Janina | •
|
(21.5.2009 9:42:48) Já jsem v roce 1992 byla v páté třídě. Na gymnazium jsem nešla, chtěla jsem jít na SZŠ. V šesté třídě nás zbyla polovina,ti lepší samozřejmě odešli. Ta selekce byla šílená. Já se sice rázem ocitla mezi nejlepšími, ale nebyl tam skoro nikdo s kým bych si rozumněla.Kázeň teda taky šílená, ale v době kdy se rozjíždí puberta, je to pochopitelné. Bohužel měla jsem pocit, že pedagogové nad námi zlomili hůl, věděli, že půjdeme maximálně na střední, spíše na učňák a tak se nějak moc nesnažili. Oproti tomu na gymplu měli spoustu různých aktivit i mimo školu, bylo vidět, že si s nimi někdo tu práci dává. Oni když děcka v pubertě mají pozitivní vzor v autoritě a vidí že je někdo bere vážně, tak se můžou i přetrhnout. Ti co učí na základkách jou častěji vyhořelejší, asi je to také zpětnou vazbou, učitel-žák, vzniká tak bludný kruh.
|
Jana a 2 dítka | •
|
(21.5.2009 10:08:13) Jsem asi divná. Samozřejmě chci pro své děti to nejlepší ale nevím, jestli opravdu gympl znamená to nejkvalitnější. Mám strach, že na gymplu se toho učí zbytečně moc a žádná praxe. Sama mám střední školu, manžel má VŠ. Tak nevím...
|
Alice | •
|
(21.5.2009 10:49:43) Gymnázium je dobrá volba pro děti, které se ještě nijak nespecializují a nevědí, co by chtěli dělat. Zároveň je ale potřeba počítat s tím, že pouze gymnázium nestačí - je potřeba jít dál na vysokou nebo vyšší odbornou školu a získat specializaci. Já sama jsem kolem 15 nevěděla, co bych chtěla dělat, takže jsem byla ráda, že jsem na osmiletém gymnáziu a nemusím se rozhodovat. V těch druhých čtyřech letech jsem již přišla na to, co chci dělat, a tak teď studuji na VŠ.
|
|
Tvoje horší já |
|
(21.5.2009 15:12:29) Záleží hlavně na tom, co od vzdělání očekáváte. Ale zbytečně moc učení a žádná praxe, to není pravda. Naopak, gymnázium má děti připravit tak, aby se pak mohly hlásit na jakoukoliv vysokou školu. Proto ta šíře záběru - všeobecné vzdělání.
|
Jana a 2 dítka | •
|
(22.5.2009 11:20:58) Já nevím, gympl neznám. Mám uměleckou školu a na učení jsem nikdy moc nebyla. Podle sebe, soudím tebe, bohužel. Tak se mi zdá, že nejlepší pro mé děti bude, když budou umět něco manuálně, než mít obrovské teoretické znalosti. Hrozná to matka :)
|
Marico | •
|
(25.5.2009 14:42:38) Mám gympl. Po něm jsem 4 roky pracovala, anžto jsem se nedostala na VŠ. Tvrdím, že to byly nelíp investované 4 roky. Gympl (ale asi ani žádná jiná škola) nemůže podle mě připravit na praktický život. Po čtyřech letech, kdy jsem mimojiné učila neaprobovaně na ZŠ na prvním i druhém stupni, jsem se dostala na VŠ. Patřila jsem tam k nejlepším studentům v ročníku. Bylo to proto, že jsem byla nejstarší a učitelé mi vždycky říkali, že "mám zdravý selský rozum a uvažuju prakticky". Ale tak to nebylo. Jen jsem těžila ze zkušeností z praxe, které moji spolužáci neměli. Dneska učím na VŠ. Studenti, které učím, jsou odtržení od reality, pokud si alespoň trošku "nečichnou" k práci a praktickému samostatnému životu. Nejhorší jsou ty hvězdy, kterým rodiče vyšlapávají cestičku, všechno jim zaplatí a oni se nemusí snažit. Pak najednou na škole koukají a vůbec nechápou, jak to, že nejsou nejlepší. Jenže oni si po gymplu často nespojují ani základní údaje, neumí hledat souvistlosti a hlavně nemají svůj názor a neumí ho hájit. Takže abych to shrnula, jako maminka dvou malých dětí vím, že jestli to jen trošku půjde, dám svoje děti na víceleté