Lavi |
|
(9.9.2005 9:25:51) Mám devítiletou dceru, teď jsme ve 4. třídě.. Do půlky 1. třídy, to byla fakt pohoda: těšila se do školy, úkoly psala s nadšením atd. Měla jsem z jejího přístupu radost... která mě však záhy přešla. Následující období vypadalo tak nějak jako u Vás, akorát jsem si narozdíl od Tebe neulevovala vínem, ale vařečkou na dceřině zadnici(ne že by to nějak pomáhalo:o) Dnes někdy píšeme úkoly do 10 do včera, jelikož její protahovací taktiky dosáhly dokonalosti:o)))) Ale nepolevím, vím odkud pochází její geny:o))
|
Federika |
|
(9.9.2005 9:35:42) Dobrá vílo, ty mě děsíš...Mně teď syn, MMCHD dost problémový, nastoupil do první třídy, úkoly si dělá po upozornění, ale sám, pravda po svém, mívá to často jinak, než chce p. učitelka, ale nechávám ho...A zatím mám iluze, že chápe, že jsou to jeho úkoly, že on je za ně zodpovědný a jestli si je neudělá, bude si to muset řešit on s p. učitelkou....Neber mi je... Ale tou vařečkou....Neznechutíš jí to úplně?
|
Xantipa | •
|
(9.9.2005 9:57:47) a syn na můj nevinný dotaz - už máš úkoly - odvětil jo. Jenže záhy jsem zjistila, že on můj dotaz pochopil tak, zda má úkol napsaný, takže ho běžel napsat a asi za 5 minut se vrátil i s těmi napsanými úkoly. Sice měl vše správně, ale ta úprava - katastrofa. Vysvětlovala jsem mu, že musí počkat s úkoly na mě. To nějak nechápe, prý proč, ve škole to taky píše sám. No, uvidíme.
|
Federika |
|
(9.9.2005 10:07:59) Xantipo, ale já ho taky nechávám psát samotnýho..Pleteš si na sebe takhle bič...Jsou o jeho úkoly, ne? Já to jen pak prohlídnu, když to má špatně, vysvětlím mu to, ale neopravuju...Předevčírem teda přišel trochu nešťastně, že mu nejde nakreslit kosočtverec, tak jsem mu to ukázala, ale dělal to pak sám...Já s ním fakt nechci trávit denně hodinu s jeho úkolama, nehledě na to, že na to nemám čas....O tom ty úkoly přece nejsou nebo jo?
|
Xantipa | •
|
(9.9.2005 10:51:33) To já ho chci taky naučit psát úkoly sám. Ale teď bych raději měla takový ten vzdálený dohled, ne u něj sedět. Učitelka taky u něj nesedí, ale ten nenápadný dohled tam je.
|
Toranoko | •
|
(9.9.2005 18:38:33) Sice měl vše správně, ale ta úprava - katastrofa.
Hm, to je podle mě důležitější, že měl všechno správně. Jak docílíš "vzdáleným dohledem" aby změnil úpravu, too by mě zajímalo.
Za mýho dětství se taky bodovala "úprava", takže bylo lepší mít tam sem tam nějakou chybu a všechno krasopisný, podtrhaný, nabarvičkovaný, než to mít dobře, ale nahrabaný. Zajímavý....
|
Xantipa | •
|
(10.9.2005 8:28:21) Toranoko, doufám, že se snad něco změnilo z dob, kdy jsem chodila já do školy a bohužel musím říci, že i dcera. Krasopis se nevyučuje, takže krasopisně to snad nemusí být. Já si stále myslím, že jde o ten výsledek. Jak jsem psala - příští týden bude rod.schůzka a tam uvidím, jaký bude mít učitelka názor.
