Alias | •
|
(22.10.2013 8:20:30) Qweeerty, "to neni synem, to je modernim skolstvim ktery na zakladkach je delany pro holky a ne pro kluky tudiz pro vetsinu kluku je to nuda a opruz."
Ad system delany pro holky - mam dceru v prvni tride a je to uplne to same, co popisuje Evzicek. Dcera ma imunodeficit, je to obrovsky zaber, skolni tempo je rychle, je pak unavena, nemocna tzn. dost velke naroky na pripravu doma. Je to zatez i psychicky - pro ni je to opruz, i pro nas - jak ji motivovat, jak doma nahradit, co ve skole zmeska.
Rekla bych, ze skola je delana pro blize nespeficikovany okruh deti . A to jsme vyber skoly peclive planovali, protoze pri jeji nemocnosti jsme tusili pruser...
Evzicku, neporadim, taky se s tim pereme. Tak snad jen poselstvi, ze v tom nejsi sama.
|
Eržika. |
|
(22.10.2013 8:33:26) Qeerty, ale Evžíček má syna s VD, a také nejsou všechyn děti nadané...
Nicméně stávající "běžný" systém se mi také nelíbí, a syn chodí do montessori, a přesto má obdobné problémy jako Evžíčkův, i když jsou eliminovány především odlišným způsobem hodnocení a neporovnáváním dětí.
|
Juldafulda |
|
(22.10.2013 17:03:40) Tak ono co se kluku tyce, vseobecne jsou to uz takovi dominantni samecci, ve skolce meli vic prostoru pro hru, ukazani kdo je silnejsi, kdezto ve skole to funguje uplne jinak. Pani ucitelka neni na jejich "vytahovani" zvedava a navic se v te skole po nich taky uz neco chce. ). Narozdil od holcicek, ktere nemaji tolik problem se prizpusobit, udelat pi ucitelce radost ). Navic spousta kluku muze pred tema holcickama takovym tim pocitem, ze to jde holkam jednoduseji nez klukum.
|
Tragika |
|
(22.10.2013 19:27:27) Juldofuldo, nesouhlasím s tvým zobecňováním popisovaného. Máš dceru? To jen tak pro zajímavost.
|
|
|
|
Kamisi |
|
(22.10.2013 10:36:30) Tuten - zmenit nudu na "chci to umet?" - to jde jen tehdy, když si dítě svobodně vybere, co se chce učit. Ve chvíli, kdy je v tom nucení, tak to nefunguje, je to jako bys mu říkala "musíš chtít". To jsou nejčastější argumenty našich dětí (13,14). "jak to můžu dělat rád, když to nechci dělat vůbec". Mám děti zvídavé, chytré, učí se rády - ale musí v tom spatřovat smysl a nesmí v tom být nucení (nemluvě o dalších demotivujících aspektech školského systému). Vždy je zajímá něco jiného než co se zrovna probírá ve škole, jiná témata, jiné zásadní věci - společenské, politické, na tom všem by se mohly učit i dějepis, zeměpis a ostatní předměty, jen v jiných souvislostech - nemůžou, protože je důležitější dodržovat osnovy, které někdo kdysi vymyslel. Brr, je mi z toho nanic.
Co se týče montessori - nefunguje v našich poměrech právě kvůli nutnosti dodržovat osnovy. Původní montessori systém byl založený na úplné svobodě učení, u nás je napasovaný na náš školský systém. Je to lepší než klasická výuka, ale zároveň v zásadním aspektu vzdálené původní myšlence.
|
|
|