| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku V britských stopách Komenského a Cimrmana

 Celkem 48 názorů.
 Hanka,3 deti 


Stred 

(18.4.2005 10:59:43)
Moc hezky clanek. Me dve deti chodi do zakl. skoly v Nemecku, rekla bych, ze je to tak stred mezi vyukou v Britanii a vyukou v CR. A prestavky na ( u nas fotbal) vybehani se jsou opravdu super. A ac to pro mne bylo nezvykle, zvykla jsem si, ze nebyli kluci klasifikovani.
 Zuzka (Niki, 2,5) 
  • 

Co nas ceka 

(18.4.2005 11:55:56)
Ahoj Aleno, my taky bydlime v UK a nase dcera bude nastupovat do skoly pristi zari ve ctyrech letech a trech mesicich. Vim, ze kazda skola je jina, ale moc rada bych se s tebou nejak spojila a ziskala vic informaci o tom, jak takova skola opravdu vypada. Mam uz zarizenou schuzku se zdejsi pani ucitelkou, ale jsou jiste veci, na ktere se nechci moc ptat tam, kam bude Niki pak chodit. Muj mail je i.boys@btinternet.com. Predem diky za odpoved. Zuzka
 Bettyna+P 09/05+M 09/09 


Dotaz 

(18.4.2005 12:30:26)
Paní magistro, článek se mi moc líbil. Zajímalo by mě, jestli v UK děti musí chodit od 4 let do školy, nebo to záleží na rodičích? Od kolika let je tam povinná školní docházka? A do kolika let musí minimálně chodit do školy?
Děkuji za odpověď a zdravím!
 Alena, autorka 
  • 

Re: Dotaz 

(18.4.2005 21:30:23)
Povinna skolni vyuka je od 4, kdy se jde prave do te Reception, ta ma ale vlastne funkci ceske prvni tridy. Tam se deti uci cist, psat a pocitat, napr. by spolehlive meli umet precist (a i napsat) asi 50 zakladnich slov jako and, said, was, dad, mum, pocitat do 20 a scitat a odcitat do 10. V praxi to ovsem neni az tak zhave a jeste ted na konci prvni tridy se snazim presvecit jednoho mene schopneho prvnacka, ze "a" ma pacicku doprava, ne doleva :) Deti, ktere takovehle veci moc nezvladaji, dostavaji specialni lekce, jedou podle svych schopnosti (tj. uci se psat pismenka, cislice,...).

Zakladni skola (primary school) je do 6. tridy, vychazeji z ni v 11 letech, to si voli stredni skolu. Povinna skolni dochazka se ruzni podle kazde zeme (Anglie, Skotsko, Wales, Severni Irsko), ale priblizne je do 16 let.
 Marcela Ant29/1/04Josh24/12/06 


Re: Re: Dotaz 

(19.4.2005 8:47:53)
Reception-ja by to mozna prelozila "pripravka na skolu" ;).Somozrejme hovorove.
 Vera S. Clarisska , USA 
  • 

Re:Předškolní výchova 

(20.4.2005 8:26:02)
A také předškola - se používalo v Čechách v 70.letech pro program, kterým se děti připravovaly na školu v posledním roce školky. Pokud nechodily do školky (od 5 do 6 let to bylo 96 procent dětí, tak se přijímaly pokud bylo místo i děti matek, které nepracovaly), musely děti chodit jednou týdně na tuhle předškolní výchovu do školy, do které byly od následujího roku zapsány. To už neexistuje?
Zavádělo se to v 70. letech spolu s množinami a modernisací výuky, o kterých se předpokládalo, že na ně rodiče "nestačí". Musely jste tim holky přece projít, či ne?Naše školková třída z "podpetřína" mimo své přípravy ve školce chodila společně do své budoucí školy do Karmelitské také jednou týdně... Předškolu měly také děti v jiných místech. A byla povinná. To už není?
Legrační je že v Americe se pro předškolu používá něměcké slovo pro školku: kindergarten (psala jsem o tom). Je od 5 do 6 let. Věra S.
 Alena, autorka 
  • 

Re: Re: Predskola a mnoziny 

(23.4.2005 21:50:54)
Ja nastoupila do prvni tridy v polovine osmdesatych let, aniz bych absolvovala nejakou predskolu, jen tri roky skolky a do zakladky jsme pak chodily podle bydliste, ale poprve az prvniho zari. Ve skole uz se pak suverenne jely Vami zminovane mnoziny, ale predskola se uz pak tedy asi zrusila. Mimochodem uci se americke deti mnoziny? Tady v Britanii jsem o to jeste nezavadila, i kdyz je pravda, ze jsem nasla na strankach BBC School par pracovnich listu s mnozinami. Cvicne jsem je detem hodila (na rozdeleni prouzkovanych rybicek, rybicek s teckama a prouzkovano-teckovanych supinatcu v pruniku) a nektere s tim docela zapasily :)
 Nelie 


Re: Re: Re: Re: Predskola a mnoziny 

(23.4.2005 23:28:06)
Milado, hlasim ze ani v Africe ani v Kanade se moje dcera s mnozinami jako takovymi nesetkala - je ted v 5 tride.
 Alena, autorka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Predskola a mnoziny 

(23.4.2005 23:32:28)
Schvalne se zkus podivat na http://www.bbc.co.uk/schools/starship/printanddo/index.shtml odkaz Get set! nebo Get sorted! To jsou prece mnoziny jak vysity, ne? :) Treba je imperialisticti zvedi z BBC okopirovali z nasich komunistickych pocetnic... ;)
 Monika 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Predskola a mnoziny 