|
|
|
|
|
|
Jarka dcera 2.třída | •
|
(9.9.2005 10:23:01) Ahoj mámy malých školáků,
takhle - jako v článku, to u nás vypadalo na začátku první třídy taky. Dcera nemohla pochopit, že má najednou nějaké povinnosti, že už není ve školce a že si nebude jenom hrát. Bylo mi jí líto, jenomže o tom je život, nejdřív práce, potom zábava. Asi záleží na důslednosti rodiče, na tom, že se nenechá vytočit malým "tyranem". Jo, děti nás mají omotané kolem prstu, ale neobrací se to nakonec proti nám i proti nim??? Nebylo by lepší bez zdržování úkoly napsat a pak jít ven? Vařečka jako výchovná metoda je naprosto k ničemu. Možná pomoci nějakým příkladem...teď je dcera ve druhé třídě a problémy už nejsou, jsem s ní sama, bývám hodně dlouho v práci, takže dcera je v družině a na kroužkách, to si užije odpoledne a po příchodu domů jenom řeknu "úkoly" a bez odmlouvání je začne dělat. Nebo se třeba má učit básničku, to opakujeme cestou domů. Pak můžem na chvíli na hřiště, nebo na kolo. Rozhodně to není pilná hodná holčička, spíše problematická, dyslektik, dysgrafik. Jenom si nějak nedokážu představit, jak bychom zvládaly životaběh ve dvou, kdyby jsme si přidělávaly problémy, zdržovaly se bojem kdo z koho....a dítě tohle dokáže pochopit, nebo spíš vycítit. Nechci nijak hodnotit výchovné metody různých rodin, jenom chci napsat, že pokud člověk chce a snaží se, tak všechno jde. Jarka
|
Federika |
|
(9.9.2005 10:27:10) taky jsem si myslela, že si úkoly napíše hned po družině, ale tvrdí, žeto nechce dělat hned, že si potřebuje odpočinout...(po družině??). No, nevím, dohodli jsme se tedy, že v 17.00 zasedne nad úkol, zatím to vychází...Možná časem pochopí, že přerušovat hru s kamarádem taky není to pravý a že by přece jen bylo lepší udělat to hned a mít pak volno...
|
Xantipa | •
|
(9.9.2005 10:56:31) - to by mě zajímalo, jak to děláte s dětmi v první třídě. Jsem pořád na vážkách, zda toho nemá moc. Navíc, když přijde z kroužků, už je unavený, takže nevím, zda mám po něm chtít psát úkoly dřív, než já přijdu z práce a nebo večer po kroužcích. Někomu se možná bude zdát, že to nekoresponduje s tím, co jsem psala Federice, ale tak od věci to zase není. Když ho to nechám napsat, než přijdu z práce - dohled nebude a musím rikovat, že to někdy bude odfláknuté - ale aby si na to nezvykl. Myslím na to, hlavně že to je a jak - to není důležité. Když budeme úkoly dělat po návratu z kroužků, dohled tam bude, ale odfláknutý to může být stejně, protože už toho může mít dost. Jak to řešíte vy?
|
Federika |
|
(9.9.2005 11:00:45) Xantipo, se vzdáleným dohledem, tedy nesedím u něj,ale jsem třeba v kuchyni...Odfláknutý to má tak jako tak, počítám s tím a upozorňuju ho na to, ale jinej stejně nebude...Není to tak důležitý, hlavně ho nechci odradit, zatím se učí rád, na úpravu se ho za pár let nikdo ptát nebude....(to mu teda neříkám)...
|
Xantipa | •
|
(9.9.2005 11:09:05) příští týden je rodičák. Snad tam učitelka bude něco říkat o těch úkolech, jak k tomu přistupuje a tak. Uvidím, co se dozvím.
|
|
Líza |
|
(9.9.2005 13:46:14) My jsme taky v první třídě a úkoly tomu odpovídají :-))), takže zatím stačí, když se ujistím, že zadání dobře rozumí. Pak to dělá a já se na ni chodím koukat, jak to jde. I mým ideálěm je dítě, které nepotřebuje, abych vedle jeho psacího stolu měla i já svou židli. Jenže zatím jsou úkoly a)krátké, b)lehké, c)zajímavé, d)nové a z toho plyne e)baví ji. Jak to bude v druhém pololetí, kdo ví.
|
|
|
|
Jarka dcera 2. třída | •
|
(9.9.2005 14:37:08) Ahoj,
loni v první třídě dcera na žádné kroužky chodit nechtěla, byla z přechodu do školy dost vykulená, navíc měli každý den hodně domácích úkolů, tak toho bylo moc. Měla jenom družinu, + jedno odpoledne aerobik. Teď ve druhé třídě je to lepší, chce chodit na plavání, výtvarku, angličtinu, Skauta....spíš to musím regulovat. Takže nezoufejte, situace se zlepší.
