| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Reklamace kalhot kvůli rozbitému zipu

 Celkem 23 názorů.
 Mortadela 


Téma: Reklamace kalhot kvůli rozbitému zipu 

(2.3.2013 12:19:23)
Jsem naštvaná. Šla jsem reklamovat dceřiny kalhoty, protože se rozbil zip. Prodavačka mi řekla, že na zip se záruka nevztahuje, že prý jim to řekli na obchodní inspekci. Podle mě je teda zip nedílnou součástí kalhot a je nezbytný k jejich správnému fungování. Tak jak to, že za něj nikdo nenese zodpovědnost? Vždyť ty kalhoty můžu vyhodit. Jak to teda je? Fakt nemůžu reklamovat kalhoty kvůli rozbitému zipu?
 houstička 
  • 

Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:43:12)
Pouze kopíruji,

Dobrý den. Koupila jsem dceři zimní bundu a po 4 dnech se rozbil zip.Když jsem ho šla do obchodu reklamovat, bylo mi řečeno, že na zipy se reklamace nevztahuje. Má na to obchodník právo?Děkuji

Zip je součást výrobku, není jediný důvod, aby se na něj reklamace nevztahovala. Reklamujte a trvejte na výměně bundy (§ 616 občnaského zákoníku)
 Lassiesevrací 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:44:57)
Jo a ještě bych jim řekla, ať mi to daj písemně, že to pošlu do telky pro pobavení. Do Černých ovcí, nebo jak se to jmenuje.
 Mortadela 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:54:12)
Díky, já si hned říkala, že je to blbost, taky jsem na reklamaci trvala a když baba viděla, že nehodlám sbalit kalhoty a vypadnout, tak mi reklamační lístek vypsala a kalhoty vzala. Jenže teď mám obavy, že tam za měsíc přijdu a ona mi kalhoty vrátí s tím, že reklamace nebyla uznána. ~:( Jak se zachovat pak? Obchodní inspekci to asi zajímat nebude, je to nějaký ťamanský obchod, na to asi zvysoka dlabou, ne?
 Martina, 3 synové 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:56:01)
Nedlabou na nic - rozhodně bych se na ně obrátila. ~R^
 houstička 
  • 

Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:01:03)
No dlabou na dost věcí i když v médiích to prezentují jinak, ale po reklamaci by měl prodávající uvést důvod proč nebyla uznána, podle výsledku bych se pak obrátila dál na ČOI a zmínila se také o celní správě, to by majitele obchodu mohlo hodně zajímat.
 houstička 
  • 

Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:11:38)
Ještě kopíruji:

Pokud nebyla bunda ještě 6 měsíců stará, mohla jste žádat výměnu za nové zboží.
Pokud by nastal problém volejte třeba naši poradenskou linku 900 08 08 08.
 Mortadela 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:25:57)
Houstičko, moc děkuju za cenné informace. Tuhle věc dotáhnu do vítězného konce. ~j~
 houstička 
  • 

Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 21:43:12)
Vůbec není zač a držím pěsti :o)
 Janina&2 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:45:29)
tak nefunkcni zip mi byl do ted vzdy jako reklamace uznan (zahranici)
asi bych upozornila na to, ze mi pri prodeji nebylo receno, ze zaruka se vztahuje jen na cast vyrobku, protoze kdybych to vedela, tak bych si kalhoty nekoupila.

pri jedne problematicke reklamaci, jsem reklamovala u vedouciho a i ten delal problemy, takze jsem se ptala, na centralni adresu a kam mam reklamaci poslat. asi videl, ze nedam pokoj a reklamaci nakonec prijal. ukazalo se, ze bylo pouzito niti ze spatneho materialu a tyto nite se v perove bunde pri suseni v susicce srazili o tretinu(navod na suseni v susicce byl natisteny uvnitr bundy - pani se prvne ohrazovala, ze mi rikala, ze to mam susi jinak a ne podle navodu v bunde)
 ..maya.. 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:53:23)
můžeš~;)
 Mortadela 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:57:13)
Díky, já si to taky myslím a babě nevěřím. Snažila se mě odradit s tím, že jim to prý řekli z obchodní inspekce a že je to stejné, jako kdybych si koupila zip v galanterii. Na to jsem opáčila, že jsem si nekoupila zip v galanterii, ale jako součást výrobku a jestli jim někdo něco takového nakukal, pak si z nich buď dělal legraci, nebo si to špatně vyložili.
 Martina, 3 synové 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 12:59:35)
To jsou argumenty! ~a~ Kdyby sis koupila zip, tak bys ho reklamovala v té galanterii, což může výrobce kalhot udělat taky. ~q~
 Mortadela 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:02:43)
No, ono jim to asi u lidí docela prochází, baba tvrdila, že neberou ani bundy kvůli rozbitému zipu, takže už takto asi odpálkovali leckoho. Až dneska narazila na mě. Dcera mi pak venku obdivně řekla, že jsem fakt hustá a že jednou chce být taky tak neporazitelná. ~t~ Asi chtěla říct asertivní, jenže to slovo nezná. To uznání mě potěšilo. Nicméně je mi jasné, že reklamace mi nebude uznána, budou si trvat na svým, ale jsem rozhodnutá prudit a pro poučení je potrápit.
 Kubula K. 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:33:46)
Já jsem zažila v obchodě s obuví, že tvrdili paní, které se po 14 dnech odloupnul podpatek, že se na něj záruka taky nevztahuje. Paní se nenechala odbýt a trvala na tom, ať to vezmou do reklamace, což udělali.Jak to dopadlo nevím, ale vím, že zkoušej kdeco. Podpatky i zipy do záruky samozřejmě spadají. ~q~
 Mortadela 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:42:09)
Ano, vypadá to, že je to teď oblíbená finta obchodníků jak odradit lidi od reklamací.
 Perseia 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:35:45)
Doporučuji se s konkrétním případem obrátit přímo na Sdružení obrany spotřebitelů - dá se vyřešit i telefonicky.
Na ČOI si také můžete zavolat - pouze informativně, bez podávání podnětu k prošetření.
Určitě poradí pár paragrafů, ev. právnických pojmů, kterými pak můžete u prodejce argumentovat (to má i psychologický efekt - nikdo na prodejně přece neví, zda máte jenom načteno nebo máte přímo právnické vzdělání).

