| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Znáte to?

 Příspěvky 110 z 139 [Dalších 129 >>]
30.9.2005 12:04:19
Tak tohle já přesně znám.Když chlapeček chodil do druhé třídy tak dostával hysterické záchvaty.Měl bohužel smůlu-jeho dignosa zněla -hyperaktivita:bohužel paní učitelka prohlásila,že něco takového neexistuje a jednala s ním jako s nenapravitelným rošťákem,nakládala mu nejvíce úkolů ze všech,protože díky své indispozici neposedného skřítka nestíhal psát zadání v hodině.Když končil druhou třídu tak byl zralý na Kroměříž a já s ním.Třetí třídu absolvoval na jiné škole s dobrým prospěchem a mnoha úspěchy a to vše díky paní učitelce,která měla o jeho diagnoze perfektní přehled neboť měla syna se stejným problémem-společnými silami jsme ho podržely.Bohužel paní učitelka ze školy odešla a tak s postupujícími ročníky se opět problémy dostavovaly.Syn je totiž také dyslektik a dysgrafik což mu zjistili právě v té druhé třídě.A tak tedy záleží jen na přístupu učitelů a na vzájemné spolupráci.Což je docela problém.Kvůli stěhování přešel syn opět na jinou školu-bude to mít o to těžší,že po letech kdy se učil německy se teď začal učit anglicky-hrůzou mi vstávají vlasy na hlavě protože kromě toho naše nejmladší Verunka nastoupila do první třídy a vzhledem k tomu,že jsem osamocená máma tak čekám co moje nervičky vydrží a jestli ve zdraví přežiju synovu rozbouřenou pubertu a první třídu mojí dcery,která již po měsíci odmítá do školy chodit.Je to úžasná kombinace a občas vážně potřebuji psychicky podpořit.Tak vám všem přji trpělivost a pevné nervy.
veronika, Martínek 11/00, Tomášek 4/03
  • 
27.9.2005 13:28:13
Ahoj,
povolání se dá sice nějak opsat, ale většinou tam bývá titul, což je asi u spec.ped. docela jasný, myslím, i když si nejsem jistá, že je to PaeDr, ale možná se pletu. Jistý je, že pokud není rodič bez práce, má tam zaměstnavatele. A na menších městech, o vesnicích škoda mluvit, zná každý každého. Ale to není důležité. Důležitější je fakt, že má málokdo štěstí na učitele, kteří si nechají mluvit do toho, co dělají. V tom případě je snad lepší počkat, a pak hodně přemýšlet. Ale je možné, že to vidím jinak, mám totiž svoje vlastní zkušenosti. Proto jsem opatrná. Veronika
Milada.
27.9.2005 11:26:12
Veroniko,