Jarka
|
Federika |
|
(9.9.2005 14:55:11) Pettino, já jsem dlouho hledala pro Davida školu, která by nám vyhovovala...Má LMD, je hyperaktivní, levák a levou polovinu těla má lehce ochablou...Takže jednoduchý to s ním rozhodně není... Úkoly nanečisto nepíše a psát nebude,chci, aby ten úkol dělal max. 15 minut v kuse, pokud to nestihne, tak třeba za hodinku zase 15 minut...Zatím je hotov za pár minut, dělá to sám a jen mi to ukáže...Svým podpisem mám potvrzovat jen to, že úkol vypracoval doma a že jsem viděla, jak na tom je...Rozhodně tím nemám stvrzovat, že je to vypracováno správně, i kdyby se to hemžilo chybama, můžu mu to akorát vysvětlit, ale nemám to opravovat...Probírala jsem to s jeho učitelkou a ona s tím plně souhlasí...Nejsem odpovědná za jeho výkony, můžu mu pomoct, to jo, ale domácí úkol je jeho, jemu to má něco přinést, nemá to bejt trápení pro rodiče...Pokud mu to nepůjde a nebude mít zájem, úkol neudělá a já do notýsku napíšu" úkol nevypracoval, nerozuměl tomu, nepochopil..." Jak jinak ho vychovávat k samostatnosti a zodpovědnosti za sebe samého...Výsledky nejsou všechno....
|
Dana | •
|
(9.9.2005 16:46:04) Frederiko, mas muj naprosty souhlas a je prima, jak to resis. A take je dobre, zes to probrala s ucitelkou.
|
Dana | •
|
(9.9.2005 16:50:39) Federiko, promin, precetla jsem si spatne tve jmeno.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.9.2005 9:35:45) Federiko, já taky souhlasim se všim, cos napsala - moc se mi to líbí.
Jen mě děsí, že je pořád ještě normální dávat dětem v první a druhé třídě domácí úkoly, když na spoustě škol to jde i bez nich (až na nějaký to čtení si z knížky). Zrovna včera jsem byla u kamarádky, která chtěla po dceři ať napíše úkol nejdřív nanečisto, tak jsem jí říkala (ne před dcerou, ale pak bokem), že i tak toho má hodně až to bude psát na čisto, bude už unavená. Ostatně, když mi to dali přečíst ke kontrole, sama jsem si lámala hlavu, co se myslí pojmem "l-čený provaz" - jestli je nalíčený na někoho, nebo lýkový a kdo z nás tohle vůbec někdy použije... to je fakt plýtvání časem :-(
|
Federika |
|
(10.9.2005 10:59:21) Jéňo, zrovna včera mě jedna maminka prvňáčka trochu znejistila...Popisovala, jak oni dělají úkoly....Celou dobu s ním sedí u psacího stolu, nejdřív musí celý úkol napsat nanečisto, někdy i víckrát..Teprve když je maminka spokojená, může psát do sešitu...Řkla jsem že asi záleží na dítěti, ale že já ho pošlu přesně v 5.OO, tak jak jsme se vzájemně dohodli, do pokoje, aby tam sám a samostatně svůj úkol vypracoval a že má za mnou přijít pro podpis , až bude hotovo, pokud nebude něčemu rozumět, může se přijít zeptat...Bylo mi na to řečeno, že potom ten úkol podle toho vypadá,a že se teprve učí pracovat a tudíž je nutný stálý dohled.... Ale pak jsem otevřela sešit s týdenním slovním hodnocením: musím říct, že jsem dlouho neměla tak velkou radost: ve zkratce tam stálo, že syn je samostatný, aktivní, rychlý, výborný začátek a jen tak dál.. Takže zatím budu pokračovat tak, jak jsme začali...Pořád si myslím, že u domácíchúkolů není nejdůležitější to, jestli je naprosto všechno správně a krásně...A že pokud jim budu přisuzovat větší důležitost, než jakou by opravdu měly mít, pletu si na sebe bič...
|
|
Stáňa+Ondra (* r. 94) |
|
(10.9.2005 14:39:55) Jeno, já nemám (resp. neměla jsem když byl O. prvňák) problémy s tím, že děti mají úkoly - pokud jsou v rozumném rozsahu. O. měl fajn učitelku, takže úkoly byly tak v rozsahu 3 - 4 řádky psaní nebo 6 - 10 příkladů, popř. nějaké vybarvování ... + měli každý den pár minut číst. Nikdy neměli dva úkoly - vždycky buď Ma nebo Čj a nemívali úkoly na víkend. Přijde mi, že si tak dítě zvyká na to, že do školy se třeba se připravovat, že má nějaké povinnosti. Ale musí to mít míru - podle mne by nad tím dítě v 1. tř. nemělo strávit víc než 15 - 20 min. MMCH - i o tom doplňování I - Y si nemyslím, že by bylo k ničemu (když odhlídneme od lýčeného provazu;-) - vyjmenovaná slova jsou podle mého hodně o rutině a ta se jinak než procvičováním nezíská (pak ještě čtením - ovšem, co si budeme o tom, kolik většina dnešních dětí čte, povídat)
Úkoly jsem nikdy nenechávala psát nanečisto - chápu úkol jako procvičení naučeného, takže to nemusí být dokonalé ... Přepsat jsem O. nechal úkol jen párkrát (snad 3x, nikoliv v 1. tř., ale loni ;-) - když jsem viděla, že to vyloženě odflákl ... Úkoly kontroluju, na chyby upozorním a vysvětlím. To jestli si to opravil už nekontroluju - jeho problém ...
