| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku O přirozeném vývoji dětí aneb jak se mění tělesné síly v duševní

 Příspěvky 110 z 20 [Dalších 10 >>]
Luckaaa
5.2.2008 9:19:49
trochu trpkosti v tvém příspěvku....
ano jde o to respektovat dítě v jeho potřebách ať už jsou v předstihu před normou či naopak.....
moje dcerka také vetřech a půl letech po mně vyžaduje psaní jednotlivých písmen a spolu skládáme i jednotlivě do slov jakomáma,táta....nicjí nenutímona to musí chtít sama, ale nenechám její touhu ležet ladem....
o děti které jsou takhle v předstihu (neopomínám že do školních let se může klidně srovnat s ostatními a jejich schopnosti se srovnají a prosím to neberu jako prohru nebo tak něco ale respekt k aktuálním potřebám a dovednostem dítěte...)bych ani tak strach neměla jako o děto které jsou pozadu. klasický rok odkladu pro nástup do školy je ještě v pohodě,ale co pak ti které ani to nezvládají... propadnutí jak tohle slovo vnímáte....potupa....kde je respekt k možnostem a dovednostem těchto dětí jsou onálepkováni a přitom třeba nebát toho by se v budoucnu ještě měli chuť zvednout ale jaksi ta chuť tu chybí..
to platí v obou případech tedy i u toho nadaného žáka který není živen ale čeká až někdo uzná že už se může o to a to zajímat,ale jde o to aby měl ještě tu chuť
Olga, syn 2 roky
  • 
13.8.2004 12:57:32
Milá Haluško,

přístup přirozeného učení se mi líbí, výuka dětí doma již méně. Sama jsem ji totiž zažila a moc mi přitom chybělo srovnání s vrstevníky a "přestávky".

Bohužel náš školní systém je založen na memorování a ne na logickém uvažování. Přirozené učení je založené zejména na dialogu a tím je i poměrně náročné pro učitele. Myslím, že v naší zemi bude ještě dlouho trvat, než autoritativní učitelé (omlouvám se za následující slovo) "vymřou" a zastoupí je noví, kteří budou mít více pochopení k názorům žáčků.

Myslím, že klasickým příkladem autorem uváděných skutečností jsou výchovy (hudební, pracovní, výtvarná, tělesná). Nechápu, proč některé děti musí být známkovány za něco, k čemuž nejsou předurčeny, nebo k čemuž ještě jejich koordinace nedospěla.

Velice se mi líbí slovní hodnocení na prvním stupni.Myslím, že na rozdíl od známek je mnohem informativnější a rozhodně žáčky tak nestresuje.
Míša, 2 děti
  • 
9.8.2004 22:25:38
Souhlasím s Haluškou, taky se po vlastních zkušenostech bráním klasické škole jak můžu a obdivuju všechny, kteří se rozhodli bojovat proti zkostnatělému státnímu systému. Doporučuji stránky www.skoladetem.cz, mozná je podobných škol víc, ale tahle mě vzala.
Psychouš
  • 
6.8.2004 11:40:19
To "prijeti" o nemz je rec je myslim spise nervozita z toho, zda se to casem srovna a nebude se jednat o "tabulkovou odlisnost" i v dospelosti.

Kristina
  • 
4.8.2004 10:02:49
Já trochu odbočím, ale bude se to týkat též čtení, ovšem spíš u dětí starších. V poslední době se mi zdá, že děti skoro nečtou, jen koukají na televizi a hrají si s počítačem a to je určitě škoda. Myslím, že by je rodiče měli nenásilně vést ke čtení od malička. Můj syn je nyní dospělý, ale jako dítě četl tolik, že jsem mu to musela pomalu zakazovat, za den přečetl knihu a vůbec se nevěnoval např. domácím úkolům apod. Od dcery mám malou vnučku, dva a půl roku, ta vyžaduje čtení již od jednoho roku věku - to jsem se vždy velice divila, jak takové maličké dítě, které sotva začalo chodit, vydrží sedět u knížky, kouká na obrázky, poslouchá a neztratí trpělivost a neuteče, naopak to samo vyžaduje, i když ještě málo čemu z toho rozumí. A dnes ve dvou a půl letech říká básničky, co jí v hlavě utkvěly.
Haluška
29.7.2004 9:17:43
Milý autore,
článek na mě opravdu působil tak, jako by dítě ve čtyřech letech nebylo způsobilé naučit se číst, a pokud se tak děje, je to násilí na něm páchané. děkuji za dodatek - asi to mělo být v článku explicitně řečeno.
Zajímám se totiž o přirozené způsoby učení se a domácí vzdělávání školních dětí. Myslím si, že naopak škola tak, jak ji zná naše generace a několik generací před námi, může bránit dětem v přirozeném vývoji a "cpát je do tabulek", z nichž vybočit znamená být nenormální, a tedy často i nepřijatelný.
Zdá se mi, že přirozené učení se v naší zemi moc nepropaguje, a je to škoda.
přeju Vám hezký den.
Hana, holka moje 1r4m
  • 
27.7.2004 22:29:29
Matějíček, to je z té pohádky, ne?? Asi myslíte profesora Matějčka...
26.7.2004 21:58:08
Ano, Sally, taky máme tu zkušenost. Adamův nejlepší přítel a o dva měsíce mladší spojenec nastupuje od září v Británii do školy, ale již ve školce probíhá základní seznámení s písmenky, ačkoli to děti pro nástup do školky neumějí.

Článek jsem jen přelétla, ale dělá na mě v tomto ohledu dost zkamenělý dojem. Vždycky přece záleží na konkrétním dítěti a jeho zájmu. Adam (4,5r) se bez jakéhokoli nátlaku, z vlastního zámu naučil číst krátká slova v 2,5 letech, pak jej to přestalo bavit. Teď počítá jako prvňák, protože ho to strašně baví, ale písemnka už ho nezajímají. Kdyby teď nastupoval do školy jako Tads, musel by se přinutit, ale vůbec by to pro něj nebyl problém. "Geniální" není:-) Je to velice individuální a hovořit o tom, že na něco dítě v daném věku není připraveno... to je jak když jsem hořekovala nad knížkou pana Matějíčka, kde se neustále tvrdilo: dítě v tomto věku bude jistě..., už velice dobře zvládá... ne, nezvládá jsme lidi, nejsme mašiny:-)
26.7.2004 10:50:32
Souhlasim s Janou. Přála bych všem dětem, aby jejich maminky respektovaly přirozený vývoj stejně ochotně i v případech, že se děti od tabulek odchylují na opačnou stranu. Osobně znám takové jen dvě... Zbytek má problém to přijmout :-(
26.7.2004 7:29:45
Moje dcera - 3,5r - tedy zatím nečte :o) Ani nemá ráda, bych jí knížku ĆETLA, takže si zatím stále povídáme nad obrázkovými knížkami. Ale na druhou stranu se o písmenka zajímá, kouká na nápisy kolem sebe a ptá se. A některá písmenka pozná a sama mě na ně upozorňuje - "mamí, podívej - tři Á", "mamí, hele - čtyři Ó"... Nemyslím, že by byla nějak "geniální", co jsem si všimla, tak nijak nevybočuje z průměru. Malý děti bývají zvědavé, a pokud se jim čtou knížky, většinou se o písmenka zajímat začnou. Jak je vidět, zajímají se o ně děti, kterým se knížky nečtou :o)

S.
 Příspěvky 110 z 20 [Dalších 10 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.