(25.4.2005 7:28:21)
Nevím, co máte proti množinám. Mě tedy moc bavily a docela mi chybí, že už je moje děti neberou. Ono se to sice s množinama na totáče dost přehánělo, ale je to část matematiky a zcela to vypustit také není dobré.
 Věra S. Clarisska, USA 
  • 

Re:Pokud už se množiny neučí, je to škoda 

(25.4.2005 23:05:27)
Mila Aleno,
v Americe je to velice různé. Každý stát a někdy i každý školní obvod má jiné parametry výuky.
U nás v Carlsbadu (obávám se napsat v Kalifornii, protože vcelku má Kalifornie školní výsledky dost špatné, ale náš obvod je takový ten "vzorový") se množiny učí.
Přesně tak, jak jsi o tom napsala. Prostě se učí matematika trochu jinak, než jsme se ji učily my. Víc se snaží podporovat chápaní abstraktních vzorců,pojmů, logické myšlení a tak...Pro rodiče to samozřejme není moc jednoduché.(Ani pro ty mladší než já). Na začatku každé kapitoly dostaneme dopis, kde nám vysvětlí její cíl, pojmy(abychom mohli pomáhat a nepletli jim hlavu) a děti řeší velmi složité úkoly bez problémů.
Počítat "normálně"- tedy sčítat, odčítat, násobit a dělit se učí také (ve 2. a 3.třídě píšou denně kratičký test na čas, každý podle své úrovně) a jde jim to jako když bičem mrská.
K tomuhle modernějšímu pojetí matematiky se Kalifornie dopracovala po dlouhých letech kritiky, že americké děti jsou v matematice velmi pozadu ve srovnání s evropskými dětmi (což v mnoha případech byla pravda).
Všude v Evropě , kde jsem žila, se množiny učí. Nedělá se kolem toho takové divadlo , asi se tomu také neříká učení množin, ale je to jiná matematika, než jak si ji pamatuju já... A , holky , my opravdu žijeme v jiném století, bez téhle matematiky by nikdy nevznikly počítače. To s "totáčem" nemá co dělat. Nebyl to vynález komunismu, ale potřeba modernější výuky (možná vzatá příliš zhurta a ne moc šikovně, ale ujišťuju vás, že prvky z tohoto způsobu myšlení zůstaly i v dnešní výuce u vás. Pokud ne, není to výhra, ale spíš tragedie a krok zpátky). Nešlo o sovětský vzor, ale o "západní".
Tady se s tím opravdu teprve začíná(poslední tři, čtyři roky). Děti to baví. Problémy stejně jako kdysi v Čechách mají spíš rodiče.
Tady to mají učitelé přírodních věd někdy velmi složité, ale to je na jiné dlouhé povídání.
Aleno, když mi napíšeš na můj e-mail, mohu ti poslat odkazy nebo některé podklady, pokud máš zájem. Věra S.
 Alena, autorka 
  • 

Re: Re:Pokud už se množiny neučí, je to škoda 

(25.4.2005 23:21:47)
Ahoj Verko,
moc dekuju za dopis, urcite budu rada, kdyz se ozves, uz proto, ze se radam brouzdam Tvymi dopisy z americkych Karlovych Varu, dekuju za ne. Moje adresa je adamijo@yahoo.co.uk
Podle Tveho popisu bych rekla, ze britsky system je podobny jako ten americky, tady se hodne da na to, aby se deti naucily od nejranejsiho veku myslet, rozvinuly logicke mysleni a byly schopne odvozovat, prezentovat nazory, diskutovat. Nekdy me fascinuje, kdyz se mi treba prihlasi sedmileta holcicka a rekne: "Hm, a co treba to udelat takhle a takhle, nebylo by to rychlejsi a jednodussi?" Mam z toho radost.
Tak budu se tesit na psanou a zatim zdravim z nulteho poledniku do Kalifornie.
Alena
 jitka 
  • 

Re: Re: Re:Pokud už se množiny neučí, je to škoda 

(24.2.2007 14:16:40)
Mila Aleno,
precetla jsem si tvu clanek a moc by me zajimalo, jak je to ve skutecnosti se vzdelanim. Ucis sice reception, ale urcite budes mit prehled o tech starsich. Jak je mozne, ze podle statistik je vice nez 40% tech, co vyjdou ze secondary school v podstate negramotnychc? Neumeji plynule cist, pstat ani pocitat, nejsou schopni vyplnit application na job centru. Nema to neco spolecneho s tim neznamkovanim? Vzdyt ty deti vychazeji ze skoly ve ctrnacti a jdou delat do skladu za minimalni plat. Polovina se nikdy ani nevyuci, presto, ze je stat uplati 30 librami za tyden, kdyz se budou dale vzdelavat. Jak je to?
Diky za odpoved
jitka
 *Aida* 