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(10.9.2005 15:27:08) Stáňo, já u chyb v úkolech jen oznámím, ŽE tam chyby jsou. Ať si je najdou sami. :-) Teprv tehdy, když děti netuší, co mají špatně, jim je přímo ukážu. Ale u nás se úkoly nepodepisovaly, tak jsem viděla jen některé.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.9.2005 16:32:51) Stáňo, šlo mi konkrétně o podobný hovadiny jako ten provaz, protože když pak děti vidí jak se dohaduje celá rodina co tím autor učebnice myslel, asi jim dojde, že plýtvají energií nad něčím, co by jim nikdy v životě nechybělo. Proti vyjmenovaným slovům obecně nic nemám :-)
|
Stáňa+Ondra (* r. 94) |
|
(10.9.2005 21:51:10) Jeno, já reagovala spíš na tohle "Jen mě děsí, že je pořád ještě normální dávat dětem v první a druhé třídě domácí úkoly ..." - nabyla jsem z toho dojmu, že to obecně vadí u dětí v první a druhé tř. úkoly. Ta vyjmenovaná slova byla už trochu navíc ...
|
MirkaEyrová |
|
(10.9.2005 22:23:46) Stáňo, tak když syn nastupoval loni do školy, tak jsem čekala úkoly tak dvakrát třikrát týdně. Byla jsem nemile překvapená, že měli úkoly každý den a i na víkendy. Ve druhé škole mívají jeden až dva úkoly týdně, a na víkend nikdy (kromě čtení, číst by měli každý den). Jen mě napadá, že možná mezi každodenním učením větších a malých dětí je jeden rozdíl: pohyb je sice zdravý v každém věku, ale přece jen malé děti toho pohybu potřebují více, jak se říká "pohybem odpočívají". Myslím, že si potřebují ještě většinou dost hrát, skákat, běhat a blbnout - a když jsou dopoledne ve škole, odpoledne v družině a ještě každý den musí dělat dlouhé úkoly, tak je to dost těžké a únavné. Jasně - nezralé, příliš hravé děti patří do školky; ale myslím, že se to týká i těch školně zralých. No nic. Musíme se s tím každý poprat jak jen to jde nejlíp, že? M.
|
Stáňa+Ondra (* r. 94) |
|
(10.9.2005 23:39:32) Mirko, já mluvila o úkolech, které zaberou 15 - 20 minut. Ondra delší nemíval, a jak jsem psala, tak na víkend jen to čtení. Úkoly, u kterých dítě sedí hodinu, považuji taky za nevhodné (taky jsem slyšela stesky, že něčí děti takové mají :-( ). Ovšem je otázka, jestli někdy (teď nemyslím konkrétně tebe, je to všeobecná úvaha) není doba strávená nad úkoly taky trochu ovlivněná tím, že perfecionalističtí rodiče nechávají dítě dělat úkol nanečisto, případně s ním předělávájí části, které se jim nezdají dost OK.
|
MirkaEyrová |
|
(11.9.2005 22:52:29) Stáňo, jenže oni v té první škole měli těch úkolů někdy i několik. Průměrně tak půl na půl jeden úkol a úkolů víc. Můj syn u toho náhodou neseděl nijak dlouho, ale - to bylo taky tím, že byl trochu napřed a učení mu celkem šlo. Ovšem ani si nechci představovat dítě, které má nějaké to dys-, nebo mu to "jen" hůře jde. Méně šikovné dítě by u toho možná tu hodinu občas strávilo (i bez psaní nanečisto). Skutečně si myslím, že v tomto věku dítě potřebuje i něco jinýho než jen školu, a to i v případě krátkých každodenních úkolů. --- MMCH v původní synově škole si správně měli denně(!) opakovat všechnu látku, kterou v tom dni ve škole probrali. No, připadalo mi to už skoro moc - na to, že šlo o první třídu ZŠ a ne prvák SŠ. M.
