tak je možné zavčas takovou osobu vyhodit. Fakt jsem dnes šťastná, že již to nemusím dělat a podobné stresové situace řešit.
|
|
|
Roya |
|
(22.8.2014 13:47:48) Do budoucna by asi bylo dobré mít od klienta podepsané, že souhlasí s uvedeným materiálem, barvou atd. (jako třeba jsem musela předem podepsat souhlas s rozměry závěsu, co bude lícová strana apod., když jsem si ho nechávala ušít)
|
|
Carollyn |
|
(22.8.2014 14:31:37) Jeden známý řekl nepříjemnému zákazníkovi, že on je soukromý podnikatel a má možnost si klienty vybírat a s ním nechce mít už nic společného. Raději na něm tratil.
|
Pam-pela |
|
(22.8.2014 17:02:40) Carollyn, já si nejsem tak jistá. Pokud má podnikatel veřejnou provozovnu, klienty si vybírat jaksi nemůže...nebo může, ale tak, aby nepoznali, že si je vybírá.
|
|
|
Cimbur |
|
(22.8.2014 15:35:41) Bohuzel jedna osoba z meho blizkeho okruhu dela podobne veci a nema nahled a diky sve osobnosto ho nikdy neziska.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(22.8.2014 16:18:51) já už bych ji vyrazila ( slušně) poprvé. Vytasila bych odsouhlasenou a podepsanou objednávku a bylo by. Ať se třeba soudí
|
|
Pam-pela |
|
(22.8.2014 17:00:42) Annonymko, nejlepší takovouhle zákaznici poslat ke konkurenci .
Jsou lidi, kterým se člověk nezavděčí, i kdyby je poponášel. Člověk s nimi stráví přehršel času a buď pouze bez výdělku, nebo se ztrátou, nebo se ztrátou a ještě s veřejným odmítavým ohodnocením.
některé poznám, jak promluví, někteří překvapí časem
|
|
Líza |
|
(22.8.2014 17:42:59) Vidím, že máte velmi přesnou představu, bohužel u nás na to nejsme vybaveni, vy budete potřebovat lépe vybavené pracoviště, je mi líto. ;)
|
annonymka |
|
(22.8.2014 22:18:33) Lízo děkuji. To je přesně to, co jsem potřebovala. Začínám se na to příští setkání s paní těšit.
|
|
|
Moncaka |
|
(22.8.2014 17:56:28) Jednoduše, mít nastavené zálohy tak, aby to pokrylo cenu za materiál a za práci. Aby až klient couvne, tak ty netratíš. Jako něco na míru, co už neprodáš nikomu jinému, mít zaplaceno komplet, pokud je to možno prodat někomu jinému se slevou, tak záloha ve výši té slevy.
|
|
Monika |
|
(22.8.2014 21:51:52) Pokud je pro tebe důležitější, už ji nikdy nevidět než dostat zaplaceno, tak bych řekla "tady je výrobek, který jste si objednala", očekávám jeho zaplacení nejpozději do .... A pokud by nezaplatila, můžeš jí třeba i žalovat, jestli se Ti chce, ale v každém případě už si u tebe nejspíš nenechá dělat nic dalšího, resp. kdyby náhodou chtěla, tak je lehké jí říct, že dokud nezaplatí minulou zakázku, nemíníš řešit nic dalšího ... Pokud se budeš snažit vyhovět za každou cenu, nejspíš si bude stále vymýšlet a hlavně chodit stále znovu
|
|
louda |
|
(23.8.2014 22:13:04) Doporuč ji, ze znáš nekoho, kdo by velice dobře dokazal naplnit jeji originalni pozadavky, a posli ji ke konkurenci :)
|
|
|