to asi jak kde...nas ucitelka NABADALA na tridnich schuzkach, ze mame detem psat napr. do notysku jen to, co vyzadujeme my za nutne. RC v zadnem pripade. A vzdycky se nazev povolani da nejak opsat necim hodne abstraktnim, treba slovem manazer :-) Maximalne by se to dalo poznat z adresy, ale ta se da take vynechat, ze :-)
veronika, Martínek 11/00, Tomášek 4/03
  • 
27.9.2005 9:46:14
Ahoj, ono se nedá neříct učitelce, že je někdo pedagog. Ona to totiž ví. Zvlášť u prváčků si přece učitel rád přečte ve výkazech, co dělají rodiče, aby věděl, jaký materiál má ve třídě, a s jakými rodiči bude mít tu čest. A z vlastní pedagogické zkušenosti vím, že na rady rodičů, i na jejich poznámky jsou učitelky strašně háklivé. Mám za sebou praxe jenom málo, ale stačilo mi to k tomu, abych pochopila, proč se o učitelkách nemluví zrovna s respektem. Doufám, že po mateřské nebudu muset zase vzít místo z nutnosti na prvním stupni ZŠ. Ne kvůli dětem, to by mě bavilo, ale ty učitelky... Takže bych asi ještě chvilku počkala, třeba první měsíc nebo 6 týdnů, a pak bych přemýšlela, jestli diskusí s učitelkou víc pokazím nebo napravím. Výhoda je, že děti většinou ty chyby kolem sebe nevidí a tak jim navadí tak moc jak nám.
Hodně štěstí a trpělivosti Veronika
Iva
  • 
24.9.2005 21:55:59
Pár rad pro rodiče nezvládající první ročníky školy svých dětí /rychlokurz asi nenajdete, možná jen rady zkušeného a ochotného pedagoga/:
1.Dítě přijde ze školy a pokud nechodí do družiny chvíli si pohraje samo s čím chce a odreaguje se.
2.Sdělí rodiči, jestli má úlohu, pokud ano, řekne, jestli ji zvládne samo a výsledek pak jen rodiči ukáže. Přeneste zodpovědnost na dítě.
3.Pokud úlohu má a nesplní ji, bude si muset následky vyřešit s paní učitelkou.
4.Nátlak a bití moc neřeší, rodič si jen vybije momentální vztek a v dítěti roste odpor k úkolům.
5.Víc děti baví soutěžení ve splněných úkolech - pro děti starší jsou dobré úkoly typu : Vyhledej... , Zjisti... , Připrav pro spolužáky diktát nebo slovní úlohu... atd. Pak může úkoly i zkontrolovat a pokud by viděl jen výsledek chytrého spolužáka, v diskuzi by ho navedl na konkrétní matematickou operaci /příklad, postup řešení/. Je to lepší než z jejich pohledu nekonečné opisování slov, příkladů z učebnic apod. Podporuje to tvořivost. Jen nevím, zda by každá učitelka byla ochotna tyto úkoly aspoň občas zadávat.
6. Chválit dítě za samostatně vypracovaný a učitelkou zkontrolovaný úkol, nebrat to tak, že někdo něco vymyslel a my doma to jak otroci musíme celé odpoledne s nechutí plnit.
17.9.2005 10:43:02
Ještě dodatek. Taky mám syna v první třídě - docela jsem z toho měla obavy. Vymalovávají jen v matematice a ty čtverečky, trojúhelníčky, kolečka, lístečky, citronky a nevím co ještě, mu taky nejde. Když jsem viděla jeho vypracování, pokoušela se o mě mrtvice. Naše učitelka naštěstí to bere jako matematiku, takže důležitý je výsledek. Tím pádem syn kolikrát se nezdržuje vybarvováním, jen ten počet čtverečků nakreslí. Vypadá to o moc líp.
17.9.2005 10:39:13
Fonémo, jak bych za učitelkou šla. Ale asi bych jí neříkala, že jsem pedagog. Spíš bych s ní chtěla podebatit o tom, jaké má představy o výuce, požadavky na děti, jak se to bude vyvíjet, jak vidí syna apod. Přitom poznáš, jak s ní mluvit. No a potom bych jí řekla, čím se syn trápí, co mu nejde a chtěla bych od ní znát radu. Ono to vypadá líp než když hned vybalíš, že jsi taky pedagog. Mohla by mít pocit, že jí chceš fušovat do řemesla a to by se jí nemuselo líbit.
17.9.2005 1:04:22
Také mi syn začal chodit do první třídy. Bohužel jsem speciální pedagog a mám jasnou představu o tom jak bych chtěla aby jej vyučovali- to víte profi deformace. Ale bohužel výuka probíhá úplně jinak. Syn je celkem splachovací takže to moc neřeší - i když někdy mi to přijde jako obrana. Nadšený však ze školy rozhodně nechodí.
Spíš otravený, že stále něco vybarvují což mu zrovna moc nejde,trochu přetahuje, takže nedostává jedničky, ale jen podpisy.Navíc vždycky držel tužku správně, ale od té doby co začal vybarvovat piditvary, to už někdy pokulhává. Mám chuť jít si promluvit s paní učitelkou, ale víte jak to je - šli byste, nebo byste to nechali plavat?
16.9.2005 15:53:58
jo, Jéňo, oni taky malujou na velkých plochách...Ale i těmi "titěrnostmi" si asi ruku procvičujou, David si pořád stěžuje, že ho bolí ruka, není totiž zvyklej malovat, nikdy ho to nijak zvlášť nebavilo...A tak si myslím, že když denně něco takhle namaluje, že přece jen tu ruku nějak cvičí..
16.9.2005 15:24:32
L., ale to je přesně to, co jsem těm domácím úkolům vytýkala - že jsou pro všechny stejné, když každý potřebuje procvičit něco jiného.

Federiko, kvůli uvolnění ruky se má malovat na velké ploše. I některé písanky mají zpočátku formát A4. Nevim, jestli titěrné klobouky do malých okýnek ruku spíš neničí. Teď neručim za to, co napíšu, ale myslim, že nejdřív by se měla uvolňovat ruka prostřednictvím jednoduchých tvarů na velké ploše, pak složitější tvary na velké ploše a pak teprve pomalu zmenšovat velikost.
 Příspěvky 110 z 139 [Dalších 129 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.