|
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(11.9.2005 9:07:20) Stáňo, to se mi bude těžko vysvětlovat, páč je to hodně široký a vše souvisí se všim, ale pokusim se to zestručnit, aniž by příliš utrpěl obsah :-)
Já si totiž myslim, že ve většině škol (a jsou to většinou ty s úkoly) je už samotnej nástup do školy pro dítě dost velká změna (oproti školce) - najednou musí mnohem víc sedět, dělat přesně to, co se jim v danou chvíli řekne, stíhat se něco naučit v termínu, najednou je hodnoceno známkama atp. - prostě je to velkej nápor na soustředění, sebedůvěru a další. Výuka není moc efektivní, někde prostřednictvím úkolů učitelé hážou část vzdělávání na rodiče. Odpoledene by podle mého názoru měly mít děti čas na kamarády a rodinu (vztahy - sociální dovednosti jsou pro spokojený život víc určující, než školní znalosti), na svoje koníčky (protože nakonec většinou děláme práci, ke které jsme směřovali už skrze své koníčky a ve škole se jim do hloubky těžko můžeme věnovat). Přípravu na to, že jednou se budu muset učit beru, ale to je dost individuální záležitost - já jsem se například poprvé učila ve třeťáku na gymplu. Do té doby jsem to nikdy nepotřebovala. A nemyslim si, že bych kvůli tomu nějak zakrněla, nebo nevyužívala svou kapacitu - měla jsem každé odpoledne jeden nebo dva kroužky, které mě bavily a v těch jsem se dozvěděla a naučila spoustu pro mě zajímavých věcí. Kamarádka co učila v první třídě mi říkala, že úkoly nedává, protože co mají děti umět pohodlně zvládnou ve škole, jen u dětí s nějakým problémem (dysfunkcí) doporučila něco pro upevňování dovednosti a dětem, které jsou naopak v něčem dobré dala něco zajímavého - ale ne stylem - tohle zítra přinesete hotové, nýbrž stylem tohle by Ti mohlo pomoct / tohle by Tě mohlo bavit a zajímat, udělej si to kdy chceš a nemusíš mi to nosit ukázat (ostatně neděláte to pro mě, ale pro sebe). Zrovnatak učitelka z jedné Montessori školy nám říkala, že když vidí, že dítě hodně zaujala nějaká pomůcka, tak mu nabídne, jestli si ji nechce půjčit domů. To si myslim, že je hroznej rozdíl - dát dětem za domácí úkol třeba slovní úlohu, když některý děti přesně jak už tu někdo psal jen kouknou a vědí z hlavy výsledek a jiný děti jsou úplně ztracený a bez rodiče se v tom vůbec nezorientujou... mně to prostě přijde hrozně neefektivní (stejně jako mnohde celá výuka). Prostě přípravu na učení se beru, ale každej má jiný nedostatky a potřebuje procvičovat jiný věci. Druhá věc je smysluplnost těch úkolů z hlediska jejich využití v životě, ale to už jsem psala. Takže já bych pro úkoly byla - ne hned po nástupu do školy - pokud by měly jinou formu, než jakou většinou mají.
|
Stáňa+Ondra (* r. 94) |
|
(11.9.2005 9:56:43) Jeno, ty jsi odborník ... ;-) Já jen můžu jako matka konstatovat, že úkoly, které O. měl v 1. a 2. tř. mi nepřipadaly ani nadměrné ani naprosto zbytečné. Asi to bylo i tím, že jsem měla pocit, že to, co s nimi učitelka dělá, dělá dobře a s nasazením i pochopením pro děti. Navíc si fakt myslím, že těch 15 - 20 minut není nadměrná zátěž, která by omezovala sociální kontakty, možnost kroužků atd. MMCH - na úkoly jsem začala malinko vrčet ve čtvrté třídě, po výměně učitelky, kdy mi přišlo, že je mají někdy zbytečně dlouhé. Podobné to bylo loni a navíc občas bývaly bez ohledu na situaci (O. chodil o sportovní třídy a někdy třeba měli zápas, ze kterého se vraceli dost pozdě a navíc i unavení)
|
|
zufi |
|
(11.9.2005 10:16:31) Když jsem před lety učila na prvním stupni,nabídla jsem rodičům,že nebudu dávat žádné úkoly,jen čtení,nebo dobrovolné.A rodiče? Z 25 jich nesouhlasilo 21.Že prý,co by doma dělaly? Ty děti...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(11.9.2005 11:09:37) Jo, to říkala ta kamarádka z první třídy taky. Nějak (nevim jak) jim to odůvodnila.
