| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Dítě jsem nedala na osmileté gymnázium. Lituji.

 Příspěvky 110 z 268 [Dalších 258 >>]
  • 
20.1.2015 22:51:53
Selekce byla vzdy, babicka chodila na vyberove gymnazium na doporuceni sveho ucitele ze zds, maminka na zakladni skolu s rozsirenou vyukou jazyku- a to za totace jako dcera emigrovaneho tridniho nepritele, pravda na vs ji pak nechteli. A ja, rocnik 80 jsem chodila na nejobycejnejsi zakladku, kde druhy stupen rozhazeli do trid podle znamek- tj.v jejich pojeti studijnich predpokladu. Z osmicky se odchazelo normalne, v devitce zustavali ti, co rse nikam nedostali. Po nasem rocniku uz byla devitka povinna.
23.11.2014 10:29:12
Chci jen napsat, že v našem školství to je tak, že do páté třídy je "normální" složení dětí -zdravé složení, chytří, normální, hloupější. Já myslím, že je to tak zdravé, děti se učí spolupráci, atd. atd..
Jenomže od 6. třídy existují gymnázia a ti nejlepší na ně jdou, to je fakt. Na zš se dramaticky sníží úroveň učiva, ale hlavně tam jde o kázeň. Opravdu je to o přežití, ten propad je strašný, upozorňuji na to, učila jsem tam a je to strašné!!! V některých třídách to ještě jde, ale v některých jde o přežití učitele a nenaučíte tam nic. Hlavně vládne klima ve třídě, že kdo by se chtěl přihlást, je divnej, takže ti dva tři žáci sedí jak oukropečkové a snaží se přežít a ostatní vládnou! Jen píši jaká je realita. Nůžky se rozvírají už od útlého věku, je to špatně, ale je to tak.
Sájuš
  • 
8.7.2011 23:48:23
Vážení, mám takový nemilý pocit, že tu vidím jen tu jednu stranu problému. Já se na gymplu cítila příšerně a to dokonce ještě hůř než na základce, kdy se rozmáhala šikana a já byla jednak v roli oběti tak i pak v roli "mlčící většiny" byť jsem ještě před odchodem na jinou základku zasáhla a už mi bylo jedno jaké bude mít moje "bonzování paňčelce" důsledky. Každopádně po devítce mě naši na gympl vysloveně přinutili, přitom jsem už chtěla na zdravku. Bohužel ještě ke všemu kolektiv příšerný (o všech se bez nadsázky dalo říct snobští namyšlenci a přitom jsem nebyla na soukromém, navíc jsme byli známí jako nejhorší třída prospěchově i chováním). Jen jako příklad co mě hodně mrzelo jeden můj spolužák řval na holčinu na vozíčku "Retardko!!!" Problémy mám doteď, nejvíc se projevily na praxi (dva roky jsem neúspěšně studovala obor Všeobecná sestra na vysoké). Nátlak rodičů a čtyři roky na "nejlepší" škole zůstaly někde ve skříni jako ten pověstný kostlivec. Mimochodem, brácha má stejného třídního a třída proti němu sepisuje petici. Já ho celkem brala, ale až při neúspěchu v odborném předmětu kdy jsme všechny čtyři semestry měli dost podobnou magistru jsem přišla na to, že příčina zjevně byla v mém zakořeněném strachu udělat sebemenší chybičku a když jsem se jí (jako bych to přivolala) dopustila, ona po mě pak dupala čím dál víc čímž se bludný kruh uzavírá, protože jsem dělala chyby čím dál větší. Taky jsem zjistila že nebudu sama, kdo má podobně děsivé zážitky. Stejné to je i na jednom nejmenovaném ústavu v pardubickém kraji kam chodí kamarád a další z mých blízkých prožívá totéž (ještě se to zhoršuje rodinnou situací - jeho maminka je chronicky nemocná). Takže pozor, když už vybírat tak po důkladné úvaze a hlavně referencích nejlépe z více stran.
petru
10.11.2009 7:21:44
Taky si nejsem jistá, jestli máme druhou dceru poslat na osmiletý gympl.
Ale uvažovala bych také, jaké má vyhlídky po ukončení, když není studijní typ. Ale možná je studijní typ, jen to teď fláká. Jako učitelka bys to asi měla poznat líp, ale mám dojem, že některé učitelky (mám takovou kamarádku) svoje děti podceňují. Ale je fakt, že ten kdo na vysokou nemá od přírody, že pak potřebuje dost sil, aby ji dodělal. Zas si ji může víc vážit. A řešení, že odejde z gymplu na odbornou školu taky existuje.
Rachelka
10.11.2009 2:32:09
Asi nepochopíte, jak se můžu ptát - jsem totiž učitelka na 1. i 2. stupni a moje dcera už je v kvartě na gymplu a strašně spokojená. V čem je tedy problém? Že můj syn prostě není studijní typ. Jenže - on na gympl za ségrou chce a já tuším proč: sám vidí, jak se jeho spolužáci mění k horšímu a rád by do příjemnější společnosti. Jen jsme všichni dost nešťastní z jeho známek a přístupu k učení. Loni jsem učila 5. třídu, vím tedy, oč jde, letos učím AJ a HV, ale všechny moje zkušenosti a snahy v jeho 5. třídě nějak pořád nejsou znát. Spíše se pořád zhoršuje.