Příbuzné se osvědčilo v případě problémů upozornit na to, že pokud se nedohodne přímo na místě, předá celý "případ" svojí pojišťovně právní ochrany (její syn má u DAS pojištěného jenom psa :-)~:-D~;).
 Mortadela 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:41:20)
Souhlas - psychologický efekt je bezva věc. ~;) Naučím se zpaměti příslušné paragrafy a vydrbu já s nima - za trest, že chtěli vydrbat se mnou. ~2~
 Perseia 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 13:58:43)
Já vždycky už preventivně, tzn. při samotném prvním sepisování reklamace, chodím do obchodu zásadně s roličkou papírů A4 v ruce, kde mám z netu stažených a barevně vyznačených (to podtržení je důležité) pár čísel paragrafů + nějaký ten vhodný právnický obrat přímo ze zákona.
To mi připomnělo, že bych měla "svou roličku" po asi třech letech aktualizovat, protože už začíná drobítko salátovatět~y~.

Loni jsem po měsíci užívání šla reklamovat krásnou a praktickou peněženku (cena cca 500 Kč), u které se zcela vytrhl druk ze zapínání i bez jejího přetěžování(nebyla nabitá drobáky, různými papírky ani bankovkami~:( ). Pořád se vymlouvali, kličkovali, nereagovali a tak přesně po uplynutí 30ti dnů jsem si jako svědka přivedla kamarádku (bez jakéhokliv komentáře, zda se jedná o sestru, pracovnici inspekce, prostě úplně beze slova) a vrácené peníze se na pultu ocitly ještě dříve, než jsme přešly celou diagonálu obchodu~j~.

Ze zákona je záruka 24 měsíců, tak proč ji nevyužít. Obchodník jistě škodný nebude - vrátí takovou "šustku" přímo výrobci nebo si ji v rámci možností odepíše (drobnější položky).



 anexa 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 14:08:01)
to se tedy mýlíš. Pokud dodavatel (výrobce) reklamaci neuzná a na prodejně si zákazník vyřve vrácení peněz, nikdo se s ním bavit nebude a dotyčnou věcí si může tak akorát víš, co....
Tys reklamovala vytrhnutý druk, ale jsou lidi, co si věc používáním zničí, používají ji tak dlouho, dokud není naprosto dodrbaná (i když by měli donést věc na reklamaci při prvním kousku poškození) a požadují výměnu nebo vrácení peněz, protože délku 24měsíců si vykládají tím stylem - rozbiju, dodrbu, poškodím.... a když už to nepotřebuji, tak jim to vrátím a oni mi vrátí peníze...
 pepsik 
  • 

Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 14:11:09)
Reklamovala jsem v hervisu bundu kvůli rozbitemu zipu, a to po roce nošení. Okamžitě mi nabídli bud opravu nebo peníze. Syn je konzerva a jinou bundu nechtěl, takže jsem zvolila opravu. Po 14 dnech jsem dostala bundu s perfektně vymenenym zipem, oprava nebyla absolutne znat
 Majda a Kájík 07/10 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 16:44:47)
Ahoj,

já reklamovala zip na zimních botách a vrátili mi prachy...~4~zkouší kdeco už koukám ~4~
 Monika 


Re: Reklamace kalhot - fakt k nim nepatří zip? 

(2.3.2013 23:30:14)
Reklamovala jsem zimní bundu, u které se rozbil zip při 2. použití, taky jsem se bála, že mi řeknou, že jsem to rozbila špatným používáním (no, ono se to urvalo při zavazování tkaniček, ta bunda je dlouhá a úzká a mně to nenapadlo), ale v pohodě, mám novou bundu (a dávám při zavazování bot extra pozor :-)). Ale pokud bys nechtěla n. se nezadařilo bojovat, tak zip jde teda normálně koupit nový a vyměnit (jestli to neumíš sama, tak možná nějaká kamarádka, příp. samozřejmě v opravně oděvů, ale aby to nestálo víc než kalhoty :-))

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.