Stáňo, odborníkem bych se teda nenazvala :-) Jen jsem měla možnost vidět víc škol, tak srovnávám a tohle je můj názor.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(11.9.2005 11:11:06) MMCH to je fakt síla, když rodiče nejsou schopni vymyslet pro dítě jinou náplň času, než DÚ :-(
|
|
Federika |
|
(11.9.2005 11:29:50) Jéňo, já taky nejsem dvakrát nadšená, že úkoly dostávají, ale dokud to bude jen přes týden a opravdu tak ty desetiminutovky, to to jde... Jinak jsem taky slyšela názor, že by jinak rodiče ani nevěděli, co ty děti ve škole dělají, hmmm.... Mě zase zarazilo, že u nás bylo víc rodičů proti tomu, že se v první, možná i druhé třídě neznámkuje, já jsem nadšená...Motivujou je razítkama, na konci každýho týdne písemný hodnocení...Je to skvělý a dozvím se tak i mnohem víc....
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(11.9.2005 12:41:46) Federiko, tak to by mě zajímalo, jestli ti rodiče postupně změní názor... Leckdy to bývá i tak, že rodiče jsou pro, ale pak to musí obhajovat ještě před babičkama, sousedkama apod. (nejlépe pokud babička vnouče lituje, že nedostává jedničky).
Můžu se zeptat o jakou školu jde? (Klidně na mail, pokud to nechceš psát veřejně.)
|
Federika |
|
(11.9.2005 15:08:50) Jéňo, já to klidně napíšu sem..Jedná se o školu v Senohrabech, mají své stránky, www.senohraby.cz(tam klikneš na školu). Jedou podle programu Obecná škola, je to dvoutřídka, ale je tam málo dětí a první třída je samostatná...Používají spoustu alternativních metod, mimo jiné to neznámkování a třeba po druhé vyuč. hodině jdou všichni na dvacet minut ven....Další dvě hodiny zařazujou spíš odpočinkový předměty, VV, tělocvik, čtení... A hlavně, a to bylo pro mě rozhodující, je tam velmi dobrá komunikace s rodiči, můžu kdykoli přijít a o všem diskutovat... Děti dostávají razítka, David známky určitě postrádat nebude a normálně řekl babičkám, že oni známky mít nebudou, že budou každý týden dostávat slovní hodnocení a chlubil se, že už má spoustu razítek... Kromě toho často to bývá v první třídě tak, že dostávají jedničky skoro všichni, takže pak nemají vlastně žádnou výpovědní hodnotu....
|
|
|
Lidka | •
|
(11.9.2005 14:12:22) Federiko-přesně tak.když ti učitelka napíše,nejdou mu písmenka ta a ta,dobře čte,atd...tak určitě víš víc,než když mi Tom donese trojku a na dotaz co tam měl špatně-řekne "nevím"...Co ho pak mám doučit?Těžko říct,že?A nehledě na to,že loni měli učitelku,která jim psala známky do žákovské jednou za týden.Takže z dikátu,který psal v pondělí a dostal třeba čtverku-jsem to viděla až v pátek...no tak to už si fakt nemůže pamatovat co tam vlastně psali...Při vyčtení píučce,že by to mohla psát častěji řekla,že to nestíhá!Když jsem chtěla,aby mi donesl diktát domů-to prý nemůže...NO nic.Uvidíme tento rok.
|
Federika |
|
(11.9.2005 15:11:41) Lidko, tak to by mě fakt rozčilovalo, kdyby dostal čtyřku a já se ani nemohla podívat za co...A když přinese známku až na konci týdne, tak jak máš vlastně reagovat? Ani mu nemůžeš pomoct, aby se to nějak doučil, to je fakt nesmysl...
|
Xantipa | •
|
(12.9.2005 11:53:09) Přesně takhle to běžně chodí na školách. Dokonce jsem měla velký konflikt s učitelkou na 2¨. stupni ZŠ, kdy učitelka dopisovala po měsíci známky a také mezi ostatní jí tam napsala 4. Dcera byla vyjevená, protože si byla jistná, že žádnou takovou známku nedostala a zeptala se učitelky. Ta ji za tuhle "nehoráznou" drzost vynadala dost nevybíravým způsobem a řekla, že se s ní o tom nebude bavit. Do školy jsem šla já s tím, že chci vědět, z čeho konkrétně ta čtyřka byla. Odbyla mě, že to je jedno, že si to nemůže pamatovat a hotovo. Byl z toho obr konflikt, kdy mě napadla, že jsme všichni podvodníci a nebude se nebude nějaké takové zpovídat. U ředitele jsem nepochodila, neboť to je prý v kompetenci této učitelky, to, že učitelka není schopna sdělit, z čeho ta 4 je, ho nijak nevzrušovalo. Ihned jsem změnila školu, neboť si myslím, že takovým způsobem se jednat nedá. Byli velmi překvapeni a myslím, že si to rodiče běžně nechávají líbit. Nemyslím si, že to byl ze strany učitelky naschvál, jen měla dost nepřehledné a chaotické záznamy, takže jsem přesvědčená, že to byla záměna.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaca | •
|
(9.9.2005 18:42:07) No, asi se potrebuje doma zaklimatizovat, spis nez odpocinout, ja to vetsinou potrebuju taky.