gymnázium, aby měly možnost si jednou opravdu vybrat, co chtějí dělat. Dám je tam proto, protože vím, jak vypadá 2. st2 ZŠ, z vlastní zkušenosti. Já sama jsem dělala všechno možné od práce na hygienické stanici, přes prodavačku, sekretářku, učitelku, baličku katalogů, překladatelku, až po asistentku na VŠ. Každá ta práce mi něco dala, a tak budu chtít i po svých dětech, aby vyzkoušely víc věcí, než se pro něco rozhodnou. Ale hlavně, aby si zkusily v praxi pracovat. Myslím totiž, že rodiče často vkládají svým dětem do hlav, co by měli chtít (jedna moje známá mi dokonce tuhle řekla, že by potřebovala, abych si promluvila s její dcerou a "vnukla jí myšlenku, kam by měla jít po střední škole"). To, co jako matka opravdu chci, je zajistit, aby moje děti měly na výběr. KDyž budou chtít jít na kuchařku nebo prodavačku, ať jdou, ale ať si to nejdřív zkusí. Dneska už to přece není tak, že to, co si člověk vybere v patnácti, pak musí dělat celý život. A myslím, že gymnázium je dobrý start. Nic víc, jen start. Dává možnost výběru ve věku, kdy už děti mohou vědět, co je zajímá, a dává i možnost po nějaké době své předchozí rozhodnutí revidovat a změnit. Ale co se praxe týče, každý gymnazista by měl povinně aspoň rok makat rukama, aby pak nad prodavači a lidmi z továren neohrnoval nos.
|
|
|
|
|
Špendlík |
|
(21.5.2009 12:43:24) Já si taky myslím, že ta selekce zavání elitářstvím. Za mých mladých let nikdo nikam neodcházel, třída byla pohromadě 8 let, nikdo nešel na "lepší". Dost lidí se dostalo na střední školu nebo gympl a vystudovali i VŠ. Neměli problémy s přijetím na školu atd. Nevím, možná jsme měli štěstí, ale pochybuju, že bychom byli vyjímka. Co se týká chování, tak jsme byli takový průměr. Myslím, že opravdu ti nadanější táhli celou třídu a úroveň prospěchu byla dobrá. Navíc si myslím, že to jaké má člověk známky na základce není žádným indikátorem úspěšnosti v životě. Navíc i dobrý řemeslník musí mít něco v hlavě aby tu práci dělal dobře. Nad každou prací se musí přemýšlet. A s tím souvisí i to odtržení o reality, lidi z víceletých gymnázií se už začínají pohybovat ve společnosti jedné skupiny lidí a nemají možnost poznat i jinou. Můj manžel například má kamarády ze základy, se kterými se stále stýká. Přitom každý z nich šel jinou cestou, každý dělá úplně jinou práci, jiné vzdělání a přesto si stále mají co říct. Vzájemně se ovlivňuje několik světů dohromady a myslím, že je to dobře. Můj brácha prolezl základku se čtverkama a šel na učňák a stejně se dokázal vypracovat, dodělal si VŠ a je úspěšný ve svém oboru. Úspěšnost člověka nezáleží na tom jestli vystudoval víceleté gymnázium, ale jestli je schopný, cílevědomý, má konkrétní zájmy a hlavně jestli je ochotný se vzdělávat i mimo vyučování.
|
Barča, 2kluci | •
|
(21.5.2009 13:21:20) No to je ten, pro mě, trošku zcestný názor. Můj syn bude příští rok končit osmileté gymnázium a v reálu stojí celkem dobře. Se spolužáky z ZŠ se stýká také a nečiní mu to žádný problém. O práznichách chodí na brigády /fyzická práce/ tak nevím jestli ve svém ohledu omezen. Pokud já vím tak za mě se teda brali nejdříve děti známých a potom ty, které na to měly /některé dokonce i kdyby byly geniální šanci nedostaly/.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.5.2009 14:08:25) no tak já jsem teda moc ráda, že mě naši kdysi dali na jazykovku a já jsem jakožto nadaná nemusela "táhnout" zbytek třídy...