Re: Re: Dotaz 

(20.4.2005 22:08:53)
Mila Aleno,
nevim, jak dloho vyucujete, ale nektere udaje ve Vasem clanku jsou jaksi nepravdive. Napr. pisete: V menších školách, kde není jídelna, děti dostávají svačinu, která se nosí v malém kufříčku (menší než kufřík na výtvarku z dob našeho mládí). Musim oponovat. KAZDA skola MUSI zajistit detem teple obedy a je na rodicich, jestli na ty obedy deti prihlasi ci ne. Nektere skoly maji sve kuchyne, kde vari (nezavisle na velikosti skoly) a ostatni skoly obedy dovazi z kuchyni jinych skol. Pokud jsou rodice na "podpore", pak maji deti skolni obedy zdarma.
Dale pisete: Nevím, jestli tady vůbec existuje instituce Zvláštní školy. Do dneska jsem predpokladala, ze kazdy ucitel je obeznamen s tim, jak to funguje pro deti, ktere potrebuji vice pomoci. Pokud se ukaze, ze dite ma zvysene potreby, pak je umisteno na tzv "School Action Plan" (ve skolce Early Years Action Plan), pokud toto je nedostacujici, pak je na tzv. "School Action Plus" (ve skolce Early Years Action Plus). Pokud ani toto neni dostacujici, pak mistni skolsky urad provede tzv. Assessement a na jeho zaklade vyda (nebo nevyda) diteti papir s nazvem "Statement of Special Educational Needs", kde je presne urceno, kolik a jake pomoci se diteti musi dostat (pocet hodin, kdy bude mit sveho asistenta, logopedii, specialni vyuku na pocitaci atd atd). Nektere deti jsou bezne v normalnich skolach, nektere jsou v "jednotkach" pripojenych ke skole, kde jsou zacleneny do vyuky dle jejich potreb a maji take individualni vyuku (a treba fyzio atd) a nekteri rodice se rozhodnou umistit deti do skol specialnich, kterych je dost velke mnozstvi (a v nekterych deti zustavaji treba cely tyden a domu jezdi na vikendy).

 Alena, autorka 
  • 

Re: Re: Re: Dotaz 

(20.4.2005 23:33:27)
Moc dekuju za doplnujici informace. Ja vyucuju docela kratce, takze dost veci se jeste ucim tzv. za pochodu :)
Z me zkusenosti je praxe takova, jak jste to popisovala, tj. ze deti jsou pravidelne testovany, a pokud se ukaze, ze v necem jsou pozadu nebo maji nejake specificke poruchy uceni, tak jsou zarazeny do programu "special needs", kde se jim pak soukrome v ramci skoly a vyucovacich hodin, ale oddelene od tridy, venuje k tomu urceny a vyskoleny pedagog. Ja v tom clanku spis narazela na fakt, ze za meho mladi, pokud nekdo dlouhodobe propadal a bylo evidetni, ze to nezvlada, tak byl proste prerazen do Zvlastni skoly a o nejakych individualnich programech ci zdroji potizi se prilis nedebatovalo. Jedna kamaradka ale ted nastoupila na 2. stupen ZS v Cechach a rikala, ze situace se hodne zmenila, coz je skvele.
 Jitka 
  • 

Angličtina-S.O.S 

(23.11.2005 15:42:16)
Dobrý den, po přečtení Vašeho příspěvku mám dojem, že byste mi snad mohla poradit. Dcera /11 let/ válčí na ZŠ s angličtinou a občas mají za úkol zpracovat "referát" na dané téma. Mohla byste nám dát nějaký tip na www stránky, kde by bylo možno získat informace, ale co nejjednodušší, dětskou angličtinou. Vše, co se nám dosud podařilo najít bylo ,bohužel pro nás, na dost vysoké úrovni.
Já i dcera bychom byly moc vděčné.
Zdraví Vás Jitka
 Xantipa 
  • 

jak být rád/a/ ve škole 

(18.4.2005 12:58:38)
Je těžké mít rád/a/ školu, když některé děti slyší jen: Ježiši, ty se to nikdy nenaučíš, co z tebe bude, no jo, to jsou zase perly, na nic jiného, než na 4 nemáš, nikam to nedotáhneš, někdo zlobil, kdo jiný, než Novák. Tak tohle je běžné v ZŠ v ČR. Dítě, které není nikdy pochváleno, nemůže mít školu rádo. Vím, že to učitelé nemají lehké. Mé dceři v 7. třídě řekla učitelka ve vzteku, že se stejně na žádnou školu nedostane a když náhodnou omylem jo, tak ji nedodělá a bude ráda, když bude kravám utírat zadky. To řekla doslova a před celou třídou. Neumíte si možná ani představit, co to s dcerou udělalo a její sebevědomí padlo okamžitě na nulu, možná až do mínusových čísel. Stěžovala jsem si a bylo mi řečeno, že učitelka toho má moc a že o nic nejde tak ať nedělám z komára velblouda. Někteří učitelé si jsou vědomi své převahy nad dětmi a nestydí se ji využívat, ba dokonce zneužívat. Učitelka se mi dokonce v kabinetě do očí vysmívala a vše mi zopakovala. Pak ovšem musí očekávat, že na hrubý pytel přijde hrubá záplata. To, co jsem jí řekla, se jí prý hluboce dotklo. Jak zvláštní přístup.
Taky bych chtěla, aby mé děti chodily do školy s nadšením. Jak toho v ČR dosáhnout? Tím nechci říct, že je všude všechno špatně. Jsou lepší i horší školy a jsou lepší i horší učitelé.
 Alena, autorka 
  • 

