| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Řeč rozvíjí myšlení

 Příspěvky 110 z 16 [Dalších 6 >>]
bara71
  • 
16.2.2005 21:27:26
Miso,
prosim i vas - mohla byste mi napsat, do ktere francouzske skolky chodite a pripadne par podrobnosti. Prave vybirame skolicku pro nasi dvouletou dceru a osobni zkusenosti jsou nedocenitelne.
Sama jsem zastancem nazoru, ze prirozene vnimani ciziho jazyka formou hry a bezne denni konverzace je moc prinosne - nejen z hlediska budoucich jazykovych znalosti (ty se daji zpochybnit, pokud dite z vlivu jazyka na nejakou dobu "vypadne"), ale predevsim z hlediska rozvoje mozku. Hodne na toto tema ctu a uvodni clanek mi pripomina bludarstvi typu zeme je placata. Autorka pravdepodobne jen opakuje stara klise bez vlastniho vyzkumu nebo alespon studia literatury. Zakladni knihou, kterou by si rozhodne mela precist, je Glenn Doman: How to Multiply Your Baby"s Intelligence (bohuzel dostupna jen v anglictine).
Miso, napiste mi prosim (take) na bara71@seznam.cz - na rodinu nechodim pravidelne a rozhodujeme se v techto tydnech. Predem moc dekuje Bara
bara71
  • 
16.2.2005 21:12:28
Tomasi,
mohl byste mi prosim napsat, pro kterou skolku jste se nakonec rozhodli. Mam dvouletou dceru a prave jsem ve fazi vyberu. Vase reference by mi rozhodne moc pomohly. Mohl byste prosim napsat na bara71@seznam.cz - nechodim na rodinu zase tak casto. Diky moc Bara
  • 
21.8.2003 10:47:18
Ahoj, já bych asi zkusila obrátit se na nějakého logopeda (ze začátku kvůli výslovnosti). Při troše štěstí se dá natrefit na člověka, který se už setkal s "málomluvným" dítětem a pomohl by i v tomto směru.
Nejhorší by bylo dítě nutit do povídání, musí mít samo něco, co by chtělo sdělovat. Je dobré se sem tam vyptat (ale ne desetkrát denně, to dítě otráví), co zrovna dělá, jak bylo u babičky, ve školce či škole, dítě si klidně může postěžovat na spolužáka, který se mu posmíval, hned mu poradíme, co říct, když se bude posmívat znovu ("no a co, ty zase neumíš xxxx"). Vím, že někteří rodiče volí cestu "hry na nevědomého", kdy se například dítěti svěří, že jim něco nejde nebo to nechápou (ale dost těžko se vybírá téma), nebo se dítěte zeptají na jeho názor.
U takového problému je těžké poradit, každé dítě je jiné, snad můj článeček aspoň k něčemu bude.
Šárka
13.6.2003 20:30:13
Já zastávám názor, že čím víc dítě slyší jazyků, tím je ve větší výhodě. S mojí dcerkou navštěvujeme francouzskou školku a francouzské mateřské centrum a přijde mi to super. Nejen, že odchytí základy cizí řeči, ale může postavit kvalitní základ pro další výuku. Dcera je navíc veelmi komunikativní dítě a dokáže se stejně dobře jako v češtině vyjádřit ve francouzštině. Ve školce mají angličtinu, tak také umí pár slovíček a moc jí baví se chlubit, co se zase naučila. A když vám ani ne tříletej prcek řekne "Mum, I Love You!" tak není větší radosti...
Karca 1
13.6.2003 20:22:09
...(krome toho, ze je pojednani nezazivne a nective), v zaveru nazor o nevhodnosti vyuky cizich jazyku v predskolnim veku, ktery tady zastavate, nemuze platit pro deti z vicejazycnych rodin, pro deti ktere ziji docasne ci dlouhodobe v zahranici...atd. Tam je vyuka vice jazyku nejenze prinosna, ale nezbytna.
13.6.2003 20:11:16
Ahoj Tomáši,

mohl by jsi mi napsat, o které konkrétní píšeš školce? Dcerce je 2,5 roku a zatím chodí do Církevní školky, ale od 3 let bych byla ráda, kdyby přestoupila buď do anglické nebo francouzské školky.

Díky moc.

Míša
  • 
13.6.2003 20:01:00
Nesouhlasím s článkem nejen po teoretické stránce, ale i prakticky!
Pokud se podíváte na průzkumy v právě citovaných zemích EU, zjistíte, že děti z vícejazyčných rodin či z vícejazyčné výchovy jsou v průměru o 20% rozvynutější a mají lepší vyjadřovací schopnosti. Dále je malý věk ideální pro naučení se "myslet" v různých jazycích.

Dcerka je už skoro půl roku v anglicky mluvící školce. To, že by začala zaostávat ve své mateřské češtině, není pravdou, ba naopak. Do školky, kde je od 8:30 do 18:00 se tak těší, že by nejraději šla i v sobotu či neděli. Pravda, jedná se o kolektiv 7-mi dětí se dvěma anglickými lektory. Rozvíjí jednotlivé dovednosti a ve srovnání s jinými vrstevníky mi nikdo nevěří, že jí nejsou minimálně čtyři. Čas od času použije anglické slovo (byli jsme v ZOO a ona řekla, Koukej tati, snake (místo had) či ty máš hrnek s rainbow (místo duhou)), ale to je přechoné. Ve školece neřekne na rozloučenou jinak než bye, bye a doma či čechům pá, pá nebo neschledanou.
Na druhou stranu asi záleží na individualitě dítěte a lidech, případech školky od školky (Při výběru jsem osobně prošel 7 anglických školek).