|
Špendlík |
|
(21.5.2009 14:57:16) Ráchel, to je tvá zkušenost a tvůj názor. No a co by se stalo, kdyby jsi táhla zbytek třídy? Myslíš že by jsi byla horší, hůř se učila? Trochu mi vadí tvůj povýšenecký tón. To jako že na tvojí ZŠ byli samé paka a ty jsi ráda, že ses odtud dostala? No tak to je přesně to, o čem jsem psala ve svém minulém příspěvku. Jestli tě zajímaly jazyky, možná bylo hodně možností jak se vzdělávat i mimo školu. Nevím kolik ti je, tak nemůžu soudit. Myslíš, že Einstein chodil do výběrové školy? Možná si řeknete, že takový příklad sem nepatří, ale porovnej si možnosti tehdy a teď. I bez víceletých gymnázií jsou možnosti mnohem širší. Osobnost a vzdělaný člověk může vyrůst i z "normálního" dítěte z průměrným prospěchem. Možná jsme byli vyjímka, to nemůžu objektivně posoudit, je fakt, že se pár lidí ve třídě vystřídalo, ale rozhodně neodcházeli na jinou školu kvůli lepšímu vzdělání. A o tom se snad tady diskutuje. A nikdo mi nevymluví, že výběrové školy vytváření elity. O tom jsem přesvědčena. Už tak je to cejch, když postavíte někoho z gymplu a někoho kdo vyšel základku. Jak ty lidi budete posuzovat?
|
JaninaH |
|
(21.5.2009 15:15:21) Špendlíku, ale já chci, aby moje nadané děti dostaly co nejkvalitnější vzdělání v rámci systému, ne aby se musely vzdělávat "bokem" (i když zrovna s těmi jazyky je to asi nutné, protože úroveň jejich výuky není ani na gymnáziách ideální). To přece není žádné elitářství.
|
Špendlík |
|
(21.5.2009 18:34:42) Janino, v tom se asi neshodneme. Kvalitní vzdělání v rámci systému ano, ale nedělit lidi na více nadané a méně nadané. Ještě jednou opakuji, že kdo je úspěšný ve škole nebo na gymplu, ten nemusí být úspěšný v životě. Pro mě je to tak, že nadané děti jdou na elitní školy a zbytek (povl) zůstává na ZŠ, kde se na ně už každý vykašle, protože nejsou nadaní. Asi to zní drsně, ale tak to prostě vnímám. Přitom mám kolem sebe několik případů, kdy se lidi vypracovali a na základce ani na střední rozhodně nebyli nejlepší a nebyli považováni za nadané. Jestli je tvá dcera chytrá a cílevědomá, dosáhne čeho bude chtít, možnosti má téměř neomezené . Je mi jasné, že to o čem tady mluvím je čirá utopie, ale podle mě by to tak mělo být. Samozřejmě záleží na mnoha okolnostech, především na kvalitě ZŠ a tak. Je to na dlouho, ale stejně bychom to nevyřešily.
|
Lucie + 2 | •
|
(21.5.2009 21:52:04) Jenom poznamka na okraj - ony se nekdy ty nadanejsi deti jaksi vyselektuji samy, i kdyz se je snazis presvedcovat, ze to neni dobre pro jejich socialni a emocionalni rozvoj atd. blablabla. Nemyslim si, ze jde o elitarstvi, kdyz rodice chteji pro sve dite to nejlepsi vzdelani, naopak, zda se mi to celkem logicke a pochopitelne a spis by me prekvapilo, kdyby bylo nekomu jedno, kde, jak, co a s kym se jeho dite uci. Ja jsem napr. syna umistila po necelych ctyrech letech integrace na bezne /ale naprosto super/ ZS na jinou ZS do tridy pro mimoradne nadane deti. Nemam pocit, ze bych se podilela na jakemkoliv elitarstvi, pouze se snazim doprat synovi dostatek smysluplnych podnetu, dale pobyt v kolektivu podobne potrefenych deti /konecne ho nekdo posloucha, bavi se s nim a hraje si s nim/ a prilezitost zazit konkurencni prostredi a pocit, ze veci nejsou zadarmo. Taky jsem mohla poslat syna v deviti na gympl, ale to jsem prave z duvodu nizkeho veku zamitla. Druhy stupen tedy stravime na ZS a nevidim v tom ani handicap ani vyhodu, proste to je v soucane situaci a dobe to nejlepsi, co jsem mohla svemu synovi poskytnout.