Re: jak být rád/a/ ve škole 

(20.4.2005 23:46:38)
Tohle je vzdycky moc smutny, kdyz neco takoveho dite slysi od cloveka, ktery mu ma byt napomocen, at uz je to rodic nebo ucitel. Jedna moje znama, kdyz byla na zakladce, tak padla z nejakeho neznameho duvodu v nemilost sve cestinarce. Ta ji rekla, ze hlasit se na gympl ani nema cenu, ze na to proste nema. Netreba dodat, jak moc to tu znamou povzbudilo, koho by taky ne. Jenze ucitelka se trochu zmylila - znama nejdriv zdarne odmaturovala, pak se samyma jednickama obhajila diplomku a slozila statnice, ted studuje v zahranici a chysta se nastoupit do jakehosi institutu Evropske unie (rovnez v zahranici). Asi k tomu neni treba nic dodat.
Moc Vam preju, aby to takhle dobre dopadlo i s Vasi dcerou.
 Vali 
  • 

Re: Re: jak být rád/a/ ve škole 

(21.4.2005 22:24:44)
chtěla bych k tomuto dodat, že i dítěti by se mělo vysvětlit, že ne všichni lidi mu vždy půjdou příkladem a vždy na něj budou hodní a že se s tím musí vyrovnat. Si moc dobře vzpomínám, jak mi táta říkal: VYDRŽ a NĚJAK TO PŘEŽIJ, to když jsem si stěžovala na vybrané učitelky ve škole. Nebo ony na mne. A měl pravdu, učitelky mne otravovaly jen na škole a kde je jim dnes konec. Pak jsem potkala spoustu mnohem záludnějších lidí, kteří mi dali mnohem více zabrat. Nakonec i to učení jsem si vyzkoušela a po mateřské bych se k němu i ráda vrátila.
 Xantipa 
  • 

Re: Re: Re: jak být rád/a/ ve škole 

(22.4.2005 1:06:49)
souhlasím s tím, jenže v tomhle věku to děti vnímají trochu jinak. Taky jsem ze svých některých učitelů nebyla zrovna u vytržení, teď ve svém věku to vidím jinak a tehdy jsem to také viděla jinak.
Jasně, že své dceří neříkám, že je všechno ztraceno a snažíme se ji povzbudit. Ale je to moc těžké vysvětlování. S manželem jsme si sice ulevili, že učitelka je prostě krá.., ale před dcerou tohle prostě nemůžu ze zásady říct, i když by se jí to moc líbilo.
Tuhle příhodu jsem napsala jen pro ilustraci, co si i dnes může učitel dovolit. Nejsem optimista, ale tohle mě dost zarazilo.
 Vali 
  • 

Re: Re: Re: Re: jak být rád/a/ ve škole 

(22.4.2005 20:37:16)
Xantipo, klidně se o té učitelce před dcerou vyjádři, že nepatří mezi slušné lidi, pravda o krá.. zrovna být řeč nemusí. Švagrová učí za SŠ a když její syn na ZŠ měl problémy s učitelkou, tak kudy chodila tudy jsme slyšeli, jak to paní učitelka nemá v hlavě v pořádku. Je také pravda, že švagrová patří mezi lidi, ze kterých sebevědomí jen kape, nemyslím, že by její děti na tom byly hůř :-)
 Šáry 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: jak být rád/a/ ve škole 

(22.4.2005 20:49:20)
Po pravdě řečeno, nikdy mi neseděl takový ten přístup "z učitelky si nic nedělej, je to krá..", ale ani takové to "učitel je vždycky dokonalý, kdybys byl tak chytrý jako on, mohl by sis gratulovat", což používají někteří rodiče a domnívají se, že je to výchovné.

Jistě, že je potřeba to rozlišovat. Ale pokud je ten učitel opravdu kretén, tak proč to tomu dítěti nepodat "ano, učitel se chová opravdu divně, ale v životě se občas s takovými lidmi setkáš a budeš se s nimi muset naučit jakžtakž vycházet. Tak tohohle učitele ber jako dobrý tréninkový materiál."
 Petra 
  • 

 

(18.4.2005 13:12:27)
Moc hezký článek.Děti zatím nemám,ale žila jsem v GB rok,takže přesně vím o čem je řeč.Nejdřív jsem byla dost zaujatá proti uniformám,ale teď jim fandím a líbilo by se mi to i tady v ČR.Myslím,že je to skvělá věc,která zcela odstraní sociální rozdíly a v neposlední řadě ušetří spoustu peněz.Jinak zkušenosti mé kamarádky - její dcera chodila do ZŠ v Čechách a patřila k průměru,protože jí škola stresovala, chodila tam nerada... pak se přestěhovali do Anglie a během půl roku patřila holčička k nejlepším ve škole !!!Byla dokonce vyhlášena nejlepší žačkou ročníku!!A to i přesto,že v Anglii byla krátce.Díky učitelům a pohodě ve škole zvládla hravě látku i jazyk ..... Netvrdím, že je v Anglii vše skvělé,spousta věcí se mi nelíbila,třeba fakt,že už děti ve školce se před jídlem povině modlili,ale jinak bych jejich školní systém tady v ČR brala všemi deseti....
 sedamyska 


Z Anglie do Cech 

(18.4.2005 14:09:49)
Zajimavy clanek, ja mam zkusenosti uz od svych dvou dcer. My se ovsem budeme stehovat z Anglie do Cech, takze nikdo se asi nepodivi, ze uz delsi dobu shanim informace o ceskych skolach! Mam z toho prechodu docela velke obavy, holky do anglicke skoly chodi opravdu rady, mne osobne vadi to, ze nemaji ucebnice, takze vim co delaji jen z toho ctvrtletniho planu, anebo co mne rekne ucitelka, ktera taky nekdy nevi! Myslim si, ze zkusenosti z primary school jsou povetsine pozitivni, ale bna secondary schools, kam chodi v 11 si myslim, ze je to horsi. V tisku a tv se neustale objevuji pripady sikany, i z mych mistnich kamaradek musely nektere sve deti prelozit na ruzne secondary.
je tu nekdo, kdo se s detmi skolniho veku prestehoval z Anglie do Cech? To bych moc uvitala. Diky.
 Hana1 
  • 

