Lída+2 |
|
(13.5.2014 17:29:39) Delete, tak to by byla katastrofa pro mé děti...starší je tupoň na AJ, NJ mu jde lépe, ale tu má jen na tom gymplu...říká, že na Zš, by to s nějakým třídním učitelem vůbec neučil...má spoustu věcí blbě zažitých....strašně těžko se je odnaučuje....
a přitom zbytek mu jde skvěle...
A né všude jsou nějak zaměřené Zš....spíš nejsou než jsou....
|
Delete |
|
(13.5.2014 18:11:13) Lído,
pro mě by to taky znamenalo, že bych se na gympl nedostala . Přesto si myslím, že ten jazyk by tam měl být, ostatně testuje se i ve srovnávacích testech 5. tříd, že jo ....
A právě proto, že ty jazykově zaměřené základky nikde moc nejsou, tak tyhle na jazyky nadanější děti (zatímco v matice jsou třeba jen lehce nadprůměrné) nemají kam jít. Na gympl neprojdou, protože tam je převálcují ti "matikáři". Zbývá jen platit jim jazykovky .
Já třeba nikdy nepochybovala, že naše nejstarší na gympl patří. Dneska už je to vidět, v sekundě to vypadá na jednu jedinou dvojku, aniž by musela hnout prstem (zatímco někteří spolužáci jsou i na čtyřkách), doma fakt nic nedělá . Přesto sítem neprošla a na gympl (jiný, ale podle výsledků státních maturit rozhodně ne špatný) se dostala až v druhém kole. Možná by na jiném gymplu měla víc dvojek nebo musela alespoň něco dělat mimo školu, ale na gympl prostě patří (zatímco o dvojčatech si to nemyslím a mám je tam z jiných důvodů....možná překvapí, ale zatím si myslím, že po kvartě půjdou jinam ). A to je holka ročník, kdy proti současné době bylo dětí málo. Jen holt je příliš všestranná, to nadání pro matematiku není tak výrazné (ale třeba matematickou olympiádu dělala a dopadla slušně, v okrese byla přesně v polovině, domácí kolo měla nejlepší ze třídy, říkal učitel).
|
Delete |
|
(14.5.2014 12:43:16) Milado, víceméně tak. Nejvíc, co doma dělala, bylo IKT, programují v Pascalu a tam potřebovala s něčím pomoct. Jinak pokud mají úkol, řeší ho ráno, když čeká, až bude moct do třídy (má tam asi půl hodiny). Laborku doma dodělávala snad jednu, jo, vlastně píše čtenářský deník, tam musejí mít nejen tu knihu, ale i o autorovi, nosí z toho jedničky podtržené . Není to žádný vyhlášený gympl, kde by se nezastavili, ale zase se vysloveně neflákají, navíc ona začala domů chodit nadšená z jednotlivých předmětů, už loni z matiky (dělá i dobrovolné úkoly), letos z biologie...učí se cestou, na to je to dojíždění dobré, nebo o přestávkách.... Ale rozhodně to není nějaká pravidelná příprava, že člověk sedne k úkolům, pak vezme učebnice, projde si věci na další den..... A vzhledem k tomu, že učitelé měli na třídních schůzkách vysloveně potřebu ji pochválit, tak asi opravdu nějak vybočuje. Pro mě je tahle příprava - nepříprava nic, protože jí to doma nezabere žádný čas. To už ho víc věnuje nástrojům a že ani na ty se nepředře . Jinak loni měla trojku z dějepisu a zeměpisu, těžce jí to nebavilo, a to je u ní asi rozhodující faktor.
|
Slonisko |
|
(14.5.2014 12:55:59) Delete, omlouvam se za OT, mohla bych ti napsat email? Ceka nas vyber gymnazia pristi rok, a prijde mi, ze mas dost prehled a tusim, ze jsi stejny okres. diky
|
Delete |
|
(14.5.2014 12:58:59) Slonisko, jasně, napiš.
|
Slonisko |
|
(14.5.2014 16:37:25) Delete, díky. máš meil.
|
|
|
|
Delete |
|
(14.5.2014 18:01:44) Milado,
holka jezdí autobusem. Nedělá se jí špatně, na rozdíl ode mě, takže pokud si něco potřebuje přečíst, tak si to přečte. Často je to ale jen knížka na povinnou četbu.
Pak má ve škole tu půlhodinu, než můžou do třídy, takže co vím, tak třeba matiku dělá zásadně tam. A vzhledem k tomu, že fakt od pololetí z matiky nepřinesla jinou známku než jedničku (přičemž zisky jsou 110 % apod., protože kromě povinných udělá často i dobrovolné příklady), tak ať si je tam dělá.
Češtinu jí občas podepisuju, ale nekontroluju. Ze slohovek její češtinářka "slintá", ty občas doma píše, ale spíš že je nestihla ve škole.
Prezentaci taky nějakou dělala (třeba na IKT na Twitter), ale to je tak jednou za pololetí.
Laborky píšou v ruce, většinu ve škole, doma jen dodělávají, co nestihli.
Angličtinu se neučí prakticky vůbec, tu chytá ve škole, co vím, tak se akorát jednou před pololetím s manželem připravovala na písemku.
Zeměpis nevím, kdy se učí a jak moc kouká do mapy, slepé mapy asi taky nějaké psali, ale ona s tím evidentně, na rozdíl ode mě, problém nemá.
Nejhorší je právě ten dějepis, který ji nebaví a nezajímá, tak tam jede na dvojku s tím, že sem tam chytne z písemky trojku. Neřeším. Vzhledem k celkovým výsledkům to nepovažuju za podstatné .
Jo, letos už mají chemii, jednu hodinu týdně. Když probírali jednotlivé prvky a jejich názvosloví, tak jí stačilo to, co dělali ve škole . Ale asi se je neučí latinsky (my jsme třeba v mat. třídě latinské názvy umět museli).
Takže nejvíc času tráví tím IKT. Nejdřív měli psaní všemi deseti, a ač hraje na klavír, tak samo jí to rozhodně nešlo, a teď programují, což pro ni taky není úplně jednoduché. Ale už to taky zvládá. V IKT je v té "lepší" skupině (rozřazovali je na začátku sekundy), stejně tak v angličtině.
|
Delete |
|
(14.5.2014 18:33:24) Milado,
no ale jsou to zcela nahodilé záležitosti, jednou za čas. Ale to je asi jiným vnímáním domácí přípravy na vyučování. Vím, že některé děti doma sedí nad sešitem nebo učebnicí a buší si do hlavy pojmy, vzorce, slovíčka...třeba jen deset minut denně, ale pravidelně, bez toho by nedokázaly napsat písemku ani na trojku. A není jich zrovna málo. Takže to "nicnedělání" beru jako to, že stačí jen plnit požadavky ve stylu "vypracuj", "dodělej", "přines", ale co se týče získávání vědomostí, tak stačí to, co dělají ve škole a plnění těch úkolů, kterých není nijak moc.
Teď mi holka ukazovala, co dělají ve fyzice (zvukové jevy). Oni to ve škole proberou, pak jim učitelka řekne, kde to najdou, prý si to mají vytisknout a vlepit do sešitu. No a holka řekne, že to dělat nebude, protože by to stejně ztratila, ale že to umí a že ji to zajímá. A mně strašně vyhovuje, že nikdo neřeší, že si to do toho sešitu nevloží, že podstatné je právě to, že to umí.
|
|
|
|
|
|