|
Špendlík |
|
(22.5.2009 13:08:13) Já to na jedné straně chápu a při dnešní situaci ve školství je to logické. Ale na druhou stranu, kdyby děti byly pohromadě a byla přizpůsobena i výuka (utopie) různým požadavkům a nárokům, myslím, že by to pro všechny lepší. Holky to tady píšou, nadaní odejdou na lepší školu a ti co zůstanou už mají smůlu. Upadá kvalita výuky, atd. Navíc, kdyby všichni ti učitelé, co pracují s nadanými žáky normálně učili na ZŠ tak by možná všechno bylo jiné. Mě prostě vadí, když se lidi kastujou na "lepší" a "horší", nadané a nenadané, chudé a bohaté atd. A to mi nevymluvíš, že pokud tvé dítě jednou chodí do třídy pro nadané, tak se jeho okruh společenských styků víceméně zúžil na nadané i do budoucna. Já to prostě tak vidím.
|
SnowWhite |
|
(22.5.2009 15:51:10) Promiň ale já nechápu, co je na tom špatně? Jediné, co vnímám jako špatné je, že na ty, co zůstanou na základce se nadále "kašle", protože ti nadaní jsou už pryč....naopak by měli využít šance a věnovat se jim více, když už nezdržují ty nadané, kteří dle mého názoru trpí tím, že to, co jim je jasné napoprvé, někteří ani po sedmém výkladu nechápou..... Ta selekce je přirozená a dříve nastávala prostě až ve 14 letech po ukončení základní školy, teď může nastat dříve...to je jediný rozdíl. Proč nesdružit nadané jedince, s kterými se dá probrat více témat snáze a mají větší šanci se více vzdělat než když musí své tempo přizpůsobovat i těm pomalým? Nevidím v tom jejich chybu a už vůbec ne elitářství ve snaze rodičů dát dítěti to nejlepší možné vzdělání, na které "má" duševně .
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(22.5.2009 13:45:11) Naprosto s tebou souhlasím, udělala bych to stejně, kdybych měla na dosah vhodnou školu. To, co píšeš, ale pochopí jen ten, kdo má takové dítě doma, nebo se s ním velmi blízce setkal. Spousta lidí tohle prostě nepochopí, protože si neumí představit, že by nadané děti mohly mít nějaký problém. Já jsem vždy říkala: Půjčím ti mého syna na týden a pak diskutujme. Kupodivu nikdo neměl zájem
|
|
|
Zrzeček |
|
(22.5.2009 14:30:36) Já víceletá gymnázia zatím řešit nemusím, děti mám školkové, ale pamatuju se, jak mě hrozně štvalo, že na základce při chemii ti "chytřejší" u kterých se předpokládalo, že půjdou na gympl, psali nejtěžší písemku, ti co půjdou na ostatní střední lehčí a ti "pitomci", kteří půjdou na učňák nejlehčí. A vůbec to nebylo o tom, že já bych byla ve třetí skupině, chemie mě bavila a šla mi, ale štvalo mě, že nás chemikářka takhle selektuje.
|
Akrasha |
|
(23.11.2014 10:29:12) Chci jen napsat, že v našem školství to je tak, že do páté třídy je "normální" složení dětí -zdravé složení, chytří, normální, hloupější. Já myslím, že je to tak zdravé, děti se učí spolupráci, atd. atd.. Jenomže od 6. třídy existují gymnázia a ti nejlepší na ně jdou, to je fakt. Na zš se dramaticky sníží úroveň učiva, ale hlavně tam jde o kázeň. Opravdu je to o přežití, ten propad je strašný, upozorňuji na to, učila jsem tam a je to strašné!!! V některých třídách to ještě jde, ale v některých jde o přežití učitele a nenaučíte tam nic. Hlavně vládne klima ve třídě, že kdo by se chtěl přihlást, je divnej, takže ti dva tři žáci sedí jak oukropečkové a snaží se přežít a ostatní vládnou! Jen píši jaká je realita. Nůžky se rozvírají už od útlého věku, je to špatně, ale je to tak.
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(21.5.2009 18:46:35) Ano, to je skutečně moje zkušenost a můj názor V době, kdy jsem vyrostla, tak se to tu v naší socialistické vlasti rozhodně nehemžilo jazykovými kurzy. Chodila jsem na vesnickou školu, kde jsem nemusela hnout ani prstem a byla jsem nejlepší. Paní učitelka (mimochodem skvělá ženská) hučela do mojí matky, ať mě v té škole nenechává, že mám prostě na víc. Je jedině dobře, že ve větší konkurenci jsem se probrala a začala se učit. Ty možná doma vychováváš Einsteiny, u kterých je jedno, jak kvalitního vzdělání se jim dostane a jejich génius se stejně prosadí. Já jaksi (sebe)kriticky uznávám, že moje děti tak geniální nejsou a proto jim vzdělání poskytnu co nejlepší - podle jejich shcopností a zájmů Jinak já na vytváření elity nevidím na rozdíl od tebe vůbec nic špatného. Bez vzdělané elity jaksi není národa - doplň si prosím např. dějepisné znalosti (viz národní obrození a tak dále).