Re: Z Anglie do Cech 

(18.4.2005 14:59:54)
Zkus se podívat do některého českého vyhledávače na různé Daltonovské, Walldorfské či Montessori systémy výuky, jsou pro kreativní a zvídavé děti lepší než "normální" základky, i když i tam najdeš dobré učitele, jen se musí bohužel někdy hledat moc dlouho. Tyto "jiné" školy nejsou problémem ve větších městech, hlavně v Praze a Brně, u menších městeček nevím... A také zkus kontaktovat některé české školní psychology - i mezi těmi se najdou příjemní a vstřícní - třeba by poradili, do které školy jít a kam naopak ne. V Brně např. neradí chodit do ZŠ Labská, pokud není dítě vyloženě sportovně zaměřené - tam mají rádi jen sportovce, mírné "bábovky" tam prý dost trpí nešetrným přístupem tělocvikářů a všechny peníze tam jdou na sport. Ale ona je každá škola jiná.



 Ivana 
  • 

Z Cech do Anglie? 

(18.4.2005 16:00:20)
Ja bych se zas rada do Anglie s rodinou alespon na nejaky cas prestehovala.Jde to vubec?Myslim pro normalni rodinu s malym ditetem.Miliony ani konexe nemame,takze tim myslim jak tam najit bydleni a praci a zda/kde?/je tam skolka taky pro deti,kteri neumi zatim anglicky.Tez bych brala nejakou dobu pobyt v Americe ci Australii/o te nejake informace mam/.Jestli ma nekdo stejnou chut nebo vi o tom nejake info,budu rada,kdyz napise.
 L+2 


Re: Z Cech do Anglie? 

(18.4.2005 16:48:18)
Ivano,

prestehovat se do Anlgie neni problem ani s malym ditetem, ale musis pocitat s tim, ze bez dobre anglictiny, bez dobre prace to neni jednoduche.
V prvni rade musis mit praci, kdyz mas praci, nemas problem s nicim. Kdyz mas praci, pronajmes si byt (trh s bytem je tu normalni, takze kdyz vydelavas, tak si proste muzes byt pronajmout), ale, musis pocitat s tim, ze pronajmy jsou velmi drahe, takze bud musite pracovat oba dva nebo jeden z vas ma nadprumerny prijem.
Specialni skolky pro ne-anglicky mluvici deti tu nejsou, jelikoz v normalnich skolkach vzdy najdes spoustu deti, jejichz prvni jazyk neni anglictina. Napriklad v Londyne pravdepodobne najdes ve skolce vice deti, ktere anlgicky neumi vubec, nebo malo, nez tech, kteri jsou "cisti" anglicani. Ale neboj, vsechny deti do pul roku mluvi Aj bez problemu, ucitele i system s tim pocitaji a maji s tim obrovskou zkusenost.
 Eda + 2  
  • 

Moje zážitky z Londýna. (dlouhé) 

(25.4.2005 14:10:59)
V březnu 2005 jsem hledal školu pro mého syna v Londýně. (10 let – sedmá třída gymnázium)


Mám možnost bydlet ve čtvrti Acton, radnice Ealing. V Anglii je důležitá spádová oblast školy. Tuto je potřeba dodržet. Změna pouze se souhlasem obou škol a školského úřadu. Druhá možnost je soukromá anebo církevní škola.

Teda správná škola je Acton High School. Tady se se mnou a synem moc nebavili. Pani ředitelka se zeptala, kolik má syn let a sdělila, že tady jsme špatně a syn patří do primary.
Sdělil jsem jí, že máme sebou vysvědčení ze sedmé třídy gymnázia.
Tady je rozhodující věk a pokud se nám to nelibí, ať si jdeme stěžovat na školský úřad. I adresu nám dala….
Insider info: V Anglii je množství celostátních srovnávacích testů. Také na konci povinné školní docházky. (GCSE) výsledky pro každou školu je možno přečíst na internetu. - Tato škola má dlouhodobě v těchto testech úspěšnost 20-25%. Na internetu je taky několikastránková inspekční správa. Děti nedají na svou školu dopustit…..

Jaké jsou alternativy?

Nový pokus:

Twyford High School – Anglikánská církevní škola, která bere i studenty bez konfese.

Škola je o hodně lepší. Syna by vzali, jenže s potvrzením od duchovního o pravidelné návštěvě bohoslužeb a aktivní účasti rodičů v církvi za posledních pět let by se dostal do pořadníku čekatelů na čestné čtyřicáté místo. Bylo mi sděleno, že čekací doba je momentálně asi pět let. To už můj syn bude maturovat…
Vzal jsem si velice podrobný dotazník a neměl jsem odvahu se zeptat, jak dlouho by čekal bez toho potvrzeni o pravidelné návštěvě anglikánských bohoslužeb.


Nový pokus:

Cardinal Wiesemann: katolická škola s velice dobrými výsledky. Na můj vkus moc demokratická, bez školních uniforem. Výsledek se ale dal čekat. Neberou vůbec nikoho. Mají úplně plno i na pořadnících. Jedno jestli s potvrzením anebo bez.