Nezní to moc logicky, ale mně bude stačit, když na gymplu bude mít 3,4, hlavně, že nebude na 2. stupni ZŠ. Myslíte, že máme šanci?
(prosím o shovívavé odpovědi. Ty pohrdavé si umím představit. Díky.)
Radka
  • 
3.6.2009 12:15:44
A jakou ZŠ v Brně navštěvoval? Ať se vyvarujem....
2.6.2009 9:58:32
přečti si prosím můj příspěvek výše...
nevím, co by se synem bylo, kdyby neměl nakonec možnost navštěvovat soukromou školu pro děti nadané - se studijními předpoklady... mě, samoživitelku tyto 2 roky (4.a 5. třída) sice stály 50 tisíc, které jsem si musela půjčit-protože žádná z 5 mnou oslovených základních škol v Brně nadaného žáka nechtěla... ale nelituji.
Z VLASTNÍ ZKUŠENOSTI MUSÍM ŘÍCI, ŽE sE MUSÍ ZŘIZOVAT TŘÍDY PRO NADANÉ DĚTI S IQ PŘES 130 , PROTOŽE JE NORMÁLNÍ VÝUKA A její TEMPO UBÍJÍ A SPOLUŽÁCI ŠIKANUJÍ... Také učitelé zde by měli mít speciální kurzy...PO TŘETÍ TŘÍDĚ, KDE JE UČIVO NÁROČNĚJŠÍ SE UŽ NADÁNÍ dítěte BEZPEČNĚ POZNÁ... Po 5. třídě tyto děti stejně odejdou na gymnázia...
Zrovna tak by měli být i třídy vyrovnávací, aby děti slabší měli možnost ty průměrné dohnat.
Jde hlavně o to, aby v těchto speciálních třídách bylo dětí DO 20, aby se učitel mohl individuálně dětem věnovat, protože za současné situace - 30 dětí ve třídě, jako měl můj syn, to opravdu nejde... oni ti učitelé jsou taky jen lidé...
veronika 5 a 3
  • 
1.6.2009 7:58:30
Omlouvám se, ale na matematiku musíš mít obojí znalosti i intuici... je to těžký obor, kterým nevyjadřuješ pouze obligátní "má dáti" a "dal". Matematika prolíná vše na co se podíváš, i ty šaty co nosíš, musel někdo nakreslit (geometrie), změřit (metrologie), zkonsturuovat ...
Mouka také není pouze mouka, ale zrno, podrobující se tlaku (čísla), když si to špatně spočítáš neumeleš nic...
Myslíš, že pivo by se bez matematiky obešlo...určitě ne, kvasné procesy jsou plné matematiky.
Co třeby se podívat na cenu dopravy, opět je to matematika , logistika..všechno je spojeno s počty.... a myslet si, že se bez toho ve světě obejdeš je chyba. Umím zpívat, malovat taky, ale mám něco na víc, jsem matematicky nadaná! Ale naštěstí pro mně nejsem slepá, abych neviděla, že matematika a čísla tě provází životem ať chceš, nebo ne.
Pavla, syn Čeněk 10 měsíců
  • 
29.5.2009 17:58:21
Dobry den, rada bych se take podelila o svoji zkusenost.Je mi 25 a chodila jsem na 8-mi lety gympl. Uroven a zpusob predavani znalosti v ceskem skolstvi je asi na delsi diskuzi. To, co se mi libi, je fakt, ze se svymi spoluzaky stravite takovou dobu v tech nejzajimavejsich letech. Znate je jako silne i slabe. Clovek kouka, jaci jsme byli na zacatku a jak je to s nami ted.
28.5.2009 10:27:34
Ono by bohatě stačilo, kdyby se alespoň děti rozdělily, když přecházejí na II. stupeň. Dcera byla do 5. třídy spokojená, výuka, jak jsem už psala, svižná, protože svižných dětí tam byla skoro půlka. Ovšem přechod na II. stupeň byla katastrofa. A není to jen škola, kde je dcera, jak jsem se informovala u známých rodičů, tak velmi podobnou situaci mají také jiné ZŠ. V 6. třídě už nejsou "tahouni", většina z nich odešla na gymnázium a úroveň třídy šla rapidně dolů. Učitelé mi přijdou jak praštění. Místo toho, aby vybičovali žáky k nějakému výkonu, tak jim schválně dávají lehké testy, které musí zvládnout i ten největší lajdák. Včera zrovna dcera přišla s tím, že psali kontrolní diktát (7.třída) a že jim učitel DIKTOVAL I ČÁRKY PŘED SPOJKAMI "ŽE, ABY, AlE, PROTOŽE......". Tak to už jsem šla do mdlob. Jak chtějí takto připravit děti pro budoucí studium např. na středních školách, gymnáziích i dalších??????? Jsem OPRAVDU TAK RÁDA, ŽE DCERA UDĚLALA PŘIJÍMAČKY A ŽE OD ZÁŘÍ NASTUPUJE NA GYMPL. Protože tímto stylem výuky (kdyby se doma nepřipravovala navíc) by skončila někde na učňáku.~Rv~;((~;((~;((~;((~;((
 Příspěvky 110 z 268 [Dalších 258 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.