|
|
|
diddina |
|
(21.5.2009 15:32:40) Nadání mají děti,které výborně sportují,krásně zpívají,kreslí,hrají na nějaký hudební nástroj apod.To je nadání.Zvládnout školu s jazyky nebo bez a třeba s matematikou,to musí každý.Někdo má holt mozek na exaktní a někdo na humanitní předměty. Kolik je za rok např.absolventů VŠ ? A kolik je mistrů republiky? Slavíků? Skladatelů? To je nadání.
|
JaninaH |
|
(21.5.2009 15:49:21) Diddino, promiň, ale to je nesmysl, co píšeš, proč zužuješ nadání na oblast sportovní nebo hudební?
|
|
Hanka | •
|
(21.5.2009 16:19:40) Diddino,
matematika (ne počty) je věc, která vyžaduje výrazné nadání. Akorát geniální matematici ti na rozdíl od zlatých slavíků neproběhnou zprávami. Jazyky taky vyžadují nadání.
Samozřejmě, do jisté míry jde dělat věci i bez nadání. I dítě bez nádherného hlásku naučíš (většinou) pár lidových písniček a ve větší skupince udržet melodii. I dítě kopyto se většinou naučí kotrmelec. Ale koho to nebaví a nejde mu to, ten se tomu obvykle nevěnuje. Proto je takový rozdíl mezi průměrem a nadanými. Naproti tomu matiku a jazyky považujeme za potřebné pro všechny, takže to musíme chtě nechtě na určitou míru nadřít.
Ale opavrdu jsi nikdy neviděla lidi s talentem na jazyky nebo matematiku? To je pak úplně jiná káva.
|
diddina |
|
(21.5.2009 16:30:30) Dobrá tedy,tak pokud je to nadání...Já to spojuji více s inteligencí celkovou.Výborný matematik je každý hráč karet a Dustin Hoffman v Rain Manovi že? A těch,co ukončí VŠ a jsou přínosem pro svůj obor,těch je mizivé procento.Ostatní jen pracují a dál je to nezajímá.Na co taky.Potřebuješ snad někdy při práci logaritmické funkce?
|
Pruhovaná |
|
(21.5.2009 19:57:11) To je těžká diskuze, když nevíš, co to je matematika
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(21.5.2009 19:58:29) Diddino, pokud si myslíš, že výborný matematik je každý hráč karet, nevíš o matematice evidentně vůbec nic. S počítáním to nemá moc společného, to mi věř.
|
diddina |
|
(21.5.2009 20:20:17) Kdo o matematice opravdu něco ví,tak jí nenadřadí nad hráče karet.Matematika je exaktní a tečka. Při kartách musíš mít víc.Intuici a právě to nadání,pohotovost,předvídavost atd...atd.Nic,co se dá spočítat a naučit při troše IQ. Bez vysoké matematiky žít můžeš.Úplně v klidu.Bez toho ostatního moc dlouho ne
|
JaninaH |
|
(21.5.2009 20:26:27) Tak, Lído, teď to víš. Měla ses dát na karban
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(21.5.2009 21:04:14) Diddino, znovu: o matematice nevíš vůbec nic. Za tím si stojím.
|
|
veronika 5 a 3 | •
|
(1.6.2009 7:58:30) Omlouvám se, ale na matematiku musíš mít obojí znalosti i intuici... je to těžký obor, kterým nevyjadřuješ pouze obligátní "má dáti" a "dal". Matematika prolíná vše na co se podíváš, i ty šaty co nosíš, musel někdo nakreslit (geometrie), změřit (metrologie), zkonsturuovat ... Mouka také není pouze mouka, ale zrno, podrobující se tlaku (čísla), když si to špatně spočítáš neumeleš nic... Myslíš, že pivo by se bez matematiky obešlo...určitě ne, kvasné procesy jsou plné matematiky. Co třeby se podívat na cenu dopravy, opět je to matematika , logistika..všechno je spojeno s počty.... a myslet si, že se bez toho ve světě obejdeš je chyba. Umím zpívat, malovat taky, ale mám něco na víc, jsem matematicky nadaná! Ale naštěstí pro mně nejsem slepá, abych neviděla, že matematika a čísla tě provází životem ať chceš, nebo ne.