Nový pokus:

Chlapecká soukromá škola St. Benedict. Tady nám žákyně ukázala celou školu. Škola je celkem dobrá, ale znám i lepší. Školné je ale 11 000 Liber ročně plus další nevyhnutné poplatky. Stipendia anebo slevy pro mimořádně nadané děti na této škole neexistují.
Jenže já mám děti dvě a manželka studuje.

Možnost by tady ještě byla: Muslimská soukromá škola King Fahad Academy. Tam jsem ale nešel.

Poslední pokus byla London Oratory School. Velice známá škola skoro v centru Londýna. Pracovnice se podívala na syna a hned věděla, že do kostela v Londýně nechodí. Tak chtěla potvrzení od katolického duchovního z Londýna. Sdělil jsem jim, že jsme tady čtyři dni a teda zatím v Londýně v kostele nebyl. Předložil jsem jí vysvědčení a pracovnice hned měla zájem o mého syna. Po dlouhém studování svých seznamů nakonec sdělila, že syna napíše do pořadníku na čestné čtvrté, teda poslední místo čekatele-náhradníka. Jenže do budoucí šesté třídy. Na toto reagoval můj syn. Naštěstí ne anglicky. To by ta dáma asi nepřežila. Velice rychle jsem se rozloučil. Dotyčná dodnes neví proč jí syn při rozloučení nepodal ruku. Vždyť byla tak milá a tak nám chtěla pomoci.


Možná, že takto nevypadá situace v celém anglickém školství. Ale na www.blisty.cz je starší článek na toto téma.

Vidím tři fatální příčiny tohoto stavu: školské okrsky, neexistence gymnázií, nemožnost opakování ročníku.
Výsledek tohoto stavu: v celostátním průměru skoro polovina žáků bez úspěšně ukončené závěrečné zkoušky ze základní školy.

Jsme doma a dále hledáme školu v Anglii. Nezná někdo něco?

 Tulačka(Bety 9/96+Anička 4/98) 


Re: Re: Z Anglie do Cech 

(19.4.2005 12:11:34)
Vím, že to s článkem nesouvisí, ale trošku mě překvapila "anonce" na ZŠ Labská. Obě moje dcery jí navštěvují, je fakt, že jsou v první a druhé třídě, ale nedomnívám se, že by nesportovci byli "úplně mimo". Ano, škola je zaměřena na lední hokej, ale to neznamená, že by např. holky byly mimo oblast zájmu. Já jsem např. uvítala, že mohly chodit bruslit do kryté haly (Brňáci ví, že možnosti zabruslit si v Brně není mnoho). Všeechno je samozřejmě o lidech, my jsme měli štěstí na velmi hodné a kreativní paní učitelky, a to jak ve škole, tak i v družině. Starší dcera je trošku méně pohybově šikkovná, ale traumaty z TV netrpí. A možnost každotýdenního plavání v ráci výuky by určitě uvítalo více rodičů.
 alenka 
  • 

Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(19.4.2005 17:29:09)
Ahoj na ZŠ Labská! Já mám bohužel zkušenosti s touto školou ne nejlepší. Ne že by tam všechno bylo špatné, ale moje dcera je obtloutstlá - po mně, a v tělocviku se na ní dost vezli. Je velmi dobrý výtvarkář a po této stránce tam moc prostoru neměla. Předesílám, že chodí do druhé třídy, na Labskou chodila v první, ta je dost náročná a ona ji tam nijak dobře nezvládala, asi záleželo i na třídní učitelce, která se neuměla přiblížit všem dětem. Těď do druhé třídy jsem ji dala na ZŠ SOuhrady - malá, takřka rodinná školička, žádný "Walldorf", ale jsme tam moc spokojeni.



 Tulačka(Bety 9/96+Anička 4/98) 


Re: Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 7:53:40)
My jsme fakt asi měli štěstí na paní učitelku Špalkovou, která je moc fajn, starší dcera te´d má paní učitelku Urbanovou a taky si nemůžu stěžovat. Co se týče výtvarných aktivit - vloni mi taky chyběly, ale letos mají v družině nové kroužky tohoto zaměření, tak jsem spokojená. Cítím, že škola se snaží zlepšovat, zvláště na družině je to patrné. O Souhradách jsem zatím neslyšela, je fajn, že jste spokojeni. Kdyby se můj názor na Labskou časem změnil, vím kam se obrátit.
 alenka 
  • 

Re: Re: Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 8:40:10)
A víš, že poté když jsem holku přeřadila jinam, tak jsem zrovna o učitelce Špalkové taky slyšela, že je moc fajn? Ono opravdu záleží na učitelích, jak umí dětem školu předložit... Nicméně jsem teď ráda, že ta moje bacule je na škole, kde se na tělocvik nebere až tak velký zřetel :-)

 Tulačka(Bety 9/96+Anička 4/98) 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 15:24:22)
Jasně, hlavně, že jste obě spokojené, o tom to je. Jen tak MMCH, koho jste vloni měli? Neměla ta paní učitelka monogram K.S.?
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Z Anglie do Cech 

(19.4.2005 17:54:26)
Šedámyško, a kam se budete stěhovat? Budeš chtít pro děti mezinárodní školu, kde budou pokračovat v angličtině, nebo půjdete na malý město? Tomu co je popsáno v článku se u nás asi nejvíc blíží Montessori, někdy Začít spolu a v některých vyjímečných případech Zdravé školy, ale je to samozřejmě škola od školy a učitel od učitele... Pokud máš zájem, tak na www.webpark.cz/alternativy je přehled zmiňovaných škol v ČR - jsou tam i adresy, někde i tel. čísla a maily.
 a 
  • 

Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 15:48:48)
a
 L+2 
  • 

Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 16:35:42)
Jeno, jenom jsem chtela upresnit, ze Anglicky skolni system NENI Montessori. Montessori je alternativni zpusob vyuky, ktery s tim anglikym moc spolecneho nema. Snad jedine ty mensi skupiny, ale Montessori neni o mensich skupinach ale vylozene individualni pristup, navic v Montessori si deti vybiraji, co chteji delat, zatimco v normalni skole je jim receno, co maji delat. Moje holky chodi ted do Montessori v UK a pristi rok jdou do normalni anglicke skoly a vim, ze to pro ne bude obrovska zmena.
 sedamyska 


Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 20:09:39)
Jeno, budeme se stehovat na Brnensko. O skoly jsem se zacala intenzivnej zajimat uz pred nekolika mesici, poshanela jsem info ( a stale shanim) o ruznych skolach, mezinarodni skolu bychom financne nezvladli, nekolik alternativ jsem nasla, ale chce to osobni navstevy a co nejvic informaci od rodicu, kteri tam sve deti maji, a to ja nemam. Nasla jsem i nekolik malotridek, ktere se mi zdaly byti docela sympaticke (usuzuju jen z jejich internetovych stranek). Lezi to na mne jako kamen, chci proste, aby moje nechodily do skoly se strachem a aby s nema bylo jednano jako s lidma. Jestli to bude skola alternativni, nebo normalni s hezkym pristupem, to je mi jedno. Takze rodicove, uvitam vsechny nazory na zakladni skoly Brno, Brno-venkov, popripade okres Vyskov. Diky.
 sedamyska 


Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 20:27:59)
Jeno, budeme se stehovat na Brnensko. O skoly jsem se zacala intenzivnej zajimat uz pred nekolika mesici, poshanela jsem info ( a stale shanim) o ruznych skolach, mezinarodni skolu bychom financne nezvladli, nekolik alternativ jsem nasla, ale chce to osobni navstevy a co nejvic informaci od rodicu, kteri tam sve deti maji, a to ja nemam. Nasla jsem i nekolik malotridek, ktere se mi zdaly byti docela sympaticke (usuzuju jen z jejich internetovych stranek). Lezi to na mne jako kamen, chci proste, aby moje dcery nechodily do skoly se strachem a aby s nema bylo jednano jako s lidma. Jestli to bude skola alternativni, nebo normalni s hezkym pristupem, to je mi jedno. Takze rodicove, uvitam vsechny nazory na zakladni skoly Brno, Brno-venkov, popripade okres Vyskov. Diky.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(20.4.2005 21:06:52)
Sedamysko - kdybys chtela kontakt, tak sem psala maminka, ktera je naprosto spokojena s prý opravdu individuálním přístupem ZŠ Pramínek (http://www.praminek.cz/zs/zs_vpraminku.html) v Brně Bystrci - platí se tam školný, ale jen 500 Kč měsíčně (je to teda soukromá Začít spolu) - adresu té maminky bych Ti poslala mailem.

Pak je v Brně waldorf, ale ten podle mě s anglickou školou moc společnýho nemá.

Pak tam jsou třídy s prvky daltonského plánu - mně se teda moc nelíbily, ale spousta rodičů je s nimi spokojena - kontakt bohužel na nikoho nemám, ale třeba se někdo ozve. Mně tam přišlo, že to je spíš navenek atrakce, než že by tam byl individuálnější přístup k dětem (např. na skupinovou práci si děti přesouvaly lavice k sobě a potom je zase vracely zpátky, protože představa, že by snad neseděly čelem k tabuli víc než pár hodin týdně byla pro učitelky příliš odvážná) - nicméně učitelky z Křídlovické mi připadaly lehce pokrokovější, než jinde - ovšem tohle je pouze můj subjektivní pocit!

Letos v září se tam otevře první třída Montessori školy - úroveň zatím nikdo nezhodnotí, nicméně neotvírají to žádní nováčci :-) Taky je tu na Rodině maminka, která tam bude dávat dítě, ale nemůžu si vybavit která :-(

Tak snad Ti ozve i nějakej tamější rodič - já se orientuju spíš v jiných krajích :-)
 Dana 
  • 

Re: Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(21.4.2005 11:07:19)
Na Křídlovické to opravdu není špatné, ale... Ony jsou ty učitelky opravdu vstřícné a pokrokovější, protože je to vlastně fakultní škola, blízko je pedagogická fakulta a studenti tam chodívají na náslechy a "učí" se tam učit. Není to tak, že by se na třídu šla podívat celá banda vysokoškoláků, vždycky je jich tam jen pár, ale co vím, stydlivější děti to může blokovat, když je tam pokaždé někdo nový. Mému extrovertovi to ovšem nevadí - ten mi ještě vykládá, která mladá paní učitelka se mu líbila a která ne.

 sedamyska 


Re: Re: Re: Re: Z Anglie do Cech 

(22.4.2005 10:04:44)
Jeno, diky. Na Praminek kontakty mam, libi se mi moc az na...kam na druhy stupen? Ono je bezva, ze takova skola je, ale neznam zadny druhy stupen, na kterem by deti pokracovaly v podobnem duchu a myslim, ze je ten prechod pak pro ne velky sok. Nicmene mam v planu se tanm jit podivat i tak.
O zs v Brne meste jsem sehnala par informaci, ale o skolach na okrese Brno-venkov ci Vyskov ne. Taky by mne zajimalo, jestli je tam v nejake vesnici skola, kterou maji deti a rodice oblibenou.
 wendulka 