|
|
|
Petra | •
|
(9.9.2005 14:15:13) No vis Jaru, ja radsi ani nepsala, jake to bylo v prvni tride, ted jsme ve druhe, do me ceka dal nevim, kdyby aspon nebys kluk sikovnej a celkem chytrej, proste mu chybi motivace...
|
|
|
Bohuška,20,18,10 | •
|
(9.9.2005 13:25:23) Sotva se jedno dítě vybabralo, druhé dorostlo. Pak přišli ti starší do puberty a malý nastoupil do školy. Problémy s úlohama už jsem brala s nadhledem, horší je když učitelky píší do deníčku poznámky typu : Neměl podepsanou úlohu (maminka pekla buchty, ruce měla od těsta a pak zapomněla), neměl podepsané čtení(číst uměl už při nástupu do školy, ale ten podpis byl prostě nejnutnější), Neměl podepsaný souhlas s příspěvkem na SRPŠ (v ruce sice držel peníze, ale opět chyběl podpis), deníček ku podepsala sestra - to nesmí! (otec v nemocnici, matka v práci). Kluk má samé jedničky, ale poznámky od shora až dolů - protože nějak nestíhám podepisovat. Protože jsme už na druhém stupni, poznámek bude míň. Jsou zde jiné učitelky a ty nechtějí podpis na každou blbinu.
|
Vaclavka |
|
(9.9.2005 14:04:49) Bohuško, zapomenuté podpisy znám... I čtení. Jednou jsem to z legrace dceři podepsala na týden dopředu, abych nezapomněla... - museli mít v takovém notýsku napsané datum, četla a podpis... Už ani nevím, co tomu řekla učitelka. Jinak jsem někdy zírala, pod co jsem se ve fofru dokázala podepsat, zvláště v jazyce českém. Synek je dyslektik, takže i když eliminuji některé chyby, pár jich tam většinou zůstane.Teď nastoupil do páté třídy do nové školy a prý mají slíbeno, že ve čtvrtek a v pátek úkoly dostávat nebudou. Jinak kecy svých dítek před akcí psaní úkolů taky moc dobře znám. Zvláště když jsem usoudila, že je úkol napsaný příšerně a nařídila jeho přepracování. To se všechna tři moje dítka svorně svíjela jak červi na udici. Ta nejstarší mi dodnes nezapomene nejen přeškrtnutá cvičení, ale i vytržené stránky... Jo, postupem času jsem otupěla a u syna už jsou to jen ty škrtance. Taky si pamatuju na prostřední ratolest - to byla snad v šestce-sedmičce - psala úkol v pozdních večerních hodinách a na moje tázavě zvednuté obočí odvětila, že můžu (a paní učitelka asi taky) být ráda, že si ten úkol vůbec napíše... Teď jsou baby jedna na střední, druhá na VOŠ a úkoly už je netrápí... No a synka snad budou trápit jen v pondělí, úterý a ve středu...
|
Bohuška,20,18,10 | •
|
(9.9.2005 14:22:33) Díky, měla jsem dojem, že podeppisování fandí jen učitelky u nás. Jinak mám v paměti ještě jednu perličku. Dcera musela za trest (napadla údajně kluka o 2 hlavy většího) psát větu, kterou jí předepsala učitelka! "Hluchavka je bylina s býlími květy". Dodnes nevím zda to byl test pro maminku (pro mě), nebo nepozornost učitelky. Každopádně jsme psali s vařečkou a slzičkama, protože ani po hodinovém vysvětlování dcera nechtěla psát podle mého pravopisu, protože "paní učitelka se přece neplete". No, tentokrát se spletla.
|
Xantipa | •
|
(9.9.2005 14:54:40) Dcera měla kdysi napsat za trest 50x - nebudu zlobit a vyrušovat. Takže to teda nepsala, ale naopak já rovnou zašla do školy. Od paní učitelky jsem se dozvěděla, že to je teda vychova, když nechci, aby byla takto potrestána a já jí naopak sdělila, že každá z nás má zřejmě o výchově jinou představu. Dcera za to dostala za 5 a já zase putovala do ředitelny. Trest dostala jiný - smysluplný, koule byla smazána a tresty tohoto typu zakázány. Ale teď syn chodí do první a rodiče nemusí podepisovat nic. Příjemná změna.