|
|
|
diddina |
|
(22.5.2009 12:10:37) To jsem nééétušila,že v matematice se nejedná o počítáníhm...tak se asi skloňuje Ty jsi teda matematik Matematika je jen učivo.Ti,kteří ji dokáží použít v jiných oborech a jsou přínosem,ti se mohou vytahovat. Což evidentně tvůj případ není
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(22.5.2009 17:44:20) A znovu: pokud znáš maximálně středoškolskou matiku, nevíš o ní skoro nic. Už na té střední škole přestává dost rychle jít o počítání.
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(22.5.2009 17:56:45) No a zřejmě na rozdíl od tebe jsem tu matiku poměrně úspěšně vystudovala, takže nejspíš vím o trochu líp než ty, o čem to celé vlasně je. Prostě jsi trubka, která se dohaduje o věcech, kterým vůbec nerozumí.
|
|
|
|
|
|
Tvoje horší já |
|
(21.5.2009 16:22:36) Naprosto nesmyslně zužuješ pojem nadání.
|
|
Margot+1 |
|
(22.5.2009 12:21:38) Diddino, nesouhlasím. Ačkoli jsem absolvovala zš s rozšířeným vyčováním matematiky, tj. v páté třídě pracovala s mocninami, v sedmé počítala kvadratické rovnice a v osmé pracovala s počtem pravděpodobnosti, na gymplu jsem se tak nějak samovolně přeorientovala na humanitní předměty, dnes jsem humanitní dr. a mám problém si spočítat nákup
|
diddina |
|
(22.5.2009 12:56:51) Nojo,když ono se to přes tu kvadr.rov. děsně blbě počítáZkus trojčlenku,ta jde skoro na všechno
Ale jinak neboj,to je normální.Já se za 2hod. naučím celou knížku nazpaměť,ale během minuty nevím,kam jsem si odložila klíče
|
Margot+1 |
|
(22.5.2009 13:07:20) no jo, ale popírá to tezi o exaktním a humanitním mozku jo, a moje spolužačka ze zš vystudovala sólový zpěv, ovšem počítá dodnes bravurně, pamatuje si tlf čísla a v mariáši je neporazitelná, protože něhem chvilky ví, jaké šly karty a kdo co asi má. To zase popírá tezi, že umělci jsou pološílení nepraktičtí magoři
|
diddina |
|
(22.5.2009 13:21:37) To,že ovládáš exaktní vědy ještě neznamená,že je miluješ.A pokud mám mozek půl na půl,tak je to výhoda,ale jen někdy.Spíše budou tvoji známí využívat tu druhou k nějakému plodnému setkání.Historie,psychologie,medicína,právo,chemie,fyzika-to vše o čem může vzniknout krásná diskuze,každý může mít i vedle vědomostí svůj názor. Zkus si povídat o matematice.Názor je ti k ničemu,protože je to vše dané a nikoho to nebude bavit.
|
Margot+1 |
|
(22.5.2009 13:50:00) v mém případě se spíš popraly geny (otec FF, matka mat.-fyz.) ovšem právě proto vím, že i v matice se dá vesele diskutovat, máma absolvovala diplomkou "andrého rovina nad kvazitělesem" a tam se toho dá jistě napovídat mraky ale nepřu se s tebou, spíš už jen tak pindám
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(22.5.2009 17:39:54) Diddino, nedovedeš si vůbec představit, o čem všem se v matematice dá krásně diskutovat. Já bych naopak nediskutovala třeba o filosofii nebo psychologii, to jsou obory, které mě vůbec nezajímají, ba jsou mi protivné. To bys viděla, jak si někdy dovedeme pokecat o matice s ségrou (obě jsme vystudovaly stejný obor).
|
diddina |
|
(22.5.2009 19:58:57) Ty seš fakt únavná.Já nevím,že se vždy najde nějaká pipina,která má potřebu oslňovat. Ano,nikdo tu o matematice neví víc než ty! Spokojená????