Re: Z Anglie do Cech 

(17.11.2008 6:29:22)
Dobry den. Od predchozi discuse ubehlo uz dost casu a ted se ocitam v podobne situaci ja. Vracim se do Brna se synem, ktery nikdy v Cesku nezil a mel by nastoupit do sesteho rocniku. Cesky rozumi a cte, ale nepise ani nemluvi. Kam bych se mohla obratit na jakou skolu nebo ucitele kde bych mohla kontaktovat rodice v podobne situaci? Dekuji za informaci
 RENATA + SYN 11 LET 


Re: Z Anglie do Cech 

(17.11.2008 9:42:45)
Ahoj, četla jsem tvuj příspěvek, mám stejně starého syna Ronyho (11), bydlíme v Brně - na Lesné ... mám zájem se s tebou a hlavně kluky spolu, seznámit ...můj syn by tvého učil česky a naopak. Chceš li, napiš na mail- Renataron@seznam.cz
 Eda, 2 deti 
  • 

Re: Z Anglie do Cech 

(25.4.2005 12:17:10)
Kazda skolni inspekce zverejnuje na internetu inspekcni spravy. Tam se da lecos vycist.

Hodne uspechu v hledani skoly.

E.
 L+2 


L+2 

(18.4.2005 16:40:32)
Mila Aleno,

moc hezky clanek. Dekuji za nej.
Moje holky nastupuji do skoly v anglii v zari, takze clanek je pro mne velmi aktualni. Anglicke skolstvi se mi take docela libi proto,ze alespon do primary school chodi deti rady a neznamkuje se. Libi se mi take jejich "statni testy", ktere deti pisou jednou za 2-3 roky a na zaklade techto testu vidi rodice a deti, jak jsou na tom se znalostmi ve srovnani se vsemi deti v UK stejneho veku.

Moc se mi libi, ze deti jsou tu brany jako "partneri". Ucitele jim naslouchaji a ne narizuji, co maji delat.Jsou take daleko vice sebevedome.

Co se tyce existence zvlastnich skol, mas pravdu, ty v UK (v takove forme jako v CR) opravdu neexistuji. Je tu par special needs school, ktere ale vyucuji deti, ktere maji nejkou vadu a normalni skola by mela problem temto detem dat, to, co potrebuji (nizzsi inteligence mezi tyto vady nepatri). Jde o napriklad chluchotu, ci slepotu ci vazne disabiity apd. Pokud jsou deti jenom "nahluchle" tak chodi do normalni skoly.
Jedine, co se mi na UK systemu nelibi je velka odlisnost urovne skol a to zejmena ve velkych mestech. Jsou skoly, kde se deti nenauci temer nic a skoly, ktere jsou naopak vyborne. Take je obrovsky rozdil mesi statnimi skolami a soukromym skolstvim. Soukrome skoly jsou obvykle velmi dobre ale "siiilene" drahe.

 Ivana Procházková 


Polemika :) 

(18.4.2005 22:27:21)
Článek se mi moc líbil, ale musím se ohradit :) Co si pamatuji ze svých aupairovských let, tak "moje" holky (11 a 9 let) se teda po prázdninách do školy netěšily, což zcela bez skrupulí a veřejně přiznávaly... :)) Jen nejmladší (4 roky) s nimi ještě takto vyhraněný názor nesdílel.. :)

Bylo to ale víc jak 10 roků zpátky, třeba došlo mezi školními dítky od té doby k názorovému posunu.. :)
 Monika 
  • 

A co úroveň znalostí? 

(19.4.2005 7:58:23)
Článek je velice pěkný a velice mě zaujalo tempo výuky pro každé dítě zvlášť. Kolik je dětí v jedné třídě?

Dále by mne zajímalo jestli se děti v těchto školách něco naučí. Znám několik případů v Čechách, kde děti navštěvovali školy s altenativním přístupem. Po čase museli syna přeřadit do normální školy, protože se v předchozí škole nic nenaučil. U nás ve městě je také jedna škola propagující výuku škola hrou. Za celou první třídu se děti nenaučili všechna písmenka číst, ani psát a dostat se z této základky na střední školu je téměř nemožné (děti do této školy, ale rádi chodí a nosí samé jedničky).
Nakonec jsem ráda, že syn chodí do školy, kde jedou celkem rychle (podle ostatních škol), uvítala bych sice individuálnější přístup k výuce (syn dostane občas nějaké příklady navíc v matematice, ale z látky kterou probírají, ne nic napřed). Učitelku má dobrou, ale asi moc, protože jim jí chtějí sebrat a převelet prvňáčkům.
 Ivana z Londona 
  • 

Mily clanek 

(5.5.2005 14:10:36)
Mila Aleno,
Dekuju za moc mily clanek o anglickem skolstvi. Ziju v Anglii asi 6 let a obdivuju na jejich skolach jednu velkou vec, ktera nam Cechum navstevujicim zakladni skolu v 80. letech a universitu pocatkem 90. let chybi. Je to moznost diskuse, umeni diskutovat a schopnost nebat se vyjadrit svuj nazor. Deti si tuhle dovednost osvojuji jiz na zakdadni skole. Tahle skutecnost me velice tady na zacatku velice udivovala. Hodne stesti v dalsi praci a v zivote. Moc se tesim na dalsi mile clanky z Londona.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.