|
Bohuška,20,18,10 | •
|
(12.9.2005 6:52:55) Mám podobnou zkušenost. Dcera přinesla 5 za DÚ z Angličtiny, protože měla psát o rodině a měla to skoro stejné se spolužačkou. Ovšem ta spolužačka je sestřenice, takže rodina je stejná. Paní učitelka trvala na 5 a psaní úkolu znovu, na jiné téma. Tak jsem si to s ní vyřídila, protože jsme téměř spolužačky a obě jsme se učily RJ a myslím že na AJ je tam ona. Dále jsem hlasitě mluvila o tom, že dcera sloh psala doma a znovu nic psát nebude, že nejsem ochotná znovu celé odpoledne hledat slovíčka a dívat se jak se holka nervuje. No, celý ten rozhovor slyšel ředitel (náhodou), dcera nic nepsala, pětka se škrtla, dnes je vše v pořádku. Občas neškodí učitele prostě usadit na správnou židli.
|
|
|
|
Toranoko | •
|
(9.9.2005 18:51:08) Podpisy jsou legrační...náš táta se mi jednou podepsal místo mámy, a protože měl takovej spíš grafickej čmáranec, učitelky mě obvinily, že jsem si počmárala žákovskou. Nejhorší ale bylo, když po nás na intru chtěli tejden co tejden podpis, že jsme byly doma..nakonec jsme si to podepisovaly navzájem a bylo.
|
|
L | •
|
(16.9.2005 14:57:07) Asi jsem divná, ale připadá mi přirozené dostat ve škole na doma rozumný úkol. Úkol, který trvá 10-15 minut a je k necemu. V první třídě mi připadá rozumné číst a psát (ve škole nemůže učitelka dohlédnout, jak 22 dětí píše). Co mi ale vadí jsou úkoly z pseudo počtů. Náš syn počítá bez problémů sčítání i odčítání do 10, proč má tedy začínat s tím, že se učí, kolik je 1, 2, 3 a jeste formou malovani obrazku. Pak to neni pocitani,a le malovani, ktere se mozna muze libit tem, kteri radi maluji, ale ja po te, co mel namalovat celkem asi 20 klobouku byla z ukolu docela rozmrzela.
|
Federika |
|
(16.9.2005 15:07:09) Pozor, L...to malování v první třídě nemá být jen tak bezúčelné...Cílem je procvičit a uvolnit ruku, budou to později potřebovat....Můj syn taky nerad maluje a vybarvuje, tyhle úkoly jsou pro něj vždycky nejhorší....Ale smysl toho chápu....
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(16.9.2005 15:24:32) L., ale to je přesně to, co jsem těm domácím úkolům vytýkala - že jsou pro všechny stejné, když každý potřebuje procvičit něco jiného.
Federiko, kvůli uvolnění ruky se má malovat na velké ploše. I některé písanky mají zpočátku formát A4. Nevim, jestli titěrné klobouky do malých okýnek ruku spíš neničí. Teď neručim za to, co napíšu, ale myslim, že nejdřív by se měla uvolňovat ruka prostřednictvím jednoduchých tvarů na velké ploše, pak složitější tvary na velké ploše a pak teprve pomalu zmenšovat velikost.
|
Federika |
|
(16.9.2005 15:53:58) jo, Jéňo, oni taky malujou na velkých plochách...Ale i těmi "titěrnostmi" si asi ruku procvičujou, David si pořád stěžuje, že ho bolí ruka, není totiž zvyklej malovat, nikdy ho to nijak zvlášť nebavilo...A tak si myslím, že když denně něco takhle namaluje, že přece jen tu ruku nějak cvičí..
|
|
|
|
|
Stáňa+Ondra (* r. 94) |
|
(9.9.2005 16:35:58) Milado, ale s Ondrou myslím (jestli jsem to nepopletla) teď do třídy (prima - což odpovídá šestce) chodí kluk, kterému deset teprve bude. Šel do školy, když mu ještě nebylo šest a přeskočil jednu třídu ... ;-). Možná se ozve jeho matka - chodí sem na Rodinu taky ... Ale obecné pravidlo to asi fakt nebude.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(9.9.2005 18:30:27) Milado, to je fakt, je to někdy šílený. Můj starší synovec je o 2 roky a 4 měsíce starší než Luděk, a letos jsou oba v primě. Kolegyně má synka myslím o 8 měsíců mladšího, a taky je ve třetí. Jen doufám, že Luďkovi vydrží to, jak s těmi staršími dětmi vychází - je to naprosto v pohodě. Snad se to nepokazí.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(9.9.2005 18:50:59) Milado, on je šikula jen na něco. Hnusně píše a strašně nerad kreslí.
|
|
|
|
|
|
|