|
|
|
|
|
|
|
RENATA + SYN 11 LET |
|
(25.5.2009 8:50:47) Můj syn byl od první třídy dyslektik a dysgragik, ale s IQ 142, obrovským nadáním na matematiku . Ve třídě bylo 19 dětí, měl na samostudium nějakou učebnici pro 2. třídu, nebot se v matice nudil, tak byl docela spokojený. Problém nastal ve 3. spojily se třídy, dětí bylo 30, učení pro některé těžší, začaly se projevoat rozíly v inteligenci dětí. Syn měl z PPP mít individuál, ale p. uč na něj neměla čas víc, než 1 hod týdně. Přeso dělal ve 3. třídě 5....Děti ho však považovaly za martana, začala šikana, syn myslel, že je to jím, že je divný, že s dětmi nedělá věci, jako mluvit sprostě, pomlouvat učitelku, krást dětem a rozbíjet věci, honit se a mlátit o přestávce, takže časem byl zcela vyčleněn z kolektivu, děti naváděli starší spolužáky, tina něj čekávali před školiou. Začal při stresuomdlévat - oči v sloup, po nabytí vědomí necítil končetin... s podezřením na epilepsii byl na týdn hopitalizován na neurologii...po všemožných vyšetřeních psycholog zjistil, žmozekse takhle brání stresu, že nejpozději od áří (byl březen) musíme změnit školu. Volala jsem do 5, ale nikde ho právě proto, že byl nadný nechtěli, nikdo se mu nechtěl věvovat navíc... Ač samoživitelka s hluboce podprůměrným platem jsem byla nucena ho dát na soukromou základní školu, kde je ve třídě 17 nadprůměrných dětí, některé více, některé méně, dvě dokonce na synové úrovni... měl štěstí - bylo volné místo, děti co nestačí, přejdou na svojizákladku v místě bydliště. Syn již po prním dnu zde byl " ve 12tém nebiů, jak každému říkal,začal do školy chodit rád, konečně poznal, že škola k něčemu je... v matice má 2 konkurenty, kteří se mu skoro vyrovnají, baví se spolu (všichi) o věcech, kterým ti z první základky by vubec nerozumněli... konečně má kamarády, všichni ho zvou na narozeniny, je z něj úplně jiný člověk... je
|
RENATA + SYN 11 LET |
|
(25.5.2009 9:23:59) omlouvám se, nějak tam skočil můj ještě nedokončený a neopravený příspěvek...
...můj syn je ted štastný a spokojený, letos se hlásil (je v 5. třídě) na matematiku na gymnázium na Třídu kapitána Jaroše, hlásilo se 350 dětí, brali 2 třídy . Syn, ač dyslektik a dysgrafik - má to od PPP potvrzené, měl 2. nejlepší testy - ze 100 bodů 97...Věřil si, že se dostane, ale i tak měl obrovský stres, že pokud při zkouškách neobstojí, se bude muset vrátit do státní základky, kterou má spojenou s představou, že kdo není hlupák a darebák, ten je vyčleněn z kolektivu- hrdinou je ten, kdo dostane kouli a udělá nějakej průšvih... ve škole že se nic neučí, pronudí se tam celej den... říká, že zde být 9 let, tak by skončil v blázinci...ta základka končí 5. třídou, její cíl je připravit děti na gymnázia, do 1. třídy se dělají přijímačky...2 roky zde mě sice stály 50 000 kč, musela jsem si je půjčit, ale nelituji toho...mám ted štastné a sebevědomé dítě, které nyní ví, že za chytrou hlavu se rozhodně stydět nemusí...na gymplu už mám domluvený individuál v matice s profesory z vysoké školy ... se kterou zde spolupracují.
Já sama mám pouze střední školu a i pro mě bylo nadání a potřeby syna nejprve dosti těžko pochopitelné a nebýt opravdu vážných zdravotních problémů, nedávala bych změně školy takovou důležitost, asi bych neplatila na obyč. základce peníze, které se dávají za soukromou vysokou školu, ale dnes jsem moc ráda, že jsem to byla nucena udělat, ne nadarmo se říká, že něco zlého je i na něco dobré...