Rozhodně si myslím, že názor článku o problematice anglické školky je maskou "závisti". Nová doba bude vyžadovat hlavně schopné a angličtina bude samozřejmostí. Sice to není za kačku, ale o investici do vzdělání nikdy nemůžete přijít a JE NEJLEPŠÍM VSTUPNÍM KAPITÁLEM DĚTÍ.

Případné skeptiky může Lucka klidně "zlomit"...


Sylva
  • 
3.4.2003 0:01:19
Je fantastické, když má dítě možnost účastnit se imerzního programu. Takové programy jsou ovšem typické a úspěšné právě jenom v zemích, kde se ( na části území) hovoří dvěma jazyky. V běžných podmínkách v Čechách je to věc nepřirozená a luxusní a na zlepšení celonárodní znalosti cizích jazyků se tyto typy škol podílejí pouze mizivě.
Pokud má dítě rodiče české a anglické, mělo by se učit nejprve česky a anglicky.
Skutečná výuka cizích jazyků je v řadě západoevropských zemí záležitostí střední školy, t.j. od 11 až 12 let. To je i proto, že na základních školách vyučuje všechny předměty jedna osoba, která nemusí nutně být tou pravou pro Nizozemí, ve Velké Británii, pravděpodobně i v dalších zemích.vyučování cizího jazyka. Konkrétně je to tak v
Dosažení vysoké úrovně v cizím jazyce je kombinace talentu, úsilí, příznivých podmínek. Je možné, že některé z těch dětí, které se ve třech letech naučily pár vět a slovíček anglicky,se bude později snadněji učit anglicky, ale pravděpodobnější je, že se nejvíc naučí nejvíce nadané a pilné děti, ať už měly ve školce angličtinu, nebo ne.
  • 
31.3.2003 22:33:57
Mám podobný problém.Filípek jde po prázdninách do školy.Do dnes moc nemluví.Neumí Ř a sem tam i zadrhuje.Ondřej je jeho pravý opak.Známí i učitelky ve školce pořád říkaly,že má dost času,že se všechno časem napraví.Ale když došlo na lámání chleba,každý si začal na mého Filípka ukazovat prstem,jakže je hloupý a neumí mluvit.jenže on je ve skutečnosti moc šikovný kluk?!!Všechno umí jako ostatní děti.Je velmi manuálně zručný,spolehlivý,obratný.Dobře mu jdou počty,umí se podepsat,skvěle běhá...atd.Jen prostě nemluví.Je pravda,že jsou lidé zlí.Řekla bych až škodolibí.A vyjímkou nejsou ani děti ve školce.Očividně si sama nevím rady.Třaba má někdo podobný problém a může mi poradit.
Martina, Kimi 9 let
  • 
31.3.2003 2:13:21
Sylvo,
v kterych zemich se uci cizi jazyky pozdeji nez u nas, zminujes dokonce 12 let? Ja jsem vzdy myslela, ze se ve svete zacina mnohem drive.
Moje zkusenosti s dalsim jazykem jsou podobne jako ma Sally (moje dcera chodila do skoly kterou Sally zminuje a ja jsem byla velmi velmi spokojena). Deti se tam neucily jazyk, pan ucitel byl Brit, jinak nez anglicky nemluvil a deti poslouchaly a anglictinu nasavaly stejne jako doma cestinu.
(V pripade teto skoly spise korejstinu ci rustinu ci jine jejich materske jazyky.) Tato jazykova ruznorodost taky zpusobila, ze mezi sebou se deti nemohly bavit cesky/rusky/korejsky, anglictina byla dorozumivaci jazyk a pokud chces pujcit kolo, musis vedet, jak si o to rici.
V 5ti letech nastoupila dcera v Kanade do French Immersion. Opet podobny pristup - pul dne pani ucitelka mluvi jen francouzsky a deti se musi snazit mluvit jen francouzsky, po obede se mluvi jen anglicky. Predmety se stridaji, aby se zacci naucily terminologii v obou predmetech. Jazykove deti nemaji problem, naopak, pri celostatnich testech maji vysledky v anglictine lepsi nez spoluzaci v celoanglickych skolach. V nasem pripade pokulhava cestina, cteme, mluvime - ale neni to dost a pochopitelne gramatika, tu nestihame. Jde o to, jak se jazyk uci - ja nejsem schopna sprtat slovicka a gramatiku, na skole rustina a nemcina byla katastrofa velika. Pak jsem byla hozena do anglicky mluvici zeme a proste jsem nemela jinou moznost, zacala jsem mluvit v obchode, s manzelovymi kamarady, jsem obrovsky knihomol - prvni prelouskana knizka byla Agatha Christie, slo to spatne, ale ceske knizky nebyly a internet taky nebyl.
 Příspěvky 110 z 16 [Dalších 6 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.