Také se bojím, že nebude mít už tolik času na svoje zájmy - hraje několik let v ZUŠ na 3 hud. nástroje - flétnu, kytaru a klavír, 3 roky zpívá ve sboru, 2 roky programuje...na vše má obrovské nadání, ale jedno vím, na státní základku se po našich zkušenostech rozhodně vrátit nemohl...věřte mi, že my normální,to asi těžko můžeme pochopit, mě to dalo docela práci... ) Není to žádná selekce, ale nutnost, dát tyhle nadané děti do speciálních tříd, v učivu jet jejich tempem a ne jim školu znechucovat , brzdit je ve vývoji, jen proto, aby byly tahouny dětí podprůměrných...Kdo má takové dítě, ví o čem mluvím, kdo ne, nikdy nepochopí, vidí to z té druhé strany...
|
Dojanka |
|
(25.5.2009 10:59:59) Renato, moc pěkně jsi to napsala. Synovi přeju, aby se mu na gymplu líbilo a byl i nadále spokojený. Moc dobře jsi udělala, že jsi ho nenechala trápit se na ZŠ. Moje dcera taky na ZŠ nebyla spokojená, děti jí sice neubližovaly, ale nějak nezapadla do jejich kolektivu - nekouřila, nepila, nepomlouvala učitelky, nedělala lumpárny. Byla třídním tahounem, děti toho jaksepatří využívaly - jak při písemkách, tak při týmových pracích, kdy všechno obstarala dcera - podklady k tématu, zpracovala a oni se pak jen připojily svými podpisy. Kdyby se dcera na ně měla spoléhat jako oni na ní, tak nikdy nic neodevzdá. Jako příklad uvedu např. vaření - protože mají na ZŠ malou kuchyňku, tak vařili po skupinkách 4 dětí. Holky se pomalu ani nenamáhaly domluvit se den předem na tom, co budou vařit a domluvit se, kdo přinese suroviny. Takže dcera nechtěla nic riskovat a nosila si komplet suroviny, co byly potřeba - ať už maso nebo zeleninu, ovoce, mouku, cukr, olej........ Recepty si tiskla z PC a když se jim někdy něco nepovedlo na 100 %, tak holky měly ještě kecy :"Pani učitelko, ale ten recept přinesla ona". Jednou vybírala třída peníze na dárek pro učitelku, vybrali kolem 500 Kč, na starost si to s velkým nadšením vzala jedna suverénka, která si za ty peníze nakoupila cigarety a alkohol. Ve třídě sice nadávali, ale protože ona dotyčná je hvězdou třídy, tak to děti "zametly pod koberec". A učitelka dostala pak jen kytku - vybíraly se peníze znova!!!!! Takže jsem tak ráda, že holka udělala přijímačky, protože v tomhle prostředí by to byla hrůza ještě 2 roky do devítky. Já si osobně myslím, že dnešní úroveň ZŠ je dost nízká oproti našim školním rokům. "Jede se" podle těch slabých, neustále se řeší nějaké kázeńské problémy, tak pro průměrného žáka, který chce jít na učňák - tak akorát příprava.
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(25.5.2009 12:45:25) Renato, naprosto tě chápu, podobných příběhů o nadaných dětech jsem slyšela už hodně. Určitě jsi zvolila správnou cestu i když pro tebe určitě náročnou. Máš můj obdiv.
|
|
Radka | •
|
(3.6.2009 12:15:44) A jakou ZŠ v Brně navštěvoval? Ať se vyvarujem....
|
|
|
|
|
|
|
Tes |
|
(21.5.2009 18:50:42) JO jo, za mých mladých let se nikam neodcházelo... žádné osmileté gymply a jazykové školy a já nevím jaké neexistovaly a vycházelo se z osmičky. Moc ráda vzpomínám na základku a dodnes se s kamarádkama ze základky stýkám. Moje dcerka je zatím malinká takže tenhle problém neřeším, ale tak nějak jsem nechtěla jsem aby šla na víceleté gymnázium, myslela jsem si, že přeci jen střední odborná škola bude lepší, kdyby třeba nešla nebo nedodělala vysokou. Podle mě gymnázium je takové moc všeobecné vzdělání a nic člověka nenaučí pořádně do hloubky :-( Článek mě ale celkem zvyklal... Navíc to znamená, že úroveň středních odborných škol, taky nebude nic moc, když všichni lepší už odchází v nižších ročnících... No uvidíme co bude za pár let.
|
Danyella |
|
(21.5.2009 19:57:29) Pokud ovšem, Tez nedělala za totáče fofr-školu, z té se na jazykovou přejít nedalo...
|
|
|
JaninaH |
|
(21.5.2009 20:06:49) Milado, možná je to škola, kde jsem byla kdysi za studií na praxi, to bylo strašný , ty děti byly tak zvídavé, pořád se hlásily, pořád se na něco ptaly a furt mi skákaly do výkladu a já měla starosti sama se sebou... J.
|
JaninaH |
|
(21.5.2009 20:08:03) No jo, je to ona
|
|
|
|